Zdravim, mam kazetu Sunrace a kdyz sem dnes vymenil retez (KMC) kterej by na to mel normalne pasovat tak sem zjistil ze mi mezi kladkama u prehazovacky prokluzuje, mam zkusit koupit větší kladky nebo zkusit vymenit i kazetu? Dik
Zdravim, mam kazetu Sunrace a kdyz sem dnes vymenil retez (KMC) kterej by na to mel normalne pasovat tak sem zjistil ze mi mezi kladkama u prehazovacky prokluzuje, mam zkusit koupit větší kladky nebo zkusit vymenit i kazetu? Dik
Nejlevnější bude jít do servisu
To jo,ale nechci to tam tahat kvuli kazdy kravine tak sem myslel jestli uz s tim nekdo tady nema nejakou zkusenost
S tím má zkušenosti každý, kdo trochu jezdí. Prostě jsi jezdil tak dlouho jeden řetěz, až ti umřela i kazeta. Což se projevilo po nandání nového řetězu tím, že řetěz střílí. Prostě už nepasuje na vyžvejkané zuby.
Prave ze na kazete je v pohode, spis to vypada na ty kladky nebo na to špatný protažení
Špatné protažení poznáš a to by zřejmě žádný takový problém nezpůsobilo. Dělalo by to kravál, o něco (dost) hůře by se šlapalo, šaltr by mohl vibrovat a to je tak asi všechno. Že řetěz skáče na kazetě (střílí) není vidět, ale slyšet. Prostě při záběru rána. S kladkami to asi taky nemá co dělat, když ti to dělá po výměně řetězu za nový a jen na malých pastorkách. Je to prostě klasika (střílení řetězu).
Zkusenost asi ma, ale kdo vi co tim presne myslis, nejlepsi by bylo natocit to.
Muze to byt treba prilis ojtou kazetou – to pak novej retez pri silnym zaberu proklouzne na nejmensich nebo nejvic ojetych pastorcich. Muze to byt spatne protazeny retez raminkem (nechci z tebe delat imbecila :) , ale i to se stava). Muze to byt ojetou, poskozenou nebo zadrhavajici kladkou, zatuhlym clankem v retezu, muze to byt prilis ojetym prevodnikem, ktery nepusti retez ve spravym miste a vtahne ho za sebou nahoru… Moznosti je hodne a ty si nam nedal moc indicii.
V servisu na to typek koukne, udela kolecko po parkovisti a nejspis ti presne rekne, kde je problem.
+1 z toho popisu těžko radit
Tak jak? Nezapomněls na mně?
A jeste sem zapomel dodat ze to dela jen pri težkym prevodu, když je vic zatíženej, kdyz mam lehkej prevod tak je to ok, zkusim se zeptat jeste kamose kterej ma vic zkušenosti a kdyztak to dam do toho servisu ;) diky moc za rady ;)
Takže je velmi pravděpodobně kazeta po smrti – na starém řetězu si jezdil moc dlouho, příliš se vytáhl a omačkal zuby na kazetě.
Otázkou je jak moc je to přetažený – jedna možnost je to nechat tak (střílení dříve či později přestane) a dojezdit úplně do rozpadnutí a vyměnit komplet řetěz, kazeta i převodníky, a druhá možnost je urychleně vyměnit kazetu za novou, dokud se novej řetěz nepřizpůsobí starý kazetě.
Na ty kazetě mam ujeto cca 2000 km
To klidně může být. Na horském kole se nájezd na jeden řetěz pohybuje od 500 (brutální bahno + nejhorší zacházení) právě po 2, max 2500km.
Vliv má hmotnost jezdce, jak moc jezdíš do kopce, jak moc jezdíš lehké převody (malá placka má největší páku a řetěz nejvíc napíná), jak řadíš nebo křížíš a jak se o řetěz staráš (čištění/mazání).
No spíš patřim mezi ty puntičkáře takže se o ty veci snažim starat, řadim tak abych to co nejmíň huntoval a o mazání se staram pravidelně, a do kopce jezdim celkem casto pac tam kde bydlim tak se tomu ani vyhnout nedá ;)
Na jeden retez, ne?
+1000
Prave ze to moc nenatocim, dela to jen kdyz na tom sedim a mam prevod treba 2×7 kdyz mam lehkej a neni v takovim záběru tak je to oka
2 × 7 je co? Prostřední pilka a jeden z nejmenších pastorků? Jestli jo, tak i zde je třeba držet se univerzálního a trvale platného pravidla: „Per tam velkou!“
Jednak je prostřední pila a malé pastorky převod nesmyslný a druhak zbytečně ničí převody i řetěz.
Nějakou dobu se vyhýbej pastorkům, na kterých to střílí a po pár desítkách/stovkách km si to sedne.
Proc by to melo byt nesmyslne??? Bavime-li se teda o 3×9/10.
Protože mimo těžký a velmi proměnlivý terén je přece normální jezdit na velkou :-D
A popis spíš možná sedí na sjeté zuby převodníku.
Jo ták. :D
No většinou lehne dřív kazeta než převodníky a ojet převodník za 2000km si moc neumim představit.
Presne, mam 3×9
Pokud má 3×9 tak při 2×7 (32/14) je převodový poměr 2,29. Tomuto převodovému poměru odpovídá 44/19,25, tj. mezi 4 a 5 největším pastorkem (21 a 18) na velkou pilu :-)
Prokluzuje opravdu mezi kladkami? Nemáš ho navlečený přes tu zarážku ramínka, která mezi kladkami je, aby řetěz nevyskočil?
Jestli myslim to, co ty, tak ja tak jednou rezet nandal. Neprokluzovalo, jenom to sustilo pri jizde, jezdit se s tim dalo (3×10) :)
To záleží na konkrétní přehazovačce resp. konkrétnim umístění té „rozpěry“.
Cus, jo jo, koukal sem na to a je to mezi kladkama, ted me jeste napadlo jak psal chalan pred tebou, jestli sem ho mozna neprotah spatne mezi raminkem
To poznas tak, ze se nebude dotykat te rozperky a mezi kladkama pujde rovne. Pokud se dotyka, je protazen spatne.
Oka, dikes za rady ;) ale spis myslim ze mam chybu jinde :/