Ahoj, jezdím na převodech 3×8
Uvažuju o změně, jen nevím co zvolit. Jezdím enduro, all mountain a sem tam nějakej delší výjezd.
Přemýšlel sem o 2×10, ale slyšel sem, že by šlo použít 1×11.
Díky za názory
Ahoj, jezdím na převodech 3×8
Uvažuju o změně, jen nevím co zvolit. Jezdím enduro, all mountain a sem tam nějakej delší výjezd.
Přemýšlel sem o 2×10, ale slyšel sem, že by šlo použít 1×11.
Díky za názory
ja si neviem predstavit nic ine ako 3 v predu. jednotku by som na nic ine okrem DH nedal
zadej si převody co máš na kole, zadej to sem http://gears.mtbcrosscountry.com/…
názor si uděláš raz dva.
A co ti na kombinaci 3×8 nevyhovuje? Malý převodový rozsah, nebo velké skoky mezi kolečky ?
Pokud bys měl kupříkladu vepředu 22, 32, 40 ( 42, 44 ), tak vzadu od 11z ( resp. od 12z ) po 34z by mělo vyhovovat pro všechny možné profily tratí.
Pokud bys chtěl 1×11, tak si pozjišťuj ceny, a možná tě raní.
Asi jsem stará škola, ale vůbec necítím potřebu cokoli měnit. Dvacet let jezdím na bajku s trojtácem ( nyní 22, 32, 42 ), vzadu devítikolo 12 – 34 a nikdy jsem neměl pocit, že bych potřeboval těžší, a ani lehčí převod. Kazetu brousím shora dolů a nic nechybí ani nenadbývá. Cyklostezky, Beskydy, traily, dlouhá stoupání v alpách atd.
Manželce jsem osadil stejné počty zubů vepředu, a vzadu jsem ji naskládal osmikolo od 13 do 34, a také bez připomínek.
Ale samozřejmě můžeš mít jiný jízdní styl, jiné zvyky, požadavky, tak si to bude muset přepočítat.
Dvouplacka 38/24 a 11–36 vzadu je de facto to samý. A ušetří to dost šmrdlání vepředu se smykem. Just sayin'
Dvouplacka 38/24 a 11–36 vzadu je de facto to samý. A ušetří to dost šmrdlání vepředu se smykem. Just sayin'
Já ti nevím, skok mezi převodníky 14 zubů nevyhovuje každému.
Není to to samé, jak píše i šlapatko. Při řazení na plackách bude pak vyžadovat kompenzovat třeba i dva pastorky vzadu, a to je rozhodně otravnější, než shodit z prostřední na malou a vzadu to nechat, jak je, max. o jeden korigovat. Nejde jen o to zmáčkuntí páčky, jde o to, že tě ty změny kadence vyvedou z rytmu, a když jedeš opravdový krpál a navíc na hrbatém podkladu, tak se prostě zastavíš a tlačíš, anebo pracně naskakuješ, když máš řidítka nad hlavou. Ale je to na každém z nás dle chuti.
Možná kvůli tý korekci lze třeba u XT hazky odřazovat o 2 stupně najednou,aby se to zrychlilo.
jenže vepředu se řadí minimálně v prudším kopci/na velmi špatném povrchu/před křižovatkou
jinak stačí na velkou pilu využívat celý rozsah kazety
Tak to už musí vědět jen zakladatel, co a jak a kde bude řadit. Je to na jeho jízdním stylu, na povrchu trati, na profilu a také na jeho výkonnosti s ohledem na délu vyjížďky atd. Jako všechno, i zpřevodování je individuální. Mě osobně ty moderní záležitosti nevyhovují. Je pravda, že jsem některé nové finesy nezkoušel, ale po úvaze nad užitnou hodnotou výrobku, mě takový ani nezajímá. Prostě nemám tu potřebu a když to podrobněji proberu, tak prostě vím, že tento není určen pro mě. Jsem zvyklý na to, na čem jezdím a tak to bude mít většina. I když, mladí jsou lépe adaptibilní, tak novinky přijímají snadněji, jen jde o to, zda ty jsou v určitých parametrech skutečně přínosnější, nebo, zda je to dobře zvládnutý marketing výrobců, bez ohledu na praktičnost, cenu, údržbu atd. Ale vždy je asi vhodné použít svou hlavu, popřemýšlet, spočítat atd. a nenechat se zbytečně ovlivňovat.
Ušlapu to pane Lorenc?
ne,
a teď ,
teď dobrý
Mám na ten AM (nebo jak to popsat) 22–32 a vzadu 11 – 34. Nic mi nechybí. 1×10/11 je pro ty, co ví proč to chcou a jsou ochotní to zaplatit.
Tak 1×10 je levnejsi jak 2×. A ja uz bych smyk nechtel ani zadarmo.
Tak jestli ti stačí kazeta 11–36 a nepotřebuješ různé bastly, tak potom jo.
co jsem to počítal tak me to vyjde „vylej nalej“ přecházim z 3×9 na 1×10 ( s tim že rozšiřeni i ramínko prehazky dávám )
asi už nebude cesta zpet tak to snad sedne :D
No jasně, špatně jsem to vyjádřil. Jako že ne každý udupe 10s kazetu, potažmo platí za 11s
Tak to jo :) Uznavam, ze uz sem zas objevil par stoupaku, kde 32/36 neni ideal, ale ono to pude..jen makat :P
32/36 bych mel problem na polovine vyjezdu co jezdim :), resp bych musel strasne moc slapat a to ja nerad