Zdravím chtěl bych si přestavět kolo na elektrokolo.Motor od Evbike 250W.36V.s torzním snímačem zkušenosti pro věk 60let.
Zdravím chtěl bych si přestavět kolo na elektrokolo.Motor od Evbike 250W.36V.s torzním snímačem zkušenosti pro věk 60let.
Super.
Pardon poupravuji psáno na rychlo,má někdo nějaký zkušenosti s tímto modelem popřípadě doporučení něčeho jiného lepšího ca do 25000 Kč? Má smysl si připlatit za ten torzní systém nebo ne s ohledem na věk a styl jízdy,děkuji všem za odpovědi,tento systém mě byl doporučen v prodejně kol jenže otázka jak je jejich doporučování objektivní,proto se ptám raději jěště tuto na foru.
Tenhle torzní prví odkaz druhá varianta…
Torzní snímač zkušenosti, to by se mohlo hodit.
Šiknul by se, dal bych si ho na poličku na čestné místo hned vedle převaděče spojitosti.
A pohonu na nekonecnou nepravdepodobnost.
Spíš to porovnej třeba u konkurence, tady na bf ebikerů moc není. …
No to je problém dva obchody kde maj přehled co prodávaj v jednom že jasně koupit hotovku za 45 což je ranec a že nemá cenu to přestavovat, v druhém přestavět je v pohodě tam něco o tom ví, jinak ostatní prodejci o ničem ani neví co prodávaj pomalu,tak uvidím našel jsem dvě fora buďto se někdo ozve z majitelů nebo ne za zkoužku nic nedám,je mě jasný že tohle je taková okrajová část kolem kol a taky si to moc lidí asi nekupuje…
Dost záleží na jaké kolo se to bude montovat. Je potřeba počítat s tím, že to kolo na to není prispusobene takže to chce dobrej a tuhej rám, dobrou vidlici, dobry a pevný zaplety pokud bude motor ve sl. středu tak samoszrejme řazení a brzdy. Jinak to nemá cenu stavět. Za mě pokud montáž tak s motorem v kole. Středové motory na montáž nejsou tak vychytané a co se týče pohonu, odchází neuvěřitelným způsobem. Navic když člověk zjistí kolik do toho nacpe vyplati se asi fakt koupit celý elektrokolo. Jinak stavba za 25k nemá cenu když to bude se středovým motorem. Chce to počítat okolo 35 aby to mělo slusnej nájezd, nějak to vypadalo a fungovalo.
To je styl psaní skoro jak od Kerouaca. Popřemýšlejte občas o tečkách, nedá se to číst.
Tomu se říká napsat to jedním dechem. :-D
:)
+1 :-D
Kdo chce opici musí mít banány. Elektro sada stojí okolo 15–25k, baterie samotná stojí okolo 10k, normální kolo v použitelnym osazení 20–25… ⇒ elektrokolo za výrazně menší cenu než 40–50 neni možný, nebo je to postavený ze šrotu level Kaufland.
Zas bych to neprehanel. Za 35k už se dá sehnat slušný elektrokolo. Samoszrejme se to musí odvíjet od toho co člověk chce jezdit jako u všeho ale urcite to ne udělat kolo typu Kaufland.
sem s nějakým tipem se středovým pohonem
Třeba lectron.
to pětadvacetikilový těžítko ve sračko výbavě bez vidlice ?
Ne 20 kg tezitko v celku dostačující výbavě a vidlicí. :-) kolik maj ty kola za 50 a vejš 10kg? Opravdu je někdo tak hloupej že by řešil u elektrokolo váhu. :-Dco myslíš že bude 60-ti lety pan s tím elektrokolem dělat? Skákat lavice s tím určitě nebude a pochybuju i to že si zavítá do nejakyho extra terénu. V tomto případě bude takový kolo plně dostačující.
těch 20 kg bych chtěl vidět?, že ty ty sračky prodáváš :-)
dostačující výbavě a vidlicí – tohle teda ze slušnosti raději ani komentovat nebudu
Neprodavam, ale měl sem možnost na něm jezdit. Jestli to chceš vidět můžeš se stavit někam kde je prodávají a zvážit si ho. :-) Jinak co by na výbavě nestačilo je tam 3×9 nějaky alivko, hydraulický brzdy nějaký základní shimana, a pružinová vidlice. Na cykloturistiku plně dostačující. Je to asi podobný když se tu řeší kolo za 15k odmysli si motor a baterku a máš to to samé.
myslíš to za 15 kde je 2×10 deore, vzduchová vidlice, použitelný brzdy Deore 596, kliky s dutou osou atd. ?
To je ale stavba a o těch se tu nebavíme, nebo ano? . ;-)
ano, bavíme se o kupujících co si koupěj kdejakou srágoru, přesně jakou ty doporučuješ a ještě obhajuješ
Ne nebavíme bavíme se tu o lectronu což je klasická tuctovka. Kolik si na něm najezdil, že ho můžeš prohlašovat za sracku a nepoužitelné, kolik obecně na elektrokolech si nájezdil a kolik jich vyzkoušel. Takový hodnocení od člověka co to viděl pouze na obrazku mě nechává fakt klidným. :-) Jinak já mu doporucuju to nejlepsi o čem vím a co by mohlo být v jeho cenovém limitu.
mám dvě doma v rodině a než jsem zakoupil tak jsem jich dost ozkoušel, než takovou sračku tak pokud má zájemce o elektrokolo doma stávající kolo se slušnou výbavou dodatečně přestavět, pro bábu s nůší takový kolo co doporučuješ bude jistě vhodné když jí to někde nezavalí
Hrozně mě bavi když někdo ví na čem jsem jezdil a kolik toho vyzkoušel :-)
odkud jsi, pokud ze severních čech či blízkého okolí tak bych ti mohl hodit kontakt na lidi co se přestavbama dlouhý léta zabývají
Ahoj, za mě určitě středový motor s torzním snímačem.
Zkušenosti s ním nemám, ale mám zkušenosti s Evbikem 250W středový motor bez torzního snímače.
Mám ho asi 3,5 roku a pár tisíc jsem na něm najel. Párkrát se mi stalo, že když jsem stál nebo zatáčel na místě, tak jsem pohnul klikou a měl jsem zapnutou největší výpomoc. Bylo to vždycky pěkné překvápko, když mi kolo najednou nechtěně vystřelilo :-)
Když jsem ho měl první zimu a na sněhu jsem se pomalu na silnici otáčel (v sedle), tak jsem pohnul šlapkou a kolo vystřelilo a já ležel v příkopu :-)))) Je to docela sranda, než se naučíš při každém zastavení, nebo pomalém otáčení mít lehce zmáčknuté brzdy, aby se motor náhodou nezapnul.
Torzní snímač by toto všechno měl řešit sám.
A motor v náboji bych nechtěl, takhle máš těžiště ve středu kola a jízdní vlastnosti jsou lepší. Údajně je i větší dojezd.
A levné elektrokolo bych taky nechtěl. Je to všechno více namáhané – jednak váha přes 20kg a také větší síla na pohon. Takže dobré kolo je základ.
Ahoj, snad jsem ve správném vlákně. Už mě zlobí kolena a peněz nazbyt není, tak jsem na inzerát koupil elektorkolo. Bylo v dost hrozném stavu ale jakž takž funkční. Borec tam cosï odpravil, tak se při jízdě musel neustále přepínat ovladač na řidítkách, aby to nepřestalo jet. Doporučil mi, ať si koupím nový kontroler. Tak jsem na aliexpresu koupil set kontroler,+ovladač + displej Původní ovladač a displej měl urvaný závěs a držely pomocí elektrikářských pásek. A teď mám problém. Z displeje vedouz dva konektory. Jeden- ten větší je jasný – jde do konektru nadepsaného jako displej. Ten druhý nevím, kam mám zapojit. Je to hnědý a bílíý drát. pasuje do protikusu s nápisme Lamp, což bych chápal jako světlo. a teď nevím, jsetli to tam mám zapojit. Kdyby to mělo být pdsvětlení displeje, proč by si ho nevzali rovnou z napájení displeje? Nerad bych něco odpravil. Najde se tu někdo, kdo tomu rozumí? Díky.
PS.: Odpovědi ve stylu: „kup si pořádný elektrokolo a neřeš to“ si nechte pro sebe. Doufám, že dostanu konstruktivní odpověď.
No, jestli je na tom konektoru napsáno Lamp a ty to chápeš jako světlo, co třeba vyčíst z dokumentace jmenovité napětí, maximální proud a podle toho koupit a na ten konektor zapojit světlo? A nebo naopak konektor nepoužít, nic nekupovat a nic do něj nezapojovat. Sancta simplicitas…
Mě nejde o připojení světla, ale o připojení displeje. Ale na kontroleru jejediný protikus, který pasuje a je označen LAMP. je to sada, tak by to mělo být kompatibilní. ale je mi to divné.
jestli je to něco na způsob EVBIKE tak tam je v základu vytažená koncovka na světla. Pokud není potřeba stačí ji prostě nepoužít, na nic to nemá vliv.
Člověče, ty jsi koupil nějaké elektrokolo, v Číně nějaké díly a chceš konkrétní rady přesně na tvé kolo. Těžko ti někdo poradí, když nikdo neví, cos koupil.
My si máme nechat rady „kup si pořádný elektrokolo a neřeš to“ a on si nechal konkrétní specifikaci taky pro sebe.
WIN-WIN situace… :-)
Je to moje první elektrokolo a ten člověk, od kterého jsem to kupoval mi tvrdil, že jsou díly vzájemně kompatibilní. Jediné, na co jsem si měl dát pozor, je. že je to sinusový motor a samozřejmě výkon a napětí. Koupil jem tento kontroler s černobílým displejem a ovladačem:
https://www.aliexpress.com/…1855698.html?…
I na fotce je vidět, že z displeje lezou dva konektory. Otázka je, kam zapojit ten menší konektor? Možná je to od oovladače a jen prochází displejem. Na kontroleru jsem nenašel žádný vývod, který by připomínal ovladač. Ale neumím dobře anglicky, tak třeba někdo ví, jak se to označuje.
Děkuji za každou odpověď, která mě kousek posune.
Tak to dejte do servisu někomu, kdo tomu rozumí. Takhle to může ve finále stát víc než když to dá do kupy odborník. Naobjednáte věci z Ali (+clo +dph) a pak Vám můžou z důvodu nekompatibility zůstat v ruce a už reálně není možné vrátit. Příště si kupte třeba i jeté „normální“ elektrokolo co jezdí a vše funguje, používá běžné díly co se prodávají na českém trhu a má to zde servis.
Jsem elektrinženýr ve výslužbě, takže si s tím poradím sám, jen to dá o dost víc práce. Doufal jsem, že tu bude někdo, kdo tomu rozumí. Na jiných fórech to tak bývá. Sám jsem už mnoha lidem jinde poradil. Tady se sice vyjadřujete ke všemu ale nerozumíte ničemu. Mějte se,.
Gratuluji
Možná to bude tím, že jsi na bike-fóru. Kdybys byl na ebike-fóru, tak by ti asi poradili.
A můžeš mi poslat odkaz na české ebike fórum? Jak jsem psal, anglicky moc dobře neumím. Umím německy a rusky. Ale ani v těchto jazycích jsem nic nenašel.
To si musí ebikeři založit. Pak bude pro ně svět zase sluníčkový. Tady jsou přece pořád napadání, hejtováni a zesměšňováni – to se jim nedivím, že z toho můžou mít neurózu.
OK, v tom případě se omlouvám. Dosud jsem si myslel, že jsem na fóru, kde jsou všichni cyklisti. Zvlášť, když jsem tu našel vlákno pro e-kola.
Nechci Lišáka podezřívat, ale že by
Mně se omlouvat nemusíš. Já si nestěžuju, že jsem hejtován, jen jsem ti napsal stávající stav. ;-)
To hejtování je stejně jen taková hra. Snad.
Tak jasně – s Janesem se tady pošťuchujeme co chvíla. ;-)
Jasnačka, ale Janes je stále podobojí :-)
Já vím, ale zase to tlačítko, to je černá tečka v mém cyklistickém CV…
:-)
Na https://www.nakole.cz/diskuse/ nejsou vůči ebikům tak hostilní a je tam i pár lidí co se vyžívají v takových bastlech, ale jestli bude někdo znát konkrétně to máš ty je samozřejme ve hvězdách.
Děkuju, tak nějak jsem si to představoval. Opravdu, bez ironie a bez sarkazmu – Díky.
Dobré vědět, taky koketuju s myšlenou na jeden bastl, tak se radši zaregistruju tam, ať si tady neudělám ostudu :)
Tak to bych se být vámi tuplem styděl za to že si nedokážete poradit. I ke komponentám z Alíka se nějaká dokumentace vždy da vygooglit. Nashle.
Našel jsem popis jen ke kontroleru. K disleji a ovladači ne.
Poradit si dokážu, jen jsem chtěl ušetřit čas.
kua, další inženýr
A to je špatně? Já jsem studoval ještě v době, kdy si lidé inženýrů vážili.
A myslíš, že je za co si tě vážit? Zatím se tu projevuješ jako uražený fracek
Držím se jednoho. Když neumím poradit, nekomentuju. Na jeden dotaz je tu „třicet“ odpovědí ale ani jedna rada. Je chyba u mě, nebo někde jinde?
Chyba je na obou stranách. Jak u tebe, tak u tchýně.
Možná se jen ptáš špatnejch lidí, co na tvoje otázky neznají odpověď, to tě mohlo trnout už dřív. Tady je taková tradice komentovat každý dotaz, zřejmě ze slušnosti :-)
A já se zase držím rady, že když chci poradit, snažím si co nejvíc popsat problém, protože nikdo nemá křišťálovou kvůli
A pokud radu nedostanu hned, začnu všechny napadat, oni se pak všichni chytnou za nos
Ještě je potřeba poukázat na to, kolik titulů mám, ať si někdo nemyslí, že mluví s blbcem
Ještě ty tečky na konci vět a bude to dokonalý…
Správně je ynženýr
Mně se nejvíc líbí, jak si v Teorii velkého třesku kamarádi podávají Howarda, že je jenom inženýr :-).
A přitom byl jedinej ve vesmíru :-)
Pane inžinýre! Koukám se na ten odkaz, tam je takových drátů! V tom se opravdu vyznáte?
vyznal bych se, kdybych věděl, jak v anglicky mluvících zemích označují ovladač na řidítkách.
Já vám nevím, pane inžinýre, ale angličtina, to je přeci mezinárodní technický jazyk už od dob průmyslové revoluce! Už století páry ustavilo tento standard, a rozvoj elektroniky a IT tento stav jen potvrdil a upevnil! Jak se v dnešní době inžinýr může obejít bez jednoho z takových základních kamenů? Vždyť to již dávno není jen věc anglicky mluvících zemí, ale mezinárodní dorozumívací platforma.
Též jsem si říkal. Pokud je pán mladodůchodce, zastihl ho plyšák bezpečně před čtyřicítkou. A představa že propluji celým profesním životem bez znalosti angličtiny, to je pro mne naprosto nepochopitelná záležitost. Skoro jako inženýr bez znalosti trojčlenky a vytýkání před závorku, ale s takovým už jsem se alespoň osobně setkal. Navíc mne fascinuje, že se zde ještě neobjevila ani jedna fotka zmíněné jednotky displeje a kabelových svazků, tim bych asi osobně místo výkřiku do tmy začal.
Souhlas, 2–3 fotky lepší, než tuny balastu, co tu napsal a poplival.
Nějakou znalost angličtiny mám, ale nevím, jak se anglicky řekne ovladač na řidítkách. doslovně to přeložit umím, ale to mi je k ničemu.
Fotky byly v odkazu. Ale pokud to pomůže, dám sem nějaké přímo. Konektor, na který se ptám je označen červeným oválem. Teď mě napadlo, že kdyby byl od ovladače musel by mít víc, než dva kontakty, pokud tam není sériová komunikace, což asi není. Sériově pravděpodobně komunikuje displej a ovladač bude přifařzen k této komunikaci. Asi to fakt bude jen podsvětlení displeje
Na té rozmazané fotce nic nevidím, nicméně je-li konektor označen jako „Lamp“, jak bylo uvedeno dříve, bude to pravděpodobně vývod pro přední světlo. Nic, co by bylo nutné zapojovat, je-li přední světlo řešené jinak.
Vložil jsem vaši fotku do vyhledávače obrázků Google.hned druhý odkaz mě hodil na video kde je i nějaké schéma zapojení.a na přeložení slovíček je tu Google překladač.a já už vím na co je ten konektor.preji příjemné hledání.
hledal bych „remote control“
Anenašel bys nic, protože to je button panell.
panell ?
Tak když je to sada, tak by tam snad měl být návod, zkus se se obrátit na podporu výrobce nebo prodejce.
Návod je ke kontroleru, ale k displeji a k ovladači není. Prostě Čína. N a kontroleru jsem nenašel žádný vývod, který by něak připomínal ovladač. Tak jsem alespoň chtěl zjistit, jak se to v anglickém cyklistickém slangu označuje. To nic, já si s tím nějak poradím, jen jsem chtěl ušetřit čas.
Zase Tě může hřát u srdce, že jsi potěšil místní elektohatery a posloužil jim jako živý terč. Takže, nebyl jsi zde nadarmo :-).
Jo, to mě hřeje, až ušetřím za topení. Pekarová by měla radost.
Když nakupuju na Alíku, tak musím vědět co a proč a co s tím budu dělat, jinak se mi může snadno stát, že v tom zahučím za víc než když koupím ucházející sériové elektrokolokolo, klidně i jeté, které tu bude někdo schopen servisovat a sehnat náhradní díly. Takže good luck.
A odkud myslíš, že pocházejí díly na elektrokolo, které popisuješ? Problém není v tom, že by to tu nikdo neuměl servisovat. Ty díly jsou stené. Problém je ten, že místní servis si za ten stejný díl naúčtuje dvojnásobek. A k tomu ještě práci. Teď mě pošle k šípku, protože tím, že jsem si díl koupil sám jsem ho připravil o marži.
Ale to už je jedno, já si s tím poradím, jen jsem si myslel, že by tu mohl být někdo, kdo už to dělal. Ale dozvěděl jsem se, že e-bikeři tu jsou něco nevítaného. Něco jako krysy, které tu nikdo nechce. Správný biker přece žádný motor nepotřebuje a klidně vyšlape i na Mt. Everest. Jenomže ani on nebude mladý věčně. Pak bude možná za tem motor rád, aby se ještě vůbec někdy svezl na kole. Takže good luck.
očividně tu není nikdo kdo by to znal
nevím proč by tě měl servis poslat k šípku dostane zaplaceno za práci,
A jak píšeš ty díly jsou stejné, nechápu co máš za problém zapojit stejně podle toho co máš na kole, pokud je nějaký konektor navíc, tak ho asi nepotřebuješ zapojovat
Větší čast zisku dělá marže na náhradních dílech. Pro zákazníka to vypadá lépe, protože zákazník neví, za kolik servis díly nakupuje. Je to tak i v auteservisech a všude. Setkal jsem se i s marží 300%. Konkrétně šlo o měřič vodivosti. na úpravně vody.
300%, to jsou žabaři. Čím je díl levnější, tím víc se na něj napálí. 1000% není výjimkou.
Já si elektrokolo velmi pravděpodobně dřív nebo později koupím, ale rozhodně si nekoupím napůl šrot u kterého nebudu vědět co s ním když vím, že nechci strkat peníze servisu a určitě nebudu naslepo kupovat díly bez dokumentace na Ali abych pak nevěděl co s nimi.
Nebyl to zs tak velký problém. Ještě jsem chvíli gůglil. Je to opravdu podsvětlení displeje. Je to tak proto, protože displej je univerzální i pro jiné kontroléry, které mají sedmipinový konektor, kde je všechno dohromady. Naopak kontroler je také univerzální a proto má pětipinový konektor pro displeje, které podsvícení nemají a zvlášť vývod pro podsvícení. To je vše.
Kdyby tu byl alespň jeden člověk, který tomu malinko rozumí, odpověděl by mi i bez fotky hned na první dotaz.
Děkuji všem, kteří se mi snažili pomoci. Ostatní mě jen připravili o čas. Všem přeji hezkou neděli.