• Grandic

    Dobrý den,

    uvažuju o koupi svého prvního kola (naposled dětské před 20 lety). Troufám si říci, že jsem tohle fórum prošel křížem krážem, abych zbytečně nespamoval, ale v posledních letech se neřešila pro mě důležitá otázka. Kvalita respektive použitelnost řad shimano v poměru cena/výkon. Jde o to, že ročně bych najel tak 1000km po upravených lesních cestách. Nejsem z těch, kdo si pro tyhle potřeby koupí kolo za 25000+. Vážím 69kg a měřím 180cm. Rozhodl jsem se, že kolo bude MTB 27,5 ve velikosti rámu kolem 19 (podle výrobce). Když to vezmu racionálně bude mi stačit vše od Acery a vidlice XCR Lo? To znamená stavba kola za 13.000. Nebo se opravdu vyplatí jít do Deore a za kolo dát 16.000?

    Doufal bych, že vidlice a Acera komponenty vydrží třeba nájezd 10.000km (při pravidelné údržbě a šetrném zacházení). Když bych pro cyklo zahořel úplně, tak bych po letech šel do nového biku.

    0 0
    • scret  

      tak predevsim zalezi hlavne jak jsi narocny… Bohuzel vidlice, kterou jsi uvedl je totalni lowend a bude plnit maximalne funkci drzaku predniho kola, Acera v narocnejsim terenu nebo podminkach taky nebude radit optimalne…

      Na rovinu, ja bych o kole za 13tis. ani neuvazoval, prestoze nebo mozna prave proto jsem si tim kdysi prosel taky…

      Doporucil bych ti mistniho stavitele (scalar, maajkee, hnoj a dalsi) a pustit trochu chlup a udelat si radost.. Nebudes pak akorat na..anej, zes vyhodil penize a to kolo je stejne plecka…

      0 0
    • Singlespeed  

      Razeni, kliky, prehazka, presmyk Acera jsou spolehlive a lehke komponenty (napr. prehazka vazi jako starsi model SLX). K tomu kazetu urovne Alivio a budes spokojen. Naboje se mi osvedcily Deore, po 20000 km po asfaltu a polnackach porad jak nove. Vidlice XCR pri nenarocnem pouziti taky vydrzi nekolik let fungovat. Je zbytecne utracet vice, drazsi komponenty jsou dnes c asto jen spotrebak.

      0 0
      • Evilcleaner  

        no kliky acera jsou všechno jen ne lehké:-)) kazeta dneska stačí určitě i acera (tj. cs-hg 300), jinak souhlasím s tím, že fungovat takový setup bude v nenáročném provozu bez problémů.

        0 0
        • Singlespeed  

          Kliky jsou tezsi, to je fakt, razeni na prevodnicich je precizni, plne srovnatelne s mnohem vyssimi radami. Kazety od Acery dolu mi vydrzely pomerne malo, proto jsem doporucil uroven Alivio (Hg50 a pod.), ty pouzivam k plne spokojenosti.

          0 0
          • Evilcleaner  

            no jenže devítková hg 50 je minulostí, shimano pro letošek výrazně hráblo do kazet u nižších řad a jsou podstatně povedenější a docela lehké, takže ať už alivio cs-hg 400 nebo acera 300, to už je jedno. jinak zas tak bych tu sadu nevelebil, není vůbec špatná, ale třeba řazení je u alivia nesrovnatelně lepší (chodem, 2-way release), alivio už má taky shadow šaltr. nicméně pro nenáročného jezdce je acera nebo altus (m370) v klidu.

            0 0
            • Erknold  

              Ale Alivio je designově prostě povedené v té stribrnosede barvě :-)

              0 0
    • Grandic  

      Moc děkuju za příspěvky. Ano někdo může brát jako první použitelný set-up vidlici epicon a vše komplet deore, takže cena stavby (když se ošidí kola)začíná na 19.000. Samozřejmě vše bude fungovat lépe. To samé platí když tam narvu XT a Rebu oproti Epiconu a Deore… to už je asi na každém co od kola očekává a kolik chce investovat. Já třeba vše kupuju racionálně. U ostatních produktů (telefon,auto) si člověk dokáže udělat obrázek poměru cena/výkon. Tohle mi tady právě chybí, protože naprostá většina lidí, tady najezdí tisíce km ročně a podle toho mají kola. Nebo někdo tohle prostě neřeší a vyplázne 40litrů a najede ročně 500km…

      Pokud to shrnu i podle věcí co jsem našel na fóru:

      Vidlice XCR: je to lowend pružinovka, ale první relativně funkční. Když mám 70kg, jezdím po stezkách a na jedu do 1000km ročně, pak by měla stačit.

      Shimano komponenty: v pohodě, ale doporučujete to zkombinovat.

      Kazetu, řazením, kliky Alivio

      náby Deore

      vše ostatní Acera?

      0 0
      • BikeříkCZ  

        Je ovšem dobré počítat s tím, že kolo není mobil, který po roce dvou vymění, a že prodej kola bude dost komplikovaný. V tomto ohledu bych si prostě připlatil na těch 18–19k, dejme tomu, abys tam mel XC32 a Deore.

        0 0
        • Singlespeed  

          Nechápu, proč by měl Grandic své nové kolo prodávat? :-)

          I kdyby to osadil čímkoliv, vždy na prodeji prodělá, u dražšího kola dokonce mnohem více, než by ho stálo tohle nové na Alivku :-)

          0 0
          • BikeříkCZ  

            Protoze zjisti, ze ho to bavi vic a chtel by neco lepsiho? Coz nema, protoze si myslel,ze kolo za 13k je dobre dost.

            0 0
        • Grandic  

          Já o prodeji vůbec neuvažuju. Rozhodně ho minimálně 3 roky budu jezdit. Navíc si myslím, že na hodnotě ztratí více kolo v rozmezí 20 a více než levné. A o prodejnost ani nemluvím. Ale o tom nemá ani cenu přemýšlet, já si nekupuju věci s myšlenkou jak je budu pak prodávat…

          0 0
          • BikeříkCZ  

            Pointa meho prispevku je, ze kdyz si kupujes kolo na dele a nechces ho prodavat, je lepsi si priplatit, chapes?

            Zjistzis, ze je to zacne bavit, ze jezdis casto a uz to zacne… vidlice neni idealni, acera take moc ne, brzy by to chtelo lepsi…

            0 0
            • jecnak  

              A co kdyz zjisti, ze ho kolo nebavi a nenajede ani 500 rocne? Delas zavery o nekom jinem bez podkladu a na zaklade svych pocitu.

              0 0
            • Tomahomo  

              A nebo ho to nechytne, a kolo za 50 mu bude ležet ve sklepě! Čtete vůbec na co odpovídáte?!?!? „Jde o to, že ročně bych najel tak 1000km po upravených lesních cestách.“ Rozumíš termínu 1000km/rok? Tak co furt řešíte? To tady většina lidí najíždí za 2týdny – měsíc.

              0 0
              • Grandic  

                To ani ne za 50:) mě by přišla škoda, kdyby leželo za 20. Věci se mají používat. Jo větší nájezd rozhodně neudělám, protože nemám prostě čas. Do práce autem, víkendy předělávání baráku.

                0 0
              • BikeříkCZ  

                Mam nesporny pocit, ze jsem o kus nize psal, ze NIKDO predem nevi, jak ho to bude bavit a kolik km nakonec najede… ROZUMIS TOMU TY? :)

                0 0
            • Grandic  

              No já to zase mám tak, že pokud mne to chytne naplno, tak nebudu řešit jestli alivko nebo deore, ale rovnou půjdu do nového biku v rozmezí 25–30 (Reba a komplet XT). Nějaká přestavba tři roky starého kola (na nic moc rámu) ať na aceře nebo deore podle mě nemá cenu. Když už tě začne hlodat ta myšlenka, že chceš něco lepšího… Protože pokud mne to chytne, tak si i u deore budu říkat, že na XT by to bylo o něčem jiném. Že si nechám vyplést lehčí kola. Že jsem neměl brát epicona, ale rovnou aspoň Rebu atd. To už je fakt otázka preferencí. Ano když seženu stavitele co mi to vystřihne na deorku s xcr air do 16.000 tak kupuju. Jinak zůstanu u nabídky acera + xcr pružina za 12500 :)

              0 0
              • nitraq  

                Otázkou je, jestli je třeba přidávat na deore a naopak šetřit na vidlici. Jestli není lepší tam dát alivio a k tomu epicon.

                0 0
      • obda  

        Co jsem tak za ty léta viděl okolo, tak za mne první použitelná sada je Alivio na low-cost bike, Deore pokud víc jezdíš. Nicméně sady se stále obměňují a o kvalitě aktuální Acery už nemám přehled. Vidlice – na tvé použiotí mi přijde XCR v pohodě.

        0 0
      • Krejca  

        Komplet XT nezaplatíš,a úplně stejně bych s tvou potřebou nehonil REBU,Epicon je dobrá volba.A za mě ,já bych pod Deore nešel.Ta sada je jistota a nebudeš mít splácaninu 5ti řad.

        0 0
        • Singlespeed  

          Klasické B-F vymývání mozku a vyprazdňování peněženky :-D.

          0 0
          • BikeříkCZ  

            Vyprazdňování peněženky je koupe prakticky jakekoliv seriovky.

            0 0
            • hovanec  

              To není úplně tak pravda. U dražších kol bys to z komponentů za tu cenu neposkládal ani náhodou. Ber třebas celopružíno v karbonu s lehoučkými záplety DT. Už jen tahle kombinace Tě přijde i po slevách na nějakých 50 tis, připočti vidlici a sadu XT…Výprodejové modely v takovém osazení se prodávají mezi 65 – 80 t. Takže tak. U těch levnějších jsou marže mezi 30–50% v nové modelové řadě.

              0 0
            • Krejca  

              Taky krásnej blud :-) tohle je klasické BF -stavět,stavět a stavět a že některý rámový sady jsou stejně drahý jak celý kolo sis asi nevšim co?

              0 0
          • Krejca  

            Jak si na tohle přišel? je to můj osobní názor a zkušenost a nemá s BF nic společnýho,

            0 0
          • Evilcleaner  

            tesat do kamene!

            0 0
        • Grandic  

          To jsem myslel jako porovnání.

          0 0
    • Krejca  

      Řeknu ti to takhle,pokud ti někdo postaví kolo v 27,5 na Deorku za 16000 tak nad tím vůbec nepřemýšlej a kupuj,to se vyplatí.Myšle­no vážně.

      0 0
      • Singlespeed  

        Na 100 km/měsíc po cyklostezkách se to moc nevyplatí. Za ušetřené peníze si může zakladatel vlákna koupit třeba kvalitní přilbu.

        0 0
        • BikeříkCZ  

          Nikdo nikdy predem nevi, kde bude jezdit a kolik toho najede.

          0 0
        • Krejca  

          Ono dobře fungující kolo udělá nejen radost a odbourá zklamání ze špatně ušetřených peněz,ale dokáže i domotivovat k více vyjíždkám a i třeba 50 km týdně si můžeš užívat na kvalitním a drahém kole,tady neexistuje přímá úměrnost typu,najedu málo stačí mi plečka.

          0 0
          • nox159  

            Jenže při jeho typu ježdění by dotyčný nevyužil ty „lepší vlastnosti“ kola.

            0 0
            • Krejca  

              No asi si nečet co jsem psal viď :-) že se spousta lidí na lepším a plně funkčním kole rozjezdí atd.Tak je to diskuze,já bych prostě do Acery nešel,je to podle mě škoda peněz ,pokud to nemáš na 1km do práce ,nebo hospody,jedinou omluvenkou je pro mě rozpočet a já osobně bych radši šel do solidní bazarovky.

              0 0
              • nox159  

                Četl, ale co z toho že vrazim do napřiklad HT 50k, když po roce zjistím, že chci fula…

                Pokud neviš jestli te to chytne, neviš co od kola požaduješ takže nevíš jake koupit a pak je to problem…

                0 0
                • Krejca  

                  Jenže tady jsme řešily základní řady,Altus ,Alivio versus Deore.Tedy nejde o HT za 50 nebo fula,ale jestli se plácat na základu za 12 apod. a nebo připlatit za deore a lepší vidli a tady si myslím není moc co řešit.Pokud finance dovolí tak bych prostě neváhal,tot vše

                  0 0
                  • nox159  

                    čím menší maš požadavky tím obyčejnější sada ti stačí… jezdil jsem přehazku XTR a pak mel misto ni alivko a rozdil jsem nepoznal vubec žádný… tak to máš u dost věcí… a dalsí věc je ta že dnešní alivko bude lepší než 5let staré XTčko, takže je otazka jestli máš aktualní srovnání a zkušenosti s nižšíma sadama…

                    0 0
                    • Krejca  

                      Myslíš dnešní Alivko a 5 let jetý XT a nebo 5 let konstrukčně starý XT? Tohle udělal známej,furt se honil na XTR ,z mého pohledu cenovém závodním nesmyslu a když ho zkurvil tak tam dal tuším taky Alivko,bych se poblil.:-)

                      0 0
                      • nox159  

                        myslím nově alivko a 5let konstrukčně staré XT…

                        jinak ono to nove alivko bylo lepsí jak to staré XTR právě a na to tady poukazuju…

                        setkávám se casto s tím že človek ma už za ty roky fakt šrot ( horsí jak to kolo za tech 12k tady na aceře a XCR ) ale přád žije v tom jaké nema super kolo když tam má napsáno XT to samé 10 let stara vidlice vyšši třidy je dneska horsí jak to XCR…

                        vývoj tam proste je a dneska už je rozumně funkční i ten altus…

                        0 0
                        • Krejca  

                          No každopádně pokud se bavíme o sadách nových komponentů ,tak si myslím že to XT bude furt lepší než dnešní Alivko,stejně jako bych prostě začínal na Deorku,logicky rozkřachaný XTR samozřejmě nemůže konkurovat funkcí nové sadě byť základní,blbý trochu je že se tím snaží ohánět i výrobci kol a větou že nový Alivio je jako starší Deore (např CUBE) cpou na kdysi Deorkový pěkný kola Alivio ,s dost lidma jsem se schod že je to ubohý a za mě neeee.

                          0 0
                          • nox159  

                            radeji bych alivko shadow nez deore klasiku kdybych si mohl vybirat…

                            0 0
                            • Erknold  

                              Až tak to není moje liga, ale rozlišuji SH shadow a starou klasiku. To byl podle mě ten zásadní posun. Už aby to SRAM posunul o další kus dál a udělal třeba ghost :-)

                              0 0
      • Grandic  

        Jasně!!!!

        0 0
    • jecnak  

      Pokud opravdu najedes 1000km rocne, tak staci uplne v klidu Acera nebo Alivio. Pokud bude kolo dobre sestavene a serizene, razeni bude fungovat velmi podobne jako vyssi sady. Vidlice je bohuzel bida, tam bych si priplatil, ale nejak fungovat taky bude, jen nezkousej lepsi, protoze ji pak budes chtit. Shodou ruznych nahod se u me objevilo lowend kolo od Maxbike a na to jezdeni co popisujes podle me uplne staci. Myslim, ze stavitele zvladnou lepsi cenu a nebo vybavu.

      0 0
      • Grandic  

        Jo to určitě zvládnou. První nabídku mám 27,5: vidle XCR, vše acera, mrx rám 12500,– :)

        0 0
        • jecnak  

          Jen bych doporucil si priplatit za SHADOW TYPE prehazovacku – Alivio ji ma. Vedeni lanka je primejsi a vice odolne proti zanaseni bordelem. Rozdil bude max 200,–

          0 0
    • vantom28  

      koupil jsem mojí na kolo XCR pružinovku na 26" kola. Je to lowendová vidlice, ale za mě musím říct, že jsem byl hodně překvapenej, jak ta vidle chodí. Je to lowend, ale funguje.

      0 0
      • ALLforBIKE  

        Nikde ní řečeno že XCR musí být pružinovka, dnes se dá velmi výhodně koupit XCR ve verzi Air. A setup XCR Air, komplet Alivio, či v kombinaci s Deore bude na ježdení luxus a kolo bude mít potenciál i do budoucna, pokud ho to více chytne, i ta cena může být v takové kombinaci hodně příjemná.

        0 0
        • Grandic  

          Děkuju na ten vzduch se podívám, myslel jsem, že XCR je jen pružina.

          Pánové opravdu všem děkuju za zájem to se mnou prodiskutovat!!!!

          0 0
        • jecnak  

          Spis bych videl problem v tom, ze ma mazani vazelinou, nebo ne? V chladu ma vidlice uplne jiny chod a v zime nechodi vubec.

          0 0
          • Erknold  

            A to je lepší vazelína. Alespoň máš výmluvu a nemusíš jezdit v zimě ;)

            0 0
          • nox159  

            Pokud nekdo planuje jezdit 1000km/rok tak kolik z toho bude jezdit v zime…?

            0 0
        • vantom28  

          taky netvrdím, že musí mít pružinu a vím že již dělají i air verzi. jen konstatuji, že funguje. a myslím si, že na nájezdu 1000km za rok po polňačkách a stezkách, svoji službu odvede.

          0 0
    • hovanec  

      A co takhle koupit nějakou zánovní z lepší řady? Třeba RS.

      0 0
      • Grandic  

        Na to nemám zkušenosti, abych poznal jestli je to ok a ani důvěru. :)

        0 0
    • Grandic  

      Když jsme u toho nějak nerozumím jak shimano čísluje komponenty. Vezmu třeba kliky deore… některé jsou m591, jiné m615? Co jsem pochopil, tak shimano každý rok neobnovuje všechny řady. Jaký jsou teda ročníky acery, alivia a deore? To číslování značí rozdílné roky nebo série…? V tom je pro nováčka strašnej bordel.

      0 0
      • obda  

        +/- takhle to bejvalo:

        M – mountain bike

        prvni cislo – rada:

        • M5×y = Deore
        • M6×y = LX
        • M7×y = XT
        • M8×y = Saint
        • M9×y = XTR

        (par roku zpet ;) )

        druhe cislo – vetsi obmena modelu/modelovy rok

        • M75y = XT 1999
        • M76y = XT 2003
        • M77y = XT 2008
        • M78y = XT 2011

        treti cislo – varianta

        napriklad u hazky

        • M770 inverz
        • M771 klasicka
        • M772 shadow

        No a v posledni dobe cisla dochazela/dosla a cele se to prekopava :D

        0 0
    • Tehu  

      komponenty relativne OK, na nabojich nesetrit ostatek slapat bude ouplne sprehledem, ale vidlici bych vzal aspon Epicona, nebo Raidona. Minimalne vzduch, pac uz na louce, ci rozbitych silnichich se ti odvdeci ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.