Ahoj všichni, už dlouho vás tu čtu a jelikož jsem amatér na kola, zatím se radši nevyjadřuju..až nyní a prosím o odborné rady uživatelů a znalců:o)
Měl jsem možnost si dnes vyzkoušet 4 své „katalogové“ favority naživo. S každým přes 20km, částečně v hodně těžkém lesním terénu, výjezdy, sjezdy, šutry, kořeny, bahno…, částečně po zpevněných cestách a silnicích.
Měl jsem pod zadkem (vše modely 2009):
1. Trek Top Fuel 8 vs. Specialized Epic Comp – 100mm zdvihy
2. Trek Fuel Ex 8 vs. Specialized Stumjumper Expert – 120mm zdvihy
A teď mám v hlavě guláš, co pořídit..!! Doteď jsem 15 let jezdil na trekingovým kole Fort bez odpružení… Ještě moje parametry – 178cm, 105kg (nikoli pupkáč:o), ročně cca 2.000 km, doteď spíš cesty a silnice, od teď bych rád i lesy, terény…žádné sjezdovky nebo závodění.
100mm kola mi přišla ze začátku SUPER, pružila (což jsem doteď neznal), lesy celkem v pohodě, na silnicích a cestách poměrně taky oproti mému starému trekingu, valivý odpor větší, ale technicky určitě lepší. Pak jsem ale vlezl na 120mm a byl jsem jak v nejpohodlnějším křesle a v ráji…
Mnou zjištěné výhody/nevýhody: 100mm neztrácí oproti trekingům tolik v rychlosti na rovinách, sportovnější posaz, výjezdy do kopců zvládá oproti 120mm lehčeji, prudké sjezdy a šutry a bahno moc nezvládá, resp. není na nich taková jistota před držkopádem…
120mm jsou na rovinách línější, resp. člověk se o dost víc nadře, aby jel rychle (a taky se na tom houpá jak na houpacím kohoutovi), výjezdy zvládá hůř oproti 100mm (i tak, že co 100mm jentaktak vyjelo, 120mm jsem tlačil..), zato kořeny a bahno a louky a pole a lesní cesty a hlavně sjezdy(!) – to je téměř orgáč a hodně velká zábava!!
No jo, ale člověk přeci do těch terénů musí přes silnice, musí přes zpevněné cesty a aby mu kámoši jen s předními tlumiči neujížděli, nemůžu přeci vlítnout do 120mm…jenže když pořídím 100mm, budu na silnicích a cestách dobrej a terén mě tak bavit nebude…
CO S TÍM????
Díky!!!