První silnička pro triatlonistu veterána

60 nepřečtených
  • Ondrej1.1

    Ahoj,

    pročetl jsem tady hodně, dost jsem se dověděl, ale mám další dotazy. Na stará kolena jsem začal běhat, to se mi zalíbilo, pak jsem začal plavat a kupodivu jsem se na ještě starší kolena naučil celkem obstojně kraul no a evoluce je jasná chci zkusit triatlon. K vyzkoušení samozřejmě nepotřebuji silničku, zkusil jsem si kratší pouťák na svém prehistorickém horákovi a zjistil jsem, že mě dost limituje a na něco delšího je to nepředstavitelné. Závěr je jasný, pořídím si silničku. Malý problém je, že jsem ji nikdy neměl, s berany jsem jel párkrát v životě, s nášlapy ani jednou.

    Hned první rozcestí na cestě za vysněným kolem – jde v mém případě koupit vysněné (nebo aspoň skoro vysněné) kolo na první dobrou? Můžu jít dvěma cestami, buď zkusit za 35 – 45 tisíc koupit vysněné kolo (to je karbon, a tiagra nebo 105) nebo za 15 koupit pozdějšího zimáka (hliník a Sora, klidně z bazaru) sezónu nebo dvě si to osahat a pak bych přesně věděl, co kupovat. V geologicky dohledné době rozhodně nemínim kupovat triatlonový speciál.

    Druhý dotaz, pokud bych kupoval rovnou karbon, tak v hledáčku mi ulpěl FOCUS CAYO 7.0 2015, který zdánlivě splňuje, vše, co bych si představoval. Není někde skrytá bota? Teď jakou velikost? Pro velikost postavy 179 cm někde doporučují M (54), někde L (57) tak jsem si udělal zde doporučovaný fit a přepastuji sem výsledky:

    Inseam: 81

    Trunk: 61

    Forearm: 30

    Arm: 63

    Thigh: 60

    Lower Leg: 56

    Sternal Notch: 149

    Total Body Height: 179

    z čehož vyšel Eddy fit

    Seat Tube Range cc: 53.6 – 54.2 cm

    Seat Tube Range ct: 55.3 – 55.8 cm

    Top Tube Length: 51.9 – 52.3 cm

    Stem Length: 9.1 – 9.7 cm

    BB Saddle Position: 73 – 75 cm

    Saddle Handlebar: 49.7 – 50.3 cm

    Saddle Setback: 4.9 – 5.3 cm

    takže jestli tomu dobře rozumím, tak to Cayo rozhodně ne L, ale možná je i velké to emko?

    Díky za každou radu.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jak nízko mají být řídítka pod sedlem -kam stařecká záda ruce pustí? Jak dlouhé mají být typické vyjížďky a jak dlouhé závody?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pán z Dubu  

      Vyzkoušej si taky xterru – kdyby Tě chytla, pořídil bys tréninkovou silničku a fofr MTB.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Takže třeba pro Cayo velikost S (sedlo BB=740/SSB=50 mm) to vypadá s představci následovně:

      Představec 90 mm/-6° by musel mít osu nějakých 58 mm nad hlavovou trubkou (hlavové složení + podložky + cca 1/2 objímky představce), pak budou řídítka správně daleko (500 mm) a budou 88 mm pod úrovní sedla.

      Při použití představce 100 mm z téhož místa, ale se sklonem +6° bude drop řídítek už jen 66 mm, tedy o 22 mm výš.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Velikost M by potřebovala pro S-H=500 mm třeba představec 90/+6° ve výšce 57 mm nad řídítky, pak by jejich drop byl jen nějakých 57 mm.

        Ale při použití běžných rozměrů představců je velikost S asi lépe celkově přizpůsobitelná požadovaným hodnotám z kalkulátoru.

        0 0
    • tromboonen  

      Nez se rozhodnes pro znacku/konkretni kolo, pouvazuj nad tim, co od nej chces = tedy zaprve geometrie, jak uz kluci naznacili, jak moc jsi ohebny, zvladnes ujet ten zavod ohnutej jak paragraf, coz je samozrejme lepsi pro rychlost, ale ne kazdy to da, ja treba ne… = zadruhe vlastnosti ramu = ram je na kole nejdulezitejsi, tedy alespon pri koupi noveho relativne draheho bych nesel jen podle velikosti a vzhledu.. zavodni ram bude staveny na ten natazenejsi posed a bude tvrdy, na zavody je to samozrejme to prave, ale na trening nebo dlouhe vyjizdky uz mene.. jde o to, jak vazne ty zavody budes brat, jestli to ve tve kategorii a zamyslene intenzite vyzaduje takove extremy… kdyz rikas, ze se bojis beran a naslapu, tak bych se dival po necem mene agresivnim = zavodni ramy maji mimo jine mene stabilni/zivejsi geometrii…

      Zkratka definuj lepe, jak se to chystas pojmout, verim, ze pak Ti budem schopni poradit par kol/modelu na vyber a Krab i presne ktery Ti bude vyhovovat do posledniho milimetru :) (a toho si vaz, je to fakt k nezaplaceni).. Sam jsem nedavno vybiral ram (kolo jsem stavel) a prosel jsem si tim, stejne jako mnoho jinych pote, co se moje starsi kolo ukazalo jako nevhodne..

      Za 40k uz je dost dobra silnice, i na bazaru kdybys pocklal by se dalo neco poridit jeste o kategorii vys, ale i v novych/vy­prodejovych to bude OK, hlavne se neukvapovat, na prvni dobrou to urcite jde :)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ještě malý přípodotek: cvičně jsem nasadil míry na rám Helios 400 vel. 54, představec 90 mm /+6° osou ve výšce 36 mm nad hlavou dá řídítka do roviny se sedlem, představec 80 mm/-6° dá drop 25 mm.

        V podstatě takto má s 90 nebo 100 mm představcem totiž nastaveno kolo můj syn, jen sedlo o kousek dozadu a úchop o 5 mm delší.

        Takže mé doporučení je spíš hledat mezi rámy neslopingové (s téměř vodorovnou horní rámovou trubkou) = klasické závodní geometrie. Očekávám, že drop řídítek bude v tomto případě alfa a omega spokojené jízdy, na dobře zvoleném rámu bude s malým dropem případně schopen závody jezdit i ve spodním úchopu.

        0 0
    • Ondrej1.1  

      Pánové díky za všechny reakce. Zkusím zodpovědět doplňující dotazy.

      Polygonbike – teď tam karbon nevidím, ale takhle nějak bych to řešil v tom minimálním případě (hliník a sora), ale raději bych kompakty.

      Xterra – zatím rozhodně ne, to je ještě navíc učení techniky jízdy v terénu a navíc kolem komína mám silniční triatlony.

      Co chci jezdit – závody především zatím pouťáky kolem komína, čili to je 20 – 40 km, dokážu si představit půlku, ironman je zatím mimo. Ambice – není důležité zúčastnit se, ale nezaplést se s Červeným křížem. Tréninky – díval jsem se do deníku, nejdelší jsem letos jel 75 km za necelé čtyři hodiny na horáku po silnici, v tom Hadovna a Grapy a bylo to v pohodě. Čili představuji si sólo vyjížďky do 100 – 150 km. Někde se začít musí, kam to dospěje?

      Jak nízko řidítka? Po pravdě netuším. Na horákovi je mám o trochu níž než sedlo (doma přeměřím), ale to je asi informace k ničemu. Asi nezbude než vyzkoušet.

      Typ kola – rád bych něco jako Univerzální Silniční Stroj (USS). Rozhodně ne závodní speciál, spíš něco stabilního i vzhledem k nedostatku cyklistických dovedností. A hlavně první roky to bude především o tréninku a pak občas nějaký závod s ambicemi viz výše.

      Triatlonové disciplíny, řekl bych, že jsem obstojný plavec a běžec a neexistující cyklista. Na Morkovském chlapovi jsem ve své rozplavbě lezl z vody první ve druhé skupině za 3:49 (200 m), v cyklistice to přeze mne šlo kadencí tatatata. Do kopce nebyl problém, to jsem dával i na horákovi, ale z kopce na silničkách trochu přišlápli a s nejtěžším převodem 42/13 na 26" pláštích jsem byl… hodně vzadu. Tak jsem dospěl k názoru, že bez silničky to nepůjde.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tromboonen  

        No a ta silnice: Krab Ti to strihnul na neslopingovy ram, takze se pohybujes v jine cilove skupine nez ja (dlouhe nohy kratke ruce, potrebuju kratky ram, ale vysokou hlavovku abych nebyl zvohnutej uplne..), nicmene stejne bych se zameril na neco z endurance kategorie (neco s vhodnou geometrii by se snad naslo, Merida, Felt, Canondale, Canyon? Krabe?), ciste zavodaky budou tvrde a nestabilni.. endurance ma mimo jine malinko delsi zadni stavbu i rozvor, coz se projevuje klidnejsi jizdou a lepsim vedenim stopy – me to naucilo jezdit z kopce rychleji, nez predtim na zavodnim ramu, ktery byl ale prilis zivy/tocivy a bylo to v kombinaci se spatnym povrchem o strach..

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tak předně se podívej na porovnání obrázků. Možná, že by mu sedl i Helios 52, už se mi to nechce kreslit.

          Merida Ride je geo nejendurancova­tější, ale aby mu nebyla dlouhá, tak bude vždycky dost dole. Dal by se na ní udělat takový umírněný polozávodní posed, proto jsem nakreslil vel. 47, která dost odpovídá TTh z kalkulátoru (má 518, chceme 520), rám by určitě šel i větší – kouzlo slopingových rámů.

          Proti tomu Helios je s dropem těžce za vodou a sám od sebe generuje řídítka pěkně vysoko :-)

          O rychlosti jízdy z kopce rozhoduje spousta věcí, za mě nejdůležitější je jistý úchop v obloucích, práce s těžištěm a omezovač mozkové činnosti. Na silnici jsem se letos válel jednou na biku a jednou na silničce, vždy v pravotočivé zatáčce :-), takže si o tom myslím své.

          0 0
          • tromboonen  

            Helios moc endurance nebude, ne? Tvrda hlina, kratka zadni stavba (vidle teda slusne dopredu, tam male plus)… ale s rozpoctem do 40 bych se osobne dival jinde, nic proti Heliosu za ty prachy..

            Ja ty tipy jen placnul, ja osobne hledal ram s delkou 54 a co nejvyssi hlavou, pak mi do toho vlezla jeste nejaka dalsi kriteria a skoncil jsem u Rubecka.. matne pamatuju, ze Meridy byvaj casto delsi atd.. ale nemam v hlave porovnani jednotlivych endurance ramu..

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              S tím Polygonem to byl jen příklad, není to žádný vyložený kostitřas. Přikládám Meridu Ride vel. 50 … pro porovnání.

              Roubaix na tom bude podobně, už jsem to někdy někomu kreslil. On je zkrátka adept na klasický rám, endurance si ho udělá volbou a nastavením řídítek, sedlovkou, sedlem a obutím.

              Dokonce si – podle zkušenosti – myslím, že by se výborně sešel třeba s problematickou geometrií starých Authorů (CA66 a tak) ve vel. 48, což jsou velmi dobře jedoucí, přiměřeně utlumené a nyní ve výprodejích hodně levné rámy – pokud ještě někde jsou. Ustrojit 105 sadu a k tomu dvoje záplety, pořád by byl v cenovém limitu. Muselo by se to nakreslit.

              0 0
              • Vrci  

                Na rozumný peníze se dostane i s Canyonem. Ultmate CF nebo Endurance CF ve velikosti XS.Problémem může být dostupnost dané velikosti, pokud bude, bude touhle dobou možná i v posezónních slevách.

                0 0
    • kokoska.rokoska  

      Mohu-li Ti poradit, hlavně pozor, ať nemáš rám moc dlouhý. A obdobně (byť né v takové míře) to platí pro moc vysokou hlavovou trubku. Jinak na něm nikdy v budoucnu smysluplně používat hrazdu nebudeš moct.

      A bez ní je to na jakémkoliv bezhákovém závodě zbytečné trápení…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tak na Meridě je bez trápení a podložek osa představce vysoko min. 38–40 mm (18 kónická krytka HS a pak 1/2 výšky objímky). S tím je třeba počítat.

        Jaká je, dle Tebe, rozumná výška řídítek pro instalaci hrazdy? Jsou použitelné TT výsledky kalkulátoru na cc?

        0 0
        • kokoska.rokoska  

          Výsledky TT kalkulátoru IMO použitelné nejsou. Mě vyplivl naprosto ujetou geometrii, kterou naštěstí nikdo nenabízí. Přitom u silničky mi vysype zhruba to, co mám nastavené.

          A rozumný drop? Těžko říct, ale pro použití hrazdy velký – potřebuješ být hooodně vepředu, ideálně s vodorovnými zády, jinak nabíráš vzduch jak do padáku.

          Na silničce mám drop sedlo-vršek řidítek 122 mm a je to IMO hraniční – hrazda je stejně moc vysoko. Na koze mám hrazdu níž než na silničce řidítka :-)

          0 0
    • Ondrej1.1  

      Díky všem, čtu to a snažím se to vstřebat.

      Doporučení je tedy neslopingový rám a optimální je Helios (tento?) , který má tu skvělou vlastnost, že se s řidítky dostanu dost vysoko i bez velkého kouzlení. Nevýhodu tady vidím, že jednak je to hliník a pak by se to muselo předělat na kompakty (na kolik přijde předělání? – odhadem). Jinak je cena skvělá a bylo by to kolo varianta 1 (levný hliník, dokonce na desetirychlostní tiagře)

      Rubéčko (tohle) – uvažoval jsem o něm, ale to je slopingový rám, nebo ne?

      Focus Cayo S je lepší, ale ani M není úplně blbě. L je úplně blbě.

      Nějaký další tip na konkrétní rám?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ono poskládáš se na ledasco a jak vysoko potřebuješ řídítka – to jen vařím z vody. Psal jsi něco o důchodovém věku, kdy už netrénovaná ohebnost je slabší, ale mohu se mýlit.

        Podle všeho by Ti mohl sedět Specialized Tarmac SL4 vel. asi 54. Na Roubaix bych Tě také dokázal naroubovat.

        Focus Cayo L je úplně špatně, M velmi na hraně, S použitelné – podle délky představců (typicky silniční 90–120(130)).

        Hleď se svézt na správně na sebe nastaveném kole, abys zjistil, kde ta řídítka vlastně chceš mít, co Ti vadí a nevadí. Podle toho upřesníš výběr kategorie rámu.

        Předělání na kompakty je otázkou výměny klik (10 minut a ~ 2200 Kč).

        Napiš mi případně SZ.

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Teprv vstoupil do středního věku.

          0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Ja bych na planovane pouziti videl spis standardni kliky, preci jen v planu jsou kratke zavody = rychly srot, zvlast jestli je povoleny hak, a tam se tezke prevody hodi.

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            Samozřejmě neznám výkonnost pana kolegy Ondreje1.1, ale že by byly až tak nutné standardní kliky, to bych si tvrdit nedovolil.

            Typicky – Počernický triatlon je krátký hákový závod, šrot se tam (na mé možnosti) jel pekelný, čas jsem ve srovnání se soupeři zajel (neskromně řečeno) velmi dobrý, taky jsem si to celý odtáhl sám. Jel jsem to s kompaktama a 12–27 kazetou a težké převody mi opravdu nechyběly; jsem si dokonce jist, že jsem 50×12 vůbec nepoužil. Proč taky, 50×12 při pouhých 100 RPM dává pohledem z okna 52 a to je rychlost pro Sira Bradleyho (a půlku B-F, samozřejmě) a ne pro českého hobíka…

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              No ja jsem spis chtel naznacit, ze neni nutne hned menit za kompakty. 52+ z mirneho kopce je rychlost i pro tu horsi pulku BF, a kdyz mu tam lstivi souperi prislapnou… na takovou situaci narazi na triatlonu asi spis nez na kopec kde bude rad za kompakty. Ani ja neznam vykonnost pana kolegy O, ale jestli je kolem nedotceny pak tezko pojede efektivne ve vyssich kadencich.

              Ale ja sam jezdim kompakty s 12–27 a mnohokrat v kopci zoufale a marne radil packou na lehci. O tom zadna. Ale zas nejezdim kratke triatlony.

              0 0
              • tromboonen  

                Plus s klasikou tam neni ten obr schod kdyz clovek preradi vepredu – to muze byt pri triatlonu/casovce prijemne, myslim… asi bych si poridil kompakty na trenovani, vyjizdky a kopcovitejsi zavody a tu klasiku tam hodil na rovinate zavody… best of both worlds, akorat to bude asi chtit dva ruzne dlouhe retezy..

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • kokoska.rokoska  

                No jo, ale na prišlapnutí (tj. na kratší časový úsek) může klidně točit víc, mimo svoji komfortní zónu. Problém vidím spíš ve skoku mezi převodníky – ale na ten dojde málokdy, závodí se na velkou :-)

                Já netvrdím, že kompakty jsou jediné správné, ale v žádném případě bych si to nedovolil tvrdit ani o klasice. A myslím si, že pro hobíka který aspoň trochu umí šlapat a má výkonnost přece jen o malinko menší než Spartakus, mohou být univerzálnější – může na nich závodit i v zimě najíždět objemy…

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  No na najizdeni objemu v ZDV v zime po rovinach je to uplne jedno.

                  My vlastne oba tvrdime to same- ze ani jedno nemusi byt to jedine spravne, a to jsem chtel rict, i kdyz jsem to blbe napsal, ze neni treba hned menit na kompakt.

                  Muzem se dohodnout na 52/36 jako remize.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Kdyz jsme u midcompactu, ja teda rozhodne 53 nepotrebuju (nestalo se mi, ze by mi pro 50 vepredu a 11 vzadu neco chybelo), ale na klasice se mi libi ten mensi skok pri prerazeni vepredu, uz jsem to dlouho nejezdil, krome hybrida kde mam jeste stare BioPace prevodniky… 34 relativne potrebuju, respektive v kopcich by mi 39 nestacilo, ale napadlo me, ze bych mohl zvladnout 36, ale nedaval bych velkou 52, nechal 50… je skok mezi 53/39 srovnatelnej se skokem 50/36?

                    Sorry, vim ze jsou ty pocitadla ne prevody, ale ja jsem na to trochu autista..

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      53/39=1,359

                      50/36=1,389

                      50/37=1,351

                      50/37 je tedy ještě skok (jako je u 53/39).

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Dik, a v praxi?

                        Matne si pamatuju, kdyz se jezdily klasicke prevodniky, ze nebylo (az tak) nutne to harakiri pod kopcem, kdy (s kompakty) shodis retez vepredu na malou a zaroven radis o dva pastorky dolu vzadu… ale klasiku jsem naposledy jezdil jeste s packama na ramovce, takze mozna, ze to spis bylo tak, ze nez jsem to odradil, tak uz me ten kopec tak zpomalil, ze nebylo treba radit vzadu :)

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          No, podle mého záleží, ve které části kazety máš řetěz, když dáváš malou a jakou máš kazetu. Vzhledem k tomu, že na velkých pastorcích jsou skoky větší, tak tam (i s přihlédnutím ke zpomalení při řazení) stačí třeba na 11–28 hodit dolů většinou jen o jeden. Ale na 50×28 (španěla) se dá s rozumnou kadencí vyjet mnohý krátký brdek, takže ta starost odpadá. A když je to na malou, tak je to boj o život, ne o rychlost. :-)

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Jo, asi si to jen blbe pamatuju a moc resim.. jestli jednou nebo dvakrat dolu vzadu je uz celkem jedno.. aby prerazeni vepredu odpovidalo zhruba jednomu pastorku vzadu, to bych musel mit CX prevodniky, co?

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Tak ono 50/28 odpovídá skoro přesně 34/19. Protože na kazetě 11–28 SH_CS6700–10 sp jsou poslední pastorky 19–21–24–28, tak by se mělo řadit při shození ze ‚španěla‘ na malou o dva pastorky.

                              Ale na kazetě 12–23 to vypadá jinak, poslední jsou 16–17–18–19–21–23, tam 50/23 odpovídá zhruba 34/16, řadit by bylo potřeba o 4 kousky na 17z.

                              Na 53/28 odpovídá zhruba 39/21 (38/20), tedy se 39z stačí shodit o jeden na 39/24 nebo o dva na 38/21. S kazetou 12–23 to pak je následovně: 53/23 odpovídá 39/17 (přibližně i 38/17), lehčí je 18z, tedy shazuje se o 3 kousky. Na kazetě 11–23 není 18z pastorek (mé zamilované jsou 16 a 18 zubů, jak jsem zjistil), takže se chodí rovnou na 19z, což je zase jen o 2 dolů.

                              Shrnuto: záleží i na tom, jakou má kdo kazetu.

                              0 0
                              • tromboonen  

                                Jo jasne, na Spanela nejezdim, dolu vepredu radim v kopci kdyz jsem tak na 3, max 2 pastorku vzadu, v Cesku jezdim vetsinou 10sp 11–25, ale jeste jednou, slo mi o to, jestli montazi 36z mensiho prevodniku vepredu a ponechani 50z velkeho se dostanu blize idealni situaci, kdy prehozeni vepredu dolu neznamena obrovskou zmenu kadence, odpovidajici dvema a vice pastorkum vzadu, ale treba jen jednomu, byt s vetsi dirou = jsem schopen ustat i kazetu 11–28 a jeji vetsi diry mezi pastorky.. proste abych pod kopcem jel na velke a malem pastorku, postupne radil nahoru vzadu, pak v urcitem okamziku shodil na mensi vepredu, a to bez nutnosti pri tom shodit jeden az dva pastorky, OK, i kdyz s trochu vetsi kadenci, ale porad zvladnutelnou pokracoval dal a pak eventuelne radil dale nahoru vzadu..

                                Asi utopie pokud nezvolim nejakou divocinu vepredu? 50/36 je asi porad velka dira? Idealne by to chtelo vyzkouset, ale kupovat 4–5 prevodniku se mi nechce..

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Dobrá, 50/28 odpovídá cca 36/20z, lehčí je 36/21 – řadíš o dva. Při 50/25 je to 36/18, řadíš lehčí 19z, tedy o tři. Tady si ničím nepomůžeš. Pokud shazuješ dřív, kde jsou skoky menší, bude to ještě horší.

                                  Tebou popsaná varianta řadit jen vzadu a pak jen vepředu při stejném skoku není reálná. Kdybych hypoteticky řekl, že kazeta končí 24–28–33 a mám vepředu 50z velký převodník, tak by 50/33 odpovídalo 42/28, tj. při shození z 50/28 → 42/28 by to odpovídalo stejnému pocitu, jako při řazení na virtuálních 50/33. Musel bys tedy mít malý převodník 42z – Gebhardt ho má v nabídce :-)

                                  CX převodníky 46+36 mají mezi sebou poměr ~ 1,28. Kompakty 50+34 poměr 1,47 a klasika 53+39 pak něco mezi : 1,36. V tomto poměru budou i převody při pouhém shození z velké na malou.

                                  Poslední dva pastorky 24+28 ale mají poměr jen 1,16. Když řadíš ze 46/28 na 36/28, tak to odpovídá virtuálnímu převodu 46/36z. Ani na CX to nefunguje, jak by sis představoval. A stejných 1,16 je mezi 36 a 42 na 1×11.

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    A jo, dik, na tyhle druhy cisel moc nejsem, jen mam v pameti, ze u klasiky je ten skok mala velka vpredu pocitove o hodne mensi (ale asi si to pamatuju blbe, resp. nez jsem to na ramovce prehodil a dal dolu druhou ruku, tak me kopec natolik zpomalil, ze nebylo co resit..).. tak jsem rad, ze nemusim nic menit :) Dik a sorry za nechapavost.

                                    0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Souhlasím, oba tvrdíme zhruba to samé :-)

                    BTW: Najíždění objemu na rovině – Praha není zrovna placatá a než se dostanu do Polabí, vždycky aspoň jeden kopec (kopeček) musím vyjet. A to při 75 kg, převodu 34×27 a nutnosti vejít se do 200–210 W znamená mnohdy kadenci pod 60, což není mnoho…

                    0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Ten wattmetr, to je fakt zlo, kdyz te nuti delat takovy veci.

                      Letmym pohledem do kamen, kde ti osud stavi do cesty 8% prekazky cestou do polabi, ktery by staly za rec?

                      Prijed nekdy na nedelni vychodni kafe.

                      0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Kde? Třeba v Klecanech, v Roztokách, na Prosek (snad z libovolné strany)… Navíc problém je i mnohem mírnější kopec, než 8 %. A wattmetr není zlo, je to užasný nástroj jak z minimálního najetého objemu vytřískat co nejvíc. Ber to tak, že na kole strávím jen třetinu času, kdybych najel jako cyklisti 20–30 kkm ročně, asi bych to neřešil…

                        Na kafe po sezóně rád přijedu, díky za pozvání. Snad Vás uvisím :-)

                        0 0
      • tromboonen  

        Napred si ujasni, jak velky chces mit drop – mezi sedlem a riditky… na neslopingovem ramu stejne velikosti bude typicky vetsi, nebo se pletu, Krabe? Zkus se projet na vice kolech s vypoctenou delkou a s vyssi/nizsi hlavovkou a davat rodla co nejvic dolu (predstavec negativ) a co nejvic nahoru, podlozky plus pozitiv.. tezko rict, velkej drop teoreticky vic aero, ale pri zavode a hlavne pri treningu Ti to nemusi sedet a budes jezdit v hornim uchopu… maly drop = muzes byt vetsinu casu v dolnim uchopu a pokud bude ohebnost a bricho/dychani stihat, muzes vzdycky pokrcit lokty a zohnout se vic… mozna by bylo rozumne najit geometrii, ktera Ti dovoli max. nastaveni riditek (s pozitivnim predstavcem a podlozkama) cca 5 cm pod sedlem a min. cca 15 cm?… po vyzkouseni muzes tyhle hodnoty nekam posunout podle toho, co Ti bude vyhovovat?

        Rubecko sam jezdim, ale nevim, jestli je vhodne na triatlony, ty nizsi verze ramu byvaji malinko „mekci“ co se tyce prenosu sily/bocni tuhosti, ja sam bych to asi nepoznal, ale prece jen na zavodeni.. byt obcasne… dalsi vec je, ze seriove Spesly jsou relativne predrazene co se tyce vybavy a pomeru cena/vykon

        Spis bych doporucil ten Tarmac, SL3–4 by uz mel byt i relativne pohodlny co se tlumeni vibraci tyce, jestli sedne geo, ja potreboval tu extra vysku hlavovky… Tarmacy se daj obcas objevit na bazaru.. stejne tak samotne ramy..

        0 0
      • Pán z Dubu  

        Podívej se do Číny http://www.aliexpress.com/wholesale?…

        a konkrétní rám např. http://www.aliexpress.com/…0733149.html

        Když ses naučil za půl roku plavat, tak jistotu na svižnější silničce získáš brzo, obzvlášť když máš kondici na to, abys na ní něco najel.

        0 0
        • tromboonen  

          To asi nebude to prave… 1) kdyz chce jezdit zavody kde ani neni povolena hrazda 2) nehroti to a nechce ultra zavodaka, natoz tak kozu 3) brat zrovna tohle z „nocni smeny“, nevim nevim.. http://velonews.competitor.com/…erfeit-bikes… jako obcas nejake noname ramy josu pouzitelne, Hong Fu a tak, co jsem cetl, ale i tak koza delana temer na kolene? ja bych do toho nesel..

          0 0
          • Pán z Dubu  

            S Číňany sdílím názor, že ten rám není TT, ale silnička a nějakou aerodynamickou optimalizací.

            Ondrej1.1 vede opatrný přístup, nechť si vybere rám, ale nějaký více odpovídající plánovanému užití. Začal se zakoukávat do nějakých pavé polocyklokrosek – ty jsou na dlohej vejlet supr, ale na fofr hákový triatlonek jsou vhodnější stroje.

            0 0
            • tromboonen  

              A jo, sorry, ja jak to videl tak mi to pripomnelo kozu..

              No jo, jenze (kor v cinskem noname provedeni) aero silnicka bude tvrda a problematicky pouzitelna na delsi treninky a vyjizdky, a on chce jen jedno kolo, krome toho rozdil mezi aero a neaero ramem je i pri idealnim posedu (coz je otazka, jestli zvladne) dost maly a to jeste jen pri prumerech kolem 40–50, coz se bude v triatlonu bude dat asi jen diky haku a tam zase aero vliv ramu mensi?

              Souhlas ze uplna polocyklokroska asi neni to prave na Tri, ale zas enduro silnice dneska uz neni nejakej totalne zivacka stroj pro babky na nakup (ac si to nekteri ultra zavodaci na BF mysli), nikdo nevime, jak je na tom tazatel s flexibilitou a posedem, tak se mu snazime radit aby hlavne vybral neco, na co se posklada..

              Dobrej kompromis by asi byl klasickej silnicni ram typu Tarmac (ne ze bych tlacil Spesla, jen jej mam nejzmapovanejsi)… i kdyz uprimne, rozdil mezi spravne zvolenou velikosti Tarmacu a Rubecka nebude na trase nejakeho kratsiho zavodu (kor v haku) podle me velky, da se na obou nastavit stejnej posed, teda pokud zada dovoli.. tezko radit, treba zkouset ..

              0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Tak pánové, kdo hledá, najde. Přeruším chvíli debatu o klasice nebo kompaktu – za mě pro začátek spíš kompakt nebo sub-kompakt s velkým převodníkem 48z, aby se naučil točit nohama :-) a mohl si užívat kopců.

      Vrátím se k rámu. Odvolávám označení za důchodce (s hrůzou jsem se podíval do vlastní občanky), potvrzuji absolutní platnost doporučení cc kalkulátoru i pro ne zcela typické postavy a požadavky.

      Ondra by se naprosto elegantně poskládal na Sculturu CF2 vel. 47, podle požadovaného dropu by si vybral délku a podložky pod představcem (zeleně je základní zdvih osy představce 38 mm (krytka HS + 1/2 výšky objímky představce), pak tam mám naznačeny 4× podložky 5 mm).

      Pokud by si chtěl na řídítka dát i hrazdu, stačí vyměnit představec za 90/-17° (takový tuším existuje), podložky přesunout nahoru a řídítka se dostanou někam úplně jinam, 131 mm pod sedlo. Naopak, při nasazení 125/+6° na 20 mm podložek (to ještě zdaleka není komín) bude mít komfortní drop 63 mm. A samozřejmě se dá kombinací běžně dostupných délek a sklonů (90–130 mm po 5 mm a dejme tomu 0°, 6° a 9° v pozitivu i negativu) dosáhnout všech potřebných mezipoloh.

      Délka rámu TTh je … 518 mm (cc vypočítal min. 519) a rám je … slopingový. Takže pro tyto účely a tohoto jezdce hledat rámy spíše na dolní hranici rozsahu z kalkulátoru.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        A ještě Tarmac SL4 COMP 2015. Standardně dodávaný představec je 75 mm, HS vypadá na stejný Orbit 44, který má Merida. Ale oproti Meridě se dostávám na okrajové délky představců, jejichž dostupnost nebývá slavná. Délka rámu 518 mm, jiné výšky, jiné úhly. Tam, kde Merida Scultura s dropem končí – reálně 70–108 mm), tam Tarmac začíná (105–142 mm).

        Ale zase bych raději kombinoval hrazdu s delším představcem, než s kratším.

        0 0
    • Ondrej1.1  

      Opět dám souhrnnou odpověď

      Rám z Činy zatím nee. Jak při běhu, tak při plavání jsem první nákupy dělal v kamenné speciálce a byl jsem tomu rád, s kolem bych to chtěl udělat stejně. Další nákupy už byly klidně přes internet z ciziny, ale to už jsem věděl co chci proč chci jak chci a za kolik chci. Kolo bych vzhledem k servisu rád koupil v místní speciálce (kde místní = do 100 km, čili vyhovuje větší polovina Moravy).

      Merida je myšleno předpokládám tohle – vedu v patrnosti.

      Spešly jsou dražší to vím a celkem bych to bral (viz první odstavec), spíš mi vadí, že ve spešlácké speciálce bude dost drahé i všechno ostatní, minimálně budu potřebovat pedály a tretry.

      Kompakty a moje výkonnost. Obrázek vydá za tisíc slov – segment ze sprinttriatlonu z nějakých důvodů se tam nezobrazuje můj výkon – čas 8:11.6 je průměrka 10.5 km/h. Že to bylo na horákovi a bez pořádného cyklotréninku je chabá výmluva. Zajímavé je, že jiný úsek téhož závodu tak tragicky nevypadá (tady jsem kus zvládal viset za silničářem, nejdřív visel on za mnou heč). Pro zajímavost celý závod – kolo IMHO jednozačně nejslabší (i když běh nebyl letos taky žádná hitparáda). Závěr – kompakty do začátku nutné a s jistým potěšením kvituji existenci 11rychlostní 105 kazety 11–32.

      Hleď se svézt na správně na sebe nastaveném kole, abys zjistil, kde ta řídítka vlastně chceš mít, co Ti vadí a nevadí. Tohle se obávám nebude fungovat. Vezmu-li to per analogiam s během a plaváním tak vím naprosto přesně své pocity při prvním tréninku/testu – totální vyděšení nad zcela nepřirozeným posezem a pohybem. Tady ještě umocněné o nášlapy. U běhu a plavání se to dřív či později srovnalo, věřím, že u kola to půjde taky a časem to poladím, ale do začátku by to asi chtělo nějaký pohodlnější kompromis a s přibývajícími zkušenostmi to tunit.

      SZ pošlu, jakmile zjistím, jak se to dělá.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        SZ již netřeba, všechno jsem dal sem. Ale dělá se to tak, že v profilu uživatele klikneš na „Poslat zprávu“ – upozornění na doručené zprávy se objeví vpravo na liště nahoře v záhlaví stránky.

        Pokud se nehodláš vrhnout do Jeseníků/Beskyd, tak bych to s kazetou nad 28z nehrotil, 34/28 pochroupne mnohé, tak dlouhé prudké kopce zase v okolí nemáš.

        Velmi bych doporučil, abys první tréninkové jízdy po seznámení s novou technikou jel s někým, kdo Ti bude udávat rozumné tempo (kup si tachometr s měřením kadence šlapání) a pro začátek i napoví, kde přesně řadit. Hodně to pomůže a urychlí adaptaci.

        0 0
      • tromboonen  

        Kdyz si koupis Spesla kolo, nebo jakekoli jine, nikdo Te nenuti aby sis kupoval i tretry, helmu a ja nevim co u Spesla, obcas Ti sice mozna obchodnik nabidne slevu a neco prihodi ke kolu, ale celkove to bude vetsinou drazsi, nez rozumne vybrat podle rad zkusenejsich a objednat na netu..

        Ditto kolo, pokud Ti nekdo v kamenne prodejne nabidne super servis pri koupi (doporuceni toho, co opravdu potrebujes, vysvetleni, zapujceni kola vcetne vymeny predstavce a nastaveni atd.) a navic Ti da dobrou cenu na kolo, pak je slusne to od nej koupit, ale realita bohuzel dost casto je, ze prodavaci silnickam nerozumi, daji Ti jen obecna doporuceni a snazi se te presvedcit aby sis koupil to, co zrovna potrebuji prodat, kolikrat i v ne zcela vhodne velikosti… teda nechci byt paranoidni, existuji i vyjimky..

        Takze neni vubec problem, a kolikrat je to i lepsi (nejen na cenu, ale i na vysledek) nechat si poradit od lidi jako je Krab tady, plus od par cyklistu v okoli, kteri te treba nechaj projet na svem kole atd., vyzkouset ruzne nastaveni jak nizko riditka, vse ostatni uz jsme Ti tady jakz takz zodpovedeli… sehnat si co nejvic informaci, i do toho kamenaku se jit podivat, ale spise na to, jak koélo vypada v reale atd. o presnem nastaveni a vyzkouseni si vetsinou muzes nechat zdat..

        Ditto servis, nemusis davat kolo tam, kde si jej koupis, a hlavne silnicka do servisu nemusi, vsechno zvladnes oservisovat sam a mel by to byt cil, je to jednoduche, za pomoci manualu a navodu na netu to zvladne kazdy a je to soucast vlastnictvi kola, jako zavodnik, co objizdi Triatlony to stejne budes muset zvladnout, mechanika si s sebou vozit nebudes..

        Takze nezatracuj nakup pres Internet, pokud narazis na super kamenak, kde budou ochotni a skutecne znali a pomohou a navic nabidnou super kolo za dobrou cenu, tim lip, ale nefixoval bych se jen na to.. (ja kupuju vse na netu, vetsinou i v zahranici – a to dokonce po dilech, kola si stavim, dostanu presne co chci/na co mam)..

        0 0
      • Vrci  

        Mohl bych doporučit obchod, kde se silnicí zabývají a rozumí jí. Jsou ochotní prohodit dily,ale jsou 300 km od Zlína.

        0 0
    • Ondrej1.1  

      Je mi jasné, že u kameňáku musím mít základní představu co chci, hlavně velikost, proto tady taky opruzuji. Hlavní výhodu vidím v tom, že z kameňáku si odvezu funkční kolo, asi né optimálně, ale funkční a v případě problémů to mám komu hodit na hlavu.

      Pokud bych bral kolo z internetu, v jakém stavu to chodí? Předpokládám, že musím namontovat pedály, nastavit posez, co ještě?

      Co všechno potřebuji kromě kola

      • pedály (obsahují i kufry)
      • tretry
      • náhradní duše

      Základní nářadí a pumpičku, přilbu vezmu z horáka, jak je to třeba s řetězem? U horáka (prehistorický sedmirychlostní) vozím nýtovačku a nic kromě toho. Co je pro případ přetržení řetězu potřeba na silničce?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Na silničce budeš šlapat tak, abys řetěz nepřetrhl, nemáš k tomu ostatně důvod ho trhat.

        Z kameňáku si za ty peníze hleď odvézt kolo na milimetr přesně nastavené podle zadaných údajů, vidlici si nech pro začátek s méně zkráceným krkem, abys měl kam ustupovat z dobytých pozic. A ať je tam představec, který pro dosažení posedu potřebuješ.

        Pumpičku si pořiď silniční na vyšší tlaky.

        Na kole z internetu budeš řešit případnou výměnu představce, nastavení jeho výšky, případné zkracování krku vidlice.

        0 0
      • jonti  

        K silničce potřebuješ domů velkou pumpu, kterou jde nafoukat tlak silničních gum – 6–8 bar.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          +1, jinak budes jezdit na podhustenych protoze malou a bez budiku to je kapku boj, a resit cvakani dusi. Pro me to byla jedna z veci „ze ja vul si ji neporidil uz davno“.

          0 0
      • tromboonen  

        Kolo z Internetu vytahnes z krabice, otocis predstavec (nebo vymenis za jinou delku, podlozky atd. s tim si stejne asi budes ze zacatku hrat), nasadis pedaly, nasazdis zaplety, nastavis sedlo, zkontrolujes serizeni razeni a brzd, coz by ses stejne mel do budoucna naucit… bude to tedy trvat kapku dele, ale urcite to zvladnes, treba s mistni pomoci.. neni treba se toho bat..

        Dilenska pumpa +1, tusim se daj koupit za 500 a vys, plus mrnavou do kapsy s sebou, nahradni duse a lepeni, multitool mas z horaka, nytovacku nebudes potrebovat krome vymeny retezu a ta co mas z horaka staci… pokud jej dobre snytujes, tak pak zase az u dalsi vymeny, ale ja teda s sebou malou vozim, retez jsem trhl jen jednou, resp. rozpojil v ne uplne dobre zanytovanem clanku, od te doby ne, ale uz jsem pomahal par jinym, co skubli retez, zlomili patku hazky a podobne, vozim s sebou i jednu rychlospojku pro sichr, nic to nevazi..

        Taky si asi koupis kosiky a flasky, jestli nemas stavajici, a mozna malou brasnicku pod sedlo, na delsi vyjizdky se hodi.. do budoucna pocitac minimalne s kadenci a tepem? Vic uz myslim potrebovat nebudes, teda dokud nezacnes rozsirovat cyklo satnik jak zacnes trenovat v ruznym pocasi..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.