Proč ne MTB 29 se silničními plášti místo krossu?

63 nepřečtených
  • Jurass

    Zdravím,

    zkusil jsem si už něco přečíst ale pořád něco moc dobře nechápu. Pří jízdě na silnici hraje velkou roli valivý odpor, podle fyz. rovnice tento odpor klesá s průměrem kol. Na krosové kola se pokud vím dávají 28". Na MTB 29". Šiřka ráfku na kross je co jsem se dočetl stejná jako na MTB. Samozřejmě myslím MTB jen s předním odpružením.

    Otázka: proč si koupit kross namísto MTB 29 s tenkými silničními plášti? Jezdím rekreačně hlavně po asfaltě a cyklostezskách, ale kdybych si chtěl zkusit hory, jakože to plánuju (několikadenní přejezd po vrcholech), můžu MTB pořád přezout do terénu, ale s krosskou tu samou možnost nejspš nemám, ne?

    Jinak cenový horizont bych měl okolo 18000,– za kolo.

    Děkuji

    0 0
    • Vilém  

      Odpoved je, proc ne?

      0 0
      • Jurass  

        Protože MTB je víc kůl a víc se mi líbí, ale zároveň nerad bych se trápil na asfaltě, tak to potřebuju zjistit :-)

        0 0
        • Vilém  

          No ono zase 29ka v teto cenove nebude zadne pirko.

          Ale jinak to samozrejme jde delat tak jak mas namysleno, idealne mit dvoje obuty kola a ty jen prehazovat.

          0 0
          • Esi  

            No když řeší kolo za 18 000 tak ta druhá sada kol za 6 000 je asi jen teorie :-)

            0 0
            • Krejca  

              Druhá sada se dá koupit relativně za pár korun,dost lidí se origo kol zbavuje za levno.

              0 0
              • Esi  

                To jistě, ale nezapomeň na obutí, kotouče a Kazetu ono se to nasčítá, třeba by se to dalo za 4 500 ale méně už asi těžko, pokud bude jezdit cyklostezky a šotolinu, při ceně kola předpokládám duše tak že sem tam vyjímečný výlet do hor bych řešil přezutím, je to otázka 15 minut. teda spíš bych tam dal Race kingy a jezdil s nima po silnici šotolině a sem tam ty hory :-)

                0 0
                • nitraq  

                  Divil by ses, jak levno se dají sehnat lowendový komplet obutý kola.

                  0 0
                  • Krejca  

                    +1 já se hlavně divil když jsem je chtěl prodat :-) A to ty bontragery byly aspoň pěkně tuhý,s kotoučema .kazetou, a obutý to za 4 nešlo prodat.

                    0 0
                • Honzink  

                  Sem koupil v podstatě nový DT Swiss XR 4.20 na nábách XT s novou XT kazetou obutý do 80% Schwalbe 1× Nobi Nic a 1× Racing Ralph plus 2× silniční Maxxis Detonator taky tak 80–90% vč. duší, komplet za tři a půl, jen jsem dokoupil kotouče.

                  Takže sakum prdum za čtyřku.

                  0 0
    • JudyN15  

      Ja to tak delam uz druhou sezonu a parada…

      0 0
    • Martin  

      já v tom nevidím problém… mám to podobně. MTB 29", dvě sady kol… jednu s plášti do terénu, druhou s hladkými Schwalbe Big Apple 29×2,0 na čistě silniční a polňačkové ježdění. nemůžu si to vynachválit.

      kdysi jsem zkoušel čistě silniční obutí, pláště 25mm, ale nebylo to ono. jako silnička to nejelo a drncalo to. pokud na tom nehodláš závodit na silnici, tlustší pláště nejsou nějak extra pomalejší a jsou komfortnější

      0 0
    • krab007  

      Taky jsem řešil jestli cross nebo 29 a vyhrála 29 a přehazuju obutí. S 1,6´ krosovými plášti (Maxxis Wormdrive) dojíždím každý den do práce a když jedu někam na hory tak tam nahodím 2,2´ Maxxis Ikon. Pláště mám za 10 minut přehozené, vystačím si zatím s jednou sadou ráfků. Silniční za sebe moc nedoporučuju, je potřeba je pořádně nabombit a ty MTB ráfky nejsou na takový tlak dělaný (alespoň moje mají max. 5 atm). Navíc při stavu našich silnic 2. a 3. třídy po kterých jezdím by to ze mě vytřáslo duši.

      0 0
    • JudyN15  

      Já jezdím na mém Focusu Raven 29" na silničních plášťích s klukama, kteří jezdí na silnicích a se zamklou vidlí naprosto v pohodě jezdím s nimi…

      0 0
    • tromboonen  

      Musíš si ujasnit co chceš… ano, dobrej 29er asi tyhle dvě funkce zastane, ale ten nekoupíš za 18k ani náhodou, a i ten dobrej je na asfaltu pořád otrava, prostě to nejede tak jako silničnější kolo, což dobrej kros je (ale dobrej kros jako sériovka není, musís ši jej nechat postavit, viz místní vlákna)..

      Podívej se na a ideálně vyzkoušej něco jako GT Grade, daj se na to nasadit jak kola se silničními plášti (pod 27 bych ale nešel (pohodlí), tak 29er kola s tlustými teréními gumami, s těmi to pak dá slušný terén, přejezd po vrcholech by neměl být problém, když narazíš na kořeny pojedeš holt pomalu, prudké sjezdy sejdeš, ale zato to pojede do kopce, na asfaltu atd.. to je podle mě na výletování důležitější, než s sebou tahat skoro nefunkční odpruženou vidli, co váží stejně, jako půlka takového gravel kola jen proto, že je to kůl a že tak jezdí všichni, ale je to Tvůj boj..

      Nevím, kolik přesně Grade stojí, třeba seženeš výhodně (blbý je, že je to poměrně novej model), se Sorou zas tak drahej nebude, ale rozhodně se to vyplatí víc, než kupovat plečku 29er za 18k, to bude tank.. když už, tak si to nech postavit od místních..

      0 0
      • Vilém  

        Do toho GT opravdu nacpes 29ky plaste?

        0 0
        • tromboonen  

          Ja to v ruce nemel, ale podle fotek je ve vidlici i zadni stavbe dost mista… tak at mu to mistni majitele zmeri… a kdyby ne, delaji se siroke CX plaste ne?

          0 0
          • Vilém  

            Tj, CX plaste tam asi v pohodne vlezou, me spis zajimaly ty 29 plaste.

            0 0
            • tromboonen  

              No nektere CX kola se prodavaj s plasti jako Schwalbe XX, co jsou mega tlusty, jsem myslel, ze to jsou 29er plaste, ale mozna ne, nevim, nemel jsem to v ruce, ted tady mame nejmin dva cerstve majitele GT Grade, tak at to premeri, ale kazdopadne na sirku se tam vleze dost, tak jestli to bude 29er nebo tlustej CX plast je ve vysledku suma fuk, mluvil jsem o vhodnosti do lehciho terenu, myslim, ze pokud netrva na rychlych sjezdech po kamenech a korenech, tak je tohle na vyletovani po hrebenech mnohem lepsi.. (a s HT 29erem za 18 k ty sjezdy po kamenech a korenech taky nebudou to prave orechove, plus bude tak vystavenej z cesty do kopce, ze si to neuzije i kdyby to slo:)

              0 0
          • Mysee  

            35 mm tam jde max

            0 0
      • kamaro  

        S tímto souhlasím. Pro většinu lidí je odpružená vidlice nesmysl. A pokud zkousneš berany, tak se bude jednat o dobrého univerzála, který opravdu pěkně pojede. Pokud chceš rovné řidítka, tak bych volil stavbu krosového kola s pevnou vidlicí od místních stavitelů. Takové kolo v podstatě nemáš šanci sehnat hotové, bohužel.

        0 0
        • tromboonen  

          Berany zkousne, chce to jen se jich nebat… ta fobie z beran co lidi maj, to je z dob Favoritu, kdy to nebrzdilo, ram byl spatne velikosti, takze posed na hovno, razeni na ramu atd..

          0 0
          • kamaro  

            Taky si myslím, že spousta lidí k nim má historický odpor. Manželka si zvykla na berany a teď mám spíš problém, aby chtěla jezdit na rovných. Stěžuje si, že se jí to blbě drží. Na delší cesty méně náročným terénem (po lesní cesty bez volných kamenů) mi prostě ty berany přijdou vhodnější.

            0 0
          • BlackRaven1  

            No hlavne je na hovno diky beranum na kole hledet furt do zeme a mit z vyletu uplny hovno. Berany ani za prase

            0 0
            • tromboonen  

              A chytit to nahoře nebo za páky jsi zkoušel? Půvab beran je v tom, že máš nejméně čtyři velmi odlišné polohy, kde a jak se držet (kromě tří základních počítám ještě mezipolohu nahoře na obloucích, ale před pákami), plus spoustu variací, takže ulevíš únavě rukou (dlaní i paží, ramen) i zad atd..

              Na rovnejch máš gripy a max rohy, a to ještě dneska rohy nejsou kůůl, takže se nevozí, já na MTB vždycky trpím.. on bude nějaký důvod, proč lidi, co jezdí touring maj většinou berany (byť ty divné rozšířené), nebo nejaké ty obludné rovné s X nástavci.. prostě na delší pobyt v sedle jen rovný nejsou ideál, to je tak nějak léty ověřená praxe..

              Že se čumíš s beranama dolů je pitchovina, sorry, ale to je argument někoho, kdo je buď nikdy nejel, nebo už si to nepamatuje, nebo je jel jen na tom favu o 10 cm delším než potřeboval..

              0 0
            • Breakpain  

              Pokud nekdo jezdi stylem „trenink“ nevidim v tom problem. Paradoxne jsem ted 2 mesice jezdil silnici/CX … a dnes MTB … kdyz to srovnam … je to smutne, berany mi prijdou pohodlnejsi … o dost, jen je to v terenu mene stabilni, to uznavam…

              0 0
      • jecnak  

        Dobre, nejaky ten univerzal pojede dobre do koce a „když narazíš na kořeny pojedeš holt pomalu, prudké sjezdy sejdeš,“. Sakra a co z takove vyjizdky bude mit? Myslim, ze pro starsiho jezdce, ktery znovu zacina je 29ka asi idealni. On totiz kros za 18 taky neni zadny zazrak, respektive to bude zhruba totez.

        0 0
        • Erknold  

          bude horší, krosové vidlice jsou dražší, než bajkové varianty viz. bike4u krosová NRX vs. bajkový Raidon. :)

          0 0
        • tromboonen  

          Podle profilu mu je 29:), takže je to vlastně 29er :)

          Jo, já říkal cross postavit, a vlastně i 29er postavit, aby to při těch 18k vůbec za něco stálo… ten gravel/Grade jsem mu nadhodil jako variantu, podle toho, co píše, vetšinu jezdí na stezkách max polňačkách a jednou za rok možná uvažuje, že by jel někde po hřebeni (coz v některých českých horách může znamenat i polňačku nebo dokonce asfalt:)… to je na rozhodnutí každýho, já prostě na MTB cítím, že to míň jede a terén pro mě není priorita, takže podle toho i vybírám trasy, ale na něčem jako je ta/ten? Grade bych se do hor nebál, naopak.. po Brdech drandím na CX tam, co ostatní s fullama..

          0 0
          • jecnak  

            Nj, to jsem nejak nezachytil, myslel jsem, ze je starsi. No je to stejne na nem. Ja byt v jeho situaci a mit jedno kolo, tak taky beru 29ku. Plaste pak vymeni nebo necha podle toho co skutecne jezdi.

            0 0
            • oberleutnant Weiss  

              Já zase kdybych si měl nechat jen jedno kolo, bude to CX, ideálně s návarkama na blatníky a nosič, k tomu druhá sada kol na silničních pláštích, a vystačil bych si s ním bohatě. Taková silnice, expedičník, zimák a marasťák v jednom. Zrovna včera jsem byl na cyklokrosce v Brdech a byl to pohodový výletík hore i dole kopcom (samozřejmě ne cestou necestou kamennými poli). Na všechny formy asfaltu, na šotolinu, polňačky a běžné lesní cesty mi to bohatě stačí a do extrémů mě to stejně neláká…

              0 0
              • jecnak  

                Me by treba na krosce schazely prevody na vylety s bagazi a ta moznost to z kopce v terenu poradne pustit a nebat se nefektu.

                0 0
                • Darius  

                  jj presne… ja jsem se nebal, pustil a pak sel domu 1/2 hodky pesky, tmel to nedal:/

                  0 0
                  • jecnak  

                    Bajka z cyklokrosky neudelas a opacne. Na druhou stranu, kdyz clovek v nekterych pasazich trochu zpomali nebo velmi dobre zvoli stopu, jde na CX projet prakticky totez jak na biku. Spis mi prijde vetsi limit v jizde pres mokre koreny a ve svahu po vrstevnici, tam to technikou nedozenes a rozhoduje jen grip plastu.

                    0 0
                    • honhav  

                      z toho pohledu mi prijde dobry ten giant revolt – plaste az 700×50 – das teoreticky bajkovy az 2 palcovy…

                      0 0
                    • Darius  

                      Vsak jasne… poradne plaste a sirsi riditka dodaly pocit jistoty sucha a ochrany, takze to asi obcas peru lehce nad moznosti. Nevim od ceho presne byl ten defekt, chytil jsem neco az dole na rovine pod kopcem, kde se hned vedle cesty stavi, takze nelze vyloucit neco hodne ostreho, ale mozna to byl jen spicaty sutr… Pesky jsem sel protoze to bylo blizko a nechtelo se mi patlat s mlikem.

                      Me prave bavi, co vsechno se na tom kole da dat. Sjedu temer to samy co na bajku. Jako limit vidim vyrazne uskakany povrch (kola nejsou v kontaktu s terenem) a hodne volnych sutru taky nic moc. Pokud se to zkombinuje s poradnym sklonem, tak obcas dochazi moral i kvuli geo… njn. vymluva;)

                      0 0
      • Jurass  

        Tak jsem se díval na to GT Grade a vcelku se mi to líbí, kdyby tam ještě vešly 29" pláště tak bych mohl i do většího terénu.

        0 0
        • tromboonen  

          Ted nedavno si tro tady nejmin dva lidi poridili, najdi si je v nasich bikach a napis jim, i kdyby se tam nevlez 29tkovej, tak tam pujde neco na nezavodni cyklokros (zavodni jsou do 33 mm kvuli pravidlum).. toho bych se nebal. Projed se na tom a uvidis..

          0 0
          • Jurass  

            Jenže tam mají na obrázku jen zadní kolo, ta přední vidlice nevypadá že se tam ty pláště vlezou taky. To nepočítám blatníky, to já nejsem zase takový extrémista abych jezdil bez nich :-)

            0 0
      • jirka_h1  

        Ad GT Grade – Author představil docela zajímavého Ronina http://kolo.cz/…sty-a-review – ale cena 30000.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jen si myslím, že takovému kolu by slušely v základu spíš CX převodníky nebo rovnou trojplacka, případně 46×34 jako má Sora 3550. Tady to je podle obrázku klasický kompakt 50×34 nastavený nějakou bikovou kazetou.

          Převod 50×11 je na takovém kole k ničemu, za minulé tři dny školního cyklovýletu (s brašnami) jsem i 48×11 zařadil tak nejvýš dvakrát, zato převod 28×34 byl v permanenci celkem hodně.

          0 0
        • Edwin  

          Ty jo čumim jak péro. To je nádherný (osazení neřeším). Ten lak vypadá skvostně.

          0 0
        • honhav  

          vse snesitelny, ale v danym osazeni a vel 52 zvazili skoro 12 kg – to mi prijde hodne…

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Yura  

      A proc si nenecháš poskládat 29 MTB s pevnou vidlou jako ma třeba v galerii skalar fotky. Ty jeho kola vypadaji perfektne a je to paradni volba na cesty, cyklostezky, polnacky..

      0 0
    • Deathwing  

      28" a 29" je priblizny prumer vnejsi casti kola, rafky jsou stejny 622mm, takze s uzkym plastem ma cross i 29 stejny obvod.

      Rozdil mezi crossem a 29 je obvykle v geometrii (29 byvaji delsi, cross kratsi pro vzprimenejsi posed na vylety), pak vidlice a prevody miva obvykle cross tezsi aby se nemusela tocit velka kadence.

      Do crossovyho ramu se obvykle vejdou plaste max 50mm nebo 2" ale zalezi na konkretnim typu, nektery jsou uzsi nektery sirsi

      0 0
    • Edwin  

      Mam doma tezsi puvodni kola a chci se zeptat, jestli ma smysl investovat nejake 2 litry do kazety a plastu na silnicni cestovani. Pojede to po silnici a po meste lip nez ikony na fulcrumech? Jake plaste byste pripadne doporucili na necych 100kg. Cena do 600 za kus.

      0 0
      • Edwin  

        ?

        0 0
      • Pán z Dubu  

        Ikon je jezdivý plášť. Vstupní investice, optimalizace polohy kotoučů a s*aní se s přehazováním kol by mně osobně za to nestálo. Když něco – tak celé kolo s méněterénním zaměřením.

        0 0
        • Edwin  

          Díky, taky si to právě myslím, že to, co bych „vydělal“ na pláštích, bych „prodělal“ na těžších kolem a crcání se s tím. Na druhý kolo mám jen ta kola a rám, takže do toho bych zase zahučel třeba 10k a to se mi nechce, pač by to stejně bylo jen takový kompromisní a benefit oproti současnýmu HT ± žádný.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.