… tak jsem si neprozřetelně zamknul téma předčasně …
CARMA 120 Q je vyprodaná, takže by to mělo být jednoduché, vezmu RAM Q , jenže na místě se ukázalo, že tu barvu jednoduše nekousnu. Kolo se mi NELÍBÍ.
Asi to zní divně, ale já si fakt nemůžu vybrat mezi HT a FULLem. OBĚ KOLA TOTIŽ STOJÍ STEJNĚ! a přijde mi nerozum nevzít FULLa.
HT – CODE X-1
- vyměnila by se páčka řazení za XT, protože proti SLX je mi řazení významně příjemnější a rozdíl v ceně je poměrně malý
- karbonovej rám (ne že bych to nutně potřeboval, ale ten pocit :-DDD)
- zbytek komponent se mi zdá velmi dobrý (pro mě jako laika a začátečníka snad až moc, ale mě se na tom prostě jede líp)
- až na kola a náboje, kde to není nic extra, ale někde se ubrat musí
- trochu bude chybět těžký převod, jedině dát převodník 34Z a vyměnit kazetu z 11–46 na 11–50 (což lze) stále při 1×11., tedy velký skok na nejlehčí převod …
FULL – CARMA 120 1
- opět páčka XT, …
- dá se lepší vidle z vyššího modelu (místo SR Suntour Raidon 34 Boost RLR / 120 mm se dá SR Suntour Axon 34 elite Boost RLRC-PCS / 120 mm)
- část osazení horší, ale v reálu hlavně brzdy (stále snad dostačující)
- tlumič je základní, nedokážu moc posoudit
- kola a náboje ještě o fous horší, …
- převod asi totéž, ale je otázka, jeslti tam půjde dát kazeta 1×11 11–50
A teď to dilema, ať se to může každému zdát divné. Čekal jsem, že si projedu celopéro a řeknu WOW, HT nikdy. Ale tak to nebylo. Tak pak vlezu na HT s tím, že to bude o moc horší … a nebylo. Obojí je super, ale každé jinak. Rozhodnutí je na mě, ale nemůžu si vybrat. Testováno řekněme na louce, drny, hroboly + parkoviště.
Na FULLu jsem měl obavy z větší váhy a pohupování, ale obojí je v pohodě, nepociťuji to jako problém. Kolo žehlí,v terénu nic neřeším, jedu. Je to příjemné, maličko takové línější. Miň únavné. Funkci tlumiče, resp. jeho kvality nebo nedostatky s mojí váhou (93kg) jsem nebyl schopen posoudit. Cítím horší komponenty, ale neumím to popsat. Brzdy jsou vágnější v nástupu i dávkování, SLX řazení gumové (vymění se), atd.
HT je rychlé v reakcích, pevné a ostré, je to příjemný, dělá co chci. V terénu automaticky hledá stopu, nemůžu jak pecka jet rovně, nemůžu vždy šlapat (musím se zvedat), trochu se zarážím o překážky, ale „cítím“ terén, co se pode mnou děje, mělo by to být horší, ale nějakým způsobem je to opravdovější, jsem víc součástí. I jako laik „cítím“ lepší komponenty, jak je vše přesné a funkční.
Na Qayronu se mi líbí poměr cena/kvalita a nic úplně konkurenčního jsem nenašel. Není mým cílem dát 70 za FULL, kterej bude jen o maličko lepší než ta CARMA.
Prodejce ze mě musí bejt hotovej, vážně mu děkuju za trpělivost a vstřícnost.