Koupil jsem nová kola Mavic Allroad na Triban RC520. Po úspěšné výměně mě zaskočil problém s řazením a pazvuky , které se ozývají při šlapání. Je normální, že po výměně kol je třeba seřídit řazení? Díky za rady
Koupil jsem nová kola Mavic Allroad na Triban RC520. Po úspěšné výměně mě zaskočil problém s řazením a pazvuky , které se ozývají při šlapání. Je normální, že po výměně kol je třeba seřídit řazení? Díky za rady
Samozřejmě. Každý ořech má trochu jinou vzdálenost od patky rámu.
Aha, děkuji. Ještě by mě zajímalo. u nových výpletů byly ještě adaptéry na rychloupínáky a velká podložka asi pod kazetu. Je třeba to tam dávat, když na původním kole nebyla?
Zalezi kolik mas pastorku a zda jde dotahnout kazeta.
Orech je 10/11, kdyz tam mas 10s kazetu, davas podlozku. Alespon tak to chapu ja.
Pokud máš klasickou silniční kazetu 11sp (Shimano/Sram), tak tam podložku rozhodně nedávej, neb by si tu kazetu ani pak nedotáhl – přesahovala by Ti konec ořechu.
Ta podložka je tam pro silniční 8,9,10 sp. kazety nebo pro použití MTB kazety (klasicky třeba na gravelech s jednoplackou). (jsou užší o cca. 1.8mm – což Ti právě vyrovná ta podložka, aby si mohl kazetu dotáhnout).
Je tam řazení 105 – 2×11 shimano. Takže tedy bez podložky. Díky
Pak bez podložky. Nicméně existujou 11sp. kazety se silničním rozsahem (11–32, 11–34), dělá je Shimano jako 105 řady 7000 a Ultegra řady 8000, které jsou udělané na unašeči kratší, právě o těch 1.8mm, aby se daly použít na starší silniční 10sp. nebo klasickej MTB ořech (abys mohl na „starší kola“, dát 11 sp. silniční kazetu). Tudíš si zkontroluj, zda máš kazetu opravdu dobře utaženou a pastorky nemaj axiální vůli vůči ořechu (ono je to slyšet i při jízdě a řazení, že to tak celkem divně cinká a taky je tím pádem kazeta celá posunutá o těch 1.8mm blíž, směrem k výpletu a tím pádem je i řazení hodně rozhozené.
Upozorňuji na to proto, protože jsem si celkem nedávno objednal u malýho prodejce/eshopu právě silniční kazetu 11–34, kazeta přišla, kazetu jsem nasadil, vcelku normálně dotáhl, ale zjistil jsem, že mám právě vůli mezi pastorky a posunutou kazetu tak, že bych musel povolit šroub dorazu na přehazovačce, abych dostal přehazovačku/řetěz na největší pastorek.
Tak jsem chvilku googlil a zjistil jsem, že se právě dělá tahle 11sp. kazeta v provedení i na 10sp./MTB ořech (zkrácenej unašeč), respektive, že se dělá i ve 105tkové verzi (věděl jsem o Ultegrácké kazetě). A přesně tuhle, mi prodejce poslal, protože na kazetě to na první pohled nepoznáš a značení má úplně stejné, jako ta „dlouhá“, silniční, pro 11sp.
Nakonec mi to vyhovuje – použil jsem podložku a teď mám tuhle kazetu na kolech původně pro XC MTB a použil jsem je na gravelu.
Jinak s těma vůlema a drobnejma rozdílama vzdálenosti od patky souhlasím, nicméně já mám teď třeba troje záplety, každé od jiné značky (jedny právě původně MTBčkový s MTB ořechem) a i když kterékoliv přesadím do rámu, nemusím na nic ani sáhnout – řazení i kotouče jsou přesně tam, jak mám vyladěný řazení i brzdové třmeny. Nicméně opakuji, že v tom mám spíš štěstí, většinou je opravdu potřeba řazení byť minimálně doladit, případně upravit i třmeny, aby byly kotouče vystředěné, pokud dáváš jinej pár kol.
Děkuji moc za odpověď
K té podložce, jestli máš kazetu co se standardně montovala na Triban RC520 Microshift CS-H110 11–32, tak ta se podle jejich stránek montuje na klasický HG ořech (mtb) bez podložky na road 11sp. ořech s podložkou.
https://www.microshift.com/…h110-11-32t/
Na Mavic Allroad je ořech ID360 a je více verzí, koukni nebo změř jakou verzi máš (mtb nebo road)a podle toho musíš dát podložku nebo ne.
A pak samozřejmě seřídit klasický přehazovačku.
Kazety mám tu standardní co tam byla. Ořech předpokládám změřím až sundám dolu kazety. Nebo se to dá změřit i s kazetou?
To by jsi byl kouzelník, kazeta musí dolů.
Jde o to, co je ta standardní kazeta teda přesně zač – na závěrné matici by to mělo být popsáno (značka, typ atd.).
Pokud je to ta Microshift a verze po klasickej HG ořech (kratší, 10sp. silniční či MTB) a nová kola Mavic Alroad mají silniční 11sp. (Road) ořech, pak je skutečně potřeba podložka.
Ořech s kazetou se měří blbě, bez kazety to jde přeci jen lépe – nicméně podle obrázku si zhruba zjistíš, jakej je v tom rozdíl.
Ono to jde i reverzně – pokud dáš na Mavic kola podložku, nasuneš kazetu a normálně jí došroubuješ, tak je to kazeta s tím kratším (10sp./ MTB) unašečem. Protože normální silniční 11 sp. kazetu, dělanou pro 11sp. silniční ořech bys došroubovat neměl, protože Ti bude o těch cca. 1.85mm „přečuhovat“ a matka se tak nechytne.