• stip1978

    Pomóc! Ta moje si vzala do hlavy že chce zelené ráfky, ale musí být lehké na to její XC chrtění do kopce, protože se z kopce bojí. Jenomže barevný ráfky se dělaj jen na FR/AM kola. Na XC jsou samý suchý černý/stříbrný. Proč se hergot nedělaj barevný ráfky, hliník se přece dá eloxovat na takovejch barev a všici výrobci furt mastěj černý jak do zblbnutí. Našel jsem nejlehčí jenom tohle, ale furt to má 500g. Aspoň 400g bych potřeboval:

    http://spank-ind.com/index.php…

    0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Kup ráfky dle požadavku a pak je pošli na elox

      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Komponenty)
    • stip1978  

      Sem vymyslel tohle:

      Přední: DTSwiss 240S (bílá, ze zbytků doma)

      Zadní: Novatec D712SB (bílá, koupim běžně)

      Dráty: Sapim 2–1,8–2 (zelený chromát snad pude dodatečně)

      Ráfky: Remerx Magic (zeptám se v Remerxu, jestli mi je daj bez eloxu a na radu Brůna bych je dal taky na zeleno.)

      Niple: Sapim Polyax (zelená, nebo zlatá pro oživení)

      Co na to módní policie BF? :o)

      0 0
      • Kubiczech  

        Nedávno jsem v Remerxu barevný elox poptával, bylo mi řečeno, že to standartně nedělají a že elox pár kusů ráfků se jim nevyplatí a bude to drahé. V minulosti s tím ale problém neměli za běžné ceny. Tak nevím.

        0 0
        • stip1978  

          Mě by stačilo, kdyby mi to poslali bez eloxu s neuzavřeným povrchem (říkají tomu myslím provedení natural). Nevim jestli je to technologicky mož­ný.

          0 0
          • bathed  

            No to je nesmysl… Eloxování NENÍ jenom estetická záležitost, ale hlavně zásadně mění mechanické vlastnosti předmětu. Je to stejné jako cementování u oceli – tvrdá slupka a houževnaté jádro… Správně se to jmenuje anodická galvanizace a spočívá ve vzniku oxidu hliníku, což je laicky vlastně koroze, – u železa vznikají prasklinky a rez se zažírá stále hlouběji, aže se třeba hřebík zcela rozpadne, ale u hliníku se zoxidovaná vrstvička naopak zahustí a uzavře, čímž hlubší hladiny hliníku chrání…

            Technologický postup eloxu vypadá takto:

            1. odmaštění
            2. moření (chlorid sodný – louh)
            3. vlastní galvanizace – tj. připojit předmět na kladný pól, katodou

            je hliníkový plech o povrchové ploše stejné jakou má galvanizovaný předmět, obé je ponořeno do roztoku kyseliny sírové (25%)

            1. barvení – může, ale nemusí být. Barvit se dá klidně

            potravinářkýma barvama a nebo legendární Duhou (na bavlnu), vše ve vodním roztoku

            1. uzavření – jednoduše se předmět uvaří

            v destilované vodě…

            Tvůj NATURAL prochází kroky: 1, 2, 3 a 5. Tečka…

            Pokud máte jakýkoliv předmět už v barevném eloxu a nebo klidně v „naturalu“, lze postup opakovat, protože mořením (bod 2) se povrch předmětu opět spolehlivě otevře. Problém je, že barvené věci v galvanovnách kurví mořící lázně a proto se tomu vyhýbají jak čert kříži…

            0 0
            • stip1978  

              No tak počkej cementování má vrstvu v milimetrech, kdežto eloxování v mikrometrech, tam o ovlivnění mechanických vlastností nemůže být řeč. Jedině únavově, kdyby to někdo louhoval nějak blbě a pak tam vznikl a nějaká mezikrystalická koroze, ale já bych se toho nebál. Klídek.

              0 0
              • bathed  

                Myslíš to vážně? :-) – že bych vrátil diplom? … Asi jsem ty roky Nauky o materiálu absolvoval zbytečně :-( …

                Samozřejmě, že eloxace zcela zásadně mění mechanické vlastnosti materiálu! Ta vrstva oxidu hliníku je pochopitelně několikanásobně tvrdší. Přirozená oxidační vrstvička u surového hliníku (třeba památné vojenské ešusy) je tenoučká – asi jenom 2–3nm. Na pohled vypadá jenom jako zašednutí (opět ten ešus). Eloxací nárůstem tzv. proudové hustoty (velikost proudu se počítá z velikosti eloxované plochy) a času eloxování, lze dosáhnout mnohem větší tloušťky vrstvy. A zrovna v cyklo světě se tomu tak zhusta děje! Surová nába by ti u AM kola moc dlouho asi nevydržela. Typicky – pamatuju třeba rychloupínáky se surovýma páčkama – po pár zavřeních se ohýbaly jak hliníková lžíce… U motorek se používaly hliníkové páčky běžně a to „kalené“ – to kalení je oproti oceli reversní – tzn. zahřát a nechat pomalu zchládnout – tohle praskalo neskutečně! … dnešní „racingové“ vydrží nepoměrně víc. Rozdíl je jen v tom, že ty nové nejsou křehké a tvrdé, ale eloxované – vnitřek měkký a zvenčí tvrdá krusta s hloubkou podle libosti!

                0 0
                • JSt  

                  ono to vraceni diplomu je mozna na zvazeni. ;-)

                  mechanicke vlastnosti ovlivni, to souhlasim. maximalne oteruodolnost.

                  eloxovanych ramu je minimum, vetsinou jde prave o ten surovy hlinik hozeny do laku ;-). to, ze se nejake packy ohybaly jako alu lzicky bylo dany tim, ze jsou z podobnyho materialu jako alu lzicky ;-). kdyz bys udelal lzicku z nejake poradne slitiny, tak bude pevna.

                  0 0
                  • bathed  

                    Vracet ho nebudu, živím se s ním dobře drahno let :-). Asi mně neukecáš… A jinak – studuj a hledej a nebo klidně buď přesvědčen o své „pravdě“… Pouštět se tady do rozborů typů slitin určených pro třískové obrábění, tlakové zpracování a nebo třeba tažených trubek (tvůj rám) tak to se mi fakt nechce…

                    0 0
              • bathed  

                a navíc – nepochopil jsi vůbec o čem jsem psal: nic takového, jako NEUZAVŘENÝ POVRCH se po eloxu sehnat NEDÁ! K uzavření dojde totiž po chvilce samovolně. Ono vyvařování z bodu 5. slouží k urychlení procesu a jeho zastabilizování. A také jsem ti psal že NATURAL je normální eloxovaný materiál, s uzavřeným procesem eloxování pouze s tím, že tu věc nikdo nevymáchal v mezikroku v barvičce. Toť vše…

                0 0
            • ječmen_123  

              Jen bych upravil tvoji teorii. Cementování je sycení povrchu uhlíkem. Po následném kalení získáme tvrdý povrch a houževnaté jádro.

              0 0
              • bathed  

                upravovat nic nemusíš :-) – přirovnání jsem použil jenom a pouze z toho titulu, že výsledek je defacto stejný jak u eloxované hliníkové slitiny, tak u nízkouhlíkové (nekalitelné) ale zacementované oceli – houževnaté měkké jádro a tvrdý povrch. Můžu to tak nechat? :-)

                0 0
                • ječmen_123  

                  Nechej, myslel jsem to obecně – cementování není konečnou úpravou :-)

                  0 0
                  • bathed  

                    oki :-)

                    Nicméně nic to nemění na tom, co jsem se tu snažil vysvětlit:

                    1. jakýkoliv elox lze dostat dolů a znova naeloxovat do libovolné barvy.

                    Problém trošku je, že tím následným mořením po eloxu se struktura oslabí a u XC ráfku (který je už tak na hraně) bych se toho malinko bál

                    1. NATURAL je normální elox, jako jakýkoliv jiný barevný =

                    stejný postup

                    1. nejlepší řešení by bylo vydyndat v REMERXU (třeba) ráfek před

                    eloxem (polotovar) a pak se někde domluvit na požadovaném odstínu individuálně

                    Všem kterým jsem šlápl na kuří oko se ze srdce omlouvám. Jdu na hokej. Mějte se tu jak chcete! :-)

                    0 0
                    • JSt  

                      tebou zminene, je, myslim, zucastnenym jasne. ;-)

                      hned v druhem prispevku pise stip1978, to k cemu jsi dospel v bode tri :-)) Ráfky: Remerx Magic (zeptám se v Remerxu, jestli mi je daj bez eloxu a na radu Brůna bych je dal taky na zeleno.).

                      0 0
                      • bathed  

                        Bezesporu! Načež jsem jej upozornil, že natural NENÍ bez eloxu, popřípadě „bez uzavření“. :-)

                        0 0
                    • Vilém  

                      Remerx dela rafky z uz naeloxovanych profilu. Pokud dela barevne, tak je dela praskem az na prirodni, nebo cerny elox.

                      0 0
            • Atilla  

              Kecy, těch 50mikrometrů eloxu vs. 1mm hliníku, nebude mít absolutně žádný vliv na pevnost rozpoznatelnou obyčejným měřením. Porovnávat cementování s eloxem? Asi by jsi ten diplom měl vážně vrátit.

              0 0
      • Tina  

        som fakt zvedavá na tie zelené dráty. Obávam sa, že to bude iný odtieň ako ráfky a pokiaľ ten „chormát“ nebude držať tak to bude vypadať pekne hnusne. Skôr daj naeloxovať aj náby na zeleno a dráty čierne alebo strieborné + zelené niple.

        0 0
    • radek.n1  

      Vyměň mezičlánek mezi řidítky a helmou :).

      0 0
    • Georrge  

      bych ti střelil moje remerxy 7325, budu totiž kupovat hurry. Mohl bys je poslat přímo na elox, nehledě na to že tě vyjdou levněji než dva nové. Ale jsou na 28 drátů, a taky by se asi nejdříve musely vytahat nýty z děr, nevím jestli jsou ocelový nebo hliníkový…

      0 0
      • stip1978  

        Lituju, ale náboje jsou na 32 děr. Mimochodem barevně eloxovat se to stejně musí na surový povrch. Jestli máš ráfky stříbrné, tak tam už stejnak vrstva eloxu bude. Sice nebarvená, ale bude tam.

        0 0
        • Georrge  

          v každý eloxárně se nejdříve odeloxuje :) teda aspoň v těch co jsem slyšel… bomex na 100%

          Jinak jestli nemáš vhodný náby tak nic :)

          0 0
    • madcat  

      Ráfek sice přímo ne, ale jinak tam je zelené dost, tohle by jí nepomohlo?

      0 0
      • madcat  

        Drobná úprava – to jsou kola na DH/FR, takže asi nic, na XC mají žlutý :-)

        0 0
        • stip1978  

          Šmarjá! Drobná úprava? Holka nemá ani 60kg a tohle jsou sjezdový kola na pevný osy a mají ráfek černý. Co bych s tim na XC kole dělal?

          0 0
    • stip1978  

      Tak bez povrchovky ty ráfky neseženu, ale možná by se s tim zeleným eloxem dalo něco dělat, nebo asi nejjednodušší by byla prý barva. Je to trochu škoda, protože jsem toho názoru, že stříkat hliník je nesmysl, když se dá eloxovat, ale svůj účel to nakonec splní taky.

      Mimochodem, kolik by se asi tady našlo lidí, kteří by měli zájem o zelený eloxovaný ráfky z Remerxu? Asi jakýkoliv. Třeba kdyby byla ta objednávka větší, bylo by to ekonomicky únosný pro obě strany.

      0 0
      • Georrge  

        lak je nesmysl, teda jako dá se, ale zdaleka nevypadá tak dobře jako elox, navíc je to váha navíc, hovno to vydrží, a tak celkvoě…

        0 0
        • JSt  

          lak je vaha navic. zbytek rozhodne obecne neplati.

          0 0
        • stip1978  

          máš recht, lak jí rozmluvim, buď elox nebo nic (tedy černej elox).

          0 0
    • stip1978  

      Mavic X317 Disc:

      http://www.bikehazard.cz/…ura_crx.html

      To je ono! Kde to ale sehnat?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • JSt  

        to ti barevne sedi? sezenes zapomenuty kousky v kamennych obchudkach.

        0 0
      • raf007  

        Ahoj,

        sice nevím, jestli tě zrovna tyhle ráfky zajímají, ale umím ZTR Podium MMX v zeleném, modrém a červeném eloxu. Kdyžtak mail.

        0 0
        • stip1978  

          Díky za nabídku, ale to je trochu už moc drahá a speciální věc. Navíc bych si ty kola nemohl pak ani od slečny občas půjčit, byl bych na ně moc těžký.

          0 0
      • ječmen_123  

        Co vím tak BH to někam posílá eloxovat až toho mají víc. Za zeptání nic nedáš, tak tam zkus napsat.

        0 0
        • Vilém  

          problem by byl s kaliskama, pripadne nytama. Pochybuju, ze by je odvrtavali a pak znova nytovali.

          0 0
    • bathed  

      Stačí malinko hledat:

      „Zadní držák tlumičů na Losi MiniT jsem sehnal pouze v červeném eloxu takže musel jít dolů. Ten jsem odstranil hydroxidem sodným což byl mžik a elox byl odstraněn. Trvalo to asi 2 sekundy po vložení do roztoku hydroxidu sodného, pak jsem ho hned přendal do misky s octem kde jsem louh zneutralizoval a poté držák opláchl vodou. Jde to opravdu parádně“. Přiložené fotografie před louhem a po louhu… za sebe se omlouvám: zdá se že to narušení struktury nebude tak hrozné, ale chce to moření dělat fakt opatrně. Patrně jsem byl vystrašený víc než bylo třeba… Připomínám, že zmíněný hydroxid sodný se používá k čištění odpadů… takže „co s tím“ po použití asi netřeba moc rozvádět…

      Až to budeš mít dolů, „TADY“ máš kontakt na prověřenou galvanovnu s velikostí van až 2,5 metru, kteří dělají v podstatě libovolné barevné povrchy a to až do hloubky 20 mikronů. Ověřená vysoká kvalita.

      0 0
      • Georrge  

        do bomexu jsem posílal věci na přeelox, tedy již eloxované věci na jinou barvu. Odeloxovali si to sami, nic nenamítali, skvělej přístup, ale je pravda že jeslti máš možnost si to odeloxovat sám, tak je to vůči nim lepší. Ale zas voni ti to vynahradí v ceně :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.