Životnost nejvyšších řad komponentů

118 nepřečtených
  • JP3112

    Zdravím,

    rozhodl jsem se založit tohle téma, protože koukám po řazení XTR do budoucna, a zajímalo by mě jestli je to taky takový šílený spotřebák jako třeba XTR kazeta. Nebo, byť třeba vydrží déle, jestli je na tom s výdrží hůř než třeba XT, SLX… A nejen řazení, třeba taky kliky resp. převodníky jak se sjedou a tak…

    Čekám na vaše zkušenosti :)

    0 0
    • kali222  

      XTR kazeta spotrebak? ta zrovna vydrzi docela dost. neni za pade + ke gramarskejm spickam nepatri, ale je to osvecena kvalitka. xtr nikdo nepotrebuje, xtr lidi „jen“ chteji.

      0 0
    • funkatron  

      radenie je spotrebak?

      mas necitlive prsty? :)

      0 0
      • JP3112  

        neni-obvykle. nemám s XTR zkušenost, proto to sem asi píšu! zrovna u řazení by se spíš měla projevit kvalita provedení v dlouhověkosti.

        0 0
    • adco  

      Od r.2004 mám XTR2003 sadu (dual v-čka), raz som menil stredný prevodník a kazetu (Ti pastorky boli ešte OK), funkcia OK, minimálna potreba „štelovania“, samozrejme ako poznamenal kali222, ani ja som ju to nepotreboval (amatér – maratónec, cca. 5000km/rok), len som ju „chcel“. Zatiaľ som to neoľutoval, možno aj v budúcnosti by som išiel do nej, akurát ma štve, že nová verzia nemá dualy – ale možno som jeden zmála, komu vyhovovali.

      0 0
      • JP3112  

        něco takového jsem chtěl slyšet :) dík

        0 0
      • miki  

        Neboj taky mám dualy a jsem naprosto spokojenej .Zatím bych neměnil.Xtr kazetu jsem kupoval jen proto že to byl jedinej díl co jsem neměl od Xtr na kole.:-)))

        0 0
    • Tomcat  

      Ano při stejné zátěži vydrží míň než stejný ročník XT.

      XTR je stavěné na hmotnost a jemnost řazení. Tohle „ošizení“ se musí někte projevit.

      Osobně bych řek že výdrží je nej XT

      0 0
      • Vilém  

        Rec je o kazete, nebo celkove?

        0 0
        • Tomcat  

          Celkově o XTR tedy i o kazetě

          Prostě to jsou spojené nádoby, pokud se někde ubere tak se to nějak projevit musí, jen že by to bylo dražší.

          XTR je prostě dělané pro závodní použití a tam se komponenty mění často. Rozhodně to není dělané na průměrnou kupní sílu v ČR :)

          0 0
          • přišlapávač  

            já mám XTR tak čtyři/pět let, má to nějaký ten tisíc za sebou a řekl bych, že přehazovačka, kliky, přesmykač, brzdy, dualy jsou jako nové :-)

            0 0
            • Tomcat  

              Píšu …Ano při stejné zátěži vydrží míň než stejný ročník XT…

              A ty napíšeš …Mám XTR tak čtyři/pět let, má to nějaký ten tisíc za sebou… takže XT které si jezdil současne a koupil taky před 4–5 lety odečlo při stejném nájezdu dřív ? Hmmm

              Zbožnuju tyhle x let staré komponentové vykopávky , které mají natočeno na měsíc a zpeť. Z tvé spokojenosti ale Shimano živo nebude :-D

              0 0
              • přišlapávač  

                nevím, jaký máš problém :-) Mě osobně se XTR model roku 2003 líbí z posledních sad Shimana uplně nejvíc a nepřoijde mi to jako vykopávka, jenom za ty kliky by si lidi jeste porad nechali ruce rezat.

                XT pri stejnem najezdu- alespoň kliky vypadají o dost hůř, nemluvě o přehazovačce, která nevydržela vůbec.

                0 0
                • tonik666  

                  Já teda nevím jak jezdíte, ale po pěti podle mě bude výsledek stejný pro XT i XTR, klikám nic není a převodníky jsou dávno v háji. Mám XT kliky, dostaly hodně zásahů a po pěti letech furt jedou. Převodníky jsou samo už jiné.

                  0 0
          • Vilém  

            Tak pokud to beres jako celek, tak mam jinou zkusenost.

            0 0
      • kubad  

        Me dlouhodobe zkusenost tvrdi ze XTr vydrzi vic. Ale s ohledem na to o kolik je drazsi se nevyplati.

        0 0
        • Ruprt2  

          a co ta kazeta mnohokrát jsem slyšel že vydrží max stovky kilometrů.

          na MTBS při porovnání KCNC a XTR ji odrovnali za 700 nebo podobné číslo.

          0 0
          • miki  

            xtr kazeta mi vydržela 9000 km.

            0 0
          • kubad  

            Muj najezd na XTR kazete je prumerne cca 12000km. XTR vozim od roku 2001 na vsech kolech. XT mam overeno taky. Vydrzi me o neco min.

            0 0
            • Ruprt2  

              Tak jsou ti recenzenti šašci. Díky kluci.

              0 0
              • Vilém  

                Ale oni tam odrovnali KCNC, coz je vcelku logicke, ma duralove pastorky.

                0 0
                • Ruprt2  

                  kcnc odrovnali a o XTR prohlásili, že zvládne ještě tak stovku a je taky v pekle.

                  náklady jenom za kazety se podle nich pohybovali okolo 20tisíc za rok

                  0 0
                  • o5majkl  

                    to byla hodně vtipná recenze…

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      no tak jestli je zájem :-)

                      podle nich je XTR za 25K kč za rok KCNC 62375kč

                      viz mtbs

                      0 0
                      • o5majkl  

                        Já jsem právě ten jejich test četl a dost mě pobavil… XTR kazeta mi vydržela jeden rok, cca 4 tisíce km, ale bylo to jen mojí blbostí, ptz sem pozdě vyměnil řetěz a jeden pastorek mi přeskakoval, jinak by eště jeden řetěz zvládla. Nevim co na tom dělali, ale jestli to prasili co to šlo, tak možná dejme tomu, ale každej se snaží kolo aspoň trochu šetřit, takže ten test nepovažuju za nějak zvláště směrodatnej…

                        0 0
            • Pumsc  

              tak proč nevozit xt?za cenu xtr mám 2× xt,cca 20 000,…

              0 0
              • miki  

                A co to otočit ?.Proč nevozit XTR kazetu za cenu XT kazety??.:-))

                0 0
                • jIrI___  

                  To bych bral. Ale nejen kazetu, rovnou i řazení :-D

                  0 0
                • Pumsc  

                  njn,za louží:),to pak ano…,fakt se nechá koupit kolem litru?

                  0 0
                  • tonik666  

                    Jako kde? V USA jsou komponenty za standardní maloobchodní ceny, ne za OEM ceny jako na kupkole.

                    0 0
            • Jenda  

              musim rict ze obcas fakt nekterejm lidem zavidim kolik jim nektery komponenty vydrzej:-( u me to momentalne vypada ze na C9 nenajedu ani 4kkm, kazeta (pravda SLX) kdyz se dozije 5 tis tak bude rada, malej prevodnik na XT klikach mi zacina mirne lepit retez po 2000km, NN jsem sjel za cca 1000 km, vydrz brzdovejch desticek uz radsi ani nesleduju ale pres 1000 to rozhodne nebude.

              Jeste ze kolo co mam na dojizdeni do prace ma letos 3 kkm a zda se ze spotreba komponentu je nulova:-)

              0 0
              • kubad  

                Zalezi kde jezdis ze :-)

                0 0
              • Chiron  

                No nevím, ale mě přijde 4kkm na jeden řetěz poměrně luxusní nájezd. 5k na kazetu už je teda trochu míň, ale podle mě kdyby se častěj střídaly řetězy nebo se na ní dojížděly nějaké shimana a ne tvrdá C9, tak na ní půjde najet minimálně jednou tolik. Pláště a destičky sou taky prostě o stylu jízdy a o podmínkách. 1000km na desky mi nepřijde zas tak nenormální.

                0 0
              • duk  

                :-O 4kkm na řetěz ti přijde málo? Já jsem byl na jaře s C9 na 132,9mm po 1600km, od tý doby vozím shimano, který sice vydrží jenom kolem 800km, ale zase je za třetinovou cenu.

                0 0
                • Jenda  

                  no jo jenze ja tocim 2 C9 dokola takze je dojezdim do absolutni smrti i s kazetou a prostrednim a malym prevodnikem. Nicmene ted jsem ten retez kontroloval a vypada to ze 4 nedam ani nahodou. Spis mi jde o to ze takovej Roud na zadnim continentalu najezdi 5kkm, desticky nesjede snad ani jedny za sezonu atd.

                  0 0
                  • kubad  

                    sorry ale je rozdíl XC na rovinách Hradec, Břeclav kde na brzdu šáhneš občas, sjezdy se dají proletět bez brzdění, a terén je většinou bez kamení a písčitý, totéž je u nás nájezd na destičky je obrovský,

                    0 0
                    • duk  

                      Přesně, letos jsem třeba jezdil hodně v kopcích a bylo hodně bahenních závodů, takže jsem sjel už dvoje destičky. Přitom jsou lidi co najedou o něco víc, ale destičky jim vydrží klidně dva roky.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        jj, já za 2000 závodních km sjel 2× vpředu a 3× vzadu…

                        0 0
                        • Tomahomo  

                          A proto nejsi na bedně! ;o)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            to byl přesně ten případ u 8 závodů z 21 ve kterých jsem letos nebyl na bedně :)

                            0 0
                            • Lada,s  

                              Hezké :-)

                              0 0
                            • Tomahomo  

                              Tak vidíš! Kdybys ušetřil dvoje destičky, a srabácky nebrzdil, mohls být na bedně i v nich! ;o) Si dělám legraci! :o)

                              0 0
                    • Jenda  

                      ale jo ja to chapu, spis mi jde o to ze kdyz pak se nekdo rozplyva nad zivotnosti nejakyho komponentu a jinej rekne ze to nevydrzi ani prd tak bez udani toho kde dotycnej jezdi je to irelevantni udaj

                      0 0
                      • kubad  

                        u plaštu a destiček asi jo -)

                        u ostatních komponentu to zase až tak rozdílné nebude

                        0 0
                        • Jenda  

                          No je fakt ze na pohon ma vic vliv jidni styl. Celkem by me zajimalo jestli treba opotrebeni prehazky bude vetsi pri jizde na fulu v tezkym terenu kdy retez lita jak splasenej nebo to bude ± stejny s jezdenim na pevnaku po normalnejsich cestach. Zajimavej namet byl taky ve vlakne o testu fulu ve Velu – jakej ma velkej pedal kick vliv na zivotnost retezu.

                          0 0
                          • Daf  

                            Přehazovačka se nejvíc opotřebovává při jízdě v bahně. Stejně jako všechny ostatní komponenty ;) HT, nebo full na to nemá vliv.

                            0 0
                            • Jenda  

                              ty jo kralupy se vraci na BF?:-) no v bahne se sice opotrebovavaj kladky ale ze by vznikal nejakej vyraznejsi vakl bych nerekl. Posledni dobou jsem temer v bahne nejezdil a XT saltr ma po 2kkm vakl jak prase coz sice na funkci nema vliv ale i tak me to trochu prekvapilo.

                              0 0
                              • Nimrod  

                                jaký model toho xt?

                                0 0
                                • Jenda  

                                  je to shadow, presny oznaceni nevim ale rocnikove bud 09 nebo 08

                                  0 0
                                  • Nimrod  

                                    nepřekvapila :-) mám klasiku starou, tuším 75×. kupoval jsem ji jetou, sám ji jezdím tři roky i ve sněhu a v bahně a furt dobrý :-) ale moc toho nenajedu, to je fakt

                                    0 0
                              • MlokCZ  

                                Nejezdím téměř vůbec v extrémních podmínkách (hodně bahna, apod.) A nemám na fullech žádný problém s výdrží přehazek (třeba na starším Stereo ta X0 je pořád skoro jako nová po cca 7tis. km a to se mi jednou podařilo o nějaký klacek či co trošku namotat do nestandardní pozice, ale šla bez újmy vrátit).

                                Takže myslím, že full tomu vadit nebude.

                                0 0
                                • Tomínos  

                                  Osobně přemýšlím, jestli na fullech víc netrpí třeba řetěz, pedalkick a tak?

                                  0 0
                              • Daf  

                                XTčko má vakl už z výroby. Akorát většina lidí to u nové přehazky hned nezkoumá :) Moje skoro 10 let stará XTR přehazka funguje pořád a v podstatě bez vůle.

                                0 0
                    • Richi  

                      To asi jo. Sice jsou dobré rady tolik nebrzdit, ale když se vyškrábeš někam na slušný kopec a dolu jedeš po sjezdovce, občas to na ty brzdy šáhnout chce.

                      0 0
                      • kubad  

                        kdo brzdí prohrává :-)

                        0 0
                        • Tomínos  

                          Není to občas, kdo brzdí přežívá?

                          0 0
                          • Tomahomo  

                            Kefalín, tyhle starosti můžete pustit z hlavy. Lidí je na světě jako sraček… :o)

                            0 0
                          • kubad  

                            Nevim a nepsal nic o tom ze se nema brzdit. Jen sem psal ze je rozdil jezdit v Beskydech a okolo Hradce :-)

                            0 0
        • Tomcat  

          Hele a není to tím že vozíte

          • jednak staré komponenty které výrobce ješťe tolik „nešidil“

          tedy jak je objektivní když někdo básní o 5let starém XTR

          • a tím že vnitřně to hrozně šetříte protože výměna by pro Vásbyla darda?

          Prostě se to šetříte a bojíte se tomu dát kouř.

          0 0
          • přišlapávač  

            ty jsi fakt mimo, jestli teda porovnáváš drhnutí hubou o zem a kolo lítající mezi stromy nebo brouseni kamenu prehazovackou při megaprisnedrsnym freeridu/ donwhillu apod a XC tak pak je ta „výdrž“ asi stejná.

            0 0
          • kubad  

            Nevim no 20 zavodu za sezonu a cca 8–9 t.km rocne kdyz sem zavodil s vahou 90kg myslim dala matrosi dost pohulit. U novejsich rocniku nevim. Na 960 kazete je cca 6t. A na 970 na jinem kole 5t. a zatim drzi.

            Jinak ale souhlas stare XTR 950 byl vetsi drzak nez nove sady. Postupne sem krome kazety a smyku presel na X.0

            0 0
          • miki  

            Peníze si do hrobu nevezmu a není pro mě problém jednou za 5 let koupit kazetu Xtr s tím že jí koupím mimo území české kotliny za menší peníz.Ale každej na to máme jinej pohled A já Ti ten Tvůj neberu.

            0 0
      • JSt  

        tim pro sebe omlouvas, ze mas „jen“ xt? ;-) protoze to vubec neni pravda, co pises. to plati na nejake ultralajt komponenty, ale to erko rozhodne neni ;-).

        0 0
        • Tomcat  

          Ne já vsadil na X-0

          0 0
          • kubad  

            No ale my se bavime o XTR a ne o tom ze XO kazeta vydrzi min nez XT to tu vetsina lidi vi :)

            0 0
            • Tomcat  

              jj to vim ale ja radši ten „americký kvalitní produkt“ made in China :o)

              0 0
            • radek.g7  

              Ja mel XTR retez a po 800km byl vytahanej, jako krava. Zatimco XT mi vydrzelo 3× tolik.

              0 0
              • miki  

                Xtr řetěz je stejnej jako Xt jen má jinou povrchovou úpravu .

                0 0
              • adco  

                Ja mám inú skúsenosť, výdrž okolo 2000km a pritom tohtoročné maratóny teda suché neboli. Mením pri 132,9mm aby mi nová reťaz nestrielala.

                0 0
              • Pumsc  

                zkus campu c9;-)

                0 0
                • Trog  

                  C9 muže zkusit na novou kazetu od shimana,jinak bude střílet řetěz když už na ní má najeto kdo ví kolik.

                  Ja nasadil c9 na cca 500–1000km jetou kazetu XT(nevim nechci kecat) a střilel hodně.Mezery mezi čepy řetězu sou kratší a časem se řetěz vytahne cca na délku nového shimana a je to ok,a hlavně ještě dlouho vydrží.Příště koupim stejně jako teĎ a to kazeta XT+řetěz c9

                  0 0
      • CraObs  

        v praxi to znamená že radenie, šalter, prešmýkač XT vydrží 12r a XTR len 10r.. takže áno XTR vydrží menej ale životnosť tých komponentov je aj tak za hranicou zastarania..

        ak nato máš prachy a chceš ho, kúp kludne XTR, do ďalšieho upgradu (ktorý je z pravidla cca do 5–6r) vydrží bez problémov..

        0 0
      • Bulda  

        tak zrovna treba prehazka XTR rocnik 02 je vyhlasenej a asi zatim neprekonanej „drzak“

        0 0
        • kubad  

          tak tak, mám 950 řadu na Nineru a max spokojenost, lepší než nová 970 na Merlinu :-)

          0 0
        • Jenda  

          no aspon vidis jak se panove u Sh poucili a uz takovou chybu neopakuji :-)

          0 0
          • scret  

            presne tak, cim novejsi shimano, tim vetsi shitka!

            stare XTR jak nove, stare XT lepsi jak nove:))

            0 0
            • McBlacky  

              nemáš pravdu, nove XT kliky jsou lepší než predchozí model

              0 0
    • o5majkl  

      XTR jezdim tři roky v plně závodním nasazení. V první řadě přesmykač je žvejkačka, radši XT nebo Sram. Kazeta nevydrží málo, ale XT vydrží víc. Řetěz to je podle mě zbytečná investice-jezdím XT, ale na téma řetěz je na fóru napsáno víc než hodně. Řadící páčky Rapidfire měly už po jedný sezoně vakl, ale na chodu a přesnosti řazení to znát nebylo. Šaltr naprosto v pohodě, kliky taky a kola taky neskutečně drželi, akorát měly trochu problém s ořechem, ale to měli XT taky a řešilo se to výměnou při reklamaci.

      Co se týče sady jako celku, tak XTR naprosto super-nic jinýho bych snad ani nechtěl-chodí naprosto luxusně. XT je na tom vcelku podobně, ale umí odřazovat jen o jednu polohu, XTR umí o dvě a používám to často. Sram mě osobně nesedí, ale nikdy sem ho nejezdil, takže ho nebudu zatracovat… Jezdíval jsem řazení deore a deore LX, přechod na XTR byl jako dar od boha… :)

      0 0
      • vikicek  

        to je divný, moje LX řazení umí odřadit tuším o 3 polohy a XT rozhodně taky

        0 0
        • JakeF  

          XT, starší deore i SLX odřazujou jen o stupeň. Nahoru tuším umí všechny tři o 3, takže asi myslíš to řazení na druhou stranu :).

          0 0
          • o5majkl  

            eště je otázka jestli nejezdí inverz :) ale to snad každej pochopil, že inverz stojí za ho*no… :)

            0 0
            • miki  

              každej ne ,mám ho a jsem spokojen,a že Tobě nesedl neznamená že nesedí někomu jinému.

              0 0
              • o5majkl  

                byl tam ten smajlík, ale inverz je prostě náchylnější na nečistoty v bovdenu a klasika prostě chodí líp, inverzní chod jako takovej mi nikdy nevadil, to je jenom o zvyku…

                0 0
                • miki  

                  mám inverz a řazení v Nokonu a vše maká jak má.:-))

                  0 0
                  • o5majkl  

                    jo to je pak jiná… já pořád řikam, že Nokon a Aligator je nejlepší věc, kterou si můžeš dát na kolo… :)

                    0 0
                    • miki  

                      ale máš pravdu že v klasickém bowdenu to dělá problémy.

                      0 0
                      • přišlapávač  

                        a co když je ten bowden v celku? :-)

                        0 0
                        • miki  

                          to nevím ale pak to bude stejný jako nokon.Nemám odzkoušeno.

                          0 0
            • JSt  

              nemel jsem teda jinaci inverzni saltr nez 960, ale taky jsem nemel lepsi radidlo nez 960 v kombinaci s dualama stejne rady. ;-)

              0 0
              • Gorgov  

                urcite se jednou dockas :)

                0 0
                • JSt  

                  diky za povzbuzeni ;-)

                  0 0
                  • mastihuba  

                    stačí říct, ti to na pět minut pujčím :)

                    0 0
          • vikicek  

            tak já vám nevim, měl jsem dycky zafixovaný, že odřadit=řadit na lehčí :) .. inverz nemám

            0 0
            • JakeF  

              odřadit=povolit lanko jsem to vždycky bral já

              0 0
            • Pumsc  

              možná v autě;-),akorát s P:)

              0 0
        • o5majkl  

          jako směrem dolu, ne nahoru…

          0 0
        • Bulda  

          pleteš si řazení „nahoru“ (lanko se „utahuje“) a odřazování (lanko se povoluje) a i tam umí XTR tušim o polohu víc, než XT

          0 0
        • Bulda  

          pleteš si řazení „nahoru“ (lanko se „utahuje“) a odřazování (lanko se povoluje) a i tam umí XTR tušim o polohu víc, než XT

          0 0
        • Bulda  

          pleteš si řazení „nahoru“ (lanko se „utahuje“) a odřazování (lanko se povoluje) a i tam umí XTR tušim o polohu víc, než XT

          0 0
          • Ruprt2  

            asi máš pravdu, když to samé píšou už tři lidi :-)

            0 0
            • Bulda  

              no já ti nevim, seš si jistej že to jsou tři lidi? neni to třikrát jeden stejnej? podle nicku bych soudil, že jo :)

              0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Ze současnýho XTR bych určitě vyzdvihnul řadící páčky,přehazku,kli­ky a pedály.

      0 0
      • jonti  

        Ty už máš současné XTR řady 980?

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          neee ;-) to ještě nepovažuji za současné.. :-))

          0 0
    • jURis_1  

      Já mám na to názor takový. Jsou to komponenty, které mají odvést svojí funkčnost perfektně, ale záleží jak jim dáváš zabrat.

      Profi jezdci kteří na nejvyšších sadách jezdí jsou schopni je odepsat dejme tomu za 5 závodů, v tomto případě dostávají komponenty maximálně zabrat, ať už to jsou nepříznivé podmínky (počasí, zacházení atd.) nebo jenom čistě maximální záběr.

      Na druhou stranu takový hobby jezdec co si tyto sady pořídí tak u něho sada vydrží normální provozní hodnoty (př. 3 roky) většinou komponenty nedostávají takový jednorázový zápřah, ale jsou rovnoměrně opotřebovávány po celou dobu své funkčnosti. Další fakt je to, že tyto sady jsou dnes už drahá gramařina, která musí vydržet.

      0 0
    • Trog  

      Řek bych že že nejlepší zaplatit si 200 kč za Test fest 2011 a vyzkoušet sram i shimano(ruzné řády,různé kola) a pokaždě když kolo budete vracet mechanikovi,tak se ho zeptat jen tak z hecu co si o tom myslí(o výdrží různejch ozubení).

      Jsou všeci velice ochotní(aspoň ze začátku akce).Kol se dá otestovat cca 8–12,žaleží na vás..

      0 0
    • Hnoj  

      Kup si X.0 a nemusíš řešit XTR :-D

      0 0
    • Blade  

      Není to odpověď přímo pro tebe, ale napíši ji sem:

      Fakt se musím smát, když čtu jak některým vydrží řetěz několik málo stovek kilometrů, kazetu odrovnají po 5tis, náklady 20tis (LOL)za kazety na sezonu…

      Já mám LX převodníky, LX kazetu a 4 kusy XT řetězů se spojkou. Řetězy střídám po zhruba 500–1000 kilometrech. Takto mám ke dnešku najeto 16 071 kilometrů a další 4 tisíce to ještě zvládne. Momentálně nemám žádné problémy se střílením řetězu apod. Pouze by bylo potřeba vyměnit kladky u přehazovačky, to si ale říkám už rok a zatím to je taky celkem v klidu:) A musím říct, že kolo nijak nešetřím, má za sebou přes 40 závodů, letos navíc v ukrutných sračkách, pouze se snažím přehnaně nekřížit řetěz.

      Tak ať si to každej přebere jak chce:) Na druhou stranu dělat to každej jak já, tak výrobci a prodejci nebudou mít co do huby :)

      0 0
      • jonti  

        +1

        0 0
      • scret  

        ja driv najel na retez shimano klidne 3tkm, kazeta klidne 10tkm a porad v poho, ted normalne jezdim kolem 2tkm, posledni mi ale na reignu odesel maximalne tak po 600km:( udrzba, jizdni styl i povetrnostni podminky uplne stejny. Jsem asi narazil na nejakej horsi kus bo co…

        0 0
      • Trog  

        Blade:

        Taky jsem to tak začal dělat,kazetu mám XT,měl jsem řetěz hg-93,53 a C9,postupně je furt měním podle jejich délky vytáhnutí a myslím že tak ozubení celkově šetřím.Ujeto 12 závodu + trénig,kolik km jsem ujel nevím tachometr nebyl.

        Nakonec mě zbyla ztěch tři řetězů C9-ka,má to ale za pár,ty další 2 shimano dojíždím ještě na zimákovi,dokud to pujde.

        Kazetu mám XT

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce