Vedení bowdenů rámem kola Superior XP979 (2016)

11 nepřečtených
  • Hopnrolla

    Zdravím,

    Asi mi praskla plastová trubička vedení bowdenu rámem. Přesně v tom místě pod šlapacím středem viz fotka. Celé je to takové zasviněné a zaprášené, obzvláště ten bowden v té prasklé trubičce. Tohle vedení bylo zalepené pod kusem gumy, ale netuším jestli z výroby nebo od prvniho majitele. Každopádně to asi moc nechránilo. Bowden zadrhává a nepřehazuje to, resp zadrhává. Přikládám fotku a můj dotaz zní, jak se v případě výměny postupuje, protože nemám absolutně tucha, kde ta trubicka začíná a končí a jak ji tam dostanu a hlavně jak tam pak dostanu novej bowden, nehledě na to, že tu trubičku zatím ani nemám. Dík za veškerý rady. :)

    0 0
    • Jáchym 1  

      Ta guma tam byla origo.Trubičky(laj­nery)jestli se nepletu,tak jsou přilepeny u vstupů do rámu.

      Zkusil bych to prostříkat a vyfoukat.

      Kdyby to nepomohlo,tak odvrtat a natáhnout komplet bowden.

      0 0
    • Hrabex1  

      hlavne bych nejdriv rozebral stred a vytlouk misky. Aspon zkontrolujes, v jakem jsou stavu, moc kvalitni nejsou a drzi tam na dost maly plose – bohuzel mas velkou diru v ramu – 46 mm. U tohoto ramu jsem videl pripad, ze se netocily loziska, ale s klikama se to tocily misky nalisovany v ramu. Pak zkusit vymenit ty trubicky i za cenu odvrtani puvodnich, jak tady bylo psano.

      0 0
    • okam_z_brna  

      Zdar, řešil jsem přesně tohle a dokonce na stejným kole (979, r.v. 2016). Tak nejdřív ta guma tam je z výroby. Docela divný řešení, akorát se tam dostane bordel ne přes gumu, ale myslím, že přes místo, kde u středu vylízá lanko od přesmykače. Plastová trubička není prasklá, jen ji tam ti experti v továrně dali na 2 kusy. Jeden kus vede od hlavy ke středu a druhý kus vede řetězovou vzpěrou. A právě skrz tohle rozdělení se to zasere jemným pískem a bordelem a pak to neřadí. Měl jsem to úplně stejně.

      Já jsem vytáhl lanko pryč, vzal jsem kombinačky a vytáhnul jsem ty trubičky z rámu. Jsou pevně uchycený, tak musíš zabrat. Na vstupu u hlavy a u přehazovačky do rámu ti končí bowden a je tam v rámu umístěna taková hliníková vložka. Tu buď provrtáš, abys tam prostrčil bowden a nebo ji z toho rámu jakoby vytrhneš. Je tam pouze vlepená. Pak ale budeš mít vstup do rámu trochu větší než bowden a budeš muset bowden lehce oblepit elektrikářskou páskou, aby se ti tam nemlátil. To stejný uděláš na řetězové vzpěře. Poté pomocí sady na protahování vnitřního vedení natáhneš bowden přes celý rám od přehazovačky k hlavě. Nejlepší řešení – nikam se ti nedostává bordel, je to všechno v pohodě.

      Jiný řešení neexistuje, protože jak řadíš, tak sis bordel natahal do těch trubiček a vzhledem k tomu, že trubičky jsou spojený s těma hliníkovýma vložkama, tak se nedají ani vyměnit.

      Jinak tohle řešení měl Superior na svých kolech minimálně do roku 2019 a to i na silnicích. Tam jsem to nedávno taky vytrhal a natáhl si bowden v celku přes celý kolo.

      1 0
      • tomvv  

        Mě udivuje, co ti, kdo ty kola navrhují, dokážou vymyslet. Buď u toho vůbec nepřemýšlí nebo jim to je ukradený .

        0 0
    • Růža17  

      Ahoj, protáhnout bovden vcelku. Sup xp 979 2016. Ta plastová hadička praskla snad po půl roce. Muselo se trošku vrhnout do rámu u Hlávka. Od té doby klid.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.