• mafyk

    Zdravím,

    nedávno jsem narazil na Radon Stage 7.0 Team 2009

    Chci se zeptat, jestli se tomu kolu za uvedenou cenu dá něco vytknout, případně jestli existuje lepší alternativa. Team verze je o 100 euro levnější, než black anodized, nevím jestli to je chyba, každopádně se mi líbí verze obě.

    Zatím jsem jezdil na nic moc HT (Kellys Magic, tuším 2005, V brzdy). Najezdím toho dost málo (málo času, jiné sporty..), ale nedávno jsem si udělal pár výletů do alp a chtělo by to minimálně kotoučové brzdy, mám tam při sjezdech trochu strach, že mi praskne plášť od rozžhavených ráfků.  Jenže změna na kotoučovky by znamenala výměnu vidlice, kol a vlastní brzdy a proto začínám uvažovat spíš o novém kole. No a když nové, tak proč ne rovnou full, prokousal jsem se několika tématy ve fóru a postupně dospěl k tomu, že ideální by byl asi Ÿdvih kolem 125mm, i když původně jsem se díval hlavně na 100 mm zdvih (Radon QLT race).

    Preferuji značky Canyon, Cube, Radon, Ghost, ale nebráním se ani dalším alternativám. Ideální by byl asi Canyon, ale připadá mi při stejném osazení o dost dražší než Radon.

    0 0
    • mr.antik  

      Myslim že až na ten šilenej představec je to supr kolo, co se týká výdrže zadní stavby a případných problémů, tak snad se ozvou ti co ho jezdí…

      0 0
    • Marccoo  

      Odkuď jsi?Nejlepší to je ale odzkoušet,já osobně bych do vyššího zdvihu se moc nehnal,když už tak nějaký endurko,ale jako druhý kolo.Mám Qlt race a zadní zdvih využívám na plný rozsah,proto třeba větší zdvih nechci.Zadní stavba bez problémů,stage jí ma stejnou jako race.Jinak výbavou perfektní kolo.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jak souvisí to, že využíváš celý zdvih s tím, že větší zdvih nechceš? Přeci pokud nemáš nějak moc špatně vybraný full pro daný styl jízdy, tak snad celý zdvih budeš využívat vždy nezávisle na tom jak je velký.

        0 0
        • Marccoo  

          myšleno,že to je na mě až,až.Původně jsem chtěl HT,ale pak jsem si řekl že zkusím 100/100,je to dobrý,ale fakt víc už ne.Ale to je můj názor,někdo by na 100 nelezl.Jel jsem třeba na treku a tomu se moc v plným rozsahu nechtělo makat,třeba blbě nafoukáno.

          0 0
      • mafyk  

        Jsem z Telče, ale pracuji v Mnichově, takže se občas dostanu do těch Alp. Prvně jsem také uvažoval o QLT race, ale na fóru téměř všichni doporučují zdvih alespoň 120 mm. Možná MlokCZ by se k tomu mohl vyjádřit, ten má zkušenost s různými zdvihy na Cube fullech, které by měli být projevem Radonům dost podobné.

        Teď jsem zjistil, že i Canyon má poměrně zajímavé slevy:

        Nerve XC 6.0

        Nerve AM 6.0

        Nerve MR 7.0

        0 0
        • MlokCZ  

          K tomu není moc co psát, to si každý musí ujasnit sám, jaký zdvih chce. Pokud to nemá být na závody, tak bych o 100mm fullu ani nezauvažoval a to o žádném.

          Ale záleží na prioritách a jakým stylem a co jezdíš. Při pohodové jízdě bez nástupů ze sedla jede třeba Stereo skoro stejně jako AMS Pro (pro mě v tom není žádný znatelný rozdíl, obě ty kola ale máme doma s ± stejnou váhou, tedy Stereo výrazně lépe osazené a u AMS Pro starší rám, který byl těžší než současný, takže není tam v tom porovnání ten vliv váhy, který trošku bude, ale ne zase moc výrazný) a možná o chloupek lépe nebo minimálně stejně co AMS 125tka. Takže jak to jede na pohodové ježdění, tak o samotný zdvih do těch cca 140mm ani moc nejde. Při chrcení a zvlášť při jízdě ze sedla se ten rozdíl jak ty kola jedou projeví více.

          Největší rozdíly budou v geometrii, která je u těch vyšších zdvihů více směrována k pohodé jízdě a není na chrcení. Se 140mm vidlicí prostě nelze udělat chrtí posed (tak teoreticky by to šlo, ale ve sjezdech by to bylo příšerné ve chvíli, kdy by vidlice šla více do zdvihu).

          Rozdíly v pohodlí (tam i v lehčím terénu) a chování v náročnějším terénu jsou přitom velké.

          Když jsem kdysi chvíli jezdil AMS 125tku i AMS Pro současně, tak jsem na AMS Pro v podstatě nevlez a když náhodou jo (třeba když bylo bahno a plánováno více asfaltu, tak aby to lépe jelo) a pak se neplánovaně nakonec jelo trošku více terénu, tak jsem hrozně nadával, proč sem nejel na AMS 125tce.

          0 0
          • mafyk  

            Díky za zhodnocení, ujasnit si jaký zdvih chci je docela problém, protože jsem na fullu nikdy nejel. Závodní ambice určitě nemám, jezdím většinou lehčí terén, lesní cesty, ale láká mě i těžší terén. Nedávno jsem poprvé na vlastní oči viděl jízdy na sjezdových speciálech – nahoru na vleku a dolů přes překážky, nejvyšší asi 6m vysoká, ale na to bych už asi neměl, přece jen mám už trochu pud sebezáchovy :)

            Co nějaké alternativy, nevynechal jsem něco s podobným poměrem výkon/cena?

            0 0
      • mr.antik  

        130mm do alp udělá velkou radost, s propedálem to pofrčí, snižovací vidle je taky ideální.

        Větší zlo nadělaj široký pláště, ale to už je každýho věc.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.