Rozumím tomu správně, že na ráfek s dírou na autoventilek mohu nandat galuskový ventilek, který je tenčí? Nevadí mu ta vůle?
Rozumím tomu správně, že na ráfek s dírou na autoventilek mohu nandat galuskový ventilek, který je tenčí? Nevadí mu ta vůle?
Galuskový ventilek do ráfku s dírou na autoventilek samozřejmě dát můžeš, ale může se stát, že ten ventilek díky te vůli „ustřihneš“…
To se mi teda ještě nestalo, jinak samozřejmě to jde…
Me se stalo – predevcirem! :))) Presne, ustrizeny ventilek – duzna to byla pekna. Udelala se pri vymene plastu, coz nashtve, vetshinou to byva naopak → kvuli vymene dushe sundavas plast :)
A když projedeš nějakym vědšim brodem a nebo když budeš mejt pořádně bika, tak Ti tam nateče voda a bude to tam tak hnusně šplouchat a bude to vodost těžší…
To jo, ale dá se to pak používat jako alternativa k camelbaku :o)))
Když vidim tu sračku, která teče v některych potocích, tak bych to moc nedoporučoval:)))
Hlavne z predniho kolesa ve sjezdu, ze :-)))
To je nějaká blbost. Jak by se tam ta voda asi dostala. Tím tlakem je to vodotěsný. Teď jsem tam ty duše dal a akorát to trochu leze ven.
Leze to ven moc – je to jen na dojeti?
Pokud mluvis o kasickem aspon dvoustennem rafku, tak nic neni vodotesne, voda se snadneji dostane do RAFKU kolem ventilku prave mezi ty dve steny , protoze je tam holt dira jak svina, ne mezi plast a dusi. NEbo tam mas navarenou trubicku ?
Za prvé, trochu to vylézá, ale je to proto že je tam tak šest atm. Až to praskne tak to praskne. Za druhé, tím že to leze ven se to utěsňuje. Ledaže by tam voda tekla niplema. Ale moc se mi to nezdá. I když umeju vapkou a rozeberu kolo ( šetří to čas při gen. na jaře) tak se voda dostane všady ale kola jsou uvnitř suchý.
Existuju take matky na ventil. Co keby si to skusil? Popripade to skus este prifuknut (7–8bar). Ja som tak znicil pätku plasta, vyhol stenu rafika a roztrhol dusu :-) Ale rana to bola poriadna!
Voda se do dvojitýho ráfku dostane nejen přes ventilek, ale niplema. Vlastní zkušenost. Zase vyschne.
Bez problemov to pouzivam uz par rokov. Okolo ventilku davam gumenne tesnenie, aby sa tolko nehybal a nedostala sa tam voda. Existuju aj specialne vymedzovacie sroby na tento ucel, ale v predajniach som to este nevidel.
Nevim jestli jsem tak gramlavej, ale uz ponekolikate se mi pri foukani kola
(silnicni s galuskovyma ventilkama), protrhla duse v miste uchyceni ventilku.
Na ventilku mam shora tu malou matku, ale stejne se to vzdycky „prorve“ :-(
Ze by mela byt matka uplne dotazena? V cem je problem? Prodavaji se snad nejaky
„festovnejsi“ duse?
Je to fakt otrava – to proste takhle foukate, foukate, a najednou praask a uz
neni co foukat :-( (pozn: urcite to neni prehustenim! Vetsinou to praskne hned
ze zacatku, kdyz je nejmin nafoukana a ventilek tak ma nejvetsi vuli)
nevim, to se mi nestava, matku a cepicku zahodim hned jak dusi koupim – mam Remerxy Stormy – sou nizky, takze neni problem – ale hlavne musi bejt presne ventilek v rafku aby z nej lezl kolmo, nebo nevim… asi gramla
No ja mam rafky Mavic – no problem, klasicky nizky, jen ty dirky na ventilky se mi zdaji mozna trochu veliky – ventilky maji docela vuli a kdyz foukam, vyklam s nima vlastne ze stranu na stranu :-(
tak presne toto sa stavalo aj mne. asi je to ta novacikovska dan. dusa mi vydrzala 0–50km. uz som bol z toho dost nervozny, ked som menil asi 5–6tu dusu. riesenie je vsak velmo jednoduche: tu matku vuobec nedotahovat. lepsie povedane, nechat tam velku rezervu od rafika. odftedy uz mam na cestaku asi 400km na jednej dusi. mohlo ma to inac hned trknut, ved na horaku na dusi je ventilok len potiahnuty gumou a ziadna matka na nom nieje…
tak zkus duše s galuskačem bez toho dotahovacího kroužku, taky to existuje, tam nebudeš mit problem, jak to dotahovat. Nebo máš špatně opracovanou tu diru v rafku a je tam ostra hrana, ktera ti to odřizne, tady by mohl pomoci pilník :-)
Bez problemu do rafku s autoventilkem dam galuskovej.Ale jen kdyz na galuskovej navliknu kousek pryze, resp ustrihnutej starej slahounek.Muze byt i novej, doporucuji co nejdelsi :-)) navliknu to na celou delku toho galuskace(±) trochu problemu je to na to nasadit, trochu to prostouchnu (ten kousek slahounku) tyckou a namaznu to olejem (voda,gel atd) apak to tam jde skoro samo (kroutivym pohybem), jeste teda ten ventilek projistotu utahnu aby se tam ten olej (gel,voda) moc nedostal.Jezdim uz pres tri roky a no problem.
No jestli opravdu moc nedotahuješ tu matičku. Ta je tam jen jako aretace. U autoventilku taky není a drží. Já to dotahuji lehce až po nahuštění. Ale možná by stálo za to se juknout do ráfku. Jestli ti náhodou v místech častých defektů nekouká drát. Anebo si pořid domů pumpu.
Tu maticku nijak moc nedotahuju – spis jenom „symbolicky“. V tom rafku sice zadnej drat nekouka, ale hrana te diry na ventilek je zevnitr docela ostra, tak je to mozna fakt tim. Egzistuje na to nejaky tesneni? Estli ne, tak to holt zbrousim nejakym jemnym pilnikem a bude.
Jsou taky matišky na galventil,které mají vybrání ,které přesně sedí do díry průměru autoventil.Při dotažení je galventil vystředěnej v tý širší díře.Má to háček,asi se to nedá koupit,alespoň já jsem neuspěl.Vyhrabal jsem je v jedné cykloopravně v krabičce s různým bordelem.
A PROČ vlastně vozíte na traktorech galuskový ventilky?
protože duše s galuskovým ventilkem se dělají ultralight!!! :-)
yo ták! :o)
Lip se foukaj rucni pumpou.taky nemusim prevrtavat rafky.
Foukat ruční pumpou? Uff! Neni to moc namáhavý? Vrtat ráfky? Stačí pilníček.
Pilnicek?Neni to moc namahavy?Pumpovani pumpou teda je ale co mam delat?Kompresor nevozim a kdyz pichnu tak to vetsinou neni u pumpy…Jaky jeste vyhody ma autoventilek?
Haha, defekt! =chyba jezdce. © Vlk nebo kdo PROČ si to nenafučíš POŘÁDNÉ, abys nepíchal? :o) Že nemá v názvu galusku.
A co Dunlop? Ten je co se nazvu tyce lepsi? :) S tim defektem a chybou jezdce… no neco na tom bude, ale nahustenim se to urcite vyresit neda, tim stracis dobre jizdni vlastnosti plaste.
no, teda…neřikejte mu to, ale já si z něj dělám legraci. Já vozim autoventilky, ale je mně jedno, kdo si co vozí. Co se tyce jizdnich vlastnosti…furt se nějak nemůžu rozhodnout a proto svý traktorácký WTBčka hustim asi tak na 389,573 atmosfér. :o)))
to si frajerka.. :)) ja kdyz ty svy „druhohory“ fouknu na 6 atmosfer, sou na beton.. :))) ale kdyby si potrebovala, u nas v praci maj tlakovej nasobic, a ten umi 4000 atmosfer… :-D
né, Ty tomu nerozumíš! To číslo je důležitý. 389,573 je úplně nejvíc nejoptimálnější. Zkus!
kapisto… chnapu, ale ti si nekde asi o tri rady popletla jednotky.. :)))
ále nepopletla :o) Sem chtěla naznačit, že jako na hodně MOC. tedy dobrá, tak fučim na 60 PSI nebo jak mě právě napadne. :o)
a nedrnca to moc?
jezdim stejne plaste a stejny tlak a drnca:-)
dneska sem skusil nanoraptory natlacit na 60psi a frci to hodne dobre:)
to mas jeste 5 psu rezervu:-)
a de to poznat?
to netusim,ale vzdy kouknu na dovoleny tlak a soupnu ho tam:-) je fakt ze kdyz jsem si pred par dny projizdel trasu trasnbrd,tak jsem upustil asi na 40 psi,protoze to fakt neslo.ale vlastne ani nevim jestli to pomohlo.
ja to fucim tak na 80psi, na mekcich gumach bych tu moji kravu asi uz neuslap… :)
Chyba jezdce – jako ze spatne monitoroval vyskyt trnitejch haluzi na trati?
treba ma menitelny vnitrnosti… pokud ma zavit az k rafku, lip drzi a snad nejde vytrhnout z duse (galuskacu uz sem par utrh, autoventil nikdy), lip se to fouka u pumpy a automobilisti vetsinou pumpu na galuskac taky nevozi… (ja vim, existujou redukce, ale to samy plati i naopak… )
Vůle vadí, můžeš ho urvat.