Průměry pístků u kotoučových brzd!!!

47 nepřečtených
  • zubni_kartacek

    Chtěl bych se zeptat, jestli maji prumery pistku v pacce a ve třmenu nějaký vliv na brzdný účinek a jak veliký. Chtěl bych zkombinovat třmen Shimano XTR BR-M965 s páčkou RB design model 2007 a nevím jestli to spolu bude šlapat!!! Popr jaké jsou průměry jednotlivých pístků, hledal jsem a nenašel!! Tato kobinace půjde na 20" trial bajk, tagze sem uvazoval cenu vs. váha a toto mi vyslo nejlépe!!!

    0 0
    • Hnoj  

      Tohle na 99% fungovat nebude. Jde o to aby byl poměr tlaku stejnej v páce i třmenu.

      0 0
      • zubni_kartacek  

        NO a co jineho bys doporucil?? Jinak kamarad ma stary trmen Hayes myslim z roku 2000 a packu RB design karbon z roku 2002 a brzdi mu to jak svina!!! Je tedy mozny ze by oba pistky meli stejny prumer a tim padem tam byl stejny tlak??

        0 0
      • kout.jk  

        a já si myslim,že to na 99% fugovat bude. Jde o to (učilo se to na základce), čím menší průměr pístu v páčce a tím větší průměr pístu na třmenu, tím větší tlak je vyvíjen ve třmenu.

        0 0
        • kout.jk  

          na úkor krátkému chodu páky

          0 0
          • zubni_kartacek  

            No kratky chod paky by nebyl zas az takovy problem…ten mi vpodstate vyhovuje!!! Jenom k tvemu prispevku…Neco na tom asi bude…kdyz si predstavis treba jehlu kterou propíchneš třeba kůlži, tak ta vyvýjí určitě větší tlak, něž když se chces propíchnout prstem(kterym to vazne nejde)!!:-)…No ale je to primu na styku dvou ploch na sebe vzajemne pusobicich. V brzde tyto plochy spojuje olej…tak nevim jestli to pote funguje stejne!! co vy na to??

            0 0
            • jaski  

              :) hehe to je jasny ze to funguje stejne ;) cim mensi pist v pace a vetsi v trmenu tim vetsi tlak na desticky a naopak

              0 0
            • kout.jk  

              kdyby ty písty měly oba stejnej průměr, tak vůbec nedochází k násobení síly a na destičku působíš stejnou silou jako na píst ve třmenu- a to je blbost. Ta páka musí mít delší chod než píst ve třmenu, ne kratší ! Hydry fungují na stejném principu jako hever kdy musíš pumpovat=dlouhej chod páky k tomu,aby se ti výsledek zvednul o pár cm

              0 0
            • pepek  

              Kurňa, teď už není ve škole žádní fyzika? Nebo jsi vylezl ze školy v šesté třídě?

              0 0
          • CERWuska  

            dlouhého

            0 0
      • Gorgov  

        Jakej poměr tlaku? Jde pouze o poměr plochy pístků. Je nutný aby nebyl o moc jinej než v origi shimanu, jinak by to fungovat mělo určitě, jen zaleží na tom poměru. Může to mít bud moc kratkej nebo dlouhej chod. Nesestavil bych to bez predchozi zkusenosti nekoho jinyho.

        0 0
        • Hnoj  

          Mno asi jsem to blbě formuloval, ale párkrát jsem zkoušel takle nakombit různý brzdy, poslední pokus byla magura louisa třmen a dežore páky a fungovalo to docela podivně…

          Prostě jde o tom, aby tlak který vyvoláš v páce byl dost velký na to, aby pohnul pístky ve třmenu popřípadě aby brzda nebyla jedovatá jak na motorce…

          Je docela možný, že je to tak jak jste tu řekli s tím průměrem, což je teoretická záležitost, praxe bývá občas trošku jinde.

          0 0
          • hanz  

            to není docela možný, to je základ hydrauliky u všech hydraulických systémů…brzdit to bude, je jen otázkou jak dlouhej to bude mít krok a s tím spojenou dávkovatelnost.

            0 0
            • Hnoj  

              Neni to možný? tak proč i když jsem zmáčknul páčku až na řídítka a pístek byl vyštelovanej až do kraje tedy na nejjedovatější záběr, tak se pístky sice hnuly, ale jen málo, brzdný účinek nebyl takřka žádný, to se snažím říct…

              0 0
              • pepek  

                No dyť to právě říkal, ne? Větší poměr ploch-delší chod páky-kratší chod pístku v praseti.

                0 0
                • Hnoj  

                  JO, já se jen snažím říct, že závěry typu : BUDE TO FUNGOVAT !!!! jsou dost předčasné a ničím nepodložené…

                  0 0
      • Vilém  

        Tim bych si nebyl jistej.Paky RBDesign se na trial vozi a to v kombinaci s ruznejma trmenama.Chtelo by to zkusit

        0 0
    • zubni_kartacek  

      Takze jsme se dopracovali k zakladni otazce!!! Bude to fungovat??? BUDE!!! a jak bude brzdny ucinek se asi uvidi az to nasadim!!! Ale pocitam ze to bude lepci nez Shimano Deore a navic mnohem lehci.....!!! Diky hosi za vypomoc!!

      0 0
      • Hnoj  

        V tom případě až to spojíš určitě napiš jak to brzdí, na to jsem hodně zvědav !

        0 0
      • JJ  

        No, zas bych tak nejasal.. Kdyz budes mit moc malej pistek na pace, nevytlaci ti paka dostatek kapaliny, aby pohnula dostatecne pistky v prasatku. Treba LX paka a rafkova magura spolu fakt nefunguje, zkousel jsem to

        0 0
    • Hnoj  

      Mimochodem, kolik ty páky stojej?

      0 0
      • zubni_kartacek  

        RB paka stoji 86 Euro…tagze asi 2408Kc(vaha 93g)…plus trmen XTR ten mas cca 1900,–(vaha 98g) plus kotouc Aligator 160mm 393,–(vaha asi 110g)sme na 4701kc(vaha 301g) pridej k tomu hadicku apod…a dostaneme se tak cca na 4900,–(vaha 320g) to je podle miho dost dobra cena a dost dobrou vahu!!! a brzdny ucinek bude na malym 20" kole myslim dostacujici!!!

        0 0
        • Gorgov  

          jo, to vypadá dost dobře:) Až tu páku budeš mít, napiš nějakou recenzi.

          0 0
        • mountaineer  

          A co se zeptat v RB designu,urcite pri konstrukci museli resit kompatibilitu s nejakym trmenem ne?

          0 0
        • McBlacky  

          hadička, trny a olivky a náplň stojí podle mě víc než 200kč, ale to je jedno, gramařina je to hezká

          0 0
    • Misiak  

      pozeram na ich stranke tu paku a maju pisane ze je urcena pre mineralny olej ako brzdove medium. otazka-kto okrem shimana robi kot brzdy na mineralny olej? …takze asi to bude urcene pre shimano. (uvaha) :)

      0 0
      • Chaingang  

        Magura?Myslím že v Martách byl minerální olej,ale nevím to jistě,nelez sem do nich…

        0 0
        • Vilém  

          Spravne,magura a shimano pouziva olej.

          0 0
          • Misiak  

            tak snad nejak zaoberali kompatibilitou, pochybujem ze len tak vypustili na trh kus hliniku bez rozmyslu…

            0 0
    • kubad  

      K těm pákám. s Magurama to prý má výrobce ověřené. Tato kombinace je na tomto kole – je vše OK www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… Taky tyto páky letos chci dát na kolo s Martama a pokud vím tak z fora nejsem jediný :-)

      0 0
      • Vilém  

        A co to tak dat v kombinaci s trmenem RBDesign?Ten se mi teda libi vic nez marta,jen nevim jestli ho uz delaji a na vystavach nebyl jen nejaky prototyp.

        0 0
        • kubad  

          Nevím o nich zatím nic. Ale nechci měnit brzdy jen mě zlobí páka a tyhle RB sou moc pěkné + hadice Goodridge :-)

          0 0
          • Vilém  

            Tak jsem hledal ve svych fotkach ze sportlifu a mam ji blbe vyfocenou:(Ale pokud to chces jako nahradu tekouci paky,tak to je trosku jina situace.Ty paky jsou krasny,stejne tak jako vse od RBD.

            0 0
            • kubad  

              No neteče úplně, jen je kolem pístku občas trochu mastno a umí se občas zavzdušnit, Možná by stačilo rozdělat a pročistit. Ty páky RB Design mě lákají víc.

              0 0
    • Nimrod  

      trocha ot… po rb páčkách koukám už nějakej pátek ( asi tři roky ) a furt čekám, až udělaj páčku na lanko… a vono furt nic… to nemaj v plánu dělat do lanek? nevíte někdo? já jenom jestli mám furt čekat :-)

      0 0
      • Vilém  

        Vzhledem k tomu ze se jejich vyrobni program orientuje prevazne na trial, tak se asi z nejvetsi pravdepodobnosti lankove packy nedockas.Spis by mohli udelat hydraulicky razeni:)

        0 0
        • Nimrod  

          vzhledem k tomu, že trial se jezdí i na lankách, tak bych je čekal :-)

          0 0
          • Vilém  

            No moc ne,spis mene moviti jezdci a jen vepredu.Tam neni predpoklad,ze si koupi paku za treba 2000,– ke svejm veckam za 300,–

            0 0
            • Nimrod  

              no jak kdo… někdo nemá rád maguru a mít kotouč i v zádu je vobčas risk, tak jezdí véčka… brzdí ty vyší modely srovnatelně jak magura a nejsou s tim problémy, jako s magurou

              0 0
              • Vilém  

                Tak to jsi asi svetla vyjimka:)Nejakou dobu jsem taky trial jezdil,ale s veckama se mi to moc nelibilo, moc to nebrzdilo a hlavne byl takovej houbovej chod.S kotoucem vzadu mas pravdu,kor kdyz clovek neni mistr sveta,tak jeden nevydarenej sidehop muze udelat hodne skody.Vozil jsem HS33 vzadu a nemoh jsem si stezovat,zadne problemy nebyly.

                0 0
                • Nimrod  

                  no tak třebas felix, ten jezdí jedině na véčkách a zdaleka nejni sám… mě magura nevyhovuje, musim se vo ní moc starat :-) a brzdej výkon sem už zažil lepší ( ale mám originál špalky )… jinak kámoš furt vytrhává hadice, štelovací kolečka tam taky zrovna nedrží a u hs33 celkem vodcházej závity jinak na houbovej krok stačí alligator bowden nebo nokon a slušnější lanko

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jasne,pokud vam to vyhovuje,tak proc ne.Neni ale tolik lidi co by Vecka jezdili.Jsem kousek od Blanska,kde je dost trialistu a taky se tu jezdi 2× rocne zavody a kdyz tak ocumuju,tak pokud by 10% lidi vozilo vecka tak je to moc.Nesporny plus je urco nizsi vaha oproti jinym brzdam.

                    0 0
                    • Nimrod  

                      já plánuju v létě investovat do čelistí avid ultimate, ale nevim páky, tak by se mi celkem ty rb hodily, kdyby je začali dělat

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Tak ti muzu rict, ze pák RB design pro vecka se nedockas. Alespon ne v nekolika nasledujicich letech. Zatim se o nich neuvazuje a pochybuju, ze by se nekdy zaclo.

                        0 0
                        • Nimrod  

                          moc si mě nepotěšil, ale byl sem s touto alternativou celkem smířenej, dík

                          0 0
    • tomfree  

      Takže obnovuji toto téma,vyzkoušeno v praxi na shimano saint,funkce perfektní,bez­problémová montáž i odvzdušnění.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.