prehadzovacka xtr 2012 (XTR-RD-M985 Shadow-Plus)

44 nepřečtených
  • ememem

    chcem sa opytat ci ma niekto skusenost ako funguje ten blokovaci cudlik . uz aj ked je otvoreny je prehadzovacka pomerne tuha a ked sa da do polohy off tak sa s tym takmer neda pohnut resp. pohyb je znacne trhany. v papieroch pisu ze ju treba nastavit ked je otvorena, potom zavriet a jazdit ze ci funguje vsetko normalne. cize ako defaultovo ju treba nosit zavretu? ono prepinat je to v podstate nezmysel to je fakt. ale neni uz potom moc velky tah na retaz? este je na tom cudliku taky aretacny srobik, sluzi na to aby sa s tym dala eventuelne bloknut nejaka madzipoloha? nikde som to v papieroch nenasiel. inak radi vyborne ci je on ci off.

    0 0
    • Tina  

      Máš to vysvetlené na tom videu z tvojho linku. Jazdiť máš s čudlíkom v polohe hore (ON).

      Už to vidím ako to bude ohýbať slabšie patky rámov :)

      0 0
      • Vegan  

        Predpokladam, ze jedine co si z toho videa odnesl je ta blodyna vzadu :)

        0 0
      • ememem  
        1. vdaka za odpoved niekomu kto je menej ako plankton. (bez ironie)
        2. nebola rec o patke ale o retazi. pytal som sa preto ze v polohe on som to

        rukou takme nevedel pohnut.

        0 0
        • Tina  

          Milý emenem. Nad tvojim pokusom o urážku, ktorá je citátom z animáku pre malé deti sa môžem iba pousmiať. Moja odpoveď, že máš jazdiť s čudlíkom v bolo ON bola presne odpoveďou na tvoju otázku „cize ako defaultovo ju treba nosit zavretu?“. Neviem, ktorej časti z vety „Jazdiť máš s čudlíkom v polohe hore (ON).“ si neporozumel, alebo nebola priamou odpoveďou na čo si sa pýtal?

          Posledná veta „Už to vidím ako to bude ohýbať slabšie patky rámov :)“ nebola reakciou na tvoj príspevok. Je to môj osobný názor uvedený v samostatnom riadku. A myslím si, že hliníkové patky niektorých rámov nie sú dostatočne pevné a dimenzované na to, že sa reťaz pri aretácii prehadzovačky nemôže až tak veľmi „vlniť“. Doteraz sa tento pohyb kompenzoval prepružením prehadzovačky. Teraz sa však váha rozkmitanej reťaze bude bude priamo prenášať na úchyt, t.j. hák rámu prehadzovačky.

          0 0
          • ememem  

            ospravedlnujem sa, odpoved bola presne na to na co som sa pytal a nijaky pokus o urazku nebol. na ten tvoj bonmot o planktone sa ale zabudnut neda :-)

            0 0
            • Tina  

              zakopávám vojnovú sekeru :)

              To o planktone je naozaj citát z animáku Príbeh žraloka ;)

              0 0
    • josef.bambula  

      Novej šaltr, mě teda moc nenadchnul.

      Ale tahle nabídka mě fakt láká…

      http://www.bikelet.cz/…011/d-70633/

      0 0
      • ememem  

        v com ta nenadchol? mne to radi vyborne, je lepsie jak cokolvek co som predtym mal. ako nie ze by to predtym bolo zle ale nove xtr je inde.

        0 0
      • ememem  

        len tak mimochodom v tej sade je prehadzovacka xtr 2011 a nie 2012.

        0 0
    • Lister  

      Má už někdo nějaké zkušenosti s touhle přehazovačkou?

      Jestli to má opravdu takový efekt, jak se to chová při řazení?

      Předem díky, za jakékoliv info.

      0 0
      • Lister  

        Fakt nikdo nic?

        0 0
        • ememem  

          moc som toho sice s nou nenajazdil(uraz) ale potrebu zavriet som ju este nemal, nebucha a nove xtr 2012 radi jedna basen.

          0 0
          • Lister  

            Takže ji máš a jezdíš ji otevřenou ?

            Nebylo pak lepší, koupit si běžnou verzi? Zkoušel jsi ji tedy vůbec někdy zavřít a jak se to pak chová – našel jsem zmínku o něco tvrdším řazení (jako sramistovi mi tohle nevadí) ale jinak prý funguje naprosto srovnatelně s běžnou hazkou.

            Jinak ohlasy na netu pozitivní, často zmiňována jako nejlepší přehazka současnosti.

            0 0
            • ememem  

              sa mi zda ze je vyrazne tuhsia jak predchadzajuca klasika aj shadow aj ked je otvorena a o ram mi nebucha takze som zatial pri beznom jazdeni nepocitoval potrebu ju zavierat, mozno pri nejakom alpskom 10km zjazde. som to len cvicne skusil a vtedy je to riadne tuhe, ide to dost tazko vobec pohnut aj rukou ale ze by to kvoli tomu bolo nejak tuhsie pri radeni som si ani nevsimol. kazdopadne sa mi zatial zda ze xtr 2012 ako celok je o dost posun dopredu

              0 0
              • Lister  

                Díky. Myslím že to bude fajn – budu ji používat na 9stupňové kazetě. Sice jsem chtěl původně X0, ale tohle mě zaujalo a jestli to aspoň trochu omezí mlácení řetězu (na které jsem si díky Marinovi už nějak odvykl) a přispěje k jeho stabilitě na převodnících, tak to bude super.

                Jinak jsem dnes zjistil, že i Sram už na tohle reagoval a pro rok 2013 vymyslel svoje řešení „integrovaného napínáku“.

                0 0
                • Chiron  

                  Zajímavé je, jak k tomu každý přistupuje trochu jinak. Co sem viděl propagační materiály k SLX 2013, tak se chlubí upravenou konstrukcí pro snadnější vyndání zadního kola, tak aby RU nemlátil do hazky. Ale poloha horní kladky vůči kazetě vypadá stejná, tak by to nemuselo ničemu vadit. Kdežto sram to řeší lock tlačítkem, což mi přijde takové elegantnější a když už se v tom stejně hrabu, tak si to tlačítko stisknu. Na druhou stranu je to jen další heblo které tam nemusí být.

                  A tuhost shimano řeší tou podivnou páčkou, imho mít to na nějakém EN, tak to beru, vylezu na kopec, zamknu hazku a jedu, jenže na EN budu spíš vozit naínák, takže už to trochu postrádá smysl a na nějakém XC nebudu slézat z kola a zamykat hazku. A vozit to pořád zamknuté, tak věřím tomu, že to po čase vyvaklá. Ale pokud je tužší i v nezamknutém stavu, tak to bude super.

                  A sram to pořešil nějakým novým ložiskem, zřejmě to nebude takové jako zamklé shimano. Ale rozhodně pohodlnější.

                  0 0
                  • Lister  

                    Shimano doporučuje to vozit pořád zavřené. Uvidíme co to vydrží, odolnosti patky se nebojím, protože budu mít přehazku jištěnou na kole ještě z druhé strany rockgardem.

                    0 0
              • MlokCZ  

                Tak o přehazku ani nejde, ta mi u Sramu nebouchala o rám nikdy žádná.

                Ale řetěz mlátí slušně vždy když je to bez napínáku. A tomu by to mohlo dost pomoct.

                0 0
          • Lister  

            PS: někdo to otestovat musí, tak jsem si jednu objednal…

            0 0
            • xpat  

              tak otestovane? co na to hovoris? potrebujem trochu skrotit retaz, tak akurat rozmyslam, ci ju mam zobrat alebo mi staci bionicon v2 guide…

              0 0
              • Lister  

                Spokojenost. Vypadá dobře, řadí dobře, má krásně tuhou pružinu. Ani při zapnutém napínáku nepozoruju nějaké extra velký odpor na páčce řazení – ten chod je už v základu tužší, ale po zapnutí napínáku už nijak výrazně netuhne – je to znát, ale spíše při testování s vypínáním a zapínáním „napínáku“.

                Po přepnutí je rozhodně znát větší stabilita řetězu, mnohem míň to mlátí, ale zase bych nečekal zázraky. Řetěz mi spadl 1×, ale to jsme to měl vypnuté.

                0 0
                • xpat  

                  OK, danke. Tak som ju teda objednal. Som zvedavy, na nete som nenasiel nejake negativne skusenosti. No a tie 50 eurove napinaky mi pripadaju, ze sa zachvilu rozpadnu a na trojpilu moc na vyber nemas. A prerabat na 2×10 sa mi tiez zatial moc nechce. Tak toto by mohlo byt riesenie. Dam vediet potom.

                  0 0
    • Vieen  

      Ať nezakládám nové vlákno, zeptám se tady. Mohli byste mi prosím vysvětlit jaký je rozdíl mezi stávající XTR hazkou M985 a modelem M986 ? Nikde jsem nic nenašel, MTBR fórum, kde se to asi probíralo, mi nefunguje. Cena je stejná jen u M986 píšou, že je to pro rok 2013. Na Shimanu v sekci náhradních dílů jsou obě rozkreslené, rozdíl tam vidím jen u dílu 1 (ale přijde mi v podstatě stejný), jinak jsou snad obě hazky totožné. Proč tedy jiné značení?

      Přemýšlím o upgradeu na Vánoce a třeba na KK mají jen tu 985. Tak mě zajímá, jestli má smysl čekat na „novou“ verzi 986. Díky

      0 0
      • ClAyD  

        Možná se pletu, ale není to náhodou na ten novej systém patky Direct Mount?

        0 0
        • Vieen  

          Taky mám tohle podezření, ale obrázek je stejný. A když se kouknes na rozkreslené náhradní díly, tak ten díl 1 u M986 obsahuje ten čep, který má Direct Mount odstranit… tak nevím.

          0 0
          • Vieen  

            up… tuší někdo rozdíl?

            0 0
            • ClAyD  

              „As far as I know the m786/986 xt/ xtr derailleurs are convertible, where the 785/985 are hanger mount only“

              0 0
              • ClAyD  

                Takže zatímco 985 je prostě normální, tak 986 by měla jít jak na normální patku, tak na direct mount.

                0 0
                • Vieen  

                  Příště by se hodil i odkaz na zdroj :-) Ale i tak děkuju moc!

                  0 0
    • tomxxx  

      Oživim toto vlákno. Už to není žádná novinka, tak se chci zeptat, jestli máte někdo zkušenosti, co ta hazka vydrží…hlavně to přepínátko, jestli se to po čase nevykloktá, když se jezdí stále (ON)

      0 0
      • DaD  

        Já ji jezdil loňskou závodní sezónu a byla v pohodě i na konci sezóny.Navíc se tato fičura dá podle potřeby seřídit-utáhnout.Je to třecí brzda.

        0 0
      • kubad  

        když se vykloktá, tak se přitáhne a může se jezdit zase dál než se zase vykloktá, pak se zase dotáhne a …

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.