Překopání 36 talase na pružinu?

126 nepřečtených
  • AsiJura

    Zdravím, dneska jsem se rozhodl, že vzduchovou vidlu prostě dál nechcu, po delších sjezdech se v komoře zvýší tlak a vidle pak funguje jakoby byla přefoukaná. Jako nejlevnější řešení mě napadlo vykuchat z nohy talas systém a nějak tam zbastlit pružinu. Chcu se zdejších technicky zkušeněnjších uživatelů proto zeptat, jestli je to vůbec fyzicky možné, kit jsem na to nenašel. Důležitá věc je , že počítám s tím, že o snižování příjdu, což mi zas moc nevadí, dneska jsem jezdil komplet rychleby v plném zdvihu a zas takový problém to nebyl. Další levné řešení je pak sehnat něěkho kdo by mi to vyměnil za Vana, to by bylo ideální.

    0 0
    • kOmE  

      Tak předělat pružinovou část nebude problém. Ale chtělo by to original plunžr a přužinu. Fit patrona u talase je myslim bez hydraulickeho dorazu, ale nejsem si jistej, tak to bude chtit ještě ošetřit nějak doraz, protože na pružině to bude chodit do dorazů mnohem ochotněji.

      0 0
        • kOmE  

          Tohle je slusna prasecarna :-) . Ja bych brnknul svecovi co chce za plunzr vicko a pruzinu. Talas se blbe prodava, takze to nakonec bude vyhodnejsi udelat jak jsem psal, jen tomu bude chybet ten hydr. doraz.

          0 0
          • goofy  

            Ja myslim, ze u R-kove verze normalne bude, ne? Mozna nastaveny na nejmensi, ale o neni problem zmenit. Pochybuju, zeby tam rvali vic verzi tlumicu

            0 0
    • vsn  

      jak se může žvýšit tlak?

      0 0
      • kubad  

        větší teplota když vidlici naložíš

        0 0
        • vsn  

          je mi jasný že teplotou ale není mi jasný proč by se tam měla větší teplota vzít … třením o-kroužků v patroně o vnitřní nohy to nebude ne? nebo se vzduch sám o sobě zahřívá stlačováním a roztahováním?

          0 0
          • jIrI___  

            Zkus si někdy po nafoukání pneumatiky sáhnout třeba na hadičku v části výstupu z pumpy ;)

            0 0
            • vsn  

              to máš pravdu, ale taky když foukáš bombičkou tak už jí z ruky nesundáš :)

              nebylo by jednoduší vyřesit nafoukání vidlice třeba dusíkem?

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • kubad  

              tak tak

              0 0
          • kOmE  

            Proto na svetovym poharu v DH nikdo vzduchac nevozi. Dole uz byl tlumic jako kamen. Trochu lip jsou na tom RS Vivid a dalsi tlumice s velkou komorou. U floatu se to nedeje protoze se jednak lip chladi a ma i vetsi objem vzduchu.

            0 0
          • soc  

            Teplota, tlak a objem jsou spolu provázány, pokud změníš jednu veličinu, změní se i zbývající dvě. No a celá vidle se potom zahřeje, nestíhá předávat teplo do okolí, vzroste teplota v komoře a tím pádem i tlak. A najednou máš trošku přefouknutou vidlici.

            0 0
            • pepek  

              Teplota, tlak a objem jsou spolu provázány – prosím ještě jednou zopakovat, pro Zlatku :-)

              0 0
          • Bysto  

            Pri tlmiči je to strašne, po asi 5km „zjazde“ po lese, je tlmic na dotyk dost teply, ale necítim nejaké výrazne ztvrdnutie, ale to je pochopiteľne, ked ten tlmic nepracuje až tak, ako by pracoval na dh trati. Ale napríklad tlmic Mam mafukany od novembra, a teraz som jemne odpustil, lebo sa mi zdal byt nejaký tupejsi, neviem, či to bolo vplyvom teploty (o 15–20stupnov viac ako v zime), alebo to bol len taký pocit.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • MlokCZ  

              U tlumiče je to taky znát hned. Po pár minutách od začátku vyjížďky i bez pořádného sjezdu je znát i mírné snížení sagu díky navýšení teploty.

              Co mám delší RP23 s HV komorou, tak ten to dělá méně výrazně. A ani u druhého o něco kratšího s normální komorou to není tak hrozné.

              U vidlice mi to přijde o něco horší.

              Navíc u Talasu se současně s nárůstem tlaku ještě dále zhoršuje citlivost, takže je to pak pekelná kombinace.

              Už se těším až budu mít v provozu pružinové vidlice.

              0 0
              • AsiJura  

                Co bys doporučil za vidlici nohy 35/36 160mm zdvih, nemusí mít snižování, pružina? Co je nejlepší žehlička, a dále co je nejlepší poměr cena/výkon?

                0 0
                • logoman  

                  Podle mne lyrik, tlumeni srovnatelny asi s foxem, ale vidle je levnejsi (i kdyz levna neni) nejlevnejsi jsme nasel za 620 eur :( pak mozna durolux z TT ale nasel jsem nejaky recenze kde zrovna moc spolehlivy nebyl.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • AsiJura  

                    Ono asi všechno proti talasu je citlivější, ale vzduchový lyrik mě zdaleka tak nenadchnul, ale ten pružinový dneska, i když v Rku, tak to byla žehlička a fakt jsem z toho byl unešený, co jsme měl zatím v ruce, tak líp zatím žehlil jen Noxe Sector.

                    0 0
                    • prodám  

                      chce to RC2 DH je daleko lepší, ten vzduchový lyrik v Rku se hodně propadá. Totem na vzduchu s RC2Dh chodí pěkně, ale pružina je pružina.

                      0 0
                  • AsiJura  

                    A durolux je vzduch, to mi tolik nevoní, ještě na takové váze. Ale jestli řekneš že se citlivostí vyrovná tomu coil Lyrikovi, tak bych o tom uvažoval. Nevíš náhodou hodnoty odtrhu toho potuněného duroluxe?

                    0 0
                    • prodám  

                      Chodí líp než leckjaká pružina cca 8–9kg, nevýhodou je častější udržba

                      0 0
                      • AsiJura  

                        Tím myslíš co? klasické otření stíráků a stříknutí silkalem dělám před každou jízdou, a olej vyměnit tak jednou za rok.

                        0 0
                        • prodám  

                          Mazací olej, tak 3× za rok podle toho jak jezdíš. To co píšeš je úplně normální udržba u každé vidle. Ale durolux nemá tak dobré stíráky.

                          0 0
                        • prodám  

                          Výměna mazacího oleje, tak 3× ročně. Nemá tak dobré stíráky.

                          0 0
                          • nox159  

                            nema tam dobre stiraky proc? protoze je milan meni aby dosahl lepsi citlivostina ukor zivotnosti nebo jsou tam originalni?

                            0 0
                            • prodám  

                              origoš

                              0 0
                              • nox159  

                                tak to je celkem hnus 2× za sezonu se hrabat ve vidli ja jezdim vidli 3 sezony pak se rozhoduju jestli se v tom hrabat nebo ne :D

                                0 0
                                • prodám  

                                  Hmm, tak to toho asi moc nenajezdíš. Měním mazací 2× za rok a pokaždý je pěkně zkydaný. Tohle si mohl člověk dovolit, tak u marzoch doku´d za něco stáli a i tak to pak nebyl hezký pohled. Ono kdybys tu furt neseděl, tak bys 2× ročně oželel 20min na výměnu mazacího oleje.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    kolik je to najet hodne ? idelane v hodinach… :)

                                    0 0
                                    • prodám  

                                      cca 450hod ročně

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        to se da :)

                                        a co teda prodavas?

                                        0 0
                                        • prodám  

                                          Vše už jsem prodal, teď se tu jen tak bavím nad specialistama co poznají, jak vidle chodí když je venku o pět stupňů více, ale terén viděli tak na videu:)

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            jde to poznat ale to bys musel na kole i jezdit ;-)

                                            0 0
                                            • prodám  

                                              JJ je mi to jasný, když děláš servis jednou za 3roky a ptáš na rady k technickému ježdění, aby z tebe byl FR rider:) A řešíš jak sjet teréní nerovnost. Je to tu opravdu vtipné

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                ted si mi to teda natrel :D

                                                ale zas sem jeste vsechno neprodal takze mam na cem jezdit ;-)

                                                btw:jaky je tvuj druhy starsi nick tady na BFku?

                                                0 0
                                          • AsiJura  

                                            Nevím odkud jsi ,ale klidně tě to nechám projet abys to poznal, myslím že se můžu zařadit do skupiny „neřeším a jezdím“ ale tohle je stejně tak citelné, že mi to vadí i když jsem předtím nečetl teorie o tom, co bych měl pozorovat, abych si toho vůbec všimnul, bylo to naopak.

                                            0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak ono stíráky jsou vůbec loterie v originál stavu obecně. Schválně zkus změřit odtrh svoje Sektoru. Zajímalo by mi jaký jsi vylosoval kousek a zrovna jak vychází stíráky.

                              Já měl na jednom RVL mnohem horší stíráky než na druhém, udělalo to rozdíl 3–4kg na odtrhu a to ještě navíc ten RVL co na tom byl lépe v originále, tak byl DPA a ten horší dual air (takže rozdíl byl ještě větší protože DPA má horší citlivost než dual air).

                              Takže na jednom RVL mám stíráky měněné (za nové Foxácké SKF) a na druhém zůstaly ty originál.

                              Jeden RVL měl 8–9kg odtrh, druhý 12kg. Pokud bys měl štěstí na dobré stíráky, tak máš šanci na odtrh i kolem 7kg v originále.

                              3–4kg po úpravě jsou ale 3–4kg :-)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.