Dobrý den,
chystám se na přestavbu z názvu tématu. Zajímalo by mě jak se zhruba pohybuje cena přestavby, příp. tipy kde je to v okolí Plzně nejlepší.
Děkuji
Dobrý den,
chystám se na přestavbu z názvu tématu. Zajímalo by mě jak se zhruba pohybuje cena přestavby, příp. tipy kde je to v okolí Plzně nejlepší.
Děkuji
Jakou sadu chceš a co všechno chceš měnit? Minimum je řadící páčka, kazeta a přehazka + nějaký NW převodník (klidně z Ali) místo prostřední placky. Druhou možností je výměna včetně celých klik (a možná i středu). Pokud bys chtěl kazetu s 10 nebo 9z nejmenšim pastorkem, bude navíc potřeba vyměnit ořech (pokud to tvuj aktuální náboj umožňuje) nebo přeplést zadní kolo na náboj s XD ořechem.
Komplet slx včetně klik. Otázkou je, jestli se 11tková kazeta vejde na stávající ořech. Dle laického měření by to mělo klapnout.
Ano vejde. Cena včetně středu BSA řekl bych okolo 6000Kč.
Děkuji, a cena práce v servisu?
Pocitej maximalne tisicovku. Ale pokud jsi aleson trochu manualne zrucnej, zvladnes to sam…:-)
Mozna by jeste stalo za to vedet, na jake kolo to chces…
Gt Karakoram r. 2015
Zdar, já toto prováděl na podzim 2017 – koupil jsem oválný převodník Absoluteblack (cca 1300Kč) – tam jsem ale musel dávat pozor na počet zubů – potažmo velikost, aby se to vešlo do rámu (mám 36zubů ovál, takže místy je to jako 38 zubů). Nakonec jsem i tam musel dát podložku pod kliku a tím oddálit převodník, protože 34 zubů by bylo pro mě málo (mám 26 palců kola, zatím).
Kliky jsem nechal původní SLX, samozřejmě nová přehazka (SLX- 1250Kč), řadící páčka (XT-tuším cca 1050Kč) a pastorky (Sunrace 11–46 – 1300Kč).
A samozřejmě nový bovden s koncovkami a řetěz (stačí bohatě ten nejlevnější od Sramu).
Zatím naprostá spokojenost, SLX přehazka určitě stačí, řažení XT je mnohem lepší než SLX. Převodník luxus, zatím nikdy nespadl, živostnost zatím vypadá OK (měním řetěz v půlce životnosti, zatím takto vyměněny 4 a jedu je znova do konce – najeto počítám cca 3000km, takže řetěz by měl vydržet cca 1200km každý). Ovál je luxusní věc do terénu, ale na to má každý svůj názor ;-).
Převody jsem zkoušel před přechodem celé léto, abych věděl, jaké převody používám a jaké ne a vyšla mě právě tato kombinace – nakonec překvapivě plynulejší přechody mezi převody (menší skoky) než u 3×9 ;-).
Hmotnost šla jen o něco málo dolů celkově, protože pastorky jsou dost těžké a přehazka taky.
Hodně štěstí ;-)
Osobně jsem si něčím podobným prošel na jaře, nejprve z 2×9 na 1×11 (11–46) a hned na to na 1×12. A osobně bych doporučil se vyprdnout na 1×11 obzvlášť, pokud ti jde o menší přeskoky mezi zuby. Cenově už to není zas tak rozdílné.
no záleží na jakých 1×12 – jestli SRAM a XD ořech s 10 nejmenším pastorkem, tak to je dost velký rozdíl. U mě 11–46 skoky mezi zuby moc nepřijdou, ale každý to může vnímat jinak ;-)
Děkuji za odpovědi. A cena práce v servisu?
Na to nepotřebuješ servis.
Se hecni a zkus to sám. :) Neni to raketová věda a návodů je na youtube milion.
Akorát jestli nemáš Hollowtech II kliky, tak bych si v servisu nechal vyměnit středy, protože je zbytečné kupovat stahováky a klíče jen na jedno použití. Jinak ti na to stačí sada imbusů a štípačky na lanko.
Proč na jedno použití, střed je potřeba občas vyčistit, dotáhnout, vyměnit ložiska.
Jestli nemá staré kliky taky na dutou osu tak je zbytečný kupovat nářadí na jedno jediný sundání starých klik a středu
To je fakt, teď jsem si všimnul, že je to Krakoram, tam může být ještě osa na čtyřhran.
Pardon, zapomněl jsem upřesnit. Přecházel jsem na 11–50.
U 11–46 mi vadí že buď je Sunrace 15–18–21, nebo Shimano se skokem 37–46.
Zdravím,
Nechci zakládat nové téma takže pokračuji tady…
Kolo mám osazeno takto:
Středové složení Shimano SLX
Přesmykač Shimano SLX
Měnič SLX
Řazení Shimano SLX
Převodník Shimano SLX 44/32/22
Kazeta Shimano HG 50, 11–34
Náboj zadní Novatec D882SB, 12mm pevná osa
Nebo odkaz zde: https://www.velovert.com/…rail-Star-SL
Uvažuji, že bych kolo přestavěl na 1×12, protože mě rozčiluje, jak řetěz mlátí o přesmykač a navíc už bude pomalu zapotřebí vyměnit kazetu a řetěz..
Co vše je třeba vyměnit? Jasné je kazeta, přehazovačka, řazení, převodník. Je nutné měnit i kliky? Půjde kazeta nasadit na stávající ořech nebo bude třeba vyměnit i toto?
Jaká je cca cena materiálu (vše cca na úrovni slx – takový ten zlatý střed…)?
Díky
a kola máš 29? jestli ne, tak by stačilo 1×11, takto jsem měnil na kole manželky (viz. profil).
Na kalkulátoru si spočti. jaký převody bys pak měl proti stávajícím, podle toho se rozhodneš, jaký převodník a jakou kazetu koupit. Kliky není třeba měnit. Kazetu a hazku jsem vzal SLX, řazení XT, aby šlo podřazovat o 2 naráz, ale manželka to stejně nepoužívá…
Nene je jsou to 26 kola..a kalkulátor jsem si už prošel. Představu mám. Jde mi spíše o technickou stránku, zda to je realizovatelné, co vše je třeba měnit a na kolik to vyjde orientačně.
Když už, tak bych šel rovnou do 1×12. Ten mezikrok by jej mohl časem mrzet a ani tak moc neušetří, když to bude měnit komplet.
na 26 kolech nevím nevím… 34×11–46 by taky mělo stačit. ten nejlehčí převod je stejný jako pak na 29 kolech s 11–50.
Velikost kol vůbec nesouvisí s potřebou rozsahu převodů. Je úplně jedno jestli to je na 26" nebo na 29". Jediné čím se to bude lišit, tak pro stejnou kazetu se pro různou velikost kol dá adekvátní převodník, aby byl ten stejný rozsah stejně posunut do těžkých/lehkých převodů.
Tak jak píše Mlok. Nyní to mám dočasně na 26", takže jsem dal převodník 36 zubů (dočasně z Ali, ale funguje perfektně). Až si udělám 29" rám, tak to celé na to budu přehazovat a převodník dám 34z.
Jediný problém by mohl být s delším ramínkem přehazovačky na 26" kolech. Ale já jsem ještě nikdy hazku neurval, tak snad se mi to nepovede. Až to přehodím na 29", tak budu trochu klidnější.
Prošel jsem si podobnou přestavbou.
Kliky bys nemusel měnit, převodník klidně z Ali (Deckas mi funguje v pořádku) namontovat na střední pozici. Kazetu tam dáš ale jen SunRace, která začíná 11z pastorkem. Mám SunRace 11–50, na jednom převodu je trošku hlučnější, ale jinak řadí dobře. Zkontroluj si, že máš u stávajícího prostředního převodníku drobnou mezeru na o kousek větší převodník.
Zvaž, jestli si u řazení nepřiplatíš za XT. U hazky to není třeba.
Já jsem to měnil i s brzdama a sjednotil jsem si tak uchycení na Spec-EV.
Ceny si spočítej sám, na to nás nepotřebuješ.
ten prevodnik me zajima, protoze jsem cetl, ze je problem s 12× retezem na prevodnicich pro 11× a niz, to je spesl prevodnik pro 12×? pripadne co tam mas za retez a jak na tom funguje?
Používám ho se SRAM GX řetezem pro 12s s origo spojkou a funguje to bez problémů. I na úplně nový převodník se to nelepilo a to ten řetěz ještě voskuju, takže jsem se bál jestli už ta vrstvička vosku nebude dělat problém. Ale je to v pohodě.
Měřil jsem i šířky narrow a wide zubů a porovnával to s jiným převodníkem (tuším AB, kdesi jsme to řešili v nějakém vlákně) a ten číňák byl ještě o fous slabší.
parada, diky
Dle kalkulačky bych šel do 36z převodníku a sunrace 11–50 kazety. Nejmenší ratio vychází 0.72 a největší 3.27…Na momentálně osazeném kole 3×9 jsem na min 0.71 a max 3.82… nejlehčí převod by tak zůstal zachován což je pro mé potřeby úplně OK a nejtěžší jsem využil párkrát, takže o nic nepřijdu…
A osazení by tedy bylo:
Řazení Shimano XT, SL-M8100
Přehazovačka Shimano SLX RD-M7100, 12s
Kazeta SunRace CSMZ90WA5 12s, 11–50z
Převodník Shimano SLX SM-CRM75 pro kliky FC-M7100 – FC-M7130......ten dostanu na stávající SLX kliky???
+12s řetěz…
Je to vše a vzájemně kompatibilní?
Díky
Najdi nám jaké máš ty stávající kliky. Buď podle webu Shimana nebo to bude i na nich vyznačeno.
Jsou různé BCD, takže ať to sedí. Nemyslím si, že tam budeš mít kliky na direct mount převodník, který jsi uvedl v příspěvku.
Jinak jak jsem říkal, mám převodník z Ali a funguje dobře. Myslím si, že budeš potřebovat spíše něco takového. Možná by i ta přehršel grafiky šla dolů, ale ještě jsem to nezkoušel.
Teď se dívám na ten odkaz co jsi dal výše a budeš potřebovat jiný převodník. Měl by jsi hledat BCD 104, si myslím.
Ano mají BCD 104. Tzn. dívej se na tyto převodníky. Viz ten co jsem ti dával odkaz v minulém příspěvku.
Nakonec uvažuji i o změně klik…ty moje už jsou dost jeté, navíc špatnou instalací pedálů mají dodělané závitové vložky. Dám je na druhé kolo…
Otázka je…když tam dám Shimano SLX FC-M7100 a k tomu SHIMANO SM-CRM85 – převodník XT 36 zubů pro 12 rychlostí.
Půjde to? U klik je psané že jsou kompatibilní s SM CRM75 a převodník je řady SM CRM85…je to problém a bude zapotřebí vzít i kliky vyšší řady, abych tam dostal ten 36z XT převodník?
Co se týče kompatibility nové kliky do rámu viz specifikace kola výše, tak v tom asi problém nebude že? Střed je holowtech II u starých slx klik…
Super, moc děkuji všem za trpělivost a dobré rady.
Shrnutí:
Řazení Shimano XT, SL-M8100 12s
Přehazovačka Shimano SLX RD-M7100, 12s
Kazeta SunRace CSMZ90WA5 12s, 11–50z
Kliky SHIMANO SLX FC-M7100 – 175mm – 12s
Převodník SHIMANO SM-CRM85 – XT 36 zubů pro 12s
12s řetěz
Toto by mělo být vše a vzájemně kompatibilní že? :-)
Děkuji
Není lepší 11–51?
Je.
Aha no vida…takže těch 51. Děkuji za postřeh.
50z vs. 51z za 600,– ve stejné kvalitě mi nepřijde jako úměrné. Ještě pár stovek a může si nechat přeplést zadní kolo na microspline náboj a dát tam SLX kazetu, která nebude horší než Sunrace.
Ještě poslední dotaz…délka řetězu 116 nebo 126 článků? Lze to takto na dálku poradit a nebo vzít rovnou 126, zkusit, případně zkrátit a příště už budu vědět…?
Na to se snad ani není třeba ptát. Zapoj selský rozum a vem ten delší ;-).
Nakonec si pohrávám s myšlenkou komplet sram gx eagle. Náboj mám novatec D882SB
https://www.teamsport.cz/…2-der-cerny/
takže bych koupil redukci na xd ořech
https://www.koloshop.cz/…-D882SB.html?…
To by pak neměl být problém nasadit 12s eagle sadu ne????
Potom nový střed na sram dub kliky, což udělá nějakých 1500–2000 celkem včetně ořechu.
Celková cena za matroš cca 11–12 tisíc.
Na původní kombinaci Sunrace, Shimano SLX XT jsem na 8,5–9 tisících.
Rozdíl je to sice pár tisíc, ale asi to bude životností a funkčností úplně někde jinde??? Investovat 9 tisíc s pochybným výsledkem a nebo 12 s fungujícím, kvalitním systémem jsem ochoten akceptovat. Díky za názory.
Anebo můžeš dát XD ořech, GX kazetu 10–50 a hazku SLX, řazení XT. Kompatibilní to je. Převodník na stávající kliky.
Tak nepřijdeš o rozsah (10z pastorek) a stále to bude levnější a kvalitnější (nebo minimálně stejně kvalitní) než 100% GX orel.
Hmmm to je další zajímavá varianta :-) díky za tip.
A stojí to za to? Ten upgrade převyšuje zbytkovou cenu kola. Čistě GX pravděpodobně nebude fungovat o nic lépe než varianta GX kazeta řazení XT, přehazovačka XT / SLX. Nejmenší životnost bude mít ta GX kazeta a porovnej si cenu GX kazety a XT 12sp. kazety.
Když už tak bych šel cestou Microspline, tzn. přeplést kolo anebo bych se na to vykašlal a prachy bych dal stranou na nové kolo.
Tak mě na kole nic nechybí. Vidlice má pro mě super chod, rámu nic není kromě pár oděrek…ložiska mám všude nové, brzdy fungují bez problémů. Jediné co mě štve, že převodová soustava je už ko a nefunguje, jak má a navíc to má blbě řešené uchycení přesmykače a řetěz o něj furt mlátí.
Přechod na micro spline by byl nejlepší, ale má to velké ale…a to náboj. Momentálně nevím o žádném za rozumnou cenu, který by měl micro spline ořech a uchycení kotouče na 6 děr. Nemám center lock a ještě měnit brzdy i kotouče, to už by byla moc velká investice.
Měníš jen kotouč, brzdu není třeba měnit. Osobně by mě ale vadilo mít vpředu a vzadu jiný typ kotouče, mám rád když jsou tvarově stejné.
Převodník na SLX kliky pujde. Ty kliky mají ale řetězovou linku 52mm. Ty máš neboost ram, ne?
Edit: blbě zařazeno…
Blbý dotaz ale co je neboost ram? Myslel jsem si, že teď už nebude problém v ničem, když bych vyměnil i kliky…jen kazeta by byla od Sunrace kvůli zadnímu kolu, zbytek mix SLX / XT 12s.
Edit: a jo mám 142×12…to je problém?
Když použiješ google dovíš se vše do největších podrobností ;-).
A bikeforum je od čeho? Myslel jsem že ke konzultaci témat týkajících se cyklistiky a nejen na čtení vtipů a řešení nákupů z Číny…ale díky za podnětnou odpověď ;-)
Vepredu budes mit retezovou linku 52 mm a vzadu 49mm, bude tedy docházet ke křížení řetězu na krajnich pastorcich. Problém bývá na tom největším. Někomu to funguje, někomu ne. Taky ta míra vnímání toho, když někde něco der nebo chvála je dost individuální.:)
Nedávno jsem řešil to samé, co ty. Nechal jsem původní kliky a dal převodník Absolute Black. Tobě bych doporučil to samé. Jestli chceš jiné kliky, tak kup nejake s řetězovou linkou 49mm a na ne dej převodník pro 12s. Absolute Black není jediný výrobce který je dělá, další jsou treba Garbaruk. Ve vláknech o 12s pohonu najdeš jistě další. Jenom se ujisti, ze zvoleny prevodnik bude opravdu vyrobce deklarovat pro 12s.
Není to až tak pravda, platilo to kdysi a Shimano v tom udělalo trochu chaos. Původní linka 49mm už v nabídce Shimana není.
Takže nyní je řetězová linka 52mm pro 142×12 (nonboost) i 148×12 (boost). Nová je řetězová linka 55mm pro 148×12. A potom ještě linka 56.5mm pro 157×12 ( superboost plus). Viz nabídka nových klik Shimano.
Tak teď v tom mám už úplný guláš. Když koupím ty nové kliky SLX/XT 12s s linkou 52mm půjde mi to na mém rámu 142×12 spolu s kazetou Sunrace???
Děkuji
Já to tak mám a funguje. Non boost 142×12, kazeta Sunrace 11–51, 12s a kliky Shimano SLX 7100.
Super, díky za reálnou zkušenost.
Je to takto oficiálně i od Shimana. Jestli je kazeta origo Shimano nebo SunRace je v tomto případě jedno.
Zeptám se s dovolením tady, s podobnou myšlenkou jako je téma vlákna si taky poslední dobou pohrávám… Přemýšlím, že bych malinko omladil, a v tomto případě i malinko odlehčil, ne že by to ale byla priorita, svýho Canyona, a přešel z 2×9 na 1×něco. Stávající přehazku asi budu muset vyhodit, páč je to se středním ramínkem (asi), takže jestli dobře hledám, tak zvládne max. 36z, nepotřebuju nutně dvanáctikvalt, klidně třeba i jenom 10, ale co tam dát, klidně i bazarový díly, a na úrovni Deore, ať to není škoda, když to někde upadne, a když to funguje, nebráním se ani třeba kazetě z aliexpressu, na občasný popojíždění nepotřebuju XTR. Jakej převodník, aby nepadal řetěz? NW jsou jenom 12speed, nebo i nižší sady?
NW převodník je pro 1×XX, ne nutně pro 12sp. Kromě něm bych z Asie nic dalšího nebral. Tady si můžše naklikat, jak by se ti změnou rozšířil nebo naopak zúžil rozsah převodů. Pro představu kupoval jsem přehazovačku Deore M6000 za cca 900Kč, kazetu Deore 11–42 za 550Kč, deore řazení za 400Kč, řetěz asi taky za 400Kč, a ten NW převodník taky za 300–400Kč, když byly ceny těchto komponentů dole…
Dobrý den, prosím o radu, koupil jde synovi Kona Percempt 130. Zjistil jsem, že je špatná kazeta, převodník a zadní nába. Kolo bych chtěl asi rovnou přestavit na 1×? a tady prosím o radu. Prvotně jsem kolo kupoval, abychom se vyblbli na tarilech, ale aby jsme také mohli s maminkou na rodinné výlety. Co byste doporučili na to hodit a jakou mám počítat cenovou kalkulaci? Díky. Roman
Rám: Kona 6061 Aluminum Butted, 130mm zdvih
Tlumič: RockShox Monarch R
Vidlice: RockShox Sektor Silver TK Solo Air 140mm QR15 Tapered
Kliky: Shimano Deore
Převodník: 22/32/44t
Středové složení: Shimano Alivio
Pedály: Wellgo Platform
Řetěz: KMC Z99
Kazeta: Shimano Acera 11–34t 9 spd
Přesmykač: Shimano SLX
Přehazovačka: Shimano Deore Shadow
Řazení: Shimano Altus
Brzdy: Shimano Hydraulic Disc
Přední kotouč: Shimano 180mm (centerlock)
Zadní kotouč: Shimano 160mm (centerlock)
Brzdové páčky: Shimano Hydraulic
Hlavové složení: FSA NO.57B-1
Řídítka: Kona XC/BC Riser
Představec: Kona XC/BC
Sedlovka: Kona Thumb
Sedlová objímka: Kona QR
Gripy: Kona S-LOG
Sedlo: Kona XC
Přední nába: Shimano Deore QR15
Zadní nába: Shimano Deore 142×12mm
Dráty: Sandvik Stainless 14g
Já řešil také přechod z 3×9 na 1×11. Kliky zůstaly, převodník nw z Ali, ale může zůstat. Potřeboval jsem jen podložky, aby převodník držel v prostřední poloze. Slx hazka, slx řadič, slx kazeta plus nějaké nářadí a v celku to šlo. Dcera spokojená.