V novém cykloservisu byl článek o převodnících Gebhardt-vychvalují je jak jsou perfektní.Kdysi jsem je používal a nic moc.Myslíte,že už jsou lepší?
V novém cykloservisu byl článek o převodnících Gebhardt-vychvalují je jak jsou perfektní.Kdysi jsem je používal a nic moc.Myslíte,že už jsou lepší?
Byvali 2 verzie. Jeny lisovane = blato a druhe CNC frezovane, ktore by mali byt lepsie. Mam CNC 42z uz 2 roky nemozem sa stazovat.
Díky zkusím je
Velka placka toho ale vzdy prezije najviac a navyse ja na nej az tak vela nenajazdim. Radi to na nu dobre a nie je nijak zasadne ojazdena, ale ci sa ta zivotnost da preniest aj na mensie to ja netusim.
obycejny jsou v pohode, kdyz jsou bez prolisu. Treba stredni prevodnik vydrzi mnohem vic nez original deore
S CNC nemam zkusenost, ty normalni jsou sracka.
Souhlas, CNC sou na tom lip, ale ja osobně bych je kupoval až jako poslední možnost pokud bych nedokazal sehnat něco jiného
Po Shimanech mám Specialites TA Chinook CNC. Ty jsou fajn. Gebhardt nevím, toto uvádím jako další alternativu.
Díky všem.Jak to tak vypadá tak ty CNC jsou kvalitní.ale v té kvalitě se dají sehnat levnější.
tak co se za rok změnilo? potřebuju 25/38 převodníky a nevím co koupit
nejsou spatny, teda ty CNC, me 27z fungoval dobre, jenze jsem ho kupoval protoze nic mensiho na moji roztec na tune kliky nikdo nic nedela, jenze gebhardt je drahej a cnc dost, v tyhle kategorii bych jednoznacne volil trosku drazsi ale za to kvalitnejsi TAcka a rozhodne maji 1000× lepsi povrchovku!
aha nemáš odkaz?
na co odkaz?
jestli nemaj nějakou stránku z kama se to dá koupit, nebo jen tak různě po obchodech?:-)
to sem pochopil, ale nepsal jsi jestli na gebhardt nebo TA :-) jinak viz. Alinceb podemnou a aktualne jsou nejake TAcka na cyklobazaru, ale ty jsou myslim Denisovy z bicy a to byly klasicky pocty zubu 44/32 atd.
Co bude lepší, TA nebo middleburn? Jsem pro midddle už nějak tak dost rozhodnýtý a možná i z části bude na cestě .-)
no v zasade jsou oba super ale kazdej malinko jinym zpusobem, TAcka super radi, jsou lehoucky a maji dost slusnou vydrz, Mburny sou relativne tezky, obyc matnej design se kazdymu libit nemusi ale v uprave harcoat jsou fakt ultraodolny :-) ale taky hodne drahy… rozhodni se sam chybu asi neudelas ani s jednema
Paráda, dík.
btw. vyber je sirokej… stronglight, FRM, Extralite, EP atd… otazka je co za vlastnosti hledas, na co to chces dat a kolik ti dovoli srajtofle :-)
Já chci, abych to nasadil a jezdil bez starostí, že to bude střílet. SLX mi uštědřila kvůli pár výstřelům pár ran do kolena o řídítka. Na horší řazení jsem zvyklý, počítám že to nebude taková hrůza. Tak za mě ty middleburny (hardcoat nebo jak se to jmenuje )
Doporučovali mi je tu kubad, RT apod :)
jj harcoat.. jen ta cena :-)
No přijde mi srovnatelná s TA, gebhart CNC atd …
Nemáš převážený TA 44z? Vzhledově se mi líbí podstatně víc než současný plechový výlisek na SLXkách a potřebuju nějaký racionální důvod, abych si ho mohl s klidným svědomím koupit :D
No taky davam pryc slx. Dam ti duvod – po roce mi zacal zlobit :D cca 9k najeto. jeste by se dalo jezdit, ale pro me uz to ok neni :D a je osklivy!!
takove blbe napady jezdit 9k km za rok :D
no proto jsem nenajel všechno jen na tomhle :D
vidim ze tady na to prestavam mit mentalne…
na co prosimtě? :)
Uf, tak jsem trochu pogooglil a TA na SLX vypadá celkem blivajzně :-! http://images.photo.bikestats.eu/…lites-ta.jpg
já plánuju middleburny. V šedé to bude lepší :) snad… pak nahodím foto
takhle by to mělo vypadat, střední a malá mi zůstane origo :)
to vypadá fešně
Váha taky není vše. Mám zkušenosti s modely TA Hegoa, Alize Track a tuhost není žádná sláva.
Ve výsledku stejně podávám podstatně lepší výkony s 120g těžkým full převodníkem jako je Stronglight Zicral apod. oproti 85g TA.
Jak konkrétně jde ta nižší tuhost převodníku poznat při jízdě?
nijak :-) maximalne tuhost do boku v ohybu a to bys musel radit jako dobytek ve stojce abys to poznal…
nemas tak uplne pravdy, staci aby se nekde kousnul retez v dusledku bordelu a muzes mit prevodnik pekne zohybany – timhle hodne trpely prostredni placky na prvnich 4 ramenejch shimano klikach.
Reakce kola na každé šlápnutí do pedálů je zpomalená, energie vyložená na šlapání se nenávratně ztrácí v měkkém převodníku.
Konkrétně ten dráhový TA jsem kupoval kvůli přechodu z 50/15 na 49/14, ale nakonec jsem zůstal u 49/15 a byl jsem rád. I přes nižší váhu to s ním nejelo.
A já že mi to do kopce nejede – vyměním převodníky.
Do kopců bych preferoval spíše lehčí modely. Full verze převodníku má výhodu hlavně v aerodynamice a větší tuhosti, ale do kopců se nehodí.
hmm tak jo… ale uverim ti az mi ukazes dukaz ze pri zaberu se ti ten prevodnik zkrouti, ti nemyslim do boku alp pekne po smeru otaceni… to driv silou ohnes osu/kliku/nebo ti u stredu uhne ram.. ale prevodniku fakt neverim.. to ani nahodou :-)
to já zas jo
tak bych ti doporucil par let studovat strojarinu :-)
tak pokud budeš mít patní kružnici 2× větší než roztečnou kružnici a budeš tam mít unašeč se čtyřma tenkýma pacičkama tak se to určitě trochu hne:-)
tak jo no.. kdyz myslis.. videl si nekdy ten prevodnik? ty prevodniky o jterech pise sou na 130 BCD tzn za ta tvoje tenka pacicka ma asi tak 10mm od stredu sroubu po misto kde se rozdeluje na 2 packy pod uhlem ca 160 stupnu … fakt si myslis ze se to muze pootocit jo?
kdyz jsem v dobach pravekych jezdil s nejobycejnejsima klikama, pri zaberu skrtal prevodnik o presmykac.
Kdyz tady ale nekdo rika, ze to pri zaberu pozna, neverim tomu.
jenze to je ohybani prevodniku a osy a stredu ramu… to je neco jineho nez to co se resi… toohle je uplne normalni
Předpoklady absolutně tuhého tělesa žádný převodník nesplňuje. Reálné materiály, zde konkrétně použitý ergal, to ani neumožňují.
To mi vždycky přišlo jako naprosto normální věc. Všechny převodníky se při záběru kroutí.
Systémy jako Sram SRM poslední generace se kalibrují podle tuhosti použitého převodníku.
však to jsou taky úplně jiné převody
Předtím na 50/14 nebyl problém. 49/14 jsem chtěl z důvodu, aby se články řetězu na převodníku prostřídaly.
ted nevim prene ale myslim neco kolem 85g
od gebhardta mám aji ceník, na tom TA jsem nenašel zuby které potřebuju
kolik potrebujes?
to ještě právě moc nevím, ale nejspíš 25/38 nebo 39
co to je za prasoprevod? resp na co? to je 2placka na nakou 29er s malou kazetou?
co se ti nelíbí?:-) normál 26" 11–34kazeta
tss to jezdis alpy po stezkach pro kamziky ne? ja mel 29/42 na 11–32 kazetu, ted mam 27/40 na 11–32 kazetu a nemam problem, kdybych chtel a nutne potreboval tak koupim nejvetsi pastorek 36z a vyhodim 11z z kazety … takle maly nesmyslny a netandartni prevodniky bych nedaval ani omylem…
hm, tak 26/39?, ještě zkouším převody, a 42/12 jsem asi ještě nejel, což jse stejné jako 38/11, o trošku těžší
to taky neni standart, nevim jestli to TA vyrabi a FRM maji myslim max 27/40 … to uz musis pohledat jinde asi
Asi záleží jak jezdíš, jestli na bednu nebo jestli někde uprostřed startovního pole, silově nebo frekvenčně, s 29/42 by se mi v terénu jezdilo dost těžko :)
já teď co jsem jezdil v juniorech jsem jezdil na bednu, teď v elite to spíš bude někde v prostřed:-D
co jezdíš ty?
ty budeš jezdit za elite?
No tož bude mi 19 :(…:D
Muži 1 nebo jak se tomu nadává
elite je myslím s licencí ne?
19–29 jsou muži1 hobby nebo tak nějak.
Jo já nevím :D těch 19–29
Muži a elite je kapku něco jinýho… Ty máš věk akorát tak na U23 a prostředek Elite? Jakože někde kolem Trundy a Škarnitzla? :D
Většinou technické srandavyjížďky v Praze a okolí, v KpŽ někde mezi 200 a 300.
S 29/42 bych se s hromadou kopců trápil ještě víc než teď a nepomohlo by ani 11–34. Na závody na bednu by to smysl mít mohlo, pokud jezdíš silově, zvlášť na těch silničáárnách co u nás závody jsou :)
Silově právě nejezdím :) jako 22/32 jsem řadil celkem často :)
Tak to jsem zvědav jak si zvykneš na 29/42
V pohodě. Pokud v juniorech jezdil na bednu, tak 29 pohodlně utáhne. Navíc v mužích bude muset zrychlit. To je ideální stav na zahození kašpárka :-)
kašpárek se hodí ve stavech, kdy bych to kolo při závodě nejradši zahodil .-)))
zajímavé…ještě jsem nikdy 24z vepředu nejel, i když to tam mám…zatím mi na všechno stačilo 34z.
vidíš, já 24 ani 34 nemám :D
a co bys dal ty?:-D podle mě jsou těžký převody zbytečný, tu chvilu z kopce si rači odpočinu, ale do kopce potřebuju drabat:-)
jak pisu dej klasiku 29/42 nebo 27/40 a pokud ti je 11–34 kazeta mala muzes koupit 36z pastorek a konvertovat kazetu na 12–36
btw. jak tezky prevody? s 40z velkou pilou jezdim 70% jen na ni a krom hornich 2 pastorku celou kazetu… 27 davam uy fakt na krpaly..
kazetu 36z na 9 rychlostí nekoupím, a jezdím spíš s vyšší kadencí než silově, koukám standart je většinou 26×39, nebo 28/42 u sramu
a u shimana 26/38 a 28/40 , ale to bude asi pro ty 36 kazety spíš
sem se díval a kulháč vozí 24/28 s 11–36 kazetou na 29"
vask ti rikam ze kazeta na 36z neni je jen horni pastorek 36z sundas kazetu, das 36z pastorek, nasadis kazetu krom nejmensiho 11z pastorku a podlozky a das spesl lockring na 12z pastorek a mas 12–36 kazetu! jen to neni uplne levny, vyjde to jako 1 prevodnik drazsi.
To si radši koupím malý převodník o 1 zub míň:) kde se prodává ten pastorek ?
FRM, PMP, Zeta components, Mathias Hellore atd :-DDD
jak vypada ten lock ring?
stejně jak ten co je na 11z je trochu větší :D
a kde ho sezenu?
navic predpokladam, ze to 12z pastorku nebudou ty drazky zabranujici samopovolovani…
Jsou tam.
opravdu tam jsou:-)
na kazetě co má nejmenší pastorek 12z nebo někde v obchodě
12–34 běžně v prodeji
jo uz to chapu.
nabidka kazet zacinajicich na 12 je ale mizerna
tyto kazety nejdou moc sehnat, doporučuju koupit obyč 11–34 a 11 nahradit 12
no a ten 12z pastorek a ten utahovaci krouzek koupim i jednotlive?
já 12z brával většinou ze sjetých kazet, protože ten jsem měl nedotčený:-), ale jestli to seženeš jednotlivě to nevím:-(, ale myslím že to stáhneš i obyč maticí a nemusíš mít tu spešl
jasne, ale i ta sjeta kazeta musela bejt ta nedostatkova s nejmensim pastorkem o 12 zubech.
tohle pro me nic neresi
Proč by to neřešilo? Např xt kazeta (11–32) má 12z kolečko. Pokud přikoupíš kazetu 11–34, ta má 11,13,15… zunů. Pokud dáš místo 11z tu 12z z druhé kazety, máš pěkně odstupňovanou kazetku na začátku :)
sjetá kazeta muže být uplná šitka s odstupňováním 11–12– atakdál
jasne, ale to 12z kolecko uz nema ty drazky proti povoleni
Vyse ti pisou, ze ma.
už se ti to tu jednou psalo že ho má. min slx a xt. Jak nižší řady, to jsem nikdy nekoumal. Včera jsem jednu XT rozdělával a určitě to měla. Mrkni se i na fotky po netu, určitě tam nějaká rozdělaná bude
aha. tak to sem nikdy nevidel. asi proto, ze sem posledni dobou vozil sram
sram kazetu jsem nikdy v ruce neměl, ale řekl bych že to bude mít taky, ještě nikdy sem neviděl že by to nějaká kazeta neměla
má, ale aji kdyby nemělo tak je to jedno, vozím 13z jako koncový bez drážek, a zatím se to nepovolilo:-)
No , já teda myslím , že kazeta 12–36 normálně je . Teda jestli někoho neurazí, že to je jen deore . Já ji vozím už rok na fatbike. http://www.koloshop.cz/…a-12–36.html
přávě že je deore:-(, nápis by nevadil, ale mohla by mít unašeč:-D
BTW kolik váží?
Celej fatbike i s kazetou + já + oblečení + boty + batoh s věcma cca 88 kg. Podrobnějc sem to nevážil :-))
Doufam, ze jsi k tomu biku poradne prikurtovanej, jinak bych mel strach, ze te vitr odnese:)
A co ta 36 udela s duralovym orechem?
u kinga nic :-)
hlásím že FRM pastorek 36z a to ještě o 1.2mm zúžený také nic a 1070 kazeta taktéž naprosto ok :-) King je prostě kvalita :-)
Když na tom nejezdíš, nemůže se to poškodit :P
??
ale koupíš ;-)
to som netusil ze nieco take existuje. na taazky alpenX vyborne a netreba menit na 10× :-)
super pokud nemas hlinikovej orech, bohuzel s unasecem jsem tenhle rozsah kazety nevidel :-(
Škoda, že se nedělá jako XT :-(
S tím ořechem to je fakt, ale ve finále to není tak hrozný. Koupil jsem jetá kola s hliníkovým ořechem a byla tam deore kazeta. Už to bylo omačkané tak jsem ji tam nechal a už se to nezhoršilo, a to mám 105kg. Když sundavám kazetu klepnu do ní polínkem a je dole.
hmm, ja dt240 slx kazetu pacil dolu asi pul hodiny jak byl ten prostredek zakouslej, hlavne se tam udelaly otrepy ze sice se to hejbalo ale neslo to stahnout
navic jezdim asi radim jak prase v zaberu takze jsem uz parkat pastorek na takovejhlech kazetach ohnul :-(
Bejt to ala XT tak nevaham a uz ji mam na kole
Proste pro me bude casem reseni 10 sp a malou placku dam 22 misto 24
A přitom stačí tak jednoduchá věc – jeden ocelový drátek strčený mezi zub ořechu a kazety.
ten se mi tam nikdy nepodařilo narvat:-/
jsem přemýšlel jestli by nešla část té drážky odfrézovat, a pak si uřezat kousek plechu co by tam pasoval, na brusce to přejet a zakalit:-)
takhle to uz ted nevim kterej vyrobce dela v originale – jsou tam ty nabehovy hrany udelany ocelovy
to Jiri – jak pise wojtek nademnou – ne vzdy se tam ten dratek vleze a hlavne dat ho jen do jedny drazky az tak nepomuze a rvat ho do vic je fakt oser. Diky tomu ze ted na Fritzkovi jezdim fakt jenom bikovy veci a na dojizdeni mam druhy kolo tak me ani cena kazety uz tak nesere protoze mi vydrzi dva roky v pohode a pak ji jeste dalsi dva v klidu muzu jezdit na dojizdaku.
American Clasic, myslím.
no tak to sice řešení je, ale ne na všechny ořechy, na ty co mám doma jsem bez šance, prostě to tam nenarvu :-(
jo, váhal jsem mezi touto a XT, ale toto je strašná plechařina:-(
pro me by bylo idelani 21/38–39 :)
To je obrovský skok
rikam ze ideal nerikam ze to budu vozit…
tak dnes jsem pořádně testoval v terénu ve kterém jezdím, a přišel jsem na to že po rovince na asfaltu jezdím většinou 32× 14, občas 32×12 ale to musí být z mírného kopečka, a do kopců jsem zkoušel vyjet vše na 22/28, ale jednou jsem zařadil i 22×32
když se podíváš na orig. stránky TA Specialites, nemyslím, že existuje převodníky, který bys tam nenašel a pokud je k mání, tak ti ho werk přiveze /osobní zkušenost/
pokud to nevis jiste tak nespekuluj maji normalni rady podle 5ti nebo 4 packy a BCD a pocty zubu relativne klasicky… a zrovna ty sileny pocty zubu co psal tak ty opravdu nemaji.. predpokladam-li ze to ma na klasiku tj chinook 104/64 4 packa
Já mám na silničče CNC převodníky Gebhardt a zatím si nemůžu stěžovat.
Máš pravdu.Já je vozím také 2 roky a jsou pořád super.Mám 42/28 CNC a jiné bych asi nechtěl.Perfektně nabíhá řetěz.Doporučuji a to jezdím závody XC a maratony.
Trosku to ozivim.
Chtel bych prejit na 2×9 (mam ted relativne novou kazetu 11–32, takze ji menit nechci). Uvazoval jsem pomerove o necem jako 38/26. Duvod uvah je i moznost vymeny za nove SLX kliky, ale bohuzel jeste nejsou na prodej.
Je to na SLX kliky. A nevim co dat za placky, aby tam byla nejvetsi vydrz za co nejmene penez ;-) :-D.
Dival jsem se na TA Specialites, Middleburn (ty jsem nikde ale nevidel v 38, i kdyz je prezentuji na svych strankach), Gebrhardt (Klasik X CNC)…
U tech Geb. plati porad, ze ty Klasik jsou k nicemu?
Je to na vyjizdky po Drahanske vrchovine a Moravskem krasu. Sem tam nejaky ten zavod a dovolena na horach. Hodne obcas tam tu nejmensi placku dam – kdyz jsem moc vystaveny anebo jedu s nekym, kdo jede do kopce hodne pomalu a nechci mu ujizdet…
Diky
Mam TA 38z a drží, jeté tuto sezonu. Obecne se tu, co jsem četl, doporučují více.
Se Shimanem jsem problém taky nikdy neměl (SLX 36/22)
jak udělat přesně přestavbu klik shimano xt 770 z trojplacky na dvojplacku? chtěl bych dát převodníky 39×26 od gebhardtu, malá placka se dá místo malý a větší místo prostředního převodníku, takže zůstane místo po velkým převodníku? musí se dávat nějaký podložky???
objednáš prostřední 39z a malou 26z nic na tom není :D
velkou prostě nedáš, potřebuješ cca 2mm podložka pod šrouby, nebo kratší šrouby Gebhardt je má taky v nabídce
a nebo šrouby zkrátit
Mám Blackspire super pro z CRC, 26–36, kopce často vestoje, ale na Epicovi se to vklidu dá.
Tak jsem teď měl rok CNC Gebhardty (27–42) a nemůžu na ně říct křivýho slova. Měním jen z důvodu změny počtu zubů (26–40?39) a půjdu asi znova do stejných. Někdo, kdo by mi to rozmlouval? Cenově to vychází na cca 1600 včetně 4 krátkých šroubů s matkama na „velkej“ převodník. Pokukoval jsem po TA, ale tam je to cca 1800 bez šroubů…
dej vedle sebe gebhardta a TAčka a pak pochopíš proč je lepší tu trochu připlatit a proč TAčka fungujou výrazně lépe než Gebhard… jo kdyby byl rozdíl cen třeba 50% pak OK.. jenže není a gebhardt je drahej jak svině.. jediná výhoda je, že ti udělá relativně cokoli…
Bohužel tu možnost dát je vedle sebe nemám, jen obrázky z netu a ty mě zatím nepřesvědčili.
ja měl doma a jezdil oboje CNC Gebhard a TA Compact – rozdíl ve zpracování, povrchovce, odolnosti povrchovky a kvalita a funkce náběhů je úplně někde jinde… celková odolnost řekl bych relativně podobná… jo a váha je taky velkej rozdíl ve prospěch TA
+1
jinak přesně, ale když byl z G spokojený proč mu to vymlouvat :-D
ony to nejsou špatné převodníky… bohužel ale né v ceně téměř podobné TA Spec… nic bych proti nim neměl kdyby staly tak pulku ceny… pak by to byl velmi dobrý kup… do té doby je tu jasně dost lepších variant…
:-D CNC i klasik – pár km na malé placce a už lepil řetěz, jak se vymačkaly. Od tý doby NE – bláto, bláto bláto :-D
Navíc kámoš měl podobný zkušenosti
Mám dotaz ohledně převodníků TA.
Je rozdíl mezi Chinook a Chinook 10?
Resp. když dopředu koupím placky na budoucí 10-ku, použiji to teď s devítkovou kazetou a řetězem?
Jezdím 9-tkový chinook na 10-tkový sadě a žádněj problém
A obráceně?
10-kový Chinooky na devítkové sadě?
Postupoval jsem dle tvého dotazu. Na základě očekávání přechodu na desítku vzadu jsem pro jistotu nakoupil už desítkové placky. Jezdí to. TA 40(42)/28, řetěz C9, zbytek pohonu Shimano 9sp. Zda hůře než přímo s desítkovým řetězem a sadou nedokáži posoudit, žádné problémy jsem nezaznamenal. Řešil jsem jenom přesmykač a vyměňoval původní 3×9 za 2×10 a funkce řazení na plackách se zlepšila.
Chtěl jsem použít převodník Gebhardt CNC 42 zubů na kliky Race Face Evolve – převodníky původně Turbine, ale po instalaci řetěz hrozně špatně nabíhá na tento největší převodník. Otázka je, čím je to způsobené. Původní převodník měl na packách takové malé osazení cca 0,4 mm. Je možné, že by tento malý posun měl vliv na funkci náběhů? Je to horší než původní poškozený převodník.
Nejaký nápad proč to nefunguje. Náběhy RF vypadají poněkud sofistikovaněji.
proč to nefunguje?
protože Gebhardt
Myslíš, že mám převodník vrátit a objednat originál z USA?
Z USA? Tak to asi original nebude:)
Originál je z Canady, ale materiál je z USA a objednám ho na USA e-shopu ;-) A budu tajně doufat, že ho nevyrobil nějaký čínan na noční šichtě. Řidítka RF Turbine se vyrábějí na Taiwanu :-(
A což takhle převodníky vzájemně o jeden šroub pootočit? To už jsi zkoušel?
Tak obecně převodníky Gebhardt – jaké máte zkušenosti? Historie je již dost stará.
Na silnici mam ty jejich CNC zatim rok (cca 10tis km) a nestezuju si. Razeni naprosto bez problemu a opotrebeni minimalni.
Používám je už mnoho let, různé typy. Bez problémů.
souhlas, ale konkurence funguje líp a víc vydrží
a dodal by som ze dost casto je aj lacnejsia.
pozor na počtet zubů a kombinace převodníků, některé varianty fungovat nemůžou (osobní zkušenost, reklamace, vrácení peněz, vše doloženo fotkama, převodník byl pootočený o půl zubu proti identickému shimano xt).
Navrhovali mi, abych jim poslal kompletní kliky a že se na to podívají, jenže to znamená být bez kola min. týden.
Sice tento postup chápu, ale na druhou stranu nechci strávit jaro experimentováním s nejistým výsledkem.
Pokud mas k dispozici jine prevodniky tak je vzajemne porovnej i s retezem. Tipuju, pokud spatne nabiha retez, tak cep misto do drazky vyjde presne na spicku zubu. Retez pak plave na hrotech a sedne az po cca 1 otoceni klik. Fy G nedokaze pochopit, ze na pevnou roztec os retezu nejde delat kombinace na prani. To jde pouze u jednoprevodniku, kde neni potreba dodrzovat vzajemne vazby.
Neni mi uplne jasne, v cem je problem u dvojpily. Teda pokud ty nabehy nedaji nekam uplne mimo, treba do pozice kdyz jsou kliky svisle.
Zdravím, sem jediný komu nejdou webovky Gebhardt
Mně jedou.
Aha, tak firemní PC to nechce otevřít, ale firemní mobil ano. Divný.
Firemni PC ma rozum a chce te usetrit zklamani.