Problém Avid X.0 - nefunkční páka

23 nepřečtených
  • bazilisek

    Ahoj , mám menší problém s brzdami Avid X.0 . Koupil jsem je na zimáka od borce kterej o nich psal že jsou jetý 500km a zánovní stav. Cenovka byla taky fajn tak jsem se rozhodl pro jejich koupi . Neneštěstí po vybalení jsem ihned brzdy chtěl vyzkoušet , ale přední brzda jakoby nereaguje , páka se vrací pomalu a po zmáčknutí se zastaví uplně jakoby něco bránilo v delším chodu páky. Pístky ve třmenu se sotva hnou . Zkoušel jsem sunadat páku ale nic neobvyklého jsem nezpozoroval . Nevíte v čem by mohl být problém?

    Jedná se o typ X.0 co je na obrázku.

    0 0
    • JakeF  

      Problém je v tom, že jsi koupil brzdy od Avidu… Bohužel na reklamaci aktuálně asi neuspěješ, maj plný ruce práce s výměnou komplet všech prodanejch silničních hydraulickejch brzd, který dělaly přesně to samý :D.

      0 0
      • bazilisek  

        Děkuji za přinosnou radu :)

        0 0
        • JakeF  

          Chceš přínosnější? Vyhoď to… V okolí tohle udělali dvěma lidem XX, oba koupili Hope. Kámošovi to udělal nižší model, ale nenechal si říct, aby to vyměnil za SLX a za výměnu páky a práci dal víc, než byla hodnota těch brzd.

          0 0
        • bluma  

          Ač se to nezdá, tohle je opravdu ta nejpřínosnější rada, cos mohl dostat.

          0 0
    • Bukowski  

      Odvzdušnit brzdu – návod na fóru určitě je, promazat pístky… Tohle mi dělala přesně Elixir 9. Jsou to moc dobrý a silný brzdy, akorát nejsou 2× spolehlivé… Já jsem je po dvou letech dal pryč a koupil místo toho low-end shimano deore a brzdy to jsou asi tak o 100% lepší a spolehlivější, i když né tak silné…

      0 0
      • bazilisek  

        Odvzdušnovat jsem zkoušel , ale kapalina jde tlačit pouze sříkačkou od třmenu , když jsem to zkoušel protahovat z vrchu nešla mi vtlačit kapalina ze stříkačky do páky a následně do celého systému.

        0 0
      • McBlacky  

        tohle ti nepomůže je rozbitá ´expanzka´ on ten systém membrány kolem pístku na páce není úplně festovní záležitost :/

        odvzdušnit ti pomůže když se brzdy propadá, pumpuje, atd, ale pokud jsi neztratil z oběhu kapalinu a dělá to tohle, tak je na vině expanzka

        0 0
    • McBlacky  

      většinou je to na výměnu vnitřků páky.

      Není to zas taková raketa. U X0 a XX bohužel častá chyba. U nižších spíš výjimečně.

      0 0
      • bazilisek  

        Máš na mysli něco takového? http://www.velohanak.cz/…code-r-paka/ Už jsem se na to díval , jen si nejsem jistý zda-li vnitřek páky bude pasovat do X.0 :(

        0 0
        • McBlacky  

          tady to máš na X0, je to celkem napálený. Já to jednou taky musel nechat udělat na CR SL, ale stálo mě to v nákupu těsně pod 4kila :/

          http://www.krabcyclesshop.cz/…ELixir-X0-XX

          0 0
          • bazilisek  

            Super , díky moc , vyzkouším a dám vědět.

            0 0
            • kravjec  

              Mně to dělaly XX z těch brzd jsem měl radost 2× když jsem je koupil a když jsem je prodal :( (na náhradní díly)Mám pocit že čím dražší a lehčí avidy tím větší kurvítka to jsou ,zlaté staré Juicy,servisoval jsem snad všechny možné avidy ale s xx jsem byl už v koncích a i přes výměnu toho pístku v páce byly na hovno ale jelikož jsem fanda do tak mám teď mám elixíry 7 a spokojenost.

              0 0
              • Martinson  

                Měnil jsem u elixíru r po dvou letech těsnění v páce, výměna celkem jednoduchá ale vadí mi ta cena servisního kitu. Když už se jim to sere tak by na tom neměli rejžovat.

                Na dobrý chod pístků se mi osvědčila origoš aviďácká vazelína.

                0 0
                • kravjec  

                  Jo ja tyhle veci kupuju pres ebay vyjde to levneji nez u nas

                  0 0
              • McBlacky  

                XX jsou zdaleka nejhorší, ale jiný jsou v pohodě.

                Já vozím 5 let na různých kolech různý avidy R,CR,CR SL,7 a za celou dobu jsem dával do servisu na opravu poruchy jednu brzdu -dvakrát- nejdřív pokus to fixnout odvzdušněním, po měsíci repase výměnou kitu.

                Občas máznu pístky – jen část – bez rozebírání.

                Po zhruba 4–5t km nechávám vyměnit kapalinu a odvzdušnit.

                Výhrady mám osobně k výměně desek a k seřizování, aby neškrtaly. Ale chápu, že kdo sere na mazání pístků a výměnu kapaliny tak může mít a avidy celkem peklíčko. Origo brzdovka mi přijde, že stačí málo a změní vlastnosti a pak není těžký ji opakovaně vařit i na českých brdcích. Druhá věc jsou DIY pokusy o odvzdušňování bez znalosti toho jak má být brzda nastavena při tomto úkonu atd…

                0 0
                • kyl  

                  Dva a půl roku mám R,hadice pokrácené bez odvzdušnění a od té doby jsem na ně nesahal kromě výměny desek.Páka přední brzdy už nedrží a vypadává až do servisní polohy,je to vychozené.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    a najeto kolik?

                    Já mám jedny Rka 5 let, ale moc nemají, tipuju tak 9–10tisíc a drží a to jsou na kole který i v terénu jezdí.

                    Novější modely už servisní polohu nemají. Změnili to generačně i u stejného modelu. Měl jsem CR ty jí měly a novější CR ji už nemají. Je fakt, že to docela vyvaklávalo.

                    0 0
    • Azmir  

      To takový kup moc nepotěší, to měl v inzerátu zmínit.

      0 0
      • kubad  

        Avidy mají trochu problém s chladem, u původního majitele se to nemuselo projevit

        0 0
    • Luk02  

      Pokud nepomůže to co radí Kubad, tak se to dá opravit ještě docela rozumě…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.