Zdravím, řeším problém. Když vyndám kolo z rámu, udělám servis a zase ho tam dám tak mi škrtají kotouče o destičky. Proto musím vždy po každém sundání kola seřizovat kotouče a to mě nebaví :-(. Máte stejný problém popřípadě jak ho řešíte?
Zdravím, řeším problém. Když vyndám kolo z rámu, udělám servis a zase ho tam dám tak mi škrtají kotouče o destičky. Proto musím vždy po každém sundání kola seřizovat kotouče a to mě nebaví :-(. Máte stejný problém popřípadě jak ho řešíte?
nemám :-)
Já také ne.
Jo, mám to stejně. Už se to tady i někde řešilo. Řeším to tak, že na matkách na náboji mám značku a kolo pokaždé nasadím do stejné polohy, jak jsem ho oddělal. Takže na třmen brzdy vůbec nesahám.
Na Formula K18 ani toto uplne dokonale nestaci. Ale desticky nestelujem, trochu skrtania vydrzim.
Fíha,čo to táráš za somáriny!Když máš dobře udělané brzdy před vyndáním kola,MUSÍ kolo sedět bez škrtání i po nasazení kola.Jestli ne,tak raděj řekni sousedce.Taková elementární věc,nasadit stejně kolo…
to se lehce řekne, ale hůř udělá…prostě mi tam 0,5 mm uteče ať chci nebo ne
To je moc fajn, ze kolo MUSI sedet. Ale proste tak uplne nesedi.
Mám na matce náboje udělnaou fixkou čárku
díky to zkusim…a jak poznáte kolikrát máte otočit?
čím?
Asi rychloupínákem.
ruchloupínákom môžem točiť koľko chcem, značka sa nehne. alebo ne?
jo,lenze pravdepodobne mal na mysli silu utiahnutia RU,aj vtedy sa totiz jemne meni poloha kotuca…
aha, tak to nemám nijak zaznačené, doťahujem vždy tak akurát a neškrtá nič. teraz prejdem na matky, tak uvidím čo to bude robiť.
Přesně tak jsem to myslel.
Vzdy to pritahujem tak,aby mi RU zacal klast odpor,ked packa smeruje rovnobezne s nabojom,tak sa to da pomerne presne rovnakou silou vzdy pritiahnut…
jo
Ano. A nyní dokonce bez označení :)
Nemám tenhle problém a to nemám jen jedno kolo
Kolko z vas, ktori nemate problem, ma pevnu os?
ja, zatiaľ len vpredu
Já nemám pevnou, ale pouze hladkou (na „průmyslová“ ložiska). Myslím, že mnoho z těchto problémů je dáno buď prohnutou osou, nebo prostě ty závity mají v oku vytlačenou polohu a když se osa pootočí, tak je pak holt trochu nakřivo.
po prechodu na pevnou osu tyhle problemy neznam…
mám úplně stejnej problém,po každém sundání a opětovným nasazením kola musím znovu vycentrovat třmen…je to otrava.
mě pomáhá dotahovat upínák když je kolo pod nějakou zátěží, takže většonou rukou tlačím rám nebo řídítka směrem k zemi, a druhou rukou dotáhnu upínák :)
jj,taky tak…
používám uplně stejnej systém a ještě mam fixou značky na rychloupínáku.Pomáhá to
Na rychloupínáku???
přesně tak
Přesně tak. Důležité je to kolo upínat tak aby sedělo v patkách přesně. Při upínání postav bajk na kola, dotáhni upínák, tak jak ho chceš jezdit, potom ho znovu uvolníš a zatlačíš zhora ,tak aby kolo sedlo v patkách až na doraz a znovu dotáhneš upínák (už jen překlopením). Pokud máš v pořádku (nevymlácené, vymačkané) koncovky rámu a rovnou nebo jinak nezdeformovanou osku kola, tak to musí sedět a ani nemusíš nic označovat. Mně to funguje bezproblémů na všech kolech.
Ještě se někdy stane, že pohneš deskama při vkládání kola do brdy a pak to škrtá. Po pár zabržděních se to ale srovná, pokud tam teda při nandávání kola použiješ přiměřenou sílu a nic neohneš.
Což o to, ale ne vždy to utáhnu úplně přesně stejně jako před vyndáním kola a asi čim víc to utáhnu (ten RU) tak se nohy vidlice (rám) stáhne víc k sobě a pak to je na kotouči znát.
Takhle to dělám taky…a funguje ok, ikdyž třeba když jsem měl levný náboje od Shimana, tak to byl trochu problém, tam jsem měl udělanou značku…
Ne.
Sice po zandání kola zpět mi kotouč začne škrtat, ale po pár zabržděních během jízdy pístky změní polohu, že kotouč přestane škrtat.
Přesně tak. A nemyslím že mám mizernej rám. Škrtá mi to tak v 50% Možná je to i daný tím že moje elixiry mají opravdu malou mezeru desky od kotouče
Tento problem vyriesis kupov kvalitnych nabojov s presnou dosadaciou plochou
A kterej kvalitní náboj bys mi doporučil…pro letošní rok budu kupovat nová zapletená kola tak poraďte při rozhodování.Momentálně mám náby Shimano XT,ale to snad není zase takovej šmejd,nebo jo?
to je možná ten problém. XT maj konusy a tam to záleží na seřízení. když tam je vůle, tak to pak škrtá.
zkusil bych náboje na průmyslech
Od DT-swiss by som ti doporucil aspon DT 340 sadnu vzdy presne.Napr od Mavicu som mal zapletene kolesa Crosstrail a tie pokial som ich neoznacil vzdy sadli inac..,zato crossmaxi sadnu vzdy presne.Takze ak planujes kupit nove naby pozri si ake maju dosadacie plochy ak maju ukoncenie napriklad maticou (a to neplati len pre konusove naby)tak takmer zarucene sa toho problemu nezbavis.
Tohle resi pouze kvalitni ram s presnyma patkama + slusne naby. Na Authoru, ktereho jsem si porizoval za chudych studentskych casu mi to vecne skrtani desticek strasne lezlo na nervy. Dnes na Cannonu tenhle problem neznam. Vyndam kolo a vzdy kdyz ho vratim a utahnu rychloupinak sedi jako pred tim a stejne to bylo na GF Paragon, ktere jsem take chvili jezdil. Proto mohu s jistotou rict, ze je to problem nekvalitne vyrobenych ramu.
Jeste me napada jedno reseni a tim jsou brzdy Magura Marta, u kterych se nejakym zazracnym zpusobem desticky samy vystredi podle kotouce. Skladal jsem kamaradovi kolo na Martach a byl jsem velmi prekvapen jak to funguje a tusim Kubad tady kdysi tuto schopnost Magur potvrzoval.
Imho to vystředění funguje u všech hydraulik. Alespon já neměl ještě kolo kde by byly pístky pořád vysunuté stejně na obou stranách po celou dobu životnosti destiček
Nejsou tohle ty Magury s plouvoucíma třmenama?
tak to ani nevím jestli existuje brzda na kolo s plovoucím třmenem. nějak si to nedokážu funkčně představit
magura gustav?
Plovoucí třmen lze udělat u každé kotoučovky, stačí povolit šrouby uchycení třmenu :-)
to mi je jasný, právě proto mi nedochází technicky, jak by to mohlo v reálu fungovat jako tovární nastavení…
Nebo na těch příšerkách ze supermarketu,tam jsou třmeny nějak hejbací.
U mě to funguje taky tak. Pístky se vystřeďují samy. Pokud ne tak jsou zatuhlé a musím je vyčistit a rozhýbat.