• hannawald

    No tak jsem dostal od ženy vynadáno, co to má za kolo, když odborník z cyklo VaPe píše, že pro ženy jedině horské!

    0 0
    • romachain  

      To je strasnej clanek!

      0 0
    • Bubaaak  

      To je moc :D

      mám chuť jim k recenzím na obchod, hodit odkaz na článek :D

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • postman79  

      Chtěl jsem si to přečíst, ale nechtělo se mi tak dlouho držet hlavu na levém rameni, tak mi zhruba napište co tam píšou :)

      0 0
    • Pedro404  

      Nejsmutnější je, že při vkládání obrázku ti stačilo tady v rozhraní jednou kliknout na šipku a otočilo by se to.

      EDIT Tak ne, nejsmutnější je, že řikaj přesmykači převodník. Ale ty seš taky tragéd.

      0 0
    • Ossis  

      Co se vám na tom článku nezdá a proč? Přijde mi, že celkem odpovídá běžné realitě.

      Jediné, co mi přijde mimo je věta o minimální údržbě a volba počtu převodů.

      0 0
      • novas752  

        mtb na silnici

        kazda zena bude utikat do terenu

        teren je mekci

        kecy o udrzbe

        kecy o brzdach

        „vypinani“ vidlice

        kecy o prevodech a tichej prevodnik

        0 0
        • Ossis  

          MTB na silnici dává větší smysl než silnička v terénu ;). Spíš než útěk do terénu bych to viděl jako útěk do přírody. A navíc nepíší, že každá žena… Terén mívá různé vlastnosti závislé na různých proměnných, ale často bývá měkčí než asfalt. Jaké kecy o brzdách? Nevidím rozpor. Navíc průmeřná ženská bude mít menší sílu v prstech a nejspíš ocení, že nemusí za páky rvát všema prstama. Vypinani vidlice? Jak jinak bys to popsal?

          Jinak s kecy o udrzbe a prevodech souhlas…

          0 0
          • novas752  

            Neni pravda ze kazda kotoucovka brzdi lip nez rafkovy, specialne veckovy – vetsina mechanickych, lowend hydraulicky a olejem udrzovany jakykoliv :) budiz prikladem. Navic zenska zacatecnik nebude sjizdet nejaky extremni sjezdy a mirnym soustavnym brzdenim (vic nez 20 je smrtelna rychlost) tu kotoucovku usmazi nebo za nejakej lepsi model veme a leti po hube.

            Vidlice: Ja bych to nikak nenazyval, jmenuje se to zamykani. Navic netreba zamykat – lowend pruziny jsou tak nejak zamknuty permanentne a zenska zacatecnik vzduchovku nerozhoupe, leda jizdou ze sedla, ale to zacatecnici nedelaj.

            0 0
            • Ossis  

              Srovnáváš neudržovaný kotouče s perfektně vyladěnýma véčkama… ;). A s tím usmažením to nebude až tak horký – nejdřív se nad těch 20km/h musí dostat a to vyžaduje buď námahu nebo dlouhý kopec.

              Nezapomeň vzít v potaz, že její kolo by mělo být minimálně stejné úrovně jako kolo jejího partnera – takže když on rebu, tak ona sida ;)…

              0 0
              • Petr L2  

                a rám se závodní geoškou a nedejbože aby kolo mělo moc hlučnou volnoběžku, to by to schytal, v časopise psali.....

                0 0
            • Medunka  

              Průměrná čtenářka totoho časopisu určitě zná terminologii :-) Takže jedna věc, že se to nějak jmenuje, druhá věc to napsat tak, aby to bylo pochopitelné. Vypínání je logické.

              0 0
      • Petr L2  

        Takže ti připadá normální běžné čtenářce takových časopisů, tedy někomu, kdo sotva od šesté třídy seděl na kole a sport je jóga, zumba, nebo aerobik, že si má pořídit na těch pár vyjížděk s partnerem, kolo nejméně stejné jako on, protože se jí na takovém kole pojede líp, šlapání nebude žádná námaha a údržba není potřeba, aniž by řešil že při svých zkušenostech a kondici a vůbec nástrahám přírody, bude ráda, pokud ujede 10 km, a že vše co jí přihodí cestou včetně toho, že šlapat je dřina, půjde na vrub toho chudáka, protože určitě vybral špatné kolo.

        0 0
        • Ossis  

          Ano, přijde mi to rozumné a logické. Pokud vyrazí na tom kole, na kterém od té šesté třídy neseděla, tak pochybuji, že si to užije a začne víc jezdit. Myšlenkou lepšího nebo srovnatelného kola je minimalizovat hedikep daný napřiklad slabší kondicí nebo nedostatkem zkušeností. Nemluvě o tom, že když se jí to kolo bude líbit atd., tak bude mít i větší motivaci ke zlepšení.

          Schválně… Jaké kolo bys takové průměrné čtenářce doporučil? A podle čeho bys jej volil?

          0 0
          • iron.hide  

            dnesny trend je kupovat pre vykonnostne slabsie partnerky elektrobajk.

            No niekedy to konci tym, ze si ho nakoniec poziciava a jazdi ho skor ten partner.

            0 0
            • Petr L2  

              Moje žena párkrát statečně před svatbou se mnou vyjela do hor a opravdu to bylo nad její síly, pro mě utrpení, pořád jsem čekal, pro ní utrpení, i když jsem jel co nejpomaleji, jel jsem na ní rychle, když měla dost, já teprve zahřátý. Měla stejné kolo jako já, v té době novinku s osazením STX RC 3×7 a zbytek zhruba ve stejné kvalitě, canti s posilovači a podkovou a prd jí to pomohlo, kdyby měla Ukrajinu,nebo Sobi dojela by stejně daleko se stejným pocitem.

              Ke kolu se vrátila až po mnoha letech, když dostala elektrokolo. Prostě přes tu „dřinu“ nebyla schopná vnímat to krásné a žádné rady takového „experta“ by jí na kolo nepomohly, byl by za stejného ****** jako tenkrát já, co jí navrtal do takové kraviny.

              0 0
              • iron.hide  

                no ved ok.

                inak, nie pre kazdeho je vhodna cyklistika, niektorym ludom to proste nesedi, ci uz kvoli namahe, autam na ceste, bolavemu zadku, svalovici, komarom, horucave, chybajucej jazdeckej technike atd… kludne nech sa venuje radsej napriklad aerobiku alebo zumbe.

                0 0
        • mvd  

          Mně to s tím minimálně stejně kvalitním kolem smysl dává při splnění jednoho základního předpokladu: OBA partneři SPOLU chtějí jezdit na kole.

          V tu chvíli je namístě řešit, jak to partnerce co nejvíc usnadnit = musí mít minimálně stejně kvalitní kolo, jako chlap. A chlap musí umět přepnout do režimu „společná vyjížďka“, protože pokud si nevzal zrovna Sáblíkovou, tak sebelepší kolo partnerce nestačí, aby udržela krok.

          Bohužel typickej chlap z dvojic který vídáme na cestách toho není schopen a musí si furt něco dokazovat. Výsledkem bývá, že partnerku několikrát uštve, čímž jí to totálně zprotiví. Dokázal tím akorát to, že je sobeckej blbec, kterej není schopen empatie ke svý partnerce, případně o to společný ježdění od začátku vůbec nestál.

          0 0
          • Ossis  

            Tak nějak jsem to myslel a pochopil…

            0 0
          • Myrra  

            Mám horší fyzičku než moje žena, tak potřebuji lepší kolo. Ale je fakt, že na kopci na mě vždy počká :-D

            (jinak nechápu, proč se tu lidi rozčilují nad PR článkem)

            0 0
            • Bubaaak  

              Je to jednoduchý, přečte si to naše žena a pak jsme všichni za kkty, protože naše kola všechny stojí za houby…

              Všichni se v nich vrtáme, všichni je udržujeme, silničaři většinou nemaj kotouče, někteří honí kadenci, takže nešlapou pomalu a z lehka…

              Takže pak žena řekne, nevim co na tom řazení stálo 3k kč, když ho stejně seřizuješ, určitě je to šunt za 300 a ty mi lžeš, takže mě nemiluješ, takže mě podvádíš, protože v cosmopolitanu psali kdo leže tak i podvádí… a nakonce ti podpáli auto a kolo prodá za litr na bázoši :)

              A to si jen přečetla reklamu, nedej bože kdyby to byl článek a napsáno 9 z 10 servisů tvrdí

              0 0
            • mvd  

              Tak to máš vlastně právo na ni být naštvanej. Teda pokud čeká tím správně „chlapským“ způsobem, t.j. znuděně dává najevo, že seš pomalej, a když už se blížíš s jazykem na vestě, tak sedá na kolo, rozjíždí se a oznamovacím způsobem volá „Tak můžem jet dál?“

              My to máme nastavené tak, že tempo udává přítelkyně. Už dávno jsem vypozoroval, že vepředu jede rychleji, než když jsem na ni neviděl :o)

              0 0
              • Pavell007  

                Jo, partnerka musí jet vždy první, to je základ :) Jinak s tou kvalitou musím částečně souhlasit, měla neseřízený řazení a blbý páčky, u kterých si nepamatovala, jak co kam řadí a blbý gripy, takže neřadila a bylo jí to nepohodlný. Dostal jsem to do ruky, poladil řazení, vyměnil páčky za revoshift s instruktáží, koupil ergogripy s růžkama, užší lehký pláště a dal výš řídítka. No a drandí jedna báseň, ještě je před námi instruktáž na téma funkce přesmykače :)

                0 0
                • mvd  

                  Tak to Ti držím palce :o) Ta moje sice řadí v celým rozsahu, ale občas ty zvuky! Nějak nemá ten správnej cit v nohách. Přes veškerou snahu se mně nepovedlo jí vštípit odlehčení záběru během řazení. O korekci na kazetě pro plynulé navázání převodu ani nemluvě. Pětkrát to udělá na jedničku, a pošestý na zabití :o)

                  0 0
                • Breakpain  

                  fce přesmykače – ač jsem se snažil, tak ta moje to odmítá … naštěstí při frekvenci jejich jízd nehrozí, že si odbouchne kolena :) …

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    A řadí také metodou volby náhodných čísel (tedy převodů)?

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Moje se to naučila po změně čísel na chlivečky (alivio vs xt).

                      Když to máš v tomhle čtverečku, musí to být v tom samém zrcadlově, občas z něj můžeš lehce vyskočit, ale nejezdí tak dlouho a maximálně do krátkého kopce, nebo z kopce.....

                      Ale přes zuby v záběru to tam rve „pořád“ :D

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Tak mám skoro podezření, jestli to nakonec nebude … ženská.

                        0 0
                        • novas752  

                          A stejně to je na palici prostě. Chápete někdo jak někdo může nechápat tak jednoduchej princip? :D

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Použil jsi v ženském světě zakázané spojení „chápat jednoduchý princip“.

                            0 0
                            • Bubaaak  

                              :D jim nerozesmívat

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Nedávno se žena vrátila s tím, že její silnička vepředu málo brzdí. Protože se před tím přepravovala autem, zůstal otevřený vyhazovák na brzdě. Páčka není nijak miniaturní, je dobře vidět, stačí se zamyslet a podívat se, dá se přiklopit i za jízdy. Vyžaduje to ovšem několik zakázaných operací na trase identifikovat problém – lokalizovat příčinu – navrhnout možná řešení – posoudit jejich přínos – realizovat nejvhodnější řešení – ujistit se o efektu zásahu. V tomto případě ustrnula u bodu jedna, konstatovala zásadní fakt, že přední kolo málo brzdí.

                                Protože při řazení pod zátěží pro ženu nevzniká subjektivně žádný problém, který by ji jakkoliv omezoval a jehož následky by musela řešit v dohledné době, není ani samo toto přehazování a přesmýkání přece problémem. Řetězy měním já, kazety také, seřizuji všechno já, utržená lanka měním já … u mikroseřízení otáčením stavěcího šroubu na bovdenu mi pokaždé telefonuje, na kterou stranu to má pootočit a o kolik, nikdy nepochopí, že se to běžně dělá za jízdy a poslepu.

                                0 0
              • Myrra  

                Eéé, žena je v pohodě. Je vděčná za obecně větší prostor ke sportovnímu vyžití a jakékoliv poznámky si nechává od cesty. To mě jen tak napadlo, že bych mohl zdůvodnit nákup lepšího horáka :-D

                U silniček to tak máme, ale příčiny jsou jiné ;-)

                0 0
      • Bubaaak  

        Mně se na článku nelibí:

        Muž má mít širší řídítka – Na svém MTB mám 620mm, žena má 720. Měla 620 a bylo jí to nepříjemné přes prsa, na mě zas 720 je nepřirozeně široký. Navíc pokud mám 440 na silničce, ona má mít kolik 350?

        Žena musí mít lepší kolo pokud chce jezdit s partnerem – To je co za kravinu? I kdybych jel na ukrajině a žena by nedopatřením jela na Colnagu A1r, tak stejně budu muset dobržďovat. Jízda s partnerem není proto, aby semnou sporotovala, je to proto abych já sportoval sní… Já to mí mam spíš jako odpočinek. (Jo kolo má lepší jak já, pokud se bavíme o MTB)

        Pokud vás láká hospoda – ženu hospoda fakt neláká, co to je za kec? Hospoda láká mě, Julča by raději deku, sendvič a čaj někde u vody…

        Dražší kolo nepotřebuje téměř žádnou údržbu – Jaký? Na jakým kole nemusim měnit bowdeny, seřizovat házku, rovnat patku když sním jebne na pravou stranu, měnit destičky/špalky, měnit řetěz… Alibistický kecy!

        Brzdy – žena po zkoušení kotoučů si sama zvolila Véčka, uznávám že kotouče maj výhody, ale věta „zásadně kotouče – lépe brzdí“, no podle ženy lépe nebrzdí, možná učinněji, ale né líp

        Vypínejte na rovinkách přední vidlici – tak tady doslova ******!!! Blbě brzdí a zamknu jí přední vidlu, jasně! At se vidle ponoří a Julče má čas na reakci v podobě ubrání z brzd, navíc často bere díry, neumí skákat na obrubník… jen At holka neví jak se zamyká… A rozhodně jsem jí nikdy neviděl s „rozpumpovanou“ vidlicí.

        Pro pohodlnou… – to asi hodně záleží na údržbě ne? .....

        0 0
        • Bubaaak  

          Jo a Zásadně vybírejta MTB – Tady bych asi upltnil to, že jí koupím MTB za 300k kč a já si vemu svou silničku za pár korun(bude mít teda lepší/bez údržbové kolo)…

          V životě bych už jí na výletě neviděl a to i kdybych si vrazil pumpičku do výpletu

          0 0
          • iron.hide  

            ale to by bylo super, aspon by si si mohol zobrat ten bajk za 300k :)

            inak mas samozrejme pravdu, ten clanok je naprosta kktina

            0 0
        • Singlespeed  

          Takhle bys mohl rozcupovat de facto všechny články v dámských časopisech případně dámských rubrikách časopisů/webů. Píší se tam velmi často krávoviny všeobecně, nejen o cyklistice (hlavně o sexu). Z tohoto pohledu je uvedený článek ještě docela povedený :-).

          0 0
          • Bubaaak  

            Ossis se ptal proč je to dle mě kravina, včera jsem to ukazal i ženě, takže znám i její názor na věc :)

            A jo rozcupovat se dá vše, to souhlasím, každý ma jiný názor na věc.

            Ale dámský články jsou někdy fakt docela vymejvárna mozků :) Pak si divíme že „některý“ jsou slepice

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Manželce na mém MTB vadí právě široká řídítka a Deore kotoučovky.

          Dražší kolo údržbu samozřejmě potřebuje, ale „nerozštelovává“ se tak ochotně, jako levné plečky (a když už, tak se dá zase seřídit), tady je to spíš stylistická neobratnost.

          Hospoda je věc individuální.

          Na MTB je s jistotou dostupná škála lehkých převodů, trekingová kola mají pro spoustu terénů a jezdkyň převody nesmyslně těžké. (Co a kdy si která zařadí je ale jiná věc.)

          Když má žena kolo srovnatelné s partnerem nebo dokonce lepší, smazává to alespoň částečně fyzický/fyzio­logický handicap – pokud je základní úroveň kondice obou podobná. Dvojice stylu: muž na kole za 30+ tis. a žena za ním na dvacetikilové plečce za 7 tis. mi přijdou hodně k pláči a nejedná se přitom o jev nikterak výjimečný.

          Takže za mě je jediným skutečným krokem vedle to prohlášení o zamykání vidlice na rovinkách.

          0 0
          • Lenka.05  

            No já myslím, že jsi to trefil docela přesně. Ostatně, tenhle článek je pro absolutní laiky. Takže pokud se bude taková žena při výběru řídit radami v článku, zřejmě se vyhne – sračkoidním trekovým kolům s těžkými převody, vidlicí a brzdami na ho… ostatně víme, jak bývají treková kola osazena. Více rychlostí – aspoň trochu šance, že kolo bude osazeno nějakou vyšší řadou řazení. Kotoučové brzdy – jsou lépe dávkovatelné, stačí menší síla v prstech a než se na novém kole zajedou, i nezkušený jezdec si na ně zvykne. No a na véčka už se snad nedělají žádné rozumné vidlice. MTB – má lehčí převody, širší pláště jsou pohodlnější (ovšem řada prodejců to poku.ví tím, že „dám vám tam užší pláště, madam, líp vám to pojede“ a nacpe tam nejlevnější těžký dráťáky, díky kterým je pohodlí v čudu, líp to nejede a jako bonus jsou těžší).

            Rada se stejně kvalitním kolem je obecně taky na místě – na patnáctikilové srajdě s těžkými převody a nefunkční vidlicí si určitě slečna užije výlety stejně, jako partner na vytuněném kole za padesát litrů. Add řídítka – no já mám 68cm a pokukuju po 72cm, to je věc jednak zvyku a posedu, který by měl být schopen dobrý prodejce poladit na míru (představec, řídítka, sedlo). Bezúdržbové kolo – jak už jsi psal, dražší a lepší osazení se tak snadno nerozhodí jako nějaký nejlevnější altus s plechovou kazetou.

            Tyhle články prostě musíte brát jako obecná doporučení, není to žádný odborný článek pro lidi, co žijou cyklistikou.

            Za mně možná největší blbost je „šlapat lehce a pomalu“ :)

            0 0
    • iron.hide  

      diky, seklo ma v krku, teraz vyzeram jak stephen hawking

      0 0
      • Petr L2  

        Měl jsi otočit monitor rukou, když to neumíš myší uvnitř :-)

        0 0
    • MatS  

      By mne zajímalo, kdo z Cyklo Vape to psal. Jezdil jsem tam dost na servis a spokojenost. Jenže teď se změnil servisák a i osazení prodejny a teda nadšenej nejsem.

      Na servisu mi kontroloval délku řetězu a prý OK. No protože už střílel, tak jsem si koupil měrku a změřil sám. Byl na odpis a kazeta jak by smet.

      A o pánovi na prodejně radši nebudu mluvit. Měl by si nastudovat jak se chovat k zákazníkům. Nemyslím tím, že by byl arogantní nebo nepříjemný. To ne, ale takto nachytá pouze nováčka a profík bude kroutit hlavou a půjde jinam.

      0 0
      • Petr L2  

        Jak je v článku několikrát zmíněno – Jiří Feistner …

        0 0
        • MatS  

          Tak to je sám ředitel firmy. Asi nemá na práci lepší věci :-)

          0 0
          • Petr L2  

            Asi pokus o PR …

            0 0
            • Lenka.05  

              Jasně, že je to PR. Takových článků jsme dělali do novin hafo…firma si nezaplatí klasický plošný inzerát, ale právě takové „rady pro čtenáře“ samozřejmě se svojí adresou a webovkama. Redakce je spokojená, že mají stránku v časáku bez práce plus ještě štědře zaplacenou a inzerent je taky spokojený, protože je to určitě účinnější reklama jak nějaký předražený čtvereček plošné inzerce kdesi na zadní stránce. Často se to platí i jinak, než klasickou fakturou… :)

              0 0
    • Breakpain  

      Doufám, že svůj výrok zakončila kopnutím do koulí, protože to sis opravdu dovolil moc ;)

      0 0
    • Coural  

      Proč s kotouči? Pro ženu snad jedině s křidélky. Už pro ten pocit lehkosti.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.