Prudké brždění - křivý kotouč?

38 nepřečtených
  • marek4

    Ahoj,

    po dvou letech mi v servisu vysvětlili, že je čas vyměnit brzdové destičky…no pak se k tomu přidal i brzdový kotouč … no, co bych pro pohodovou jízdy neudělal.

    Měl jsem v plánu destičky „zajet“, ale hnedka při cestě ze servisu jsem potkal auto, které couvalo do kopce a já musel hooodně rychle na brzdy (o.k. nebylo úplně nejchytřejší hnedka jet cca 40 km/h) a zastavit na místě…a od té doby mám křivý zadní brzdový kotouč …v servisu ho narovnají, intenzivněji zabrzdím a jsem v servisu znova a rovnám a rovnám :-(

    1. Fakt je možné brzděním takto kotouč pokřivit?
    2. Proč se po narovnání znova a znova rozvlní?
    3. Že by to byla chyba materiálu kotouče? (originál montovaný na Meridy)

    Díky za tipy a komentáře.

    Marek

    0 0
    • Roxteedy  

      Co mas za kotouc a co za desky? Mne tohle udelala jebka smrt20 na metalickych deskach. Kotouc byl do modra a zkroutil se.

      Ja bych to reklamoval

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • AussigBiker  

      Ja jsem dost tezkotonazni jezdec. Mel jsem https://www.koloshop.cz/…c-160mm.html a dal sjem XT IceTech (https://www.koloshop.cz/…-180mm-.html), sest der, tusim klasicka kolmbinace 160 / 180 mm a nekdy brzdim jak divej a vse OK.

      Zkus tu napsat, co mas za brzdy a kotouce, treba ti tu nekdo napise zkusnost s nima. Ja za sebe muzu rict, ze se svoji vahou zadnej problem (tuk, tuk na drevo) :).

      0 0
      • 666biker  

        nevyriešil niekto podoby problém uz? začínam byť zúfalý.

        brzda xtr m9000, 160 kotuc formula, predná brzda.

        doma vycentrujem strmen, vyrovnam kotuc.. a keď jazdim nejaký ostrejší trail, alebo dlhsi zjazd, tak ten kotuc sa trochu zvlni a sucha potom o platničky. neviete ako to poriesit?

        mal som aj hope floating 160mm, a aj pri tom to robilo.

        mam len 70kg, a jazdim xc, tak 160/160mm mi zatiaľ stačí.

        piesty vyzerajú že idu dobre a ľahko.

        0 0
        • Vilém  

          Po vychladnuti skrta taky?

          0 0
          • 666biker  

            ved práve, že po vychladnuti to robi.. pri bežnom zjazde ani až tak nie hned, ale pri nejakom technickom zjazde na trailoch to robí skoro stále a musím doma potom naprávať kotuc aby bol ticho

            0 0
            • MatS  

              Vzhledem k mensim kotoucum a tim, ze jim poradne nalozis, dojde k jejich deformaci, ktera je jiz trvala a musis doma rovnat. Muze to byt i tim, ze se teplo z kotouce spatne prenasi do naboje, kde je velka masa materialu a chladil by se tak lepe. Chce to bud vetsi kotouce, nebo kotouce s AL unasecem jako je XT. Taktez by pomohly desky s chladicema.

              Dej fotku kotouce co mas, jak vypada.

              0 0
        • freerider159  

          hlavně si překontroluj jestli ten kotouč máš pořádně dotažený… jinak kotouče s hliníkovým unašečem by ti pomohly

          0 0
        • novas752  

          Když kotouč zahřeješ tak, že se zkroutí, tak ti evidentně nestačí.

          Koupil bych dopředu 180mm ice tech.

          A muze to byt i brzdama, XTRka M9000 nemaji Servovawe paku a brzdi asi tak stejne jako Alivia, takze musis brzdit dele.

          0 0
          • freerider159  

            A muze to byt i brzdama, XTRka M9000 nemaji Servovawe paku a brzdi asi tak stejne jako Alivia, takze musis brzdit dele.

            jo a na to jsi přišel kde?

            0 0
            • novas752  

              Že M9020 SW má a M9000 nemá se dočteš ve specifikacích a je to vidět už od pohledu na páky – viz M9000M9020

              No a že 9000 brzděj hůř než Deorka a ty „napulDeorka“ 5×x mám ověřeno z alespoň pěti párů, které jsem montoval a posléze i krátce projížděl při garančkách. A z jednoho, kde jsem měnil prochcávající páku a opět projížděl. 9020 jsou proti nim jak brzdy z jiný planety, ty jsem měl v rukou jen jedny. Ale zase jsou m9000 mnohem líp dávkovatelné. 9020 jsou trochu on/off.

              Ještě něco?

              0 0
          • 666biker  

            pisal som, ze mi to robilo aj s kotucom Hope Floating 160mm, co je hliníkovy unasac a spojený nitamin(plavajuci).

            Na skúšku som dal aj 180mm formula kotuc, no ten po ostrom brzdení na trailoch tiež suchal aj po vychladeni, tak neviem..

            je pravda, ze prednu brzdu pri technickom zjazde používam dlhsie ako zadnu, ale nikdy nie az tak, zeby uz strácala účinok

            kotuc formula vyzera takto

            https://ep1.pinkbike.org/…b4020495.jpg

            0 0
            • MatS  

              Tak kotouc nevypada, ze by byl vyhraty.

              0 0
            • Nutribird  

              Nástřel, přední je na pevné ose ? Není tam rychloupínák ? Desky jsou nové ? Pokud by byli sjeté mohl by pístek zůstat povyjetý. Nehýbe se celý třmen ? Označ si polohu po seřízení, třeba lihovou fixou. Když to začne dělat kontroluj jestli se nepohnul. Není moc pravděpodobné, že by se kroutili různé druhy kotoučů. Vypadá to spíš na pohyb nějaké části při větším zatížení, nárazu.

              0 0
              • wladeq  

                Proste moc brzdi. A kapalina tesne pred bodem varu zvetsi objem, to je cele…Míň brzdi, větsi kotouc nebo „vetsi“ brzdy

                0 0
                • Nutribird  

                  Píše, že zkusil kotouč s ALU unašečem i 180 velikost a dělalo to stejně. To je divné. Roztažení materiálu vlivem teploty je taky ok, ale není to změna trvalá. Po vychladnutí by se vše mělo vrátit do normálu. Píše, že to zůstává drhnout, proto tip na pohyb komponent než deformaci materiálu. Stejně vaříme z vody, pokud to nemáš před sebou nevíš.

                  0 0
                  • wladeq  

                    A proto vsichni opevujte shimana, (a basnete o tom jak dotka lepta celou zemekouli) s mineralkou ktera nemaze (a taha vodu), aby pak slo jednoduse vyloucit drhnuti pistu v trmenu xD…souhlas, tezko soudit

                    0 0
    • 666biker  

      mam to na pevnej ose, dosticky nie su nove, ale material na nich este je okolo 50%. pevnu os mam tiez dotiahnutu s citom, tak neviem, je tam nejaky velky rozdiel pri zavislosti pevna os / utiahnutie ako pri rychloupinaku? alebo pevnu os dotahujete len s normalnym citom a nie kolko to da?

      momentak nemam doma, tak strmen dotahujem tiez len so zdravym citom.

      Piesty co som pozeral, vyzeraju byt rovnako vysunute obidva a normalne chodia von a dnu pri zatlaceni packy, takze tam by snad problem nemal byt. 180mm kotuc som skusal klasicky, s hlinikovym unasacom som mal len 160mm kotuc. (hope floating, ktory uz mal hrubku len 1,4mm co je podla oznacenia odporucane na vymenu) 160mm formula kotuc ma hrubku este dostatocnu nad limitom.

      0 0
      • Nutribird  

        U pevné osy pokud je dobře dotažená se kolo nehne. Kolo musí být pevné. Označil bych tedy uchycení třmenů a kontroval. Pokud se nehne, pořídil bych 180 ICE kotouč.

        0 0
        • kadlec  

          I 180 ICE se krouti, obcas jedu s dcerou z kopce delky cca 50 metru a jak se mala boji, tak ji jeste rukou drzim a brzdim jen predkem

          Kopec neni ani nijak prudkej a stejne me dole cinka kotouc, ale po zchladnuti je klid

          0 0
          • popokatepetl  

            na předku mám 180 ice a ten jsem nikdy nerozcinkal. Poslední dva kotouče vzadu jsem měl ice 160 a ten potřeboval pořádný kopec, aby dole cinkal a během pár vteřin schládnul. Jelikož mi ten kotouč moc nevydržel tak jsem ted ušetřil kilo a koupil ten samej, ale bez hliníkového jádra. Z většího kopce začne řvát, přestává brzdit a po 700km má slušnou hranku. Zase to vidím že udělá 4 destičky a konec. Ted nedávno jsem sjížděl od Slezského domu v Tatrách (6km, 10 min, 600m dolů) moc se mu to nelíbilo, klepalo se celé kolo při brždění a dole několik minut chladnul, ale žadná újma.

            Nějaký 50m kopeček nemůže brzdy rozhodit.

            Jestli třmen křiví kotouč jde poznat po zmáčknutí brzdy. Ideálně by se kotouč neměl nikam posouvat a zůstat na původním místě.

            0 0
            • 666biker  

              v idealnom pripade by sa nemal, no som si vsimol, ze ked zatlacim packou, tak ten kotuc trochu do jednej strany sa nahne sa mi vidi..pozriem to este raz cezle doma, ci su rovnake medzery medzi platnickami, a ci kotuc je na mieste alebo ho zatlacena packa posunie do niektorej strany.

              suchat vacsinou zacne po takom 1,5km traile dole kopcom, kde su klopenky atd…proste trail, ktory sa snazim ist co najlepsie/naj­rychlejsie ako viem :D

              0 0
            • sodek  

              málokdy je taková ideální situace. Takže kotouče jsou zpravidla mírně vytlačovány na jednu stranu a po povolení se vrací. O kolik a jakou silou by se musel vyhnout, aby zůstala nějaká trvalá deformace? Nedokážu si představit, že po půlmilimetru, milimetru vyhnutí to zůstane ohnuté.

              0 0
    • 666biker  

      pevnu osu dotahujem rukou s citom, tak snad je dotiahnuta dostatocne.

      skusim spravit nejaku ciarku na strmeni aj na PM uchyte, ci tam bude nejaky posun, ale velmi tomu neverim, lebo keby sa strmen posunul, tak by bolo vidiet ze dosticky su krivo voci kotucu, a to velmi nebadat.

      0 0
      • 666biker  

        snažil som sa to odsledovat, vsimol som si, ze ked to sucha po ostrejsom zjazde, tak kotuc ani nie je moc krivy, ale bližšie k jednej platničke. myslel som ze sa posunul strmen no pre istotu som vybral aj platničky, bolo tam asi tak 25% materiálu cca, tak som ich uz vymenil rovno za nové a vycentroval strmen ešte raz poriadne.

        dnes odskúšané aj na trailoch, a brzda/kotuc je ticho.. tak musím poklopat.. snad uz bude vsetko ok

        0 0
        • Nutribird  

          Takže moc sjeté desky. Pístky moc vyjíždí a pak se sekají při vracení. Když začnou brzdy zlobit a mají něco najeto kontrolovat desky a měnit.

          0 0
          • 666biker  

            ono pôvodne tam bol kotuc hope floating, a kvôli tym nitom na kotuci musel byt strmen trochu viacej do prava aby nit neskrtal o PM uchytenie. takže tym padom jeden piest musel byt vysunuty viacej ako ten druhy. Aj jedna doštička bola kusok viacej zodrata voci druhej. Dal som teda ten kotuc Formula co nema nity, vyrovnal strmen, dal nové doštičky a zatial je to fajn, dufam ze to aj tak ostane :) .. piesty všeobecne chodia dobre co som skusal popri výmene doštičiek

            0 0
            • scoty  

              S kotouči formula je tak trochu problem jak se vsim formula..krome designu:) Po přechodu na kotouče shimano, které jsou o par desetin slabsi a lépe odolné teplu jsem bez škrtáni.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse