Nemuzu se rozhodnout… co je vic univerzalnejsi??? Uprednostnuju jezdeni v lese… po ceste max 20%
Nemuzu se rozhodnout… co je vic univerzalnejsi??? Uprednostnuju jezdeni v lese… po ceste max 20%
Za mě Ralph…ale ten druhej sem nejezdil…až na to jak se mi Ralfík docela rychle sjíždí a na to jak drží na mokrym asfaltu, ikdyž to je asi normální :D max. spokojenost…
po kolika km ho tak vyhodis???
Tak to netušim, kilometry nepočítam…
Minulej jsem vyhazoval po 4.000, ale ten byl už opravdu vhodnej jen na silnici:D Teď mám novej a jde to opravdu cítit:) Myslím, že tak 2.000 vydrží, aby se s ním dalo ještě něco zajet.
za me taky ralph, ale na predek bych hodil RoR, RaR mi totiz obcas prijde na predku trochu nejisty a na jemnejsim povrchu (kaminky, sotolina, mokro, hlina a jejich kombinace) obcas ustreluje a myslim ze RoR diky hrubsimu vzorku by drzel lip. A nebo rovnou NN, ten budu brzo zkouset na predku :)
NN na předek nedávat. dozadu v pohodě
proc?
Mám NN vepředu a nějak sním nemám jistotu, podkluzuje mi. Vzadu sním naopak nemám nejmeší problém…
nesmysl, bavíme se o XC katagorii
takze tva volba???
asi je to celkem fuk, vozil sem obojí, hodně zaleží na tom jakou verzi a jaké ježdění, já bych asi volil RR 2,25" bez duše s tmelem radši než RK Supersonic
Mě příde Nobby Nic 26×2.10 na XC v poho…
mě taky, i na AM v odolnější verzi, ale kolega nahoře má jiný názor
Mne pride vpredu na xc v pohode aj NN 26×2,25, zalezi cross aku country clovek jazdi :-) Ale RR dopredu by som dal akurat tak na asfaltky alebo absolutnu rovinu
To zuas né, já ho tam mam a vterénu mě nijak neomezuje, a to to moc nešetřím…
dneska byl i NN 2,25" na obkou kolech malo :D
na takych alpskych sotolinach neni ani RoR zrovna extra isty, trocha obcas dost necakavane uletuje, nie nejak katastrofalna ale citelne, NN je v tomto o rad lepsi.
všechno je to o tom kde jezdíš – souhlas
NN je určitě lepší v terenu než RoR,minulý týden jsem byl v Alpách a vůbec se mi nezdálo že by RoR ustřeloval,asi jezdíme každy trochu jinak.Jinak si myslím že RoR je takový univerzál co se týče Schwalbe plášťů.
Na šotolině v zatáčkách se dostávám na limity RoR vcelku pravidelně, ale je hodně dobře čitelnej a když podklouzne, tak to pořád neznamená konec a nechá se z toho dostat, vlastně jsem to s ním položil letos snad akorát třikrát, z čehož 2 byly vyloženě jezdecký chyby v malý rychlosti v technickejch pasážích a třetí na ledu. A pamatuju i pár situací, kdy sám netuším, jak jsem to ustál s předním kolem ve smyku. S RK si nic takovýho nepamatuju, ten prostě uklouznul a konečná.
Přesně jsi to napsal RoR je čitelný a RK bohužel není,to můžu taky potvrdit.RK je hodně rychlý na suchý a pevný podklad,ale bohužel při mírném naklonění ustřelí(prostě tam chybí špynty na boku pláště).
NanoRaptor.
Race King, protoze Continental!!! :D RK mi prijde rychlejsi, sympatictejsi… A vydrzi o neco dyl.
souhlas za mě taky RK
Mám Ralphy 2.25 a najeto cca 3200,terén půl na půl.V bahně je to při tý šířce a při tom jak jsou sjetý o hovně,musim dávat bacha.Předek bych příště zkusil jinej,třeba Rona,ale prej moc nevydrží.No budu zkoušet.
Ralph i Ron sou pneu na sucho :D
Svatá pravda,ale neumim si představit,že bych kvůli počasí přezouval.Na to nemám morál.Ale určitě existuje jinej ,univerzálnější a lepší typ pneu,jen nevim jakej.Zatim.
univerzalne pneu neexistuje,taky je uz zivot…
kdyby ti to Sax prozradil uz by nikdo jine plaste nejezdil ;)
tak to budem musiet za nim zajst do toho ustavu,z ktoreho nam pise :-)))
Panaracer Fire XC pro 2.1 :) Jezdím ho vpředu a drží dobře.
za me doporucim dozadu nanoraptor a vepredu Nobby Nic kdyz chces mit jistotu v tezsim terenu a zaroven musis i na asfalt (presuny).
Ron vpředu celkem vydrží. Vzadu je to horší, ale žádná tragedie.
coze? snad naopak nie?
Přece na zadním kole je na něj kladena zhruba dvakrát taková hmotnost, jako na přední. Na přední jde zhruba 1/3 tvé hmotnosti a na zadní zhruba 2/3, takže vzadu se plášť sjíždí více.
a hlavně vzadu je pohon, takže plášť musí přenášet sílu nohou na asfalt, přední se jen veze. A občasné brždění na předku to nevyrovná…
ok, dobre, som slepy, precital som podrzi a nie vydrzi.
Jsem pro Ralpha. RK mi nevyhovoval malým gripem do boku (náklon, jízda šikmo svahem apod.), Ralph je v tom lepší. Ale srovnávám drátový RK bez black chilli a EVO Ralpha s triple star. Jsem však přesvědčen, že to je hlavně vzorkem a bude to platit obecně. V odvalování bude myslím o fous lepší RK, ale nejspíš zanedbatelně.
přis**u se Ti sem s otázkou k tématu … RaRa nebo X-king ? – pořád se nemůžu rozhodnout … půjdou na obě kola – předek i zadek RR asi šíře 2.25 , X-king by potom byl asi 2.4 oboje v nejvyšších verzích pro použití s duší.
nechci delat mudrlanta, ale osobne bych na predek RaR nedaval, a ani bych u tehle nizkych vzorku nevolil 2.25". Sam vozim 2.25 RaRy na obou (evolution line) a priste budu na predek brat bud RoR nebo NN, a 2.1". Vzadu mi zase RoR prijde zbytecny protoze se rychleji sjede a NN zase zbytecne pomaly.
docela v pohodě mi příjde crossmark, je rychlej, v terénu taky něco zvládne, ale ještě jsem s ním nejezdil žádnej extrém a co je jezdit v lese, v lese můžou být slušný lesní cesty a nebo taky docela divočina:)
Vozil jsem RaRa ve 2,25, pořídil si Crosmark ve 2,1 a po pár desítkách se ho zase zbavil (přišel mi, že POCITOVĚ po asfaltu o maličko víc letěl, ale výrazně míň držel v terénu).
no je pravda že srovnávám 29 s 26:)ale stejně nejdůležitější jsou schopnosti jezdce
Já zase srovnávám 2,25 s 2,1 ;-)
Přišlo mi, že za to může ten téměř souvislý středový pruh u Crossmarku, když najedeš v prudším stoupání na kořen nebo na kámen bez hrany, tak nepodrží a proklouzne, ale asi díky němu na asfaltu pocitově míň hučí a líp jede.
souhlas…crossmarky mám už po druhé a je to spíš na lehčí terén a na XC hlavně. Švihá parádně a taky něco vydrží, ale jakmile sjedu tenhle crossmark další už nechci..
Kolik km vydrží cca RR? Dejme tomu při 50% silnice 50% terén?
Na zadním cca 500km-8000km dle jezdce a dle toho kdy měníš.
Mně vydrží RaR na zadním cca 3500–4000km s tím, že měním za nový kus včas (jakmile zcela zmizí prohlubně ve vzorku).
Takže když to tak vemu tak je to jedna sezona cca
Pokud nebudeš patřit zrovna k těm, co nedají ani 1000km…
Myslíš prohlubně na špuntech? čili ještě vidíš špunty a už měníš? Co s takovýma pláštěma děláš? Vyhazuješ? koupím ;)
zamlouvám si u Tebe sjetý (dle tebe) pláště RaR 26×2,25..
V tu chvíli zmizí vrchní směs a plášť zcela ztratí vlastnosti.
mně to nevadí..i tak si je zamlouvám :)
Navíc stejně jak mám 3 kola (a k tomu ještě na 29" mám dva páry kol s různými plášti), tak to chvíli trvá než plášť sjedu. Takže se k tomu přidá i doba nahození, kdy není úplně nejlepší nápad mít bez duší nahozený plášť nějak moc přes 2 roky. Takže další důvod aby šel do koše.
Takže třeba na předním kole pláště ani nestíhám sjíždět. Teď třeba na celopevňáku mám 29" RaR snake skin nahozený rok a vypadá jak nový. Po sezóně půjde do koše ať bude sjetý nebo ne (třetí rok bez duší ho zkoušet nehodlám).
A ještě tu budu mít i nějaké z UST 26" z manželky kola, které nebudou ani zdaleka sjeté, ale bude tam i 3 roky starý kousek (takže dostane nový). Poslední 2 roky se na kolo téměř nedostal (operace kolena a pak narození dcery).
Ale jestli chceš stát u kontejneru až je budu vyhazovat, tak můžu napsat kdy to bude a který kontejner :-)
A 26" pláště jezdím pouze UST verze.
To je pak jiná situace :) ale někdo je ještě může vozit s duší, tak je třeba hodit do sekce daruji, vyměním ;)
UST plášť s duší → nesmysl a nemělo by se to tak používat.
myslel jsem spíš ty 29ky..ust s duší samozřejmě ne
Tak to je síla vyhazovat zánovní (2 roky starý) pláště. Čemu vadí třeba 3 roky starý plášť, když má dobrý vzorek? Zpuchřelý být nemůže. To tak ztvrdne, že už nemá vlstnosti?
Vadí to hlavně tomu, že se postupně vytahává patka a nehodlám zkoušet, jestli ho pak někde ve velké rychlosti svléknu z ráfku. Stát se to nemusí, ale riziko postupně narůstá.
K tomu se přidá narůstající prolínání tmelu u snake skin verze.
U těch ještě starších UST kousků manželky, tak zase tmel trošku reaguje z vnitřkem pláště (jak to dlouho stálo na jednom místě) a tvoří se pak taková tmavá nechutná tekutina. A i s novým tmelem se to pak stane zase už dříve.
Vlastnosti gumy se pak také zhoršují.
Prostě bez duší nasazený plášť s tmelem uvnitř více než 3 roky → rozhodně vyhodit.
Ono se to stejně pak často urychlí tím, že chci někdy zkusit novou přepracovanou verzi.
A nebo čas od času nějaký kousek zruším (říznutý bok, větší proseknutí běhounu).
Pořád ale nemám žádnou extra velkou spotřebu plášťů i když takhle občas něco vyměním i z části preventivně.
Ti co sjíždění pláště rychle (typu kolem 1tis. km) jsou na tom pořád daleko hůře.
A pokud někdy dávám pryč kousek, který je podle mě ještě použitelný bez rizika, tak ho dle stavu buď za pár korun prodám v mojem okolí nebo někdy rovnou daruju.
Do popelnice jdou jen ty kousky, které bych kamaradům kvůli bezpečnosti raději nedával.
Chápu, dík za vysvětlení. Pro mě jsou to docela zajímavé informace, protože jsem uvažoval o přechodu na plnohodnotný UST systém. Mě taky vydrží pláště poměrně dlouho a vzhledem k tomu, že ročně najedu tak 3 t km a to ještě na dvojích kolech (2 párech na 1 kolo), tak to bych pak asi taky musel vyhazovat nesjetý pláště. Takže raději zůstanu i nadále u duší.
:-) ale zase získá jiný… třeba takový ojetý NN se docela slušně rozjede po asfaltu
Vzadu vydržel 10500km. Ale to už byl úplně bez vzorku. :-)
Normálně asi 3500km – sjetí prohlubní ve vzorku. Asfalt/terén – 70/30. Hmotnost jezdce asi 68kg.
± 800 km v Beskydech. Ale co na něm jezdím v okolí Ostravy (žádný beskydský píseček a sypké podloží), tak mi drží už 1500 km (na zadním kole), ale prohlubně jsou už skoro sjeté. Nicméně v tom lehkém terénu to ničemu nevadí, takže takovou trojku by dát mohl. Takže strašně moc záleží na jízdním stylu a terénu, kde budeš jezdit, nedá se to moc paušalizovat.
Právě sháním nějaký plášť s dobrými vlastnostmi a co trochu vydrží. Koukal jsem na Ranchera ale ty tu nemají moc dobré reference
WTB NR jasná volba, pokud teda seženeš starší verzi.
NR= NanoRaptor ? Jestli jo, tak doporucuju taky.
Kde sehnat za dobrý peníz?
Nedrží v traverzu, na blátíčku taky ne. S malým tlakem (2,1) se žvýká.
Tak ono XC plaste nedrzi obecne a je urcen do sucha. Zase dost vydrzi a jede. Nikomu nenutim, pro me je na XC idealni :-)
Na obrázku je RaRa 29" 2,25 – ježděný tubeless na cca 1,7–1,8 atm vzadu. Najeto něco přes 1000km. 800km v poměru 35% asfalt, 65% terén. Zbytek byl MTB Tour of Mont Blanc. TMB jsem s tím objel (min. 4 dny) i s říznutím, co je vidět. Každopádně příště do velkých hor dávám i dozadu NN v SS. RaR je na Alpské traily moc jemná šlupka, raději jsem na něj byl opatrnější.
Mlok má pravdu, že po sjetí vrchní vrstvy se výrazně změnily vlastnosti. Při brzdění oproti novému celkem výrazně klouže. Při stoupání zatím rozdíl necítím.
Pokud volba padne na Schwalbe a ne na Continental, tak muzu z vlastni zkusenosti rici, ze na predku je Rocket Ron podstatne lepsi nez Ralph. Jedou cca stejne, Ron se na predku sjizdi jen zanedbatelne vic ale co je dulezite – drzi nesrovnatelne lip na suchem i mokrem. Sirka 2.25 je jasna volba. Pouziti bez duse s tmelem taky.
Zajima mne ale – zda dozadu dat Ralpha ve slupkoidni verzi a nebo SnakeSkin? (UST a DD zavrhuji pro jejich vahu)
SnakeSkin lepe s tmelem funguje, sam o sobe lepe tesni, boky jsou odolnejsi.
Obyc TL ready plast je zase lehci, rychlejsi diky TPI 127 a mam odzkouseno ze i ten funguje s tmelem uspokojive.
Co byste doporucili? SS jen dozadu, nebo SS na obe kola a nebo oboje slupky?
Nejezdim bohuzel zadne Alpske traily, ale obcas nejaka kamenita cesta ci sotolina pod kola prijde a nerad bych chodil pesky :-) ..
Já bych dal dozadu SS a dopředu slupku..
Zatim to tak mam a jsem spokojenej .. no ale hloda mi myslenka, zda by to nesneslo slupku i vzadu? :-)
To víš že sneslo, ale přibudou problémy. Jednak horší těsnost a jednak větší žvejkání. větší šance přoříznutí je snad jasná. Já koupil NN 2,25 2013 dozadu SS a dopředu slupku a vím, že příště dopředu vezmu SS. Rozdíl je opravdu znát už když plášť držíš v ruce, nebo ho nahazuješ na ZTR ráfek..
Njo ted mne hloda slupka dozadu, protoze nemam problem. Az jednou trefim bokem ostrej sutr a riznu tu svou slupku (RoRo 2013) vpredu, tak mne bude naopak hlodat SnakeSkin i dopredu :-)
Ale zase k cemu by teda ty slupka-verze vyrabeli, kdyby to nebylo schopne v terenu prezivat?
Prostě marketing :) vždy musí být více verzí. Navíc obyč verze je lehčí o něco a na to zase slyší gramaři. Že tam dají víc tmelu a váha se ± vyrovná je věc druhá. Pak může být pro někoho rozhodující cena, ale spíš si myslím, že styl jízdy a hlavně terén jakým dotyčný jezdí. Já si jízdu přes kameny, štěrk, kořeny atd užívám a rozhodně nezvedám na fullu zadek ze sedla, takže vše žerou pláště a tlumič :) SS jsem zatím ještě neproříznul.
Kolik % biků potkáš v terénu a kolik na silnici a u hospody? Odhaduju to tak na 1:10. (U „Jardovo“ 29" Spešlů je ten poměr skoro 1:100)
Jezdil jsem Racing Ralph i Race King…
RK-jezdil na tvrdém povrchu podstatně lépe, ale docela jsem ho přefukoval. Vzorek vydržel asi víc než RR ale naprostý problém u mě byl na bocích pláště.Po chvíli jsem je měl rozřezaný na s..čku…Takže jsem to řešil různým podlepováním ale stejně hrůza..takže za mě na můj styl jízdy continental už ne..jedině ho vytáhnu na až pojedu nějakou dálku s brašnama po asfaltu
RR lepší než RK:) ale na silnici asi min jede a víc se sjíždí
od toho je protection verze.. a mi přijdou oba stejně papírový, nemůžu si pomoct.. je to jen o štěstí, dokud je člověk neřízne
Indickou verzi RK v kevlaru jezdím teď druhou tisícovku a nebyl ani jednou řízlý, zažil beskydy, jeseníky, rychlebky.. Kamarád je vozí taky nevím kolik tisíc km a co vím taky neřezal…
Který z (nejen těchto) XC plášťů má nejlepší odolnost proti sedření? Nemyslím životnost při normálním sjíždění, ale ničení vzorku při smycích na v kořenových pasážích, zatáčkách, kamení, makadamu,.. Beskydy. Raceking mi zvládne cca 800–1000km na zadním při ostré jízdě v terénu :( (na asfaltu a polňačkách bych tipoval klidně 3000+ km, výdrž má jinak perfektní ;) )
Nahoď radši pláště(předek i zadek) Continental X-King – 26×2,2 nebo Schwalbe Racing Ralph EVO 2.25
Nechápu cyklisty co vozej vpředu a vzadu rozdílné pláště co do rozměru tak i do výrobce, já jezdím Plášť Continental Mountain King II 26 v rozměru 2.2 v předu i vzadu a maximální spokojenost a to i na silnici…
Tak možná proto, že na předek potřebuješ větší grip než na zadek ;) tim pádem zadek rychlej plášt, kterej jede a předek zas plášt, kterej tě podrží.. žádná velká věda..
na druhou stranu sou pak pláště, kterej maj dobrej kompromis,mně se ted dcl líbí Maxxi Ikon 2.2 ;)