Plánuji koupit první silničku na přiležitostné ježděni k horskému kolu.A padla mi do oka tato http://www.pedom.cz/…bozi/4458.Co vy na to? Dik moc
Plánuji koupit první silničku na přiležitostné ježděni k horskému kolu.A padla mi do oka tato http://www.pedom.cz/…bozi/4458.Co vy na to? Dik moc
Komponentově je to slušně vybavené. Slabinou by mohla být kola RS010. Nevím, jak je na tom jejich současný model, ale starší byly hodně slabé, ložiska vyžadovala přesné seřízení, jinak se konusy brzy vydřely, zadní kolo se mi po pár km mírně rozcentrovalo a to se opakovalo pořád dokola, takže je po mně brzy vyfasovala o 30 kg lehčí sestřenice s nájezdem 100km/rok a té už RS-ka drží 5 let :-).
No ja mam cca 100kg takže by to mohl byt asi problem:-)
Stačí zakoupit pevnější ráfek (třeba Remerx Rapid) a zadní náboj na 32 špic (Shimano Tiagra a vyšší), nechat zaplést běžnými 2 mm špicemi a máš na dlouho vystaráno. Původní zadní kolo můžeš zkusit střelit za litr na netu.
mam jedny kola su v 100% stavu, su to držaky ak maš zajem napiš :-)
RS10 jezdím – jsou to levná, měkká kola. To první mně nevadí, to druhé trošku. Problémy s rozcentrováním nemám. Co je zásadnější problém, po pár tisících km začnou praskat dráty v zadním kole. Prakticky nejdou sehnat (RS10 už se nevyrábí a nevím, jestli nástupci používají stejné dráty), a když, tak stojí 100 Kč a víc za kus. Drát většinou praskne u závitu, který zůstane v niplu – takže ještě 30 Kč za nipl. U druhýho prasklýho drátu jsem se zamyslel a za 1700,– ve výprodeji koupil ještě jedno samotný zadní kolo, který mělo poškrábaný ráfek. Tím jsem si pořídil 20 náhradních drátů a niplů, a jako bonus mně zbyl náboj a ráfek. Teď vozím s sebou pár náhradních drátů, centrklíč a přidržovač přímého plochého drátu. Když to jednou za cca 1000 km praskne, tak za 20 minut pokračuju s novým drátem.
Takže při moji váze asi mrknout po něčem bytelnějšim:-)A nebo nějaký bazar.Ale jsem opravdovy lajk co se týče silniček.Mužu poprosit o něco konkretniho.Co by třeba měly rafky při moji vaze mít.
To je težký, za tyto peníze nedostaneš kolo v odpovídajícím stavu-vždy tam bude nějaká slabina. Pokud se poohlédneš po bazaru, tak za cca 25tis. budeš kupovat kolo, co před 2–3roky stálo třeba 70tis. a stím i roste "kvalita"dílů leč jsou starší.
Nechci rejpat, ale 2 roky (dobře, i 3 roky) s původní cenovkou 70k za 25k…? Bazar nesleduji tak moc, ale skoro bych řekl, žes to trochu přehnal. Jinak souhlas.
Je to tak, přítelkyně prodala na bazaru 3 sezóny jetou udržovanou a opečovávanou celokarbon silničku na Ultegře (20+20+10=50 tisíc km) za 25 litrů, a to ještě musela, pochopitelně, zapřít skutečný nájezd, jinak by si to tak akorát mohla strčit za klobouk 8–0.
to fakt najede 20 a ještě k tomu závodí na bajku jo? Jestli teda to je ta co myslím.
Už pár let de facto nezávodí, chvála bohu. Více to rozebírat nebudu ;-).
20+20+10 slušný nájezd, to bylo po Zuzuki ?…
nedávno jsem si takle koupil BMC SL01 2013 na Ultegře za 25 s DT SWISS R1750. Myslím, že to byla rozumná podzimní cena
pokud sedí původ a nemá to najeto desetitisíce je to super cena. Ani ne dvakrát tolik za co jsem poslal hliník na 105 sto let starej
Původ je jasný a kolik má najeto,tak to nikdy nezjistím, naštěstí to bylo tréninkové kolo a dotyčný sním nesměl do závodu kvůli sponzorům.....
V této cenové relaci to jsou bohužel vetšinou kola na kterých se šetří, ostatní komponenty bývají ok. Možná by stálo za úvahu obejít pár prodejců s loňskými modely, kolo si ozkoušet a pak se znuděným výrazem zkusit ukecat nějakou slevu. Při tvé váze by se dalo uvažovat i o koupi stávajícího modelu s jinými koly. Nebo si k tomu koupit třeba Mavic Aksium.
Na kolech se šetří vždy. Třeba Cannondale SuperSix Ultegra 2015, doporučená MOC 79k a k tomu ta nejlevnější Aksia :(
Takže je asi nejlepší do budoucna koupit nějaké slušnější kola zvlašt.
Přední kolo bude s nějvětší pravděpodobností v pohodě, zadní si necháš zaplést dle příspěvku nahoře a můžeš vesele drtit kiláky. Pokud z ráfků sundáš samolepky, nebude působit odlišný přední a zadní ráfek nijak rušivě.
Mužeš mi prosim jako lajkovi trošku rozvest to zapletení?To se použije jiny rafek,nebo tlustčí špice atd?
Prostě zakoupíš nějaký všeobecně osvědčený pevný ráfek s 32 otvory, třeba:
http://www.cycology.cz/…-24-der-1215
a nějaký levný spolehlivý zadní náboj se 32 otvory (může být i nějaký drahý spolehlivý, to se ví), třeba:
http://www.cycology.cz/…-32-der-1419
zaneseš do servisu nějakému šikovnému zaplétači, poznamenáš, že to je pro tebe (100 kg) a on si už poradí.
Trochu pozdě jsem si všiml, že na CTM-ku je vzadu jedenáct rychlostí. Takže budeš muset použít dražší zadní náboj, např.:http://www.cyklonemcik.cz/…-10-11-zadni
Ještě přemýšlím,že koupim nějakou „plečku“ na jaro za třeba 10000kčAt neco pojezdim a na leto pošetřím a přiští rok už koupim něco lepšího.Ma smysl třeba něco takového http://www.cyklobazar.cz/…imano-tiagra za 6tis plus třeba 4tis nějaky servis atd.Za to jaro fakt najedu cca 1000km.
No ja bych to bejt tebou bral vic systemove, tzn koupit neco podobneho tomu Scottovi (starsi znacka hlina s karbon vidli a tykadlama = bacha, Scott ma hlina vidli), ale na 10 sp… servis si udelas sam, dily kdyz tak z bazaru, to nebude za 4k i kdybys menil komplet pohon (coz by zas nemelo cenu kupovat)… na tom se da krasne jezdit, az posetris, koupis neco lepsiho jako jednici a tohle nechas do sracek a jako dvojku..
Jednici muzes i postavit, sehnat spicka ram (starsi nebo bazar) a osadit rozumne, klidne 10 sp a budes mit kompatibilitu, moznast prehazovat zaplety..
Asi stupidní otázka,ale mužu se zeptat co jsou to tykadla?:-)
Tady jedny máš
Sorry, mají to starší řady Shimana, nebo nižší, ale od 2016 i Tiagra bude bez nich (a mimochodem 10sp a velmi dobrá)… řadící bowdeny nejsou pod omotávkou.. funguje to kolikrát líp, než ty novější, trochu hůř vypadá ale to nejezdí..
Doporučoval jsem něco na starší 105/Ultegře (řada 5600/6600) s deseti pastorky vzadu..
Tady taky…
Přední kolo má 16 drátový přímý výplet, a jak stoupneš, tak se žvejká. Utahování výpletu v rámci doporučených hodnot moc nepomůže. Někde jsem četl, že málo peněz a málo drátů nejde dohromady :o)
Takže mam radči při moji vaze nejaké kola s většim počtem drátu?? Treba 32atd
Kolo plánuji na jaro tak přes zimu něco pořeším.Mrknu na bazar atd.Trošku mě sere že tomu hovno rozumim.Protože kolo ktere se mi bude zdat ok,muže mít tragické ráfky atd.Co se týče zakladních komponentu mám trošku přehled ale rafky atd velká neznámá.
Doposud jsem všechny Shimano výplety opravil s použitím běžných drátů za pěti až desetikorunu. Nevybavuju si, že by RS10 byly s běžnými dráty nekompatibilní. Dokonce lze běžný drát použít i pro superspeciálně vypadající záplety z počátku století s niply u náboje a hlavičkou drátu v ráfku.
Mají plochý dráty s přímou hlavou. Nepodařilo se mi najít náhradu. A rovnat hlavu normálního drátu, jak mi někdo radil, se mi zdálo moc partyzánský a asi ne moc trvanlivý. Ale možná by to fungovalo. Máš zkušenost? Sice mám teď náhradních drátů dost, a než dojdou, tak asi kola skončí z jinýho důvodu, ale informace se vždycky hodí :o)
Rovnání hlaviček drátů vypadá drasticky, ale je vcelu osvědčená metoda. Doplnil jsem tak za babku prasklý drát do Fulcrumů 5 i do starých ksyrií.
. Na vylety do 100km/den to bude fajn, pokut budes chtít jezdit do 200km/den, tak bych doporucil karbonovou sedlovku a nad 200km/den už bych tento rám nedoporučil.
Jěště bych chtel podotknout že na nich planuji najet tak cca 2tis za rok.Tak at zbytečne neřeším nejaké super ráfky na to moje ježdění.
S takovým mini nájezdem bych nechal klidně chvíli ty původní RS010, po najetí nějaké té stovky získáš sám spoustu poznatků a zkušeností jak se budou chovat a podle toho se následně zařídíš.
Při 100 kilech to praskání drátů začne docela brzo. A pak začneš řešit to co já. Mám ty kola zahodit při prvním prasklým drátu? To ne! Tak koupím dva náhradní. Doma to nevyměním, protože to jsou atyp hliníkový niple a přímý dráty. Tak do servisu, nebo ještě speciální centrklíč a přidržovač? Pokud si nářadí nevybrousíš ze starý karabiny z pevnostního duralu, tak za ně dáš, tuším, 800,–. Když to dáš do servisu, tak nebudou vědět, kolik si za výměnu nestandardního drátu říct. Nehledě na to, že pokaždé, když drát praskne, tak je kolo prakticky nepojízdné, protože při 20 drátovém výpletu to je sakra znát. Takže přece jen to nářadí, abys to byl schopen vyměnit na cestě. Začnou Ti naskakovat částky, že když to po čase zpětně vyhodnotíš, tak si řekneš „že jsem se na to nevysr*l!“. Nebo jako já, udělat si nářadí a někde lacino koupit jedno zadní kolo na náhradní dráty a můžeš jezdit :o)
Jak uz tady nekdo zminil, Decathlon, konkretne tenhle stroj:
http://www.decathlon.cz/…8331275.html
Ram bude podobny (a tenhle i lip vypada, podle me), komponenty cca stejne, kola lepsi, Aksia jsou sice zakladni, ale drzaky a jedou slusne.. bych se toho nebal.. teda pokud nesezečnes neco fajn v Bazaru..
Na Decathlonech je nemaj skladem, ale tvrdi, ze se daj objednat, viz vlakno zkusenosti se silnickami Decathlon a mistni uzivatel Dave…
A pred nakupem jakehokoli silnicniho kola dukladne prostuduj temata v silnicni sekci re velikost, mereni na comp cyclist fit calc a co z toho vyplyva, usetris si prachy a frustrace..
Tohle vůbec nevypadá zle, jestli se bude dát reálně sehnat, tak to bude v pohodě.
Narazil jsme na stránkách Širera na silničku na karbonovém rámu od Pellse s Veloce a Khamsinama za 30 tis. Ale je to jen M a má klasické převody.
A mimo: Jak dlouho už Širer nenabízí kola pod svou značkou?
Nebo máš taky možnost si kolo poskládat dobrej rám seženeš max do 10 ale kolem 5 se dá sehnat taky slušnej kousek pak nějaký to osazení a nové kola do 5 seženeš taky já mám libovku 100 ± jezdím F5 s cenou kolem 5 litrů a druhej pár aksia za 4
Možná začnu přemyšlet o tom poskladani.Ale sam to nezvladnu a prijit do prodejny s ramem na rameni a krabici plnou veci okolo a řict jestli mi to poskládají mi přijde divné.Nebo to tak funguje?
Na tom tě asi docela natáhnou. Nebude jednoduché dostat se na dobrou výbavu. To už raději zadat přímo stavbu někomu, kdo má přístup k dílům za velkoobchodní ceny a skládá kola na zakázku. Takových lidí je tady dost.
Na to bych se vykašlal. Nejsem si jistý, ale mám za to, že skládáné kolo vychází dráž, než varianta „hotové kolo, na kterém mně nesedí jedna věc a jen tu jednu věc vyměním“. Jestli Ti to navrhované kolo jinak bude vyhovovat a jediný problém je v kolech, vzal bych ho a vyměnil kola. Vzít od Rara za 1600 solidní jetá kola, NEJETÁ RS010 prodat nějakému zoufalci jako já na náhradní dráty. Jo, omlouvám se za matení: mám zkušenost s RS10, a tohle jsou RS010. Přidali na každém kole po čtyřech drátech, takže teď to je 20/24 místo 16/20. To asi zlepší životnost výpletu. Principiálně je to ale na těžkého jezdce pořád málo.
+1, u low cost silnicek to tak myslim je..
Skladat se vyplati az drazsi kousky, a to jen kdyz sezenes ram za slusny prachy (starsi model nebo bazar..)
Low cost silnice nejlepe bazar, pockat si a vybirat, nebo zakladni slusny model a pocitat s tim, ze neco casem vymenim (zaplety se pocitaji jako prvi obet, ale zas pokud nejsou uplne na hovno, mas kola na trening/zimu/sracky, coz taky neni k zahozeni)
Nejvic stejne udelaji plaste a duse a to na zadne seriovce neni nic extra..
Moc dik za rady.Takže ve finale je asi nejlepši dokoupit nějake kvalitnější kola.To je asi základ.Ještě mě padlo do oka toto http://www.cycology.cz/…-28-3294.Tam ty kola budou asi to same předpokladam.Tak asi jako u každeho kola v teto cenové relaci jak se dnes dočítám.
Pokud jsi z Hranic (na Moravě jako já), tak je to v pohodě, kluci ti kola v servisech jak na 1. Máje tak na Šromoťáku kvalitně zapletou z donesených komponentů za přijatelnou cenu. Sám mám od nich zapleteno snad 5 nebo 6 párů kol na silnici i na bajka.
Jo.S Ervinem je dobrá domluva.Tak uvidíme.Přes zimu to nějak pořeším.
Tady je správný odkaz http://www.mojekolo.cz/…-tour-2-2016
Tak na to bych se vykašlal (Tiagra vs. 105 u prvního kola, cos posílal, trojpřevodník, kola taky nic moc).