Pružinová vs. vzduchová vidlice, Shimano Deore vs. Sram NX?

77 nepřečtených
  • Sedlečák

    Ahoj všem,

    chci vás požádat o radu. Mám v úmyslu si koupit nové kolo (po několika letech, co jsem nejezdil) a mám dilema. Chci horské kolo na 29 kolech (počítám střední terén/silnice tak 50/50) a mám 176cm/95kg. Cenu jsem si stanovil na 12 – 15 000,– Kč. Obešel jsem několik obchodů a zeptal se svého okolí na nějaký tip. Došel jsem k závěru, že nejlepší za ty peníze můžu koupit: Kross 2017 29" Level B5 M/19" (https://www.tsbohemia.cz/…d253891.html). Celé dopoledne ale zde čtu, že je pro terén téměř nutností vzduchová vidlice. Proto se ptám, má význam investovat další 4 000,– Kč do vidlice a zároveň jaký je rozdíl v řadě mezi Shimano Deore a Sram NX? Nyní se rozhoduji se mezi těmito:

    1. Kross 2017 29" Level B5 M/19"
    2. Kross 2017 29" Level B7 17" (https://www.tsbohemia.cz/print.asp?…)

    Děkuji za názory a rady, Martin.

    0 0
    • Honza03  

      Tak základní rozdíl je v řazení kde jedno má 3×10 a druhé 1×11 od SRAMU, kde je trochu výhoda že to není nakombinované a dostaneš opravdu SRAM NX u toho druhého už je to mix s řazením Deore. 3×10 bude mít větší rozsah ale na druhou stranu pokud neplánuješ pokořovat nějaké těžké lesní výjezdy tak je to v pohodě, na asfaltu z kopce by už mohlo být málo (cca 43km/h) ale dá se případně dát větší převodník. To dražší kolo má navíc tu vzduchovou vidlici a dle čísel je o 1,2kg lehčí což je už celkem dost.

      Osobně pokud nemáš problém s 1×11 tak bych bral to dražší.

      http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Tak tak, pokud ti bude stačit rozsah 1×11, tj. jak dostatečně lehký tak dostatečně těžký převod (mě by to na 50/50 terén/asfalt vůbec nestačilo), tak ber to.

      0 0
      • Sedlečák  

        Nedokážu posoudit, zda mi převod 1×11 bude stačit. Nikdy jsem s tím nejel. Můžu v pondělí zajet někam do obchodu (třeba DAJSPORT) a vyzkoušet tam nějaké. Otázka je, zda se na tom kousku po silnici, co se s ním projedu, něco poznám.

        0 0
        • novas752  

          V obchodě poznáš kulový, tohle prostě každej pozná až po prvnim kole.

          Ale pokud víš kudy a jak bys chtěl jezdit, dá se to vypočítat.

          Když si do výše uvedeného kalkulátoru naklikáš počty převodů a zubů + velikost kol, dole ti vyleze tabulka závislosti rychlosti na kadenci (otáčky klik/nohou za minutu).

          No a teď požadavky na rozsah:

          Minimun: Budeš jezdit prudké kopce v terénu nebo dlouhé prudké kopce na silnici? Jestli ano, minimum při 60rpm by mělo být okolo 5–6km/h. Jestli ne a spíš budeš jezdit mírným terénem bez pruských a dlouhých kopců, stačí i okolo 8km/h.

          Maximum: Jestli budeš chtít šlapat i z kopce, potřebuješ aspoň 38–40km/h při 80rpm. Jestli ne, stačí do 35 při 80rpm.

          0 0
        • atty  

          To je právě takhle na kousku pro začátečníka hodně nezjistitelné – když si projedeš kilometr po rovině je něco úplně jiného, než když pak vjedeš po 50 km v nohách do nějakého kilometrového stoupání.

          Výhody a nevýhody 1×11 jsou tu často diskutované – u 1× 11 (kazeta klasická 11–42) je výhoda, že je to „čisté“ a jednoduché, řadíš jen jednou páčkou, nemuíš přemýšlet, co řadit vepředu. Velikosti převodníku (u té postované verze je 32z) se dá nastavit, v jakém rozsahu budou převody lehké/těžké, takže třeba jen výměnou převodníku za 30z/28z, dosáhneš v podstatě do lehka skoro na podobné parametry, jako při použití 3×10 v 40/30/22z (ne úplně, ale co bys nevyjel na 28/42 u 1×11, to stejně budeš asi tlačit i na 22/36). Problém j, že když se pak budeš chtít svézt někde rychle po rovině nebo lehce z kopce, tak už to neutočíš nohama, protože na to, aby si na 1×11 s převodníkem 28 nebo 30z a zadní 11z jel alespoň 40 km/h potřebuješ šlapat rychlostí cca 120 otáček, na 35 km/h alespoň 100 otáček, mezi 60–80 otáčkami/kadencí pojedeš od cca 22 do 28 km/h.

          Takže pokud budeš jezdit alespoň zpočátku v klidu a pohodě, převážně rovinatější „terén“ a silnice, nebude asi 1× 11 s 32z problém, limitní jsou pak skutečně dlouhý a táhlý stoupání, už třeba hodně unavenej, kde už na 32/42z nemáš sílu šlapat.

          Lepší řešení je asi ten dražší model, protože lepší a vzduchová vidlice, lepší celková váha, kdyby nebyla síla na ty kopce, seženeš za pár stovek menší převodník, případně se bude dát dobastlit přesmykač a koupit kliky s dvoupřevodníkem (ale to už jsou samozřejmě nějaké další investice v řádu alespoň hodně set korun).

          Pokud chceš jezdit i hodně terénu a bavěj Tě i kopce, můžeš jít i obráceně – koupit levnější variantu a nechat vyměnit vidlici – nejlevnější Suntourka 32 Air stojí cca 4k (a je v pohodě – sám jí teď vozím, než se mi vrátí jiná vidlice ze servisu), vidlici pružinovou, shozenou z kola třeba za 1000 prodáš a máš 3×10 se vzduchovkou na Shimano brzdách.

          Je to celkem dilema, ale je to hodně o tom, jak si věříš do toho terénu a kopců – pokud míníš jezdit delší a náročnější trasy, je pro začátečníka ten trojtác opravdu výhoda – má k dipozici skoro o 200% větší rozsah převodů a kolo umí jet jak hodně pomalu, tak i hodně rychle.

          Ta móda jednopřevodníků i u těchto levnějších kol je podle mne taky nesmysl – takovéhle kolo si asi nebude kupovat nabušenej závodník a pro příležitostného „turistu“ je rozsah hodně malej – nechápu, proč neudělají řeba variantu s 2×11 třeba 36/24) – to by vcelku bylo mylsím ideální na takto určené kolo.

          0 0
          • novas752  

            protože kliky na víc převodníků, přesmykač a páčky taky něco stojej. Móda to imho moc neni, naopak 1×11 kol je v těchto hladinách stále velmi málo.

            0 0
          • Sedlečák  

            Podle toho co tu čtu, tak do té 1×11 asi nepůjdu. O koupi vzduchové vidlice také přemýšlím, ale zůstane mi pořád vysoká hmotnost, při pořizovací ceně cca 19 – 20 000,– Kč. Pokusím se ještě porozhlédnout po jiném za 20 000,– Kč, abych nemusel nic měnit.

            Ještě se chci zeptat, přijdu při výměně vidlice o záruku?

            0 0
            • novas752  

              Nepřijdeš.

              Pokud tam teda nedáš vidlici třeba s o 5cm vyšším zdvihem, která je delší a změní o hodně geometrii.

              0 0
            • MiKED  

              Váhu (vlastní) snížíš, jakmile se začneš hýbat (osobní zkušenost). :-)

              0 0
        • plzakj  

          Nechci se dotknout, ale jestli mas pri 176cm 95kg, tak 1× prevod rozhodne ne. Budou ti chybet hlavne lehke prevody v terenu a do kopecku.

          0 0
    • pajusb  

      Udelej nasledujici…

      Kup si starsi kousek z bazaru se vzduchovo vidlou a alespon 2*10 prevody.

      V tehle cene koupis slusne komponenty treba Shimano slx nebo xt.

      Zkusis si 2 sezony jezdeni a pak se budes lip rozhodovat. Takhle nepolibeny teorii, nedokazes ani spravne urcit, ktera rada je hodnotna a ktera neni.

      Pri tvoji vysce a vaze tipuju, ze kondici na prevody 1 cokoliv rozhodne nemas… ( vlastni zkusenost )

      0 0
      • Sedlečák  

        Také si myslím, že s 1×? budu mít problém. Bazarové kupovat určitě nebudu. Cena bývá o pár tisíc méně než nové, ale pokud nebudu mít štěstí, několik tisíc do toho poté vrazím. To raději přišetřím a koupím sice dražší, ale nové a kvalitní (doufám).

        0 0
        • pajusb  

          No ja koupil Meridu komplet na xt 3 roky starou z 37 za 12 tis. To je fakt o par tisic min.

          Nez zjistis co chces doopravdy, bude ti to v tom stavu porad lip slouzit, nez neco noveho za 15.

          0 0
          • MildaZ  

            Na tomhle příkladu je krásně vidět, jak jsou nová kola předražená. Zkus si koupit nové a za rok ho prodávat. Musíš slézt na půlku ceny nového a stejně budeš prodávat těžko…

            Ale peníze jsou to Tvoje .....

            0 0
            • krabica  

              Za rok padá cena tak o 1/3, je to jako u aut.

              0 0
            • Sedlečák  

              Možná máš pravdu, ale na rozdíl od vás tady, já u rok starého kola nepoznám, jestli je v pořádku. A když nebude, pak mě to bude stát víc než nové. Já zatím nemám zkušenosti s tím, abych něco poznal a případně vyměnil. Pokaždé to budu posílat někam do opravy. Proto mám s toho obavu.

              0 0
              • MildaZ  

                Hmm, pak Ti nezbývá než jít do obchodu a koupit hotovku.

                0 0
              • pajusb  

                Pokud neni praskly ram, nebo totalne zrusena vidle za 10 000, tak nic opravovat stejne nebudes. Jednotlive komponenty jsou otazkou par stovek. A to se bavim o vecech z vyssich rad.

                Praskly ram nepoznam ani ja, pokud to neni vylozene videt a vidle totez.

                Pokud mas trochu zdraveho rozumu tak HT koupis za pulku ceny noveho ve slusnem stavu.

                Byl jsem ve stejne situaci a po pul roce od koupi, jsem si nechal preplest rafky za pevnejsi. Neslucovaly se se 100kg puvodni vahy.

                Po dvou letech jsem to kolo prodal za 10 500, mam 85 kg a poskladal si nove za 35 000.

                Kdyz ted koupis nove za 20 000, muze ti vydrzet rok, nebo tri. Pokud ale zacnes jezdit, zjistis ze das dalsich 40 000 za nove…

                0 0
                • Strakááč  

                  tak tak.. na bazaru se dá sehnat kolo za slušný peníze kámoš skládal ninju za 35k na lyrikovi a modarchovi a levných pevných výpletech.. stálo to maso peněz ale funkčně to bylo gut.. nedávno to prodal za 25k a koupil giant glory 2011 DHčko na fox 40 kashima, DHX tlumáku komplet saint kolo jetý celkem málo.. prostě super stav a super kup.. daj se koupit fakt dobrý kousky.. jen to omrknout

                  0 0
                  • Sedlečák  

                    Omrknout není problém, ale rozumět tomu ano. Nevím co je dobrý a co ne. Koukal jsem na vidlici od FOXe, ale už nepoznám, jestli je kvalitní. Já jsem zatím pochopil jen to, že je pružinová nebo vzduchová (AIR). A že je lepší pevný střed. Ale to je asi tak všechno.

                    0 0
                    • Strakááč  

                      tak něco vyber a hoď to sem… někdo ti k tomu určitě něco řekne… ;) vybírej a co se ti bude líbit vělikostí a tím, co znáš tak to sem hoď a názory se najdou :D

                      0 0
    • More Ous  

      Já bych si tu čtyřku připlatil. Sice je tady Canyon mega provařenej, ale nechce se mi hledat jinde: https://www.canyon.com/…-al-5-9.html

      Osazení super, ta 30 Gold vidlice je lehká, není sice až tak tuhá, ale na xc ježdění v pohodě.

      Záleží na tobě kolik jsi ochotnej za kolo dát. Třeba já jsem měl dvě devětadvacítky v ceně kolem 15 tisíc půjčený a byly na mě strašně těžký a neohrabaný.

      0 0
      • pajusb  

        Mozna na maratony, ale na xc pri jeho hmotnosti urcite ne. (Vidle)

        0 0
    • Sedlečák  

      Jaký máte názor na: https://www.newbike.cz/…/d9543/v6091

      0 0
      • atty  

        Nevidím zásadní problém – kolo odpovídá ceně, vidlice celkem nadstandardní (v téhle cenové kategorii), pohon 2× 10 pro Tebe na začátek asi optimální.

        On je samozřejmě obecnej problém, že pokud navyšuješ rozpočet třeba z cca. 18k na 21k, zase je dost modelů, které mohou vyhovovat. Pokud chceš kolo „vyzkoušet“ a nevíš, zda Tě „zaujme“ a budeš jezdit pravidelně a často, pak něco takového klidně.

        Nejlepší výběr je v kategorii hliníkových cestovních hardtailů kolem 30–35k – to už jsou kola obvykle v podstatě bez kompromisů, se sportovně-turistickou geometrií (nesedíš jako paní radová, ale taky neležíš jak na koze, prostě přirozený sklon na sportovním MTB kole), rámy jsou v téhle kategorii už slušně lehké a hlavní výbava (vidle, pohon, záplety) taky na dobré úrovni (pokud samozřejmě vybíráš z těch lepších a doporučovaných).

        Stejně jsou většinou tak tři typy následného vývoje – ježdění Tě moc bavit nebude a tak kolo vytáhneš párkrát do roka a roční nájezd bude pár set kilometrů, nebo budeš spokojeně jezdit, kolo bude vyhovovat a když se něco po…, necháš to vyměnit/upgradovat až časem, nebo Tě to prostě chytne a pak si časem třeba naškudlíš na lehčí, rychlejší a hodně kvaitně vybavený stroj, protože se Ti to vyplatí a tisíce kilometrů na něm najeté Tě budou bavit.

        0 0
        • Sedlečák  

          Přesně jak píšeš, to vidím taky. Buď mě to moc bavit nebude a pojedu na něm párkrát. Nebo mě to bavit bude a budu ho postupně vylepšovat. A třeba se zblázním a po čase koupím něco lepšího.

          Podle toho také vybírám. Když koupím to nejlevnější kolo (třeba za 5 000,– Kč), tak mě to bavit asi nebude. A když koupím hodně drahý (třeba i na splátky), budu možná toho litovat, když mě to nechytne. Toto je pro mě střední cesta, abych zjistil co a jak.

          Jinak musím říct, že jsem se přestěhoval na ves, kde je kolem krásná příroda. Lesy, louky, rybníky … . Myslím, že pro lítání na kole to tady bude pohádkové. K tomu polní cestou 5 km do práce. Tak uvidím …

          0 0
      • Strakááč  

        Jestli to nebude žádnej extra terén, tak bych řekl staviteli ať ti postaví něco na pevnej vidli na silnějších pláštích.. ale nějaký raketový.. lehký kola.. a pohon zbytek se dá ošidit treba brzdy by stačilo sehnat z bazaru sundaný.. lidi se toho zbavujou.. a treba kokpit, pedaly, kliky, sedlo, sedlovka, gripy a další blbiny se daj sehnat levně.. kliky na čtyřhran.. klickovy pedály.. prostě levně.. a necháš někdy časem vymenit.. nebo ne.. ze jo.. :))

        0 0
        • atty  

          Strakááč, jasně, ale to si dovolí člověk, co si chce postavit třeba levnějšího „zimáka“ nebo kolo do práce, protože už ví, co chce, co potřebuje a na čem může třeba bazarově ušetřit, je schopnej si z „bazarový“ nabídky vybrat cenově i kvalitativně a má už nějaké vědomosti, co jak funguje a co je prioritou.

          Pokud se po pár letech rozhodnu, že si koupím „průměrné“ kolo, abych si vyzkoušel, jeslti mne to bude bavit, pak tomu nerozumím tak, abych to dal dohromady a věděl, co se vylatí/nevyplatí třeba bazarově koupit nebo ne. On takovej nákup třeba jeté vidle bez vyzkoušení může bejt velkej *******, totéž platí o čemkoliv jiném (jen to třeba nebude tolik vyhozených peněz).

          Stavitel je taky možnost, za těch cca 22k už by se asi něco solidního dalo u zdejších stavitelů taky postavit, ale osazené to bude asi dost podobně jako ta Dema na nějakém rámu od Force, MRX apod.

          Důležitý je, aby to ježdění pak začalo bavit a pokud ano, uživatel si brzo sám zjistí, co mu vyhovuje a co naopak ne a zda se mu vyplatí třeba časem investovat do nových součástek nebo kolo prodat a udělat kompletní „upgrade“.

          Každej to máme nastaveno trochu jinak, každej máme jiné finanční možnosti, jiné nároky a potřeby a tenhle vývoj je prostě subjektivní pro každýho. Klidně bych koupil třeba tu Demu, vyzkoušel a uviděl bych :)

          0 0
      • Evilcleaner  

        vidlice dobrá na nějakého krose, ale na bajka navíc pro 95 kg je to nesmysl.

        0 0
        • atty  

          To mluvíš o Demě a RS Gold 30? Nevšiml jsem si, že by na ní byly nějaké negativní reakce i když má „jen“ 30tky nohy.

          Navíc si musíme uvědomit v jaké cenové kategorii kola se pohybujeme – na kolo za 21k Ti asi nikdo SIDa, O.D.L nebo Diamond nikdo nedá, když ty vidle stojej víc, jak celé kolo.

          Že existují pevné osy a úměrně drahé a kvalitní vidle je jasné, ale v téhle cenovce se opravdu najít nedají.

          A už vůbec nevidím problém ve vidlici jako takové – na prvním MTB kole jsem měl TT Judy s pružinou a rychloupínákem a 107 kilo k tomu – žádný problém jsem neshledal. Na „normální“ ježdění to bezpochyby stačí a na kole v téhle ceně prostě není jiný a lepší výběr (jeslti Gold 30 nebo Recona 32 či XCR 32 Air -stejně v podstatě nic moc jiného v téhle ceně nenajdeš).

          Zas bych neplašil, že je to blbost a bude to „nefunkční“.

          0 0
          • Evilcleaner  

            no a tu judynu jsi vozil na dvacetdevítce s kotoučema? asi ne že… 30 gold chodí sice jak po másle a je lehoučká ale je to bláto. v dané cenové kategorii není problém mít kolo s hezkou výbavou (komplet deore) a kvalitní lehkou vzduchovku s pevnou osou.

            0 0
            • atty  

              Jasně, Judy byla „jen“ na 26" s hydrama.

              Já se nepřu o tom, že pevná osa + tužžší vidle s pevnějšíma nohama je přínos, ale pošli mi prosím odkaz na nějaká kola (složená. nová, s podobnou výbavou), kde bude pevná osa a lepší vzduchová vidle v ceně 21k?

              Tady se většina lidí dívá na nové kolo „optikou“ zběhlých hobíků či závodníků (nemá to pevné osy, vzduchovku s 34/36 mm nohama, minimálně na SLX/XT se záplety pod 1.6 kilo = bude to sr*čka, na který se nedá jezdit…)

              Kolo za 21k bude pro hobíka, co má nějaké zkušenosti a nájezd vždy velký kompromis, pro začátečníka po letech to tak být vůbec nemusí (až si sám ověří, co mu chybí a pozná to sám, jsou vždycky ty cesty jak psal výše).

              Pokud nevím, zda na kole budu opravdu reálně a často jezdit a jak mne to bude bavit, tak „vyvalit“ 50–70k za „bezkompromisní“ HTčko je dle mne daleko větší blbost, než zkoumat „pevnost“ vidlice v krutu na kole pro začátečníka, kde je předpoklad, že nezačne hned jezdit nějaký pekla a za rok najede 10k.

              Ale skutečně mne zajímají ty odkazy na takto vybavená kola s touhle cenovkou – to myslím vážně – furt se mne někdo ptá, co si koupit v téhle kategorii peněz, tak rád budu navigovat tam, kde tyhle slušný kola s pevnejma, kvalitní vidlí a výbavou Deore vejš rostou.

              0 0
              • Evilcleaner  

                podívej se na můj web do galerie, najdeš tam takových kol o kterých mluvím spoustu.

                0 0
                • atty  

                  Stavby? V prodeji v bazaru? Pak ano. Já mluvil o „hotovkách“, běžně a hned k prodeji, s dobrou dostupností ne třeba přes celou republiku jen u Tebe.

                  Ale ano, když nabídneš stavbu na míru v téhle cenovce, pak se bude dát zase něco málo zlepšit nebo ušetřit. O tom taky nepolemizuju.

                  0 0
                  • atty  

                    A teď koukám na web, ale cenovky u kol nevidím, velikosti u kol nevidím, výbavu reálně nevidím a na bazaru je jeden Amulet v 21" za 22k. Čímž neříkám, že za 21k nejseš schopen postavit lepší kolo než má Dema nebo Kellys 30, jen prostě konrétní nabídku nevidím. Tím pádem se zájemce těžko dozví, že za 21k mu něco postavíš lepšího a jaké to má reálné parametry. Neprudím, jen ta nabídka pro někoho, kdo hledá klasicky na internetu prostě neexistuje – proto volí něco z běžně dostupných továrních kol, které si najde.

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      tak z hotovek se dá vybrat tady například spoustukrát zmíněny kellys gate 30, to je asi docela běžně dostupné kolo, které je lepší než ta dema. a díky za připomenutí toho amuletu, ten už je dávno pryč, smažu :-)

                      0 0
                • Strakááč  

                  první nedostupný a druhý je celkem slušný a maj skladem miliardy kusů :D ale zas chabej popis.. ale nevypadá to špatně :D

                  0 0
                  • palo7  

                    Ten Kross je na 1×11 NX. Za mně nic moc osazení, je to sice dobrá cena, ale to bych radši za tu cenu něco na 2×10 Deore

                    0 0
                    • Strakááč  

                      jasný no, na jeho určení je dvoutác nebo troj ideální.. je blbost tam rvát 1×11 když to nezažije terén, kde by byl ten jednopřevodník jako plus žejo :D jak jsem pal níž.. postavil bych to u stavitele na něčem z bazaru a klidně na pevnej vidli.. vždyť nejni potřeba mít odpruženou vidlu na lesní a polní cesty stačí třeba silnější pláště který nějaký nerovnosti poberou a někde holt bude muset něco vydržet stejně by to na HT s odpr.vidlou kopalo do zadku :D zaměřil bych se na lehký kola, a dobrej pohon.. nějakej slušnej rám s pevnou vidlou.. klasiku nejlevnější shimano kotoučovky který taky brzdí dobře… atd

                      0 0
            • Sedlečák  

              Budu rád, když mi dáš nějaký tip. Nemám problém s žádnou značkou ani vzhledem, jen chci alespoň trochu funkční kolo.

              0 0
      • palo7  

        Nechce se mně u těch kol hledat geometrie rámů, ale myslím že se 176cm brat 19 u 29kol je špatná volba. Asi optimálně při tvé výšce je to spíš 18, nebo klidně 17. Mám 175cm a větší než 18 za mně ne

        PS: za 20tis. vychází nejlíp snad Kellys a bývá už dobře osazen

        0 0
        • Sedlečák  

          Zjistil jsem, že velikost u každého kola udává výrobce jinou. Třeba u toho Kross B5 mám mít dle jejich tabulek 19 a u Kross B7 už jenom 17. A třeba 18 vůbec nedělají. Tak nevím, musím vyzkoušet na konkrétním kole.

          Momentálně mám ve svém výběru i Kellys, který je zatím s Dema AURON favoritem.

          http://www.velosport.cz/…-117827.html

          http://www.bradsky.cz/…p-10819.html#…

          https://www.bike-life.cz/…10060/v28115

          https://www.nakupni-dum-praha.cz/…RE-2-10-disc

          Ten Ghost tam je z důvodu, že ho prodávají poblíž mého bydliště a v případě reklamace nebo opravy ho nemusím nikam posílat.

          0 0
          • palo7  

            Doporučené velikosti udávané výrobcem neber vůbec vážně. Změř si pořádně minimálně ještě délku nohou, nebo se nejlépe poměř celej na fitcalculatoru a porovnej udávané parametry geometrie rámu od výrobce s tím co naměříš. Když bych to vzal podle sebe (jsem o 1cm nižší) tak bych měla být délka horní ramovky cca 600mm (590–610) a vyška rámu cca 770mm. Ale můžeš mít úplně jinou délku nohou, rukou apod.

            0 0
            • Sedlečák  

              Souhlasím s tebou. Už jsem se přeměřil kolem dokola a hodnoty zadal do nějakého Fit calculatou na stránkách https://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp?…. Snad tomu výpočtu mohu věřit.

              0 0
              • atty  

                Jo, 3× přeměřit (nejlépe s dopomocí kamaráda/manželky atd.). A samozřejmě nejlepší řešení je, pokud je možno si kolo třeba den otestovat – virtuální hodnoty délek všech trubek a celého rámu napoví, po jakém rozměru bys měl asi pátrat, nicméně díky odlišným geometriím těch rámů, odlišným délkám nohou, rukou, těla… každého jednotlivce může prostě vyhovovat každýmu něco jiného. S výškou 176cm bych rozhodně hledal rámy ve velikosti 17" max 18", ale tohle je opravdu individuální (jak u rámu a výrobce, tak díky rozdílným proporcím uživatele).

                A Gate 30 je rovněž dobrá volba – je to v téhle cenové kategorii skoro výjimka na pevnejch osách a celkově slušné výbavě komplet.

                0 0
                • Sedlečák  

                  Pokud jsem s parametrama u některých výrobců kol mezi M a L, kam se mám přiklánět? Nahoru nebo dolu.

                  0 0
                  • raskin  

                    To si snad musíš vyzkoušet!!!!!!!!! No ty woe, co bys jako chtěl za radu?

                    0 0
                    • Sedlečák  

                      No ty woe, co asi poznám, když s tím popojedu pár metrů před obchodem, kde budou ještě k tomu mít pravděpodobně pouze jednu velikost. Hledám kolo ve výprodeji, takže nebudu mít možnost zkoušet z mnoha kusů a vybírat si barvu.

                      0 0
                      • Pavell007  

                        Ten Gate 30 je dobrej, nevidím dovod, proc by hobby jezdci nemelo takove kolo stacit. Pokud ti sedne geometrie, nemá smysl nad necim speciálním spekulovat.

                        0 0
                  • palo7  

                    Však jsi se měřil? L ti nemůže vyjít asi nikde. Když by bylo na délku, tak bude vysokye

                    0 0
    • atty  

      No, je to nejlepší vyzkoušet. Hlavně fakt každému vyhovuje něco jiného (jinak vzpřímený posed atd.) Základem je dobře si nastavit „šlapací“ posed (správně vytáhnutá sedlovka, správně předozadně sedlo – viz milion dohledatelných pouček) a pak se posadit a zjistit, jak moc jseš natažený dopředu, zda Tě nebolí záda, ruce apod. Bohužel to z posedu na pár minut někde v krámě taky nezjistíš, ale dá se to celkem doladit výškou řídítek, jejich tvarem/prohnu­tím/zdvihem a délkou představce. Každej výrobce díky jiným geometriím rámu používá jiné značení a tak u některého výrobce/modelu Ti bude dobře třeba i Sko, u některého Mko, někde i Lko. Základní orientací je ten kalkulátor a pak podle modelu rámu zjistit, kam zapadáš. Pokud přesně mezi třeba M a L, asi je nutnost to zkusit. Obecně se říká, že větší kolo, než je vhodné na Tvůj rozměr bude méně obratné, budeš mít nataženější posed (díky většímu „rozvoru“) a bude vhodnější spíš na „silniční“ jízdu než do terénu.

      Při Tvé výšce bych nejdříve zkoušel M nebo 17, 17.5" rámy, nicméně platí, co jsem psal výše – díky rozdílné geometrii to má každej jinak – jako u bot – od některých výrobců/modelů nosím 44, tretry mám ale taky 47 a jsou mi akorát na extra lehkou fusekli.

      0 0
    • Sedlečák  

      Chtěl bych vám všem, co jste mi zde pomohli vybrat kolo, moc poděkovat. Věřím, že jste mě nasměrovali správným směrem, a nebudu v budoucnu litovat. Dnes jsem se byl podívat a osahat Kellys Gate 30 a jsem z něj nadšený. Hned jsem si ho zarezervoval a snad do konce týdne si ho přivezu domu. Ještě jednou díky…

      0 0
      • atty  

        Dobrá volba, myslím, že budeš určitě spokojený. Takže hodně šťastných kilometrů bez nehody :)

        0 0
    • nuny  

      diky za nahozeni te bohemky, hned jsem jeden vzal bezkonkurencni cena na trhu 2017

      https://www.tsbohemia.cz/…d253899.html

      0 0
    • FerySirek  

      Zdravím chci se zeptat jaký máte názor na toto kolo

      https://www.nevix.cz/…019-p115594/

      Ohledně výbavy a tak, předem díky za odpověď.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.