Zdravím, mám objednané kolo, až přijde tak přidělám přední kolo, pedály atd dotáhnu všechny šrouby, seřídim, a mam ho ještě někde promáznout? a čím? díky
Zdravím, mám objednané kolo, až přijde tak přidělám přední kolo, pedály atd dotáhnu všechny šrouby, seřídim, a mam ho ještě někde promáznout? a čím? díky
mam dojem, ze serizeny uz asi bude ;) namazany asi taky :)
Podle ceho ten dojem mas? Neni zdaleka pravidlem, ze kolo, ktere ti prijde nekde z eshopu je serizene. Mnoho prodejcu se ani neobtezuje kolo vyndat z krabice, jen je preposle dal.
toto je bohužel pravda.
myslím, všechno bude, kromě řetězu namazané. Kup si olej na řetěz, který po zaschnutí nelepí.
Pak je dobré pravidelně mazat nohy vidle, pokud máš odpruženou – minerální olej na vidlice
No a pak všechny pohyblivé části (kromě kol :-) ) na přehazce a smyku promazávat všechny klouby… na to stačí WD.
Snad jsem na nic nezapomněl :-) z takové té běžné údržby…
Mazáním bych to nenazýval,spíš po každé vyjížďce stříknout na stírak silikonový olej a po chvilce propružit aby se vytáhnul bordel na stíráku ;-)
ale tak dělá se to olejem, tak je to mazání :-) má to vliv i na klouzavost pístu, aby to ten bordel tak nedrhul :-)
všechny lanka co jsou schovany v bovdenu
Mazat lanka v bowdenech u nového kola? Co je to za blbost?
Když už se musí začít bovdeny mazat, aby to řadilo, je čas na výměnu.
řadí to i bez toho to je jasny ale chodi to pak lip a dýl … je to i na ivelu
tim velem bych se moc neohanel. Kdysi tam taky radili namazat piskajici kotouce:)
:D mě to takhle naučil mechanik … je fakt za u toho stravis hromadu času ale za tu dobu co to dela uz asi nejaky zkusenosti má takže kazdy nový kolo co se stavi se lanka vytahujou, namazou a pak zase nandaj :)
Dobrej oddíl asi :-)
V bovdenu je teflonová vložka. Nové lanko je taky „napité“ olejem. Mazání na novém kole je spíše na škodu, protože se na to většinou začne lepit prach. Když lanka přestanou fungovat, tak mazáním je sice trochu oživíš, ale ne na dlouho.
Už mi prošlo rukama dost nových kol a skoro všechny měly závity na miskách středového složení suché.A pokud jsou konusové náboje-zkontroloval bych seřízení.
U nového kola z krabice bych to viděl asi takhle:
1/pokud jsou konusové náboje-zkontrolovat případně nastavit lehoučkou vůli(probíralo se to tady),
2/zkontrolovat, případně přecentrovat kola(ani strojní výplety nejsou dokonalé),
3/zkontrolovat a doseřídit brzdy a řazení(u brzd krok páky a škrtání destiček/špalíků, u řazení přesnost kroku a DORAZY),
4/zkontrolovat dotažení všech šroubových spojů(případně namazat závity, ať šrouby nezarostou),
5/mazání: namazat kluzáky vidlice a tlumiče silikonovým olejem, vše ostatní je namazáno z výroby(resp.mělo by být:) )