• Radim888

    Ahoj, potřeboval bych poradit které elektrokolo vybrat. Na normálním horaku mám najezdeno spoustu km, ale roky přibývají a do toho artritida kloubů. Takže mě tu prosím neukamenujte že chci elektrokolo.

    Vybral jsem tři druhy od každého motoru jedno, tak jestli má někdo s těmito koly zkušenost a mohl by poradit.

    Předem dekuji

    Jedná se o tyto kola :

    https://www.akumo.cz/…o-8-4-s-2019

    https://www.akumo.cz/…-400-2019-19

    https://www.akumo.cz/…-1-0-2019-50#…

    0 0
    • michomin  

      To, který ti nejlíp sedne geometrií.

      0 0
    • LRRTM1  

      Jestli máš dost najeto na normálním MTB, tak asi tušíš, že budeš dost zklamanej z komponent. Vidlice je tragická všude, komponenty jsou asi použitelný na tom CRUSSIS. Motory nehodnotím, nemám moc zkušeností.

      0 0
    • Radim888  

      Jasně, tak určitě to chce vyzkoušet, komponenty nečekám nějaké zázračné ale zas myslím že pro mě dostačující, i ta vidlice. Už to není jak kdysi že jsme jezdily po lese jak divocaci, teď už spíš tak v klidu cyklotrasy a cyklostezky.

      Spíš se mě jedna fakt o ty motory a celkove dojmy z těch kol, jestli je už někdo tady má a jezdí na nich.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 2
    • palo7  

      Doporučuji pohledat výprodeje. Kolo se slevou třeba 30% bude v ceně okolo 50tis. mnohem lépe vybavené. Osobně bych klidně vzal raději zánovní, dobře vybavený, lehce jetý kolo, než tyhle základní verze.

      0 0
      • novas752  

        Přesně

        0 0
      • Radim888  

        Právě nevím co je to přesně dobře vybavené kolo, fakt je to se základní verzi tak zle že by to kolo odešlo po jedné dvou sezónách, když s tím budu jezdit polnacky a cyklostezky?

        0 0
        • palo7  

          Tak pokud bude sezóna do 500km, tak by to mohlo fungovat.

          0 0
    • Šaffy  

      Mrkni na pendix – https://youtu.be/-RvDRGwmZTg

      0 0
      • Radim888  

        Zajímavé, ale 41000, – na přestavbu je i dost ne.

        0 0
        • palo7  

          Přestavby se dnes moc nevyplatí. Ty přestavby nebudou asi ani na úrovni Bafangu v kolech okolo 40.000

          0 0
        • Šaffy  

          Tak já nevim jaký máš kolo, jestli teda teď nějaký máš. A když si někdo pořídí kolo za 100k a najednou chce ebike tak si myslim, že je to slušná alternativa. Jen nápad, že jsem na to nedávno koukal. Jinak vím, že u nás po městě spoustu lidí jezdí na ebikách apatche tak třebas ještě mrkni.

          0 0
    • mrazik62  

      Volil bych bafang. Není sice nejlepší výkonem ale servis je nejjednodušší a nejlevnější. Pokud řešíš náklady na provoz tak je to dobrá volba. Z toho výběru i nejlepší komponenty.

      0 0
    • Radim888  

      Tak to vypadá že budu muset nastudovat komponenty a trochu to přehodnotit :-)

      0 0
      • Davidakta  

        Je to jen o tom kolik chceš investovat, ale i ty nejlevnější ebiky fungují bez problémů

        0 0
      • palo7  

        Na elektrokole dostava nejvice zabrat řazení. Nékterý Apache a snad ještě pár firem to má v kombinaci s Bafangem a novými motory Comp řešeno odpojením motoru při řazení, jinak je to pro převody dost záhul. A pak bzdy, kolo váží okolo 25kg a skoro vždy jedeš rychleji než na obyč kole.Takže i na rovině brzdíš ze 25km/hod a s větší váhou.

        0 0
    • Tomcat  

      Vybraná kola jsou bez ohledu na motor osazené lowend odpadem. Odpovídá to kolu do cca 15000,–

      Dost to kontrastuje stím že pisete o spoustě km. Tohle spoustu km v terénu nevydrží a pro jízdu na asfaltových stezkach nepotřebujete horské kolo

      0 0
      •  

        tak určitě:-)

        0 0
        • Tomcat  

          A jak by si věc s Altusem a bez brzd (čti leštiče Tectro) za 40 komentoval ? Nemluvím ani o značkovosti riditek , sedlovky

          atd.

          0 0
          •  

            by sis asi představoval elektrokolo s vzduchovkou, středovým motorem a silnou baterkou na kpl. slx s pořádnejma brzdama za 40 navíc osázenou zbytkovou značkovou bižutérií

            0 0
            • Tomcat  

              to stx je taky o 9 draší :) Já si to nepředstavuji moc dobře vím na koho ebike cílý Frantové a Pepíci co žerou bike salón na Primě

              0 0
    •  

      ten crussis je celkem fajn za ty prachy

      0 0
      • palo7  

        Fakt se ti zdá fajn vidlice 30mm na ebika?

        To raději pořádnou pružinovku, na ebiku těžší nevadí, ale pevnost to chce

        0 0
        • psbiker  

          Starší člověk na tom nebude skákat..

          0 0
          • Tomcat  

            To fakt není o skákáni .

            0 0
            • psbiker  

              Zátěž bude větší, ale nějakou super vidlici na stezku a lesní cestu je asi overkill…

              0 0
              • Tomcat  

                Ne jde o to že primitivnější technologie je pružina. Levný vzduch nebude chodit, údržba atd…

                0 0
    •  jarek1  

      nemáte někdo doma Cube Reaction Hybrid? Mně se zdá při prostudování geometrie rámu, že má střed proklatě nízko a tudíž dolní poloha pedálu bude o sedm centimetrů níž, než u běžné geometrie bez motoru.

      0 0
      •  jarek1  

        opravuji: Cube Stereo Hybrid Pro 120 nemáte někdo? Jak je u něj vzdálen pedál od terénu?

        0 0
        • Vilém  

          Cube neudava vysku stredu?

          0 0
        • MlokCZ  

          Vždyť máš u něj uvedenou geometrii. 7cm rozdíl oproti běžně používané výšce středu je určitě nemožných.

          https://www.cube.eu/…umnred-2019/

          Ve 29" modelech vidím BB –37,5 a ve 27,5" vidím –15mm. A vzhledem ke zdvihu kola a ještě navíc k tomu, že má ve všech velikostech 170mm kliky, tak to není nízko vůbec. To mi přijde jako spíš lehce nadprůměrně vysoko položený střed, o příliš nízko položeném středu nemůže být vůbec řeč.

          Pro srovnání klasické biky, třeba aktuální Neuron má –38mm při 130mm zdvihu a 175mm kliky. Já mám na starším Radonu Slide –35mm střed na 130mm fullu + 175mm kliky a je to tak průměrně vysoko položený střed (jezdil jsem i o 1–2cm níže položené středy).

          0 0
          •  jarek1  

            právě že v geometrii vidim u BB znaménko minus.. a odečtem od středů kol mi vychází ta nízká výška. Navíc doma už jedno elektro Cube z 2015 máme, takže se nechci náhlit.

            0 0
            • MlokCZ  

              To je fuk jaké tam je znaménko, to používá každý výrobce u geometrie jinak dle toho, jak je to myšleno (když budu udávat hodnotu nad spojnicí středů, tak musím uvádět minus, pokud hodnotu pod spojnicí středů, tak tam minus nebude).

              V každém případě je střed v této kategorii kol vždy o absolutní hodnotu (bez minus) níže než spojnice středů. U HTček to pak bývá i o hodně níže (95% 29" XC HTček má střed o 60–65mm níže než spojnici středů, u fullů do těch cca 130mm je to pak o něco výše, ale také pořád hodně pod spojnicí středů).

              Spojnice středů je u 29" někde kolem 366mm (v závislosti na použitém plášti se bude o něco lišit). A snad bys nechtěl 29" bike se středem výše než 366mm v kategorii nízkých (120mm) zdvihů. To by byl totální úlet.

              PS: Jezdil jsem i celopevňáka s výškou středu 285mm a bylo to v pohodě. Samozřejmě u celopevňáka nedochází k žádnému snižování při propružení, proto může být střed níže. Ale tohle bylo už –81mm BB drop, což je pořád ještě znatelně níže než běžně u HTček s odpruženou po započtení sagu.

              0 0
              •  jarek1  

                dík, ještě to znovu zkouknu, snad se mýlím, a rád bych i z důvodu přiměřené výbavy kolo pořídil – cena/užitná hodnota se mi jeví OK.

                0 0
    • 2ndrate  

      a co rockmachine a kellys, možná někde bude skladem loňský model

      0 0
      • palo7  

        To ale nejsou u e-biků zrovna levný značky :-(

        0 0
        • Tomcat  

          Z jsou hodně levné značky. Ono třídu a to jestli to je drahý nebo ne není o tom jak mate hluboko do kapsy ale o celém trhu.

          0 0
    • palo7  

      Pokud jde o cenu, tak Mountfield by taky šel ;-)

      0 0
      • Jarin-in  

        Dodatečně,varu­ji,Maunfield servis na bodě mrazu,jo rychle prodat a po té neoochota a nezájem o zákazníka.

        0 0
        • Nitroglycerin  

          Já mám s nimi velmi špatné zkušenosti skrzevá servis dražšího čerpadla, ekolo bych si u nich nekoupil

          0 0
    • Radim888  

      Tak by mě zajímalo jak to teda s tím řazením je

      , jeden Altus odepise, druhý ho chválí, potom si vyber?? Už jsem kola s Altusem vyřadil z výběru a teď abych to znovu studoval ? :-(. Nejlíp mě vychází asi haibike, kolem 55000,– asi lepší nebude? Nebo aspoň nevím, co čtu tak Bafang že občas vynechává, cuka atd., nejvíc se vychvaluje Yamaha a Bosch.

      Crussis bych bral, ale má Bafang, tak těžké rozhodování.

      0 0
      • palo7  

        Bafang je nejrozšířenější motor na ebike na světě. Podle mně je trochu slabší než konkurence v nejvyšších třídách, ale na běžný ježdění stačí.

        U e-biků extrémně trpí převody (což celkem řeší gearsenzor), a pak ty bzdy. Na druhou stranu převody stejně ojedeš a pak můžeš dát lepší, ale bzdy bych chtěl kvalitní už při koupi kola. To, ale se slušným prodejcem jde řešit při koupi kola. Haibike je celkem předražená značka, ve výprodeji v DE na ně bývá akce i 30% a pak je to gut.

        Koukl bych na cyklobazar a bazos, občas je tam kolo pár měsíců staré s pár km a to je pak za 50 velmi dobré kolo.

        0 0
    • Radim888  

      A co třeba toto : https://www.akumo.cz/…na-bila-17-5

      0 0
    • HonzaRez  

      elektro ⇒ zamknout

      0 0
      •  

        Tak to nečti když tebe to zrovna nezajímá, smiř se s tím že o ekolech se tady bude psát víc a víc

        0 0
        • Janes  

          +1

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • psbiker  

          Nojo jenže to pak polovina lidí odejde a inzerenti se nepohrnou. Vznikne asi elektrobike-forum.cz, kde budou i ty silnější mopedy a problém bude vyřešen.

          0 0
          • Janes  

            Ale prdlajs

            0 0
            • psbiker  

              Teď už je mi to jasnější, děkuji!

              0 0
              • Janes  

                Tak podívej, kolem každého fóra vzniká nějaká komunita, a ta stárne, nebo stárnou jejich rodiče. Věř tomu, že by mně ještě před pár lety ani nenapadlo přemýšlet o koupi elektrický vobludy. Jenže, nikdo nemládne a elektrokolo může spoustě kdysi kovanejch cyklistů (schválně nepíšu „bikerů“) prodloužit čas v sedle. Taky teď řeším jeho nákup. Nestane se kvůli tomu ze mně parchant, kterej na cyklostezkách kosí „chudáky pravověrný“ a na trailech nadává chodcům. Tyhle blbečci se vyskytujou v hojném počtu i mezi „bikery“. Já jen prostě potřebuju v pátek odjet na chatu cca 60 km, tam mít dost síly, abych mohl na ní a jejím okolí pracovat a v neděli se zase na pohodu vrátit domů a tam normálně fungovat. Což už prostě na žádném ze svých kol nedám. Takže co, mám teda zalézt do auta, nebo si pomoct silou z baterky? No, a takhle postupně dopadne vysoké procento dnešních „machrů“. Takže o únik lidí z fora se nebojím, spíš naopak, budou se potřebovat poradit , nejdřív pro rodiče, pak pro sebe, a protože jsou na tuhle komunitu napojení a kolikrát se znají osobně, nemají důvod odcházet na jiné forum, kam je mnozí „machři“ nemilosrdně posílají A už vůbec nevím, proč by to tady měli opouštět inzerenti, když skoro všichni už na krámech elektrola mají.

                Tož asi tak.

                A že se o osud tohoto fóra bojí člověk, co je tady chvilku a ani si nedokáže vyplnit profil, to......

                0 0
                • psbiker  

                  Ty motivace tak nějak chápu, nic proti. Situaci na trailech a stezkách budu sledovat. Teď je část techniky společná, ale za čas budou obě skupiny řešit rozdílné problémy. Koho z pravověrných by zajímaly nějaké úpravy řídící jednotky, nebo která baterie vydrží déle? Proto jsem si dovolil vyslovit svoji předpověď, ale jak to dopadne, to se teprve uvidí. Jízdě na (e)kole zdar :)

                  0 0
                  •  

                    klídek, čemba taky před více než deseti lety strašila že brzo nebude kde jezdit:-)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • bessinka  

      Podívej se na ekola Cube.

      0 0
    • roman 3D  

      Pozvánka „200 elektrokol“ v Krči

      https://www.horydoly.cz/…ha-2019.html

      0 0
    • marko250  

      Na HT budeš trpět připlať a máš třeba jedno od stydlíka :-) , třeba: https://www.bike-forum.cz/…018-v-zaruce

      0 0
      • palo7  

        Cena je vysoká, proto se asi ještě neprodalo. Nový se dalo pořídit jen o trochu dráž…

        27,5 + fungují dobře i jako HT, ale full je full ;-)

        0 0
        • Jirka63  

          Pokud fulla využiješ, tak u elektriky je to hranice, pod kterou nemá cenu jít, 100k Kč :-)

          0 0
    • Jirka63  

      Dovolil bych si dodatečně vstoupit do diskuse. Spousta názorů, ale často neberoucí v úvahu vše. Bosch a Yamaha dle testů asi top. Yamaha pocitově lepší díky rychlejší reakci. Pouze Yamaha může mít vpředu dvojtalíř, pro střídavé ježdění terén asfalt asi lepší volba 2×10 než 1×11.. Nic jiného než horáka 29" bych si nebral. Brose motory, asi ne špatné, ale mají myslím menší krouťák, ale např Specialized nemají ovládání na řídítkách a display, pokud se něco nezměnilo. Takže dokoupíte ovládání přes BT, nebo ovládáte přes telefon nebo Garmina :-). Shimano menší krouťák než ostatní, vhodné spíše pro treky a menší terény. Crusis s Bafangem za ty peníze asi dobré, na takovéto domácí ježdění, ale jenom se vzduchovou vidlicí, snad už dělají. Vidlici považuji za hodně důležitou, elektro je dost těžké.Já bych za základ považoval Haibike za cca 63 k Kč, typ neznám, měnili značení, dvojtalíř a Yamaha, vzduchová vidlice. Bosch vyjde dráž. Yamaha má navíc převody v kovu, takže výdrž zaručena, i když trochu hlučnější. Je to můj názor a to nejenom proto, že mám na Haibike cca 20 k km a mimo prasklého ráfku žádný problém. Vždy ale záleží na tom, kde předpokládáte jezdit, ale pod cca 40 k Kč nemá cenu vybírat. Ale vývoj a cenu jdou každý rok dopředu. Btw, Haibike je čistě německý a už se jim nevyplatí dělat normální kola :-)

      0 0
      • Jáchym 1  

        Dovolím si doplnit.

        Brose udává krouťák 90.

        Převody u Bosche v plastu z bezpečnostních důvodů.V případě bloknutí(zadře­ní)čehokoli co je ve spojení na výstup(kliku)se plastové převody očešou a nevystřelí to jezdce z pedálů.

        Dále u Bosche možnost připojení na diagnostiku kdekoli mají autorizaci.

        Brose nikoli.Pouze tam,kde byl poprvé přihlášení.

        0 0
      • Chlebovnik  
        • 2×10 na elektru lepší jak 1×11
        • Turbo Levo nemá ovládání na řidítkách
        • Typ neznám, převody v kovu, výdrž zaručena

        To jsou ale vtípky. Máš tam ještě nějaké další? Parádně jsem se pobavil. =D

        0 0
        • palo7  

          Pro turisty a kochače krajinou může být fakt 2×10 lepší. Dost se to používá u levnějších kol a Haibike to občas dává i na dražší kola. Leva opravdu neměly ovládání na řídítkách, jen za příplatek. Myslím, že ovládání je ve standardu až od 2018

          0 0
          • Jáchym 1  

            No,oni turisti moc neřadí ani na neektrickým kole.Vystačí si tak se čtyřmi až pěti převody.Hrnou to 40ot/min

            U elektrokol je to ještě horší.

            0 0
      • l.bily  

        no nevim ci haibikke je nemecky, ale zlamal sem v priebehu jedneho leta 3 ramy na polnych cestach normalnou jazdou, ked pocujem haibike tak sa mi jezia chlupi, nastastie mi vratili peniaze, potom som kupil cube a ten fachci 3 sezony

        0 0
      • Jarin-in  

        Brose kroutící moment tpo ze všech motorú kolem 90

        0 0
    • Jirka63  

      když kamarád dostal před 2 lety Levo za cca 90k a ovládání bylo jenom z boku na baterce, tak jsem to považoval také za vtípek. Ale lze to za vtipnou cenu dokoupit.Jinak se podívej na převody u Haibiike 1*11 a 2*10, nevím jak ty, ale na asfaltu mám raději těžší převod, ale každý jsme jiný

      0 0
    • bessinka  

      Mohu potvrdit výhody 2/10 u Yamahy. 10000 km Haibike sduro Fullnine RS. (Těch praskajících rámů se taky trochu bojím) Jinak na 1/11 se na asfaltu hobluje stále nejmenší kolečko a šlape jako pudl pokud se chce jet rychleji než 25 km. Yamaha super přirozený projev oproti Shimano 8000.

      0 0
      • kapa2  

        Zdravim a pridam zkusenost. Nejsem zadny kolar, nejake kolo mam, ale cyklonazvoslovi neovladam. Takze Haibike SDURO HardNine 5.0 s Yamaha motorem. Mel jsem na mesic (8/2019) pujcene. Zjistil jsem, ze si to budu muset koupit. Je to navykove. Je to jedna z mala veci, ktera cloveka donuti vstat od PC. Spojil jsem prijemne s uzitecnym a jezdil jsem do prace cca 20+20km, 90proc. asfalt. Vyuzil jsem nejvice nejrychlejsi prevod, na zpomaleni staci o 2 kolecka preradit, pouze ve 2 kopcich je potreba prehodit do pomalejsiho prevodu, myslim, ze jednotalir vpredu by uplne stacil. Na max. pomahani rano 20km 100–67 procent, domu uz pomaleji na standard pomahani, pri dojezdu baterie na 30–40 procentech. Nejede to jako motorka, musi se na tom slapat a nekdy nohy fakt bolely. Pri 1000km je potreba vymenit retez, desticky cca v polovine. To vse pri me vaze pres 100kg. Kolo je model asi 2018, motor Yamaha pri vypnuti klade pomerne odpor a bez motoru se na tom jet temer neda. Motor se mi zda tichy, vitr do helmy dela vetsi hluk. Kolo robustni, velke, display pomerne maly, ale funguje. Vzhledem k vyuziti jizdy do prace a povaze cesty resim co koupit. Nyni (9/2019) je na trhu novy Bosch CX 2020, ktery udajne neklade odpor pri vypnuti, tedy lze dojet i s vybitou baterkou. Nekde si stezuji, ze dela vetsi hluk. Kazdopadne tento motor je dost novy a moc recenzi na nej neni. Ma uz vpredu vetsi talir, tedy se tak neojizdi, jako drivejsi male kolecko. Kolo vyhlizim krosove vzhledem k povaze cesty, potrebuji jet rychle do kolbenky. A klidne i s nejakym nosicem na notas. Zatim se mi docela libi CUBE KATHMANDU HYBRID PRO 500. Otazkou je i moje hmotnost/nosnost. Treba plaste na uvedenem kole maji udajne nosnost 95kg. Tak nevim, jestli vysledne zatizeni je 2×95kg nebo kolo+jezdec? No je to veda.

        0 0
        • kapa2  

          Po delsi dobe nejake dalsi info, kdo stoji pred vyberem ekola, treba mu to pomuze. V 9/2019 objednano Cube EXC625. Nakonec horske, krom dojezdu do prace se da projet i v lese a s rodinou na vylet, je univerzalnejsi. Kupodivu jsou na asfaltu uplne v pohode i silnejsi pneu. Svezl jsem se na podobnem modelu s motorem Bosch CX2020 a objednal. Problem v tomto case byl s velikosti, 21´ byly vyprodany. Po neskutecne dlouhe cekacce, Coronaviru apod. vyrobce neni schopen zajistit vyrobu. Po doporuceni zkousim Apache Hupahu CX625 (stejny motor, stejne rozmery s CUBE a o dost levnejsi). Mam za sebou testovaci jizdu, kolo v pohode, takze cekam na dodani. Postreh s Bosch CX2020, zkousel jsem vypnout pripomoc, motor skutecne nijak neklade odpor. Podle me je i v pohode hlucnost. Priste dalsi zkusenosti.

          0 0
          • Janes  

            Stejnou anabázi se stejným výsledkem jsem absolvoval již vloni, z Cube bylo nakonec Hupahu :-)

            0 0
            • kapa2  

              Tak to me tesi, ze jsme na tom podobne. Po prvni necele stovce spokojenost, projel jsem zatim jen lesni cesty. Prevody jsou spise do pomala, to nejvetsi kolecko vzadu ani nevim, co bych musel vyjizdet. Dopredu jde dat o 4 zuby vetsi, pri zachovani orig. retezu, nemusi se prodluzovat. Super je, ze do ramu se vejde pomerne velka trojuhel. taska a jeste lahev. Zatim plna spokojenost, uvidime casem.

              0 0
      • kapa2  

        Zdravim a pridam zkusenost. Nejsem zadny kolar, nejake kolo mam, ale cyklonazvoslovi neovladam. Takze Haibike SDURO HardNine 5.0 s Yamaha motorem. Mel jsem na mesic (8/2019) pujcene. Zjistil jsem, ze si to budu muset koupit. Je to navykove. Je to jedna z mala veci, ktera cloveka donuti vstat od PC. Spojil jsem prijemne s uzitecnym a jezdil jsem do prace cca 20+20km, 90proc. asfalt. Vyuzil jsem nejvice nejrychlejsi prevod, na zpomaleni staci o 2 kolecka preradit, pouze ve 2 kopcich je potreba prehodit do pomalejsiho prevodu, myslim, ze jednotalir vpredu by uplne stacil. Na max. pomahani rano 20km 100–67 procent, domu uz pomaleji na standard pomahani, pri dojezdu baterie na 30–40 procentech. Nejede to jako motorka, musi se na tom slapat a nekdy nohy fakt bolely. Pri 1000km je potreba vymenit retez, desticky cca v polovine. To vse pri me vaze pres 100kg. Kolo je model asi 2018, motor Yamaha pri vypnuti klade pomerne odpor a bez motoru se na tom jet temer neda. Motor se mi zda tichy, vitr do helmy dela vetsi hluk. Kolo robustni, velke, display pomerne maly, ale funguje. Vzhledem k vyuziti jizdy do prace a povaze cesty resim co koupit. Nyni (9/2019) je na trhu novy Bosch CX 2020, ktery udajne neklade odpor pri vypnuti, tedy lze dojet i s vybitou baterkou. Nekde si stezuji, ze dela vetsi hluk. Kazdopadne tento motor je dost novy a moc recenzi na nej neni. Ma uz vpredu vetsi talir, tedy se tak neojizdi, jako drivejsi male kolecko. Kolo vyhlizim krosove vzhledem k povaze cesty, potrebuji jet rychle do kolbenky. A klidne i s nejakym nosicem na notas. Zatim se mi docela libi CUBE KATHMANDU HYBRID PRO 500. Otazkou je i moje hmotnost/nosnost. Treba plaste na uvedenem kole maji udajne nosnost 95kg. Tak nevim, jestli vysledne zatizeni je 2×95kg nebo kolo+jezdec? No je to veda.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • dawka  

      Při výběru e-bike bych také dbal hodně na kapacitu baterie, 400Wh je v dnešní době už dost málo, minimálně 500Wh. Myslím, že je to stejné jako o všech kol + specifika e-bike. Mít dobré drahé komponenty které nebudu měnit (rám, motor, baterii, vidlici, brzdy) a ostatní (kazety pastorky, talíře, řetězy, přehazky) se dají lehce a za poměrně malé peníze vyměnit nebo koupit znova ty samé – prostě spotřebák. Pokud je tam obyčejná přehazovačka, tak zase pokud je člověk spokojen s její funkci, ji může levně znova koupit až odejde.

      Je pravda, že na e-bike ty kilometry přibývají rychleji (pokud se kolo používá více i jako dopravní prostředek do práce), u mě tím takřka úplně odpadl převoz kola autem – na hory jezdím rovnou z domu.

      0 0
      • Janes  

        Jo, i tak se dá. Kámoš ( 57) má chatu vzdálenou cca 100 km. Když je hezky, osedlají s manželkou ekola a jedou. Mají krásnou projížďku a auto zůstává v garáži.

        0 0
        •  

          Tak tomuhle modelu bych rozumel.

          0 0
        • Lišák  

          Naprosto správně. Motokola jako dopravní prostředek tu snad chválí všichni. Nebo jsem si nějaké záporné reakce nevšiml.

          0 0
          • dawka  

            Přesně tak, to je jedna z výhod e-biku: cestou na hory je to dopravní prostředek – na horách je to plnohodnotné MTB pro strávení celého dne v přírodě – cestou z hor je to opět svižný dopravní prostředek.

            Auto trčí doma, cesta na hory a zpět zabere díky zkratkám podobnou dobu jako cesta autem s naloženým kolem (včetně nakládání / vykládání).

            0 0
            • Lišák  

              Jedeš na hory, celý den jezdíš po horách, jedeš domů do města. Kolik je to cca km? A kolik výškových metrů? Kolikrát za ten den nabíjíš?

              0 0
              • dawka  

                Je to různé, přes týden když není tolik času tak je to třeba 20 pod kopec 20 po horách a 20 zpátky, převýšení tak do tisíce. Když jedu na celý den tak třeba 10 na bližší horu, 40–50 po horách a 20 domů po cestě (do 1400m převýšení). Dobíjím maximálně jednou když si někde dávám pivo + polívku (né každou vyjížďku), na horách se spíše toulám, než že bych jel v kuse, takže ten čas tam utíká. Občas se stane, že jedu těch 20 domů za svoje s vybitou baterkou, občas když vím že vyjížďka bude dlouhá jedu pod horu s vypnoutou pomocí. Nejezdím nic co by nebylo možné dát na normálním kole, ale je to prostě tak.

                0 0
                • Janes  

                  Nepřemýšlels o druhý baterce do batohu? To by vše vyřešilo.

                  0 0
                  • Martin  

                    nač vymýšlet to, co již bylo vymyšleno…?

                    https://www.bike-forum.cz/…/52785-ekolo

                    0 0
                  • dawka  

                    O druhé baterce nepřemýšlím, docela mě baví si rozplánovat baterku a pošetřit na větší stoupáky, občas jet za svoje (pak je člověk do kopce vděčný i za nejmenší dopomoc ECO). Ta jízda bez motoru s 2,6 palců širokými plášti není nic extra, ale po rovince a do mírnějších stoupání se to dá. Spíše vozím místo druhé baterky v batohu RedBull, kdybych už opravdu nemohl a musel dojet domů :-)

                    0 0
                    • Xfantasy  

                      Ona taky ta další baterka není zrovna za pár stovek :)

                      0 0
                    • Lišák  

                      To jsou ty rozdílné filosofie.

                      Jezdec A si pořídí pětadvacetikilové moto-kolo na 2,6 gumách. Po rovině se utaví, protože jede za své, aby šetřil baterku do kopců, kde už mu musí pomáhat motor, protože sil valem ubývá.

                      Jezdec B si pořídí dvanácti – třináctikilového fulla na gumách P/Z 2,25/2,1. Po rovině jede v pohodě, síly mu zbudou i na zdolání kopců.

                      1000 lidí, 1000 chutí.

                      0 0
                      • Xfantasy  

                        Ano, tak nějak to je. U éčka je ale zase výhoda pro zdravotní komplikace. Mě třeba dělá problém šlápnout naplno a tak si díky motoru mohu v terénu pomoci a ulehčit kolenu.

                        Ale vesměs ty rozdíly co píšeš jsou. I Trail Hunter to tak presentoval v jednom videu.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          A jsme přesně u toho.

                          E-kolo jako zdravotní kompenzační pomůcka* (úrazy s trv. následky, choroby srdce, rekonvalescence) (obezitu a lenost neberu jako důvod) všemi deseti. Pro ostatní, vč. důchodců a „slabých“ žen jde o regulérní motorizovaný dopravní prostředek, který jistých historicky daných výsad MTB využívá, pod vedením zdravého movitého jezdce jakéhokoliv věku, spíš neoprávněně. Se sportem to nemá moc společného, možná tak s motorsportem. Potlačuje až postrádá to totiž jeden ze zásadních aspektů sportu, překonávat sebe. Zvrhává se to v překonávání okolí. Jde o užívání si, mám přece právo si užít hřebenových výhledů, za své peníze, a přitom se u toho nezadýchat? [Nepatří ono zadýchání se, ta doba strávená výstupem, právě v horách nezbytně k tomu „užití si“ skoro víc, než pohled z vrcholu?]

                          (*pozn. Kompenzační pomůcka by měla umožnit kompenzovat fyzický hendikep na úroveň zdravého jedince stejného stupně sešlosti věkem.)

                          Na silnicích a zpevněných cestách mi je to jedno, tam o nic nejde. Zákonná úprava bohužel s takovýmto technickým a technologickým skokem nepočítala ani nepočítá, ale nějak se to vyřeší samo. Jistý malý počet motovidel a nevyzpytatelných individuí na silnicích byl, je a bude. Potíž může být tak maximálně v rychlosti pohybu, opilec standardně nejede 25/32/50+ km/hod. A v lokalizaci, dalo se na ně narazit jen v obcích a bezprostředně mezi nimi, teď se líhnou kdekoliv.

                          Bikeparky mají svá pravidla, to je věc provozovatele.

                          Ostatní terény, zvláště ty fyzicky obtížnější a hraniční, to je to, oč tu kráčí. Najmě chráněná území, malo i velkoplošná. Používat e-bike k dosahování jinak nedosažitelných cílů (nebo dosažitelných jen pro pár vyvolených, odhodlaných, trénovaných)(popř. dosažitelných na stroji s hlučným spalovacím motorem a pod hrozbou vysoké pokuty), s tím jaksi nikdo nepočítal.

                          Líbí se mi, jak tady létají watty – maxima, přípomoc 30% … aniž by se někdo zastavil nad tím, kolik asi tak dá cyklista na mimozávodní vyjížďce trvalého/špičkového výkonu. A ejhle, třetina ze 250W (nejslabší, eko-režim) je nějakých cca 80W. Málo nebo moc? Dejme tomu, že pár hodin jsem schopen jet na 160W, aniž bych se mořil. S dopomocí 80W jsem na krásných 240W, v eko-režimu. S 50% už pro mě běžné kopce nebudou existovat. Ajta_krajta, v turbo-režimu a s i jen „ubohými“ 250W jsem na dvojnásobku svého běžného maxima. Ale tak slabý motor by si dal na e-bike jen looser, pod 500W to nejede. Je to ještě cyklistika, na kterou byly zvyklosti nastaveny?

                          Dalo by se oponovat, že fully také vnesly do jízdy v terénu zmatek a sjízdnost a dostupnost míst, která byla před tím nesjízdná. Je to pravda, některé svažité lokality v dostupnosti velkých měst tím trpěly a trpí. Jenže pořád tam zůstává veliká pojistka v podobě omezeného výkonu jezdce, hlavně ve výjezdech. Akční radius takovéhoto ničitele je pořád dost omezený. (Proto – a naštěstí – lanovky a bikeparky, kde může hoblovat do zblbnutí.) Místo nabíjecích stanic horské potoky a sem tam nějaká tatranka.

                          Tahle zásadní pojistka u e-biků padá a e-(moto)cyklisti (klidně bez ŘP, často bez jakýchkoliv základních cyklistických návyků a dovedností, míry, úcty a jisté pokory) mohou, plně v intencích litery zákona, kolonizovat trasy vyhrazené pěším, cyklistům a, protože motor a silnější pes, dostanou se, bohužel, i tam, kam se nikdo z pěších ani cyklistů jinak nedostával.

                          No nic, nějak bylo, nějak bude.

                          0 0
                          • Kanec  

                            No. Souhlasím, hodně souhlasím. Ale s jedním ne. Za svých mladých dětských let, konec 70 a 80 léta, byla naše rodina velmi turisticky aktivní, pochody alá „Za olomouckým tvarůžkem“ , 20km, 50km a podobně. Chodilo se po červených, zelených, žlutých. A nikde ani kolo, nikde ani náznak otisku pneumatiky. No a přišla doba kol, horských kol. Kdo tehdy rozhodoval kam mohou? Kde budou jezdit? Plné lesy, plné kopce, plné „turistické trasy“. Vadilo to? Vadí to? Nu a teď tu máme dobu é. Ta vadí? Zjevně ano. V tom případě nemá mnoho lidí zameteno. A ano je to tak jak píšeš, „No nic, nějak bylo, nějak bude“.

                            0 0
                            • Dazz  

                              Musím zareagovat, že zvláště na horských turistických značkách to s horskými koly zase tak horké nikdy nebylo, ale s nárustem e-kol se ten počet razantně zvětšuje a to zatím není infrastruktůra (půčovny) a koupěschopnost díky bohu tak velká jako v Rakousku, nebo Německu.

                              0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Právě, že se to nějak zvykově ustálilo (a následně po MTB i s koňáky), že prostě kdo jede za své (za zvířecí), tak má víceméně, není-li omezeno jinak (a zpravidla není, mimo chráněná území a exponované trasy) možnosti chodce. On ani ten kůň, pokud nemá přirození na hřbetě, se dobrovolně do extrémů nevrhá.

                              Doba „é“ je jiná. E-bike si nepodvrtne nohu, nezakyseluje se, nevím, jak to má s přehříváním, každopádně nepotřebuje pít, je to stroj. Takže jediné omezení spočívá v bateriích, ale i to bude nejspíš v dohledné době pokořeno.

                              Motocykly se spalovacím motorem do lesa nesmějí, chtělo by to vidět zdůvodnění, jestli šlo jen a pouze o hluk nebo to mělo více důvodů. Případně které z nich by měly být odpovídajícím způsobem aplikovány i na e-biky v terénu. Už vidím ten poprask, kdyby zákon/vyhláška limitovaly použitelnost e-biku třeba jen na zpevněné cesty.

                              0 0
                          • Dazz  

                            Pěkně to sepsal pan Krab :-)

                            A ekologickou stopu rozmaru jménem e-bike si každý určitě domyslí sám.

                            0 0
                          •  

                            Nezminil jsi dusevne chore, i oni maji narok na kompenzacni pomucku aspon s dohledem.

                            Jinak ja pouzivam uspesne ecko jako nejzabavnejsi trenazer co zatim existuje ale jenom pro kompenzacni a relaxacni trenink :), zbytek cca uz jenom 7 000km/rok na HT. Ecko mam Sh Steps e8000 a k obrazu svemu doladeny software ;).

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              No, viděl jsem i takové, kteří to mají jako kompenzační pomůcku na lenost, obezitu, chronickou hypertrofii ega a akutní nadýmavost peněženky.

                              Nechce se mi jezdit na kole, takže na to nemám čas, takže jsem tlustý a nevýkonný. Čas, který jiní promrhají v sedle, zato věnuji vydělávání peněz.

                              Ale JÁ CHCI, proto JÁ MÁM NÁROK, proto dojedu tam, kam chrti, ba ještě dál, výš, rychleji, protože NA TO MÁM (e-bike).

                              0 0
                              • Kanec  

                                :-)

                                0 0
                              • Kanec  

                                Alá Rimmer. „Výš jen výš, tam já mířím.“ :-)))))

                                0 0
                              •  

                                To musi byt snad i poucny des potkavat tento druh lidi. Je fakt, ze zavislost /penize, akolhol atd. / v pokrocile fazi uz preprala kdekoho i kdyz puvodni zamery byly treba skoro bohulibe.

                                0 0
                              • Xfantasy  

                                Sprominutím, ale to je blbost…

                                0 0
                            • Martin  

                              posaď mentála na elektromoped – ani čert ho nedohoní

                              0 0
                              • Xfantasy  

                                To by chtělo nějakou grafickou podobu :D

                                0 0
                                • Martin  

                                  grafickou podobou tu již párkrát předvedl Dvojan, jenže to všechno později smazal, takže příští generace se tím již nepotěší

                                  (jinak je to jen parafráze mého oblíbeného rčení „posaď žebráka na kůň, ani čert ho nedohoní“)

                                  0 0
                              • TK75  

                                Tak tak starej čerte:-)

                                0 0
                          • satch  

                            akorát těch 250W je „jmenovitý výkon“, takže krátkodobě hlavně turbo je trochu jinde. Někdo tu psal, že spíš tak kolem 800W :-)

                            0 0
                          • Xfantasy  

                            Promiň, máš to hrozně dlouhé, nedočetl jsem to do konce.

                            Ale dovol : představa že se nezadýcháš je zcela mylná a svědčí pouze o tom že si to nezkusil. Tomu kdo „může“ dá éčko mnohem více volnosti na zdolání mnohem více překážek.

                            Prakticky jsem hotový stejně jako před ebike. Pomáhá mi jen zdolat větší krpály a to několikanásobně za sebou. Pak i technika ježdění je energeticky náročná, nejde pouze o šlapání.

                            0 0
                            •  

                              Bohuzel ;) mas pravdu, cyklisticky se na urcitem druhu ecek /stredovy kvalitni motor / da pekne odrubat. Jenom si kladu otazku, kolik takovych lidi jako ja nebo ty budou ecka takto pouzivat. Zatim co vidam, tak to lide maji drtive pojate jak pise Krab, bohuzel. Me by treba jenom ecko bez kola na kterem jezdim cely zivot nebavilo, proto se s pribyvajicim vekem obavam prvnich zdravotnich problemu at chci nebo nechci.

                              0 0
                              • Xfantasy  

                                Bohužel, ano i takový znám. Tedy přímo znám pouze tři éčka. Jeden ho má protože má kolena v čudu, ale druhý jen proto lenost.

                                Ale zase věřím že díky éčku se začne více hýbat než dříve. To ukáže čas.

                                0 0
                              • Dvojan1  

                                Souhlasím, že se dá pěkně odrubat. Ty aspoň víš o čem píšeš.

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Jenže kolik vás takovejch je, pane Mára?

                                  Určitě méně, než 120 kg týpků, kteří v rozmezí necelé hodiny postnou na fejsíčko a instáč a bůhvíkam ještě nezpocené vysmáté vrcholové fotografie v cyklistickém z Rané, Oblíku (NPR) a Milé (pro neznalé sopečných kuželů Českého středohoří).

                                  0 0
                                  • Xfantasy  

                                    Jůůů, tyhle kopce miluju, ale cyklo jsem je ještě nedal.

                                    0 0
                                    • Pavlos_S1  

                                      Tak na Oblík zásadně tlačím. Je tam pár úseků co se dají, ale nějak už to nedávám. Zato dolů, to je jiná, kdy pak musím po sjezdu nechat chvíli zpamatovat se brzdy, jak jsou zvadlý :-)

                                      Ale za mlada jsem tam vyjel i na Simsonu :-D

                                      0 0
                                      • Xfantasy  

                                        Na Oblík se s kámošem už dlouho chystáme. Pěšmo tam chodím často a určité úseky na kole asi fakt nepůjdou :D

                                        0 0
                                  • Pavlos_S1  

                                    Na Milou s kolem až nahoru se jede fakt blbě. S éčkem si to tam nedokážu představit, jak ho tam na některých úsecích tahám.

                                    0 0
                                    • Xfantasy  

                                      Co si pamatuji tak na Milou to šlo hůře i pěšmo :)

                                      0 0
                                      • bodlak2  

                                        Mám pocit, že na Milou snad ani pěšina nevedla. Nebo jsme ji našli až cestou dolů :-)

                                        0 0
          • Janes  

            Dojíždění na chatu byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem si to e-kolo koupil. Je velký rozdíl tam jet tři hodiny a dojet našrot, nebo po dvou hodinách slézt z e-kola a normálně fungovat kolem chaty.

            A je mi dost jedno, co si kdo o tom myslí, zvlášť když moje e-kolo samo nejede.

            0 0
      • Jarin-in  

        To je hodně sporné ohledně té baterky,má zkušenost ze Spešlu turbo hd se 400 wh baterkou je taková,že motor Brose který se v tomto kole nachází s touto baterkou má daleko větší dojezd než kola s baterkou 500wh

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bessinka  

      Že furt řešíte, kdo má právo na místo na slunci a kdo ne, jako by jste chtěli spasit svět.. Stejně si každý dělá a bude dělat co uzná za vhodné, dokud nás příroda sama jako druh nevyselektuje.

      0 0
    • Bubaaak  

      Němci prozřeli, asi mlha, ale i tak olej v ohni je fajn…

      https://www.idnes.cz/…_na-kolo_hig

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jasně, na e-kolech si budeme všichni rovni. Co to je, VAM 1600 m/hod.

        0 0
        •  

          Rovni si ve vykonu nebudeme, nebot hmotnost jezdce ovlivnuje vykon i dojezd ecka ;)

          0 0
          • Bubaaak  

            Nevěřím že průměrný ečkař dá víc jak 40km…

            Když koukám na bikesalon, tak vždy: „náročná vyjižďka, ještě že jsme na ečku“ = 20km, převýšení 150m

            Víc by je bolinkala prdelka a možná i zapěstičičičko :)

            0 0
            • Xfantasy  

              Jestli aktuální průměrný éčkař, tak to souhlasím.

              No jo, bikesalon, to je turistický průvodce :D

              0 0
            •  

              Tech 40km odpovida Boost rezimu v kopcich. Ja jsem ovsem výjimečný eckar :) a max mam zatim na zvedly Eco rezim a obcas Trail 80km v kopcich po dvoudenni masirce na HT. Kopce jsou u mne 1000m/30km.

              0 0
      • Chlebovnik  

        „Umožňuje nám to těšit se z hor, i když máme jen málo času,“ říká šestačtyřicetiletý Robert Werner.

        Njn, klasika dnešní doby. Lidi požadují všechno, hned a bez námahy. Hnus.

        „Kdybychom jeli na běžném jízdním kole, bylo by to velmi únavné,“ upřesňuje a sleduje krávu, která pozoruje jeho kolo příliš zblízka.

        To je ale vůl. Měl si vzít letadlo a na tu horu seskočit padákem. To by se nenadřel téměř vůbec.

        0 0
        •  

          Jsem zvedav na dobu kdy vypukne Svata valka ve znameni … chyt si sveho ečkaře :). Tak dva roky hádám.

          0 0
        • Kanec  

          Vůl sice ano. Ale nakonec dodal, že …

          “Lépe bude sdílet hory a řídit se přitom několika pravidly soužití. Například pěší turista má vždy přednost před cyklistou,“ říká.

          Podobné diskuse probíhaly před několika desetiletími, když hory začala zaplavovat horská kola. „Dnes už si nikdo nestěžuje,“ dodává.”

          Takže to tak opravdu bude. Mohlo by.

          0 0
        • Xfantasy  

          Spíše dron a sedět v pohodlí :)

          0 0
          • ratel  

            Dron? Piloti dronu (nebo jak se ten ridic jmenuje) jsou na stupnici oblibenosti hned za emopedisty. Takovy bzucici dron v prirode je moc fajn. Idealni je dlouha bambusova tyc.

            0 0
        • Romancero  

          Když se stavěla na Sněžku nová lanovka. Velmi dobře se musela zvážit její přepravní kapacita! Tedy maximální počet osbo přepravených za hodinu. Proto se i tvoří fronty na dolním nástupišti. Lepší dole než zaplnit vrchol Sněžky zlenivělými výletníky, kteří nechtějí šlapat po svých.

          Pamatuji na dokument ve kterém horolezec popisuje i frontu na vrchol Mount Everestu-v jednu chvíli bylo na vrcholu kolem 30 „výletníků“ – samozřejmě by se tam nedostali, pokud by neměli nosiče!

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • ratel  

        Zejmena je moc fajn to foto deti na emopedech jak zvladaji narocny teren…jak z magazinu. To by jeden brecel. Stydim se za ty rodice.

        0 0
        • Pavlos_S1  

          Ach jo, furt ty starosti o druhé. Tvůj stud je tvůj problém, nikoliv jejich.

          0 0
      • Kanec  

        Lidé dobří co na to říci?

        https://tv.idnes.cz/…idnestv_smls

        Nemám é, ale zde tento pablb to jasně zabil. Porovnává kolo proti ebiku a jede rovinu kolem Labe. Do Poděbrad dojede sice na tom é o hodinu dříve a prý neunaven, za to vyšťavil baterku tím, že jel po rovině. V Kolíně mu baterka dojde a ten pablb to bere na Kutnou Horu a brečí, že musí do kopce a za své a že to je těžké. A pak spočítá kolik ujel. :-))))) Tak toto fakt ne. To neberu.

        0 0
        • Xfantasy  

          Pěkný… No jo, není nadto se po rovině nechat vozit a do kopce si pěkně šlápnout za svoje :D

          0 0
        • Pavlos_S1  

          Neřeš kraviny a bude se ti lépe a lehčeji žít.

          0 0
          • Hedus  

            :) kdyby si vzal 1,2 kg dobíječku a při obědě to dobil, mohl dojet až do Pardubic. To jen tak na okraj.

            0 0
            •  

              Musel by dve hodky hodovat aby nabil na 80% :)

              0 0
              • Hedus  

                Ani ne mám, Gianta Fantoma, nabíječka 4A, za hoďku a něco na 80% bez problému.

                0 0
                • Xfantasy  

                  Jenže většinou na nabíječkách výrobce šetří, bohužel. Silné nabíječky jsou drahé.

                  0 0
                •  

                  Shimano ty dve hodky z nuly mi trva. Polovina casu by byla fajn.

                  0 0
    • Amall  

      Já docela pokukuju po městském elektrokole. Jako když jezdím do prácě skoro hodinu jenom kvůli dopravě, tak si myslím, že elektro kolo bude lepší varianta. Ráda bych si ho nadělila k vánocům. Prosím o doporučení vhodného městského elektrokola. Díky moc.

      0 0
      • kesu  

        Cenovej limit?

        Pokud to má sloužit jako hlavně doprava, doporučuju jednoznačně s Boschem. Jednak protože má opravdu pořádnou podporu. Třeba kolega nedávno objednával náhradní baterii na kolo z roku 2014, mimochodem najeto 44 Tkm. Pak taky proto, že se různě dají najít nabíjecí stanice (ano, u nás zatím minimálně). A v poslední řadě modelové roky do 2019 se dají bez problémů odblokovat. Počítej s tím, že jestli to má sloužit jako dopravní prostředek po městě, je limit 25km/h fakt málo. Vyjedeš z křižovatky jako první (cyklostání pod semaforem) a v půlce křižovatky ti dojde podpora a akorát budeš překážet. Pokud je to odblokovaný, jedeš v městských rychlostech stejně rychle jako okolní provoz. Třeba s Bafangem jsou docela problémy v tomto směru. Shimano jde, ale chce to vědět jak a není to úplně 100%. Bosch pro 2020 prej bude zásadně předělanej (komunikace motor – řídící jednotka), takže ze začátku bude trvat, než někdo přijde na to, jak to „ojet“. A počítej s tím, že neodblokovaný kola jedou blbě už od řekněme 22km/h.

        0 0
        •  

          Kesu, proboha, ty jsi vkrocil mimo zakon a navadis k tomu i neprimo sve okoli ! Budu se dnes modlit za spasu tve duse.

          0 0
          • kesu  

            Já to tak nemám, jezdím po městě převážně autem, líp hraje a chladí. A do terénu je to k ničemu.

            Ale protože se pořád stýkám s lidma, co kola dělají a hlavně prodávají, vím, že do města to chtějí snad všichni.

            A abych byl fér, tak jsem i do nějakýho kola krabičku montoval. Ale majitele jsem pochopitelně uvědomil, že s tím má jezdit pouze v uzavřeným areálu svý továrny.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Romancero  

            tak ale má pravdu! Když startuju na křižovatce z nuly -jsme schopen to rozšlapat i na těch 45 km/h., takže sráči s nečipnutejma e-kryplkárama nemaj vůbec šanci a opravdu překážejí! :-).

            0 0
            • kesu  

              Hele pokud je to dopravní prostředek, tak to musí jezdit hlavně po silnici a s ohledem na to, že semafory jsou seřízený tak, aby zklidňovaly dopravu (…), je jízda po městě pouze přískokama mezi nima. A když tě v každým úseku mezi nima předjíždí stejný auto, dřív nebo později tě někde utře. Nejhorší je na tohle asi městskej autobus mezi zastávkama. A městský ekolo s městskejma převodama klidně jede něco jako 40km/h a to ve městě fakt stačí, aby jezdec zapadl do provozu.

              0 0
              •  

                Tak slecna se zatim dozvedela, ze musi mit odblokovanou e-kriplkaru, jinak bude vyloktovana ;)nebo utrena. Ja bych doporucil ve meste a v Praze zejmena vubec na kole nejezdit. Radeji pesky a mit natrenovane velke zrychleni, vcetne dvoj i trojskoku ale muze se hodit i vytrvalost kdyz ujede tramvaj.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Romancero  

                je fakt, že si to tady asi málokdo uvědomí-že el. kolo se vlastně plete, jak na cyklostezce , tak i na silnici (jízdy po městě)-tedy pokud má omezenu přípomoc jen do 25 km/h

                0 0
                • Janes  

                  Proto už jsem několikrát psal, že ta hranice 32–35 je prostě reálnější a dokonce prospěšná.

                  0 0
            •  

              Kdo překáží, tak vyloktovat pod auto nebo lepe pod tramvaj. Uplne vidim ty e-zitrky ve svetle ;). Jeste ze ja muzu vyloktovat tak max srnku, na jelena uz nemam.

              0 0
        • Xfantasy  

          Ale prdlajs…

          Jedou úplně normálně a žádný odblokování není třeba.

          0 0
        • Dvojan1  

          Jestli jde o městské kolo tak je určitě lepší Shimano než Bosch. Testoval jsem oba motory a Bosch je spíše do terénu. Jezdím 95% silnici tak vím o co jde.

          0 0
          • kesu  

            to urcite ne, je to presne naopak. Shimano ma sice podstatne plynulejsi, ale slabsi zatah a je lepsi do terenu. Bosch jede lepe a ma hlavne o dost delsi zadni stavbu (do 2019), takze to v terenu moc zabava neni

            0 0
            •  

              U Bosch mi prijde jako uplny nesmysl ten pidi prevodnik. Musi jit rychle do kopru ale tusim, ze uz to planuji eliminovat.

              0 0
              • Dvojan1  

                Přesně tak. Já mám převodník 44 a na silnici paráda.

                0 0
              • kesu  

                Hlavne ten zaber neni tak plynuly a na mokru v terenu je to bida

                0 0
            • Dvojan1  

              Tak bavíme se o motorech ne o stavbě.

              0 0
              • kesu  

                bohuzel bosch ma zstavbove rozmery strasne velke (do 2019), na rozdil od velmi kompaktniho shimana. To vyrobce neovlivni..

                0 0
        • xtonda  

          Pro jízdu v provozu je určitě lepší když to jede 45, i když tady je takovým zvykem, že na 50 se jezdí 60, takže prasata stejně budou prasácky předjíždět. Ale to čipování nějak nevím, i když to motor zvládne a kolo se tím nepoškodí, tak v případě jakékoliv kolize může být problém

          V tomto článku https://mtbs.cz/…-turbo-vado/ je uvedena tato historka

          Starší žena jede po hlavní na odčipovaném elektrokole. Z vedlejší jí nedá přednost řidič vozidla. Dojde k nehodě. Viník jasný, žena operace + mnoho týdnů v nemocnici, kolo v podstatě na odpis. Na autě škoda desítky tisíc (nárazník, blatník atp.) Kolo po policejní expertíze shledáno nezpůsobilým kvůli načipování. Viník díky právníkovi zproštěn povinnosti ženě uhradit nemocenskou. Pojišťovny nyní po dotyčné ženě vymáhají nejenom zaplacení škody na vozidle, ale současně i mnoho set tisíc Kč za léčebné náklady za zranění, které si sama nezavinila.

          Netuším, jestli to v realitě takto skutečně funguje nebo redaktor chtěl být jen zajímavý, ale pro provoz převážně po silnicích bych asi šel cestou „kola“, které má 45 km/h legál jako v tom článku i když to znamená, že to nesmí na stezky (a díky RZ každý vidí, že to jede víc než 25), je potřeba ŘP, POV, motopřilba (dost opruz pokud by chtěl jezdec i šlapat). Na druhou stranu na to pak neplatí všechna nařízení speciální pro cyklisty.

          0 0
        • kolond  

          Limit 25km/h je až moc, pro toho, kdo potřebuje přípomoc.

          Do kopce (v protivětru), kde je přípomoc nejpotřebnější, také běžný cyklista nejezdí rychleji než 15–20 km/h.

          0 0
          • Xfantasy  

            V terénu se dostanu maximálně k 20. Jinak moje průměry jsou 13–17, ale jezdím pro radost na pohodu.

            Takže přípomoc je v pohodě. Pokud už jedu nad 20 tak je to buď rovina nebo z kopce a tam dosahuji často nad přípomoc.

            Takže za mě – vyšší limit mi nevadí, 30 si dovedu i reálně představit, ale prakticky se toho většinou nedá dosáhnout. Je to jako na dálnici kde je 130 ale většina jede pod a kdo chce, stejně jede nad limit.

            0 0
      • psbiker  

        Proboha, nečipovat, jak zde ti nezodpovědní zlomyslní jedinci potutelně podsouvají.

        Ztráta záruky, rychlé zničení kola, problémy se zákonem nebo úraz a problémy se zákonem. A to se vyplatí.

        0 0
        • Jirka63  

          Jako uživatel ekola mohu říci, že čipování je pěkná prasárna. Někdo nezvládá normální kolo a pak sedne na přečipované. to je o hubu. Další kámen úrazu jsou prodejci, kteří starým babám klidně namontují akcelerační páčku, takže to mažou bez šlapání. Někdy se tomu odporu proti ebike nedivím. Jinak poznámka k odblokování, tj.vstup do servisního menu, to snad umí jenom Bafang. U Bosche a Yamahy se do oblbuje kurvítkem, které dává každý druhý puls od magentu kola, takže vždy na dvojnásobek rychlosti, do menu se nedostanete ani náhodou.I na ekole se dokážete pěkně servat, když musíte počítat s výdrží baterky. Ti, kteří jezdí na největší přípomoc a nejtěžší převod jsou k politování, tj. jako jet autem na pětku do kopce 40 km/h. Vše je o lidem, kteří to používají, kola za to nemohou.

          0 0
          •  

            Do software Shimano vstoupis pres App za tisicovku, zadny problem. Je to fajnova vec ne proto, ze si muzes zvednout limit pripomoci, to bych nikdy neudělal, musel bych se za to nechat zbicovat ale hlavne, ze si muzes ladit procenta pripomoci a silu kroutaku na jednotlive rezimy pekne pres mobil.

            :)

            0 0
            • Romancero  

              na normálním kole to je lepší-tam si můžeš ladit procenta „přípomoci“ přímo ve vlastní hlavě bez žádných dalších serepetiček. Ale takový software si na to nikde nekoupíš.

              PS: Jo a nazývá se to „vůle“ :-)

              0 0
              •  

                Rozumim ale ecko a nekteri jejich uzivatele jsou dal v tom smyslu, ze ladi pripomoci soubezne dve. Jednak tu mozkovou o ktere pises a druhak tu softwarovou;). A neni jednoduchy tyto dva druhy pripomoci efektivne nakombinovat, skloubit, chce to proste talent.

                :)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  To ovšem mnohé vysvětluje. Multiprocessing zahltí mozkovou kapacitu, na dodržování předpisů ani koordinované šlapání pak nezbývají volné vstupy a výstupy.

                  0 0
                  •  

                    Ti talentovani se nezahlti a ti druzi odpadnou :). Znas to.

                    0 0
                • Romancero  

                  tak to uznávám..na to už nestačím -takováhle synchronizace mi dělá velký problém !

                  (sem si zase naběh.urva) :-)

                  PS: oni ti elektrikáři nejsou žádný hlupáci-mají vysoké E-Q !

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • xtonda  

            Plynová páčka je to poslední co by mi vadilo, rozhodně je to intuitivnější a přesnější ovládání než snímače otáček v levných elektrokolech

            0 0
          • Janes  

            Kecáš z hladu s tím kurvítkem a mýtickým panem někdo.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • deh  

      Ahoj, chci koupit pritelkyni ekolo ale abych na tom mohl jet i ja kdyz dostanu obcas chut.

      Co rikate na tohle?

      https://www.kellysbike.com/…70-29-p64277

      Mame ho vyzkouse a za me dobre kolo, i osazeni je slusne. Zvladne i traily a horsi teren v pohode.

      Hlavne me zajima jestli do 60000kc sezenu neco lepsiho?? Diky za rady

      0 0
      • palo7  

        Za 60 to ber. Tedy pokud nechceš full protože ten je hlavně ve spojení s motorem jinde

        0 0
      • Nitroglycerin  

        Určitě cena za takto vybavené kolo velmi slušná.

        Ale jestli vás bere ježdění v terénu zkuste si i to e-celopéro. Je to super. Jen za slušnějšího e-fulla bude potřeba trochu přitlačit někam mezi 80–100k :-(

        0 0
        • deh  

          Ja bych fulla urcite bral radeji , ale ta cena uz by byla dost jinde a to nechcem za e-bike davat. Uz tech 60 je maximum.

          0 0
          • Nitroglycerin  

            nepřemlouvám tě:-)

            Když jsme před pár roky vybírali kolo e-kolo HT pro paní, se zájmem jsem si půjčil i e-fulla. Tehdy jsem tím sice trochu opovrhoval, byl jsem fit, tak k čemu motorka, že? Ale zážitek to byl skvělej.

            Když přišly zdravotní komplikace, měl jsem jasno a e-fulla jsem si koupil. Je to o něco víc peněz ale s ohledem na moje terény za barákem to nemá chybu.

            Teď by mohli mít prodejci ještě loňský modely za přijatelnej peníz, možná by to stálo za obvolání a vyzkoušení.

            0 0
    • Pincek  

      https://www.intersport.cz/…lite-1917012

      S tou jejich slevou je pod za 29 749 Kč, kolo je vybaveny suprove, kdyby to mělo bosch, beru hned ☺️

      0 0
    • Tony210  

      Zdravím, rád bych se zeptal jestli tu ma někdo zkušeností z 1500w motorem v zadním kole,

      rad bych se zeptal jak to jede?

      K čemu si to přiřadit, nikdy jsem na e- kole nejel.

      Ale jezdil jsem na, babeta, simson, pionyr, stadion.

      Je mi jasný ze bude záležet, na kvalitě komponent u e-kola, ale proste me zajímá jednoduchý názor.

      Třeba napraska to babete, nebo se to vyrovná babete.

      Chtel bych to používat jako motorku jezdit bez šlapání.

      Dik

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • palo7  

        Hustý, ve 40 takovej dotaz :-D

        0 0
        • Nitroglycerin  

          To se snad 10-letej synek naboural tatíkovi do účtu, jinak si to nedovedu vysvětlit:)

          0 0
        • xtonda  

          Tak lidi jezdí na motorkách v různém věku a to co poptává se určitě dá postavit, akorát nechápu proč s tím leze na cyklistické forum.

          0 0
      • psbiker  

        Děkujem za dotaz :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Lišák  

        Napíšu to pod tebe, ale je to pro ty, co si z tebe dělají srandu.


        Co blbnete? Vždyť je to úplně normální dotaz budoucího uživatele motorového kola.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • caravella  

      Dovolím si oživit diskuzi,mám také problém s výběrem a ,jelikož věk nezastavíš 63 let,tak uvažuji které elektrokolo,jezdím rád,celkem rád delší trasy lesem,takže horské je jasné,mám 193 cm,váha 95kg,nyní jezdím na Canyonu,ale kolena nejsou co zamlada.Děkuji za každou radu,názor,značku.

      0 0
      • Jarunak  

        Kolik jsi ochotny do ecka investovat?

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Jarunak  

        Jinak na tech eckach se jezdi v podstate na vsech dobre.

        Kazdy si bude chvalit to svoje.

        Dulezitym parametrem je geometrie kola, tak aby se na tom clovek dobre citil.

        Dalsim parametrem je motor (kazdy ma trochu jiny jizdni projev a hlucnost), kapacita baterie a samozrejme vybava (tlumeni, brzdy, razeni.....). Dale pocitej s tim, ze vsechny komponenty kolem pohonu (retez, prevodniky.....) daleko vice trpi a rychleji odchazi nez na klasickem kole, ale to take zalezi na vysi pripomoci a stylu jizdy.

        Pokud bys mel zajem, tak si jedno muzes u me vyzkouset (foto v profilu)

        0 0
      • dawka  

        Taky bych jako první určil rozpočet a potom v rámci možností z toho vytřískal co nejvíce.

        Jestli máš rád delší trasy tak bych volil kapacitu baterie tak 630 – 700Wh, 500 je minimum, ale to je v dnešní době už nic moc.

        Dále bych řešil výbavu, jestli jsi zvyklý jezdit na kvalitním kole, tak by tě asi mrzelo jezdit na špatně osazeném kole.

        Co se týká motoru, tak jedou všechny, chce to zkusit. Rozhodně bych se opravdu, pokud je možnost, zkusil na něčem projet.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • jirkous3  

      Já zatím ekolo nemám a doufám, že to ještě pár let zvládnu bez něj. Líbí se mi ale jako silničáři tento koncept: http://cykl.cz/…esensium-500 Jen ta cena…

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Obrovská výhoda je, že díky standardním klikám dosáhneš na standardní silničkový Q-faktor, středovým pohonům vzdálený.

        0 0
        • jirkous3  

          Taky mi přijde skvělé, že se pořád jedná o kolo, na kterém většinou pojedeš za své. Těch 14 kg je sice dost, ale zase žádná tragédie. No a do těžkých stoupáků si pomůžeš chvíli motorkem.

          0 0
          • Janes  

            Citace: Na druhou stranu, necháme-li si více pomáhat pouze v těžších stoupáních, nikdo nemůže říci ani slovo o tom, že nesportujeme – eSensium dokáže smazávat rozdíly ve výkonnosti třeba při partnerské cyklistice.

            To bude zase keců.....

            0 0
            • jirkous3  

              To máš jedno. Pitomci byli a budou, nestojí zato se s nimi přít. Definice jako, že na kole musíš šlapat jen za své jsou u dnešní trailové cyklistiky úplně mimo. Vždyť ani oni nejezdí za své, ale na zemskou přitažlivost :-) Osobně je mi úplně jedno jestli se dostanu kam potřebuji s motorkem nebo bez. A jestli mi někdo bude tvrdit, že je ekolo moped tak ať. Bude to stejné, jako když se svazku homosexuálů bude říkat svatba. Prostě se lidé jen ochudí o rozlišovací prvek, to je vše. No a to, že zde někteří cyklisté ecyklisty nechtějí? Tak ať si to vyjasní s adminem, je jen na něm kam chce BF směřovat. Ostatně, dala by se udělat anketa, zda sem ecyklisté patří či ne.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • psbiker  

                Tak i hendikepovaní chtějí jezdit na kole, dokonce se zůčastnit nějakých závodů. Škoda, že je tam s ebiky mezi cyklisty nechtějí. Ale vždyť každý má právo se dobře umístit, už konečně pryč s tou diskriminací! Vždyť i svatba homosexuálů už může být, tak proč né ebiky?! :))

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • jirkous3  

                  Tak třeba někdy ty závody budou, kdoví? Taky by mě nikdy nenapadlo, že bude olympijským sportem honění se za šutrákem a leštění ledu. Ale proč ne? Taky jde ale o něco jiného. Když budeš svazek homosexuálů nazývat svatbou, tak z toho slova nepoznáš, zda šlo o heterosexuální pár nebo o homosexuální. Stejně tak když budeš slovo moped používat pro ekola, tak pak nepoznáš jestli je řeč o ekolu nebo o mopedu. Prostě se tím zneužíváním slov sami ochuzujeme o možnost rozlišení. O tohle jde. Diskutovat o tom jestli ekola ano či ne je bezpředmětné, protože ona už prostě jsou.

                  0 0
                  • psbiker  

                    Elektrokolo je elektronicky omezený moped, bohužel z názvu vypadlo to podstatné a to motor. Ale už se to vžilo tak proč ne.

                    0 0
                    • jirkous3  

                      Tak snad by to mohl být emoped, proč ne? Jenže celosvětově to je elekrokolo, tak proč tomu vymyšlet nové názvy? Mimochodem, je to zde stejně diskuze o ničem. Ani jeden z nás nerozhoduje jak se ekola budou označovat, či jaká omezení a předpisy se na ně budou vztahovat. Tohle se řeší na jiných úrovních, proto doporučuji kandidaturu do parlamentu nebo senátu. Tam ty věci budeš moci ovlivnit. Zde se jen schází ti, co se chtějí o ekolech něco dozvědět nebo se podělit o zkušenosti. Nevěřím, že by se zde našel jediný ecyklista, který by chtěl soupeřit s neekolaři. Naopak bych řekl, že většina zde přítomných ekolařů bude mít za sebou velmi dlouhou kariéru na normálním kole.

                      0 0
                      • psbiker  

                        Celosvětově je to pedelec.

                        0 0
                        • jirkous3  

                          A co je to pedelec?

                          0 0
                          • psbiker  

                            To čemu se v češtině říká elektrokolo „pedal electric cycle“ – 25 km/h 250 W. Např. zde mylně používané e-bike je motorka s el. pohonem.

                            0 0
                            • Janes  

                              Hurá, říkejme tomu tedy pedelec a bude tu oboustranně méně flejmu…

                              0 0
                            • jirkous3  

                              Tak nevím, Specialized uvádí e-bikes.

                              0 0
                              • psbiker  

                                Pedelec se asi neujme, ale je tam obsažena nutnost šlapat i e-pohon. Elektrokolo je vlastně electric bicycle neboli e-bike, šlapat se něm nutně nemusí. Trošku zmatek :)

                                0 0
                                • jirkous3  

                                  To asi opravdu ne. Třeba u slova moped by se to dalo v případě benzínového motoru rozložit jako malý-obsah-pedály. Pedelec nic takového nenabízí. Pořád z toho to ekolo či ebike vychází jazykově nejvýstižněji a současně je to slovo krátké a jednoduché. Třeba jako eshop.

                                  0 0
    • Na-kochacku  

      Jako ekolo panic se dovolim optat. Do rodiny vybiram ekolo a zajimala by me jedna vec. Jaka je zivotnost baterie o kapacite 600–700Wh. Kolik ma cca nabijecich cyklu a kolik jde na jeji zivotnost ujet km. Vim, ze zalezi na stylu jizdy, ale alespon orientacne.

      Dekuji za vecne odpovedi.

      0 0
      • Jáchym 1  

        U kvalitních článků se uvádí 800–1000 cyklů.Panasonic,Sam­sung.

        Cykl= 0–100%

        Při nájezdu prům.80km na cykl.to je habakuk km:-)

        0 0
      • palo7  

        Myslíš životnost baterky a nebo dojezd? Protože na životnost baterky asi nebude mít její kapacita a styl jízdy vliv. Ale oboje bude mít velký vliv na dojezd. Na životnost spíše kvalita článku, správně použití, nabíjení, skladování a taky asi věk.

        0 0
      • kesu  

        videl sem 2013 bosch na kole co melo najeto 44 tkm, kapacita cca 60%

        jinak zalezi na pouziti, cyklu 0–100% da baterie cca 500 nez spadne kapacita na 80%. Cyklu 20–80% da nekolik tisic se stejnym poklesem. Tzn skladovat nabity na polovinu, nevybijet do prazdna (a pokud ano tak hned nabijet) a na 100% nabijet jenom pokud je to treba na vyjizdku a jeste tesne pred ni. Jinak tak na 75..

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Sabulak  

      Ahoj, já si kupuju šetrnou kosmetiku od nanosilver. Je to péče bez vody, takže mám jistotu, že se voda nedostane do elektroniky.

      0 0
      • Nitroglycerin  

        dneska založenej nick … to „ani trochu“ nevypadá jako reklama:-))

        1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.