• preacher

    Jaké náby pro kotouče (na průmyslech) pořídit.Jezdím cca 8000 km/rok. Většinou maratony a amatérské závody (kolopro atd.)Ráfky Mavic 321.Dráty nevím. Láká mě DT SWISS, TinkTink má v nabídce QUANDO XT. Nebo nějaký SRAMy (a kde Sramy na netu sehnat. Poraďte prosím…

    0 0
    • MARIN  

      SRAM – www.cyklozitny.cz

      0 0
    • vlk  

      taky bych se přidal u nás mají na průmyslech ke kotoučovkám jen náboje formula nebo ritchey.Nemáte je někdo.Prosím o zkušenosti

      0 0
      • TinkTink  

        No tydle formule jsou ze stejny tovarny (pokud nepocitam ty lahudky z Italie za nekolik litru od Formule, co prodavali kdysi) jako to Quando…jinak je to pohoda…nikdo zatim nereklamoval…a ani mi letci nehlasili ohle osy…takze pohoda…

        0 0
      • Jenda  

        hele a co dopredu obycejnej author? dozadu teda nedoporucuju ale predni je v poho nicmene nejsem gramhonic:-)

        0 0
    • zirecek  

      volil bych DT.

      0 0
    • vasil  

      xsiv www.maxcursor.cz

      0 0
    • X-biker  

      Point, Shimano. Oboje za super prachy.

      0 0
      •  

        jenže od shiman neni na prumyslech nic

        0 0
        • X-biker  

          Hmm jo no sem to jako v ty zavorce pochopil ze jako jako ze nejlip na prumyslech no ale kazdopadne i shimano ma dobry naby. A nemaj prumysly.

          0 0
          •  

            ja nic neřikam, jen asi cche spiš na prumyslech, sam vozim shimano vepředu m475 Disc, sem zvědavej co vydrží

            0 0
      • enjoy  

        ja jsem asi zaspal dobu.shimano na prumyslech?

        0 0
      • Mamut  

        Ten Point robi este priemysle sa normalnu cenu? FCM ulozenie je konus.

        0 0
    • Air  

      jen takovej blbej dotaz – v cem jsou prumysly lepsi? Resp. +/-?

      0 0
      • Snoopy  
        • min. udrzba, lepe utesneny system-mensi zanaseni, vetsi zivotnost, zadne serizovani, lehci chod(diskutabilni)
        • ve stejne cenove kategorii hmotnost a cena
        0 0
        • Daf  

          Uz se to tady resilo, ale myslim ze treba naba XT je o hodne lepsi nez vetsina nab stredni tridy na prumyslech. Do XT naby se mi nikdy nedostal tak lehce bordel jako do prumyslu co mam v Crossmaxech. S delsi zivotnosti u prumyslu take nesouhlasim u XTcka se mi v nabe nikdy neudelala vule a 3 roky jsem na ni nemusel sahnout. U prumyslu ne vzdy jde lozisko jednoduse vymenit. Hmotnost se nekdy muze zdat u shimana vetsi, ale malo kdo si uvedomuje ze shimano uvadi hmotnosti i s rychloupinakem, ktery je v cene naby.

          0 0
          • vlk  

            já mám taky zadní náboj stx a už asi 8 let bez jakékoliv údržby je ok.Nedávno jsem ho rozdělal, protože už se mi nezdálo, že vydrží tolik let a ještě k tomu při mém zacházení a je jak nový.jenže dopředu chi dát kotouče a tam se bojím, že kónusy by šli brzy do kytek.

            0 0
          • lubos  

            Shimano XTR 133/311g (bez upinaka) (asi ocelova oska) DT Hugi 240 93/235 (bez upinaka) (hlinikova oska)

            http://weightweenies.starbike.com/…mponents.php?…

            cena plus minus temer stejna (www.trinnity.cz) U Hugin lze vymenit/rozdelat vsechno. U Shimana vim, ze novej LX orech stoji temer tolik co naba :( Huginy maj ale problem. Mezi spicemi a orechem je cesta, kudy projde spina/voda vic nez bych povazoval za zdrave. A pak to jde do loziska. Chce to pravidelne kontrolovat a cistit. Jeste se se to da rozdelat i rukou. U Shimana tento problem neni, protoze konusy jsou na zacatku orechu. A mirne jinak je to udelane, nevim jestli lepe nebo ne, kazdopadne, spina/voda tam jde obdobne akurat, ze si to odnese orech. Mam zkusenost s LX. Takze prast nebo uhod. Mohli by to u DT vychytat, to utesneni. Pak by to bylo docela dobry. Jeste prekryvne bocne tesneni.

            Jinak, obcas tady padne myslenka, ze naby na prumyslech jsou z principu tezsi. Neni to pravda. Ono to totiz neni prumysle jako prumysl. Treba spominane Huginy maji jenom ty loziska. Treba ale Quando ma misky a v nich misto kulicek nalisovane prumysly. Tohle reseni je samozrejme tezsi. Ale pokud lozisko sedi primo v naboji, tak suma miska (nemuze byt hlinik)/konus(taky zadnej hlinik)/kulicky lehci nez prumysl nebude. A kdyz se k tomu pripocte miska v orechu .. tak ten rozdil v praxi asi nebude.

            Toz to je muj pohled na vec, kdyz tak me vyvedte z omylu.

            0 0
            • Daf  

              Shimano ma vychytanej tesnici system treba zrovna u predni naby LX a vys. Pod dvojite kontaktni tesneni se nic nedostane ani za extremnich podminek. U zadni je skoda ze je na strane u orechu jen jednoduche tesneni, takze v extremech se tam neco muze dostat. Pokud se u nab s prumysly pocita jen s utesnenym loziskem a zadnou jinou ochranou pred spinou, tak se neda hovorit o bezproblemovych nabach. Staci jedem blativej zavod a pokud clovek nerozebere a nevycisti ty loziska tak muze zapomenout na jejich dlouhou zivotnost. Bordel se tam dostane mnohem snadneji nez do konusu shimano a mnohem hur se to cisti.

              0 0
              • ddd - andy  

                A to je pravda, protoze mam 240tky a po blativym zavode je potreba je vycistit a namazat… (a to samy je potreba udelat s novejma XTR-klikama) :-((

                0 0
              • Volf  

                Mám taky LX náby a neměnil bych. Pokud je dobře seřídíš tak průmyslový ložisko nemá šanci. Utěsněný jsou velmi dobře a pokud bych se teď znovu rozhodoval budou to zase kónusy.

                0 0
                • McBlacky  

                  jo když seřídíš konusy na minimální odpor, tak mají minimální vůli a poměrně záhy vyšrotuješ kuličky, tady je největší výhoda průmyslů…

                  0 0
                  • Volf  

                    Taky záleží, jak utahuješ upínáky hlavně přední. Taky jsem kdysi postupoval metodou pokus omyl a stálo mě to nějaký peníze. Dneska si ale troufnu tvrdit to co jsem napsal. A u těch průmyslů, měl jsem známého, který děl v ČZ Strakonice a tam začali dělat náby s průmyslovejma ložiskama. A když jsi je víc stáhnul nmaticema na hřídeli, tak se přestávaly točit. Možná si je tady někdo pamatuje.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      taky už za ty roky umim seřídit konusy, moje doměnka je založena na tom, že shimano náby vždycky po koupi musim povolovat, at už STX, Alivio, Deore, Lx, a že za čas se prostě ty kuličky vyšrotujou (ale žádná krize dá to dost tisíc km). Tak se teda domnívám, že kdybych je nepovoloval, tak vydržej věčně, což je asi blbost…

                      0 0
                      • Volf  

                        Kdo ví. Ale je fakt, že já je taky trochu povoluju, ale z důvodu, že se mně šrotovaly když byly víc utažený. Nebo už si to taky třeba nepamatuju.

                        0 0
                        • vlk  

                          pro všechny co tu píší o kónusech.Se vším souhlasím.Jen­že.Kónusy většina z Vás jezdila asi na kolech bez kotoučů.Co s kónusama asi udělá kotoučová brzda.Proto dost lidí včetně mě na kotoučovky uvažuje o průmyslech. Teď teda poddotaz.Kdo z Vás jezdí delší s kotoučovkama a kónusovýma klasickýma nábojema.Napište zkušenosti.

                          0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ja si je pamatuju. Co pamatuju, sousedovi stale slouzi. Tahle „chybka“ nema nic spolecnyho s pouzitym druhem lozisek. Je to spatnou konstrukci toho naboje. U prumyslovych lozisek narozdil od konusu nemusi mit dotazeni upinaku na loziska vubec zadny vliv.

                      0 0
              • lubos  

                I Huginy maji dvojite kontaktni tesneni. Ale uz v tom spominanem miste je jenom tesnici zlabek . Stejne jako u Shimana orech, jenom je tak nejak vic naprimo.

                0 0
        • Mamut  

          Toto je najvacsia perla tejto temy:

          • ve stejne cenove kategorii (…) cena;
          0 0
      • vlk  

        lépe utěsněn.A když zničím tožiska tak je vyměním za pár kačk,zatímco i klasiky vymením sice kónusy i kuličky ale s miskou nic nenadělá,.Když je zničená miska musí přijít nový náboj.

        0 0
        • lubos  

          No, nekdy to zrovna par kacek asi nebude :( ale s tou miskou je to tak ⇒ novy naboj, vyplet, cena vypletu.

          0 0
          • McBlacky  

            jen mě by mě zajímalo jestli někdo vyhodil nábu jen proto, že už ta miska byla tak na šrot, že to nešlo…

            0 0
            • lubos  

              To by me taky zajimalo. Myslim, ze miska je hodne tvrda, a ty kulicky jsou naschval relativne makke, aby sa tohle eliminovalo.

              0 0
              • McBlacky  

                taky to tak vidím, samozřejme když to necháš v zimě v garáži a na jaře je to vyrezlý, tak je hotovo :-)

                0 0
              • náčelník  

                Vozím náboje XT pořízené v roce 1996. Měnil jsem kónusy i kuličky (zanedbaná údržba), ale misky vypadají stále celkem dobře. Zadní náboj je hůře utěsněn u ořechu, takže miska vypadá příšerně, ale úzká dráha, po které se odvalují kuličky, je stále dobrá. Tyto náboje vyhodím asi opravdu až poté, co prolezou kuličky skrz misku. Nové budou zase XT, už proto, že jsem si kvůli nim koupil kónusové klíče :)

                0 0
                • lubos  

                  Akurat, ze budes mit vakl na orechu. Pokud tam neni od zacatku. Sice se to asi da ovlyvnit temi podlozkami, ale je to takove nic moc reseni. Takove lamerske. Ten orech na hugine je nadherna vec. Skoda , ze nemaji vychytane to zapouzdreni. Asi bych toho chtel az moc :-((

                  0 0
    • Snoopy  

      Author – tezko hledat v nejlevnejsi cenove kategorii konkurenci. Dneska bych se ho uz nebal. Spousta znamych jezdi a noproblema. Ja osobne jezdim 2roky Sram9 a nemuzu si je vynachvalit. Uz tehdy se blbe shaneli – mate nekdo zkusenosti s tema novyma?

      0 0
      • K2  

        Jezdím authora vzadu a spokojenost (lehoučký, levný, jen ten rychloupínák nic moc) půjdu i do předního.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.