• rf

    Omlouvám se, že to tady zase vytahuju, ale plánuju do budoucna nová kola. Jezdím full CD-Rush, čili XC, mám však při své výšce 193 cm +/- 90 kg. Potřeboval bych pevné ale zároveň lehké ráfky, řekněme ve vyšší střední kategorii. Plus by bylo, kdyby šly použít na UST pláště (není ale podmínkou). To by mohli splňovat ráfky od DT, ale nejsem si jist které přesně. Poradíte?

    0 0
    • Neil100  

      Čau, asi myslíš 4.2 od DT, mám 75kg a vozím je, spokojenost, ale s tvýma kilama nevím co to bude dělat. Nadruhou stranu, mají 400g, takže žadný NoTubes s 240g to není. Takže bych neměl moc strach…

      N.

      0 0
      • roud  

        Co by dělali ? nic mám je taky (vážim prakticky stejně ±90kg) a sou naprosto v pohodě…

        0 0
        • rf  

          A tyhle 4.2 DT se dají použít i na UST?

          0 0
          • Evilcleaner  

            jedině předělat pomocí nějakého kitu jako no tubes

            0 0
          • MlokCZ  

            Samostatný UST ráfek na trhu je v podstatě jediný a to Mavic 819. 4.2d je normální dušový ráfek jako každý jiný, takže bez duší lze použít pouze s bezdušovou sadou (což lze ale každý ráfek). UST pláště bez použití bezdušové sady na něj nedáš (a ani s bezdušovou sadou není zrovna vhodné používat na 4.2d UST pláště).

            Další ráfky, které mají hodně blízko UST ráfkům jsou ZTR (tvarově jsou blízké UST ráfkům a jsou doporučené pro UST pláště s použitím pouze 5g ZTR pásky). Pokud bych chtěl dobrý odolný ráfek pro použití UST plášťů, tak bych volil ZTR Arch.

            0 0
            • rf  

              Koukám (na stránky DT Swiss), že se teď ráfky jmenují trochu jinak – např XR 425. A

              A u té sady Tubeless se píše:

              Attention: Only for UST tubeless tires!

              Tak jak to je?

              0 0
              • MlokCZ  

                To záleží především na konkrétní sadě a jaký vytvoří gumová páska s ventilkem tvar (DT sadu jsem v ruce neměl, mám doma jen NoTubes sadu).

                Já bych do řešení UST plášť na neUST ráfku prostě nikdy nešel, přijde mi hodně divné (i kdyby to u některé sady bylo doporučené).

                Použitím gumové pásky z bezdušové sady to stejně značně hmotnostně naroste.

                A pokud to chceš použít bez gumové pásky s ventilkem pouze lepenou pásku typu té NoTubes pásky žluté co se dává na ZTR ráfky + UST ventilek, tak pak na ráfky typu 4.2d by se rozhodně UST pláště neměly dávat, protože nemají vhodný tvar patky pro patky UST plášťů.

                Prostě pokud chceš bezdušové řešení, tak je nejlepší varianta vzít buď zapletené set s UST ráfkem nebo v ručně zapleteném setu ZTR ráfky.

                Mavic 819 je po funční stránce také dobré řešení, ale je bohužel těžký jako prase.

                Do 4.2d ráfku s plánem jezdit bez duší bych určitě nešel. On je navíc 4.2d ráfek užší než by měl být. Psáno má 19mm etrto, ale reálně většinou má vnitřní šířku jen 18mm (třeba Mavic ráfky když mají psáno 19mm, tak je opravdu mají).

                No a když ráfek typu 4.2d (nekoukal jsem na ty nová označení) je cenově na tom podobně co ZTR Arch, tak tady není moc co řešit a o 4.2d bych vůbec neuvažoval.

                0 0
                • mates555  

                  ještě dotaz k tomu bezdušovýmu systému s tmelem…co se stane,když kolo delší dobu stojí(nemyslím zimu,ale třeba 1–2 týdny v sezoně) a tmel steče do jednoho místa?? znehodnotí se tím nějak,může tam ztuhnout,dělat hrudky a já nevím co ještě??

                  0 0
                • TPK  

                  Ahoj, a co ZTR 355D? Uvažuji o nových kolech a chtěl bych je rovnou nechat zaplést tak abych mohl v budoucnu využít No Tubes. Mám 90 kg, jezdím XC ale rád se svezu i z kopce, ale rozhodně né FR ani DH. Mám Trance X. Co by jsi mi doporučil? ZTR 355D nebo ZTR Arch?

                  0 0
                  • kubad  

                    Arch je zesilený 355 určený na agresivní XC takže bych šáhl spíš po těch

                    0 0
                    • Stumpa  

                      Ahoj. Také o nich uvažuji,jen nevím jak moc je na škodu absence kalíšků. Není to na úkor životnosti?

                      0 0
                      • kubad  

                        vsechno casem rupne, me zaim drzi :D

                        0 0
                      • mates555  

                        že nemají kalíšky mě taky štve…:-( bych chtěl vyměnit ty moje za něco širšího,protože i 2.0 karma se mě na nich při relativně nízkým(30PSI) tlaku a vysoký váze žvejká…tyhle by se mě líbili,ale ty holý díry se mně moc nezamlouvaj…

                        0 0
                        • kubad  

                          mají i verzi na DH a taky bez nýtu, neřeš a klidně ber

                          0 0
                    • TPK  

                      Můžete prosím někdo dát link na pásku, ktreá je do těhle ráfků vhodná? Mlok tuším mluvil o nějaké která má jen 5g.

                      0 0
                • biker jura  

                  nevis jak ma ta paska v rafku vlastne byt? pisou ze pod beadlock(pred­pokladam ze to je patka rafku) ale ta paska je vzdy siroka tak ze leze ven a je videt i kdyz je na ni plast a je nafouknouty.

                  stalo se mi prave jednou v zatacce, ze se mi to tak žvejklo, až se to tak napul svliklo, nabralo to hlinu a vratilo se to, ale s tou hlinou a bordelem mi kolo uslo

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    NoTubes pásku jsem zatím do ZTR ráfku sám nedával. Z toho popisu mi přijde, že máš špatnou šířku pásky nebo špatně nandanou pásku.

                    Ta páska, co dával výše odkaz kubad (která je na 355tku a Arch) má 21mm a při správném nasazení těžko může být vidět při nasazeném plášti.

                    Na instruktážním videu NoTubes jim páska z ráfku tedy neleze ani náznakem, ani jim tam nepřečnívá na vnitřní boční stěnu ráfku.

                    0 0
                    • kubad  

                      páska Eclipse ( DTSwiss) v ráfku Mavic XC717

                      noTubes v tom samém nafotím a vložím za chvilku

                      je o něco širší, le rozhodne končí pod patkama ráfku

                      0 0
                      • rf  

                        To vypadá dobře. Lze to použít i s UST pláštěma, nebo jen s normálníma pláštěma? Myšleno ráfek ZTR…

                        0 0
                      • biker jura  

                        ty jsi asi myslel ze myslim tu pasku ktera na zakryti ostrych hran od der na niple, ale ja myslel tu gumovou pasku na ktere lezi obycejny dusovy plast. ta mi leze z rafku ven..

                        poslu potom foto jak to vypada

                        0 0
                        • Vilém  

                          A namas nahodou naistalovanou pasku pro sirsi rafek, nez bys mel mit?

                          0 0
                          • biker jura  

                            to prave nevim, nejspis jo. kupoval jsem to v obchode a rikam jim ze mam rafek DT4,2D at mi to daji na ten. dali a je to sirsi.

                            0 0
                        • biker jura  

                          tak posilam foto.

                          na 1. obrazku jsem to posunul na jedne strane tak jak by to asi melo byt, a tím mi to na druhe strane precniva si o 5mm.

                          na 2. obrazku je to tak jak to mam na kole ale mam to uprostred tak, že je to vylezle na obou stranach stejne

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Příště zaostři na ráfek, možná by tak šlo i něco pořádně vidět :)

                            0 0
                            • biker jura  

                              sorry jsem spechal, ale videt to je dobre. aspon to, o cem pisi

                              0 0
                              • kubad  

                                Zmer sirku te pasky tim se to pozna hned :-)

                                0 0
                                • biker jura  

                                  nejakych 32mm

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Spatna paska 24mm by tusim mela mit XC paska do tveho rafku :-)

                                    0 0
                                    • biker jura  

                                      dival jsem se na stranky no flat a jsou dva druhy. 1. do rafku od 18 do 22mm a 2. od 16–17mm tak mam asi tu vetsi ale mel bych tu mensi:-) přitom ale 4,2D nema jen 17mm. je to divny:-)

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        Ty mas no flats aha tak tam nevim, ale paska NoTubes pro DT 4.2 ma 24mm

                                        0 0
                                        • biker jura  

                                          jj psal jsem notubes, ale mam no flats:-)

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            tohle sem dohledal k NoFlats

                                            takhle by top mělo fungovat, pokud trčí ven tak máš tu pásku asi opravdu širokou

                                            obrázek

                                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Ano, myslel. Jak jsem v tom příspěvku psal, že nejlepší je vzít ty ZTR ráfky, tak jsem z toho už nějak automaticky předpokládal, že tam ta gumová páska s ventilkem nebude a bude použita jen páska toho typu žluté od NoTubes + UST ventilek.

                          Jak už reagoval kubad, tak pro NoTubes i ta gumová páska s ventilkem je užší než máš a není žádný problém, že by takhle lezla z ráfku.

                          Zkoušel jsem gumovou NoTubes pásku na 4.2d ráfky a zcela v pohodě, sedí hezky uvnitř ráfku. Akorát, že já měl problém, že bez kompresoru jsem si s touhle kombinací ani neškrtnul a tenkrát jsem ještě kompresor neměl.

                          0 0
            • tom_777  

              souhlas ZTR ráfky jsou výbornej bezdušovej systém.

              Dost lidí ví, že ZTR Olympic nebo ZTR 355 jsou úžasně lehký, ale neví o jejich hlavní výhodě – mají odlišný profil který umožňuje snadné a funkční vytvoření bezdušového systému.

              A ZTR Arch stojí jen o kousek víc než DT 4.2 a určením je pro drsnější zacházení.

              0 0
        • Mirek1  

          Já je mám taky na zadním kole, hledal jsem něco pevnýho a trvanlivýho, mám to v kombinaci s DT340 a DT drátama, zapleteno DT mechanikem. Jezdim to od dubna a musím zaklepat, ani se nehnul. A to mám 90+, teda spíš 100– a nijak to nešetřim. Po Mavic CrossRide uplně jinej pocit :-) Teď jen přemejšlim, že si to nechám udělat to samý i dopředu, i když tam mi ten CrossRide vůbec nevadí, ale tak nějak kvůli estetice, že :-)))

          0 0
      • Evilcleaner  

        tyj ukaž no tubes ráfek co váží 240g:-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.