Ahoj,
chtěl jsem se zeptat. Kolik jezdíte max % stoupání? Dnes jsem jel 22–24% stoupání… A myslel jsem že umřu… uff MYslím si, že už celkem jezdím ale tohle byl brutus…
To je asi normá ne?
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat. Kolik jezdíte max % stoupání? Dnes jsem jel 22–24% stoupání… A myslel jsem že umřu… uff MYslím si, že už celkem jezdím ale tohle byl brutus…
To je asi normá ne?
To bylo na silničce?
Nene na biku, ale po asfaltu…
Tady v tom videu jsou místy hezky vidět detaily toho výjezdu
Dobré jak v komentech radí chodit raději dolů pěšky než to sjíždět na kole.
„The way is not dangerous uphill but downhill you really have to be alert. Very important is that you have enough air pressure because the tire tends to move on the rim and then suddenly the air is gone! This can be crucial on the step part – so better go by feet…“
Je to vůbec možné?
EDIT: úsek v 2:10 je smrtící. :-D
Sjíždět asi leda takhle: http://www.youtube.com/watch…
Tak pokud je na kole vše v pořádku, tak by se nic takového stávat nemělo. Takový sjezd směrem dolů nepůjde pustit a při pomalém sjíždění není tlak na protočení pláště tak velký jako při velmi ostrém brždění z velké rychlosti. I když zase to pojedeš pomalu poměrně dlouho.
A nedokážu si moc dobře představit jak by třeba těsně dnešní TLR pláště se např. na UST ráfku protáčely.
Ten kopec jsem ale zatím nejel ani dolu ani nahoru. Za mokra to určitě může být dobrý mazec i dolu.
Za sucha bych to neviděl až tak extrémně. Tady to dává dolu i po zadním
Ty nejprudší pasáže mají těch 45% a to už je opravdu mazec i na takovém tvrdém povrchu.
Já vím, že bych to nahoru nedal. Jel jsem kdysi v Chorvatsku asi 200m dlouhý úseky, kde bylo v rozmezí 30–35% a to bylo asi tak moje maximum a na těch 200m jsem stejně už málem chcípnul.
Při 45% to už nebude lehké ani technicky.
taky záleží jestli na asfaltu nebo v terénu… mě osobně se v terénu do prudkých kopců hooodně blbě šlape, špatně se drží směr, ustřeluje to do stran, zadek hrabe, staví se to na zadní, a navíc to po špatném povrchu ještě mnohem hůř jede… kopec který vyjedu po asfaltu v pohodě vyjedu v terénu s jazykem na zemi… a nebo taky nevyjedu.
To bylo na asfaltu…
Jaká to byla vzdálenost a kolik výškových metrů? Já abych si vůbec udělal obrázek jaké jsou to nášupy.
to bylo 119 nastoupanejch metrů za 0,96 km
To je ale 12% stoupání, pokud jsem to spočítal správně :). Ale i těch 12% stačí, pokud je délka kopce přes 10 km ;)
což není (asfalt) asi nikde v Evropě :-)
No, např. taková Grossglockner str. rovinka zrovna není… Na Lysou to sice 10 km nemá, ale i tak je snažší jet zpět než tam… ;-)
takmer :)
apropo, bude znovu aj na Giro :)
To je asi pravda, Großglockner má jen 10% – 1.283m/12,9 km
ted si vzpominan na stoupani se Sildenu k ledovcum Rettenbach a Tiefenbachgletscher. prumer 11%, ale je tam mezisjezd. bez nej to bude tech 12%.. http://www.soelden.com/…e/index.html
Aha no já jsem především Koukal na % na Garminu. Takže to ukazuje blbe… Čísla nejsou můj obor…:-) ale je to mozné jelikoz pak uz jsem na ten displej nevidel…:-)
Přetáhni si data do SportTrack a tam vše krásně uvidíš. Tepy, převýšení, délku …
Já mám Garmin 305 , ale nikde jsem tu přímo na hodinkách žádná % stoupání nenašel :-( .
Díky já mám 705 tam to je a plivalo to stejna% i včera…
U nás se jezdí jeden závod. Je dlouhý 200m, a převýšení je 48m. nevíte jaké je to převíšení?
Víme, to je převýšení 48m :-)
v procentech?
Ale on chtěl převíšení… :-)
jak píše mlok převýšení 48m a stoupání 24% :)
A pokud jsi chtěl vědět sklon, tak to je 24–25%. Ten rozptyl proto, že to je 24% pokud je těch 200m měřeno vodorovně. A 25% je to pokud je to skutečná vzdálenost měřená po té trase.
U malých sklonů pod 20% je tenhle rozdíl ještě skoro zanedbatelný, u větších sklonů je to třeba už řešit.
48/200*100
byla to tam docela sranda. vyjelo to jenom tušim 7 závodníků, a většina nevycvakla, prostě padli na stranu. pokud by někoho zajímali fotky http://www.cykloman.cz/…
nevim, musel bych si to spocist :-)
Víte co? Až budete v Jižních Čechách, zkuste si vyjet Kleť po zelený…
Asi vím kterou myslíš, dneska jsem okolo projížděl :) Ale jen po žlutý. A předtím kluka od Jankova.
Kluk si dej od Mříče po zelený :-)) hlavně ten konec je infarktovej, ale vyjet se to dá.
a ty jsi to vyjel?
No, ja muzu treba hrde rict, ze uz jsem vyjel i zelenou,az na posl 5 metru a modrou celou, ale asi jenom dvakrat nebo trikrat, vickrat sem stavel nez kolikrat jsem to dal v kuse:-)
Jo. Jednou jsem to vyjel až po těch posledních 5m a podruhé jsem chvíli tlačil, ale na těch posledních 5m jsem to pořádně rozpálil a skoro vyjel jsem je (jenom až nahoře na silnici jsem si musel šlápnout na zem). Samozřejmě, že z vyšším zvihem už by to asi moc nešlo no…
Zároveň tímto chci poděkovat firmě Schwalbe za ty nejlepší pláště na světě:)
Hmm to jsi jediném… Za dva mesice prorazenej plast… Jend popul roce a Druhej dnes po tydnu…:-( asi zkusím jinej…:-(
Řeč je o Nobby Nicu…
Ja myslím racing ralph evo… Co jiného mi doporučíte?
„Jiného“ by se dalo doporučit hodně… S „lepšího“ už to bude problém :). Čemu říkáš proraženej plášť? Jakože řízlej nebo normálně propíchnutej?
No min sezonu jsem to odjel na v pohodě. Ale min týden jsem ho propíchnul 1cm díra. Tak jsem koupil tyhle nový a včera zase 0,5cm díra… O kámen asi… Ale to je hold smůla… Takže jen se rozhoduju co dnes objednat… Ale podlepil jsem to a ujel v terénu ještě 30..
0,5cm stačí podlepit a plášť pak jezdit normálně dál ;-). Taky tam mám takhle jednu a jezdím ho dál bez duše. Ta nižší odolnost je holt daň za nízkou váhu.
No podlepil jsem to normálníma zaplatama na duše… A trochu to uz leze ven… No jo no ta váha…:-) takže jinou značku nedoporučuje? A co kdybych to dál na předek??
Podlep to kusem z boku starýho pláště, nebo „hřebíkem“ na auto. Obyč. flek nestačí.
Já tam lepím nějaký záplaty na tubeless od Ferdus, jsou o maličko tužší, ale zase ne nějak o moc. Jinak to řeší něco ještě pevnějšího, vystřiženej kousek duše nebo někdo dokonce lepí kus boku pláště, ale to mi přijde na 0,5cm přehnaný. Tam by podle mě měla stačit i ta normální záplata, když se pořádně očistí plášť před nalepením a dá se tam dost lepidla. Jinak značky se doporučit daj, tady na fóru toho bude plná historie, ale co se týče odolnosti, tak ta jde zvyšovat akorát za cenu vyšší váhy pláště.
No a co kdyz ten děravej dam na předek??
O něco menší zatížení, ale zase větší riziko následků, když to s tou záplatou uděláš blbě a vyfoukne se to. Jinak Ralph bych dopředu nedával ani kvůli jeho vzorku, vepředu je lepší Ron.
Jak to? Co je na něm špatného? Takže mít dva jiné pláště? hmmm
furt lepsi schwalbe nez sup :D bo na nem se sere vsechno :D
Co máš za zkušenosti? Co se sere?
jak u ktereho – ramy, kdysi kola, lak, tedka brzdy… furt neco :D
Ty jo já mám loňskou 920 a zatím vše ok…
to prijde neboj :D
hmmm dík… máme doma ještě jednu 920 asi 4–5let starou… A také bez problému…
To je trápení – jinak ta modrá za nádražím v krumlově pod granátníkem je taky krutá – kus jsem jel ale tu druhou půlku to jsem vzdal :-))
Koukám, že bydlíš poblíž, kterej kopec máš na mysli? Jinak takový stoupání se dá i v terénu :).
Já si koupil novej tachec Blackburn Atom 5 a zatím mi nejvíc ukazoval 36% (pro Brňáky:třeba na modré z Podlesí na Babí lom). Ovšem jestli se mu dá věřit uvidím zítra, kdy jedem s klukama, tak to porovnáme. Na rovince teda ukazuje nulu, ale někdy mám pocit, že tam ty čísla střílí podle nálady :-)
mám to nějak že dlouhodobě jde jet tak 20%, kratší úseky 25 a jenom výjezdy 30, ale to už se chce i trochu rozjet.
Jezdí někdo v Šáreckém údolí a dokázal by odhadnout, jaký tam je stoupání? Já tam kdysi jel, ale na jeden tah jsem to nedal. Každopádně mě v kopci jeden štramák předjel a ten to najednou dal.
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/…
Myslím tu cestu od A17 k ulici Krohova.
Z těch pražskejch Pod Havránkou taky výživný, převýšení cca 70m po panelce, dá se to vyjet samozřejmě ale vždy toho mám plný brejle:D Sklon tam kolísá údajně podle Garmina do 17–18%
Tenhle kopec je součástí mého oblíbeného „tréninkového“ okruhu. Jezdím ho ale dolů a nahoru jedu protilehlý kopec do Lysolají. Ten je malinko větší (stoupání 83m), kdežto dolů (což je ten kopec, na který se ptáte) klesám 72 m. Délka obou je víceméně stejná, cca 500 m, takže převýšení vychází okolo 14–15%.