• Lukas Sutech

    Ahoj, vim ze je to hodne slozita otazka a asi mi jednoznacne neodpovite ale rozhoduju se nad celoperem, takovy univerzal (aby to ujelo rovinu), zatim mezi Giantem Anthem 3 2017 kdy bych si dokoupil teleskop a canyon-em Neuron 8 (na tele. sedlo bych nasetril casem) strop do 60K i s dopravou… co vy na to jako zkuseni bajkeri :)

    U canyonu se bojim o servis foxu…

    U Anthemu horsi vybava ikdyz teleskop…

    Kamos jezdi Superior xf914 tak aby mi neujel :D

    0 0
    • novas752  

      Já bych byl pro Neurona. Má DPS tlumič (citlivý v Open a zároveň hodně tuhý při Lock režimu, u CTD to bylo buď a nebo), Rhythm vidlici (která je pouze základní Fox, novinka pro 2017, ale podle prvních testů chodí velmi pěkně), lepší brzdy a 2×11 místo jen 2×10.

      Servis Foxu by se mohl zlepšit, v ČR už nebude pouze jeden autorizák (Švec), jinak po skončení záruky je běžný domácí servis (vše kromě tlumící patrony) docela jednoduchá záležitost.

      0 0
    • Sunshine 29  

      Co je univerzál? Rovinu ujede všechno. Obě ty kola jsou spíš chrtí fully takže pojedou o to bych se nebál.

      Za mě Neuron.

      0 0
      • Lukas Sutech  

        univerzal je za me neco co rychlostne jede po rovine jak HT ale pritom ma pohodli celopera zdvih do 130? Nevim jak jinak to specifikovat, krizenec HT x Fullu. Myslim si ze 1×11 proste slapu „saska“ a nejede to…

        0 0
        • Dorsiflex  

          Jo, dá se sehnat něco hodně podobného. Například Cannondale Habit je klasický jednočep, který se pod tahem řetězu téměř úplně zamkne, takže bude fungovat podobně, jak si představuješ. Chce to tedy přemýšlet tímto způsobem. 1×11 je spíše na techniku a jestli chceš jezdit hodně po silnicích, bude lepší 2×11.

          0 0
    • Nutribird  

      Jsem pro GIANT, mám a sedí mi. Zkusil bych

      http://www.cyklonemcik.cz/…-27-5-2-2016

      0 0
    • janovec8  

      Jestli chceš fakt rychlý celopéro, tak Lapierre XR , sám ho mám a nemůžu vynachválit, jen je to 29". Určitě by si se vešel pod 60. Teď se akorát chystám na předváděčku Lapierru 2017 v Klánovicích příští týden a možná obměním.

      Jinak za tu cenu Giant od cyklonemcik výše, nad tím bych asi neváhal.

      0 0
      • Lukas Sutech  

        jo jen si rikam neni 100mm zdvih trosku malo ? prosim nekamenovat :D resp je velky rozdil 100–120?

        0 0
        •  

          Neni, na XC se bezne jezdi/jezdilo s 100mm vidlou. Rozdil mezi 100–120mm bude nepatrny, totiz jedna se pouze o 2 cm(predstav si to na pravitku jak je to od sebe vzdaleny). Mezi 100mm-160mm uz jde rozdil poznat snaze

          0 0
        • janovec8  

          Zalezi, co od kola ocekavas. Tohle je klasicky martonsky kolo, rychly a pohodlny, neni to na zadny tezky sjezdy. Pokud si z Prahy, tak doraz na tu predvadecku, urcite tam budou mit i jiny modely. Nebo zkus sehnat obchod, kde maji testovaci modely, dneska uz ti ho zaridi kazdej druhej prodejce vsech znacek pomalu, pokud se zrovna trefi velikosti a vyzkousej sam, co vlastne chces jestli spis maratonsky kolo nebo neco pomalu k all mountainu, ono univerzalni kolo, to je taky tezky rict no :) .

          0 0
          • Sunshine 29  

            A na jaký ježdění to je? Pro mě je třeba univerzál absolutně jiná kategorie biku.

            Ať ti tady neradíme a pak to bude mimo.

            Takže lehčí terén a spíš delší svižný vyjížďky?

            0 0
            • janovec8  

              Jako máš pravdu, pro mě je univerzál například trailové celopéro o nějakym zdvihu 130mm na 27,5 kolech. Jezdíme například v partě a kluci maj Zestyny XMka a to je pro mě super univerzál, ale na nějakých rovinkách mi na nich nestíhají, což je logický. Asi jsem se nechal moc unést tím rychlým kolem, ale podle popisku dotyčného, který hledá HT na rovinkách a pohodlí celopéra, je pro mě dokonalý popis toho XRka třeba. Takže jak píšeš dlouhý vyjížďky ideální, lehčí terén, ale nemůžu říct, že někde v lese se na tom nedá jezdit, jen to neni moc primární účel tohohle kola.

              0 0
              • Sunshine 29  

                Pardon, dotaz mířený na zakladatele vlákna.

                Neuron i Anthem jsou bezpochyby fajn, ale na mě moc chrtí geo a málo zdvihu, proto jsem se ptal na účel toho biku.

                0 0
        • Nutribird  

          Giant 2017 už mají vyšší zdvihy, ale zatím cena. V srpnu to bude o něčem jiném.

          0 0
      • Lukas Sutech  

        praha je z ruky jsem od Trince, a cena taky trosku nad rozpocet ale vypada luxusne… mam tu jeste ne-upgradovanou verzi s foxama :-/ kousek v shopu asi se tam zajdu nejak domluvit… http://www.adroit.cz/…-27-5-2-2016

        0 0
        • Dazz  

          Minulý rok jsem 2 x testoval v Jedovnici. Maestro je super a stačí i těch 100 mm zdvihu.

          Jen bych je zkusil ukecat na větší slevu, je to přeci jenom minuloroční model a

          ty dnešní už jsou o dost jiné ;-)

          0 0
    • jeniiiik  

      Radí ti tady předváděčku, ale pozor na to. Je něco jiného vyzkoušet si top model a pak vybírat stejný model ale z dolní části nabídky. Kdyz test, tak primo toho konkrétního kola o které máš zájem.

      0 0
      • janovec8  

        Spíš jsem myslel, ať si vyzkouší hlavně kategorie kol. 130mm už je trailové kolo, ale píše, že chce nějaký rychlý a cross country na 100mm bude zase jinde s tou rychlostí. A kromě Canyonu asi nebude problém sehnat na otestování, kteroukoliv značku. Jen pravda, že ne vždy maj prostě všechny modely no, ale začal bych tím, co vlastně chci.

        0 0
        • jeniiiik  

          A to je přesně to o čem pisu, protože když srovnám třeba kola, která jsem jezdil, tak S Enduro Expert prostě chtě nechtě pojede lépe nez S Camber Comp. Přitom jsou to o dvě zdvihové kategorie odlišné kola.

          0 0
    • decimax  

      Za me ghost sl amr 5 2016..:)

      0 0
    • puka  

      Jestli chceš kolo i na rovinu, tak si kup nějakýho fulla, další pár kol a druhý kliky s 50z převodníkem.

      0 0
      • Sunshine 29  

        A bude přehazovat kliky podle toho kam pojede? Jo, to je praktický…

        0 0
      • MlokCZ  

        To jako kdyby chtěl roviny jezdit rychlostí 55km/h? Nebo k čemu ten 50z převodník bude dobrý?

        0 0
        • puka  

          Chce univerzální kolo. Pokud to myslí i jako silnici. :)

          0 0
          • Lukas Sutech  

            Neeee silnici ne jako rikam proste neco jako HT rychlostne… mam stareho tezkeho leader foxe grass 3×8 a stejne to nevyuzivammax 3×6 co za prevody tam mam nevim mam uz naplanovanou zkousku bajku od jeniika ikdyz je to trosku vic trail 1×11 :-D nuti me doporadneho celopera :-D

            0 0
            • Sunshine 29  

              To taky dobře dělá, protože ty mslý zdvihy budeš stejně za rok prodávat jako všichni.

              Kolik ti je?

              0 0
              • Lanzinho  

                přesně.. první full 27.5 110/110.. pak 140/140 a abych to znova neprodával prdnul sem tam 160mm vidli a dokonce sem se výměnou tlumiče dostal na 152mm pod zadkem (to ale u každýho rámu nejde tohle bylo štěstí)

                0 0
                • Lukas Sutech  

                  No uz mi netece mliko po brade 27 :-D jo jsem na to jeho kolo hodne zvedavy jen se bojim toho 1×11 no… uprimne nechce se mi kupovat kolo za 60 a hned neco predelavat… uvidime…

                  0 0
                • itvostro  

                  Já to měl podobně prví HT 29 100mm, 2 Full 100mm a teď 27,5 150mm :-D

                  0 0
                  • Sunshine 29  

                    Já začal víc zvostra, první 120/120 a pak rovnou 170/160, vzhledem k tomu, že je tazateli 27 let, dají se čekat větší akce a rostoucí chuť :)

                    0 0
                    •  

                      U me to bylo 80/0, 100/0, 150/150 a ted 160/160…:D Ale kdybych byl linej tak bych asi zustal u toho 100/0, to se mi jelo dobre celkem a bavilo me to ale nerikam ze momentalne me to nebavi jen citim ze zase hovno umim :D

                      0 0
                    • Lanzinho  

                      taky bych se rád posunul, ale hrotit to na rychlo ze 160/150 si myslim nemá význam :) bejt na to přebytečný finance samozřejmě, to by byla jiná :D

                      edit: …ale stejně hovno umim, takže bych to měl jen pro lepší pocit :D

                      0 0
                  • Tehu  

                    Já též :) První HT, po dvou letech 140mm, po třech 150mm, po roce 160mm a konečně jsem našel universal :)

                    0 0
              • MlokCZ  

                Od HT jsem postupne navysoval az na 150/150mm, kde jsem toho vyzkousel celou radu az jsem se nakonec vratil na 130/130mm (ale uz je to 29) a vubec mi ten vyssi zdvih nechybi.

                Ono ze zacatku se zda kazde navyseni zdvihu super, ale pak se to lame na tom kde jezdis a kolik mas opravdu poradneho terenu. Casem pri vetsim mnozstvi jezdivych useku ten vyssi zdvih zacne stvat.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Kazdemu to bude vyhovovat jinak a jiste budou nekteri spokojeni nakonec i treba se 160–170m.

                  Jen by me docela zajimalo srovnani po delsi dobe, tedy po odjezdeni na cilovem zdvihu tak 4–5let kdy uz davno opadne to prvotni nadseni a uz ma kazdy opravdu jasno, ze to pro nej je/neni to prave.

                  0 0
                  • Murphy-HC  

                    On to nebude jen zdvih. Ta kola maji i jine parametry, ktere mohou byt zasadnejsi. Ja treba mam porad vic a vic polozenou vidli. Ze se pro tom zvysuje i zdvih je snad dobre. Zaroven taky stoupa kvalita tlumeni a to taky neco znamena.

                    Na tom Radonu, ktery jsi mi pred 6 lety doporucil, mi prestal stacit hlavne ten hlavovy uhel a chovani Revelation. A predtim bylo rozhodujici tahlo rizeni. 8-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to je jasné, že jsou podstatné i další parametry. Ale ty jdou se zdvihem skoro vždy ruku v ruce. Třeba hlavový úhel se zdvihem klesá (najdou se jistě vyjímky, ale většina kol se tak dělá, navíc to zvýrazňuje tendence posledních let – snižování hlavového + delší rám + kratší představec + širší řídítka). A pak třeba negativní projevy změny geometrie do výjezdu (závisí i na průběhu daného rámu/tlumiče/vi­dlice, ale s narůstajícím zdvihem se to vždy zhoršuje).

                      Kvalita odpružení se zvětšuje, možnost opravdu zamknout už začíná být běžná i na trochu vyšších zdvizích (třeba DPS Fox tlumiče). Čím nižší zdvih, tím ale potřeba méně přepínat tlumič/vidlic pro užití si dupání ze sedla na pěkném povrchu, takže pořád tu ten zdvih dělá i tak rozdíl. A pak u vyššího zdvihu, kde je nižší hlavový úhel a k tomu se přidá větší negativní změna geo ve výjezdu (tedy ještě se sníží hlavový úhel), tak to pak není dvakrát příjemném v prudkém výjezdu ani v sedle.

                      A pak je tu ježdění v partě. A u něho fyzička jezdce vs fyzička ostatních a k tomu na čem jezdí ostatní. Pokud někdo patří k těm nejvýkonějším v partě, tak může jezdit na čemkoliv a užije si to, protože stejně stíhá na pohodu i když jede na pomalejším kole než ostatní. Pro ty pomalejší je to už problém (být pomalejší a ještě k tomu jezdit na pomalejším kole než ostatní).

                      0 0
                      • Murphy-HC  

                        Jasne, ja tim chtel rict, ze mi zatim zvysovani vyhovuje, ovsem ne kvuli zvysovani, ale hlavne kvuli tem pruvodnim jevum. 8-)

                        0 0
        • Lanzinho  

          celkově mě občas rozbíjí co puka napíše :D

          0 0
    • Tehu  

      Pohodlný kolo pro všechno ? Volil bych 120–130mm zdvihu s 2×10 převodem, hlavko někde 67–69, teleskopku. Specialized Camber, Canyona Nerva atd.

      0 0
      • Lukas Sutech  

        Diky ;-)

        0 0
      • McBlacky  

        na tohle byl super Trance 29" když se dělal. Camber je taky dobrá volba. a jak píšeš 2*10 nebo 2*11, sice půl kila navíc a nemoderní, ale praktický to je o dost víc

        0 0
        • jeniiiik  

          Trance 29" bylo jedno z nejdebilnějsich kol na kterém jsem jel, vazilo to tunu, nejelo to, dlouhé to bylo jak autobus a fakt jsem se na tom trapil. (a to jsem zastánce 29")

          0 0
          • McBlacky  

            univerzál je z podstaty vždycky dlouhý kolo, jinak to nejede roviny a kopce.

            Já to jel ve slušným customu a fakt by se mi to líbilo, víc jak camber třeba. Překvapilo mě, že si to dalo docela líbit palbu z kopce v bordelu, byť teda na utaženou techniku to jasně nebylo (ale na tu zase nebude žádný univerzál).

            0 0
      • Sunshine 29  

        Já bych si jako univerzála do 50k vzal třeba tohle

        http://www.mojekolo.cz/…forty-7-600/

        Za ty peníze moc pěkný

        Edit: nevšiml jsem si 3×10 ale to je poměrně v klidu řešitelný za pár peněz

        0 0
        • TeryPV  

          zde souhlas. Kdybych šel do nového celopéra, tak tuhle meridu. Mám ji projetou na testfestu a musím uznat, že one-forty jsou opravdu povedená kola. Jen mě na něm štve ta spojnice horních vzpěr zadní stavby. Je tak blízko pláště, že bych se bál, že třeba NN 2,35 by se tam už nevlezl a v marastu se tam bude držet hodně bordelu.

          0 0
          • McBlacky  

            mě zrovna one forty přišla jako hodně nejezdivý kolo. Od univerzála si osobně slibuju, že když bude třeba tak bude upalovat hodně svižně.

            0 0
            • MlokCZ  

              Taky mi nepřišla jako žádný zázrak.

              A když k tomu ještě připočtu, že je to 2015 model s CTD tlumičem i vidlicí, tak já bych to určitě nebral.

              0 0
            • Sunshine 29  

              Za 50k toho ale moc není…Meridu jsem bral čistě papírově, nemám osobní zkušenost.

              S tímhle rozpočtem to bude vždycky velkej kompromis (pokud to má být univerzál).

              0 0
              • raw 4  

                A co bmc speedfox 03 2016…mozna jeste nejaky budou mit…cena okolo 57…

                0 0
    • Jirka24x  

      aby to ujelo rovinu. :D :D :D nedavno tu jedna holka ujela na celoperu tusim 14Omm zdvih přes 3OO km

      0 0
    •  

      Hej a proc nevzit toho Gianta Trance jako to bral ten tamten 17ti lety kluk co tu posledne psal z Nemecka? Teda pokud by cena byla stale ,,bezkonkurencni'' tak bych mu to doporucil, mel by to jako univerzal.

      0 0
      • itvostro  

        Tam ty kola už jsou přebrané a povětšinou zůstalo pár S a XL velikostí u různých druhů kol ve slevě

        0 0
        •  

          Jo taky jsem si vsiml no, skoda, byl by to zase zajimavy kup a rodina Trancu by se tu zase o dalsiho rozrostla :)))

          0 0
          • McBlacky  

            I poměrně vytuněnej novej Trance není žádný žihadlo na přesuny, takže bud v klidu ;)

            0 0
            •  

              No, zkusenosti s Trancem nevim, ale hodne se mi libi :)))

              0 0
              • itvostro  

                Trance je super díky 2×10 se ještě hodí na přesuny, ale co si budeme povídat většina all mountain řazených s ostřejším úhlem hlavovky není až tak na velké přesuny, ale tím neříkám, že to není možné a nedá se to, ale je to prostě trošku větší makačka :-))

                0 0
                •  

                  Na mym Reignu to je taky celkem makacka, nastesti jsem si nechal 2×10 jelikoz momentalne se mi fyzicka jaksi kamsi ztratila :D Ale jiz brzo bych mel presedlat na 1×10(chci usetrit nejakou vahu a navic ma vyjit low budget Deore prehazka co pobere 42z kazetu) plus bezduse a po prazdninach az budou $$$ tak lehci vyplety a snad budu na tom lip nez ted, to kolo jak vazi cca ± 15 kilo tak do kopce a delsiho vyjezdu to je fakt fuska…Nastesti to zachranuje 22×36 prevod :D

                  0 0
                • Sunshine 29  

                  Co to velký přesun?

                  0 0
            • Lanzinho  

              řekl bych že ve svý kategorii jde slušně za pedálem..

              0 0
              • McBlacky  

                ono to pak je víc o tom co obuješ. Díky tomu co se na něm dá jezdit to svádí obout na 2,4 a víc špunty a pak konečná. Já vidí srovnání s lidma co jezdím, v situaci, že oni berou XC fully a vezmu epica tak lehce všude stačím a když si vezmu trance tak si fakt dávám abych stačil. V situaci kdy všichni z party budou mít AM kola v kategorii 140+ je pravda, že trance nebude výrazná kotva

                0 0
          • Pain  

            Ja se jdu zitra podivat na Ghost Framr 7

            ,puvodne jsem mel v hledacku novyho Trance.Tohodle Ghosta muzu mit za cca 45 tisic od mistniho prodejce.

            0 0
            • itvostro  

              jestli je to 2016, tak je to hodně slušná cena

              0 0
              • Pain  

                Jojo 2016.Predvadecka z vystavy Ghostu

                0 0
                • itvostro  

                  Tak to neváhej a ber pokud bude ve slušným stavu

                  0 0
                  • Pain  

                    Silne nad tim uvazuju,za tuhle cenu no neber to :-))

                    0 0
                    • itvostro  

                      Já jsem ho měl právě taky v merku (ve slevě za nějakých 54 000,–), ale nebyla pro mě velikost a další už nenaskladnili, tak to vyhrál Stumpjumper, ale vidět to někde za 45 000,– v dobrém stavu (není předváděčka jako předváděčka :-) ), tak už tahám kartu :-))

                      0 0
                      • Pain  

                        Tenhle prodejce ma z Ghostem nejkou spolupraci tusim.Jsem hned od hranic z Nemeckem.

                        0 0
          • jsflyin  

            Jsem slavnej! :D Byla by to fajn volba, ale nevím, co tam zbylo za velikosti..

            0 0
      • kocers  

        https://www.rabe-bike.de/giant-trance/ ale jak píše otvostro, u nejlevnějšího je jen XL a u druhého nejlevnějšího zas jen S

        Ale zas se stropem 60k, by se dali už připlatit cca 2,5k a vzít tohodle fešáka https://www.rabe-bike.de/…ow-2017.html ;-) doprava je zdrama a šop je několika lidmi již odzkoušený

        0 0
        • Sunshine 29  

          To vypadá schopně.

          0 0
          •  

            Jo tohle je presne ten odkaz ktery nekdo daval tomu 16ti letymu klukovi jeste pred 2ma tydni cca, za me si myslim dobrej kup za ty prachy plus porad zbyde dost na nejaky upgreade, popripade teleskop. sedlovku atd. A jinak ten Trance 2017kovej se mi dooost libi, jak barevne tak i vzhledove/kom­ponentove.

            0 0
            • Sunshine 29  

              Teleskop to má

              0 0
              •  

                Jo ja vim ja prave mluvil v prvni vete o tom predeslym toho kluciny, ale ten 2017kovej uz ma coz je jedine plus :)))

                0 0
                • jsflyin  

                  Obecně bych se podíval při nákupu na německé srovnávače cen – tam jsem našel tenhle eshop s tím Trancem

                  0 0
        • kupi  

          Škoda, ten nejlevnější už je pryč :-(

          0 0
        • kupi  

          Trance 3 mají nyní skladem v L. Berte dokud je :-D

          0 0
        • libisenuj  

          Vypada to, ze maji jen Sko…jinak super cena.

          0 0
          •  

            Jo no, je to skoda pro tazatele(mozna protoze porad nevime kolik meri) ale pro me treba by to ani takova skoda nebyla, jen bych musel mit bokem dalsich 30 tisic :D

            0 0
    • decimax  

      Taky jsem se bal ze nove celopero nepojede a ted mi to pripada ze je to lepsi nez stary xc 26 palcu..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.