• dancing dog

    Ahoj, jsem vysněnému bajku-fullu na dosah, zdruhé ruky RB rám letošní Monster AM, v podstatě EN 06, je k dispozici s pružinovým Nixonem bez pevné osy. Můžu ho ale koupit i bez vidlice + s předním kolem na pevnou osu. Jde mi tak nějak o to- koupit komplet kolo i s tím Nixonem a vyměnit pružinu za nejtvrdší cca 600kč / sem něco málo přescent / nebo koupit kolo bez vidle a to přední kolo a došetřit na vidli s pevno osou…?!

    Kolo nechci na žádný šílenosti, sem „turista“, celopéro chci kůli komfortu a zádům, RB aby mě unesl a jen občas sjel něco , co tedka na HT a včkáma scházím… takže by s tou pevnou pružinou mohl ten Nixon stačit i bez osy… a vidli a kolo na pevnou fakt až časem= nejdřív za rok… Po rekonstrukci bytu sem bez peněz, kolo by bylo za poslední , fakt poslední reservy, na novou vidli bych šetřil tak čtvrt-půl sezony…

    Co na to zdejší odborníci?

    0 0
    • Páník  

      a jaky je cenovy rozdil s Nixnem a bez Nixna?

      0 0
      • dancing dog  

        30 s a 25 bez.. to přední kolo s náboojem na osu se eště neprojednávalo…

        0 0
      • Tušnak  

        ber to! na to ježdění co popisuješ ti to bude opravdu stačit:)

        0 0
        • dancing dog  

          No, já si taky tak nějak myslim..na žádnej DH to u mě moc zatim nevypadá.. :-)

          Chtěl jsem /a chci pořád/ se poradit se znalcema, myšleno bez ironie…

          0 0
          • Karlos009  

            Pevnou osu určitě nepotřebuješ, jestli je ta vidlice OK, vůbec bych neváhal. Kolega má na AM rebu a je spokojený.

            0 0
    • cat  

      podivej se na wiggle.co.uk. Nebo na muj posledni dred.je tam nixon super s pevnou za 8500

      0 0
      • dancing dog  

        už sem to zaregistroval… já právě ted moc nic kupovat nechci/krom toho bajku/, teda nemůžu, kdyby jo, šel bych raději to vzduchovky, hrdě hlásím, že rád do nějakého nového AM Suntouru 08 po vyladění u Milana Slance, nebo bych moc rád nějakou z nových Marzok… ale ta nabídka, na kt. poukazuješ je skutečně zajímavá…

        0 0
        • goofy  

          Nixon Super je vzduch. Pokud jsi tezsi, tak myslim, ze Nixon uz se bude celkem kroutit. Revers arch indianum neprzidava

          0 0
        • Tušnak  

          já bych se pružiny nebál a pokud chceš to kolo na normální ježdění a ne na prasečiny nebo nějaké nešetrné zacházení, tak bych bral ten komplet! jinak je pravda, že ten nixon nepatří mezi nejtužší, ale zase je to žehlička (s optimální pružinou na tvou váhu) a na to rekreační a pohodlné ježdění by to bylo optimum:)

          0 0
          • dancing dog  

            toho kroucení na kotoučích se trocha bojím, teďka jezdím vytuněnýho Epicona na Včkách a bez problémů,ale to je ocel..

            nějaký kořeny tam trocha budou :-), ale snad to nebude tak hrozný akdyž jo, tak by byla prostě prioritou nová pevná vidle místo nějaký sedačky nebo skříně .-)

            0 0
            • Tušnak  

              jako že by ten nixon byl zase tak měkký tak toho se neboj! a jízda na kořenech bude taky v klidu, já spíše myslel nějaké ty dropy a kruté sjezdy! pokud tam nebudeš cpát zbytečne 203 mm kotouč tak to bude v klidu:)

              0 0
              • dancing dog  

                no dropy a brutality z kopce u mě fakt nehrozí :-) Ta 203žel asi jo:-( ten tam vepředu je..

                já se z toho snad pos.ru :-/

                vyzkoušíme uvidíme… jak je níž- prodat nebo vyhodit ho můžu vždycky, stejně tak i vyměnit kotouč…

                0 0
                • roud  

                  Ježiš proč by tam nemoh dát 203ku ?

                  0 0
                  • dancing dog  

                    že by kůli tomu kroucení? .-)

                    ne vážně, z toho mám trochu strach, sem těžkej a jezdil sem dosud na Včkách…

                    0 0
                    • roud  

                      Vozil sem 203ku kotouč na obyč suntource a bylo to ok teď ho vozim na pevný carbon vidli a je to taky ok tak nechápu proč by nemoh bejt na AM vidli…

                      0 0
                      • dancing dog  

                        no jo, ale kolik vážíš?

                        0 0
                        • roud  

                          80kg…

                          0 0
                          • dancing dog  

                            95–110kg :-(

                            0 0
                            • roud  

                              Hmm tak to bych kašlal na kroucení a dal bych tam 203ku už jen kvůli tomu aby to dobře brzdilo…

                              0 0
                              • dancing dog  

                                o.k…už tam je, tak pokud nebude Nixon při brždění tančit břišní tance, tak ho tam nechááámmmm…

                                0 0
                                • dancing dog  

                                  myslim ten kotouč 203mm :-)

                                  0 0
                                  • roud  

                                    Jasný tak ať slouží :O) věřim že budeš spokojenej :O)

                                    0 0
                                    • dancing dog  

                                      díky!..snad nepřijde nějaký překvápko a finanční reserva vydrží a nákup se bude realisovat…pak už snad se dokopu dát kolo do profilu k red dragonovi a podělit se o zážitky…snad z jara…

                                      0 0
    • Páník  

      no ja mam Stance (bez pevne osy), ktera ma stejny zdvih jako ten Nixon a treba oproti Tore na 130mm (kterou povazuju za solidne tuhou vidli) zadnej rozdil nevidim. Problem manitou je, ze kvuli reverz archu maj o neco delsi vnitrni nohy (pri zdvihu 150mm jsou vnitrni nohy vysunuty cca 170mm) a tim jsou ty vidle ke krouceni trochu nachylnejsi. Kazdopadne bych to asi vzal s tim Nixnem…prodat ho muzes vzdycky

      0 0
    • dancing dog  

      Abych nezákladal další vlákno, situace se trochu změnila, nakonec zůstalo o něco víc peněz, než sem čekal a přišla mimo jiné nabídka na vidlu RS Domain 318 , pružina, zdvih myslím 120–160mm. je freeridová vidlice s necelejma 3kg na pevnou osu, sice těžká, ale jak jsem říkal, síš bych měl řešit váhu svou než kola a předpokádám, že by mě to mohlo posunout i směrem k trochu bláznivějšímu ježdění spolu s těmi cyklotoulkami na pohodu- vzhledem k pevnosti atuhosti vidle.. Vidlice snad bude zřetelně lacinější než je nabízena, přestože je neježděná.. Co Vy na to, byla by to při váze jezdce ± metrák / spíš + /a rámu RB Monster AM rozumná volba?

      • Dá se i do takovýdle vidle sehnat tvrdší pružina než s jakou je pultech?

      za názory díky!

      0 0
      • Karlos009  

        To určitě ne, to se k tomu AMku vůbec nehodí, strašně těžký a zbytečný. Pokud opravdu toužíš po něčem bytelnějším s pevnou osu, leží mi doma RS Pike, dual air(necelý 2kg). To by se k tomu hodilo asi víc, nebo něco podobného. Ten Domain je dobrá vidle ale opravdu na FR, to asi jezdit nebudeš.

        0 0
        • burnout/syndrome1  

          RS domain je dobrá vidle a když má přes 100kg,tak by k tomuto rámu šla,ne?Pokud tedy nebude chtít na tom jezdit maratony na čas

          0 0
        • kesu  

          docela souhlas,navic si myslim ze 160mm na tendle ram uz je dost.Osobne bych vzal treba toho pika

          0 0
        • Tušnak  

          ten pike mě napadl jako prví věc! Když už vidli s pevnou osou tak k tomu AMku bude sedět ívce ten Pike než Domain a kilo na vidli na pohodové výlety je už dost! A navíc i ten Pike tě může posunout více k blbnutí, bude na tom s tuhostí lépe než ten Nixon, už je díky té pevné ose.

          0 0
        • Kubiczech  

          Lezi ti doma Pike? Mam tomu rozumet tak, ze se ho chces zbavit? Pisni mi na mejl nebo sem nejakou cenovou nabidku, dik…

          0 0
      • Dijck  

        Podla mna je domain o dost lepsia volba ako nixon. Ak mas tu moznost tak do toho chod. Myslim, ze tych par gramov rozdielu je pri tvojej vahe zanedbatelnych… a zdvih sa na uturne vzdy da nastavit na pozadovanu velkost, ak by 160 bolo vela. Urcite domain.

        0 0
        • burnout/syndrome1  

          Přesně toto si myslím i já.Bude-li jezdit,zhubne 10–20kg a kde bude problém s 2 900 gramovou vidlí?Začnou ho pak třeba lákat sjezdy a jak se mu bude Domain hodit,a XC v klidu může stejně pak taky klidně dát

          0 0
        • ota  

          já bych řekl to samé.chrtům by se to zdálo těžké, ale jestli má chlap 100 kg, tak zvolí dobře.fakt je třeba na potřeby a váhu jezdce přihlédnout,první v cíli nebude,ale koukat jak mu kolo bude uhýbat, to nepotřebuje:)

          0 0
        • MlokCZ  

          Taky si myslim, že Domaina klidně ano. Jediné, co bych u něj ale pořádně promyslel, jestli je pro něj vhodná pružina.

          Jednak bude muset hned dávat jinou a je otázka, zda pro něj bude vhodná k mání (to netušim). A pokud by třeba v budoucnu svojí váhu změnil, tak bude řešit pružinu znovu (a při menších změnách váhy má u pružiny smůlu, bude se mu měnit chování vidlice, u vzduchovky to nastaví přesně).

          0 0
          • Tušnak  

            i to je argument pro to vzduchového Pika!

            0 0
          • Karlos009  

            Já teda taky nějaký ten gram na kole neřeším, ale zase mu zbytečně nenakládám a s tím Domainem a pár těžšíma (levnějšíma) komponentama bude na 18kg jen to fikne, druhá věc je ta pružina, DD sám píše, že není žádný sjezdař a na AM ježdění je v dnešní době vzduch určitě lepší, a třetí věc je geometrie , ten Domain bude i při 14cm zdvihu minimálně o 2cm vyšší než Pike, nebo nějaká jiná AM vidle a to už je zase 1 stupeň na už tak dost položené hlavě a sedlovce. O to víc se to kolo bude ve stoupání vzpínat. Dá se sice ještě snížit, ale určitě s tím nebude šroubovat před každým kopcem. Já bych teda být DD na AM Domaina nebral, raději bych nějaký čas jezdil na tom Nixonovi a na příští sezonu koupil buď Pika, nebo něco od Foxe.

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím co píšeš souhlas a tedy i souhlas, že třeba Pike by byl vhodnější. Talas by se také dal, i když na tu jeho váhu ta pevná osa bude určitě velké plus u Piku.

              Pokud mu nevadí ten problém pružiny, který jsem už rovnou uváděl, tak bych při dobré nabídce ceny (kterou píše že má) o tom Domainu ale také klidně uvažoval i přes ty negativa co k tomu píšeš a se kterými souhlasím. O 2cm snad vyšší při stejném zdvihu než Pike snad nebude, tam bych tipoval rozdíl menší.

              Pokud by neměl výhodnou nabídku cenovou, tak samozřejmě vzít Domaina je nesmysl.

              0 0
              • Karlos009  

                Pike – Lyrik při 14cm jsou právě 2cm a ten Domain určitě nebude menší.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to mě překvapuje, tak velký rozdíl bych nečekal.

                  0 0
                • mar_tin1  

                  pike na 140mm má 518±5mm, lyrik na 160mm má 545±5mm. takže rozdiel na 140mm bude 7mm a nie 20… info je z výkresov www.sram.com/…hox/view.php?…

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    a pre domain platí to isté, čo pre lyrik…

                    0 0
                  • Karlos009  

                    Tak to mám buď většího Lyrika, nebo menšího Pika.:-) Nebo neumím měřit. :-) Ověřím o víkendu.

                    0 0
                    • mar_tin1  

                      no v rámci tolerancie by to teoreticky mohlo byť až 17mm, ale tomu veľmi neverím. skôr by som sa priklonil k chybe merania, ono sa to tak či tak dosť blbo meria priamo na vidlici… nakoniec dancing dog už domaina zavrhol, tak je to pre tento prípad už asi jedno.

                      0 0
    • dancing dog  

      No chlapi, moc mi to neusnadnujete! A co třeba teda nějaká 08 marzocchi 55ATA na AM? Cenově s tím Pikem nejsou nestravnatelný,ne?

      0 0
      • Tušnak  

        tak to ti řeknu, že tu Marušku bych nezvolil, nevím jak je na tom s citlivostí, ale předchůdkyně moc citlivé nebyly:( mi se třeba líbí, ale já bych byl opravdu raději pro toho Pika dual-air. S citlivostí to bude někdejinde a jak píše kali222 podle toho co tady píšeš, tak s tím řádný freeride jezdit nebudeš a když si sem tam ve sjezdu skočíš, tak se vůbec nic nestane a Pike to přežije:)

        0 0
    • kali222  

      jééé zas na XC pevna osa.......:-( velky endura atp takovy pekla vydrzely vidlice s normalnima osama,tak proc by na xc nevydrzely, jaj. tak se vidlcie krouti no a? vetsina z Vas tu vydelava a stejne na tom jezdite(me) chvilku. pochopil bych u nejeke chrti 80mm........ale tohle uz neni snad k obavani.

      0 0
    • dancing dog  

      Díky všem za další reakce, ten Domain to nakonec určo nebude, byl to ten bez U.turn 180mm, to už fakt ne, ale zase jste mě dobře navedli určitým směrem.. ten nixon jsem zkoušel na pučenym bajku a sem na něj žel asi fakt těžkej, i při tužší pružině /předposlední/ se hodně houpal a nořil při brždění, a dost mi plavala… Co ta Marzocchi .. jinak když mlok píše že Pike, tak je to pro mě skoro závazné… :-)

      0 0
      • pitos  

        co ta marzocchi…to by zajímalo asi více lidí. zatím jsem o nich nějaké praktické info neslyšel,tady na foru mají 55ky co vím jen dva a ti na nich ještě pořádně nejezdily.

        0 0
    • Darkson  

      já bych bral vzduchovou vidli s pevnou osou(Nixon, Pike, All mountain atd.)

      0 0
      • dancing dog  

        Ono to tak nějak asi dopadne… Co zkusit dát šanci nějaké té suntource 08? .-)

        btw: pátek+so+ne sem si zalyžoval v alpách a zase mi to připomělo, že je dobrý bejt na světě…zavalen vším možným, včetně událostí u nás v KV nemocnici sem na to už nějak začínal pozapomínat…

        0 0
    • dancing dog  

      Ještě jedno nedůležité a zresuscitované vlákno,dostal sem se v práci k netu až teď, furt někdo prudil, tak tu eště před pokusemo uložení se grafomanuju…

      Takže Monster je už doma, leží chudák na zádech a vypadá bez vidle trochu jako poraněný zvíře…Nixona sem po zkušenosti ze zkoušky nevzal, do jara asi 10–15 g žel nezhodim..No, hodně sem koketoval s myšlenkou nas Marzocchi 55 140mm s kombinovaným systémem pružení vzduch+péro, zámek na korunce, bez změny zdvihu, se slevou něco přes 13ooo, nicméně po prohlídnutí stránek tuning testu a se skvělou zkušeností s vyladěným Epiconem od Milana, co mám na současném bajku , jsem se rozhodl nakonec obrátit se na něj a předběžná dohoda je snad na Epicon TAD s měnitelným zdvihem, poplockem a pevnouosou, ve hře je eště trochu Durolux se zmenšeným zdvihem…vypadá to na březen, vážně se těším…ať Manitou pak dá dostatek času, neděštivo a tak vůbec…za případné názorové reakce dík. Dog

      0 0
      • mar_tin1  

        manitou ti nedá nič, pretože si od neho nevzal nixona :D inak ti samozrejme prajem veľa radosti z nového rámu…

        0 0
      • Black knives  

        Thle je moje. Neřeším,když můžu,jezdím.

        0 0
      • Lišák  

        Tak toho Epicona TAD Ti budu závidět!! Vloni, když jsem potřeboval vidli, tak nebyl :-( Musím se zeptat Milana, jestli se vniřek TAD nedá sehnat samostatně. Jinak mi Epicon 140mm plně vyhovuje.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ono to bude ale něco za něco. Bude určitě také super + bude navíc za jízdy použitelné snižování zdvihu, lehčí váha, neodírající se barva. Ale zase oproti klasické verzi Epiconu bude citlivost o malý chlup horší. Asi ten rozdíl nebude moc velký, ale bude tam.

          Pokud to srovnám u upraveného Talasu x upravená Reba, tak tam ten minimální rozdíl také je díky nepatrně odporům Talas systému navíc. Sice i tak je citlivost upraveného Talasu vynikající (a u Epiconu TAD bude pravděpodobně také, což se uvidí), ale těch cca 1kg (tohle je plácnutý odhad, protože ta upravená Reba je už pod hranicí citlivosti, kterou dokážu doma na váze změřit a ten upravený Talas je už u té hranice také; takže přesný rozdíl dle měření není k mání jen pocity z jízdy) odtrhu navíc tam prostě vždy bude.

          Pokud tedy vyloženě nechceš snižování zdvih (což já bych třeba chtěl a ten nepatrný rozdíl citlivosti za to snižování vždy obětuju – i když bych nejraději jak tu lepší citlivost, tak to snižování), tak bych si nechal Epicona co máš.

          0 0
          • Lišák  

            Raději obětuji trošku citlivosti. Rád jezdím do kopce a bez snižování zdvihu se tomu kolu moc nechce. Samozřejmě-snižování zdvihu+maximální citlivost je ideální kombinace!

            0 0
            • MlokCZ  

              Pak máš tedy v podstatě stejné požadavky na vidlici jako já a verze TAD bude to pravé (kdybych nekupoval Talase rovnou s koly dohromady, tak bych asi také zkusil Epicona TAD a pokud možno s dodělanou high speed expanzí). Já také ten nepatrný rozdíl v citlivosti tomu snižování obětuju a naopak rychlému snižování vidlice bych se teď už určitě nevzdal. Ideální by byla přesně jak píšeš ta kombinace rychlého snižování a maximální citlivosti (a to nejlépe jako upravená pružinovka s odtrhem 2–3kg a průběhem vzduchovky). Ale na druhou stranu je zase fakt, že ten rozdíl v citliovosti není velký, třeba změřit ho doma ani nekožáku, na to je moc malý. Při jízdě to trošku poznat je (srovnávám teď upravenou Rebu x upravený Talas), ale např. oproti rozdílu upravená x neupravená Reba je to rozdíl minimální.

              0 0
          • Black knives  

            Pokud můžu přidat takový postřeh z toho mého kola. Je dobré mít tam vidli se zdvihem 140mm. Bartosz to má spočítané dost na hranu. Když jsem tam měl vidli starou Marunu se 130mm,nebylo to dobré.Když jsem tam dal M se 160mm,začalo se to pekelně houpat. Je to nectnost toho jednočepového řešení.Nyní tam mám 150mm,a dost do kopce ocením,že to zavřu.Tím,že mi ztvrdne předek,nejedu jako na houpacím koni,ale propružování pod zadkem je spíše přínos.

            0 0
            • dancing dog  

              To je pro mě důležitý postřeh. Právě řeším dilema, jestli na stejný kolo robustnější vidlici se změnou zdvihu než Epicon TAD, ale bez zámku, nebo ten Epicon se zámkem.. díky!

              0 0
              • MlokCZ  

                Jenže robusnějších vidlic s použitelnou rychlou změnou zdvihu než Epicon TAD je zcela minimum. Napadá mi jen Talas 36ka a Lyrik 2-step. A ani jedna z nich se mi na to kolo moc nezdá (těch 160mm na trvalé ježdění bude asi moc a u Lyrika není žádná vhodná mezipoloha a těch 130mm na Talasu 36 asi také nebude to pravé).

                0 0
            • MlokCZ  

              Tady budu mít u vidlic úplně opačný názor. Ale celé to vychází z toho, že s houpáním vidlic jsem problémy nikdy neměl, ani ve výjezdu a to ani na supercitlivých vidlicích (jako upravený Talas nebo upravené Reba co teď jezdím a ani upravené pružinovky s odtrhem 2–3kg by mě v tomhle ohledu nevadily a nic citlivější už neexistuje). To houpání vidlic je pouze o stylu jízdy a kruhovém šlapání. Jediné, co není možné na citlivé vidlice se zdvihem kolem 140mm nebo více bez výraznějšího houpání, je jízda ze sedla. To ale v terénu nepraktikuju téměř vůbec, v sedle toho stejně vyjedu mnohem více a jede se mi lépe.

              A tedy zamčená vidlice ve výjezdu je pak z tohoto pohledu úplně špatně. Ničemu to nepomůže a má to x negativ – špatný kontakt s terénem (což je o to horší, že je předek odlehčený), horší přejezd překážek ve výjezdu, další zhoršení geometrie do výjezdu (snížení sagu se na zamčené vidlici projeví ještě více). Trošku lepší to je u vidlice, která se zamyká na sníženém zdvihu, ale to je minimum případů.

              Nejlepší je podle mě snížený zdvih vidlice a k tomu otevřená vidlice.

              A problémy výrazného houpání u zadní stavby také nemám nikdy ani s otevřený tlumičem. Tedy ani tlumič do výjezdu neomezuju.

              0 0
              • dancing dog  

                Ty si jedna ze zdejších autorit, tys mi to zase zamotal :oP

                0 0
                • Black knives  

                  Ať už si vyberešjakoukoliv vidli,opakuju,zdvih 140mm. Jasně,že je to dáno v milimetrech ta míra,korunka-náboj. Ale u Mařen to sedí.Já ji mám zamčenou ve zdvihu,ale taková perlička,nezhoupnu se až na doraz,ono to zamyká už dřív,tak v půlce,a to se mi jede do kopce nejlíp.A Mařeny pruží,i když jsou zamčené.

                  0 0
                  • Black knives  

                    Nevím,jestli to píšu dost jasně. Zamykání by se dalo oželet,ale vyber si vidli,která bude velikostí,jako Mařena,např.55 se zvihem 140mm. Tohle zkoušení mě stálo zbytečné peníze,tak to je moje rada.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Je tu ještě jeden faktor a to průběh vidlice, který může dost ovlivnit sag a celé to zkomplikovat (pak není 140mm jako 140mm a klidně některých 160mm může být skoro stejných jako těch 140mm).

                      0 0
                      • dancing dog  

                        No právě, přesně..já si myslím, že u mě by v tomto případě byl ideál zdvih toho epiconu 150mm

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Vyjdi z toho, co ti sedí a co ne a jak se tobě chovají vidlice za jízdy. Sám musíš vědět nejlépe, jak moc se ti vidlice pohupuje a jak moc ti to vadí. Pokud se někomu při jízdě v sedle nějak moc houpe vidlice (dejme tomu více než 1cm; mě se pohybuje maximálně v řádu mm i u těch citlivých), tak chápu, že mu to vadí a chce ji omezovat. Mě se pohupuje poměrně málo i zadní stavba a když pak navíc oproti tomu je pohupování vidlice zcela zanedbatelné a vůbec ho nevnímám, tak jsem neměl nikdy potřebuju ji omezovat (samozřejmě až na tu výjimku jízdy ze sedla).

                  U mě je to ale dané stylem jízdy a technikou jízdy. Mám na to kolik jezdím dost mizernou výkkonost, technika jízdy v náročném terénu také dost bídná, ale šlapání do kruhu si myslím, že mám docela dobré (válce dost naučily a full pomáhá techniku udržovat, protože jakmile začnu šlapat blbě, tak mi to dá hned najevo) a k tomu jezdím frekvenčně lehké převody. A proto na to mám názor jaký mám.

                  0 0
                  • dancing dog  

                    No, já zamykám víceméně ze zvyku, jakmile jsem dostal na kolo vidli se zámkem na řidítkách, tak sem s tim začal, pravdou je, že jen v nepříliš těžkém terénu, v těžkém do kopce nezamykám…právě z těch důvodů, jakpíšeš.. mě jde spiše o to, že se nevyhnu „pragmatickým“ přesunům po asfaltu či štěrkovkách a v těchto úsecích při větším nasazení pro mě osobně je zámek s výhodou, to už vyzkoušený mám..ale jen na HT…v těžím terénu samozřemě vidlici nezamykám ani při fakt na mě náročným stoupání, což je u mě každý na tři promile .-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jasně, přesuny po asfaltu také někdy mám, ale tam nezamykám taky. V sobotu jsem jel tak 15km asfaltu a v jednom delším kopci jsem přepnul tlumič na propedal a vidlici zamknul a jel delší kus ze sedla (tohle je jediná situace kdy zamykám). No a když jsem byl na kopci, tak jsem to pro zajímavost nechal chvíli zamčené jaké to bude i na rovině a z kopce. No a zase jsem si ověřil, že i na silnici to raději odemknu (silnice rozbité a pro mě přínos zamknutí skoro žádný). V terénu (a to myslím i pěkná neasfaltová cesta) by mě šahat na propedal nebo lock vidlice ani nenapadlo :-) Tedy dříve jsem to používal na předchozím fullu kvůli geometrii (přepnutí na floodgate tam trošku snižovalo sag ve výjezdu), to ale řeší teď snižování zdvihu vidlice mnohem lépe (na Rebě mě ale kdysi když jsem ji jezdil ten u-turn prudil, to bylo na častou změnu zdvihu nepoužitelné).

                      0 0
                      • dancing dog  

                        No, je to vše o zvyku a stylu jízdy. přeci je ale jsem o dost těžší, i při odpovídajícím nastavení se to víc houpe…

                        0 0
                  • Black knives  

                    Určitě máš hodně pravdy. Já jen principem pokus omyl dospěl tady k tomu. Neměl jsem možnost mít na tom kole jiné vidle,než Marzocchi. Ale ten jednočep si žádá dost přesné vyladění,jinak nebude s kolem spokojený. Ale když to vyladí,je v pohodě. Já tam mám navíc klumič na pružině,vidli na pružině,to taky dělá své.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.