• Coural

    Jak se začíná dřív stmívat, všiml jsem si, že se rozmohlo blikání předním světlem. Nemyslím tím nějaké bludičky, co jsou sotva vidět, ale dost silná světla. Po třech letech jsem zjistil, že i můj čínský Solarstorm má také blikací režim a tak když mě blikání protijedoucích cyklistů hodně vadí, dávám jim ochutnat jejich medicínu. Jak to řešíte vy a setkáváte se s tím problémem častěji než dřív, nebo za to může moje častější využívání cyklostezek?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Delkim  

      Kdybych neměl dietu tak si dojdu pro popcorn, tady bude veselo :)

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Na predku mam svetla dve – jedno male blikaci a druhe velke svitici. Kdyz me nekdo sere silnou blikackou, zarvu na neho “ty kokote” a tim je obvykle cela situace vyresena.

      V nekterych pripadech velke predni svetlo nasmeruji primo na jeho oblicej a pokazim mu tim cely vylet. Pak teprve zarvu “ty kokote”, aby vedel, ze to bylo schvalne.

      0 0
      • Coural  

        Někteří jezdí se sluchátky, tak si myslí, že je zdravíš a odpovídají úsměvem a kývnutím hlavou:-)

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          V takových případech je potřeba se otočit, provinilého dohnat, strhnout ho z kola a uvést věci na pravou míru. Na cyklostezce není prostor pro nedorozumění.

          0 0
          • Coural  

            To bych měl omlácené klouby a ruce od krve. Stačí , že jsem zacákaný od krve čoklů, které na cyklostezce ulovím.

            0 0
    • KoudakT  

      V takovém momentě přepínám na stroboskop!!

      0 0
    • Bubaaak  

      Koukám jinam než do světla…

      Je to úplně normální, každej třetí ******* na cyklostezce to tak má, ať čelovku kterou ti svítí do držky, tak Solar Storma na blikačku.

      0 0
      •  

        jo čelovky-to je teda terno! ty otravujou-oslepujou nejvíc!

        0 0
    • Sunshine 29  

      Tvoje problémy bych chtěl mít…

      0 0
      • Coural  

        Možná jsi potrefená husa, ale opravdu mě zajímá proč lidi jedoucí rychlostí max. 15km/h musí blikat jako přistávající letadlo. I to nejlevnější světlo je na cyklostezce vidět na dost velkou vzdálenost a když má reflexní prvky je takový člověk vidět na půl kilometru. Na silnici ať si bliká jak chce. Je to taky nepříjemné, ale tam to dokážu pochopit.

        0 0
        • Tencovozikmin  

          Tak ho zastav a zeptej se,nebo si u te cyklostezky rozloz stolik a udelej anketu. Idealni cas brzo rano od 4 do 7 :-) obcas takoveho blba potkam a akorat si rikam co tak muze videt,myslim v uplne tme,ne na poloosvetlene cyklostezce. To se asi snazi si vypestovat nejaky tik.

          0 0
    • Bruca  

      já taky blikám – fenix bc30. ale jen 200 lumenů. a neosvětleným blbcům to klidně rozblikám i tlačítkem turbo. když jsou to magoři v černém, bez světel a odrazek, tak si nic jiného nezaslouží. snad jen pumpičku do výpletu a šupnout do řeky :-D

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        „Jen“ 200 lumenů je dost na to, aby míjející cyklista neviděl absolutně nic. Seš součástí problému! Zamknout a zahodit klíč.

        Neblíkají, nesvítící, nereflektující paka si zaslouží kopnout. Do pár takových jsem už málem narazil čelně i zadně, i když to byli hlavně chodci.

        0 0
    • nomecz  

      „Cyklista je povinen za snížené viditelnosti mít za jízdy rozsvícen světlomet s bílým světlem svítícím dopředu a zadní svítilnu se světlem červené barvy nebo přerušovaným světlem červené barvy. Je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena,** může cyklista použít náhradou za světlomet svítilnu bílé barvy s přerušovaným světlem.“**

      tak když je to posvěceno z hora ..... osobně to taky nesnáším ale lepší než vést vola bez světla na kapotě …

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Ale, pokud se něco nezměnilo, je tam i ta část ve které stojí že světlo určité síly by po určité vzdálenosti (tuším 20 metrů) mělo kompletně padat do země.

        Jinak možná se pletu, ale pokud vím, přední světlo blikat nemusí.

        0 0
        • nomecz  

          Nic takoveho tam neni ,

          Kdyz si to prectes poradne tak je jasne ze nemusi ale muze

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Možné to je. Já vycházel z tohohle: http://www.ibesip.cz/…izdniho-kola¨

            To už není aktuální?

            0 0
            • xtonda  

              Je to pořád stejný, ale je tam že osa má protínat vozovku max 20m od kola, ne že světlo nesmí dosvítit dál než na 20m, takový světlo by bylo dost k ničemu.

              =============­==========

              2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být dále vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

              1. světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem cyklisty měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou vyzařující světlo bílé barvy s přerušovaným světlem,
              2. zadní svítilnou vyzařující světlo červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní svítilna vyzařující světlo červené barvy může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní svítilna vyzařující světlo červené barvy může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy a
              3. zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

              =============­==========

              https://portal.gov.cz/…onStruct.jsp?…

              0 0
    • plzakj  

      Musis rychlejc mrkat.

      0 0
      •  

        jo přesně tak..ale nejlépe se stejnou frekvencí , ale v protifázy !

        0 0
      • Coural  

        Jen aby si nemyslel, že mrkám na něj.

        0 0
        •  

          myslíš jako, že by mohl mít tu smůlu (nebo štěstí?) a narazil na nějakýho „4 procentního“, který by to mohl pochopit jako signál ke sblížení? :-)

          0 0
    • yaris1  

      A což teprve takový stroboskop na neosvětlené cyklostezce to je papu :-)

      0 0
    • tykym  

      Je třeba mít světlo/blikačku naklopné k zemi tak, aby světlo „lízalo“ přední plášť. Pak jde cyklista v poho vidět bez oslnění.

      0 0
      • Coural  

        Jezdím relativně rychle, tak by mi to nefungovalo. Musím vidět trochu dál. Ale uvidím v dálce chodce, cyklistu, auto a klepnu do světla a sklopím ho. Považuji to za normální, v autě taky nesvítím nikomu do obličeje dálkáčema.

        0 0
        • Delkim  

          No nevím, já mám dálková světla večer/v noci zapnutá nonstop.

          0 0
          • Vilém  

            To jako v aute?

            0 0
            • Delkim  

              Samozřejmě. Mám to natvrdo, automaticky. Abych nad tím nemusel přemýšlet.

              0 0
              • adam1  

                To je sranda že jo?Vidím že ebikeři jsou proti tobě beranci boží :)))

                0 0
                • jIrI___  

                  U novějších aut se ty dálkové v případě potkání auta/chodce vypínají samy, buď celé nebo jen daný segment.

                  0 0
        •  

          jo ještě pamatuji u starýho kola byly 2 žárovky v předním reflektoru a přepínač-dálkové a nablízko a samozřejmě dynamo!

          No holt „pokrok“ nezastavíš-tohle bohužel žádný výrobce nyní neřeší-hlavně že se řeší výkon a výdrž baterií!

          0 0
          • nooski  

            Máš recht. Mít světlo s ekvivalentem výkonu hřbitovní svíčky, které navíc při zastavení zhasne – to je terno jak cyp! Spolu s pár jinými věcmi, považuji pokrok v led osvětlení na kole, za jednu z nejvýznamnějších změn v cyklistice.

            0 0
    • MichalBr  

      Mam malou jednodiodovou blikacku Knog vepredu a potom solarstorma normalne pusteneho(na stridacku podle toho jak je moc tma bud knog nebo solar). Mam pochopeni pro protijedouci, proto by me ani nenapadlo to svetlo pustit na blikani, protoze to je fakt na zabiti :-D Nesnasim, a hlavne nepochopim, proc to ma nekdo pustene na blikani, protoze aspon me pripadne, ze to blikani je nahovno a viditelnost to zhorsuje i tomu kdo na tom kole jede aneb: vidim, nevidim, vidim, nevidim :-D

      0 0
      • Bubaaak  

        Blikání je dobrý u „mrtvých“ světel, protože to svítí jak bludička a ostatní provoz to může považovat jen za světelný šum, pak je lepší to pustit na blikání, protože se okolí může pozastavit „co to bliká“ a pak ti to tam nepošle z vedlejší…

        Ale cokoliv co není napájeno 2× CR2032… a nestojí to 15kč u vietnamce, je dle mě kravina pustit na blikání, kor, když většina „Cree“ světel mají blikání pod plným výkonem… Naopak solar stormy a podobně bych nejraději všem klopil víc k zemi ať neosilňují.

        Když jsem jel tuhle se ženou, tak jsem jí to musel klopit dolů, protože tím sundavala běžce do příkopu.. a blbě se jí vysvětluje, že sice je dobře že vídí, ale není dobře že nevidí oni a „to to mám doma a můžu si to vychovávat“, naštěstí pochopila :)

        0 0
      • Libores  

        někdy se strobo jezdím, když mi dochází baterka, míň to žere.

        0 0
    • Fran7  

      Dělám to jako ty (Coural) loni trvalo cca 8dní než jsem přesvědčil jednoho blba s hodně silným světlem co jezdil ráno proti mě a blikal, že se dodnes divím, že z toho neměl epileptický záchvat, vždy jsem cca 100m předním (nesmělo jet auto) taky zapnul blikání na SolarStormu X3 a křikl na něj zda se mu to líbí. Dlouho mu to trvalo, ale pak už jezdil taky jen z rosvíceným a já mu dva dny děkoval. No a jednou jsem i blikal dákovýma v autě aby to zas jinej blb pochopil a pochopil hned.

      0 0
    • zimic  

      Ja hlavne vubec nechapu jak nekdo na blikacku muze jezdit…jednou jsen zkusil svych 700 lumenu na strobo a nic protivnejsiho sem dlouho nezazil…maximalne chapu nejaky bludicky z lidlu. Jinak fakt nesmysl.

      0 0
    • zimic  

      Ja hlavne vubec nechapu jak nekdo na blikacku muze jezdit…jednou jsen zkusil svych 700 lumenu na strobo a nic protivnejsiho sem dlouho nezazil…maximalne chapu nejaky bludicky z lidlu. Jinak fakt nesmysl.

      0 0
      • jIrI___  

        Osobně mi do osvětleného města příjde blikačka o dost lepší (výraznější) než stálé svícení.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          V osvětleném městě je to úplně něco jiného. Tam jsou opravdu lepší blikačky, ale zase… BLIKAČKY! Ne světlomety puštěné na strobe :(

          0 0
          • Bruca  

            Počkej, až potkáš někoho v autě, kdo ti pak v nemocnici bude tvrdit, že tě vážně neviděl :-D

            A to jsem měl vzadu 2 pustene blikacky, vpředu strobo, protože bylo ráno – je to prostě výraznější – a reflexní věci. A stejně mě dokázal předjet a těsně přede mnou to fiknout doprava, protože mě neviděl :-D

            Strobo je v noci protivné, to vím. Ale přes den tě v provozu mezi ridicama slušně vypichne od pozadí.

            0 0
            • gerrard  

              Strobo fakt ne. Snad jen u nejake bludicky. U neceho co vic sviti je to pro protijedouci silene protivne.

              0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Ale to uz nebi problem toho, ze by te neslo videt, ale ze byl ridic debil. Pokud si nevsimne blikacky, sebrat ridicak kvuli nepozornosti.

              0 0
              • Bruca  

                No jo, to by sedělo. Přeci jen byl ze Zlína :-D

                Dostal roční podmínku, bez pokuty. A já 3 měsíce v nemocnici :-D

                0 0
        • Fran7  

          Proti klasické blikačce nic nemám, myslím ty co jen blikají, ale nic moc nesvítí, ale světla s lumeny jak prase, nechápu proč blikat se světlem, jak řekl -zimic- nic protivnějšího neznám, chci být vidět nebo vidět kam jedu, co mám já SSX3 tak už mi nikdo v autě nepouští dálkové do očí a ještě na ně blikat, tak mi dá někdo přes hubu.

          Sám mám i ty malé silikonové blikačky, ale dávám je na spodek rámu nebo na batoh, nikoho neoslňují a jsou vidět.

          0 0
    • Bubaaak  

      Jen se přiživím,

      Co je za modu mít zadní světlo schovaný za blatníkem?

      Dnes jsem potkal dva, co na první pohled nesvítili/blikali, pak když jsem je předjížděl, tak blikačka byla za blatníkem…

      0 0
      • jIrI___  

        To není móda, ale spíš pomalejší hlava.

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        No na nekterych kolech s nekteryma blatnikama to nijak lepe umistit nejde. Samozrejme to jezdce neomlouva, musi si to upravit.

        0 0
    • MichalBr  

      Ona je blikačka a blikačka..

      Já osobně mám vzadu Knog Blinder Mr. Chips má velký úhled blikání a svítivost je taková, že si s ní i posvítíš (v případě nouze), jinak řečeno nepřehlédnutelné .. Nechápu ty co mají vzadu takové ty silikonové blikačky, které nejsou skoro vidět a navíc mají úhel viditelnosti úplně na prd a to nemluvím o sklonu, kdy to bliká pomalu do země…

      Solarstormy a podobné světla to blikání mají na plnou svítivost a je to opravdu nepříjemné, sám i při svícení světlo sklápím, abych neoslňoval ostatní, protože vím jaká je to pastva pro oči.....

      Nejlepší je mít nějakou malou kvalitné blikačku s několika módy (ala Knog mr. Chippy), která úplně stačí a solar. a podobné diodové světla používat až při velké tmě.. Vím, že to nejsou nejlevnější blikačky, ale z vlastní zkušenosti vím, že je to mnohem lepší řešení než si jako tatar dát světlo do horizontálního úhlu a pustit strobo pro svůj rádoby lepší pocit viditelnosti a vypálením rohovek ostatním …

      0 0
      • jIrI___  

        Tyhle COB blikačky jsou super. Mám přední i zadní z ali (Knog je pro mě cenou úplně mimo) a díky tomu, že veškerý výkon není koncentrovaný do jednoho bodu, ale je rozložený po větší ploše, tak jsou skvěle viditelné a přitom ostatním nevypalují oči jako klasický Smart s vysocesvítivou LED apod.

        0 0
        • atty  

          +1

          Tak tak, nemusí být zrovna Knog, ale COB pásek do zadu svítí opravdu dobře, je to vidět i z úhlů a neoslňuje to tak, jako samostatné výkonější diody.

          Ve předu mám obyčejnou gumovou dvou LEDku se strobo a bohatě to dostačuje – je to vidět minimálně na 500m a při tom díky malému výkonu to nikoho neobtěžuje. Taky nechápu tu módu baterek 1000lm + puštěnejch na strobo někde na frekventovaný cyklostezce – jedinec je sice vidět na 10km (přičemž sám toho moc vidět nemůže, pokud to chce použít i jako světlo), ale protijedoucí chvilku nic nevidí a epileptici asi taky hýkají nadšením, když podobného ko*ota potkají…

          A do tmy samozřejmě klasické světlo na řídítka někdy kombinované s čelovkou a vzadu ještě jako „jistota“ ta druhá gumová blikačka (kdyby třeba COB došla baterka a já si toho nevšiml, tak ať je tam druhý světýlko a „neprobudím“ se někde na kapotě SUV, ve kterém se paní místo řízení věnovala úpravě make up-u :)

          0 0
        • krabica  

          Koukal jsem na Knog a ta výdrž je katastrofická v řádu jednotek hodin. Mám starý Knog Skink na 2 ks AAA a běhá už 5 let na jedny baterky.

          0 0
          • pepek  

            běhá, ale nesvítí

            0 0
          • MichalBr  

            No, ale zde nastává přesně ten rozdíl, kdy jde o osvětlení, protože jsou to naprosto nesrovnatelné blikačky co se svítivosti a rozptylu týče Knog má cca 120° úhel rozptylu a viditelnost 500–1000m (je to jak srovnávat halogen a žárovku)… zadní vydrží na eko až 50 hod a přední cca 10 hod, což je pro mě dostačující a nedělá mi problém ty blikačky po příjezdu dobít :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • krabica  

              Má dosvit 600m. :-) Vydrží 220 hod blikání, takže pro mně tak 440 jízd.

              0 0
    • motacek  

      Mám zkušenost, že na úzké pěšině v lese jel proti mně magor se stroboskopem a ja viděl hovno a málem sjel z asi metrů vysokého srázu. (Tehdy jsem měl jen male světélko od force za 100kc namířené do zemi abych vůbec neco viděl)

      Na tohle mi příjde již příští týden odpověď v podobě Garicon v9s se svitivosti 1600 lumen a režimem stroboskop.

      Samozřejmě si od toho slibuji pohodlné projížděni nočních singlů

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Mozna jenom vec vkusu, ale osobne bych na trail nevyrazik bez svetla na helme.

        0 0
        • nooski  

          Ideálně to chce do lesa světla 2. Primární světlo na helmě je k ničemu v dešti, sněžení nebo mlze a navíc dost potlačuje plasticitu terénu. Na druhou stranu je světlo jen na rodlech naprosto k ničemu v prudkých zatáčkách :-)

          0 0
          • Martin  

            +1

            když jsem kdysi v noci sjížděl Eccák bez pohlavního světla, tak jsem byl velmi nervózní :)

            0 0
        • motacek  

          Objednal jsem i přídavný držák na helmu. Akorát mám strach, že těch dalších 250g závaží na helmě už může být nepříjemné.

          Mimochodem jsem se spletl, to světlo nese označení Gaciron V9D, to jen abych tady nemystifikoval.

          0 0
          • Myrra  

            Gaciron V9D teď pár dní používám, ale zapínám blikačku jenom tu „klasickou“, na strobo jsem ještě neměl odvahu (v návodu popsáno jako S.O.S). Ta blikačka bliká celkem pomalu a na nízký výkon, zatím si nikdo nestěžoval :-)

            V lese to přepnu na normální výkon a svítí to pěkně, hlavně dolů a dopředu. Tam ovšem jezdím sám, takže zpětnou vazbu nemám.

            0 0
            • motacek  

              Já ji vybral jen základě papírových hodnot. Čili říkáš, že se s tím v lese na plný výkon neztratím jo :-)

              0 0
          • Lišák  

            Přídavný držák na helmu je sice pěkná věc, ale je potřeba do něho ještě upnout druhé světlo. Jedno světlo, ať už na řídítkách, nebo na helmě není nejlepší řešení pro noční jízdy terénem.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.