Je to už trochu starší zpráva, nicméně nejedná se jen o qayron, ale i Levit a v minulosti to byla myslim i kola Apache. Bydlím kousek od Úpice a pro zdejší to bude veliká rána. BP Lumen je tady v blízkém okolí jeden z největších zaměstnavatelů společně s Jutou, která má nyní také veliké problémy…
Asi by sis ten článek měl přečíst, vše je tam popsáno.
Myslim, ze jeho reakce byla na nevhodne zvoleny nazev vlakna.
Možná mu to v hodnou reakcí, právník Qayrona v neinsolvenci, vysvětlí?
No, jsou to takové velmi zajímavé informace, když se na to člověk podívá analytickýma očima, zná cyklistický trh, ví, že prakticky za poslední rok, rok a půl se prodá vše, snad i dvacet šestky, kdyby byly na skladě… Velké investice do nemovitostí, výrobní prostory, zadlužení,… a viník válka na Ukrajině?
Insolvence s převodem činnosti na jinou společnost, blablabla… Zvláštní, velmi zvláštní…
V poslední části popisuješ jedno ze standardních a zákonem stanovených řešení úpadku společnosti… Není to žádná senzace.
Taky mohli rozprodat majetek, poslat lidi na pracák a zavřít krám úplně. Evidentně se snaží společnost zachránit.
Ono takto se chovala i velká část majitelů vytunelovaných společností v minulosti, pokud to vůbec pamatuješ… ;o)
No vzhledem k okolnostem bych si dovolil o podobném jednání silně pochybovat.
Pamatuju, ti ale zavírali krám rovnou, vytvořili další společnost a nesnažil se dále udržet výrobu.
Co jsem viděl rozhovor s někým z vedení, tak dle něj je hlavní problém v tom, že lidé s příchodem krize začali šetřit a kola nekupují.
To může být způsobeno i tím, že mně osobně nepřijde jejich nabídka zajímavá. Nicméně, když si poserfuješ, tak zjistíš, že momentálně je asi na trhu dostatek kol a opět se na ně dávají slevy.
To urcite bude pravda. Lidi v te covidove krizi nez nove kola, vsadili na lety overenou kvalitu a zurive nakupovali bazarovky…. Logicke! Sice je tu jeden takovy moment, kdy ostatni vyrobci tvrdili hromadne, ze by prodali trikrat tolik, obchodnici breceli ze nemaji kola na prodej, protoze chybely komponenty (vypadky dodavek z asie), ale kluci z Upice to meli opacne.
Jsou vanoce! Pohadek cas!! Co tam mame dal?
Jo, takze o trhu nevis nic. Poslednich par mesicu se uplne zastavily prodeje levnejsich pevnaku. Zaclo chodit ve velkem zbozi, ktere vsichni predobjednali, ale uz zdaleka ne vsichni odeberou nebo jsou schopni zaplatit. Kramy praskaji ve svech…
spis teprve praskat budou, tipuju, ceny jsou nesmysl, lidi cekaji co bude a faktury zacnou bejt splatny, a tohle se netyka jenom kol
Čech nekoupí nic, co není ve slevě.
Ale u kol to poslední 2 roky musel kousnout a nakupovat i tak. To teď skončí.
To uz skoncilo tak 2–3 mesice zpet.
Slo to poznat na novych slevach, ktere dlouho nebyly.
Viz vlakno o levnych komponentech.
Jo, z extrému do extrému, teď se to holt překmitlo na tu druhou stranu…
Trh není homogenní prostředí, poptávka je stejně křivka , která se nemění jen v závislosti na čase. Takže?
Jenže neprekrmilo… spousta lidi to zjednodušeně ličíjako černobílé. Případně argument šikmé plochy.
Že si průměr zákazníků vzpomene na na kolo až na jaře?
Že elektro bublina se brzo naplnila, protože byla vždy mala?
Že těch značek v nějaké třídě až moc?
Že o staré modely za cenu nových modelů viz předchozí modely se lidi nepoperou?
Že firmy stim nepočítají a nemají rezervy na výrovnani toho sezonního hupu. I když je to chování zákazníků už třeba půl století stejné ?
Trochu smutné je, že to, že se trh zastaví avizovali velcí prodejci z USA už na podzim a my skoro rok po tom jsme překvapení…
stále jsou lidé překvapení i z jiných věci které tu jsou xx let. Často si myslí že trh v ČR je pupek světa a že z prodejů v ČR se kde jaká firma posadí na zadek. Přitom i v jiných spotřebních oborech, trh v ČR nemá na to uživit ani jednu firmu. Natož xx firem.
Bohužel stále některý strejcové myslí! , že silné řeči o kolu nad pivem. O kolu který koupili v bazaru. Té firmě děsně pomůžou.
To co popisuješ trvalo ale jen tak do letošního jara. Teď mi naopak přijde, že se na eshopech válí spoustu kousků už třeba několik měsíců a cena spíš klesá. Narozdíl od Covidu teď trh zpomalil hlavně kvůli poptávce.
No jeste v zari delali prodejci ramena, uvidime co udela jaro
Jo, přesně. Ono už to nemá moc kam růst. Když si vemu, že celková inflace je kolem 20%, tak u kol se to předběhlo tak o rok a zdražení bylo až o 50% i více, tak není divu, že ta křivka stagnuje. No uvidime jaký bude další vývoj.
Tam mám smolíčka, trailový Quayron na příší rok asi nebude-:(
Hledal sem po netu a vyveďte mě z omylu nějakým relevantním odkazem.
BPL( BP LUMEN s. r. o) je OEM výrobce , kompletátor nejen kol Qayron ( Barta.bike, s.r.o. ) . Ale Quayron nepatří/není ve vlastnictví přímo BPL .?
Tedy výpadek BPL určitě bude mit negativní dopad na Qayron , ale krach BPL neni automaticky krachem Qayronu.
Tedy samotný nadpis je zavádějící?
Mam pocit, ze Qayron jeste nedavno byl BPLumen ;).
Jako vylozene.
Coz sedi na tu zmenu majitele.
A co je Qayron? Je to jen značka, kterou tvoří registrované jméno „qayron“, nějaké know-how okolo (design rámů, schopnost sestavit modelovou řadu, partnerství s obchody), kterou drží klíčoví zaměstnanci, a dále vazby na výrobce BP Lumen (který je uveden na strákách).
Nikde nedohledáte, jestli vše patří BP Lumen, nebo je to nějak rozházené i jinam.
Tak tohle není anonymní společnosti z Kajmankých ostrovů. Tedy dohledatelné by to mělo být, pokud je více vlastníků , podílníků . Dokonce i velikost podílu. Viz vlákno o Festce nebo novodobém Favoritu.
Mam pocit, ze jsi me nepochopil.
Chtel jsem rict, ze struktura Quayronu muzebyt takova, ze za Quayronem nemusi byt zadna pravnicka osoba, vyroba atd… nevim jak to maji strukturovane. Ale insolvence BP Lumen nemusi mit na Quayron az takovy vliv, pokud znacky vlastni nekdo jiny nez BP Lumen sro, coz je docela mozne.
Ano.
Ale jeste mozna toho 1.12. byl kontakt na BP Lumen – stranky Qayron.
Dnes tam je Barta Bike.
Bárta vlastní BartaBike a 1/2 podíl v BP Lumen vklad 25M. Tak je to skoro jedno.
Uff zrovna sem komplet tlumeni prezbrojil ze suntouru a pujdou jen jako zaloha do skrine. No nemusim aspon resit repasni kity :)
Mít závazky 720mil. Kč při ročním obratu jen 526mil. je tedy dost síla. Evidentně jela firma bez jakýchkoli rezerv a naivně spoléhala na to, že poptávka bude jen větší a za vyšší ceny. Takhle to ale nikdy dlouhodobě nefunguje.
Presne a cj obrat, natom klidne muzet vytvorit i ztratu
Největší problém všech firem z cyklistiky, co dnes bojují o přežití jsou nadměrné zásoby, objednává se z velkým předstihem, Corona vše totál rozjebala a teď se zastavil trh a ještě vyletěly energie, s tím nikdo v dlouhodobých výhledech nepočítal…
To je hodne problem vyrobcu, co jedou na objem, bohuzel.
Opravdu zásoby? Není to spíš důsledek ? Když vic než 6mesicu nemají zboží a mimo sezonu to nedokáží překlenout . A pak zbytečně produkují něco o co není zájem?
Někdo mi rikal že třeba RM co naskladnili a co jsou v nouzi osazené RSTtéčkem a treba microShiftem, si vzhledem kam ten původně ocelově cílilo může strčit až tam.....
A to se hodne bavime o RM/Sup, jako jejich privatni znacce – Levit a Qayron u BP Lumen.
Ale tyhle firmy ziji spis z montaze pro jine firmy… To je ten hlavni objem linek.
To záleží jak je dlouhý dodavatelský řetězec. A měl bys porovnávat oběźná aktiva a pasiva a ne obrat se závazky. To vůbec nemusí korespondovat přeci.
Prosimtě proč konkrétně by to měla být síla? Ty závazky přece nejsou splatný do roka. Navíc plánovali rozšířit výrobu, to počítám taky financovali úvěrem, takže závazky skokově narostly. Můžeš mi prosím dát příklad nějaký podobně velký firmy, která to tedy má lépe? Já vždycky myslel, že jde spíš o cash flow a schopnosti závazky splácet (což teda BPL momentálně nestíhá) než o výši závazků.
Tak samozřejmě, říká se tomu časové rozlišení závazků/pohledávek…
Casove rozliseni je trosku neco jineho…
Bavíme se o struktuře pohledávek/závazků dle jejich časového rozlišení, aby bylo zjevné, kdy jsou splatné a kdy budou součástí cash-flow v tom kterém období… Neboj, vím, o čem mluvím… ;o)
Tak vetsinou se pouzivaji nejake ukazatele zadluzenosti. Zavazky nad trzbami indikuji nejsou bezne, protoze splaceni by pak trvalo velmi velmi dlouho…
Splaceni se vypocitava z EBITDA a standard je, ze EBITDA musi byt minimalne 120% splatky uveru s uroky. Samozrejme vsech uveru. Leasingy se do toho nepocitaji, ty jdou primo do spotreby (nakladu).
Ano, to je mozne meritko. Kazda banka ma sva.
Jen zde v pripade splecnosti v insolvenci se poctaji vsechny zavazky, nejen uvery. Tj. 720 nebyly uvery, ale i dalsi zavazky, ktere spolecnost v tu chvili mela. A vzhledem k obtizim pravdepodobne v nadstandardni vysi.
Tak samozřejmě, počítají se do toho všechny možné cizí zdroje, včetně závazků vůči dodavatelům…
Výše rozebíráme jejich časové hledisko, takže pár stovek miliónů mohlo být klidně splatných v nadcházejících hodně letech…
Banka bývá zajištěný věřitel. Narozdíl od dodavatelů. Za šestnáct let financování firem s obratem do cca 1 mld si troufám říct, že o tom něco vím ;-)
Podle tohohle článku
https://www.horydoly.cz/…rachuje.html
od BP Lumen kompletně odešla značka Apache, to jim taky nepřidalo.
Neodesla, rozdelili se. Barta st byl spolumajitel apache.
Tak nebudem si hrát na slovíčka, prostě Apache už nepatří pod BP Lumen ani BP Lumen nezajišťuje výrobu, což asi pro ně znamená celkem podstatný výpadek, zavést novou značku nějaký čas trvá.
Nechci slovickarit, ale tak jak jsi to napsal to vyznelo jinak nez to bylo, tj. Planovane rozdeleni.
A ty vis, pro koho vseho BP Lumen delal?
Ja teda ne.
Mel pres 100 lidi – vis, kolik kol to je denne?…
Ze 100 lidma dokážeš vyrobit(smontovat) 600 kol denně.
No, prave…
V BP jsem nějakou dobu pracoval a ujišťuju tě, že jedna směna uměla udělat mnohem víc než 600 kol :)
A kolik vyrobili celkem Levitu a Qayronu? :)…
O tom to je, ze nedelali jen tyhle 2 znacky…
To bohužel nevím, jsem mimo už přes 3 roky, v době kdy jsem tam byl se montovala vůbec první série Qayron a těch bylo fakt jako šafránu. První fully byly v počtu třeba 30ks od velikosti.
Takze porad jsme u toho. Q a L jsou minorita zakazek ;)
To nemůžu sloužit.
Když jsem tam byl, Levit jako brand ještě neexistoval, Qayron byl v roce nula a cca 50% montáží určitě byl Apache. Ale co jsem tak zachytil, tak Levit byl jejich nástupnický projekt po Apache. Ale samozřejmě, zavést novou značku není jednoduchý, že?
Na druhý straně, BP montovalo hrozný kvanta elektrokol pro PL trh.
Jsem mimo už tři roky, tak tu nechci říkat nějaký nesmysly.
Čím jsem si ale jistej je, že ta firma neskončí. Dostane ochranu před věřiteli a na jaře zas pofrčí. Reálně koupili obří starou fabriku, kterou přestavují atd. To jsou věci, co stojí mraky peněz a jak se sekne cash flow, tak se to dělá blbě.
Nemám obavy. Podle mě Qayron bude :)
Imho to nejrealističtější co v tomhle vláknu padlo.
Tak Qayron uz byl presunut na jine s.r.o.
Ty objemy – o tom pisu… To neni jen Q, A anebo L.
Myslim, ze to nejak dopadne… Nebo prijde zahranicni investor s injekci a podilem. Celkem bezne tady.
S tou fabrikou to vidim stejne…
Anebo věřitelé neuvěří, že je firma byť po reorganizaci schopná splácet závazky a dají přednost umoření dluhu likvidací. Ty značky nejsou takový terno, aby se o to investoři poprali.
Přesně tak…
Vzhledem k now how, vybaveni… Verim tomu, ze muze prijit zahranicni investor.
Ano může šance je větší než 0. Jenže podnikání není vždy teoretický příklad z matematiky.
A tady he jedna z mnoha ukázek, jaký problém jsou vlastně takzvaně montovny. Ano nemají ani nějaké velké know-how, ani super kvalifikovaný personál. Ta firma je naprosto běžná, průměrná, jakých je tady spoustu. Jsou to firmy které jsou bez jakékoliv takzvaně přidané hodnoty. Tou je třeba manufaktura v České republice, která vyrábí elektronové mikroskopy a ne montovna.
Levné montovny kol jsou třeba v itálii, Španělsku, Turecko o Asii nemluvě atd. Tedy tam kde je především levná pracovní síla. A stojí a padájí na dodavatelích a odběratelích.
A jaké know how a vybavení mají, které nejde za pár peněz koupit jinde…?
Jaký know-how , v utahování šroubků? Balení krabic? stříhání hadice a bovdenu. Pokud už jim je někdo náhodou neustřihnu ve správné délce. No to je fígl.
Oni nevyrábějí, oni montují !
A vybavení jako paletaky, vysokozdvih, nebo momentové klíče? Ano to je práce tak zvaně bez přidané hodnoty.
A jak je vidět v ekonomické rovině jim to moc nejde.
Montování a kompletování je v cyklistické branži činnost nadmíru důležitá. Asi hodně málo zákazníků by si chtělo kupovat kolo v pytli, kde by byl holý rám, ráfky, špice, pláště, duše, niple, ložiska, prázdná těla nábojů, osy, krabice šroubů, matek, podložek, pružin, ložisek, výlisků pastorků, převodníků, bovdenů, lanek, koncovek, atd…
jednoho znam :D
To samé lze vztáhnout na automobily televize rádia telefony počítače, lednice atd… Finální kompletování a smontování dělá obchod, který to prodává. Nikoliv tenhle rádoby výrobce.
A pak pásová výroba a nebo manufaktura, kde je dělba práce. Kde tu konkrétní činnost může vykonávat osoba, která nevychodila třeba ani celou základní školu , nebo s lehkým stupněm mentální retardace. A nejedná se o uměleckou činnost. Tak fakt není žádné terno a můžete jí realizovat prakticky kdekoliv, kde máte levnou pracovní sílu. Nikoliv nějaké know-how , nebo pokročilé znalosti na straně dělníků. které by zbytečně zvedali třeba nároky na plat.
Nebo proč myslíte , že 25 km od Prahy sbírá ředkvičky víc občanů Mongolské národnosti než v Čechů. Myslíte že Mongolci mají větší know-how v zemědělství?
bez souvisu s tímto vláknem… řekl bych že toto naopak hodně „cti dbalých“ cyklistů dělá – nakoupí si komponenty a kolo si postaví. Nicméně- a to musím s Tebou souhlasit- „sériovku v rozsypu“ by nejspíš nekoupil nikdo.
Pockej, pockej. Qayron kola maji na sobe hrde napsano made in czech republic.
Ja se bavím o BPL. Zatím spousta lid skočilo zakladateli vlákna na to že napsal Qayron a né BPL. BPL ale vyráběl podle všeho i pro mnoho jiných značek.
A ano, mnohdy samotna kompletace a balení výrobků je považována za výrobu.
Upřímně vůbec bych se nedivil kdyby tohle vlákno bylo založené ze zlého úmyslu . Protože někdo by mohl myslet, že třeba právě prodá hrozně osazený kola jiné značky. Když lidi se odvrátí od Qayronu tím, že spojí výrobní problémy firmy BPL a Qayron . a když nebudou Takže si vezmu od někoho jiného.
Jenže relevantních informací tady máme minimum. Jediný co se jako vždy ukázalo , kolik nicků na fóru pravděpodobně by nebylo s to schopný provozovat ani prodejnu zeleniny.
Tak já asi teda zareaguju za Qayron, co ty na to?
Hodim to pod Tebe :).
Takova otazecka:
https://qayron.com/…dni-podminky vs https://qayron.com/kontakt (vyrobce…).
Tady jsem mel to, ze to spadalo pod BPL.
Proc vlastne v kontaktu nebyl/neni Barta? Hodne to zavadi.
Mozna i tip na zmenu ;).
Technicky ano, prakticky je to vse rodinej business. Nemas prosim te info jestli se to nejak dotkne veci, ktere v regionu podporovali napr. stredecni pohar? V minulosti se uz zarizl nejdrive ratiboricky marathon a pak jestrebky, coz mne prislo jako skoda. Stredecni pohar ma dlouhou tradici.
Středečák snad pofrčí, naše malá taky jezdí…to by mi neodpustila
Konečně ses tady objevil :)
Reakcí „za Qayron“ tomu moc nepomůžeš, to jedeš na stejné zavádějící vlně jako zakladatel vlákna. Reaguješ tedy za BP Lumen nebo Bárta.bike?
Možná bylo na čase vydat oficiální stanovisko na FB stránkách a nebo přímo na stránkách Qayronu.
Případně si požádat o údaje účtu, který založil to nevhodně pojmenované téma.
Vy jste všichni chytrý jak rádia :))
Případně si požádat o údaje účtu, který založil to nevhodně pojmenované téma.
Presne, zapsat ho a nahlasit tridnimu vyboru. Nebo rovnou budem veset? Mentalni nastaveni nekterych lidi me neprestane nikdy udivovat…
Abych jen neplkal, normalni reakce mi prijde napsat autorovi, ze se spletl a admina pozadat o prejmenovani, kdyz uz mi na tom zalezi.
Pri tom jedine co staci pro priste dat na konec otaznik :-).
Kde sem tohle naposledy slyšel? Takový ten argument …no ono možná není pravda, ale mohla by bejt… hmm…
Jako kdy si naposledy slyšel, ze bonzovat se nemá? No podle toho jak píšeš to už párkrát bylo a evidentne to nestacilo:)
Jinak já ničím nergumentuji, jen konstatuji. Možná si to doplň do slovniku, pak se ti budou informace vyžádávat lépe.
Argumentuješ podle mého názoru jak elita SPD & Trikolory nad fakenews . Doplň si to u veřejného příspěvku, který vidi i nepřihlášení a webových vyhledávače, kam chceš…
Ufff, ty mas dost:)
K napraveni situace co te trapi, potrebujes zmenit nadpis a popsat lepe co se stalo, popr. zamknout cely thread. A ne si proverovat autora. To, ze te napadne misto prosteho omylu rovnou takhle debilni konspirace a chces ji resit lustrovanim proste o tobe neco vypovida. Za to je nemuzu, to je tvoje vizitka co si budujes – tak se neohanej fakenews prosimte, zatim v diskuzi konspirujes jenom ty. Jses jen bonzak #taksestimsmir
Jako vyzadat si udaje o uctu, ktery udela topic s nazvem co se zpetne jevi jako demence, coz mimochodem je tak nejak uplne bezny jev. Ty mas dost, fakt promin. A vis jak to je, bonzaky nema nikdo rad a ve skole jsme je cpali do popelnice :)
Může se jednat o úmysl, poškodit konkurenční značku. Stejně by žádné údaje provozovatl neposkytl. To by musel poškozený řešit přes PČR. Jsi se přiznal k šikaně, pak piš něco o demenci ;)
B-F má totiž přímo galaktický dosah.:-) Další věc je, že Qayron snad mimo B-F nikdo nezná a každému je tahle značka, aniž bych proti ní cokoliv měl, úplně u zadku.:-)
Me to nerikej, tady jsou jini kadrovaci :) . Ja spis do ted nepochopil v ceske kotline to takhle pojmenovat. To jenproste lozene :D
Nepochopil nevadi ;)
Proč? Qayron v tom má přece bordel, ať si oni udělají pořádek, smažou ze svých kontaktů PB Lumen… Je to otázka na minutku práce…
A co takhle výrobce kol Qayron , není firma Qayron , ale OEM manufaktura xybž. Přesto kola objednává a prodává firma Qayron.
Stejně u výrobců třeba výpočetní techniky je výrobcem Foxconn a né xybž Stejně výrobce Nokia telefonů není fima Nokia. Stejně když nějaká firma má stránky Česky a dodává do Česka neznamená, že to nemůže byt firma v Číně atd… ..zvykejte si ze to není tak černobílý a jednoduchý.
Ale kdo to vyrábí je přece každému u ******, je zbytečné to vůbec uvádět, jiní výrobci to taky neuvádejí…
tvý problémy a starosti bych fakt chtěl mít…
Zkus se zamyslet…
Zamýšlím se nad tím, jak jsou někteří jedinci nadšený když se někomu děje něco špatnýho, jak umí šířit negaci, drby. Jak se umí spojit a společně nenávidět. Jak je každý odborníkem na všechno – nejlíp ve věcech o kterých ví leda prd. Jak nejchytřejší jsou ti co v životě sami nedokázali nic – ale umí za to odsoudit jiné.
Věděl si třeba, že dle normy musí být na kolech uveden výrobce? A že výrobcem je firma, ve které bylo kolo smontováno? Pak je i logické, že je to tak uvedeno i na webu. Viz co psal Tomcat. Viz RM.
Možná nejsem ten, kdo by se tady měl zamyslet.
Edit: reakce spatne zarazena, odpovidam Teichovi
Ti co nic nevedi jsou casto slyset nejvic, ale o vetsine tohle moc nevypovida. Vyrovnany jedinec nema potrebu se vyjadrovat vice nez je zdravo, nepropadej depce. BF je takova hospoda vpodstate :)
Např. na kolech Specialized nebo Scott výrobce uveden není.
To se teda zamýšlíš dost špatným směrem.
A ted vlez do obchodnich podminek :)…
Jsem pro přejmenování, mělo by být: „Výrobce kol Qayron je v insolvenci“, to už snad dle zdejší argumentace sedí.
No a tímto relevantním příspěvkem bych tohle vlákno uzamkl. Myslím že všechno je teď jasné. Zbytek jsou plky teoretických podnikatelů s přesahem do globální i vnitrnostátní ekonomiky a pink ponk o tom co je přidaná hodnota a co ne…
Tve prijmeni je Barta?
Co to placas???:D
Normalne se ptam. Kdyz za nekoho mluvis tak se snazim zorientovat a byt v obraze.
Tak nejsem:)
Jmeno si urcite muzes dohledat sam, ja to psat nebudu abych se nahodou nedopustil nejakyho poruseni zakona…
tvy otazce jsem se vubec nedivil a taky nechapu proc on, kdyz uz za ne vystupuje nenapise rovnou kdo je, aby to bylo srozumitelny(ikdyz tady na BF se ani nedivim, kdyz nad tim tak uvazuju)
A ted vseobecne pro vsechny teoretiky: kdyby jste venovali treba 3 minuty hledani na Googlu, tak zjistite, ze firma Qayron je zaregistrovana v obchodnim rejstriku vcetne domeny na BartaBike sro od roku 2017 tzn jejim vlastnikem evidentne nikdy nebyl BP Lumen a tohle tema nemuselo vubec vzniknout:)
Na druhou stranu spojka, nebo nejasnosti se tam tak nejak nabizi, protoze Upice neni velka a Barta jako Barta i kdyz fakticke spojeni tam dle justice.cz neni.
Vztah otec syn. Ty firmy budou hodne propojene, kdyz ne na pravni urovni, tak na te lidske ano.
To ale nemusi byt vubec tak jak pises, znam firmy otec syn, kde to nefunguje vubec
Jo tak do toho me nic neni.
Ja preju vsem vcetne bp lumen at se to podari vyresit s co nejmensi ztratou a at to pokud mozno nepostihne nici zivoty…
A kdo nebo co za to muze je mi uplne fuk
z Qayronu je, ale Lukas Barta on asi nebude, jasny pane.. ;-)
Jop, co se tyka prijmeni, tak bych si totiz abecedne pohorsil:D
Teď se jenom zeptám, ty si tam byl? Ty víš jak v BPL funguje vývoj, výrova a podobně?
Třeba mašiny na zaplétání kol a jejich obsluha nejsou zrovna levné ani jednoduché.
To jo , ale těch tam taky asi tolik nebude aby to zachránilo celou fabriku. Stačí když se změní dodavatelsko-odběratelské řetězec z finančních důvodů a budou třeba brát už hotové výplety.
To by pak mohli brát už hotové celé bicykly jako třeba Spešl nebo Scott a další, kteří žádné montovny nemají.
Special a Scott mají své některé montovny v Asii.
A hlavně firma s obratem , v minulosti cca 500 000 000 USD , je úplně jiný partner pro třeba SRAM a Shimano…
Spešl ani Scott a spousta dalších žádné své montovny nemají. To je stará známá věc. Pěkný článek byl kdysi na mtbs.cz o Scottu. Úplně všichni zaměstnanci sídlí v jedné budově ve Švýcarsku, kde se ale vůbec nic nevyrábí ani nemontuje. Vše dodají osvědčení dodavatelé z Asie. Kola Scott se žádný zaměstnanec firmy ani nedotkne, podobně to má Spešl.
Na tohle pozor.
Jen par firem se vyhne antidumpingu pro import celych kol z Asie…
Tedy jde to, ale neni jich tolik – pokud si pamatuji – 6.
Z ekonomickych duvodu se ty zapletaci masiny zavadi :D…
Tys tam byl – maji lakovnu?
Maji bezici linku?
Zapletaci masiny – sam je zminujes, asi maji.
To treba pro montovny byl velky krok. SI pamatuji i clanek, jak to zavedl Remerx :D
Jasný, že jde udělat více. Těch 600 je tak na pohodu.
jen te opravim – Barta (ani starsi, ani ten mladší) nikdy nebyl a neni spolumajitelem znacky APACHE.
Tak jaky meli vztah? Ja celou dobu myslel, ze spolumajitel byl.
BP Daj s.r.o. byl jejích společný podnik. Míka z něj odešel spolu s výrazným snížením základního jmění. Apache byl hlavně spojený s DAJem. Zda toto společné s.r.o. bylo kvůli značce Apache nebo ne je těžko říct.
Prodávat poslední 3 roky za doporučený ceny, mít zajištěny odbyt prakticky všeho co vyrobí a přesto zkrachovat, tak to už chce být fakt umělec.
A to říkám jako člověk, který musí fungovat v prostředí těžké konkurence a marže cca 10%. Přesto žiju.
10% marze je velkoobchod. Tak zakladni obrat kolem 20mil/rok, nebo osvezovna na vesnici :D
V mém oboru je VO často výš než heureka
Ale prodávat mobily nebo pneumatiky, tak už jsem se asi dávno oběsil
Kolik zaměstnáváš lidí?
Nezlob se, ale nechci to tu rozebírat do podrobna.
Ale za poslední 4 roky je to třetina původního stavu.
Pořád přemýšlím, jestli je dobrý být nejlevnější a zalíbit se všem. Nebo být s marží v pohodě (a pořád pod doporučenou) a doufat, že kvalita firmy provede dost zákazníků..
Bohužel praxe ukazuje, že český zákazník je tak trochu svině a zajímá ho jenom cena.
Zcela běžné poslouchám „chtěl bych to koupit u vás, za támhletu cenu“.
Určitě nejsem pro to být nejlevnější. To tě dříve nebo později dožene. Jen je rozdíl deset a sto lidí.
Bejt nejlevnejsi to neni cesta, jj ceskej koncak je bozi stvoreni.
To máš absolutní pravdu a jsem si toho vědom.
Jenom ta jiná cesta nějak není..
Resp. Řešení je být tak velký, že lidi přijdou i tak. Vždycky, když jdu s klukem do Bambule, kde je všechno o 1/3 nebo 1/2 dražší, tak žasnu, že mají v obchodě lidi..
Nj, ono jeto zabava, vic lidi, musis vic vydelavat, a to stoji vic casu, a stoji ti to zato?
A Němci jsou v tomhle ještě horší. Daleko větší šetřílci než Češi
Těžko říct jestli k tomu dáváš i nějakou přidanou hodnotu jako poradenství (jako reálné), vyzkoušení, servis atd…
Benzínovou sekačku jsem koupil tam co mi poradili a udělaj servis když bude potřeba. Možná jsem zaplatil o 5% navíc. A koupil jsem dokonce jinou, dražší, než jsem původně uvažoval,
BT reproduktor model XY jsem vyjel shopy na heuréce a vzal nejlevnější nabídku.
A myslim že takhle se chová normální spotřebitel a necítím se nijak špatně. Jako že bych měl na heuréce vybrat třeba 5. shop, jen tak hecu, abych ukázal že na to mám?
V podstatě je to tak, jak říkáš..
Nejlepší by bylo žít ze služeb, protože vydělat na něčem, co jen přeprodáváš a nevyrobil si to, to není úplně cesta. Je to spíš taková agónie, ve které přetrváváš
No a pak jsou klienti, kteří si od tebe nechají udělat nabídku, koupí jinde a pak z tebe přijdou tahat informace k obsluze.
Poslední takový byl ředitel jednoho hotelu a restaurace na našem náměstí. Tak si pohrávám s myšlenkou si k jejích stolu objednat něco s donáškou z jiné restaurace.
Mám zákazníky, kteří si přitom nepokrytě sjížďí heureku.
Zařídil jsem počítač přímo pro zákazníky, aby si mohli všechno sami vyhledat :-D
Největší z českých online prodejcu – alza a mall (ano, znám obchodní model mallu, netřeba rozebirat) nejsou nejlevnější. A nevyrostli tím, že by nejlevnější byli. Tolik k pohádce o zákaznících co zajímá jenom cena.
(Samozřejmě neznám tvůj obor a způsob prodeje, takže to možná není relevantní. Píšu to spíš jako postreh i pro ty nade mnou).
Na to pozor. Mall byl v potřebné době opravdu nejlevnější. Teď už ne. Stejně jako Alza. Téměř totéž (i když alza je důkazem demence českého zákazníka).
Ps: když nás mall oslovil s možností skoro to nevypadalo jako poptávka, ale jako povinnost :-))), tak to vypadlo asi takto: budete nám dodávat přesně tolik, kolik budeme chtít, přesně včas. Všechno, co neprodáme, si vezmete zpět a splatnost bude minimálně 3 mesíce.
Fór jak prase.
Alzu využívám asi už jen na nákupy kafe a nějaké drobnosti k tomu. Filtry, tonery, filament. Na tyhle drobností mi vyhovuje blízký Alzabox, dražší věci mají málokdy přijatelně naceněné.
Alza box u baráku, kterým zboží dostaneš nebo ho vrátíš popř. reklamuješ 24/7 je pro mně takový bonus, že pokud cena není úlet tak preferuju Alzu. Když k tomu přidám bezproblémové reklamace, tak pro mně nejlepší poměr cena výkon.
Teď ještě přibyl Zbox ještě blíž než Alza, tak se pole dodavatelů značně rozšířilo.
Já jsem takový misantrop, že mě sere interakce s lidskou obsluhou krámů, které už defakto stojí a padají s výdělkem za vydávání balíčků. Hulákat kód na zpruzeného prodavače kdesi v temném koutě prodejny u PC, to mě fakt neba. A dokud mi Alza doručí zásilku za 45 do boxu, který mám cestou ze školky, není co řešit. Na Alze mě akorát sere, že když naklikám něco co není z jejich core businessu (typicky knížky nebo vercajk), rozdělí se to do dvou objednávek za dvojí poštovný. Mě jako zákazníka nezajímá v kolika externích skladech co mají, tohle by ještě mohli v logistice vylepšit. Klikám to do jednoho košíku právě proto abych si odbyl jedno poštovný a jednu pochůzku do boxu.
Nesmíš chodit do prodejny autodílů. Já vyzvedávám balíky v prodejně kožených oděvů, kde pracujou takoví dva pěkný kapříci.
Já sem taky chodil na zásilkovnu k takové milé paní a mohl jsem dovnitř i čoklem, ale ta tam není 24/7. Ten Zbox má prostě otevřeno pořád a nemusím na to myslet.
Já mám Alzabox u zastávky Tkalcovská a, popravdě, se divím, že tam ještě je :-).
Asi na něj míří dost kamer. :)
U nás je jeden u jedné pochybné ubytovny. Takový potenciální adventní kalendář :-)
Vždyť dneska si můžeš vybrat, kam to nechat poslat. Co jde, vyzvedávám na benzince, 150m od domu, Otevřeno 6–22, 7 dnů v týdnu.
Můžu, ale zrovna zásilkovna je u nás všecko řízni jak píchni, autodíly, trafika, rybářský potřeby. Nemám to rád ani v jednom. Když malej balíček, tak Zbox, když velkej tak bohužel ty skomírající autodíly. Ještě mi ke štěstí chybí pořešit DPD, protože často to je jediná možnost a trnout kdy mě začne nahánět kurýr, to fakt nechci. Když vyklikávám objednávku, nevím kdy jí budou reálně doručovat. A jako na potvoru to vychází na nějaký důležitý call nebo nutnou pochůzku po městě.
Zaplať si tři stovky a na rok máš alzaboxy zdarma. Jestli u nich objednáváš často, za chvíli se ti to vrátí. Mně teď rozdělili zásilku do tří, ale zadarmo je mi to jedno.
Ja to trefil v akci s platbou VISA kartou, stalo me to 160.- .. a uz to mam asi desekrat zpet. Dost se to vyplati … maj to dobre vymysleny, spousta lidi si to predplati a nevyuzije. no a pak jsme my, co to zneuzivame :D
A není to tak, že tě lapili a teď přednostně nakupuješ u nich?
:) tak kdyz uz ma tu dopravu zdarma :)
Tohle je mi taky celkem záhada, ale svého času měli aspoň relatinvě funční eshop, kde skladem opravdu znamenalo skladem, drželi dodací dobu, proto jsem tam rád kupoval. Ale tohle už je dnes tak nějak samozřejmost kterou splňuje většina obchodů.
Asi tak… Alzu nesnasim, nejlevnejsi neni a presto tam cas od casu neco koupim… proste sluzby a dostupnost delaji svoje.
Alza je hlavně postavena na super logistice.
No tak to bývávalo. Já tam přestal nakupovat hlavně proto, že snad úplně všechno mělo být skladem a pak jsem po 14 dnech rušil objednávku, protože úplný hovno. Třeba i filament od českýho výrobce, kterej jinde měli, nebyla Alza schopná 14 dnů naskladnit.
No i teď mají asi nejlepší logistiku ze všech. Osobně jsem tam nikdy problém s naskladněním neměl, ale nekupuju žádný špeky. Každopádně byli vždycky o krok napřed a udávali trendy.
Bereme tam dost věcí v práci a i soukromě a snad nikdy jsme nezažili problém. Jejich služby jsou, řekl bych, dost nadstandartní.
tak já z poslední doby znám jen nadstandartní čekací doby a nadstandartní neschopnost říct něco konkrétního, v čem je problém… nejvtipnější je jak chodí emaily „ve vaší objednávce došlo ke změně“ a tam žádná změna není. telefony, věci k počítači, nářadí – všechno „zítra u vás“ a dočkal jsem se v lepším případě za týden. asi k nám na sever nikdo nechce jezdit.
:) To by mně zajímalo co bys říkal na praktiky velkých firem a podniků nebo dokonce sobdodavatelské jednání se stavařama. Tam je normální, že začínáš realizovat na ceně pod tvou spočítanou cenu. To by tě jeblo, když ti vadí český koncák co si dovolí smlouvat. Dnes při dostupnosti informací narazit na hejla co si nechá prodat něco předraženého je čím dál tím složitější.
Jojo, klasika, ještě jsme nekopli do země, ale už víme, že jsme 3 mega v mínusu. Vůbec to není stresové prostředí.
Problém ale byl, že sice měli zajištěný odbyt za doporučenou cenu, ale nebyli schopni zdaleka vyrábět takový množství, na jaký měli kapacity, takže na tom nemohli nějak závratně bohatnout, protože výdaje jim samozřejmě jely dál.
Takže klasická chyba být větší, než bylo potřeba.
Syndrom nekontrolovaného a nekonečného růstu. Aneb, porosteme, dokud to jede. Proč ne. A pak to zhebne.
To je blbost, ta situace byla naprosto nestandardní a měli s tím problémy nejen čeští výrobci kol (a nejen kol, stačí se kouknout na auta a jejich čipy). Samozřejmě se můžeme bavit o nějakých strategických chybách atd, ale v tomhle případě jsou řeči o nekontrolovaném růstu trochu mimo. Je taky možný, že kdyby covid přišel o dva roky později nebo dřív, tak BP Lumen tím projde bez ztráty kytičky a teď měli jenom smůlu, ale bez víc informací to je všechno jenom věštění z koule.
BP Lumen je tu málem tak dlouho, jako umím jezdit na kole. A, najednou je položí covid?
Prostě se pustili do něčeho, co bylo špatně.
Souhlas, v tomto to opravdu vypadá na chybně zvolenou růstovou strategii ve špatný čas… Každopádně po bitvě je každý generál, ono to k tomu tak trochu svádí… Rozhodně ten růst, co některé cyklo firmy za poslední dobu zažily, sváděl k různým myšlenkám… Znám malé obchody, které ročně vygenerovaly zisky jako několik let předtím dohromady…
To je pravda, jenže to z dostupných informací nejde odvodit. Je možný, že s tím růstem už dlouhodobě počítali a měli dojednány úvěry a nemovitosti, nastavený cash flow a pod a to den ze dne nezměníš, případně nechceš měnit. A nebo taky viděli, jak kola mizí za covidu, měli velký voči a chtěli narychlo rozšiřovat výrobu bez nějakýho velkýho plánování a úplně to nevyšlo. Samozřejmě očividně k nějaký chybný úvaze došlo, ale jak píše, po bitvě je každý generál.
Já slyšel ještě další kamínek do mozaiky událostí. Problémy se statikou zakoupené haly po Tonavě, takže tam nebylo možné přestěhovat (do budoucna rozšířit) výrobu. Ale tohle je „jedna paní povídala“.
Já si myslim, že už samotný nápad vyrábět kola jen pro gaye byl špatná obchodní taktika. :-)
Jak špatně vidím, tak jsem to četl jako že je Canyon v insolvenci …
Qayron má zde na B-F ještě donedávna poměrně aktivní zástupce, snad k té nemilé situaci napíšou něco bližšího. Každopádně pro region bude krach tak velkého zaměstnavatele velice nepříjemným :(
Bohužel v regionu je myslím i Juta které současná energetická krize dává taky zabrat snad se z toho obě firmy nějak dostanou jinak tam nezaměstnanost vystřelí do nebe :/
Nezaměstnanost? Do nebe? Tak to snad do vtipů.
mě to moc ftipné nepřijde a to nepracuji ani v jedné z těchto firem…
V kraji je nezaměstnanost pod 3%. To jsou jen lidi co dělat nechtějí, nebo s nimi nikdo dělat nechce.
Jenže z toho čísla jde usuzovat při setrvačnosti trhu práce tak maximálně to, že se ukáže po Novém roce, kolik bude.
Jasně, chápu. Beru to z pohledu našeho kraje a zhruba dvojnásobné hodnoty.
jako při nezaměstnanosti 2,5% hovořit o vystřelení do nebes… ehm…
Povíme si za rok…
Tak Trutnov neni do Upice daleko (14km) a v Trutnove je dost velkych zamestnavatelu. Pravda je ze v Upici chcipl pes totalne a timto se to nezlepsi. V 90. jsem tam chodil na stredni a kdyz tam ted obcas jedu na kole, tak mne je z toho smutno + ten obchod s chudobou, ktery tam kvete.
Já bych brečel, ty vogo :)
Jako ja vim, ze tady je spousta lidi co umi vymenit prehazku a proto vi jak skvele podnikat ve stavbe kol a jen na to zatim nemeli cas. Takze na prvni dobrou vidi podnikatelske chyby co BP Lumen udelal.
Pro ostatni, mene bystre jako ja, prikladam detaily insolvence. Je tam celkem pekne popsano, co a proc se vlastne stalo:
Tak smutný příběh, do budoucna bohužel nijak ojedinělý. První šok z covidu, pak prodejní euforie, že tady všichni neumřeme, spojená s fiskální a monetární expanzí, silně komplikovaná rozstřelenými dodavatelskými řetězci, nárůst objednávek zásob za zoufale přemrštěné ceny a následný propad poptávky, neochotné koupit předražené zboží.
Zvykejme si, Lumen není poslední, jen jim banky zatáhly za brzdu jako prvním.
tak bude se příští rok prodávat Quayron nebo ne?
No tady vůbec totiž ani není jasné jestli se bavíme o Qayronu.
Čistě teoreticky ze strany tvůrce vlákna to může být šíření poplašné zprávy, pokud Qayron je nezávislý subjekt na BPL.
no právě, mnoho neznámých
ted jsem se koukal, nejaky kola jeste maji, tak muzes hned v pondeli poslat objednavku
bohužel potřebuju M a to už dlouho nemají, ještě před měsícem komunikovali, teď už nic
Kola od Q se aktuálně ve výrobním závodu nevyrábí, takže pokud ho nemají skladem, tak si myslím, že v dohledné době nebude :)
To nebude mit Ondra Senk moc radost :)
Ondrovi je asi jedno, jesli skáče na enduru, dětským kole nebo na trakaři :-D
Tak Damian dostal novou hracku. Ondra si musi pockat, nebo zmenit podporu. A tak se tesil na Jeziska urcite :D
Jj ja myslim, ze o tyhle dva neni treba si delat starost. On se o nej rad postara nekdo jinej kdyztak:)
jj, když jedu ráno kolem, je tam tma, škoda :-(
Tak sup do Polska pro NS Bikes .. a cestou natankovat, nakoupit a parek v rohliku.
PS: To prvni nemyslim jako ironii .. ten NS Bikes Eccentric Chromo se mi docela libi.
Ono to taky celkem dávalo smysl, ceny NS Bikes nebo Dartmoor bikes u nich doma vycházely celkem zajímavě. Otázkou je dostupnost.
NS Bike bych možná dovedl o něco líp :)
Nebo čeká na oznámené crmo XC kolo, nebo na ty co uz nemají.?
nevim, mam dojem ze psal HTtrail ten v Mku maji ale nevim 100pro
A co je to vlastně teda ta insovlence? :)
Neschopnost splácet své závazky
Ehmm tohle bylo jen popichnuti k te drobne presmycce v nadpisu. Myslim ze maajkee moc dobre vi co je insolvence ;)
Pochopil jsem, jen mi to nedalo :)
Restrukturalizacia – nejake info
Škoda, že si to nemůžu přečíst, 30,– Kč za to dávat nebudu :)
Tady moc informací není, ale zase je to zadarmo :-)
Díky, to už jsem četl, myslel jsem, že se dozvím něco novýho z toho článku HN.
Nevim# proč to kolega neodemknul, zde odemčený:
Díky, celkem jen strohá fakta bez komentářů, domněnek a spekulací, velký prostor pro BF :-)
Že oni těm holanďanům, zapomněli říct, co je to ten biatlon? :-)
Pravda, měli taky podporovat Sáblíkovou :)
Vypadá to, že na velké oči v kombinaci s turbulentní kovidovou dobou…
no spíš že bez těch státních záruk by už asi dávno neexistovali.
Podle clanku, soucasny riditel k tomu prisel jak slepej k houslm.
nejak mu to pred spanim uz nedoslo :)
Chapu :)
Takže Qayron si nechával vyrábět kola u BP lumen, takže teď nemá spolehlivého výrobce a buď to zabalí nebo bude hledat nového výrobce?
To už se to psalo pred týdnem nahoře… :-/
Nenašel jsem co bude s Qayronem dál.
Qayron bude na 99% dále fungovat.
Hmm, tak jistě bych to teda netvrdil, nebo už máš snad nějaké informace o investorovi kterej do toho půjde?