• Marshall

    Ahoj.

    Koupil jsem YT Capra s vidlicí Fox 36 RC2 2015 a mám u ní pár problémů.

    1. vidle má mezi vnitřníma a vnějšíma nohama vaklík
    2. při prudkém brždění se ozve prasknutí (nejspíš z korunky), ale praskliny jsem si nikde nevšiml
    3. občas se stane, že při propružení cítím, že chod není zase tak hladký. Většinou ale chodí hezky hladce.

    U Švece mi říkali, že repas + výměna futer by vyšla prý cca na 4000 Kč. Co se týče toho „občas né úplně hlaďoučkého“ chodu, tak mě napadlo, jestli to nemůže být spojené s tím vaklem? Že by se mezi nohy dostalo víc oleje než má a pak to bylo chvíli nějak znát při propružení. Vidlici jsem rozebíral a zjistil jsem, že tam nebyl skoro žádný olej. Olej jsem doplnil, ale krapet hustší, než má být.

    Ohledně toho praskání v korunce… viděl jsem video, že někdo kolo otočil vzhůru nohama a okolo spoje vnitřní noha – korunka nalil lepidlo Loctite 638 a nechal 24 hodin. Praskání potom prý někdy zmizí. Máte s tím někdo zkušenost?

    Jinak všechna nastavení fungují a vidle uvnitř vypadá netknutá. Na vnitřních nohách je pár malých škrábanců, které ale netahají olej a jsou sotva hmatatelné.

    Rád bych se vás zeptal na názory. Má smysl do takové vidlice investovat, nebo vyjde líp pořídit třeba Lyrik / Yari RC, případně Fox s FIT4 patronou?

    Děkuji za odpovědi.

    0 0
    • goofy  

      Komplet repas za 4000 u vidlice, která stojí kolem 30000 si myslím není nic hrozného. Jo ten sekavý chod může být právě tím vaklíkem. Otázkou je, jak moc se to seká a jak moc ti to vadí. Pokud to při jízdě nepozoruješ, tak je to na tobě jestli to chceš řešit.

      0 0
    • mirorek2  

      Praskání z korunky nějakým lepidlem nespravíš, na chvíli to přejde ale to je asi tak vše.

      Vybodl bych se na tuning a prodal ji tak jak je za pár šupů někomu třeba na děckokolo s přiznanýma vadama. Lyrika ultimate seženeš za 650E když se zadaří :-)

      0 0
      • Marshall  

        Tunit ji nějakými novými patronami nebo tak ji nechci určitě. Jen mi právě přijde škoda dávat ji za pár slupek, když by byla nějaká možnost ji vyladit.

        Za kolik myslíš, že by měla šanci na to, aby ji někdo koupil?

        Lyrika bych koupil nejspíš jen RC nebo RCT3… Polepším si? Má to smysl? Z novými vidlicemi moc zkušenost nemám, nevím, co čekat.

        0 0
        • mirorek2  

          Tak je to otázka priorit, mě křupání sere tak, že to nemůžu mít. Prodal bych to i za 5

          rc je základ, jedna komprese, rct3 jsou 3 polohy + lsc a rc2 top patrona

          Nový lyrik ultimate rc2 s charger2.1 chodí libově a nebolí z něj ruce :-)

          0 0
          • Marshall  

            Tomu věřím. Jenže nový už stojí raketu. Viděl jsem, že RCT3 lyrik se dá koupit jetý pod deset. Otázka je, jestli i tyhle „né top verze“ budou citlivější než to co mám teď…

            0 0
            • mirorek2  

              pod deset? kde?

              jo ultimate jsou fakt ultracitlivé, zkus to, uvidíš

              0 0
            • suslos  

              Pike, lyrik, Formula, CC Helm. Vše bylo citlivější než RC2 co jsem mohl vyzkoušet. U rc2 mi pomohly na citlivost zelený low friction gufera, ale pak tam bylo za měsíc bordelu v oleji jak predtim za 3 měsíce :-D

              Grip a Grip2 jsou citlivosti úplně jinde, s FIT4 nemám zkušenost.

              0 0
              • Marshall  

                Nojo, GRIP už jsou krapet jinde s cenou. Takže se dá říct, že RCT3 je lepší než RC? RC je komprese odskok… Co má RCT3 navíc?

                0 0
                • suslos  

                  Rct3 má navis LSC

                  Obyc grip taky drahy není, drahé jsou grip2

                  Grip patrona je také v MZ z1 která se dá koupit za Dobre – kamarád si ji dával na Bronsona a novou bral v DE za 479€, za tu cenu imho super vidlice

                  0 0
                  • Marshall  

                    Díky za info, mrknu na to.

                    Aha, já myslel, že RC má právě taky Low Speed Compression, ale nemá High Speed, jako má RC2. Myslel jsem, že když je jen jedna komprese, tak je to právě LSC, která je nejvíc znát.

                    0 0
              • Dorsiflex  

                Aktuální FIT4 taky neznám, ale hodně jsem četl na zahraničních forech, že množství lidí downgraduje FIT4 na GRIP1. Právě kvůli citlivosti.

                0 0
              • Breakpain  

                Grip 2 vs Lyrik s patronou 2.1 ? Citlivost ;) …

                0 0
                • suslos  

                  Grip2 jen na parkale… 2.1 mám v Piku a to mě mile prekvapilo :) pružina to není, ale daleko to od toho nemá

                  Takže na to na co se ptáš Ti odpověď nedám

                  0 0
                  • Breakpain  

                    rozumím ;) … to já když jsi to tu nakousl, jestli nemá někdo srovnání :-) …

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • wilda81  

              Budou. I novější ročníky 36 (s EVOL komorou) jsou velký rozdíl proti té co máš.

              Pokud ti jde primárně o citlivost, tak zvaž nějakou pružinovku. Teď vyšla třeba Marzocchi.

              Teoreticky by tam měla pasovat i RC2 patrona co máš teď v 36.

              0 0
              • mirorek2  

                Ta nová Z1 na vzduchu je citlivá, dával jsem ji teď mladému na kolo a velmi mě překvapila opravdu

                0 0
    • Dorsiflex  

      Praskání v korunce je bohužel nešvar těchto ročníků. Mně to dělala stará 32ka, kamarád toho času úspěšně reklamoval svoji 34ku. Jestli je to skutečně ono, pravděpodobně s tím nic nenaděláš (mimo výměny vnitřních nohou).

      0 0
    • cyberpaul  

      Čau, asi jdu s křížkem po funuse, ale prošel jsem svoje s 2015 Fox 36 RC2 a rád se podělím o zkušenosti. Vidli jsem koupil jetou (údajně po servise) za dobré peníze, žádné vůle ani vakly, ale od začátku jsem si všimnul klapnutí při silnější kompresi a uvolnění. Typicky při bunnyhopu.

      Nejdřív jsem to pokládal za topout, zas tak mi to nevadilo a vidli jsem si nechal.

      Časem mě to začalo otravovat, vidli jsem rozdělal a klapání identifikoval v RC2 dumperu. Při sundaných nohách jsem ho stlačil a natáhnul a byl jsem doma. Podle všeho byl na vině vadný kovový kroužek v rebound okruhu, Švec repasi nacenil na 3k. Dá se udělat i doma, ale na ebayi jsem našel nový 2020 Grip 1 damper za cca 1500 a nainstaloval. Lupání je pryč, citlivost vidle se masivně zlepšila. Nastavení komprese stejně moc nepoužívám, takže Grip 2 bych asi ani neocenil.

      Další zlepšení citlivosti přinesly zelené SKF těsnění (low friction). Problém s bordelem nemám. Obecně jsem byl od té chvíle velice spokojený, jezdil s jedním oranžovým tokenem při 20% sagu celou zimu a jaro.

      Čistě z karanténní nudy jsem objednal Luftkappe a včera nainstaloval. Zatím jsem to neprojel, trochu si teď nadávám že vrtám do skoro perfektní vidle :-D Ale po celé anabázi mě začalo hrozně bavit do toho šťourat a zkoušet, hodně jsem se naučil.

      Když se teď dívám nazpátek (damper, luftkappe, skf seals, oleje), určitě by se bylo vyplatilo místo 2015 RC2 koupit rovnou 2018+ s Gripem. Ale nevracel bych to :-)

      Moje tipy pro Fox 36:

      – Grip 1 raději než FIT4 nebo RC2

      – pokud oceníte širší možnosti nastavení, tak Grip 2

      – vidle 2018+ (EVOL) mají větší negativku, líp žehlí malé nerovnosti, ale při mírné jízdě nevyužijete celý zdvih – je to skoro jak mít 2 tokeny ve starší vidli

      – starší vidle jsou lineárnější, ale drncavější přes malé nerovnosti ; těžko se s tím něco dělá – snížení tlaku nepomůže, nikdy nechoďte se sagem výrazně přes 20 %, při najetí na překážku se pak vidle dostane do bodu, kde už má poskytovat silnější oporu a je to ještě horší

      – ano, 2015 vidle se dá upgradovat prakticky do podoby 2020 (nový damper, větší negativka s luftkappe)

      – ne, finančně se to nevyplatí :-D

      0 0
      • cyberpaul  

        Update po první jízdě s Luftkappe: chová se to podle očekávání, tedy v podstatě stejně jako novější modely s EVOL. Daleko líp žehlí drobné nerovnosti, v kombinaci s Grip damperem vážně pecka. Pro dosažení optimálního sagu je potřeba trochu vyšší tlak (+10psi), takže i bez tokenu vidle zůstává výš ve zdvihu a subjektivně má trochu lepší přilnavost.

        Hlavní přínos na mém konkrétním kole je lepši vyváženost se zadním tlumičem. Vzadu mám novou X2 s poměrně velkou negativkou, takže teď ty komponenty líp pracují spolu.

        Pokud by někdo chtěl zachovat lineárnost 2015 modelu, ale jen zvýšit citlivost, tak bych Luftkappe asi nedával a jen se snažil snížit tření. Tzn. Grip damper, zelené SKF a častěji servisovat.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jen bych trošku poupravil jak je to s tou lineárností. Rozumím tomu jak to myslíš jak se to chová, ale špatně používáš pojem lineární a pak to může být matoucí.

          Lineární průběh = křivka průběhu je přímka. Nic to ale neříká o tom, jak bude ta přímka strmá.

          Tedy když dáš velkou negativku (Luftkappe) a k tomu žádný token, tak to vůbec neznamená, že to nebude lineární. Naopak, je to stále blízko lineárního průběhu (zcela lineární vzduch nikdy být nemůže), ale díky velké negativce je křivka (blízká přímce) hodně strmá (právě díky tomu, že na podobný sag nafoukáš vyšší tlak a tedy máš vyšší tlak i v pozitivce).

          Srovnal bych to s ocelovou pružinou. Je to podobné, jako bys dal tvrdší ocelovou pružinu.

          Oproti tomu 2015 model tak jak je v originále když bude se dvěma tokeny, tak naopak lineární nebude a křivka se nebude vůbec tolik blížit přímce. Ale přesto, že průběh bude progresivnější (než Luftkappe bez tokenu), tak díky malé negativce bude křivka méně strmá. Tedy ve středu zdvihu bude chodit do zdvihu více a ke konci zdvihu se to právě díky progresivitě více vyrovná (s průběhem s velkou negativkou bez tokenů).

          Ukážu to samé na větším extrému jak jsem to měl u tlumiče, který jsem jezdil se standradní komorou a pak s EVOL:

          • se standardní komorou jsem vozil největší vložku z pěti, průběh tak byl opravdu už hodně progresivní, ale díky hodně malé negativce to bylo s hodně malým tlakem (jen 125psi). Výsledek byl extrémní propadání ve středu zdvihu. Zdvih využíván komplet celý s tím, že na doraz to šlo zcela ojediněle (a nebyl cítit)
          • s EVOL komorou jsem dokonce vyhodil vložku zcela (tzn. extrémní zmněna o celých 5 kroků), tím se průběh stal téměř úplně lineární (velká pozitivka bez vložky). Tlak ale foukám 200psi a i to je na o něco větší sag než předtím. Díky tomu, že ten rozdíl tlaků (i v pozitivce) je tak velký, tak je křivka opravdu o hodně víc strmá a i přes téměř lineární průběh stejně po dorazech nechodím a žádnou vložku nepotřebuju (mívám tak o 1–2mm menší využití zdvihu než předtím u maxima). Ve středu zdvihu teď velká podpora, tedy chodí ve středu zdvihu do zdvihu mnohem méně (kdybych to chtěl trochu navýšit, tak bych mohl lehce ubrat tlak a přidat nějakou malou vložku).
          0 0
          • cyberpaul  

            Máš pravdu. Načmáral jsem si to rukou do grafu a je to přesně jak píšeš. I ten popis je přesný. Díky za opravu!

            0 0
      • wilda81  

        Asi bch neřekl, že je některá z patron GRIP, FIT4 nebo RC2 lepší. Každá má v něčem navrch a je třeba jen vybrat tu ideální pro plánované používání.

        0 0
        • cyberpaul  

          Může být. Umím si představit, že se FIT4 líp prodává než Grip, protože přepínátko dobře působí a nezastraší tak jako Grip 2. Sám čučím na kroutítka na X2 jak husa do flašky.

          Ale poté co jsem jel na obou, bych si vybral levnější Grip před FIT4. Na druhou stranu já vidli nikdy nezamykal, takže přepínátka neocením.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.