• biker90

    Ahoj, koupil jsem kolo, na kterém je vidlice Rock Shox Recon SL 100mm. Podobné vidle jsem doteď viděl možná tak na obrázku, takže se omlouvám, jestli mám hloupé otázky.

    Podle tabulky nalepené na levé noze bych měl foukat cca na 85psi. Samozřejmě jsem si tady pročetl spoustu témat, kde jsem zjistil, že na tabulky koukat nemám. Při těch 85psi se vidlice skoro nehne, natož aby byl SAG 20mm. Zkoušel jsem tedy upouštět a dostal jsem se někam kolem 50psi. Objevil se ale problém. Vidlice jde stále poměrně ztuha a zhruba v polovině zdvihu v ní něco „lupne“. Jako když na něco narazí, pak se to protlačí ((ten zvuk)) a pokračuje dolu.

    Když ji uplně vypustím, tak v ní praskne skoro na začátku zdvihu a pak už to dělá jenom občas. Při vyšší tlaku nevím. Na doraz ji nedostanu, takže se možná do té polohy ani nedostanu a nebo to nedělá.

    Předpokládám, že to není normální chování. Máte nějaké tipy, čím by to mohlo být? Dá se to opravit doma nebo s tím musím do servisu? Kolo jsem objednával z kubicasport.eu, takže posílat to zase zpět se mi opravdu nechce. Bral bych to jako poslední možné řešení.

    Ušetřete mě příspěvků tipu „koukni se do historie“. Pokud už to chcete napsat, tak prosím s odkazem na téma, kde se to řeší. Hledal jsem celé ráno a nic jsem nenašel ((možná jen neumím hledat)).

    Díky.

    0 0
    • rbcrx9  

      Toto musíš řešit s prodejcem, ne tady na BF

      0 0
      • biker90  

        Myslel jsem jestli to není jen nějaká blbost, která se dá vyřešit doma. Vůbec se v tom nevyznám, ale uplně levej taky nejsem, takže kdybych věděl co s tím.

        0 0
        • jIrI___  

          Pokud je vidlice v záruce, nemá smysl se v ní doma šťourat. Rovnou bych reklamoval. Taky jsem měl Recona a tak, jak popisuješ, se vůbec nechoval. Ale tabulka tlaků taky bylo mimo, foukal jsem mnohem míň než byla tabulková hodnota.

          0 0
          • biker90  

            Je to na pytel. Ještě jsem na tom kole nejel. Teda asi 2km. Jde poslat samotnou vidli do servisu tady v ČR??

            0 0
          • Shadow.1  

            nevím jak mu to vyreklamují,když tam nacpal 80 psů :-))))

            0 0
          • AleZ80  

            Ahoj, dovolil bych si několik otázek na spoluuživatele Recona SL SoloAir:

            1. V nějakém vlákně jsem tu četl, že se po 50 hodinách provozu má

            provádět servis/údržba ( vzduchové patrony tuším ). Je to tak ? A je tím myšleno 50 hodin provozu v terénu nebo celkem ?

            1. Nevíte kdo tenhle servis/údržbu v Praze dělá ?
            2. Mažete vnitřní trubky v nerozebraném stavu ( tzn. to co vyčuhuje

            z vnějších/spodních trubek ) ? Pokud jo, tak čím ?

            Díky za info.

            0 0
            • jIrI___  
              1. Za 3 roky jsem měl vidlici rozebranou jednou (v servisu při změně

              zdvihu)

              1. Nevím
              2. Vnitřní nohy jsem jednou za čas lehce stříknul silikonovým

              olejem.

              0 0
    • Shadow.1  

      blázne, na psi? já když dám do vidle 13, tak je akorátní a to mám 90kg :-)

      Hlavně nechápu, jak jsi tam dostal 85 psů, když pumpy na vidle mají budíky kolem 30 psů :-)

      Že ty to foukáš pumpou na kolo :-))))

      0 0
      • Shadow.1  

        na začátku má být „blázne, na 85 psi?“ :-)

        0 0
      • Vilém  

        13 ceho? jaky budiky kolem 30ti psu? Tak bud nechapu nejaky vtipek, nebo fakt nevim, ale ta moje je myslim do 300 psi, takze 85psi je naprosto normalni hodnota.

        0 0
      • Azmir  

        Tedka nevím jestli si děláš srandu nebo ne :)

        0 0
        • Shadow.1  

          Ehmmm, nj, nula mi tam uletěla :-) šel jsem se podívat do skříně a ejhle… VELIKÁ OMLUVA :-)

          Ale i tak, na svou váhu dávám 35psi nahoru a 30 dolu…

          0 0
          • thesecond96  

            ty si asi fakt děláš legraci :D

            0 0
          • Vilém  

            Tak to ti ten budik moc dobre nemeri:) A nebo ti tam pro zmenu chybi jednicka.

            0 0
            • Shadow.1  

              Hele, nebudu se přít… a rozdělávat se mi to nechce :-) máte recht, možná tam dávám 130… :-D))))

              0 0
              • thesecond96  

                odhadem… můžeš vážit tak 80 – 90 kg (průměrnej chlap) to bys měl sag 100% :D byl bys na korunce, jen bys na to sednul.

                0 0
                • Shadow.1  

                  jj, asi jsem si to spletl se stupnici BARů :-) nabo barů ;-)

                  0 0
                • McBlacky  

                  nemusí. RS hodnoty jsou fakt mimo.

                  Na SIDa 2010 foukám na 72kg 70/70 a měl bych dávat kolem 130/130. Na SIDa XX pro 64kg 40/40 a měl bych dávat 110/110.

                  dokážu si představit, že pro SoloAir a hodně citlivé nastavení s větším sagem na jízdu bez velkýho prasení je 35 ok.

                  0 0
      • thesecond96  

        co to kecáš??? :D pumpičkju mám do 300 psi, 60–70 je zhruba funkčmí minimum :D

        0 0
        • Shadow.1  

          jojojo… spletl jsem si to s tím co foukam a ne s maximem…

          Tvl, já už se vzdávám… foukal jsem to teď nedávno, ale nevím, kolik jsem tam dal… dělám to pocitově zatlačením na vidli… Takže mě nechtějte dostat do nějaký schízy :-)))

          Všechno odvolávám… :-)))

          0 0
        • xshreck  

          mě punmpička zváží 450 psů, heč :D:D:D

          0 0
      • biker 0071  

        Mě se nezdá 85 PSI moc… když vidím tohle

        0 0
    • Majan  

      Blbý dotaz, ale jen pro jistotu – nemáš jí zamknutou?? Průměrný tlak foukání je kolem 100 psi, já mám cca 105 kg a foukám 130 psi. Takže těch 85 odhaduji na lehčího člověka. A vidle i když je zamknutá, tak trochu tlumí. Tak jestli jsi jí nevypustil zamčenou…

      0 0
      • biker90  

        Mám cca 70kg. Zamčená není, to bylo první co jsem zkoumal. A zámek funguje, takže bude problém asi v něčem jiném.

        Nedá se svítit. Budu čekat, co mi na to napíše prodejce kola.

        Dřív jsem měl nějakou uplně obyčejnou, jak to tu někdo nazval „odpružená s funkcí pevné“ :) a byl klid. Čim složitější, tim víc starostí.

        0 0
        • RendyD  

          Hele, hoď ji prodejci, jestli je v záruce. Já měl s touto vidlou jiný problém (nějaké prasklé pérko či pružinka), vyhodil jsem ji z hlávka, dal prodejci 5.4. a včera byla zpátky spravená.

          0 0
          • biker90  

            Jak jsem psal nahoře, kolo jsem objednával ze Žiliny. Nenapadlo mě, že bych potřeboval něco vracet. Počkám, co mi prodejce napíše a zkusím se domluvit, jestli by nebylo možné zajít do servis centra RS tady u nás.

            0 0
            • RendyD  

              Aha, to jsem nečetl do konce…:-). Sorry. Ale myslím, že Žitný respektuje evropskou záruku, uvidíš, co napíše.

              0 0
    • Majan  

      Nemáš jí zamknutou?? I zamknutá trochu pruží.

      0 0
    • Mamut  

      Pri cca 100+kg so fukal Recona na cca 100+psov.

      0 0
    • biker90  

      Tak teď už fakt nevím. Prodejce kola mi napsal, ať se s reklamací vidlice obrátím na cyklozitny.cz, že oni to rozebrat stejně nemůžu. Jestli to myslel tak, abych to rovnou poslal tam, že od nich by to tam muselo také. Nevím.

      Jsem teda zvědavý, co mi napíšou z cyklozitny.cz. Doufám, že ne abych to poslal prodejci :)

      0 0
      • Al Stra  

        to máš za to, že nepodporuješ kamenné prodejny ve svém okolí

        0 0
        • biker90  

          Kdybych tam sehnal to, co chci, tak bych možná ani tolik nekoukal na cenu. Ale když to nemají, tak je to těžké.

          Asi 20km mám servisní centrum RS uvedené na stránkách cyklozitny.cz. Nejspíš tam dojedu a servis zaplatím. Ještě uvidím, co mi odpoví.

          0 0
          • Al Stra  

            otázka tedy je, co máš porouchané, oprava tě může stát i několik tisíc,

            já bych to poslal tam, kde jsi to koupil a uplatňoval rezolutně záruku, tedy i proplacení tvého poštovného,

            je blbost platit si záruční opravu sám

            0 0
      • McBlacky  

        tak mu v klidu napiš, že reklamaci máš ze zákona právo řešit u prodejce a že mu vidlici posíláš.

        archivuj si komunikaci a vidlici si před odesláním pořádně nafoť, ideální by bylo natočit si na video chod na osobní váze, se zvukem aby bylo slyšet i vidět v čem je vada.

        To, že jsi toto udělal před odesláním, bych uvedl do komunikace.

        To by jejich ochotu změnit mohlo

        0 0
        • biker90  

          Asi bude lepší poslat to přímo do cyklozitny.cz. Bude to určitě rychlejší než to posílat prodejci, který to bude někam přeposílat. Ještě počkám na odpověď od nich a pak uvidím.

          Jen tak mimochodem. Nevím, proč je v jejich první odpovědi v předmětu napsáno „Spam“ :)

          0 0
    • biker90  

      Teď mě tak napadlo, že jsem asi někam vyhodil s ostatním bordelem záruční list. Takže jestli ho zítra nenajdu, tak je rozhodnuto kam s tím půjdu :D

      0 0
    • biker90  

      Tak mi právě odepsali toto:

      „Jedná se pravděpodobně o závadu vzduchového pístu – prasklou pérovou podložku, která zajišťuje funkci ventilu pro přepouštění vzduchu mezi pozitivní a negativní komorou. Reklamace vyřizujeme do 7 dnů, potřebné díly máme skladem. Cena opravy by se odhadem pohybovala v rozmezí 500 – 1500, podle závažnosti poškození, záruční opravy jsou samozřejmě zdarma.“

      Problém je v tom, že záruční list jsem nenašel ani vyhozený a nevím, jesli papír, který od vidlice mám stačí k reklamaci. :(

      0 0
    • biker90  

      Ještě to obnovím, kdyby někoho zajímalo, jak to dopadlo :)

      Před týdnem, v pátek odpoledne, jsem dal vidlici na poštu. V pondělí dorazila do Cyklo Žitný. Dneska (po týdnu) ji přivezli PPL. V reklamačním protokolu je napsáno „výrobní vada vzduchového pístku“ „…výměna vzduchového pístku, promazání, …“.

      Se servisem RS jsem teda spokojený. Jen mě zaráží, že to nezjistil už prodejce kola (kubicasport.eu). Přijde mi, že ho ani nevyndali z krabice, jen ho poslali dál.

      0 0
      • pustipav  

        Tak to mas dobry, ze ti to dobre dopadlo…

        Pokud jsi to vsak kupoval z eshopu, tak bych se zas tak nedivil, kamenny obchod ti kolo seridi, z eshopu tezko, ne?

        0 0
        • biker90  

          To máš pravdu. V kameňáku si kolo projedeš, a když se ti něco nezdá, tak ti to seřídí.

          Ale stejně je mi divné, že si toho nikdo nevšiml. To bude tim, že když kolo přišlo, tak byla vidle nafoukná asi na 140psi a s tim jen tak někdo nehne, takže těžko mohli něco poznat.

          Dobře to dopadlo a snad se jiný problém neobjeví. Příště budu vybírat z nabídky obchodů z okolí a bude to vyřešený :)

          0 0
    • biker90  

      Tak mám další problém. Vidlice se skoro ani nehne. Zkoušel jsem vypustit vzduch, ale je to pořád stejné. Když zatlačim celou vahou, tak ji dolu dostanu, ale při jízdě ((nafoukaná)) se chová jako zamčená.

      Hledal jsem v historii a napadá mě akorát nějaké těsnění. Ale to většině lidí aspoň kousek chodila, tak nevím.

      Najeto asi 1500km. Mám ji podruhé poslat na reklamaci, nebo jít rovnou do servisu??

      0 0
      • Jones  

        Koukam, ze s ni mas docela problemy, pak napis co a jak. Je totiz osazena na kole co si chci ted koupit. Dik

        0 0
      • jipík  

        V tlumeni v pravé noze jsou dole dva O kroužky 22 a 12 (str.9 obr. 30a – 30c a 31) http://www.sram.com/…%20Guide.pdf a jeden z nich ti povolil a olej ti natekl dolu a jak je známo kapalina je nestlacitelna, tak že máš betonovou vidlu, teď jsem zrovna jednu léčil ze stejneho neduhu, jinak ta 22 stoji 2,50 a 12 2,60 v českých korunách ne v éčkách :-)

        0 0
        • biker90  

          No, jelikož je v záruce, tak se v tom nechci hrabat. Napsali mi: „Podle popisu závady se jedná pravděpodobně o zborcené tělo turnkey“…„Kaž­dopádně se závadu pokusíme odstranit v rámci reklamace.“.

          Tak teď jenom nevim, jestli to ještě jednou zkusit nebo rovnou koupit něco jiného a tuhle po reklamaci prodat.

          0 0
    • Marsve  

      Zneužiju toto vlákno. Mám Recon SL SoloAir 2008, v poslední době jí při jízdě postupně klesal zdvih. Tipoval jsem netěsnost mezi pozitivkou a negativkou kvůli vydřeným kroužkům, ale po rozebrání jsem zjistil, že je prasklá vlnitá pérová podložka co dovírá ventil mezi komorami. Potíž je, že ta podložka neodpovídá žádným normám a tudíž se nedá jen tak koupit v železářství :-( Nepodařilo se někomu tu podložku někde sehnat, případně nahradit něčím ekvivalentním co se dá běžně koupit? Podle všeho ta mrška není ani v RS service kitech. Z Žitnýho mi zatím neodpověděli, ale mám obavu, že mi nabídnou rovnou celý píst. Popř. odkážou na nejbližší RockShox centrum ;-)

      0 0
      • Mamut  

        Je to uz nejaky rok, co som mal soloair rozobraty, ale na ziadny ventil medzi komorami si nespominam. Je tam len otvor, ktorym moze volny prechadzat vzduch v momente uplne vysunutej vidlice. Pri stlaceni okolo neho prejde piest a otvor straca vyznam.

        Na vlnitu podlozku si spominam z pravej tlmiacej nohy, ale ani je uplne znicenie by nemohlo sposobit klesanie zdvihu, ktory je cisto zalezitostou lavej nohy so vzduchom.

        Moj tip je, ze uz nemas olej v pozitivke a zdrha ti z nej vzduch okolo tesnenia do negativky, co je najcastejsia (a lahko opravitelna) „zavada“ soloairu.

        0 0
        • Marsve  

          Rozhodně tam je, viz obrázek z manuálu, je to ta malá potvůrka pod segrovkou, co drží v levé ruce. Našel jsem ji rozlomenou na dva kusy. Pokud jsem správně pochopil funkci, tak při plně vysunuté vidli tlačí zespodu na horní volnou část pístu černý „bumper“, vytlačuje ji nahoru proti té pružince a tím otevírá průchod do negativky. Když se při kompresi vidle bumper oddálí, pružina přitlačí horní pohyblivou část pístu dolů a tím uzavře průchod. Ta uzavírací vůle je asi půl milimetru, ale bez té pružinky se hádám nezavře dost dobře/rychle a při drncání po kamenech postupně propouští vzduch do negativky.

          Nevylučuju že může zdrhat vzduch i kolem těsnění, to jsem si právě myslel když jsem to rozebíral, že doleju olej a bude to. Ale předpokládám že ta pružinka tlačící proti průchodu mezi komorami tam není jen tak z legrace.

          0 0
      • skvedo  

        Pokud nebyla na 2 části, tak je v pořádku, je schválně přerušená. Taky jsem myslel, že je prasklá. Sháněl jsem novou v RS centru a dozvěděl jsem se, to tak má být. Jenom je potřeba ji jednou za čas lehce napružit.

        Tátova Tora byla zas necitlivá. Když jsem vyměnil těsnění a všechno namazal, začala pěkně chodit.

        0 0
        • Marsve  

          Je na dvě části :-) Našel jsem oba kousky volně v pozitivce.

          0 0
          • skvedo  

            Osobně bych zkusil asi přemotat pružinku z propisky nebo nějakou z drátu podobných parametrů tak, aby tam sedla. Je to jenom nápad. Vyzkoušené to nemám.

            0 0
      • Marsve  

        Jen pro informaci, jak jsem vyřešil zničenou vlnitou podložku v levé noze Reconu, třeba se to někomu bude hodit:

        V cykloservisu v Brně na Vodní mi poradili, ať tam dám obyčejnou plochou podložku. Prý když oni tu vlnitou pérovou sháněli, tak jim přímo z SRAMu řekli že to bude fungovat i s plochou podložkou. Vyzkoušel jsem a měli pravdu, funguje ;-) Vidle má po repasi zatím najeto asi 250km a šlape líp než když byla nová.

        Dal jsem tam o něco tlustší podložku než byla ta původní, čímž se mi jako bonus podařilo zmenšit „mrtvej chod“ vidle když se zavírá SoloAir.

        Taky to znamená, že Mamut měl asi pravdu a vzduch z pozitivky do negativky mi neutíkal přes otvor SoloAiru, ale hlavně přes starý suchý O-kroužky :-)

        0 0
    • Necris  
      1. Proč bys nekoukal na tabulky ? Když vůbec netušíš co a jak,

      tabulkovým tlakem alespoň nic vyloženě nedodrbeš. Od něčeho se odrazit musíš a máš se kam vrátit.

      1. Máš to rozbitý. Reklamace.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.