Mám silniční kolo ale uvažuji o Gravel kolo ale nevím jestli sadu 1×11 nebo 2×11 co je lepší hlavně to chci na cestu do práce
díky
Mám silniční kolo ale uvažuji o Gravel kolo ale nevím jestli sadu 1×11 nebo 2×11 co je lepší hlavně to chci na cestu do práce
díky
No nevím, na cestu do práce je lepší 1×11, ale zase na cestu z práce je lepší 2×11.
pane Lorenc?
Jestli ze jezdis prevazne silnici tak urcite 2×11. Vhodny prevodnik by byl 46/30 pak mas dostatek prevodu i do terenu.
Můj známý si taky koupil 1×11 a moc spokojený s tim nebyl, ve sjezdech a kles. rovinach je to oproti dvoutácu strašně znát, takže já bych bral 2×11, nic tim nezkazíš.
Nejde o počet převodů , ale konkrétní převodové poměry vs profil tratě .
No a přesně ty * konkrétní převodové poměry vs profil tratě* se líp najdou na 2×11, než na 1×11. Ano, pokud bude extrém a bude na gravelu 53/39 × 11–25, tak to v „terénu“ nebude lepší než 40 × 11/46.
Osobně na kole s berany preferuju 2×, na kolech do terénu 1×. Jsem spokojen. ;-)
Vozim na gravelu 42 – a na silnicnich zapletech nam 10/36. Jeste mi nikdy zadnej silnicar s dvouprevodnikem z kopce neujel :-) 60km/h uslapu a pak stejne vsichni zalehnou.
Dovolím si nesouhlasit,
na silničce pojedeš při kadenci 120 cca 55 stačí aby ti ten přede tebou trochu cukl a už ho nedojedeš
ale pokud se ti to neděje tak ok
Taky je rozdíl jet kadenci 120 s odporem na pedálu a 120 při šlapání vody. Málokoho to baví :)
Tak nejezdim se zavodnikama a okolo Prahy stejne zadny kopec, kde bys nejakou delsi dobu mohl jet a slapat pres 60 neni. V tyhle rychlosti jsme uz vsichni zalehli za riditky.
Ani z Jestedu dolu mi nikdo z meho okoli na silnicce neujel, mozna proto, ze nechtel :-).
Jasné však píšu , pokud vyhovuje OK
Úplně bych se nepoustel do tlumočení toho, co říkal známý a známý známého…neber to lze, ale nevíš, jaké nároky má známý atp.
1×11 je malinko blbuvzdornejsi, na dojíždění do práce úplně v klidu. Současně za mě největší výhodou bylo, že se ti na podzim nazasere přesmyk listím, v zimě mi pak přesmyk namrzal, jenže tuhle výhodu cestou do práce asi moc nežiješ. Jo a ještě možná v terénu tolik vpředu nepadá řetěz.
Mám aktuálně 1×11 (44z > 10/42z) a do rychla je to v klidu, do kopců taky, nevýhodou je, když jedu delší silniční švih, tak jsou „šedé zóny“, kde bys potřeboval převod přesně někde mezi. Tedy odstupnovani není ideální.
Ale jakmile používam gravel jako gravel a ne jako silnicku, tak mi 1×11 úplně stačí :-)
No ono záleží kde je ta práce, pokud bydlí v Jilemnici a děla kuchaře na Labské boude, tak z 1×11 bude dost nešťastný :-) přece jen z půlky parkoviště na dolních misečkach na zlaté návrší je to docela do kopce a ne každému by musel stacit převod 40/46 a z dolních misecek dolu je to dost šlapavý sjezd a 40/11 by mohlo být malo
Je to o zvyku. Pokud máš 1 kolo zvykneš si. Silnička klasika 2×12, gravel 1×12 – celou zimu na gravelu s klukama na silnici nebyl problem.
V zimě snadnější údržba
Tak záleží kolik terén a kolik silnice a struktura terénu. Čím více asfaltu a terén jen šotolina, tím více 2×11 a obráceně.
Každou z možností přicházíš buď o rozsahu nebo o odstupňování. Otázka by měla být 2×12, 1×12 nebo 1×13.
O rozsah u varianty 2×něco neprichazis
Spis 2×11, pokud to nemas hlavne jako nahradu bika.