• Jareš

    Zdravím.

    Nedávno jsem si koupil starší silniční kolo. Bohužel jsem si při koupi nevšiml, že přehazovačka drhne o několik největších pastorků. Mohl by mi někdo poradit, co s tím mohu dělat? Stačí to jen nějak seřídit, nebo musím např. vyměnit přehazovačku?

    ( Převodník 52 / 39, kazeta 32–11.)

    Děkuji za radu.

    0 0
    • krosmen  

      Na přehazce bývá (kromě koncových dorazových šroubů) šroubek na seřízení, kterým lze horní kladku přiblížit/oddálit od pastorků.

      0 0
    • Espen  

      Na přehazovačce je šroub, kterým se stěluje vzdálenost pastorků od kladek přehazovačky.

      0 0
    • kubad  

      Ta prehazku není na 32z stavěna, v tom je problém

      0 0
      • kyl  

        Na kolik je stavěná hazka Alivio?

        0 0
        • kubad  

          najdi si to na stránkách shimana, z hlavy netuším, něco píše to pode mnou Vilem

          silniční byly dřív 27 max 28 , pak záleží na patce a tím poloze hazky kolik snese, při max vytočení štelovacího šroubu,

          což ale se pak negativně projeví na malých pastorcích

          0 0
          • kyl  

            Já ten šroubek dával delší ale furt to nebylo ono a kladka skákala po zubech.Nakonec to ale šlo vyřešit.

            0 0
    • Vilém  

      Vypada to na nejaky historicky silnicni saltr. Je do 27z, kdyz jsem ji mel s 28z tak uz to bylo na hrane.

      0 0
      • standoslav  

        Na co vlastně ta 32ka na silničce je ? :-)))

        0 0
        • mr.garisson  

          A tak třeba takové nechutné Plateau de Beille se 7,9 %… :) Tam bych to místy viděl i na 32z. Fuj. Když si představím, že na Tour před tímto hnusákem měli 2 podobně náročné hrby…

          0 0
        • Jareš  

          Přecházím z MTB na silnici, tak chci mít co největší rozsah převodů.

          0 0
          • Ajeto  

            Ahoj, nepanikař. Silničářům stačí 27 zubů, a pokud jsi mladší ročník, tak 25. Existuje pár výjimek, např. Lysá Hora, ale i tu jsem po padesátce vylámal celkem svižně na 25 zubů.

            0 0
            • Singlespeed  

              Sloveso „vylámat“ vyjadřuje v cyklistické řeči zjevný nedostatek lehkých převodů, kterému se chtěl tazatel vyhnout… :~)

              0 0
              • Zbyněk  

                Mě hlavně pobavilo to spojení „vylámat celkem svižně“ :-).

                0 0
            • Jareš  

              Měl jsem starou silničku ( Trekking Fox) a tam jsem měl převody 50 / 34 a kazetu 12 – 28. To mi celkem vyhovovalo. Na novém kole mám převodník 52 /39 tak jsem si říkal, že se to aspoň vyrovná když budu mít vzadu 32 zubů. Kolem domu to mám samej kopeček ( Šumava a Český les ), tak bych se nerad na kole trápil… :-)

              0 0
    • Jareš  

      Děkuju za rady.

      Po bližším prozkoumání jsem zjistil, že ta přehazovačka tam vůbec nemá být. :-) Mám kazetu a řazení 9st. Přehazovačka je na 6 – 7st. :-)

      0 0
      • Vilém  

        Tak ono pokud by nebyl ten pastorek tak velky, tak by normalne fungovala.

        0 0
        • Jareš  

          Ale to bych tam musel mít pastorek, který bude mít max. 25 zubů a to si myslím, že je málo.

          0 0
          • Vilém  

            Jak jsem psal vyse, maximum bude pravdepodobne 27z, zvladla by i 28z. Zda to uslapnes nebo ne, to uz musis vedet sam. Jo a taky razeni by chodilo dost ztuha, vratna pruzina v prehazce je dost silna, oproti dnesnim saltrum.

            0 0
        • kyl  

          Tak ono se dá sfunkčnit kde co.Mám řazení 7sp,hazka je Alivio,vzadu 5 koleček 28–30–32–34–36 a je to 100% funkční.Jo,ten pastorek 36z je z kazety 10sp,je to na unašeči nanýtováno ale potřeboval jsem jen ten 36z a tak jsem to otočil.Kazeta teda jde 28–36 a zase na druhou stranu dolů ale ten zbytek nepoužívám.

          0 0
          • Namtos  

            Když vidím ty fotky, to normálně plynule řadí? :)

            0 0
            • kubad  

              však je to po 2 zubech v čem je problém?

              0 0
              • Namtos  

                systém určitě fungovat bude , jen mi to přišlo celé takové zabukované (zarezlé)

                0 0
                • kyl  

                  To je blato,na tomto kole se nic,pokud se to nemusí opravit nebo vyměnit,nečistí.

                  0 0
            • kyl  

              Jo,řadí to parádně,navíc šroub co se jím hazka šroubuje do patky je natvrdo,hazka se nehejbe,jen paralelogram a ramínko.

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Singlespeed  

      Tady jsou samí odborníci, ale to, že je vnitřní část vodítka přišroubovaná opačně (vzhůru nohama), což způsobuje drhnutí o pastorky si nikdo nevšiml :-). Takže to namontuj správně a bude po problému.

      0 0
      • Vilém  

        Tak to jsem fakt nepostrehnul:)

        Ale pravda, ze jsem cekal, kdy se objevis s tim, ze pobere 36 zubu:)

        0 0
      • Jareš  

        Mohl bys mi nějak lépe popsat, co je obráceně? :-)

        0 0
        • Vašur  

          Myslím, že to popsal docela přesně. A z toho druhého obrázku je to jasně vidět. Že ten oblouk vodítka, co překrývá pastorek, musí býr dole, u dolní kladky. Navíc náběh řetězu na dolní kladku teď není vůbec krytý.

          0 0
        • Singlespeed  

          Vyšroubuješ šroubky v osách kladek, čímž dostaneš zvlášť kladky (v každé kladce je ještě váleček a dvě plechové krytky) a zadní část vodítka. Vše důkladně vyčistíš, válečky namažeš a vše smontuješ tak, aby zadní část vodítka byla vyboulenou částí, která je teď u pastorků (nahoře) přesně naopak, tedy od pastorků (dole). Dávej pozor na správné provlečení řetězu vodítkem, aby ti to zase nedřelo jinde…

          0 0
          • standoslav  

            !!! To jsme se teda pěkně strapnili, že jsme si toho „esíčka“ nevšimli !!!

            Jinak, na silnici se takové extrémní placky vzadu nejezdí, stejně jako se málo používá trijtalíř; prostě jezdí se po asfaltu a ten se leje jinam než na jaké terény jsou zvyklí bikeři.

            0 0
          • Jareš  

            Tak jsem to dneska otočil a už to řadí bez drhnutí jak po másle… :-)

            Dík za radu. :-)

            0 0
    • Beekeeper  

      Zdravím, jeden rychlý dotaz k tématu…

      Myslel jsem, že jsem jen nabral jen nějaký větší klacek, ale docela mi to rozhodilo přehazku… a ani po týdnu se navrátila do nějaké původní polohy.

      Největší problém je, že když mám nejtěžší převod (malé kolečko), pak protilehlé ramínko pro natažení lanka drhne o největší pastorek. Viz foto. Sorry za kvalitu.

      Je to shimano asi SLX 11st.

      Díky za tipy.

      0 0
      • allrose  

        Začal bych rovnákem patky..

        0 0
        • Beekeeper  

          Patka se nechá narovnat? Edit: Ok, už jsem mě google dovzdělal.

          Já jsem směřoval k tomu, že bych ji vyměnil za náhradní..

          Díky za tip, nějak už se zařídím.

          0 0
          • allrose  

            Nová patka není „rovná“ k rámu,vždy je nutné zkontrolovat

            0 0
            • kubad  

              jen technická

              nová patka většinou rovná je, ale uchycení patky na rámu není používáním už rovné.

              ale ve výsledku je to to samé :) musí se to komplet srovnat

              0 0
              • Beekeeper  

                Díky chlapi, tyhle hrátky s patkou jsou pro mě nové, nikdy jsem to neohnul ani nezlomil. Trochu mě překvapilo, že to jde celkem snadno.

                Mimochodem, nechá se to srovnat i ručně? řekněme někde nouzově v terénu…

                0 0
                • allrose  

                  Hrubě jsem jí musel „srovnávat“ asi 2×,s tím.že jsem mohl použít jen část převodů na dojetí a srovnal až doma a jednou „ustřihl“ uplně..záleží na štěstí

                  Často když to „špatně řadí“ je na vině patka

                  0 0
    •  
      0 0
    • Effa  

      Zkusím to jeste tady. Mam 6 rychlosti sis a pri montáži jsem zjistil ze se mi hazka drhne o pastorky. Na hazce jsou pouze dva šrouby na dotazy ale zádný další. Je umístěna na háku s trnem na kterem je nasazena.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.