Chtěl bych používat na všech kolech stejný typ ventilku a přejít na automobilový typ. Nevím ale, zde převrtáním díry nenaruším pevnost ráfku. Jde mi konkrétně o tento typ: http://www.pells.cz/…ss/rok-2014/ Nemáte s tím někdo zkušenost?
Chtěl bych používat na všech kolech stejný typ ventilku a přejít na automobilový typ. Nevím ale, zde převrtáním díry nenaruším pevnost ráfku. Jde mi konkrétně o tento typ: http://www.pells.cz/…ss/rok-2014/ Nemáte s tím někdo zkušenost?
převrtat to samo jde, ale u úzkých silničních ráfků bych to osobně nedělal
Myslel jsem, že s tím bude mít někdo osobní zkušenost. Auto ventilky jsou podle mne mnohem praktičtější. Obzvlášť když jedeme celá rodina a na ostatních kolech jsou. Redukce na pumpičku se mi vůbec neosvědčily. Naopak kompresory u benzínek jsou fajn :-)
Mám osobní zkušenost, akorát u MTB ráfků…
To mám taky, i u trekového kola. Tam je to bez problémů. Jen ty úzké ráfky mne odrazují.
Převrtával jsem ráfky na starém Arturovi a u současných ráfků bych to nedělal. To bych radši vozil trvale na obou kolech redukce.
Ony ty současné dvojité ráfky by měly mít teoreticky vyšší pevnost. Nedávno jsem to vrtal u trekového kola a není s tím žádný problém. Ty ráfky na fitnes kole se mi ale zdají dost úzké. Dalo by se říct, že je to jako na silničce.
Já to teda dělám tak, že mám na jednom ventilku na kole permanentně našroubovanou redukci galuska>autoventilek, kdybych náhodou musel nahazovat bezduši někde venku u pumpy kompresorem. Ráfky bych fakt nevrtal.
Nevím o kolik se ta díra musí zvětšit, ale opravdu bych zkusil nějakej kuželovej trn, třeba dulčík (pokud ho nemáš z jehly naftovýho vtřikovače jako já) a tu díru roztemovat…
Z toho bych měl asi větší obavu než z vrtání. Přeci jen jde o nárazy a směsi hliníku se mohou chovat rozdílně. Některý se opravdu roztáhne, jiný může prasknout. Asi by mohlo přijít i k deformaci profilu.
ne za pomoci kladiva, ale lisu, třeba sloupové vrtačky
To by asi šlo, ale jedině na nevypleteném ráfku. Špice by jinak zavazely při zapření ráfku o stolík pod lisem. N8pad je to ale zajímavý.
Stejně tak to můžeš nechat vypálit laserem, vyřezat vodou, nebo nechat vyžrat louhem. Kdo by se sral s vrtákem, ne?
:))
Nebo nechat udělat střižný nástroj a prostřihnou to :-)))
A co to prostrelit pistoli?
U nas v dedine byval jeden, co potreboval udelat diru do stitu domu, aby mel kudy protahnout koax od anteny. Shanet vrtacku, vrtak, dlouhej zebrik, to bylo moc prace. Tak vytahl svoji kulovnici a bylo to.
Nebyla ta díra potom trochu větší, než malá? :-)
Koax tama antenari v pohode protahli, vic neresil.
On to byl takovy trochu sveraz, s nicim se moc nesral, ale vsechno mu fungovalo.
Kdyz pominu, ze silnicni duse a AV se ti budou shanet opravdu blbe, takze tam budes asi rvat nejaky krosovy?, tak s tema pumpama bych taky na 100% nepocital pokud tam nejsou zrovna uzpusobeni na nakladaky. Jestli to teda nevozis hodne podhusteny.
AV na kole je blbost a na ziletce blbost velika.
Ono to fitnessko není zase úplně jako silnička, tlak z kompresoru u benzínky by byl postačující. No a jestli je to blbost je mi úplně jedno. Já mám rád věci praktické.
Plaste to ma silnicni, rafky silnicni ale fouka se to jinak nez silnicka:)
Tak to neres a proste si to prevrtej, kdyz po tom tak touzis.
Je to silnicka. Akorat s rovnyma riditkama. Ale to neni tak dukezity. Ani ten kompresor/pumpa.
Uvedom si ale, ze do toho budes muset rvat krosovy duse, pac silnicni s AV sezenes tezko.
A taky si over, jestli ty rafky najesou na ten AV ventilek moc vysoky. Aby ti nekoukala jen spicka. To by se pak foukalo hodne blbe.
Jo a foukat tohle kolo na min jak nejakych sto psu je vylozene hrich :-)
Kompresor doma mám na 9 atm. a na benzínce to využiji jen v nouzi. Nic proti galuskovým ventilkům, na závodničce jsem s nimi jezdil 20 let, ale to jsem s sebou vozil dlouhou pumpu. Do fitnessu mi ta dlouhá nějak nesedí a foukat po defektu těmi maličkými pumpičkami mi připadá úděsné. Nicméně, poznámku k duši a ráfku beru jako velmi podstatnou. Rozhodně prověřím možnosti, současně s případnou koupí nějaké kvalitní redukce. Ta co jsem měl, stály vždy za prd. Z toho převrtávání mám sám celkem obavu a právě proto jsem to vlákno založil, abych zjistil zda to už někdo zkoušel.
Vykašli se na převrtavaní mam pumpu blackburn je dlouha zhruba 210mm ma přepínani velky objem a velky tlak a 10bar se sní da dostat a není to zas takova makačka pokud tam převrátíš vnitřek tak mužeš foukat iAV je to blackburn mamouth tak nějak a stojí kolem 500kc je hliníkova.
Dík za tip.
Promin přesně to je blackburn airstik2 blbě jsem se podíval je na axitbike.cz
Sehnat duši s AV není problém, jen je třeba dát pozor na výšku ráfku.
třeba:
http://www.qishop.cyklomax.cz/…0_10639.aspx
Kompresory na pumpách tlačej docela dost, náklaďáky se foukaj na 7–9 atm. 10atm = 145 psi(zhruba)
A neni jednodusi si koupit redukci z galusky na autoventilek?
V žádném případě bych do ráfku nijak nezasahoval, tedy pokud se nechci nějak výrazně umístit v soutěži o Darwinovu cenu!
zase nepřeháněj, spousta výrobců to bez problémů povoluje
Doufám, že budu aspoň na bedně :)
aby se mravenci neudusili? :)
Ne, právě aby vylezli ven z ráfku, při jízdě to jejich nerovnoměrné rozmístění kopalo.
Já jsem kdysi převrtal silniční ráfky, Remerx a doteďka jsou v pohodě, ale už bych to nedělal – musel jsem tehdy shánět takové duše, co nemají kolem ventilku ten gumový kroužek jako zesílení, jinak jsem nebyl schopný obout tam ty pláště tak aby seděly na ráfku a ne na té duši, co furt lezla ven :-)
nepomohlo ani pri obouvani plaste dusi uplne vyfouknout a ventilek zatlacit dovnitr?
zkoušel jsem tehdy uplně všechno a fakt to nešlo, dával jsem tam nějaké tenké pláště Maxxis Detonator a pořád to z tama lezlo na všecky strany :-)
hmm, toto je dost padny argument. A vubec, cele je to nesmysl.
Mam pumpu od Bontrageru malou na rámu a minulý víkend při defektu, jsem foukal redukcí 4× za sebou, protože když jsem tu redukci sundaval, tak jsem si to vždy vypustil. Sem pěkně nadával. Jo a mám pláště 2,2 to je vzduchu. ale i tou malou pumpou to jde docela dobře.
A jseš si jistý, že to bylo tou redukcí? :-)
Njn … nedotažený ventilek ;) …