• ruinin

    Tak v jiném vláknu píšu, jak můj starý Hilltopper krásně jezdí, akorát tu je menší vada na kráse, v mraze, když jsem vyjel, tak prvních 500 metrů vůbec přehazka nereaguje na přehazování, po takových 500 metrech se vzpamatuje. Před dvěma dny jsem byl zase v mraze venku a nepřehazovala už vůbec. Doma když na to koukám, tak se probudí, až když přehodím asi o čtyři stupně dolů nebo nahorů, do tý doby dělá mrtvýho brouka. Když jí trošku pomůžu rukou, tak se jako trochu probere, ale spíš nic moc. Takhle doma staticky nechce jít nahoru, dolů jde poslušně. Stačí to promazat? Problém je, že už jsem to mazal, ale lubrikantem na řetěz, a to jsem asi neměl… možná to nějak zatuhlo uvnitř… dry teflon lube.

    0 0
    • novas752  

      Čili prokluzuje páčka? Pokud ano, tak odšroubuje kryt, vnitřek vystříkej odmašťovačem a poté řídkým olejem (silikon). J tam vazelína, která (v kombinaci s bordelem) v nízkých teplotávh tuhne a slepí mechanismus.

      Taky to můžou být zadřené bovdeny = koupit nové včetně lanek.

      Pokud namažeš i ty čepy v samotné přehazovačce, nic se nestane (nepoškodí).

      0 0
      • ruinin  

        páčka je asi ta hlavní část přehazovačky, která se hejbe při přehazování, že jo – na který je většinou nápis firmy jako Campagnolo nebo model jako Alivio

        bovdeny to snad nejsou, lanko se hejbe po celý dýlce, až k tý páčce

        jakej by byl dobrej odmašŤovač, ať mi nevnutí něco zbytečně drahýho? taky nevím kde koupit a jaký produkt ten silikon

        takže pomatlání tím teflonovým lubrikantem na to nemá žádnej vliv, ani dobrej, ani špatnej?

        0 0
        • novas752  

          tvl… :D

          Páčky máš na řídítkách, u prasstarých kol na spodní rámové trubce.

          To celý vzadu dole je přehazovačka, skládá se z ramínka (tedy té části jak na ní jsou 2 ozubené kladky) a paralelogramu – tedy mechanismu, který ramínkem hýbe do stran. Páčka (tedy přepínač on/off) na přehazovačce je leda na novějších mtb přehazovačkách s brzdou.

          Pokud to v páčkách teda cvaká jak má, je buď zanesenej bovden (podle mě je to na 95% ono, kup nová mtb řadící lanka a nový řadící 4mm bovden a vyměn to, nebo to odvez do servisu), nebo lanko málo napnuté (to vysvětluje problém přehazování na větší pastorky) nebo příliš vytahaná pružina v paralelogramu (přehazování na menší, pružina se vytahá, když je kolo dlouho zaparkované na velkých pastorcích), s tim opět souvisí ty bovdeny.

          Odmašťovač WD40 nebo Cyklostar nebo jakejkoliv sprej na čištění brzd, nebo Arva, nebo isopropyl alkohol. Prostříkat, nechat působit, opakovat a po vyčištění namazat jakymkoliv řídkym olejem (teflon, silikon…).

          Promazání čepů nějaký minimální vliv má, taky to jednou za čas udělám, každopádně to neni zdroj problému.

          Pak by to mohla být kladka v fakt posmrtnym stavu nebo.

          0 0
          • ruinin  

            no díky za vysvětlení, já páčky nemám, mám grip shift

            nejsem zas tak blbej, abych nevěděl, co je přehazovačka, za mýho mládí jsme si vystačili s pojmy jako přehazovačka, malej tác, velkej tác, řídítka, řetěz, střed… štangle, sedlo…dráty, ráfky… víc jsme moc neřešili, kdo o kole věděl víc, to už byl borec, kterej to uměl i opravit, dneska tady každej hází pojmy, co jsem jaktěživ neslyšel… tak se nediv, že tomu nerozumím

            místo tác se říká převodník, tvl… na jednu stranu odborný termíny jako převodník, na druhou šaltr má vakl… nebylo by lepší tomu všemu říkat buď fakt odborně nebo fakt slangově, a ne to takhle míchat, kdo se v tom má vyznat?

            0 0
            • novas752  

              Tak když víš, tak automaticky dokážeš používat všechny názvy a pojmy. Každej tomu řiká jak chce a jak se zrovna vyspal. :)

              0 0
    • jecnak  

      Stare bowdeny, kde zamrza vazelina nebo jine mazivo – vyměnit i s lankem.

      0 0
      • ruinin  

        no ale když se lanka hejbou po celý svý dýlce, tak snad problém s bowdeny nebude?

        0 0
        • pepek  

          Předpokládám, že jsi za 20 let intenzivního provozu ani bowden nevyměnil, takže bude.

          0 0
          • Mojmír Skála  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • ruinin  

            bylo to na kompletním servisu za hodně peněz, takže snad by byměnili bowdeny, kdyby to bylo třeba, servis před měsícem

            ale věřím, že je pro ně pohodlnější měnit jen to, co je už uplně v háji a nechat to, co jakžtakž funguje

            0 0
        • novas752  

          To by muselo být zabetonovaný lepidlem aby se to nepohlo. Když řazení funguje a přehazovačka ne, hádej, kde je problém… Někde mezi, čili lanka a bovdeny. Můžou být uvnitř příliš opotřebované trubičky a lanko se uvnitř bovdenu „žvýká“ a blbě to řadí. Jen tak cvakánim na volno to nepoznáš.

          Naopak jestli bovdeny měnily bys poznat měl – staré byly předpokládám trochu odřené, možná i popraskané, nové by být neměly.

          0 0
      • zdenek  

        Se stejným problémem se opakovaně setkávám na Deore a na DuraAce. Na problém bowdenu to nevypadá, protože páčku promáčknu úplně volně. Vůbec není znát žádný odpor, který by mohl pocházet od bowdenu. Spíše to vypadá, že do sebe nezapadlo nějaké ozubení. Většinou pomůže zabrat páčkou zešikma, jako bych zkoušel vůli. V posledních dnech byla ale taková zima, že ani tohle už nepomáhalo…

        0 0
        • novas752  

          On má ale gripshift, to funguje trochu jinak.

          Odšroubuj kryty a dovnitř nastříkej odmašťovač (WD40, cyklostar, na brzdy, isopropyl…), popřípadě tomu nějak mechanicky pomoz a poté tam aplikuj řídký olej (teflon/silikon). Je tam hustá vazelína, která se po čase dostane na špatný místa a v chladu tuhne a slepuje nějaký praporky.

          0 0
    • kyl  

      Dej to do servisu…

      0 0
    •  jarek1  

      bowdeny a lanka vyměnit, nemazat ničím vevnitř, mimo uzavřenou místnost řazení dírou pro lanko prošplíchnout dostatkem třeba tech. benzinu, (nevím, zda rohatka toho tvého zázraku není rozpustná v něčem těď hojně užívaném pro odmaštění kotoučů), poté prošplíchnout silikonovým olejem, smontovat, nastavit, počkat, až nebude 16 pod nulou a v yzkoušet.. Nerozdělávej řažzení, snad jenom víčko, nedáš to dohromady.

      0 0
      • ruinin  

        no taky jsem si říkal, že do řažení se radši nebudu pouštět, já maximálně povolím nebo přitáhnu lanko

        0 0
    • Mojmír Skála  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Nebo to taky může být křivá patka přehazky, pokud to někde poslední dobou dostalo ránu, nebo si to o přehazovačku někde opřel.

      0 0
      • ruinin  

        no stavím se s tím v servisu, jestli to bude dál zlobit, oni snad rychle poznaj, kde je problém

        0 0
    • tromboonen  

      A stěrače stírají?

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce