Ahoj,
zajímalo by mě, co vás psychicky povzbudí se překonávat…ať už v technice na mtb, nebo při výkonu na silničce.
Co vás motivuje, co vás naopak sráží a brzdí.
A třeba i jak se připravujete hlavnou na závody.
Díky za sdílení:)
Ahoj,
zajímalo by mě, co vás psychicky povzbudí se překonávat…ať už v technice na mtb, nebo při výkonu na silničce.
Co vás motivuje, co vás naopak sráží a brzdí.
A třeba i jak se připravujete hlavnou na závody.
Díky za sdílení:)
Kup si sluchátka a poskládej si dobrý playlist- to dokáže nakopnout. Pak je dobré si dávat drobnější výzvy, dělat si nějaké statistiky.. :D
Dělat si statistiky může bejt i značně demotivující činnost :D
To je pravda, ale nechtěl jsem odrazovat. :D
Jenom pokud to bereš tak, že statistika je skóre a ne srovnávací laťka.
Mě osobně třeba hodně štve vždycky když začátkem sezóny nejsem schopný tak dobrého výkonu a silně mě to motivuje se zlepšit. Ne kvůli statistice, ale pro ten pocit. Protože třeba vím, že ten a ten kopec jsem dal bez zadýchání na velký převodník a teď v půlce dochází pára – nedá mi to a tak dlouho tam jezdím, dokud to nedávám opět s úplně stejným přehledem.
Je sice pravda, že se má jezdit pro radost, ale taky bych se hádal, že čím víc je toho člověk schopný najet, tím víc si to může užít. Proto taky nemám problém jezdit celoročně a makat na sobě ještě než začne hezké počasí, protože vím, že nechci začátkem jara chcípat ve všech kopcích a jezdit po rovinkách 20kmh.
presne tak, preto aj ja jazdim celu zimu, uz to bude aj 10 rokov v kuse.
Ta jazda na snehu, hlavne v tom maksom roztopenom, da poriadne zabrat, co sa v dalsej sezone pekne zuroci
hudba ve sluchátkách je pro mě číslo jedna jako motivátor, na kolo mám trance, progressive trance, house.. a do posilky metal, heavy metal, hard rock…
U mě dobrá večeře, pěkný počasí a fyzická příprava za pár týdnů/měsíců zpátky…
Nepotřebuju motivaci, baví mě to a chci se zlepšovat. Mě stačí klást si menší cíle. Kopec pod určitej čas, sjet tuhle skálu, trackstand aspoň 20s, udělat si osobák ve vzdálenosti nebo v převýšení za den/měsíc/rok, prozkoumat místo kde to ještě neznám…
Brzdí mě nedostatek času na trénink a v terénu trochu strach.
Závody moc nejezdim, všeho všudy 3. :) Ale vždycky jsem se snažil trať co nejlíp najet a dobře rozložit síly – radši vyjet pomaleji a pak předjíždět než vyjet moc rychle a pak být předjížděn.
Nakopava nejaky cil, muzika, dobre podminky, hory, fajn lide a zdravi.
Trochu to poposunu… :)
Např. když jste nad kopcem, kde se bojíte dolů:
Co vás přesvědčí to nakonec sjet?
Máte to pod nejak pod kontrolou? Nebo to zlomíte v hlavě a jedete na risk?
A např. do těžkýho kopce:
Co vás přinutí nevystoupit a šlapat dál? Kam až na kraj sil jste schopný nevystoupit a kdy už radši šetříte síly?
Sjezd: Když si nejsem jistej tak si náročnej úsek pěšky slezu prohlídnout. Povzbuzující kámoši nebo někdo, kdo to projede před tebou taky dost pomůže. Ale musíš se prostě 100% přesvědčit, že to dáš – jakmile zaváháš, tak letíš. :)
Samozřejmě jsou věci, které vím, že prozatím prostě nedám, tak se o ně nepokoušim. :)
Do těžkýho kopce mám dostatek lehkých převodů, takže pokud to jde vyjet, tak jedu radši než bych tlačil.
„… že prozatím prostě nedám, tak se o ně nepokoušim …“ – to je ovsem chyba. Prichazis o dost „hezkych“ zazitku :-)
Raději netlačit na pilu (nepřeceňovat své dosavadní skilly) , pak by tě mohli tlačit na vozíku.
Jo clovek ma zkusit vsechno, ale srustani obratle mi celkem stacilo. :)
tak to už evidentně vyzkoušený máš, tak znovu to dělat nemusíš :-)
Mně to dělá radost.
Při cestě dolů nejlíp udělat předem trail check, nebo aspoň jet tak pomalu, aby se dalo zastavit a slézt nebo najít nejlepší stopu. Ale většinou tušíš co tam jezdí za lidi, takže se dá odhadnout, zda má cenu zkusit tamtudy jet.
Při cestě nahoru mam většinou trasy načtený z mapy a plánuju je tak, aby se to dalo vyjet. Takže ve většině případů mě donutí slézt technická část, kdy nejsou síly na to držet dostatečný tempo aby na kamenech nebo kořenech neprohráblo zadní kolo. Nicméně síly většinou šetřim kvuli kratší regeneraci a další vyjížďce, ne tý stávající. A jsou to právě ty nejprudší (kde část lidí tlačí) výšlapy, kde rychlostí moc času neušetříš a nejvíc si odděláš svaly na dalších pár dní, takže ty z pravidelnejch vyjížďek vynechávám.
Hlavně se z toho neposrat a užít si to!
a co konkrétně znamená neposrat se z toho?
a co si na tom užíváš, že to neposrání se překonáš?
Prostě jak je psáno,neposrat se z toho jít prostě do toho,at' to dopadne jak to dopadne,hlavně přemýšlet u toho hlavou,at' je to závod nebo nějaký skoky,sjezdy,to už je jedno.
A užít si to? Tak to je snad jasný,snad bikujem či ladíme formu na silnici že nás to snad baví a už jenom to,tě musí posouvat.
Bon Appétit
Asi že odvážit se to sjet, skočit atd. a cestou nezazmatkovat? Asi že ten pocit že si to dokázal sjet, skočit?
neřešit a jezdit…
+1
+1
„…ať už v technice na mtb, nebo při výkonu na silničce…“
a pri vykone na mtb nie? nie je kazdy endurak, mna napriklad bavi slapat co najrychlejsie do kopca na MTB. To je dnes uz nieco neslychane, vsak?
A co takova technika do kopce, kde clovek potrebuje oboje!
to neee. to už by bylo asi moc :-)
A proc by ne?:)
Ja sam jezdim xc a maratony kde si maknu. Slo jen o priklady…
Když mám obavu ze sjezdu chce to pivo, ve výjezdu už nepomůže, tak jedu dokud mi neupadnou nohy. Motivací pro trénik je ten pocit při předjíždėní člověka na drahym kole.
Udělej si v létě vejlet po cyklostezkách okolo Vltavy a Berounky, tam budeš rauši. :)
Znám, jen jak jsem s věkem klidnější, tyto už nepoužívám pro masáž ega.
Jenom jestli nejede podle watmetru, tepáku, nebo nemá jen odpočinkovej den. Občas mi připadá, že jet pomalec, když můžeš rychlejc, je mnohem težší, než jet pořád na max. a totálně se při tom přetáhnout.
Nebo už má v nohách první stovku a druhá ho ještě čeká. :)
Nebo to má na salámu :)
Tak jasně že může jet nějakou kompenzaci nebo mít krizi po 160 km, ale musíš se soustředit hlavně na sebe ;-)
To ale popírá tvojí motivaci.
Mno, to mas pravdu… Kdyz se jedou male W, je pekne pocasi atp… tak je to za trest se plouzit 2–3h …
Přesně tak. Je to hodně na hlavu, když člověk přes zimu najíždí v nízké intenzitě. Potom tréninky na konci zimy ve vysoké intenzitě jsou vysvobozením a úžasným svezením.
Tak jezdi v tempu a treninky trosku zkrat. :-) doted mi neni jasne k cemu jsou dobre treninky v nizke intenzite v zime na 4h. :-)
Pak máš asi nějaký problém – komplex se tomu říká…
Konečně v této diskuzi odborný názor psychologa.
Přesně jsi trefil mou profesi.
a preco ti ide o to predbiehat drahe kolo? jeho cena sa tym neznizi.
mna skor tesi, ked predbehnem ocividne namakaneho bajkera/ziletkara, a to je jedno na akom drahom biku. Casto su ti najvacsi namakanci na nejakom starom HT alebo favoritke.
Protože toho namakanýho už nepředjedu.
Teď nás taky předjížděli na silnici nějací borci na fullech a očividně jim to udělalo radost. Akorát, že mi byli komplet od bahna a oni na sobě neměli ani kapičku.
Třeba zrovna vyjeli. :)
I Kulhec apod. jezdí po silnicích na fullu.
Největší motivace je možnost předjíždět v pořádném kopci e-cyklistu, ale pak musím někam zahnout a schovat se, aby mě nepředjel nazpět, když jsem všechno nechal v tom kopci :D
Tos vystihl :-)