Sundal jsem kvuli vysky nejvetsi talir. Staci mi ted vymenit packu z 3× na 2× nebo musim vymenit i presmyk ?
Sundal jsem kvuli vysky nejvetsi talir. Staci mi ted vymenit packu z 3× na 2× nebo musim vymenit i presmyk ?
Tak to nech tak jak to mas. Akorat posteluj horni doraz. Muzes dat i delsi sroubek.
Kdyz to dosteluju tak nepreradim nad ? Jsem vcera 2krat shodil retez kvuli prerazeni na nejvetsi talir.
Nechapu, psal si ze si sundal velkou. Tak staci postelovat jen horni doraz…
Dělal jsem to taky.Dal jsem o něco níž přesmyk,nastavil horní doraz tak,aby mi nechodil jako na velkou,chodí to bez problémů (Sram x-9)
Já mám smyk 3×9 na dvou kolech s dvojpackou. Jedno je 2×9, druhé 2×10 a u obou trojplackový smyk funguje naprosto dokonale. Nedělal jsem nic ani s výškovým umístěním, pouze dal delší šroubek a poladil dorazy. Jediné co by se tomuto řešení dalo vytknout je, že je přesmykač moc vysoko nad převodníky. To je ale logické když je nastavený na střední a malý převodník a velká pila chybí (mám místo ní na obou kolech rockringy a tím se tato anomálie dokonale zamaskuje). Pokud ho posuneš níž, spodní část klece vodítka řetězu se zarazí o spodní šavli zadní stavby a nebude to správně řadit!
On smyk 2×10 může na devitkovych páčkách fungovat i hůř. Mám to na jednom kole a zdvih páček je zbytečně velký. Je potřeba dobře poladit dorazy a pak je vše OK s jedinou připomínkou – na malou placku je pak lanko zbytečně moc volné.
Naprosto stejná zkušenost, smyk 2×10 jsem nedávno prodával na cyklobazaru :-)
A cos tam teda dal? 2×9 se shání blbě a ten aktuální funguje nakonec dobře takže ho tam nechám
Vrátil jsem 3×9 smyk na stejnou pozici kde původně byl. Stačilo jen poladit dorazy. Bylo štěstí, že o něj na cyklobazaru nebyl zájem.
Jen tak mimochodem, na 2×10 s rockringem jsem byl donucen dát 3×10 smyk. U RB IQ29 totiž nelze použít smyk 2×10 současně s rockringem od Shamana.
Ok diky.
Jak pise petrun, dat rockring.
Zdravím. Asi hloupá otázka pro znalý, ale není mě jasný k čemu je dobrý přejít z 3× něco na 2× něco. Co se tím vylepší, ušetří…?
Je to k nicemu :-) zlata 3×9 ci 3×10! :-)
Původně jsem to předělával z důvodu dojíždění do práce lesem a po neosvětlené panelce v naprosté tmě kdy ani 2000 lm světlo neosvětlí ukazatele zařazeného stupně. Často jsem nevědomky řadil brutálně prasácké kombinace převodů a při středním raménku šaltr naříkal. Po přechodu na 2×9/2×10 jsem začal kombinovat vše se vším a šalt byl naprosto v pohodě. Po čase jsem si na to zvykl a dnes už bych se k 3×9/3×10 nevrátil. Nyní jsem zkušebně překopal svůj 29er-citibike na 1×10 a zatím jsem naprosto spokojen.
Nevylepší se nic. Přechod na 2× něco byl nedávno B-F módou, ale teď už je to, myslím pryč, i když se občas ještě někdo objeví.
1++
Když se tak ptáš, tak nic pro tebe.
Když ti chce, tak většinou víš proč.
Vyjádřil sej jako znalec, ale nevysvětlil nic. Mohl bys něco bližšího, teda pokud o tom OPRAVDU něco víš?
On ma ale Lister pravdu.
..
..
..
..
Hmm super spousta velkých písmenem.
Ty ses zase projevil jako lenoch. Jestli o tom něco vím, poznáš jednoduše podle profilu a všech ostatní najdeš na fóru kde je to asi tak 1000× popsané.
Takže ještě jednou – pokud někdo zvažuje přechod na dvojplacku tak většinou ví proč a má k tomu nejaký důvod – rockring, průchodnost terénem, možnost používat kratší raménko hazky…
Má to velkou výhodu v tom, že si nakombinuješ převodníky s počtem zubů, který ti vyhovuje.
Mně třeba nevyhovovaly převodníky 44/32/22. Často se mi stávalo, že mi chybělo něco mezi tím.
Tak jsem nahodil převodníky 40/28 a jsem konečně spokojený.
Celkový počet reálně použitelných převodů se nesnížil a zlepšily se kombinace převodových poměrů.
Prostě se mi s tím lépe šlape a vyjedu s tím i hodně prudké kopce.
Jenom z kopce mám o trošku menší maximálku, ale to je nepodstatná nevýhoda.
Má to velkou výhodu v tom, že si nakombinuješ převodníky s počtem zubů, který ti vyhovuje.
To můžeš u trojplacky taky. Už jen kompletních trojplacek je aktuálně na trhu poměrně hodně (22/32/44, 24/32/42, 22/30/40, 26/36/48 a i další). Vyměnit jakýkoliv převodník na trojplacce za jiný můžeš úplně stejně jako u dvojplacky.
Sice 3×10 na 2×10 ,důvod-občas jsem se ztrácel na trojplacce a zapomínal řadit/z velké na malou…dnešní výsledek-chybí jemnější odstupnování,větší přechody na kazetě,chybí jemnější kašpárek…celkově se víc nadřu…zatím krátkodobá zkušenost..ale kluci řikali…jaromíre neděláš dobře…a měli pravdu! jo a drobnost,byl jsem zvyklý stále šlapat…nejde tak se vozím
tak zkušenost po pár jízdách-mám páčky slx-přepínání 2×,3×-nastavil na 2×-neseřiditelný-kašpárek,rachtal o vodítko(asi jiný chod páčky-nedokážu si to vysvětlit,neseřiditelné-možná s vodítkem 2×),dnes přepnuto na 3×,zašroubovaný doraz na hi a vše je ok,
kliky vyměněny z 612(40/30/22) na 615(38/24)-jiná rozteč šroubů 96/104,na 96 neexistují převodníky,pocitově těžší převody
Přesmyk máš jaký, podle chování bych řekl, že máš přesmyk na trojplacku a snažíš se to zprovoznit na páčkách přepnutých na dvojplacku, což nepůjd. Protože po přepnutí páček do polohy 2× bude pohyb lanka menší a pro přesmyk na trojplacku nedostatečný.
k tomu jsem taky dospěl,dík za potvrzení,jen nerozumím-na trojpile přepnu páčku na 2× a řadím malá/střed a je to ok,vyměním kliky (důsledně jsem neměřil) za dvojpilu a vše je gameover
Já jsem nad tím nikdo moc nepřemýšlel, až když jsem dával 2×10 smyk na 3×9 páčky, tak jsem si všiml, že je něco jinak. Nemám to nikde potvrzené, ale podle pozorování je moje představa taková, že když vezmeš klasické řazení na tří polohy, tak zdvih páčky (tedy pohyb lanka je mezi spodní polohou a střední větší, než mezi střední a velkou – tedy mezi spodníma dvěma se lanko pohne více než mezi horníma dvěma.
Pokud páčky přepneš do modu 2×, tak blokuješ tu spodní polohu a pohybuješ se mezi střední a horní polohou – tedy ten menší pohyb lanka. Pokud to zkombinuješ s 2×10 smykem, tak to bude fungovat, protože ten smyk je na ten nižší zdvih dělaný, ale když použiješ původní 3×10 smyk tak zdvih nebude stačit. Tam je jediná možnost vrátit páčky do polohy 3×, k řazení používat dvě spodní polohy a horní doraz vymezit šroubem.
Myslím si že vzdálenost převodníků je vždy stejná a jestli máš původně kliky na dvojpřevodník nebo trojpřevodník tak je to jedno.
Možná je to blbost, možná ne, u mě se to ale tak projevuje.
s tím se naprosto ztotožňuji,bude jiný poměr převodu na páce přesmyku…ušetřil jsem 500 za 2× smyk
Ja svuj duvod prechodu uvedl uz v tematu. Nevyhovovala mi tusim svetla vyska MTB kola. Velky talir nepotrebuju protoze pri jizde dolu puzivam jenom brzdy :-)
+1 :D
Mam problem nemuzu dostelovat presmyk na nejmensi talir. Kdyz ho doladim dre mi o plast.
Užší plášť nebo lepšího mechanika. Zkus ho trochu vyrotovat zadní části klece ven.
Užší plášť nebo lepšího mechanika. Zkus ho trochu vyrotovat zadní části klece ven.
Jj, dal jsem sirsi plast. Ti co mi stelujou kolo maji spoustu prace. Zkousel jsem vytocit ale nejde mi pak presmyk jak ma.
A co je to za kolo, smyk a kliky?
Kostra… maxbike lite m 500, presmyk ..deore vrchni tah, kliky … truativ 44/32/22 ( bez 44, plast 26–2.40 maxis ardent.
No tak s 2,4" plastem, to asi pude blbe.
Njn, jenze to musi jit.:-)
Tak jsem to ted došteloval. Díky za radz a tipy. Posunul jsem přesmyk dolu a podle rady použil delší šroubek na horní doraz.
.-)
Kdybych chtěl vyměnit trojpřevodník za dvojpřevodník, půjde to trojkové řazení+smyk na to také seřídit ? Předpokládám, že dvojplacka má převodníky v trochu jiné pozici než trojplacka.
Jde to seřídit. Nastavíš spodní doraz a necháš lehce povolené lanko, respektive velkou nastavíš povolením lanka a dotažením dorazu.
Nevím co máš za přesmyk, ale můj první přechod na 2×9 byl se smykem LX, a dával jsem delší šroub na horní doraz. Nyní používám kliky a přesmyk na 2×10 a řazení 3×9 SRAM s nejvyšší spokojeností. Placky 40/26 kazetu 11–32. Prozatím jsem se nesetkal se situací, kde by mi něco chybělo. Kola 26.
Cau,pomalou cestou bych se chtel dostat na 2×11,tak bych se chtel zeptat zda li by to slo postupne,mam ted oldschool 3×9,tak ze bych koupil prvni razeni presmyk a kliky,kliky 36/26 nejsips, k tomu bych namontoval pouze predni razeni M8000,presmykac a novy stred pac mam ted octalink,takze ve finale 2×9, predek 36/26, vzadu 11/34 ,pac kazetu a hazku mam fungl novou az bych to sjel teprve pak bych presel na komplet 2×11,bude se s tim dat prezit?
Nevidím v tom problém, jen namontuj 11s řetěz. 9s řetěz bude široký a nejspíš neseřídíš krajní převody. Řetěz bude dřít o klec smyku. Momentálně vozím na crossu bajkový smyk Sram X. 7 10s. K tomu silniční kliky 34–50 a vzadu kazetu 11–34 9s.
super dik