• Ladin

    Ahoj, zajímal by mě Váš názor na to zda zvolit přestavbu kola nebo raději koupit nové. V současné době mám AUTHOR Traktion, 2000. Začal jsem trochu více jezdit a účastnit se některých amatérských závodů. Cítím, že potřebuji pořádné kolo – zejména výměna vidlice je nutná (nyní RST Gamma EL elastomer, pružina). Myslíte si , že se vyplatí přestavba(ponechání rámu) nebo raději koupit nové kolo. Osobně si myslím, že přestavba bude lacinější. Ještě bych se chtěl zeptat, zda je možné na stávající (výše uvedený) rám dát vidlici se zdvihem 100?Předem děkuji za odpověď. Láďa

    0 0
    • TheIF  

      Přestavba nevyjde levněji jen se tak bude tvářit, protože nemusíš utratit tolik peněz naráz. Zapoměl jsi uvest kolik $$$ do toho hodláš investovat

      0 0
      • Ladin  

        asi kolem 10 tis. – loni se nám narodila dvojčátka a nákup nového kola je tudíž nejkrajněnjší varianta

        0 0
        • Honza z H  

          Tak gratuluji k dvojčátkům i k tomu, že ti nechají čas na kolo. Těch 10 tisíc je dost málo. Na tvém místě bych si udělal radost nějakou kvalitní vidlicí s U-turnem a 32 mm nohama, kterou bych na kole vyměnil první a klidně ji vozil sníženou na 80 mm. Situaci bych řešil až budeš mít dost peněz a jasnou představu (full?). A v případě nedostatku financí koupíš kolo, vidlici z něj nejetou slušně prodáš, tu svou tam dáš a author se dočká zaslouženého důchodu – zimák. V žádném případě se ti nevyplatí teď začít měnit komponenty.

          0 0
    • Volf  

      měl jsem tam kilo Blacka elite a šlo to, jinak přestavda nevyjde levněji, ale máš tam přesně to co chceš nebo můžeš zaplatit:-)

      0 0
    • Lister  

      možné to je ale není to zrovne ideální, já bych vzel těch 10 tis koupil nový rám a vidlici – třeba Sup + Recon a zbytek dokupoval jak to bude odcházet.

      10 tis je ne celý kolo ukrutně málo.....

      0 0
      • Lister  

        PS: podívej se do mojeho profilu jak jsem postupoval já, je to na těch mojich kolech hezky vidět – nejdřív přišla vidlice, pak rám, který ji snesl a pak postupně zbytek až jsem vyměnil všechno a to původní zrestauroval :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • peky  

        Tohle je hodně dobrá rada. Takle bych postupoval i já.

        0 0
    • pos3k  

      prestavba: neni nejlevnejsi varinta, ale nejschudnejsi pro castecne nakupy bez jednorazoveho vetsiho nakupu..pokud neni moznost jit do noveho (splatky), tak vymenovat postupne (vidle … az po ram)

      btw: me zmena z mtb kellys za 17 tisic stala asi 4 roky investic, vysledek mam v profilu

      0 0
      • pos3k  

        ad: zezacatku jsem kupoval i jete veci z bazaru – od Mandaka, chjo :-(

        0 0
      • poiko  

        je tam ještě něco původního z toho kellyse?

        0 0
        • pos3k  

          :-D no po poslednich pokusech jezdit jsem musel vratit sedlo, takze sedlo, pak rohy (ty si nemuzu vynachvalit, u nich nutna oprava :) a „trubicky“ u vecek (lip se mi s nima brzdilo nez s LX)… postupne jsem kupoval a vesil to na kellyse a pak plac a nova vidle a po pul roce ram (+ nove pells)

          0 0
    • Francy  

      Pokud budeš kupovat jednotlivé komponenty zvlášť, tak zaplatíš o hodně víc, než když koupíš komplet nové kolo. Záleží na tom, jestli to, co ušetříš ponecháním starého dílu, ti tento rozdíl vyváží. Pokud považuješ za nutnou tu výměnu vidlice z důvodu slabých parametrů a ne pro funkční vady (vakl,únava materiálu,…), tak raději šetři a až našetříš na nové, tak ho kup ( a za pár roků zas bude vývoj trochu jinde a za míň koupíš víc, podívej se co se před 3 lety prodávalo za 20k a co teď, nebo počkej aspoň na výprodej letošní sezóny ) Nevím, jak moc jsi úspěšný v těch závodech, ale pokud by třeba nové kolo zlepšilo umístění ze 40 na 35, tak to asi není adekvátní za ty vyhozené prachy. A taky se ochudíš o ten krásný (i když krátký) pocit z nového kola. Budeš tam mít pořád něco starého.

      0 0
      • sorak  

        nesouhlasim s tvou prvni vetou, resp. souhlasim ale pouze s dodatkem „kdyz pujdes do kramu“… kdyz clovek objednava z netu a kupuje jen veci s akcni cenou, tak se dostanes min. na uroven kompletniho kola, casto i trochu niz… nevyhodou je, ze to nejakou dobu trva nez mas vsecko a taky stravis hezkych par hodin na netu…

        0 0
        • MlokCZ  

          Jenže kolo koupíš taky výhodně, takže i s těmi nákupy co píšeš nemáš žádnou šanci se dostat na cenu komplet kola. Můžem klidně zkusit příklad. Kolo bude už pořád dokola zde probíraný Grand Canyon 6.0, tzn. cena 30.000 (včetně poštovného a krabice, což je 50euro, brán kurz, kterým platil kamarád v pátek jiný model Canyonu).

          Klidně napiš nejmenší ceny všech komponentů, co jsi kde viděl a nevejdeš se součtem ani bez ceny rámu (který by se případně mohl koupit jiný a levnější).

          0 0
    • mosquito  

      přestavba asi vazne neni nejvyhodnejsi, ovsem s novym kolem si nemuzes byt jistej ze ti bude sedet ram tak skvele jako ten stary a bohuzel co s nim – prodejni cena je mala, mozna z nej udelat zimaka pokud jezdis ve meste

      0 0
    • coffield  

      Loni jsem ten samý model, stejný ročník prodal za 8500,–. To máš 8500+10000=18500,–. Za to máš HODNĚ slušné kolo (oproti Tractionovi) když si to dáš na splátky, můžeš do něj vrazit i víc. Třeba Ravo Racing XC (2006) nebo aspoň něco na hydraulice s LX nebo XT přehazkou. Přidej píčovinky jako kapsičku pod sedlo, pumpičku zadara, náhradní plášť. Vezmi si mýdlovou vodu, studenou vodu a papírové ubrousky, nalešti stříbrné části, opláchni, osuš, vydrhni řetěz, kazetu, převodník a odměna tě nemine, jakmile to první kupce uvidí live ;-)

      0 0
      • vinca  

        nebo : Vezmi si mýdlovou vodu, studenou vodu a papírové ubrousky, nalešti stříbrné části, opláchni, osuš, vydrhni řetěz, kazetu, převodník a VYMĚNA tě nemine, jakmile to první kupce uvidí live ;-)

        Sem měl taky traction asi rocnik 1999, a postupná přestavba vyšla nějak těsně pod 30 000 :-)

        0 0
        • coffield  

          Ale Traction 1999 i 2000 bylo výborné kolo tak, jak přišlo z krámu – rozhodně aspoň za ty peníze. Nemělo cenu na něm něco stavět, protože kromě věcí Deore by se muselo vyměnit všechno :-) On ten rám 1999 snad ještě ani neměl návarky na kotouče, ne?

          0 0
      • Lister  

        tak tos měl obrovské štěstí nebo narazil na totálního blbce, protože za to kolo bych osobně víc než 3–4tis nedal.....

        0 0
        • orgoj.chorchoj  

          jj, stejne kolo jsem chtel taky prodat a nabidka byla 4tis…tak si ho radej necham jako zimaka.

          0 0
    • Luka  

      prestavba se moc nevyplati. Ja taky prestavovala, zaclo to brzdama a vidli, skoncilo po 4ech mesicich uplne novym kolem, poskladanym po zdibkach. Jak ja s oblibou rikam ze Netik do tunningu vstoupil a vysel nezmenen… takze razem byly dve kola a jedno slo z domu. Muj sen je si koupit kolo v celku… ale na druhou stranu nevim co je lepsi: spousta malych radosti z malickosti co si koupis postupne, anebo jedna velikananska radost v podobe celyho novotou sviticiho kola??? Nutno podotknout, ze kdybych tehda rovnou koupila visiona, vysel by me sakra levnejc :) Ale ja ne, ja stavela „na miru“

      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      brano pouze z ekonomicke stranky je vymena za nove kolo urcite vyhodnejsi zvlast pokud se povede dobry kup nejakeho lonskeho modelu…ale samozrejme je to mnohem vetsi darda. pokud bych to musel resit tak bych se asi vydal cestou noveho kola na splatky.

      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      btw…ono i sestavit vsechno aby to bylo dobre (viz. diskuze zde o hlavovem slozeni, klikach apod) neni uplne sranda a vyzaduje to urcite zkusenosti a i naradi…a to taky neni uplne zadarmo :( …a navic na to je samozrejme zaruka Takze i z tohoto pohledu bych radsi volil komplet nove kolo.

      0 0
      • RUR  

        To máš pravdu, jízdní kolo je fakt tragicky složítý aparát celkem 56 různých závitových spojů a šroubky asi 8-mi různých rozměrů:-))))) Rozdělat a opět složit se dá bez většího tréningu za cca 3 hodiny(i moje drahá). — Proboha nestraš ho:-)) Je to jednoduchý( mino hyder a vidle) a složí to každej, kdo někdy aspoň viděl Merkur(tedy tu stavebnici).

        0 0
        • Luka  

          ale i vidli slozi/rozlozi leckdo… staci mit odvahu :))

          0 0
          • RUR  

            Ono i ty brzdy, když na to příjde. Pouze jsem chtěl ujistit tazatele, že to, co potřebuje umět ke složení kola jsme se všichni naučili již v technické výchově na základní škole:-))) (a na vidli a drzdách by se dala přece jen napáchat jistá škoda- minimálně rozlít olej:-)))

            0 0
    • RUR  

      Hm, tak konkrétně bych přestavěl za 10 tímhle způsobem( předpokládám, že proti Authoru nejsi zaujatý): Rám: Pokusil bych se poohlídnout se po loňském(možno i starším) Authoru sector cca 2 500,– (dobrej rám a držák) Vidle:Nějaká starší Maruška třeba: www.cyklobazar.cz/kontakt.php?… 2500,–

      Nový smyk ( STX RC- 250,– načisto nezničitelný) Nová sedlovka- do 1000,– se vejdeš.

      Zbytek přeskládej a za 4000 vem manželku a děcka do Jeseníků:-))- Bike budeš mít pěknej a můžeš si ho tam vzít taky.

      0 0
    • Q  

      Úplně ti rozumím. Sám sem taky prvně koupil Traktiona. Jen na ježdění do práce a na ryby. Jenže mě ježdění po lesích úplně dostalo a vůbec všechno kolem MTB. Takže jsem si začal pohrávat s myšlenkou nového kola. Ale mezitím jsem potkal super holku se kterou se oženil a měl syna. Takže na fungl nový kolo za cca 30t sem mohl zapomenout a jediná možnost bylo to starý začít přestavovat. (ono takovej prcek se docela prodraž a ty máš hnedle dva) Třeba deska sem si objednal nový kliky Shimano LX HT II a děsně se na ně těším. :)) a v půlce roku mám v plánu karbonovou sedlovku. Takže pomalu, ale jistě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.