• jirkous3

    Zaujala mne v jednom vlákně zmínka o průmyslových ložiscích. Docela by mne zajímalo, jakou s nimi máte dlouhodobou zkušenost. Běžná ložiska totiž dle mého nejsou moc vhodná pro boční zatížení, i když existují i typy s šikmými miskami apod. Je mi jasné, že prvních pár tisíců kiláků to bude jedno, ale co po 20–30 tisících?

    Anketa: Jakou máte zkušenost s průmyslovými ložisky v nábojích kol?

    0 0
    • TJK  

      kazdy lozisko ktery ma melkou drazku ma horsi vydrz a odolnost oproti velkemu namahani.. teda bavime-li se o kulickovych loziskach.. idealni kombinace je deep groove tedy s hlubokym zlabkem a dvojitym tesnenim… a pak teda jeste matros… skn/skf apod jsou zaruka celkem vysoke kvality

      0 0
    • tonik666  

      20–30k ložiska zadní stavby těžko vydrží, a já to také těžko najedu. V celopéru považuju za úspěch, pokud po sezóně chodí ložisko stejně jako před sezónou. Základ pro delší životnost je ložisko ochránit před přímým bordelem, tj. blatníčky a pod.

      0 0
      • Vilém  

        Proc do toho tahas zadni stavbu atd, to moc nechapu.

        0 0
        • tonik666  

          Aha, jde mu primárně o náboje. Z příspěvku to nebylo jasné. Zrovna jsem řešil zadní stavbu na průmyslech, tak jsem si dotaz vyložil po svém :)))

          0 0
          • oddie  

            V nábojích kol mám průmyslová ložiska ještě z výroby – dvouřadá s děleným vnitřním kroužkem, vpředu i vzadu, a ani po 200 tis km u nich nepozoruji žádný problém :)

            0 0
          • jirkous3  

            To nevadí, taky je to zkušenost. Ptal jsem se hlavně proto, že se všeobecně průmyslová ložiska na kole považují za něco lepšího. Já jsem přitom s kónusy neměl nikdy potíže. V posledních letech si některými inovacemi totiž nejsem moc jistý zda jsou ve prospěch zákazníka. Např. Ahead mi z pohledu nastavitelnosti výšky řídítek nepřipadá moc přínosný.

            0 0
            • tonik666  

              Ale pevností musí být o dost jinde než klasické šroubovací – spojení představce a vidlice na principu roztahovacího klínku mi nepřijde moc spolehlivé.

              0 0
              • jirkous3  

                Na tom něco je, určitě jde taky o snížení hmotnosti. Připadá mi ale, že se Ahead hodí spíše pro náročnější jezdce. U kol pro mládež která ještě roste nebo naopak pro starší co zápasí s bolestí zad to není úplně to pravé. Pořád si říkám, že se to dalo vymyslet nějak flexibilněji.

                0 0
            • oddie  

              Ono je to možná dané převažujícími zkušenostmi s levnými shity, v případě těch kónusů. Pamatuju za sklonku socialismu, náboje na favority apod., dráha pro kuličky z kusu plechu, kónus lisovanej z bláta, jen lisovanej, ani ne soustruženej nebo nedej bože brušenej, kulička každá jiná a ne všechny kulaté – to když se ti náhodou dostal do ruky jakejsi polskej náboj z jednoho kusu s „průmysly“, vypadalo jak technologie od NASA… Dneska vozím „průmysly“ také, ale spíš kvůli tomu, že mají lepší zatěsnění, když se použijí 2ZR ložiska… A taky na některé staré náboje byl problém náhradní kónusy sehnat, kdežto ložiska standardních rozměrů ne.

              0 0
              • Erknold  

                Jj asi to tím bude. Když si vezmu na 20 let starým kole z čeho jsou konusy a jak šly skvěle seřídit, kdy po seřízení OK a po dotažení se ani kolo nehlo, jelikož konus z bláta se ještě přitáhl vůlí v závitu, tak je asi pravda, že stávající konus typu Deore, SLX apod. bude asi trochu někde jinde :) Průmysl je možná dražší, někde na úrovni XT a to by bylo, aby XT nefungovalo.

                A jelikož jsem lenoch a raději jezdím než šteluji, zkusil jsem průmysly a zatím paráda.

                0 0
                • Vilém  

                  Soucasne novejsi verze XT s oversize osou maji problemy s orechy a trvanlivost zavitu na ose je taky nevalna.

                  0 0
      • h.mad  

        Co je to za aušus, když po sezoně je potřeba měnit ložiska ? :-D

        0 0
    • Jamin  

      Dobře seřízenej konus jede líp než průmyslový ložisko (muj názor)

      0 0
      • tonik666  

        Na druhou stranu když ho seřídíš blbě a vyběhají se ti dráhy od kuliček nejen do konusu, ale i do náboje, jsi v háji…

        Dobrá ložiska v dobrých nábojích chodí taky perfektně – co jsem měl – Mavic Crossmax, DT350 super, Novatec horší, přidrhával záhy, ale čert to vem, po čase to vyměním.

        0 0
        • Jamin  

          Jasně, já vim, jenom sem si chtěl obhájit svoje hlasování.

          0 0
        • pepek  

          když ho seřídíš blbě a vyběhají se ti dráhy od kuliček – když už jseš tak blbej, že se ti to stane, tak jsi potom i schopen nacpat tam ložisko nakřivo. Co tam máš dál?

          0 0
    • kubad  

      Konusy jsou taky průmyslové ložisko :)

      Takže se ptas na co?

      0 0
      • jirkous3  

        Máš nějaké lepší označení pro ty dva druhy? I blbeček ví, že jsou obě průmyslová a nerostou na zahrádce.

        0 0
        • Lada,s  

          kuličkové ložisko a konusové ložisko

          průmyslové ložisko je nic neříkající název

          0 0
          • jirkous3  

            No, kuličky jsou v obou typech. Nějaký šťoural by se toho určitě zase chytil. Chtělo by to něco jednoznačného.

            0 0
            • TJK  

              jednoznacne asi takhle

              prumysl = vetsinou nerozebiratelny neseriditelny

              konus = rozebiratelny a seriditelny

              :-)

              0 0
            • kubad  

              Konusove loziska a kuličkové zapozdrene loziska ?

              0 0
          • jirkous3  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
        • kubad  

          Tak na co se vlastně ptas?

          Jinak jo konusy jsou na kolo vhodnější, a při správně údržbě vydrží hodně, problém je zatesneni a přetažení

          0 0
    • Mamut  

      Verim, ze drahsie a kvalitnejsie konusy, ked su v dokonalom stave, tak sa daju nastavit na ± podobne dobry chod ako priemyselne loziska. Vyhoda priemyslnych je, ze maju rovnaku funkciu bez ohladu na udrzbu. A pripade velkeho problemu sa daju celkom lacno komplet vymenit.

      Pri konusoch ak poskodis loziskovu drahu, tak vyhadzujes naboj. A jeden konus od Shimana moze byt drahsia ako cele kvalitne priemyselne lozisko.

      Takze za dokonalych podmienok a schopnosti je to jedno, za vsetkych ostatnych vedu priemysle.

      (Mal som 10 rokov (nez mi slohli bike) priemysle Sachs a tak hladko a s tak malym odporom este nikdy ziaden konus nesiel. Jazdil som aj Authory naboje, kde mali priemysle trosicka vacsi odpor, aj ked to bolo dane tesneniami (rozobraty naboj siel krasne lahko). Trosicka odpor ako cena za utesnenie – za mna je to akceptovatelny obchod. Dnes mam Novatecy, ktore mozu ist cca na urovni kvalitnych a dobre nastavenych konusov. Maju ale ine vyhody ako 9–100mm upinak, tesnenia atd.)

      0 0
    • jirkous3  

      Takže když tak nějak shrnu výsledky, konusy i průmysly by byly asi stejně kvalitní, kdyby se nepoužívaly nekvalitní materiály. Protože ale žijeme ve století „šmejdů“ vycházejí průmysly lépe kvůli snadné nahraditelnosti.

      0 0
    • pee.tr  

      Asi bude záležet především na tom, co je to za výrobek. V Fulcrum RM5 mám ložiska od koupě kol a kromě vůle, která je patrná asi od 500.km, kterou neřeším, a která by neměla být vůli přímo v dráze kuliček, ale údajně mezi ložiskem a nábojem (nerozebíral jsem), jsou kola v pořádku a točí se krásně. Najeto v tuto chvíli minimálně 17 tisíc km bez jakékoliv údržby a v každém počasí a ročním období na HT. Mám 73kg.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.