• jirkous3

    Chtěl bych používat na všech kolech stejný typ ventilku a přejít na automobilový typ. Nevím ale, zde převrtáním díry nenaruším pevnost ráfku. Jde mi konkrétně o tento typ: http://www.pells.cz/…ss/rok-2014/ Nemáte s tím někdo zkušenost?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kubad  

      převrtat to samo jde, ale u úzkých silničních ráfků bych to osobně nedělal

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jirkous3  

      Myslel jsem, že s tím bude mít někdo osobní zkušenost. Auto ventilky jsou podle mne mnohem praktičtější. Obzvlášť když jedeme celá rodina a na ostatních kolech jsou. Redukce na pumpičku se mi vůbec neosvědčily. Naopak kompresory u benzínek jsou fajn :-)

      0 0
      • oddie  

        Mám osobní zkušenost, akorát u MTB ráfků…

        0 0
        • jirkous3  

          To mám taky, i u trekového kola. Tam je to bez problémů. Jen ty úzké ráfky mne odrazují.

          0 0
        • Japhy  

          Převrtával jsem ráfky na starém Arturovi a u současných ráfků bych to nedělal. To bych radši vozil trvale na obou kolech redukce.

          0 0
          • jirkous3  

            Ony ty současné dvojité ráfky by měly mít teoreticky vyšší pevnost. Nedávno jsem to vrtal u trekového kola a není s tím žádný problém. Ty ráfky na fitnes kole se mi ale zdají dost úzké. Dalo by se říct, že je to jako na silničce.

            0 0
      • Goob  

        Já to teda dělám tak, že mám na jednom ventilku na kole permanentně našroubovanou redukci galuska>autoven­tilek, kdybych náhodou musel nahazovat bezduši někde venku u pumpy kompresorem. Ráfky bych fakt nevrtal.

        0 0
    • Arambula  

      Nevím o kolik se ta díra musí zvětšit, ale opravdu bych zkusil nějakej kuželovej trn, třeba dulčík (pokud ho nemáš z jehly naftovýho vtřikovače jako já) a tu díru roztemovat…

      0 0
      • jirkous3  

        Z toho bych měl asi větší obavu než z vrtání. Přeci jen jde o nárazy a směsi hliníku se mohou chovat rozdílně. Některý se opravdu roztáhne, jiný může prasknout. Asi by mohlo přijít i k deformaci profilu.

        0 0
        • Arambula  

          ne za pomoci kladiva, ale lisu, třeba sloupové vrtačky

          0 0
          • jirkous3  

            To by asi šlo, ale jedině na nevypleteném ráfku. Špice by jinak zavazely při zapření ráfku o stolík pod lisem. N8pad je to ale zajímavý.

            0 0
            • pepek  

              Stejně tak to můžeš nechat vypálit laserem, vyřezat vodou, nebo nechat vyžrat louhem. Kdo by se sral s vrtákem, ne?

              0 0
              • jIrI___  

                :))

                0 0
              • Vilém  

                A co to prostrelit pistoli?

                U nas v dedine byval jeden, co potreboval udelat diru do stitu domu, aby mel kudy protahnout koax od anteny. Shanet vrtacku, vrtak, dlouhej zebrik, to bylo moc prace. Tak vytahl svoji kulovnici a bylo to.

                0 0
                • pepek  

                  Nebyla ta díra potom trochu větší, než malá? :-)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Koax tama antenari v pohode protahli, vic neresil.

                    On to byl takovy trochu sveraz, s nicim se moc nesral, ale vsechno mu fungovalo.

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • borda  

      Kdyz pominu, ze silnicni duse a AV se ti budou shanet opravdu blbe, takze tam budes asi rvat nejaky krosovy?, tak s tema pumpama bych taky na 100% nepocital pokud tam nejsou zrovna uzpusobeni na nakladaky. Jestli to teda nevozis hodne podhusteny.

      AV na kole je blbost a na ziletce blbost velika.

      0 0
      • jirkous3  

        Ono to fitnessko není zase úplně jako silnička, tlak z kompresoru u benzínky by byl postačující. No a jestli je to blbost je mi úplně jedno. Já mám rád věci praktické.

        0 0
        • Vilém  

          Plaste to ma silnicni, rafky silnicni ale fouka se to jinak nez silnicka:)

          Tak to neres a proste si to prevrtej, kdyz po tom tak touzis.

          0 0
        • borda  

          Je to silnicka. Akorat s rovnyma riditkama. Ale to neni tak dukezity. Ani ten kompresor/pumpa.

          Uvedom si ale, ze do toho budes muset rvat krosovy duse, pac silnicni s AV sezenes tezko.

          A taky si over, jestli ty rafky najesou na ten AV ventilek moc vysoky. Aby ti nekoukala jen spicka. To by se pak foukalo hodne blbe.

          • pokud to prevrtas a budes si tam nekdy chtit fouknout to, co ty plastesnesou (coz treba zaffiry co tam mas uz neco snesou), tak asi bych mel trochustrach, co to udela.

          Jo a foukat tohle kolo na min jak nejakych sto psu je vylozene hrich :-)

          0 0
          • jirkous3  

            Kompresor doma mám na 9 atm. a na benzínce to využiji jen v nouzi. Nic proti galuskovým ventilkům, na závodničce jsem s nimi jezdil 20 let, ale to jsem s sebou vozil dlouhou pumpu. Do fitnessu mi ta dlouhá nějak nesedí a foukat po defektu těmi maličkými pumpičkami mi připadá úděsné. Nicméně, poznámku k duši a ráfku beru jako velmi podstatnou. Rozhodně prověřím možnosti, současně s případnou koupí nějaké kvalitní redukce. Ta co jsem měl, stály vždy za prd. Z toho převrtávání mám sám celkem obavu a právě proto jsem to vlákno založil, abych zjistil zda to už někdo zkoušel.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • bochov  

              Vykašli se na převrtavaní mam pumpu blackburn je dlouha zhruba 210mm ma přepínani velky objem a velky tlak a 10bar se sní da dostat a není to zas takova makačka pokud tam převrátíš vnitřek tak mužeš foukat iAV je to blackburn mamouth tak nějak a stojí kolem 500kc je hliníkova.

              0 0
      • iiki  

        Sehnat duši s AV není problém, jen je třeba dát pozor na výšku ráfku.

        třeba:

        http://www.qishop.cyklomax.cz/…0_10639.aspx

        Kompresory na pumpách tlačej docela dost, náklaďáky se foukaj na 7–9 atm. 10atm = 145 psi(zhruba)

        0 0
    • had_zachau  

      A neni jednodusi si koupit redukci z galusky na autoventilek?

      0 0
    • jelensoft  

      V žádném případě bych do ráfku nijak nezasahoval, tedy pokud se nechci nějak výrazně umístit v soutěži o Darwinovu cenu!

      0 0
    • pajda  

      Já jsem kdysi převrtal silniční ráfky, Remerx a doteďka jsou v pohodě, ale už bych to nedělal – musel jsem tehdy shánět takové duše, co nemají kolem ventilku ten gumový kroužek jako zesílení, jinak jsem nebyl schopný obout tam ty pláště tak aby seděly na ráfku a ne na té duši, co furt lezla ven :-)

      0 0
      • JSt  

        nepomohlo ani pri obouvani plaste dusi uplne vyfouknout a ventilek zatlacit dovnitr?

        0 0
        • pajda  

          zkoušel jsem tehdy uplně všechno a fakt to nešlo, dával jsem tam nějaké tenké pláště Maxxis Detonator a pořád to z tama lezlo na všecky strany :-)

          0 0
      • Jakobo  

        hmm, toto je dost padny argument. A vubec, cele je to nesmysl.

        0 0
    • ulipik  

      Mam pumpu od Bontrageru malou na rámu a minulý víkend při defektu, jsem foukal redukcí 4× za sebou, protože když jsem tu redukci sundaval, tak jsem si to vždy vypustil. Sem pěkně nadával. Jo a mám pláště 2,2 to je vzduchu. ale i tou malou pumpou to jde docela dobře.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.