• BlackRider

    Zdravím,

    měl bych dotaz ohledně výběru nového rámu. Delší dobu uvažuju, že bych zkusil fulla, zatím jsem měl vždy HT.

    Co se týče očekávané kvality, tak posledních asi 5 roků jezdím na meridě matts tfs 500d (model 08), jedinou podstatnou úpravou byla výměna brzd za XT hydry a výměna původní vidlice za pružinovou Manitou splice RTWD, tato sestava mi plně vyhovovala, takže hledám rám pro nenáročné turistické vyžití a spíš pohodlný (kvůli zádům), než rychlý.

    Do bazarového rámu se mi moc nechce, neb tomu nerozumím a nerad bych koupil něco poškozeného nebo jinak nefunkčního. Byl bych rád za nějaké doporučení nebo nasměrování, na co se zaměřit. Zatím jsem našel toto: http://www.polygonbike.cz/…losus-sx-3–0 . Moc často tu sice nechodím, ale vypozoroval jsem, že tato značka zde není 2× oblíbená, takže spíš jenom takový nástřel. Dále jsem koukal na RB, ale to je bohužel přes limit, protože předpokládám časem i výměnu vidlice asi za upraveného Epicona. Díky předem za rady. V.

    0 0
    • BlackRider  

      Ještě doplnění k tomu, co mi v textu vypadlo. Velikost předpokládám asi 18" (176cm, 64kg). Cena asi max 15k kč.

      0 0
      • svářeč  

        bazarový rám není problém,poznáš hned podle odřenin na laku,kdo s ním co prováděl.

        musím se tu poklepat po rameni,po zaslání mého rámu kdesi do olomouce mi kupujíci vyseknul poklonu,jaký pěkný rám ode mě koupil :-D

        0 0
        • BlackRider  

          Ok no, ale primárně bych stejně raději něco se zárukou, jak kvuli rámu, tak tlumiči. Když nebude, tak začnu sledovat bazar.

          0 0
      • Topol  

        Pro tebe s nižší váhou to není špatná volba. Bikerům s váhou ±cent a více bych ho nedoporučoval /přefouklý tlumič a extrémní namáhání zadní stavby/. 18,5 ka má ef.délku 592,5 a zadní stavbu 430.

        0 0
    • AleZ80  

      tohohle je efektivní délka horní rámové trubky 595mm v 19ce a 585mm v 17,5ce.

      0 0
      • BlackRider  

        Vypadá hodně dobře, díky moc za tip.

        0 0
        • pocestny  

          Já jsem rám AMR 7500 koupil pro manželku (ačkoliv je to „pánská“ geometrie), protože myslím, že je to prostě dobrá geometrie. A má zajímavý průběh, čekal bych, že to bude příjemně aktivní.

          Chtěl jsem pro ni sice kratší zadní stavbu, ale nic rozumného jsem v této cenové relaci nesehnal (většinou mi vadil zároveň krátký přední trojúhelník, nebo jiné podělávky…)

          Ženská geometrie se lišila o 5mm a už ji prodali, tak ser to pes.

          Na tom rámu jsou ale jiné výsery: Sedlová objímka musí mít průměr 38mm, sedlovka 34,9 a středová osa je BB91. A když chceš něco specifického (třeba barevně sladit), nebo něco lehčího, tak to je oser to sehnat. Taky chybí pevná osa vzadu, což je trošku škoda, ale ženě to nebude vadit.

          Rám je dodán jako holobyt (žádné hlavko, ani objímka, dokumentace taky chybí). Takže kdyby někdo náhodou potřeboval, tak bushingy tam patří 22,2mm x M8 (pro tlumák od Rockshoxu), zjištěno od výrobce.

          Budu jí to stavět někdy na konci června, pak se asi podělím o info, jak to jede…

          0 0
          • pocestny  

            a tlumič 200×57, kterých je malý výběr…

            Nestěžuju si na ten rám jako takový, ale kuwa, sehnat něco v česku není jen tak.

            Dodatek – třeba u Canyonu se mi líbí geometrie, ale ten standover, ten standover!!! :(

            0 0
            • tonik666  

              Hehe, 200×57 je ještě dobrý oproti 165×38, které mají starší 100mm Cube rámy.

              výběr tady je dost velký

              0 0
            • BlackRider  

              Je možné využít tlumič 200/55 nebo to musí být striktně 200/57?

              0 0
              • Jenda  

                mozny to je, ochudis se o cca 5 mm zdvihu.

                0 0
                • BlackRider  

                  Takže to nijak nepoškodí rám, pokazí geometrii či výrazně omezí fci.

                  Ptám se proto, že v daném rozměru jsem narazil pouze na:

                  Tento FOX

                  ale u toho 200/55 např. na tyto:

                  Durolux

                  DT SWISS

                  což by výrazně zpříjemnilo výslednou cenu. Ale pokud by to mělo dělat nějaké problémy, tak holt budu muset chvíli počkat a zvednout limit.

                  Dík za rady.

                  0 0
      • nitraq  

        Plus tlumič a je krásně přes 15 tisíc.

        0 0
        • AleZ80  

          tlumičem je pod 15.

          Furt lepší než dát 20 za IQ se stejným tlumičem.

          0 0
          • nitraq  

            10 mm délky tlumiče a 6 mm chodu tlumiče chybět nebude?

            0 0
            • AleZ80  

              Aha, žil jsem v domnění, že má 190/51 jako předchozí generace AMR, takže na popis u rámu jsem ani nekoukal.

              0 0
        • Macik  

          Tak ono sehnat dobrej rám bude možná docela potíž. Tohle je s Foxem CTD pod 17, já bych do toho klidně šel. Bude to hezký a hlavně funkční.

          0 0
    • BlackRider  

      Co třeba tohle + tohle (nebo )?

      0 0
      • Jenda  

        proc ne, chce to ale zkusit jestli ten ram chodi jak ma, Spyder obcas prodaval ramy kde napr. zadni stavba pri plnym zdvihu mlatila do ramu a pod.

        0 0
      • pavlik6022  

        zkus tady něco pohledaat – i když nějaký rám nemá v nabídce, tak sežene. Měl jsem s ním rozjednanýho Fritze, nakonec jsem dostal výhodnější nabídku na Slida , ale komunikace s prodejcem byla gut

        http://www.schlierseer-radhaus.de/

        0 0
      • AleZ80  

        Ten Monarch nemá lock a ten Fox má nevypínatelný propedal.

        0 0
    • Kejmil  

      Mám tento SX rám ale o rok novší model a zatím po pár letech drží a to mu vcelku dost nakládám, když se občas přemažou ložiska tak více méně mu netřeba nic.Chod tlumiče z pro pedalem a bez něj mi ale příjde totožný, aspon co jsem zkoušel na jiných kolech tak to bylo více znát (všude měli tlumič od foxu).Ta geometrie mi ale příjde taková nijaká, nic co by mi nějak vadilo ale nic co by mě nějak nadchlo.Ale za tu cenu si myslím že bude jezdit a něco vydrží (ikdyž vím ze na 2010 praskaly spodní vahadla :D).Osobně bych šel asi do něj dřív než třeba do toho spydera… .Můj osobní názor.

      0 0
      • Kejmil  

        jo a na 2010 chcaly tlumiče, ale co vím tak snad jen na modelu AX, ale to je spíš chyba foxu.

        0 0
    • BlackRider  

      Ok, takže zatím to vypadá, že chvilku počkám a připlatím si za toho Ghosta + tenhle tlumič je to sice nad limit, ale když říkáte, že to stojí za to, tak proč ne.

      Akorát mám pár doplňujících dotazů: předpokládám, že moje octalink kliky nepůjdou použít, takže asi tyto, hlávko asi tohle. Sedlovku snad někde seženu. Co se týče středu tak bude pasovat tento? Vidlice bude asi tato. Napadá někoho ještě něco, co by mi mohlo chybět?

      0 0
      • jIrI___  

        Ghost by měl mít normální závitový střed, takže BB91 nemusíš kupovat a použiješ ty misky, které dostaneš ke klikám.

        0 0
        • BlackRider  

          Píšou pressfit či, co to je za hromstvo.

          0 0
          • pocestny  

            Chybět ti budou ještě bushingy do tlumáku.

            Ohledně té středové osy jsem ti psal 06.06.2014 15:08:05. Je tam BB91, tzn. jestli máš Shimano kliky, tak buď koupíš tu osu od Shimana co jsi dával odkaz, nebo od alternativních výrobců, jako třeba KCNC. Původní osa ti zůstane ležet doma.

            Vidla (vyber si s tapered sloupkem) a hlavko OK.

            Další nečekaná investice, je objímka pod sedlem: Normální průměr stojí cca 100 Kč, ale při 38mm zaplatíš imho nejlevněji od 390 Kč (Superstar bez rychloupínáku), jinak obvykle 600 do 800 Kč (třeba Hope). Ani výběr sedlovek není žádná sláva, chtěl jsem pro ženu něco hodně lehkého, ale něco určitě seženeš.

            Jinak ty kliky cos poslal (FC-M590), černá vidla a ten šedý rám budou k sobě vzhledově hodit. Ty kliky se mi prostě vzhledově líbí, akorát jsou trochu těžší.

            S těmi tlumiči 200/55 bys přišel o 4,5–5mm zdvihu. Já s nejvyšší pravděpodobností koupím Monarch RT3 200/57, akorát že nejde sehnat s normální komorou (pouze High volume), což společně s tím ghostem nebude ideální. Navíc jsem pro ženu chtěl compression/rebound tune = L, což zřejmě nikdo nedodá. Jenže já prostě nechci kupovat nejlevnější Fox, kdo ví proč, neřeš, ale radši koupím za dobrou cenu ten Monarch RT3 HV, otestuju a potuním si ho doma…

            0 0
            • BlackRider  

              Super, díky moc. Už je objednáno. Rám + tlumič fox z odkazu, to hlávko a střed. Volal jsem tam, slíbili, že mi to rovnou nalisujou, objímka by měla být součástí dle popisu. Sedlovku ještě někde musí sehnat, zatím jsem našel karbon asi za 1400,– což se mi moc nelíbí. Tapered epikona budu brát v nejbližší době. Ty bushingy jsou čepy do tlumiče?

              0 0
              • vana.i  

                Sedlovka asi nejlevněji BBB. Většinou na objednání, ale celkem rychle (dovozce asi skladem). Leckterého prodejce potřeba přesvěčit, že tak tlustná existuje.

                0 0
                • pocestny  

                  Mohl by ušetřit i koupí redukce od shamana (cca 300 kč) a použít starou sedlovku. Váhově to bude horší.

                  0 0
              • pocestny  

                OK.

                No tak mě to AMR dodali bez sedlové objímky. Tak jsem se zažral do výběru dílů (včetně objímky), že jsem si nevšiml, že byla v popisu rámu. Až díky tobě jsem si to uvědomil. Zítra znovu prohledám tu krabici, a jestli tam nebude, tak jim napíšu.

                0 0
                • BlackRider  

                  K tomu tlumiči, píšou u něj: Dodáváme včetně kluzných pouzder a vymezovacích podložek. Takže jestli to dobře chápu, tak mi asi nebude chybět nic ne?

                  0 0
                  • pocestny  

                    To je divné, protože těch je hodně různých rozměrů. Tak se na to radši poptej.

                    0 0
                    • BlackRider  

                      No když jsem tam volal, tak jsem dotyčného prosil, ať vše zkontroluje, jestli to souhlasí a pude složit, bez dalšího shánění dílů. Tak slíbil, že to pozjišťuje a když bude něco chybět, tak mi dají vědět nebo to na pobočce zkusí doplnit (vyměnit), než si pro to půjdu. Sám jsem zvědav jak to nakonec bude, jelikož jsi mě tou osekanou verzí bez příslušenství docela vyděsil :).

                      0 0
                      • pocestny  

                        Nezapomeň napsat, jak to všechno dopadlo, rozhodně jsem tě nechtěl děsit.

                        Bike bude skoro celý černý, barevně jsem to chtěl ženě doladit modrou objímkou sedlovky, modrýma podložkama pod představcem, modrou krytkou představce, modrýma rychloupínákama a modrýma alu niplama – snaha o velmi decentní barevnost. Ona totiž už má modré dresy, takže jí budou ladit. A chtěl jsem se vejít do 12 kg. Snad se jí to bude líbit. Pomalu se chystám objednávat díly…

                        Vyměníme si pak zkušenosti ze stavby, a z jízdy, zatím ten rám vypadá moc fajn, když se na něj tak doma koukám…

                        0 0
                        • BlackRider  

                          No zatím je to ve fází čekání, rám je na pobočce, tlumič taky, ale dodané 5ti dílné čepy nebo co to je, prostě to k tomu tlumiči, nesedí k rámu, což se dalo po tom, co jsi psal čekat. Takže si je nechají a seženou mi ty pasující. Já už mám snad všecko objednané, teď už jenom počkám, až dorazí epikon od Milana a další součástky z jiných obchodů a můžu se vesele vrhnout do přestavby. Jediny problem budu mít asi s nářadím, protože v místě momentálního přebývání nemám skoro nic :))

                          0 0
      • AleZ80  

        Jestli budeš řešit i záplety, tak bych určitě bral rovnou vidlici s 15mm osou.

        0 0
        • BlackRider  

          V dohledné době nebudu, jelikož jsem se momentálně docela vyčerpal, zatím tam hodím ta stará kola z meridy, sloužit to bude.

          0 0
    • BlackRider  

      Zdravím, potřeboval bych názory na situaci v které se nacházím. Po týdnu a něco, co leží rám na pobočce mi bylo sděleno, že doporučovaný tlumič 200/57 do toho rámu prostě dát nejde, a je třeba dát 190mm. Poté co jsem se nechápavě ptal, kde je problém mi ukázal, že tělo tlumiče u horního čepu, naráží do úchytů vahadla. Proto bych se chtěl zeptat, jak je možné to vyřešit. Pokud tam dají tlumič 190/50, tak přece přijdu jednak o cca 15mm zdvihu a druhák se změní i geometrie, když spojnice bude o další cm kratší nebo se pletu?

      Pro upřesnění je to ten ghost amr 7500 + jimi doporučený FOX tlumič – toto doporučení, už pro jistotu ze stránek odstranili. Mechanik vypadal a choval se velmi solidně, takže zatím nemám důvod mu nevěřit, nicméně se v této problematice ještě moc neorientuju, tak bych chtěl poprosit o názory ostatních.

      0 0
      • AleZ80  

        Já měl za to, že tam patří tlumič 190/50, jak jsem psal v prvním mém příspěvku v tomhle vlákně a myslím, že se to již tady na b-f řešilo ( zkus tu prohledat vlákna o Ghost AMR ).

        Je tedy možné, že tam měli pouze chybu v popisu.

        Pokud tam patří tlumič 190/50, tak o nic ze zdvihu nepřijdeš a ani geometrie se nezmění.

        0 0
        • BlackRider  

          No druhý zas tvrdil, že ověřoval u vyrobce a 200/57, tak právě nevím, nicméně ten fox tam prostě nepasuje. Pokud by tam měl být ten menší, tak by to bylo v pohodě. Každopádně mě to solidně vytočilo. Díky moc, jdu hledat v historii.

          0 0
      • jarda_11  

        Ahoj, na jare jsem take porizoval ram Ghost AMR 7500 (viz. http://www.mojekolo.cz/…ck-blue-2012 ) z mojekolo.cz, s tim ze tam patri tlumic o rozmeru 200/57. Koupil jsem tehdy z bazaru starsi tlumic RS Monarch 4.2 (model s vyklapecim ventilkem) a narazil jsem pri skladani na stejny problem, ktery popisujes – v mem pripade roh vyklapeciho ventilku zavazel o horni rameno a znemoznoval tak asi o 1mm ulozit tlumic do horniho oka. Docasne jsem to vyresil tak, ze jsem tlumic nainstaloval vzhuru nohama, nicmene stejne to nebylo idealni, protoze se zase tlumic velmi lehce, temer ale neznatelne, dotykal sedlove trubky (tlumic mel HV komoru). Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem koupil RS Monarch RT3 v rozmeru 200/57, ktery jiz sel namontovat bez problemu.

        Dle meho nazoru je to spravny rozmer, mam pocit, ze tlumic 190/50 patril jeste na starsi model AMR, ktery mel tlumic uchycen k horni ramove trubce.

        0 0
        • jarda_11  

          Jeste pridam fotku.

          Tlumic jsem sehnal z nemecka pres ebay …

          0 0
          • pocestny  

            Awesome!!! Thank you very much!

            Mimochodem, jak jsi spokojený s tím chodem Monarch RT3 HV na tomhle rámu a kolik zhruba vážíš? Já totiž předpokládám, že pro 53kg holku to budu muset potunit na L/L.

            0 0
          • pocestny  

            Ještě teda otázka pro jistotu: Ten tlumič RT3, co tam máš teď, má nebo nebo nemá HV komoru?! HV by tam vešel?

            Protože tento rozměr mají i na tom eBay všude pouze s HV komorou, a počítám, že ji vycpu, návod na to je na netu celkem jednoduchý.

            0 0
            • jarda_11  

              Jojo, tenhle je s HV komorou. V otazce chovani zadniho odpruzeni – tam bych sam potreboval poradit.

              Tlumic jsem koupil s HV komorou, protoze se tovarne sestavene kolo s nim prodavalo a dal jsem to neresil. Vazim 62kg + vystroj.

              Hodne jsem si ted hral s tlakem – nejdriv 20–25% sag, ted 30% sag a hned je to lepsi – v rozbitych pasazi min kope, vic zehli.

              Pokud bych mel jako laik posoudit – prijde mi, ze tlumic prilis rychle prolitne strednim zdvihem (prilisna progresivita ?), temer pri kazdem, i neprilis rozbitem sjezdu, jde tlumic cca 3mm pred doraz. Na uplny doraz jsem ho ale jeste nedostal (zatim se nekonaly zadne skoky). Co chci jeste poradne vyzkouset je nastaveni odskoku – na nejake delsi rozbite pasazi zjistit, jestli se mi tlumic staci dostatecne rychle vracet. Zadni odpruzeni tedy pusobi velmi mekce, zatim jsem se nerozhodl, jestli se mi to libi nebo ne :)

              Chapu to dobre, ze zmensenim HV komory by se stal chod vice linearnim, tedy ze by se tlumic tak rychle nepropadal ?

              Taky jsem resil vnitrni nastaveni komprese a nikde jsem o tom nic moc nenasel – k tomu Monarchu 4.2 jsem mel k dispozici tabulku doporucovanemu vnitrnimu nastaveni ve vztahu k pomeru prepakovani a rozmeru tlumice (viz. obrazek), ale k tomu RT3 jsem nic podobneho nenasel – nemate s tim nekdo nejake zkusenosti ?

              0 0
              • pocestny  

                Ještě jednou ti moc děkuji za odpověd.

                Tvá úvaha ohledně chodu není OK. Fakt, že ti to chodí lehce k dorazu znamená přílišnou linearitu (právě high volume komory jsou lineárnější – vzduch má více prostoru se stlačovat). Tvoje slova potvrzují to, co jsem si myslel. Proto jsem chtěl tu komoru zmenšit. Zde je k tomu návod.

                Lineární tlumič, když nechceš, aby šel hned na doraz, tak musíš přifouknout, čímž ztratíš citlivost na začátku. Chtěl bych tedy, abych ho nemusel moc foukat (zachovat rozumný sag a žehlivost), a přitom nešel hned na doraz. = Na to musím zvýšit progresi.

                Tenhle rám je celkem lineární, teda alespon podle Linkage. Takže s HV komorou se těch dorazů trošku obávám. Ale musím to otestovat na ženě, a pak teprve tunit.

                Vždy záleží na konkrétním rámu, když máš progresivní rám, stačí ti lineárnější tlumič.

                0 0
              • pocestny  

                Jo, takže bych ti doporučil taky tu komoru zmenšit a zkusit, co to udělá.

                Co se týká vnitřního nastavení comprese a odskoku, tak bych to shrnul laicky asi takhle:

                Když jsi lehký a foukáš na menší tlak, může se stát, že je tlumič málo aktivní – tak ubereš nastavení komprese změnou podložek.

                Pokud jde o zpětný chod, zase se může stát, že málo nafoukaný tlumič se bude pomalu vracet, i když kolečko reboundu máš na minimu. Pak musíš pořešit vnitřní nastavení odskoku zase víceméně změnou podložek ale …

                …vzhledem k tomu, že jsem to zatím v rukách neměl, tak mi návody z netu připadají poměrně maras – a na první pokus možná výsledek nebude 100%, a obávám se, že to budu otvírat víckrát. Ale návod na Rebu taky vypadal složitě, a nakonec to nic nebylo.

                Jsou lidi, co si to nechají tunit někde v bikelive nebo tftuned, ale stojí to majlant.

                0 0
                • jarda_11  

                  Super, diky moc !

                  Sice jsem toho o pruzeni&tlumeni na bf uz trochu nacetl, ale porad jsem v tom mel bordel.

                  S vyvlozkovanim te komory predpokladam, ze je nejlepsi zpusob postupne pridavat vlozky a vzdy vyzkouset, jak se to bude chovat. Predem se to asi neda moc odhadnout ze … ?

                  Trochu se bojim, ze i kdyz zvladnu sam vyvlozkovat HV komoru, tak stejne pak budu muset se svoji vahou jit nekam do servisu, aby mi na tlumici zmensili tlumeni komprese …

                  Kazdopadne si s tim asi zacnu trochu hrat. Jeste jednou moc diky za pomoc :)

                  0 0
        • BlackRider  

          Jo, to je přesně to, blbý mm nebo 2, které vadí, aby to tam vlezlo. Na monarch jsem taky narazil, ale včera jsem hledal a nikde v ČR jsem ho skladem nenašel. Uvidím s čím v pondělí přijdou, slíbili, že se tomu konečně po týdnu začnou věnovat.

          0 0
      • pocestny  

        Podívej se na katalog

        na stranu 243, rozměr u rámu AMR písmeno „J“ = 200 mm

        Všude píšou 200/57, tak nevím kde na to ten mechanik přišel. Je dobře možné, že ten konkrétní fox je na prd…

        Sakra tlumič je poslední věc, kterou jsem ještě neobjednal (Monarch RT3 je v tom rozměru všude vyprodán, jak jsem už tu někde psal) a špekuluju, že ho koupím na eBay. Teď jsi vystrašil pro změnu ty mě… zatraceně.

        0 0
        • pocestny  

          @Blackrider: Po diskuzi s kolegou Jardou jsem si v tom udělal teda jasno, patří tam rozhodně 200/57 a ten mechanik v Mojekolo je pěkný cyp, že ti doporučil 190…

          0 0
          • BlackRider  

            Super, takže budu trvat na 200 s tím, že pokud neseženu 57,tak zkusím 55 nebo 50. Ten cm zdvihu asi stejně nepoznám a než bych čekal dalších x tydnů, tak raději něco co je skladem, abych to do dovolené stihl složit a pojezdit.

            Zatím jak tak koukám, tak by se daly relativně lehce sehnat v 200/55 tyto:

            DT x313

            DT m212

            SR Durolux

            Asi nejvíc se mi pozdává ten DT 313, byť je bílý. Je to dobrá volba?

            0 0
            • pocestny  

              na ebay jsou ještě aspon 2–3 monarchy RT3 HV 200×57

              o těch tlumácích, cos psal, nevím nic

              0 0
            • AleZ80  

              Radši bych vzal toho Monarcha z Ebaye, nebo eventuálně se zkusil zeptat hnoje, jestli by ti ho nemohl objednat.

              Pak by tam měl jít ještě FOX RP23 kterým to kolo osazoval výrobce.

              0 0
              • pocestny  

                hnoje jsem se ptal ve středu :) monarcha prý jen na předobjednávku / moc čekání

                ten rp23 – dobrá cena semi zdá, zas neví, jak dlouhý ty bushingy jsou …

                0 0
                • BlackRider  

                  Ten fox vypadá ok, bushingy by se přinejhorším daly sehnat. Jestli to jsou ty M8×22,2, jak si psal, tak ta FOX sada je většinou okolo 300 skoro všude. Té ebayi bych se chtěl vyhnout, jednak kvůli době dodání a pak případné záruce/reklamaci, ale když nebude zbytí…

                  0 0
                  • tonik666  

                    Jeste se podívej sem, německý cyklobazar. Tam máš tlumičů 200×57 dvacet až třicet.

                    0 0
    • pocestny  

      Moje historka o skládání biku pro manželku na tom rámu Ghost AMR 7500 pokračovala následovně: Jak jsem už napsal, těsně před objednávkou vyprodali Monarch RT3 HV 200×57 2014 z B­ike24.com, a v jiných obchodech už dávno nebyl, nemluvě o modelu s normální komorou. Objednal jsem si ho tedy z Itálie přes eBay trošku dráž.

      Tlumák a ostatní díly dorazily a v sobotu jsem to dal dokupy. Výsledek váží 11.8kg a jede to na Ikonech celkem svižně. Vše OK, až na ten tlumič: Po namontování a nastavení vhodného tlaku tlumiče pro padesátikilovou holku se tlumič choval přesně, jak jsem předpokládal: Je líný (přetlumený, M/M je spíš nastavení na mě) a lineární, takže to budu muset trošku vycpat a zkusím nalít řidší olej, a když to nepomůže pohraju si s tím víc.

      Absurdní je, že dva dny potom, co mi dorazil tlumák z eBay, jsem na Bike24.com našel Monarch RT3 2015 s normální komorou. To mě samozřejmě strašně nasralo, protože jsem chtěl normální komoru, protože ten rám je lineární. A navíc 2015 vypadá líp (je celočerný). No tak stane se… že :-D

      Sralo mě to spíš proto, že ti blbci z Bike24 mi mohli napsat, že bude novej model ještě ten týden, když mi odepisovali, že ten 2014 je vyprodaný.

      (Message to Blackrider: Můžeš si koupit Monarcha 2015!)

      0 0
      • BlackRider  

        Už jsem to naštěstí vyřešil pomocí DT swiss M212 – 200×55, tlumit to tlumí, záda nebolí a víc nepoznám, neb je to můj první full.

        0 0
    • pocestny  

      Shrnutí tech.info k rámu Ghost AMR 7500 model 2012:

      • tlumič 200×57
      • čepy do tlumiče M8×22,2
      • hlavko semiintegrované tapered, spodní miska 55mm
      • střed BB91, tak jsem dal opět osu od KCNC
      • Sedlová objímka 38mm (lze 38,2mm)
      • Sedlovka 34,9
      • zadní osa klasika QR 135×10

      U modelu 2013 se toho nedržte, minimálně sedlovku dali jiný průměr. Jinak Geometrii, katalog 2012, a minimálně 3 recenze z DE časopisů najdete na netu.

      0 0
      • kocers  

        Ahoj, mám teďka v plánu pro přítelkyni stavět na tomto rámu a tak bych tě chtěl poprosit o nějaké rady. Např. jaké si dával hlavové, co bys doporučil za tlumič,… Pokud by ses mi ozval na mail v profilu, bylo by to super. Předem díky

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.