• TomasLee

    Zdravím, kdysi jsem vlastnil silničku Author, ted uz dlouho, dlouho jen horsky kolo. Dokazali byste mi pomoci, s vyberem silnicky? Nevim vubec na co se zamerit, ziju v kopcovitem terenu Jizerek, rad bych neco pohodlnejsiho a zaroven prizpusobeneho na zdejsi “silnice” s moznosti obcasneho vyjezdu na roviny kolem Ceskeho raje. Cenove tak kolem 25–30 tis. Mozno i bazar. Koukal jsem zatim jen v Decathlonu a na bazarove Roubaix. Ale proste nevim.

    0 0
    • adam1  

      https://www.canyon.com/…-cf-7-0.html

      Připlatilil bych za carbon,jede parádně ,skvěle vypadá:).

      0 0
      • TomasLee  

        A rozdíl v chování karbonu a hliníku? Máme v okolí spíš horsi silnice.

        0 0
        • adam1  

          Karbon líp tlumí ,lepší akcelerace ,váha (dívám se 200g?oproti al)vypadá líp:)),jestli chceš jezdit často -karbon.Pošli proporce?

          Ps:silnička je fakt droga a na karbonu o to víc:)

          0 0
        • Rowdy  

          Když máš karbonovou sedlovku, rozdíl mezi hliníkem a karbonem je celkem minimální. Podobně je to s pneu. Asi tak 25mm na karbonovém rámu se chová stejně jako 28mm na hliníkovém. Jsou i rozdíly mezi rámy. Ale nejvíc prostě dělají pneu a sedlovka. Co se týká jakýchkoli výkonnostních parametrů, tak ty jsou zcela irelevantní, pokud nezávodíš. Rozdíl váhy mezi solidním karbonem a solidním hliníkem je cca 200 až 300 gramů. To normálního člověka fakt nezajímá. Z pohledu akcelerace je naprostý nesmysl to porovnávat. 300g nepoznáš. Je ale pravda, že s karbonem snáze odfiltruješ hrubou silnici. Ale nepředstavuj si pod tím přímo pohodlí celopéra. Je to jen to, že těch vibrací cítíš trochu míň.

          Úplně jednoduše, máš li kolem sebe horší povrch, zejména se orientuj na širší pneu. A měj na tom pružnou sedlovku. Materiál rámu sice pomůže, ale tyhle dvě věci jsou priorita. I s hliníkem lze jezdit a není s tím spojené žádné omezení.

          0 0
          • well  

            Nemáš pravdu. Rozdíl v rámu je zásadní. Karbon je pohodlnější a výrazně tužší. Jestli poznáš rozdíl v sedlovce, tak si to vynásob deseti a máš rozdíl v rámu. Canyon Endurance v karbonu je velmi dobrý tip.

            0 0
            • Rowdy  

              Endurace je samozřejmě fajn. Karbonový rám ale nemá žádný důvod být mnohem tužší než hliníkový. Spíš to bude naopak. Desetinásobek … máš pro takové tvrzení jakýkoli podklad? Nemáš, si to cucáš z prstu. Jestli nepoznáš rozdíl v sedlovce, pak si nejel jinou, než máš doma.

              0 0
              • Vilém  

                Nema duvod?

                0 0
                • Rowdy  

                  Mám a měl jsem pár hliníkových silniček různých značek. Jestli se nečím vyznačovaly, pak to byla příkladná tuhost v záběru. A jestli bylo něco nepohodlné, pak to byla hliníková sedlovka 30,9mm. Po konverzi na 27.2mm a přechod na karbonovou jsem zaznamenal velkou změnu právě v oblasti pohodlí. Čím to asi bude? Že by tou sedlovkou?

                  To samé 25mm proti 28mm pneu. SuperSix na 25mm je téměř nerozeznatelné od CAAD 12 na 28mm. Zase, čím to asi bude? Nebude to právě pneu, když zbytek je prakticky identický?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Aha, podle popisu tipuju, zes teda karbon nezkusil.

                    0 0
                    • Rowdy  

                      Tak třeba v profilu mám tu Endurace CF SL. Mám přímý a celkem dlouhý porovnání mezi Endurace CF SL, CAAD 12, Supem Road Issue a nějaký menší se Synapsí a SuperSix. To, co píšu, je jednoduše moje pozorování, jak to funguje. Nepíšu to o něčem, co jsem sám nezažil a nevyzkoušel.

                      0 0
              • roud  

                Bože ty seš debil…

                0 0
                • Rowdy  

                  Jistě, nemáš inteligentnější komentář?

                  0 0
                  • roud  

                    Samozřejmě

                    U karbonu hodně záleží na zpracování určitě může být tužší než hliník ;) ať už kvůli možnosti uzpusobeni jednotlivých částí rámu různými vrstvami nebo třeba možnosti udelat v trubkach komory což s hlinikem nikdy nedocilis…

                    0 0
                    • Rowdy  

                      To jistě je pravda. Stejně tak ale může být tužší do záběru hliník. Ale ve finále je tuhost v krutu omezená reálnou potřebou, je nějaký strop, za který nemá smysl jít, a který je dosažitelný s hliníkem i s karbonem. S karbonem je ta mez dosažitelná s nižší vahou nebo snáze. A jistě je pravda, že samotný karbonový rám bude většinou pohodlnější než hliníkový. Proto ale mluvím o sedlovce, která má běžně tuhost na zlomku tuhosti rámu. A tedy je z pohledu pohodlí rozhodující. Sedlovka klidně propruží o centimetr … což shodou okolností se dělá právě na vyšších verzích Endurace s tou dělenou sedlovkou. Na mě třeba právě tahle sedlovka byla pružná až moc a tak jsem si ji dal na starší hliníhový Sup, který byl původně tvrdý (tuhý) jak prkno. A ejhle, najednou je to pohodlné kolo.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Hele. Karbon bude pohodlny, pokud to tak inzenyr bude zamyslet. Pokud bude chtit extra raketu, tak bude trast kostmi vice nez hlina.

                        Nejakou silnicku uz jsem jezdil a vsechny mely v hline mekky stred. A to i top model Cannondale :D, i kdyz starsiho data.

                        Proti Giantu je to jako bahno ten stred (Defy).

                        Pohodli je taky uplne jinde. Ale to dela navrh kola, kde pruzi sedlovka i sedlova trubka.

                        0 0
                    • Fazzy  

                      „hodně záleží na zpracování určitě může být tužší než hliník“ to si mu ten názor teda vyvrátil.. ale chápu, důležitější je v první řadě někoho urazit a až pak se pokusit alespoň v rámci možností argumentovat..

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      +1

                      Nejde ani rict, ze karbon bude pohodlnejsi.

                      Pokud tak neni navrzen a poskladan. Muze byt extra nepohodlny.

                      Coz oba borci vyse psali, ze je karbon “pohodlnejsi”…

                      0 0
      • mr.nikdo  

        52/36 kliky do Jizerek spis ne…

        0 0
    • IndyCZ  

      Doporučuju si přečíst, když už se rozjela diskuze hlína vs karbon a padl návrh na Canyon Endurace…

      https://granfondo-cycling.com/…r-aluminium/

      0 0
      • Rowdy  

        Jo, ten článek kopíruje mojí zkušenost. Jen si troufám říct, že když se dá ta dělená sedlovka na tu hliníkovou Endurace, bude z toho najednou výrazně pohodlnější kolo. Ten pocit tvrdosti, co tam popisují, je spojený právě s tím, že AL verze má i hliníkovou sedlovku a ještě malý offset.

        Jo a především tam popisují i ten pocit tuhosti, jak ta AL verze jde za pedálem. Tuhle zkušenost mám taky z hliníkového Supa.

        0 0
        • IndyCZ  

          Endurace má karbonovou sedlovku už minimálně 5 let.

          0 0
          • Rowdy  

            Tak v tom článku píšou, a je to i u tý fotky, že Endurace AL má hliníkovou. Je to tam zdůrazněný v souvislosti s pohodlím či spíš nepohodlím.

            0 0
            • IndyCZ  

              Máš pravdu, píše se to tam. Jen jsem si na ten článek vzpomněl, znovu jsem ho nečetl. Zajímavé. Pokud se ale dívám správně, je u testovaného modelu sedlovka SP 43 vcls, což je karbon.

              0 0
              • well  

                Mel jsem Endurence v hliníku a na hlínu je to pohodlný rám, ale zase je to pěkná žvejkačka. Ta sedlovka je karbonová. Ať si píšou co chtějí.

                0 0
                • IndyCZ  

                  Právě proto jsem automaticky psal, že je z karbonu. Každopádně mě ten článek maličko znejistil (nové řady jsem zas tak důkladně nestudoval a v rámci šetření se může stát kde co), tak jsem se šel podívat na web a u nejlevnějšího modelu je skutečně sedlovka z hliníku.

                  https://www.canyon.com/…-comparison/#…

                  0 0
            • bodlak2  

              Kupoval jsem Endurace AL 2×, a pokaždé byla sedlovka karbonová. Ale ne ta dělená.

              0 0
    • MartyM  

      řešil jsem něco podobného, měl jsem obavu aby to nebyl kostitřas, neměl jsem silničku přes čtvrt století. Finance byly o něco vyšší, takže jsem hliník vůbec neuvažoval, chtěl jsem pohodlí tak jsem skončil u bmc granfondo. Byl jsem velmi mile překvapen jak je to pohodlné i v porovnáním s mými mtb a to tam pořád mám rezervu, že tam jsou z fabriky 25mm pláště, takže až je sjedu zkusím 28mm a bělo by to být ještě lepší. A to bmc nedělá ani žádné dodatečné pružné segmenty v zadní stavbě ani nic takového pružného v sedlovce jako třeba spešl. Samozřejme sedlovka je taky karbon a 27,2mm což taky hraje roli… Pokud je to u vás kopcovité tak určitě kompakt kliky, kazetu doladíš, nejdříve jsem nad 11–32 ohrnoval nosem a dal 11–28 a s pokorou jsem tam dal původní, jsem spíše frekvenční jezdec a kopce hodně bolely zvláště když není forma! :-)))

      0 0
    • Tom-T45  

      Prošel jsem si s tím minulý rok, kdy jsem si na jaře tak trochu ze zvědavosti pořídil bazarovou silniční Meridu. Jak tu už zaznělo, silnička je návyková a i když absolutně nejsem typ výkonnostního sportovce, opravdu jsem si užíval lehkost a zrychlení a k mému údivu i skvělou stabilitu a jistotu ve sjezdech. Jezdit po kvalitním asfaltu je super, ale ne každý asfalt je kvalitní a přiznám se, že občas mě to začalo lákat odbočit ze silnice na nějakou zkratku polňačkou nebo lesní cestou. Přes léto když bylo sucho to ještě šlo, i když kolo pode mnou na polňačkách prosilo o milost, ale jak začal podzim a častější deště, tak jsem narazil na limity hladkých plášťů a průchodnost kolem brzd, které se po projetí blátivé louže ucpaly. Skončilo to jak muselo, na podzim jsem si pořídil do stáje krosku (gravel) s kotoučovkama, kam bez problémů dám širší pláště a blatníky. Musím říct, že je to teď mé nejoblíbenější „cestovní“ kolo. Pláště 35 mm na asfaltu ještě celkem jedou, na druhou stranu, když nechci po asfaltu, zvládnou v pohodě i polňačky. Kotoučové brzdy jsou oproti klasickým taky mnohem lepší a na novém kole bych už jiné nechtěl. Takže mé doporučení, určitě kotoučovky a rám, kam můžeš dát silnější pláště, než obligátních 28 mm a případně, jestli potřebuješ, i blatníky. Převody mám na gravelu 50/34 a 10 sp kazeta 12/36 – na výjezdy do kopců pro mě perfektní, ale někomu to může přijít zbytečně do lehka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.