• Horvajz

    Zdravím,

    rád bych si kole upravil převody více do rychlosti. Kolo je osazené sadou Sram NX Eagle, 1–12, převodník 34T, kazeta 11–50T. Jediná finančně smysluplná možnost je výměna převodníku za 36T, v českých eshopech ho nabízí za 1500 českých. Z číny je možné ho objednat za třetinu. Máte zkušenosti s tím, jaká je vydrž komponent z číny? V popisku uvádí, že je vyroben ze stejného materiálu, který používá SRAM – hliník 7075 T6.

    https://www.aliexpress.com/…5394474.html

    0 4
    • mr.antik  

      odkaz nefunguje ale většinou mi výdrž čínských převodníků odpovídala rozdílu v ceně, ale nevim jak je tu zrovna u NX.

      Já bych to prostě zkusil, hlavně bacha na offset, pokud ho vůbec uvádějí

      0 0
    • Horvajz  

      Odkaz znovu, je třeba ho prokliknout, nestačí ho zkopírovat a vložit do nové záložky

      https://www.aliexpress.com/…5394474.html

      Letos jsem začal mazat řetěz voskem (svíčkou z Ikey :-)), takže tím by se mohla prodloužit životnost řetězu, kazety i převodníku. Objednám ho a uvidíme.

      1 2
    • kubad  

      NX je ocel, na tom Ali hliník, životnost bude mnohem nižší

      jinak NX stojí cca 500kč (ocel)

      GX cca 800Kč (alu)

      2 0
    • Georrge  

      Životnost je nižší než u Alu originálů, navíc pokud je na NX ocel, jak píše Kubad, tak o to nižší bude životnost toho alu z číny. Ale já jsem s převodníky z Ali spokojený, životnost mi přijde dobrá a hlavně to stojí pár korun (myslím že najdeš i levnější na ali), takže na zkoušení ideál.

      4 0
    • va-bo  

      Myslim, ze vetsina prevodniku je z Ciny. Mimo garazovek.

      4 0
    • Polka  

      NX převodník není hliník, je těžkej, je to ocel. Z Číny není problém, jen je to hliník a vydrží zkrátka míň a stojí o dost míň. Hlídej si offset a zda se ti vejde převodník do rámu, aby nechytal zadní stavbu.

      0 0
      • zdenal8  

        Zase u toho hliníku z číny není problém pak vymačkaný zuby poladit pilníkem na řetěz na pilu a jede se dál. V pohodě na něm pak 6–8 tis. dám.

        0 1
    • Horvajz  

      je to tak, původní 34T převodník je ocelový, váží 167 gramů. Číňan uvádí, že jeho 34T váží 92g, 36T 102 gramů. Kromě lepších převodů ušetřím 65 gramů na váze :-)

      Nakonec jsem objednal výrobek prodávaný pod značkou DECKAS, nabízí ho v i v červené barvě, takže si ho můžu barevně sladit s rámem.

      https://www.aliexpress.com/…6411005.html

      Kdyby u nás stál 500–800 Kč, objednal bych v místních eshopech. Jenže za tuhle cenu koupíte jenom 30–34T. 36T se z nějakého nepochopitelného důvodu prodává za 1600 Kč. Nenažraný obchodníky živit nebudu.

      1 1
      • kubad  

        ta za 7–8 set jsou GX lisované a tuším jen 34z

        ty dražší jsou řada X01 a XX1 a jsou frézované a fungují a vydrží víc než ta čína, ale když to sečteš bude to nastejno

        0 0
    • Horvajz  

      Už mi přišel objednany 36T převodník, bohužel po instalaci mi škrtá o rám. A to i přesto, že TREK v dokumentaci ke kolu PRO CALIBER 6 uvádí, že 36T převodník by měl pasovat. Změřil jsem si tloušťky převodníků – od podložky k místu, kde se dotýká kliky. U původního ocelového jsem naměřil 6,9mm, u hliníkového z číny 7,4 mm . Rozdíl 0,5mm v tloušťce v kombinaci s větším průměrem (ocelový 34T má průměr 143mm, hliníkový 36T 153 mm ) způsobuje škrtání o rám. Mam to číňanovi hodit na hlavu, že to blbě vyrobil?

      0 1
      • Jurakom  

        Jak typické. .. Neprověříš si kompatibilitu výrobce převodníku s typem rámu, rozměrová norma nefunkčních rozměrů převodníku neexistuje a už problém hážeš na Číňana, jehož převodník dělá bezvadnou službu tisícům jiným uživatelům.

        3 1
        • Horvajz  

          Přečetl sis můj přispěvek? Ještě jednou: Výrobce kola v dokumentaci uvádí, že 36T převodník do rámu pasuje.

          Víš o lepším způsobu, jak prověřit kompatibilitu než nahlédnutím do manuálu?

          0 1
          • oddie  

            A offset toho nového převodníku je stejný jako u toho původního?

            0 0
          • Jurakom  

            Neprověřil jsi konkrétní typ, to neokecáš. Lepší způsob než důkladně prověření, např. ten manuál jak se výše zminujes neexistuje. Prostě nákup z Číny je vždycky risk, a hned svádět vinu na Číňana že to špatně vyrobil je takový výkřik do tmy.

            0 0
      • XNeo  

        Tohle nepochopím. Kolo od Treku není za hubičku, ale narvat tam komponentu s pochybným původem, kvalitou a tech. zpracováním, abych ušetřil pár stokorun to fakt nepochopím. Ještě u věcí „kosmetického“ charakteru, ale ne u jednoho z dost namáhaného dílu, který je poměrně citlivý na přesnost zpracování a kvalitu materiálu.

        1 0
        • Georrge  

          Za mě naprosto v pořádku když je úmysl vyzkoušení. Proč vyhazovat prachy za drahý převodník jen proto, že mám Trek, když nevím jestli mi bude počet zubů sedět. Jen je třeba si pohlídat rozměry, offset, tvar zubů atd. aby tam opravdu sednul :)

          Jo a k tomu tvaru zubů – některé novější převodníky (a i číňani je už dělají) mají delší zuby, než staré klasické NW převodníky, takže může být problém s kompatibilitou i v tomhle ohledu (starý 36z by mu tam vešel a nový 36z ne).

          4 0
      • xtonda  

        Dva články řetězu na obvodu převodníku je jeden palec, tedy 25,4 mm, takže průměr by u jinak úplně stejně udělaného převodníku měl být větší jen o 8,1 mm. Takže možná to číňan udělal blbě a možná ty sis jen vybral vybral blbý typ převodníku s jinak konstruovanými zu­by.

        0 0
      • kubad  

        a co bys mu chtěl házet nahlavu? si v té své nejdřív rozsviť s 0.5mm mezerou stejně nejde jezdit

        0 1
        • Esi  

          On si ten převodník v zadní stavbě časem své místo udělá :-)

          1 0
          • oddie  

            A není lepší tu zadní stavbu trochu vyklepat kladivem? :)

            0 0
            • Esi  

              No hliníkový jo, karbonový by možná stačilo nahřát trochu horkovzduškou, hlavně žádné násilí :-)

              0 0
    • Horvajz  

      Resumé případu nepasujícího převodníku je takové, že za to může bordel v Treku a dále také nekvalitní práce číňana.

      Není mi jasné, proč TREK v dokumentaci uvádí, že na můj rám pasuje 36T převodník. I s 34T mám mezeru mezi rámem a převodníkem cca 2mm, to mi přijde jako absolutní minimum.

      Číňan vyrobil převodník s několika vadami.

      • převodník není zcela rovný, lehce hází do strany, cca 0,3mm. Pro provoz to v zásadě nevadí, ale snižuje mi tím už tak malou mezeru mezi rámem :-(
      • široké zuby jsou o 1mm vyšší než úzké zuby. Díky tomu je vnější rozměr převodníku mimo specifikace sramu pro 36T převodníky. V dokumentu mtb frame fit specification SRAM uvádí max poloměr převodníku 76,4, což odpovídá max. průměru 152,8mm.

      Takže až mi číňan vrátí prachy, vopiluju na čínském převodníku široké zuby tak, aby mi tam pasoval. Bude to natěsno, ale myslím že by to mohlo jít. Případně si můžu lehce posunout převodník ven tak, že kolem šroubu, kterým se klika s převodníkem uchycuje ke středu, dám 0,5mm plastovou podložku.

      0 2
      • jIrI___  

        Čím jsi požadavek na vrácení peněz Číňanovi odůvodnil, tou házivostí 0,3 mm?

        0 0
        • Horvajz  

          a taky tím, že překročili max. průměr podle specifikací SRAMu

          0 2
          • kubad  

            pobavilo, předpokládám že pobaví i číňana :D

            číňan obchází patent Sramu a není těma rozměrama nijak vázaný, on jen garantuje kompatibilitu s řetězem .

            ale třeba mu tě bude líto a peníze vrátí

            6 1
          • va-bo  

            Co je Cinanovi do nejake specifikace nejakeho Sramu ? :-)

            2 0
            • Horvajz  

              Vidím, že se všichni nudíte a tak tady plácáte blbosti, že :-) Nechcete jít radší plkat do vlákna o Ukrajině?

              Pokud si číňan napíše do popisu, že je kompatibilní se SRAMem, měl by to dodržet. Jinak mám nárok na vrácení peněz. Nedostal jsem to co mi číňan slíbil.

              0 7
              • Vilém  

                Co ti slibil? Slibil, ze to bude pasovat na kliky. Ze ty si to vykladas jinak, ho vubec nemusi zajimat, poslal bych te nekam.

                2 0
              • Georrge  

                Ale kompatibilní se sramem to je, jinak bys to na ty kliky nedostal :)

                3 0
              • va-bo  

                Cinan ti neslibil, ze to bude pasovat na ram.

                1 0
            • zdenal8  

              A to nepočítám, že těch 0,3 mm se to mohlo zkřívat při dopravě.

              0 1
              • va-bo  

                To muze taky smajdat ulozeni prevodniku na klice o 0,1 a na prumeru se to nascita.

                1 0
          • Georrge  

            :D

            0 0
      • Floydie  

        Takze jsi chtel usetrit par stovek a ted jsi s tim stravil nekolik hodin :-) Za tu dobu jsi mohl prachy vydelavat, takze ses tezce v minusu a jeste si tam namontujes nejakej upilovanej shit. Nechapu hloupost nekterych lidi…

        3 1
        • Horvajz  

          V mínusu nejsem. 34T se prodávají za rozumné ceny, ovšem 36T stojí kolem 2kkč, skoro 10× víc než za kolik ho prodává číňan. A navíc v červené barvě, tak aby mi to ladilo s rámem, bych ho u nás vůbec nesehnal.

          0 1
          • Floydie  

            https://www.max1.cz/…-36z-cerveny

            Za 900,– akorat nevim jestli je to ten co pasuje nebo ne.

            0 0
            • Horvajz  

              pěkný, akorát by mi na kolo nepasoval, já potřebuju SRAM 3-BOLT, 3mm offset

              0 1
              • Floydie  

                https://www.koloshop.cz/…rveny/120703?…

                tady za necelych 1200,–

                A dostupnost 2–3 dny.

                0 0
                • PatRyck  

                  Max 11spd, když tazatel má 12spd sadu, asi nebude správná cesta…

                  0 0
                • PatRyck  

                  Max 11spd, když tazatel má 12spd sadu, asi nebude správná cesta…

                  0 0
                • pocestny  

                  Tak asi bude lepší nad tím nějaký ten čas přece jen strávit, že…

                  0 0
              • Ferino  

                Možná jdu s křížkem po funuse. Pokud ti převodník s offsetem 3 mm škrtá o rám, zkus 0 mm offfset – bude dál (3 mm) od rámu. Předpokládám, že se stále bavíme o NEboost převodníku. Je to zpravidla napsáno u originálů SRAM na vnitřní straně a neoriginálních (aliexpress) na vnější straně. Nebo zda si nepoužil nový převodník boost, který škrtá, místo obyčejného (nebost). Moje zkušenost: 3mm boost odpovida přibližně 6 mm (ne boost) na rámu Trek Supercaliber 1GEN, kliky XX1 boost. Dej vědět jak jsi to vyřešil.

                0 0
                • kubad  

                  SRAM nemá boost/nebost převodník, kdes na tom byl ?

                  Řeší to offsetem 6,3,0mm a teď už i kliky s různou délkou osy

                  0 0
                  • Ferino  

                    Nejsem specialista ale na přiložené fotce převodníku je napsano: 3 mm offset boost 148 mm compactibíle. Tento offset odpovídá staršímu převodníku Sram 6 mm offset, na kterém neni žádná další informace (v r. 2018 boost rámy ještě běžné nebyly). V jiném vlákně jsem se tě na to ptal zda to tak můžu použít a tys mi to potvrdil. Měnil jsem převodník 32z 3mm boost za 34z 6mm. Odsazení od rámu zůstalo stejné.

                    0 0
                    • kubad  

                      Ofset je ofset, pokud píšou 3mm tak buď to je 3mm nebo kecají Netuším co ti Číňan dodal

                      Jak se měří máš v obrázku

                      0 0
                      • Ferino  

                        Na přiložené fotce je originální převodník SRAM 32 zubů sundaný z klik XX1.

                        0 0
                        • kubad  

                          Netuším co máš za problém, netuším co řešíš, vše potřebné sem ti už napsal. A najdeš na obrázku.

                          0 0
      • Polka  

        Díval jsem se na mých několik čajna převodníků pro sram a všechny mají širší zuby vyšší, i samotný originál sram je má totiž taky vyšší a není to vůbec naškodu, aspoň líp drží řetěz, který tak nepadá.

        2 0
        • Georrge  

          No já mám hlavně pocit, že sram ty profily zubů postupně vyvíjí a bůhví co horvajz našel za předpis a jestli je vůbec ještě aktuální…

          0 0
          • Horvajz  

            Prosimtě Georrge, příště prosím něž budeš něco komentovat, buď od té dobroty a věnuj pár sekund tomu, aby sis o tom něco zjistil. V mtb frame fit specification SRAM nic o zubech nepíše. Je to čistě specifikace max. rozměrů určená pro konstruktéry rámů.

            0 5
            • va-bo  

              Takze uz to konecne vime, ram je blbe.

              3 0
            • Georrge  

              A ten průměr jako tvar zubů neovlivňuje? :) Ovlivňuje, že? A že existuje více typů převodníků které se liší výškou zubů, to už tu taky zaznělo. Tady máš tři obrázky převodníků, všechno Sram nebo specifikace Sram a přitom je každý jiný a má jinak vysoké zuby :) prostě to podléhá vývoji…

              0 0
              • kubad  

                a to tam nermáš Garbaruk který má hodně vysoké zuby

                0 0
                • Horvajz  

                  Tenhle Garbaruk je na silničku, na mtb. bych ho nikomu nedoporučoval už třeba jenom kvůli tomu, že se vyrábí se 40–52T

                  0 1
                  • kubad  

                    Mají verze i na MTB a funguje luxusně namontovány hodně kusů.

                    Vozim taky na MTB i Gravel

                    0 0
                    • Vilém  

                      A jak je mozne, ze podvadi stejne jako ti cinsti smejdi a vyrabeji pro SRAM prevodnik s 36z?

                      Ajo, to jsou pro zmenu Psonci, to je stejna verbez jak ti zlutaci.

                      0 0
                      • va-bo  

                        Mozna ty cinsky fabriky jsou 10× vetsi nez celej SRAM.

                        0 0
                    • jIrI___  

                      Jaký je rozdíl/výhody oproti origo převodníku od Sramu?

                      0 0
                      • kubad  

                        Levnější, má vyšší zuby a ještě lip v terénu drží

                        A je i hezčí :)

                        0 0
                  • kubad  

                    Dělají od 26 zubu jen pro tvé info

                    0 0
      • Georrge  

        A řetězovou linku máš správně? Nevím jestli tu už tenhle dotaz padl.

        0 0
      • pavelxy  

        Já být Číňanem, tak ti nic nevrátím, nebo bych chtěl, abys mi převodník poslal zpátky…

        1 0
        • Horvajz  

          Že se pánové nestydíte. Vy tady veřejně obhajujete nekvalitní práci a podvádění zákazníků.

          0 7
    • Charlie_R  

      Osobně jsem jednoho Číňana 30T zkusil(asi za 250 Kč). Řetěz se „lepil“ a bylo to hodně hlučné, nesedlo si to ani po 50km, tady už šetřit nebudu. Offset se lišil asi o milimetr, Číňan to měři jinak než SRAM, ten to měří myslím na střed zubů.

      0 0
    • černápole  

      Opět palec nahoru za zábavné vlákno-)

      0 0
      • Horvajz  

        je to taková klasika, čim větší hovadina, tim víc lidí má potřebu se k tomu vyjadřovat :-)

        0 1
        • gersa  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.