Prosím zkušené - poraďte - Trek vs. Specialized a 100mm vs. 120 mm

129 nepřečtených
  • R:o)man1

    Ahoj všichni, už dlouho vás tu čtu a jelikož jsem amatér na kola, zatím se radši nevyjadřuju..až nyní a prosím o odborné rady uživatelů a znalců:o)

    Měl jsem možnost si dnes vyzkoušet 4 své „katalogové“ favority naživo. S každým přes 20km, částečně v hodně těžkém lesním terénu, výjezdy, sjezdy, šutry, kořeny, bahno…, částečně po zpevněných cestách a silnicích.

    Měl jsem pod zadkem (vše modely 2009):

    1. Trek Top Fuel 8 vs. Specialized Epic Comp – 100mm zdvihy

    2. Trek Fuel Ex 8 vs. Specialized Stumjumper Expert – 120mm zdvihy

    A teď mám v hlavě guláš, co pořídit..!! Doteď jsem 15 let jezdil na trekingovým kole Fort bez odpružení… Ještě moje parametry – 178cm, 105kg (nikoli pupkáč:o), ročně cca 2.000 km, doteď spíš cesty a silnice, od teď bych rád i lesy, terény…žádné sjezdovky nebo závodění.

    100mm kola mi přišla ze začátku SUPER, pružila (což jsem doteď neznal), lesy celkem v pohodě, na silnicích a cestách poměrně taky oproti mému starému trekingu, valivý odpor větší, ale technicky určitě lepší. Pak jsem ale vlezl na 120mm a byl jsem jak v nejpohodlnějším křesle a v ráji…

    Mnou zjištěné  výhody/nevýhody: 100mm neztrácí oproti trekingům tolik v rychlosti na rovinách, sportovnější posaz, výjezdy do kopců zvládá oproti 120mm lehčeji, prudké sjezdy a šutry a bahno moc nezvládá, resp. není na nich taková jistota před držkopádem…

    120mm jsou na rovinách línější, resp. člověk se o dost víc nadře, aby jel rychle (a taky se na tom houpá jak na houpacím kohoutovi), výjezdy zvládá hůř oproti 100mm (i tak, že co 100mm jentaktak vyjelo, 120mm jsem tlačil..), zato kořeny a bahno a louky a pole a lesní cesty a hlavně sjezdy(!) – to je téměř orgáč a hodně velká zábava!!

    No jo, ale člověk přeci do těch terénů musí přes silnice, musí přes zpevněné cesty a aby mu kámoši jen s předními tlumiči neujížděli, nemůžu přeci vlítnout do 120mm…jenže když pořídím 100mm, budu na silnicích a cestách dobrej a terén mě tak bavit nebude…

    CO S TÍM????

    Díky!!!

      
    0 0
    • vset  

      Asi bych pro tve potreby hledal system ktery jde uzamknout a nebal bych se o neco vetsich zdvihu ktere v terenu vyuzijes.

      0 0
    • FrontMan  

      Ahoj já jezdím celodenní švihy typu dopravím se po asfaltu do hor a tam jezdím hřebeny. Mám Scott Genius MC 20 ´08 se zdvihy 140/130 a jsem nejspokojenější člověk na světě. Na asfaltu to zamknu a nic neřeším, výjezdy a traily v terénu jezdím na 120/80 a z kopce to otevřu naplno. Neznám (teda aspoň jsem zatím nejezdil) průchodnější bike terénem. Pokud máš možnost, zkus ještě toho Scotta. Jenom bych upozornil že ty carbonový rámy maj hmotnostní omezení. Tuším, že do 100 kg.

      0 0
      • FrontMan  

        Třeba tenhle :

        http://www.kasa.cz/…183-cm-2008/

        0 0
        • R:o)man1  

          Díky za prozatím všechny názory a tipy, o tom jsem zatím ani netušil, že si můžu „vyrobit“ takový rozsah zdvihů a navíc páčkou na řídítkách… Scota jsem z mé „oblíbenosti“ prozatím vypustil, protože mi přijdou srovnatelné modely dražší oproti třeba Treku, když porovnám komponenty…

          Ale jo, juknu na ně. Jdu hledat nějakou velkou prodejnu v Praze a zajedu tam.

          Ještě jednou díky!!

          0 0
      • kesu  

        mam pocit ze scott ma do 115kg i s kolem…

        0 0
    • Vegan  

      Osobne bych volil 120mm v podani speslu. To proc spesl je hodne subektivni me by vice vyhovoval system FSR oproti ultra citlivemu, ale zase houpavejsimu Treku. Avsak to proc 120mm a ne 100mm je zrejme, na silnici muzes vse pozamykat, ale v terenu, kdyz se naucis zpravne techniku ( slapani do kruhu, lepe vyuzivat moznosti kola ) budes na 120mm cca stejne rychly, ale technicky zdatnejsi a mozna i vdalenostne schopnejsi tzn ujedes vice ponevads unava jistych partii bude prichatet pomaleji. 100mm kola jsou ve vetsine strasny chrti a to nemyslim jen temy 20mm zdvihu, ale i geometrii natazenejsi posed a strmejsi hlavovy uhel ( v ostrejsich sjezdech pak tendence prepadavani dopredu).

      0 0
      • Vegan  

        Jinak je tu jeste moznost jit do neceho co ma system na bazi VPP tyto kola za jistou cenu urcitych neduhu ( pedal kick, trosicku mensi citlivost) nabizi sviznost mensich zdvihu i pri vysich zdvizich diky prave pouzitemu pruzeni zadni stavby. Takze skus kouknout po necem trebas od Giantu, Santa cruz atd..

        0 0
      • Kurk  

        Jenom k té technice…co je to „šlapání do kruhu“ ?????

        0 0
        • Vegan  

          ze nedupes nohou do pedalu jen kdyz pod ni zrovna mas pdal ale pomoci SPD opisujes silove cely kruh tzn pohanis kolo stejnomerne obema nohama stale v kruhu

          0 0
    • McBlacky  

      kup si Stumpjumper comp, má tlumič s nastavením Open/propedal/loc­k out.

      v terénu to dáš na open, ve výjezdu nebo na šotolinách na propedal a na silnici lock. Přijde mi to lepší než systém s brainem, kde to prostě naladit tak abyto umělo všechno nejde.

      mám model 2009, najeto cca 1500 a přijde mi to hodně dobrý. Jenom tradiční slabina spešlů jsou kola. dal jsem cca o 350gr lehčí než je série a jede to mnohem lépe.

       
      0 0
      • R:o)man1  

        McBlacku – co tím myslíš o 350g lehčí kola? Jako koupit i nové ráfky nebo jen gumy?

        Jinak jeden kámoš si při koupi nechal na HT nazout úzká trekingová kola ale se vzorkem a je dost spokojen. Je to běžný postup na kombinaci terén/silnice?

        0 0
        • McBlacky  

          prodal jsem originál kola a pořídil jiná – náby/dráty i ráfky. Pláště i duše jsem nechal stejné.

           
          0 0
    • JakubG  

      Zdarec,

      jezdím SJ expert 07.

      pár věcí k rozhodování:

      1. kupuješ si celopéro aby se nehoupalo, nebos chtěl pohodu v terénu?
      2. na lehké pouhupování si do týdne zvykneš.
      3. rychlost na silnici se dá výrazně měnit obutím
      4. čítej s tím, že se ti může změnit jízdní styl. Začne tě víc bavit technika a jízda po asfaltu pro tebe ztratí jakoukoliv krásu.

      A teď k brainu:

      1. houpe se jen v sedle, ze sedla se zadní stavba ani nehne
      2. na sjezd je lepší ho vypnout úplně
      3. do prudších výjezdů je třeba zatáhnout vidlu na 100mm, na 140mm se nikam nevyškrábu

      no a kamarádům na pevňácích se budeš smát dole pod sjezdem. A o čem se drbe v hospodě? o tom jaks dojel na přesunu poslední, nebo žes dal všem na prdel ve sjezdu?

      Takže asi tak:)

      PS: doufám, že sem ti hlavu nezamotal eště víc

      0 0
      • JSt  

        no a kamarádům na pevňácích se budeš smát dole pod sjezdem. A o čem se drbe v hospodě? o tom jaks dojel na přesunu poslední, nebo žes dal všem na prdel ve sjezdu?

        nez dojedes na kopec, tak pevnaci uz jsou davno dole a v hospode se ti budou smat, zes nestihal ani do kopca, ani na rovine, ani z kopca a ty budes smutnej, pac nikdo nevidel, jak sis daval sjezdy :-)).

        0 0
        • Barak  

          :-)

          0 0
        • JakubG  

          dobřee :))

          0 0
        • McBlacky  

          pokud se pojede po asfaltu nebo šotolině tak máš pravdu.

          Pokud v terénu, tak dost výrazně naklepeš HT i na rovině a rozhodně se dá vyjet více technických stoupání.

          0 0
          • Barak  

            Asi záleží co si kdo představí pod slovem terén. Za sebe můžu říct, že spoustu úseků v terénu jsem na HT jezdil rychleji. Záleží prostě hodně na povrchu. Tam, kde se na HT musíš zvedat nebo dost odlehčovat zadek, tak je full rychlejší. Jinak to samé o povrchu bych řekl, že platí i při výjezdech. Třeba u fullu jsem si celkem těžko zvykal např. na techničtější výjezdy, kdy se třeba stane, že přejedeš kořen, zadní staba se zhoupne a zrovna v tom momentu už najíždíš na další kořen a musíš o to víc máknout.

            0 0
      • R:o)man1  

        K tomu „zatahování vidle“. Mám chápat, že při jízdě otočím knoflík na vidli nebo přepnu páčku na řídítkách nebo že pod kopcem rozebírám tlumič a vkládám nebo vyndavám nějaké podložky?? Nedovedu si dost dobře představit ten systém – ladit takový rozsah, např. od 100 do 140 tam i zpět nebo i víc… Ještě jsem takový systém na vlastní oči neviděl.

        0 0
        • Barak  

          Nic se nerozebírá. Otočíš jen páčkou na vidlici a snížíš zdvih ze 140 na 100, umožňují to pouze některé vidlice.

          0 0
    • Scully  

      Já mám Stumjumpera comp, a nezdá se mi to tak strašný s tím houpáním. Určitě to je horší než VVP, ale dá se to přitvrdit nebo uplně vypnout. Ale já odobně používám max propedal. A to jezdím hodně po silnicích.

      Ale hodně záleží jak jsi zvyklý jezdit, co jsem jseděl na tom treku, tak to bylo pocitově hodně jak HT. Tedy nataženější, sportovnější a taky nervoznější. Kdežto ten spešl je už posedem víc pohodovej.

      0 0
      • kycis  

        Naprosto s tebou souhlasim, ten posed na Treku je vic natazenej, sportovnejsi, a to byl duvod proc jsem ho nakonec zvolil, proste mi vic sednul. Rizeni je opravdu asi o kapku rychlejsi nez by bylo nutne, ale za par kilometru si na to zvyknes a dokazes to vyuzivat, jen je potreba bike do zatacek trosku vic naklonit.

        0 0
    • Barak  

      Rozhodování mezi 100/120 je jen o tom co budeš jezdit za terén. Pokud nejezdíš převážně težkej terén, dal bych přednost 100mm, protože už tak je to dost pohodlný a jede to prostě líp. Zamysli se prostě nad tím, na jakém terénu strávíš kolik času a podle toho zvol zdvih.

      0 0
    • BB  

      Nenapsal jsi jak se ti jevil EX vůči SJ. Pouze jsi srovnával 100 vers. 120. Dost mě překvapilo, že 120 zdvih popisuješ jako houpašku. Máme v rodině Fuela EX 8 s tlumičem Fox RP2, trochu jsem na něm pojezdil a to kolo se vůbec od šlapání nepohupovalo. SJ neznám, tak nemohu posoudit. Šel bych určitě do zdvihu 120 a pokud chceš kolo, co se nehoupe, tak za EX dám ruku do ohně.

      0 0
      • capo  

        Přesně tak, z původního příspěvku je vidět, že majitel vůbec nezaznamenal rozdíl mezi koly se stejným zdvihem, dost možná se ani nesnažil je nastavit pro své potřeby, které patrně ani přesně nezná.

        Doporučuju nejdřív vymyslet, kvůli čemu vlastně chceš fulla a do jak moc velkých terénů ho chceš používat. Pokud lehký terén, ber 100, pokud těžší, ber 120. Pohupování se dá vždy trochu eliminovat nastavením tlumiče. Pokud nemáš vyloženě závodní ambice, tak tě to nijak moc omezovat nebude, a hlavně, dokud nebudeš přesně vědět co vlastně chceš, a neprojedeš si více různých kol (dlouhodobější testování), tak se ani nedozvíš, co které systémy nabízí, a co je pro tebe nejlepší. Já bych z toho po amatérské ježdění nedělal vědu :) ber podle terénu. Já osobně jsem právě přešel z chrtího 110 na 130 :)

        0 0
        • jIrI___  

          Tak a teď už jen specifikovat lehký a těžký terén. Každý si pod tím pojmem může vybavit naprosto odlišné věci :)

          0 0
          • Fana.A  

            Ještě je tu tenhle kousek. Zadek 100, předek 120. Zamykáš jenom předek, zadek je „automat“.Měřím 178 a mám velikost 51. Je mi akorát, ikdyž mě všichni doporučovali menší rám.

            0 0
            • R:o)man1  

              Tak to je hodně zajímavý, někde ho zkusím najít naživo… Díky!

              0 0
          • R:o)man1  

            Předně díky moc za všechny sympatický názory a rady! Je mi jasný, že co člověk, to názor a že i co kolo 120mm, to jiný názor na značku, resp. na jejich o trochu různý technologie.

            Co se týká porovnání nikoli zdvihů, ale značek (koncepcí), tak po celém dni dřiny mám názory a postřehy (amatérský a subjektivní) asi tyto:

            1. Trek Top Fuel 8 vs. Specialized Epic Comp – 100mm zdvihy

            Top Fuel byl v terénu podstatně hravější a jelikož jsem nikdy nejezdil lesní kopce „dolů“, tak i pro mě bezpečnější – určité úseky jsem se na jediném tomto kole nebál „pustit“. Vadila mi ale na něm nemožnost uzavřít tlumení, proto jsem ho na zpevněných cestách a asfaltkách shledal nejmíň rychlým, resp. nejvíc těžkopádným. Na Epicu jsem se sice taky nebál sjezdů, ale už tam nebyla taková „gaučová“ jistota, na zpevněných cestách a asfaltkách se mi zdál díky možnosti uzavření pérování lehčí a rychlejší než TF.

            2. Trek Fuel Ex 8 vs. Specialized Stumjumper Expert – 120mm zdvihy

            Fuel Ex byl pro mě prvním pořádným horským kolem, který jsem měl po 40 letech svýho života pod zadkem, takže svý názory na něj považuju i já sám za neobjektivní (v mém subjektivní amatérismu:o). První hodinu jsem se jen smál:o) Ale – byl k mání jen v rámu 19,5, takže na mě dlouhý a bolely mě z něj po 2 hodinách záda. Ale jinak na zpevněných cestách a asfaltkách hodně svižný, příjemný, pérování a tlumení pro tyto účely výborný. V terénu jsem díky nízkým řídítkům měl pocit, že spadnu na hubu (jak tu někdo psal) a celkově si to kolo se šutrama, kořenama a bahýnkem moc neporadilo. Stejně na tom byl i SJ Expert, toto kolo jsem pro svý účely shledal jako nejmíň vhodný (asi díky tomu přepouštěcímu tlumicímu systému na zadní vidli), který pracuje „samo“ – není možný ho za jízdy štelovat. A to mi vadilo nejvíc. Celkově tohle kolo na mě dělalo takový „profesorský dojem – tady mě máš a smiř se s tím, co umím..“.

            Tak asi tak…

            Dnes ještě zajedu juknout na Gianty a Scotty a na jejich systémy a uvidím. Volba je to fuckt těžká! Nechce se mi pustit pade až sedumde a pak si něco vyčítat, proto tak šťourám… Osobně bych terény moc rád, ale zrovna moje partička dlouholetých kámošů s pevnýma zadkama a 100mm vpředu je spíš na přesuny po zpevněných cestách, silnicích a max. loukách…samozřejmě do večerních hospůdek:o(

            Je to jak s motorkama (kterým naštěstí rozumím). Nemůžu chtít zmrzlinu na okruh, aby se škrábala občas do kopců a Crossku, se kterou budu chtít vyhrávat na okruhu…

            Ještě jednou dík za názory!!!:o)

            0 0
            • JakubG  

              no k tomu SJ

              ± 10 PSI v tlumiči dělá s kolem neskutečný věci, stejně tak jak nastavení brainu a zpětného odskoku.

              vono když se to celopéro pořádně nenastaví na člověka, třeba i celý den štelování a zkoušení, jede to tak nějak divně všecko.

              A navíc to obutí… na fat albertech 2.4"  to silniční raketa fakt nebude.

              0 0
              • R:o)man1  

                Jakube, to je pro mě nová věc, že i pouhé doštělování odskoků a nahuštění vzduchu může mít opravdu takový vliv na jízdní pocit a zkamarádění se s kolem nebo zavržení ho..? Mně to servisáci nafoukali vzduchem vždy po dotazu na mojí hmotnost podle nějakých tabulek a tím to haslo. Ale je fakt, že celý den se jenom mně věnovat nemohli a i když byli ochotní a milí, chápu to! S odskokama jsem si po cestě hrál a 1 klik tam nebo sem nic neřešil. Poznal jsem různost odskoku až po 3–4 kliknutí doleva nebo doprava, to jo.

                A k těm kolům – sám jako naprostý amatér jsem se ptal po každé jízdě, jestli se mi zdá, že ty gumy „nějak kloužou a nejsou moc jistý“. Na tento dotaz se na sebe servisáci koukli, pousmáli se a odpověděli, že když už pozná i amatér, jaké to jsou šlupky, tak že to už je co říct! A že ty sériově montovaný pláště fakt dobrý nejsou. Takže jsem smířen, že s koupí kola kupuju rovnou i nový obutí.

                0 0
                • JakubG  

                  jj, dělá to docela dost. Ale to si každý odladí až časem podle toho jak to vyhovuje.

                  Na netu čtu že se standardní obudí dává S-Works The Captain, 26×2.2", ty by nemusely být zas tak špatný. Ale pravda ve vlhku a v lese se hodně rychle zserou a nemaj moc dobrý boční vedení. Pláště jsou už ale na jinej pokec:)

                  Hlavně si rozmysly, která geometrie ti líp sedí, jestli chrtí nebo pohodová, zbytek se dá už vždycky nějak spravit.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    k těm Captain.

                    nejdřív jsem je taky chtěl zahodit. Na druhým fullu jezdím NN a SS a proti tomu mi to přišlo pomalý a nejistý. Pak jsem na tom dal pár stovek km v terénu a přijdou mi hodně dobrý. Kola střídám, tak to můžu docela srovnat. Jen jde o zvyk, mají trochu jiné chování a vysílají jiné signály když jsou do driftu/smyku. Ve volnějším terénu a zvlášť ve vyšších rychlostech je Captain jeden z lepších co jsem jezdil.

                    co se týče brainu, mnohem lepší by bylo kdyby SJ expert měl stejný tlumič jako comp /Triad/, ale s ovládáním na řidítkách.

                    0 0
            • R:o)man1  

              PARDON..!!! Já zmotal názvy a obrátil je… Takže mé hodnocení (které zůstává z předchozího příspěvku) správně TEĎ:

              1. Trek Top Fuel 8 vs. Specialized Epic Comp – 100mm zdvihy

              TOP FUEL byl pro mě prvním pořádným horským kolem, který jsem měl po 40 letech svýho života pod zadkem, takže svý názory na něj považuju i já sám za neobjektivní (v mém subjektivní amatérismu:o). První hodinu jsem se jen smál:o) Ale – byl k mání jen v rámu 19,5, takže na mě dlouhý a bolely mě z něj po 2 hodinách záda. Ale jinak na zpevněných cestách a asfaltkách hodně svižný, příjemný, pérování a tlumení pro tyto účely výborný. V terénu jsem díky nízkým řídítkům měl pocit, že spadnu na hubu (jak tu někdo psal) a celkově si to kolo se šutrama, kořenama a bahýnkem moc neporadilo. Stejně na tom byl i EPIC COMP, toto kolo jsem pro svý účely shledal jako nejmíň vhodný (asi díky tomu přepouštěcímu tlumicímu systému na zadní vidli), který pracuje „samo“ – není možný ho za jízdy štelovat. A to mi vadilo nejvíc. Celkově tohle kolo na mě dělalo takový „profesorský dojem – tady mě máš a smiř se s tím, co umím..“.

              2. Trek Fuel Ex 8 vs. Specialized Stumjumper Expert – 120mm zdvihy

              FUEL EX byl v terénu podstatně hravější a jelikož jsem nikdy nejezdil lesní kopce „dolů“, tak i pro mě bezpečnější – určité úseky jsem se na jediném tomto kole nebál „pustit“. Vadila mi ale na něm nemožnost uzavřít tlumení, proto jsem ho na zpevněných cestách a asfaltkách shledal nejmíň rychlým, resp. nejvíc těžkopádným. Na SJ EXPERT jsem se sice taky nebál sjezdů, ale už tam nebyla taková „gaučová“ jistota, na zpevněných cestách a asfaltkách se mi zdál díky možnosti uzavření pérování lehčí a rychlejší než TF.

              Tak – TAK :o)

              0 0
              • tassajara  

                Podla toho co pises, hlavne hned hore, si to odpruzenie a jeho schopnosti v terene celkom vies uzivat, cize IMO by bola skoda vzdat sa toho co prinasa vyssi zdvih aj napriek tomu, comu je na ukor, kedze su tam moznosti uzamykania a pod. a teda prilezitostne iste dokazes drzat krok aj s tou partiou na HT (a postupne iste zadnym odpruzenim nakazis aj niektorych z nich :) Ja naopak beriem mtb hlavne ako prostriedok pre jazdu smerom nahor, a tak by som v pripade nemoct mat HT volil nizsi zdvih aj napriek horsim schopnostiam v zjazdoch atd. No vyssia hmotnost spojena s vyssimi zdvihmi pre teba asi nie je rozhodujuci argument, takze pravdepodobne si vyberies z tych 120mm. A s tymi motorkami si to dokonale vystihol. Prosto keby clovek chcel mat doma optimalne riesenie pre vsetky okamihy, tak nevystaci s jednym fulom (obchodnici to na nas tak isto zamerne usili! :o)

                0 0
                • tassajara  

                  Este nech je to dokonale zamotane, neuvazoval si o GT? Ked by som vyberal full, minimalne zviest sa na nich by som niekde skusil.

                  0 0
                  • R:o)man1  

                    Já nepreferuju značku, jen jsem dřív sbíral názory kolemjezdících zkušenějších, pročítal katalogy a sledoval info na netu. Proto se nebráním jakékoli značce a pokud máš dobré zkušenosti s GT, klidně ho zkusím.

                    0 0
                    • tassajara  

                      Ja jazdim bez zadneho odpruzenia, ale zaujali ma nejake vyjadrenia ohladom vlastnosti GT Marathon (120 mm). Vyssie zdvihy su potom GT Force (140 mm)

                      Prajem dobru volbu :o)

                      0 0
              • Lister  

                mě to přišlo divný :-)

                A podezřívám tě, že nejsi žádný amatér a jen si z nás střílíš, protože ty pocity dokážeš popsat zatraceně dobře a pokud jdo o chování Treka se 120mm tak bych se s tím 100% stotožnil.

                Podle mě nepotřebuješ rady, jen si to musíš přebrat a vyhodnotit sám. Já bych volil „hlubšího“ Treka, už jen proto, že to je největší fešák :-)

                0 0
                • R:o)man1  

                  ..rejpale:o) Na kole (trekingovým Fort Sirius, r.v. cca´94) jsem najezdil ve svým 40letým životě celkem asi 3.000 km. Tak 2 roky jsem na něm neseděl a až letos mě to zas chytlo – a pořádně! A nejsem ani prodejce, ani zástupce jakékoli značky.. Jsem jen šťoural, co nejdřív shání informace, zkouší, přemýšlí a pak teprve koupí. Kdyby šlo o motorky, přiznal bych se, že vím, ale o kolech fakt nic nevím. Příští víkend zkusím SJ Elite, pak mám na další víkend slíbeného ještě jednou FuelExe 8 a pak už to asi rozlousknu.

                  Kdybych měl vybírat podle designu a sympatií, černý FuelEx8 už by byl dávno můj:o)

                  0 0
                  • tassajara  

                    mimochodom, na akej motorke jazdis, ak smieme vediet? :o)

                    0 0
                    • R:o)man1  

                      Na silnici GSX 1300R Hayabusa, na okruh GSX-R 750. Vše od pana Suzukiho:o)

                      0 0
                      • tassajara  

                        gsxr750 – parada! Hayabusa, toho som sa vzdy bal ze by sa mi mohlo stat ze by som na to musel nebpdaj sadnut :o))) GSX R750 ktory rocnik?

                        Mne sa velmi pacia naked, napr XJR, alebo CB1300, mam rad aj V2 (aj sportove, aj tie na poprdzanie :o))

                        Vela stastnych km prajem ;)

                        0 0
                        • R:o)man1  

                          r.v. 06, speciálně postavená na okruh (kapoty, kola, rychlořazení, jednotka a vše zbytečné pryč). A Busa je mazlík, není se čeho bát!:o)

                          Díky!

                          0 0
                          • tassajara  

                            Vidim ze si maximalista :o)

                            Preto ti dam este jedneho brouka do hlavy:

                            http://www.giant-bicycles.com/…n/530/34294/

                            Mal by mat velmi vychovane spravanie aj do kopca, zdvih dostatocny, hmotnost prijatelna – mne sa to pozdava ako stastna kombinacia. V nejakom Vele bol aj test, neviem teraz presne zistit ktore to bolo. Mozno 4/2009.

                            Rychloradenie – to je take, co vypne pri pohybe radiacej packy zapalovanie a da sa radit bez spojky? Funguje to nahor i nadol?

                            0 0
                            • R:o)man1  

                              tak to je určitě dobré kolo, ale na mě cenově mimo.. Chci se pohybovat kolem poloviny.

                              Rychlořazení – na nějakou(1, 2, 3..nevím přesně) tisíciny sekundy vypne při tlaku na řadicí páčku zapalování, tudíž lze řadit nahoru (pouze) bez spojky a při plným plynu. Podřazovat se musí už se spojkou a bez plynu, ale tehdy prodleva přeřazení v celkových časech až tolik nevadí, protože člověk stejně zpomaluje a má čas…teda člověk – já. Rossi a ostatní, těm to jedno asi není:o))

                              0 0
                              • tassajara  

                                Pardon, moja chyba :o) V tom odkaze na Giant treba dole kliknut na niektoru verziu podla uvazenia, tie sa uz pohybuju v inych cenovych hladinach nez ta vrcholna verzia, ktora je priamo na tom odkaze :o)) Ram by mal byt ten isty.

                                Rychloradenie – dik za vysvetlenie. Som zvedavy kedy to pride aj do cyklistiky :o))))

                                0 0
                  • kycis  

                    Jeste ti poradim, az budes testovat toho fuela, dej tam lepsi plaste nez ty seriove, pokud mas moznost (treba i pujcit od nejakeho kamarada). Uvidis to kolo v uplne jinem svetle, zvlast kdyz bude mokro.

                    0 0
    • R:o)man1  

      Jak tak lozím po netu, co vy odborníci na toto kolo - Stumpjumper FSR Elite?? Ladění přední vidle 100/120/140, zadní tlumič je zamknuto/Pro Pedal/odemknuto…

      Čili na silnici 100/zamknuto, v lehčím terénu 120/Pro Pedal a v náročných terénech a při sjezdech 140/odemknuto??

      Jen ta cena..::o( 

      0 0
      • MlokCZ  

        Takhle to u vidlice nefunguje. Na vidlici se zdvih snižuje do výjezdů, aby především kompenzoval negativní projev geometrie fulla (tedy zvýšení sagu tlumiče a snížení na vidlici díky zvětšenému zatížení zadního kola). Takhle když bys ho chtěl snižovat dle terénu (a třeba vše pro rovinu), tak si zcela rozhodíš geometrii kola.

        Na silnici nebudeš snižovat na 100mm, ale tu vidlici případně taky zamkneš.

        0 0
      • R:o)man1  

        Ještě jednou díky za rady všem!! Jsem rád, že jsem se neocitl na diskusi typu „vyliž si pr…“, „jsi úplně mimo amatére“, „co sem lezeš mezi nás závodníky“ atp., že se tu vyskytují inteligentní lidi s podobnými zájmy:o)

        Mám na celý příští víkend rezervován na zkoušku Stumpjumer FSR Elite, pohraju si s trojím přepínáním zadku i s nastavením na předku 100/120/140 a pak sem hodím své nové zkušenosti. Podle popisu v prodejně a jejich zkušeností by to mohlo být možná to, co hledám. Až teda na tu cenu…tu budu hodně rozmýšlet. Ale uvidím, třeba to bude pecka!

        Hezký víkend všem!!

        0 0
        • Mishack  

          Ahoj Romane

          Prosímtě! jak jsi dopadl s tím testováním Stumpjumpera??? Přesně po tom typu se dívám a .. nevím. Sice mám s celopérem dlouholetou zkušennost, ale bohužel jenom s jedním – aktuálně opravdu hodně starým (zastaralým). Jeste zvažuji Stumpjumpera ve verzi Pro – s tím jejich inteligentním tlumením … ale to jen spíš okrajově.

          Jinak se rozhoduji mezi Giantem Trance X a tím SJP FSR Elite, tak mě opravdu hodně zajímá na co jsi přišel! :)

          0 0
          • R:o)man1  

            Nazdárek,

            bylo to moje první celopéro a pořádné kolo, které jsem měl možnost testovat celý víkend.. Takže mé hodnocení bude dost subjektivní a neporovnatelné s čímkoli podobným…

            Ujel jsem s ním cca 80km v terénu i mimo něj, lesní výjezdy, polní sjezdy, louky, pole, asfaltky mezi vesnicema, nové asfaltky ve vojenském prostoru…prostě všechny povrchy, co jsem chtěl. Do prudkého výjezdu Talas na 100mm bez problému (na 120mm taky mimochodem, ale už byl ten vyšší přední zdvih znát), z prudkého sjezdu Talas na 140mm úplně skvělá záležitost. Zbytek dne na 120mm. Na zadku jsem přepínal jen mezi plným pružením a „pro pedal“ podle terénu a chtěného pohodlí. Zkoušel jsem zadek i zamykat na nových asfaltkách, ale přišlo mi to v porovnání s „pro pedalem“ zbytečné. Co jsem ale chtěl vyzkoušet a neměl možnost, bylo porovnat rychlost s nějakými HT (což bych osobně chtěl, neb mí kámoši mají všichni HT), takže co do dynamiky a rychlosti třeba na asfaltkách nemůžu říct nic. Ale celý systém mi přišel klidný, nehoupavý zbytečně nebo nepříjemně, takže prostě příjemný:o)

            Celkově s kolem výborná zkušenost a velká spokojenost. Jen jsem chytil testovací velikost „L“, která byla na mých 178 cm velká – bolela mě dost záda z přílišného předklonu. Takže buďto kratší představec nebo „M“ s malinko delším – chce to ale před nákupem vyzkoušet (M mi přišlo v obchodě při posezení si zas malé..).

            Kdybych nesháněl informace hlavně tady a vůbec na netu, vykašlu se na to chodit zkoušet něco jiného a koupil bych SJ Elite hned! Po mém ale cca měsíčním zjišťování, bádání, skvělých radách a dobrých názorech tady na fóru ale ještě zvažuju, nebudu se unáhlovat a ještě si budu půjčovat pro porovnání dál – kola s podobným systémem (srovnatelná). Přijde mi, že za tyto „Spešlové“ peníze můžu mít od taky kvalitní značky stejné kolo + lepšími komponenty osazené + mi zbyde možná ještě na novou helmu…:o)

            Prostě a jednoduše – až seženu příslušné peníze a budu na konci bádání, už teď mám jasno, že chci celopéro a vepředu nastavitelný Talas 100/120/140. Toď vše, co zatím vím:o)

            Tak snad Ti to bude stačit, kdyžtak se ptej. Ale upozorňuju, že jsem úplný amatér a neznalec, popisuju jak cítím, ne jak znám. Na rady jsou tu na fóru jiní machři…:o)

             
            0 0
            • Mishack  

              to já mám něco málo přes 170, takže eMko by mělo být super.

              Jsem překvapený tvojí pozitivní reakcí na Talaše … jestli si to pamatuju správně, tak je to slézt z kola, zatlačit vidlu a nastavit – nebo opačně … Zdá se mi to jako komplikace. Chci se do kola jen obout a jet … a zastávky na takovéto věci mi přijdou jako zdržovačka. Podle toho, cos psal předem, jsem si říkal, že bys to mohl vidět podobně … a vida. Trochu se dívám po variantě FOX co má lockout na řídítkách a pevný zdvih 120.

              Co se týká toho srovnání s HT – moc bych se toho nebál. Možná trochu ztratíš při výjezdu (ale zas kdy startuješ z 0 do sprintu – mě to kromě křižovatek a velmi zřídkavého hecu s kamrádem snad nepotkalo), ale potom je to prostě o tom, co máš v nohách.

               

              Jinak bych být tebou zkusil i toho Trance X, jak už to navrhoval jeden výše. Slyšel jsem na něho hodně chvály (ale na oko se mi líbí víc ten spešl)

              Kdybs náhodou měl možnost vzít to kolo ze zahraničí, tak ti to vřele doporučím. Třeba v UK stojí ten SJ elite skoro o 20tis míň (1860 liber) – což je opravdu hodně velký mazec.

              A díky za tvoje poznatky – jsou mi velkým přínosem :)

              0 0
              • kloubik  

                Ahoj, já bych bral určitě Trance X před Stumpjumperem. Trance X jsem měl jako svoje kolo, Stumpjumpera jsem 2× testoval… Trance X je výborný kolo, podle mě ovladatelnější, lepší ve výjezdech… (stumpjumper se mi stavěl na zadní i přes sníženou vidlici – možná je to tím, že má hodně krátkou zadní stavbu, ale rozhodně jsem tenhle problém nikdy na Giantovi neměl), super ve sjezdech, krásně využívá plně zdvih, který je podle mě v reálu lehce větší (zkoušel jsem měřit v domácích podmínkách a naměřil cca 135 mm, podobnou hodnotu naměřil německý Bike magazin u Trance X0). Navíc Stumpjumper je podle mě hodně předražený…

                0 0
                • Mishack  

                  Ahoj a dík za přínos. Jak jsem psal, o Trance jsem slyšel hodně chvály, jak z testu, tak od lidí co ho mají. To stavění na zadní by mohlo být i o tom, že jsi zvyklý na svoje kolo … ale to je fuk. Důležité, že máš s Trancem zkušenosti a byls spokojený

                  To že jsou spešly drahé je asi fakt, ale treba zrovna ten trance mi moc levnější nepřijde tady ( http://www.cykloworld.eu/…-trance-x-1/ ) jsem ho našel za 68500 (DPC je 86000) a ty STJ jsou myslím za 75000 … takže rozdíl docela malý.  Ale neporovnával jsem osazení – mrkl jsem na to, ale nejsem moc profík, abych z patra řekl, že jeden je osazený líp než druhý :(

                  0 0
                  • tassajara  

                    Trance ma zadnu stavbu dlhu 435 mm, cize skoro ako 29ka :o))) To sa do kopca nemoze stavat na zadne ani v 45stupnovom svahu ;)

                    0 0
                    • capo  

                      Když jsem jel na svém Trance X poprvé, měl jsem celkem zásadní problém se zvedáním předního kola – předtím jsem měl Diamonda od Fuji (též v profilu) a kolo, i přesto že jsem měl vidlici s vyšším zdvihem (což přenášelo těžiště více dozadu), se tolik nezvedalo. Nyní mohu říci, že jsem si na Tranceho zvykl, a již s tím problém nemám, holt člověk je tvor přizpůsobivý :)

                      0 0
                      • tassajara  

                        To sedi – clovek si fakt zvykne na vselico :o)

                        Prosim ta, vidim ze mas Trance X vo velkosti L, aky si vysoky? Mohla by ta velkost byt dostacujuca pre postavu 187 cm, co myslis? Dik.

                        0 0
                        • capo  

                          Ja mam 181cm. Kdybych měřil 187, tak bych asi vážně uvažoval o XL, ale já mám rád delší kola. Je to fakt individuální, a vyplatí se to před koupí zkusit.

                          0 0
                          • tassajara  

                            Dik – ja mam prave tiez rad dhlsie, ale Trance sa mi zdal dost dlhy uz aj ako L :o) Fakt je asi nutne pred konecnym rozhodnutim vyskusat. Este raz vdaka ;)

                            0 0
                • R:o)man1  

                  TranceX jsem měl mít zapůjčen na tento víkend a dnes jsem ho odřekl, neboť si léčím záda a do víkendu nedoléčím… Nicméně už mám další favority (s malým f), takže buď ho zkusím jindy nebo zrovna po Giantovi brečet nebudu – díky opakované „ochotě“ personálu v krámu u dovozce a díky na tomto fóru uvedeným historkám s vyřizováním reklamací…:o)

                  A jak to tu proběhlo už několikrát – jednou Ti něco nebo někdo zkazí dojem a náprava je pak už téměř nemožná nebo jen s velkým úsilím…(rada pro prodavače kol a vlastně všeho, kteří jsou na tomto fóru..:o)

                   
                  0 0
                  • tassajara  

                    aspire robia problemy? Som ani nezachytil…

                    0 0
                    • tassajara  

                      aha pardon, asi ide o progresscycle – aspire by mali vozit mongoose, tak ma to splietlo (druhy kandidat :)

                      0 0
                  • mr.antik  

                    No tak ho vyzkoušíš v jiném test centru a pak ho objednáš v německu :-)

                    0 0
                • tassajara  

                  kloubik – pozeram, mas velkost L toho trance? Kolko si prosim ta vysoky? Myslis ze je ta velkost aj na vysku okolo 187cm? Dik.

                  0 0
                  • kloubik  

                    Měřím 188 cm… L-ko je v pohodě, sice první pocit byl, že posed je hodně vzpřímenej, ale rychle jsem si zvyknul a naprosto mi vyhovoval. Chtěl jsem vyzkoušet sedlovku s offsetem (díky délce zadní stavby by asi nebyl problém ani se stavěním do kopce) a kratší představec, ale už na to nedošlo…

                    0 0
                    • tassajara  

                      Dik. Presne o tej sedlovke som uvazoval – ako pises, zadna stavba je dost dlha aby to zniesla. Stroj moc pekny :o)

                      0 0
                • McBlacky  

                  to se docela divím s tou ovladatelností. Mě to přijde naopak. SJ je snad nejovladatelnější kolo na 120 zdvihu který jsem kdy jel. Trance jsou dobrý, ale nemají citlivost FSR. Zase nemusíš přepínat tlumič. u SJ pokud má být aktivní v režimu open je skoro nutný dávat v lehkým terénu a na silnici propedal

                  0 0
                  • hmm  

                    Zdar. Jen je nech ať si všici kupujou trance. Rád mám nějaký skrytý trumf v rukávu:-)  co pak stím kdyby všici měli SJ? to by mě každej ujel :-)

                    0 0
                  • kloubik  

                    No víš jak to je…každýmu sedne do ruky trochu něco jinýho. Chce to fakt pro každýho vyzkoušet si sám… Jinak s tou citlivostí bych řekl, že když se nechá upravit tlumič a vozí se správný tlaky, tak ten rozdíl není zas tak velkej…

                    0 0
                    • R:o)man1  

                      poslal jsem Ti mail, až budeš mít chvilku…

                      0 0
                      • kloubik  

                        ahoj, už jsem odpovídal – nedošel Ti? zkusim ho přeposlat ještě jednou, případně mrkni jestli to nespadlo mezi nevyžádanou poštu.

                        0 0
              • R:o)man1  

                Při snižování zastavíš a zatlačíš, při zvyšování to jde i ze sedla, i když s hodně otlačenýma prsta­ma.. Nevím proč tam není páčka z výroby…ale určitě by šlo si nechat vyrobit ten přepínač i s páčkou pro snadnější obsluhu (po záruce samozřejmě). Mně zastavování pod kopcem nevadí, jezdím na pohodu, žádné závody. A mí parťáci jezdí stejně, takže v poho.

                Ze zahraničí vzít kolo zvažuju, ale ještě jsem krom Německa nekoukal. Mimochodem v D jsou stejné ceny jako u nás (překvapujícně oproti autům..). Pokud bude rozdíl takový, tak ho koupím venku, ale pokud jen pár set až tisíc, radši dám vydělat místnímu obchodu.

                0 0
                • Mishack  

                  to s tím prvním dojmem máš pravdu, já kdysi o spešlech zaslech, že praskají a od té doby na to myslím :D (nicméně jsem to slyšel o mnoha kolech a u některých /GT/ dokonce i viděl)

                  Jinak finanční rozdíl páru set nebo několika málo tisíc není motivace – to to raději koupit za barákem a ušetřit si potencionální trable se servisem, zárukou … Ale když jsem viděl, že ty kola jsou tady o 15 – 20 tis levnější než v čechách, tak jsem málem spadl ze židle. O víkendu se chci jít přeptat na podrobnosti do obchodu, tak doufám, že budu nadšený nebo aspoň spokojený :)

                  0 0
                  • tassajara  

                    tady = UK?

                    0 0
                    • Mishack  

                      jo. tady znamená UK

                      … jinak taková perlička … na všech kolech, které jsem tu viděl, mají obráceně brzdy – pravá = přední … psát k tomu cokoliv dalšího asi nemá smysl, každý si dokáže představit co by se stalo, sednout na kolo a tohle nevědět … „naštěstí“ tady nejezdím

                      0 0
                      • R:o)man1  

                        ..to je obecně známá věc..

                        Ale víš taky, že „tam u vás“ se jezdí vlevo..??..hehe…:-))

                        0 0
                        • Mishack  

                          ale porád :) … to že se tu jezdí vlevo jsem si náhodou už všiml :D

                          ty brzdy asi moc oboustrané nebudou, že bych je jenom přehodil a jezdil po svojem,ne??? tzn notunost koupit nějaké „normální“ nebo se dají nějak nenásilně přepojit hadičky? ne že by se mi do toho na fungl novém kole chtělo, ale … létání přes není moje oblíbená činnost

                          0 0
                          • R:o)man1  

                            už tu někdo psal, že objednal kolo z UK a při rozbalení si toho naštěstí všiml. A taky psal, že brzdové páčky byly „oboustranné“, takže je akorát zrcadlově přehodil (doufám, že to nemotám). Já teda nevim, ale dyť by měly stačit přehodit jen brzdové hadičky, ne?? Nemám teda u sebe kolo, abych se podíval, ale nepřijde mi to neřešitelný…

                            0 0
                            • Mishack  

                              asi jo … jenom prostě nevím … nejsem moc do techniky – když se mi něco během jízdy vy*ere, tak to spravím, ale jinak se toho moc nechytám … prostě konzumně jezdím a když to funguje tak to neřeším … tak jsem si nebyl jistý, jestli jdou ty hadičky normálně přehodit anebo jsou nepevno

                              0 0
                  • McBlacky  

                    praská všechno, pokud jezdíš jako prase a hodně, je to jen otázka času. Vzhledem k doživotní záruce u Spešlu bych se toho nebál, navíc patří k nadprůměru co se týče výdrže

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Proč by se mělo při změně zdvihu zastavovat? Neměl jsem pořád 09 Talas v ruce, ale že by došlo k takhle debilní změně, to snad ne.

                  Na Talasu přepínám zdvihy velmi často a klidně za vyjížďku i 20× a nezastavuju nikdy, směrem na nižší zdvih stačí jen pohnout páčkou a o nic dalšího se nestarám (přední kolo je dostatečně zatížené, aby se zdvih následně sám snížil, případně se tak stane na první nerovnosti). Směrem na vyšší je třeba po přepnutí páčkou trošku odlehčit přední kolo, což když se udělá ještě těsně před koncem stoupání, tak to jde opět zcela samo (bez odlepení předního kola od země).

                  A proč s otlačenýma prstama? Ovládací prvek změny zdvihu se lehce od 09 modelů změnil, nepřijde mi ale horší. A já tedy nikdy otlačené prsty nemám ani při tom častém měnění zdvihu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Navíc pro 09 Talas sami u Foxu píšou: „The user interface is now more ergonomic for fast on-the-fly travel adjustments: 140–120–100.“ Tím by to tedy určitě nemělo jít hůře než u 08/07 medelu, kde to jde zcela bez problémů.

                    0 0
                    • R:o)man1  

                      Byl to můj první Talas v ruce, takže nevím, kde byl problém – neumím zhodnotit a porovnat s jiným Talasem. Ale to ovládací kolečko, co jsem měl na SJ já, šlo otáčet dost ztuha. I když jsem stál, tak jsem musel při snižování jednou rukou zmáčknout přední brzdu, tělem se opřít trochu do řídítek, aby se tlumič o něco málo snížil a pak jsem druhou rukou otočil tím přepínacím kolečkem… Ale že by ten přepínač šel lehce za jízdy otočit a pak jen čekat na pouhé zhoupnutí na nerovnosti, to určitě nešlo. Nevím, jestli to bylo nějak vychozené, že to bylo testovací kolo nebo naopak třeba nové a neochozené nebo moc přitáhnuté – fakt se v tom nevyznám.

                      Ze 100 na 120 a ze 120 na 140 to šlo ze sedla za jízdy, ale taky ne úplně lehce, takže taky s otlačenýma prstama:o)

                      Normálně bych tam přivařil motýlka a bylo by po problému…hehe :oD

                       
                      0 0
                      • tassajara  

                        Z toho si nic nedelej – otlacene a neotlacene prstry su ten rozdiel medzi nami obycajnymi smrtelnikmi a nadclovekom mlokom ;)

                        0 0
                        • tassajara  

                          A este pockaj 2 prispevky a zacne ti odporucat upravu v tuning teste :o)))))

                          0 0
                          • R:o)man1  

                            Nejsem úplná sušinka se svýma 100kg..:o) Sice nemám ruce ztrhané jak 60ti letý soustružník, neb jsem kancelářská krysa, ale trochu síly v nich mám.. Takže prostě to šlo těžce a hotovo:o))

                            A náhodou Mlok je radič úplně nejlepší, i když něčemu občas nerozumím. Ale jeho trpělivost s námi neznalci je obdivuhodná!!

                            0 0
                            • tassajara  

                              ta jeho trpelivost ma totiz zistne pohnutky, ako ho uz davnejsie podozrievam… ved pockaj, uvidis :o))) Ale varoval som ta.

                              0 0
                              • R:o)man1  

                                …vtipálku, to by mě zajímalo jaké… Leda by byl přímým dovozcem SC. A pokud je to pravda, tak ho zkásnem o tu jeho 50% marži alespoň fifty/fifty, ne??:o)))

                                0 0
                                • tassajara  

                                  To skor nejake ksefty s epiconami – necuduj sa ked ti tu niekto poradi demontovat vidlicu fox a nahradit to ladenym suntourom v zaujme vacsej citlivosti – to je obohrana pesnicka tu na BF. Ma v tom prsty aj nejaky pan milan-nambr-van :D

                                  Ale ako z nich mienis dostat tie ich marze, to si neviem predstavit nejako rozumne bez pouzitia destruktivnych metod :o))))

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    To by mě zajímalo, jaký kšefty se daj udělat na epiconu za pět tisíc… U toho Blura LT by to bylo zajímavější…

                                    0 0
                                    • tassajara  

                                      Tak to by si sa divil ake! Samozrejme nie u jedneho. Ale ked ludom ze netove forum nalievas do hlavy roky ze jedine epicon a jedine od milana, ono sa to nazbiera, neboj sa.

                                      0 0
              • JakubG  

                HEHE, mám 175cm a jezdím na SJ velikost „S“, nádherně obratný kolo:)

                 
                0 0
                • Mishack  

                  tak jsem se s jistýma potížema prokousal údaji v „Geometry“ v popise SJ a říkám si, že to Sko je fakt drobek :) … pročs do něho šel (ptám se, že jsem při svojí výšce 170 – 173 jsem hodně přesvědčený o M), ezdíš normálně XC?

                  0 0
    • kycis  

      Jeste tady nahodim jeden bike, za ktery me mozna budou kamenovat, ale me svezeni na nem docela dost oslovilo. Merida 96 v te hlinikove verzi. Jela hodne svizne, moznost uplneho uzamceni, dostatek pohodli. Ale proste jestli sportaka nebo 120 mm pohodlny terenni bike, to si musis ujasnyt Ty sam i s vyhledem kam se chces v budoucnu s bikem posouvat. Jezdit maratony? Svizne delsi vyjizdky lehcim terenem? Vyhledavat technictejsi traily? Po tom co budes mit jasno v tomhle, lze rozebirat jaky bike je lepsi, ale nelze rict jestli je lepsi Epic nebo Fuel EX. Dobre jsou oba, al ekazdy v necem jinem…

      0 0
      • R:o)man1  

        Ještě jedna otázka (na zákazníky, ne na prodejce..) – máte někdo přímou zkušenost s Lapiere X-Control 310 nebo 410, jak mi tu výše radil Fana?? Pokud ano, tak jaké, prosím..

        0 0
        • kycis  

          Ja nejsem prodejce :-)

          0 0
          • R:o)man1  

            :o) tak šup sem se zkušenostma..:o)

            O pláštích vím z doslechu i z vlastní zkušenosti, že sériové za moc nestojí. Počítám s tím, že při nákupu kola obuju rovnou jiné – s lepší pověstí.

            0 0
            • kycis  

              No bylo to zarazeno jako reakce na muj prispevek, tak jsem myslel ze me podezrivas ze si tu hreju nejakou vlastni polivcicku :-) Bohuzel ten Lapiere je asi jedine z kol co v tomhle vlakne padly, na kterem, jsem se nesvezl, samotneho by me to zajimalo…

              0 0
    • Jituschka  

      Řeším teď uplne stejna kola, ale jeste jsem na zadnem z nich nejela, na pristi tyden uz mam ale zamluveny trek top fuel 8, tak jsem zvědavá, jaké to bude. U mě hodně rozhoduje váha kola a cena. A Trek je mi nějak sympatičtější než spešl…Ještě bych pak chtěla vyzkoušet Trek fuel ex 8 a pak se asi rozhodnu, už mě to vybírání přestává bavit :) Ještě jsem měla ve výběru Cube, ale u nich je problém, že nemají testovací kola a toho se bojim, koupit si něco nevyzkoušeného…

      0 0
      • R:o)man1  

        Jel jsem na obou Trekách, sice jen po 2 hodinách, ale zato v pěkných terénech (nad Radotínem v lese po červený). Někde jsem tu své pocity cca před 2–3 týdny už dlouze popsal, teď jen shrnu:

        Trek Top Fuel 8 je příjemná záležitost, ale osobně bych ho bral pouze tehdy, když bych chtěl jezdit větší podíl po silnicích, zpevněných cestách a nechtěl se pouštět do něčeho složitějšího (kořeny, kamení, louky, pole, prudší sjezdy). Jak se to tu na fóru trefně nazývá – kolo pro chrty:o)

        Trek Fuel Ex 8 se mi líbil v terénu o hodně moc víc, přes kořeny, štěrky, kameny, louky, pole to pěkně a pohodlně „žehlilo“, ve sjezdu jsem si chrochtal blahem se 130mm vidlí. Do prudkých kopců už byl ale těžkopádnější než TF a něco jsem i nevyjel díky tý 130mm vidli… Určitě byl na rovinách FE „línější“ než TF…

        A stejný sjezd v lese (úvozem, v bahýnku a s kamením), který jsem si s FE a s úsměvem na tváři dovolil, jsem s TF sešel…

        No a teď babo raď, viď??:o) Přeju dobrý výběr a ozvi se se svými zkušenostmi, ať je porovnáme!

        Mimochodem – CUBE mě pěkně štvou, že jako snad jediní, co za něco stojí, kola nepůjčují ani oproti plné ceně… Mám u nich svého favorita, ale bez pořádného vyzkoušení u nich nenakoupím. A sednout si na kolo a obkroužit krám…mě fuckt nebere :o/

         
        0 0
        • Jituschka  

          Jojo, četla jsem to…Právě, mám uplně stejný problém jako ty :) ale doufám, že projetí mi hodně napoví…nejezdim sice porad po asfaltu a zpevněných cestách, terén mám ráda, sjezdy mě baví, ale na druhou stranu se bojim, aby mě kolo nezpomalovalo na rovinách a po šotolinách, to při své výkonnosti vážně nepotřebuju :) Taky si říkám, jaký poměr teren/neteren jezdim ak olik ho v mem okoli je…no, jsem na to projetí zvědavá.

           

          A ten Trek fuel ex 8 z roku 2008 jasne vede svoji barvou :) hned za nim je vzhledově letosni model, pak lonsky top fuel 8 a konci to letosni top fuel 8, nejak jeste nevim co si o tech trubkach myslet :)

           

          U cubu jsem koukala na tohle:

          http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

          a tohle

          http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… – to je ale na mě už dost těžké…a navíc bez vyzkoušení to je mimo, jak píšeš.

           
          0 0
          • R:o)man1  

            :o))…tak to je legrace, já mám u Cuba taky favorita AMS 125ku…ale…:o/

            Nebýt ale tady toho fóra, nedozvěděl bych se o skvostech, do kterých jsem se zamiloval jak puberťák do první holky…a ty mi řádně motají hlavu…:o)

            http://ibiscycles.com/…tain/mojosl/  …ta modrá…mmm…:o)

            http://www.santacruzbikes.com/…on/index.php?…  …jasně že bílá

            ;o)

            0 0
            • Mishack  

              tak přesně na ten Ibis Mojo jsem se týden, dva zpátky díval a odivoval jsem … ale chtěl za něho chlapec za pultem přes 4tis liber, tak jsem jenom polknul slinu – přesně ten šedočernohnědý … můžu postnout i fotku :D

              0 0
            • kloubik  

              bílá říkáš? včera dorazilo :-) a jen malá poznámka k Tvýmu odkazu – carbonovej se dělá jen modrá a černá…

              0 0
            • mr.antik  

              Zase si kupovat LT (klidně v hliníku), napoprvý hned ideální kolo, tak už bys neměl žádný dobrý pocit z vylepšování, ladění a snění o něčem dalším, lepším…

              0 0
              • R:o)man1  

                Co se týká kola, vím, že chci koupit na dlouhou dobu jedno a právě proto kvalitní, pro mě co nejlepší a pro mé potřeby co nejuniverzálnější. Nejsem a ve svým věku a už nebudu ani závodník, ani člověk šťourající se v tom, jestli má představec tolik gramů nebo o 5 míň a jestli ta vidlice mi tenhle kamínek vyžehlila po takové trajektorii nebo jiná by ho vyžehlila po lepší…

                Já když sednu na kolo, tak s tím, že pojedu celý den. Proto si dám na záda do camelbaku plnou nádrž vody, šusťačku, teplý náhradní prádlo, foťák, tyčinky, jablka, banány…a proto mě nějakých +5 nebo –150 gramů absolutně netankuje a ladění vidlic, abych byl tu a onehde jinde rychlejší ve výjezdu o +/- 150 pikosekund taky ne. Obzvlášť, když ty pikosekundy bohatě naženu v poledne v hospodě, kde si po obědě už nedám zákusek..:o)))

                Potvrdil jsem si tu můj předpoklad, že s kolem za 50–80tKč neudělám zásadní chybu u žádné lepší značky a velmi mi to tu pomohlo se zorientovat, na co klást větší důraz a na co se třeba tolik nezaměřovat. A to se mi splnilo a plní:o))

                0 0
                • mr.antik  

                  Jestli rád šlapeš do kopců, určitě bych se primárně zaměřil spíš na ty vpp systémy apod. (santa cruz – dražší, giant – levnější) zdvih při rozumné váze do 140mm, dopředu talase, no a zbytek je spotřebák a ten se doladí časem dle pocitu (řidítka, sedlo atd…) Specialized jsem nejezdil nijak optimálně nastavenej na mě, ale na první pocit to prostě oproti giantu nejelo.

                  0 0
                  • R:o)man1  

                    Jj, teď už to vím. Doba od zač. června, kdy jsem byl veplesklej z prvního se svezení na pořádných kolech po 15ti letym ježdění na neodpruženym trekingu, je pryč. Dnes už mám naježděno a natestováno víc, informací mám mraky teoretických i z praxe ostatních, takže jsem ve fázi přesně jak píšeš – vpp, vepředu Talas, a nejradši SC, Cube nebo vysněný Mojo SL…to je neskutečnej skvost! :-)

                    0 0
      • tassajara  

        vyberanie je predsa to najkrajsie – take bikerske namluvy :o)))

        0 0
    • mr.antik  

      Koupit něco s dobrym tlumičem (který má nějaky systém proti houpání nebo aspoň zamykacím), koupit něco s jinym systémem co moc nehoupe (Giant Anthem X, Trance X – určitě otestuj), naučit se optimálnějc šlapat (nehoupat se)

      Já osobně cejtim největší „omezení“ v pláštích, kde nechci dělat kopromisy. V kopcích samozřejmě v hmotnosti kola. Ale rozhodně ne ve zdvihu a v odpružení a to mám 150mm.

      Jinak posed se dá „naštelovat“ i u 120mm fullu podle potřeby…

      0 0
    • Featherbed  

      17 dní bych dlouho nenazval :) ale v tvojí situaci bych bral něco se 120mm a možností lock outu, nějaký návrhy už tu padaly..

      0 0
    • R:o)man1  

      Chtěl bych tu poděkovat za všechny rady, ať byly ohledně délky kola nebo vůbec typů a modelů a parametrů a jednotlivých rozdílů… Diskuse tady mi otevřely oči víc, než bych se dozvěděl v prodejnách nebo pouhým čtením katalogových informací.

      Ač jsem v poslední době začal tíhnout k výběru mezi SC Blur x Ibis Mojo a opustil svý začátečnický euforický názory z prvního svezení na Spešlu či Treku, nakonec jsem se (po velký náhodě) dnes k těm začátkům vrátil díky nabídce, která se běžnýmu zákazníkovi normálně asi(?) nepoštěstí…a hlavně se neodmítá:o) 

      Takže je to pár hodin, co mi říká „pane“ moje první „pořádný“ kolo v životě – Specialized Stumpjumper FSR Elite ve velikosti M:o)

      A mám z něj obrovskou radost - jednak ho znám z víkendovýho testování a docela jsme si potykali a jednak bych za takový šušně výše uvedený mazlíky nepořídil, což rozhodlo v mý souč. situaci nejvíc.

      Takže DÍKY a doufám, že se někdy někde potkáme!:o)

       
      0 0
      • Jituschka  

        Gratuluji a přeji mnoho šťastých pohodlných kilometrů :) Já stále hledám neb času na testování je málo. Pak dám vědět, jak jsem dopadla já :)

        0 0
      • kloubik  

        Gratuluju k výběru, sezona v plném proudu, je potřeba začít jezdit :-) I když to počasí…

        Jakou máš barvu, dej kdyžtak pak fotky…

        0 0
      • tassajara  

        Nech ti to jazdi, a vela km bez nehody! ;)

        0 0
        • R:o)man1  

          Díky! Odjíždím na moto-dovču na týden a pak hned na něj sednu, šup někam do zeleně nafotit a fotky dám k nicku.

          Spešlik je černej se zelenýma pruhama. Vybírat jsem si moc nemohl, nabídka zněla „ber hned nebo ho nech někomu jinýmu“.

          0 0
          • tassajara  

            motodovca? A kam? Na okruh v moste? :o)))

            A co ta to stalo ked to bola taka neodolatelna ponuka? Teda ak mozes aspon naznacit :o) Teraz su rozne zlavy celkom bezne, tak som zvedavy do spada do kategorie „neodolatelnosti“…

            0 0
            • R:o)man1  

              Budeš se divit, ale na Slovensko:-)) Jezdím tam už 15 let a je to náš takový každoroční už letní „kult“.

              Slevy od dovozců už pomalu začínají, já dostal ještě dost navíc (říkejme tomu, že celou značkovou výbavu od hlavy až k patě a všechny doplňky na kolo zdarma). Rád bych udělal obchodu reklamu, ale neudělám (omlouvám se). Mají od dovozců docela přísné obchodní mantinely a nechci tím nikomu naopak uškodit. I ti malí prodejci chtějí „žít“ a je to jen o tom, že dnes fakt není „normální“ obchodní prostředí a každý se snaží jednoduše prodat. Proto hodně závisí i na každém z nás, co si kde dohodneme. Prostor je evidentně velký ;-)

              0 0
              • tassajara  

                K nam? :o) Som myslel ze niekde k moru, ale potom som si hovoril ze so strojmi ako mas ty sa asi dovolenka obvykle travi v 45stupnovom naklone, idealne na uzavretom okruhu :o)))

                Na Specialized som niekde videl 50% zlavu, ale len vybrane modely, dokonca asi len jediny, z tych najdrahsich, a asi to bol ich tzv. testbike, aj ked mozno vobec nejazdeny. U nas som nasiel obchod, kde maju akoze mat testbajky, ale ked som sa chcel zviest na fule tak mi taktne naznacili ze len pri vaznom zaujme, ze ide skor o to „akoze-testovaci bajk“ a urobia ti zlavu… cize to vlastne funguje tak ze zas zarobi obchodnik, lebo od dovozcu ma tie „akoze testovacie“ pravdepodobne za lepsie ceny. To ma trochu sklamalo, cakal som ze bez velkych problemov si vyskusam tolko bajkov kolko budem vladat, a zatial z toho nic.

                0 0
                • R:o)man1  

                  Jj, k vám. Líbí se mi Karpaty, Tatry a pak jižní Slovensko a jižní Slovenky..hehe:o))

                  To je divný… Já byl ve dvou krámkách se Specialized (Krab v Podolí a Radotín) a velmi ochotně mi tam půjčili, co měli – bez žádného mého „slibování nákupu“ nebo „jen při vážném zájmu“…

                  Asi je to i v morálce obchodníků, ale asi to bude i v systému. Dovedu si představit co píšeš, že od dovozce dostane obchodník za nějaké lepší podmínky test kola a obchodník místo aby je dal k testování, prodá je… Ale nevím, jaký mají dovozci s obchodníkama v tomto systém. Toto by šlo ošetřit pouze tak, že by ty kola dovozce „půjčil“ prodejcům na testování, po sezóně si je stáhl zpátky a ojetá je pak prodal sám. Pokud je systém (to ale nevím), že je dovozce „prodává“ za lepších podmínek, než normální kola, pak je mi v našem státě (ani na Slovensku) jasný, že se s tím šmelí… Ostatně – co já vím, jestli nemám zrovna já zrovna testovací kolo..:o(

                  PS: 45stupňovýho náklonu a adrenalinu si užívám dosyta jen na okruhu. Na silinici jsem pak slušným řidičem – broučkařem:o)

                  0 0
                  • tassajara  

                    juzne Slovenky – to mozu byt aj Madarky, a tie su skvele :o) Akoze Madarky su vseobecne povabne, ale tieto este ked hovoria slovensky, tak maju fantasticky prizvuk, je to take roztomile :o) A Tatry – jasne, tie mame vsetci radi. Aj ked vy mate poniektori uz pomaly blizsie do Alp. A tam sa o cloveka vedia lepsie postarat, nez my tu :(

                    testovanie bajkov – zial u nas sme v niektorych veciach 15 rokov za vami…

                    No jasne, brouckar na hayabuse – to si dovedu predstavit! :o))) (Inac brouckar – to slysim prvne? Nieco ako slimak – pomaly sofer?)

                    Prajem prijemnu dovolenku! Dufam, ze urobime dobry dojem ;)

                    0 0
                    • R:o)man1  

                      Tak tak, jak pravíš. Ten „přízvuk“ je pro člověka s hudebním sluchem naprosto jedinečný! :o) No a další parametry…Tobě ur­čitě netřeba zmiňovat :o))

                      Já jsem od narození Čechoslovák a od svého přesvědčení patriot, takže Alpy mám rád a jezdím tam. Ale dovolená v Česko-Slovensku je pro mě na prvním místě. Nikdy jsem to osobně nevzal, že MY jsme Češi a VY Slováci, pořád na to pohlížím dohromady, i když zvlášť… A jako jsem se zatím nesetkal s názorem „Čehúni, táhněte“, osobně by mě nenapadlo opačné. Berete nás tam dlouhá léta skvěle a my se podle toho chováme – jako na odpočinkový dovolený, kde je nám fajn a kam se rádi za rok vrátíme.

                      Broučkař je můj výraz pro pomalou jízdu (to znamená stihnutí si všimnout i broučků v trávě:o)) a kochání se krajinou. Brouček=chrobák, takže asi „chrobáčikiar“­..??:o)) A divil by ses, jak se dá na Hayabuse broučkařit! Na 4–6ku 50–90 úplně v poho, i když na 2ku taky 180… No ale když jsem včera četl vaše pokuty za rychlost (překročení rychlosti do 10km nad limit 60–100E..), radši budu broučkařit a ty Ojra rád nechám večer v nápojových stáncích a Kolibách :o)

                       
                      0 0
                      • tassajara  

                        :o)) Dik za vysvetlenie.

                        Tie pokuty su u nas nutne, u nas niektori jazdia jak prasce, tak na nich treba bic… Policajti maju nejake nove radary, teraz bola zas akcia. No ved snad ta nic zle nepostretne :o) Ale na takom stroji dodrziavat 50 / 90 to muisi byt sakra tazke, specialne v teplom dni ked clovek chce trochu vanku na schladenie tela navleceneho v kombineze…

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.