jaký máte názor na ráfky ZAC 2000 dvoustěnné?
jaký máte názor na ráfky ZAC 2000 dvoustěnné?
Pokud to jsou ty od RIGIDY , tak ty jsou velmi dobré a cenově výhodné.
Je to ZAC 2000 ALU 6061 32děr dvoust. WEINMANN
Tak to jsou ty od Rigidy. Tedy výrobce je právě tebou zmíněný němec. Používá je spousta jiných pod svým jménem ( Rigida, Noxon,…) Osobně mám vyzkoušeno Zac 2000, Taurus 2000 a Zac 19. Všechny drží, nekroutí se, kalíšky kvalitní. Za cenu kolem 300 až 400 je to myslim pohoda. Jen jsou těžší, i když ne nějak hrozně. Někdo mi tu psal, že je oddělal za 3 měsíce. Já jim dávám právě díky nízké pořizovací ceně zabrat a jsou v poho.
Pokud je výplet kvalitně proveden nemůže být s těmito ráfky problém. Natiplování je pro jakýkoliv ráfek ( i za 3000,–) labutí písní.
Co je natiplování? Sorry nevim
Naražení. Např. o hranu obrubníku atd.
Zase jsem moudřejší. Tak timhle jsem jim ještě neublížil. A to snakebite proražení už si párkrát užily.
To už se mi také stalo, že jsem cgtěl vyskočit na chodik a dopadl jsem na hranu obrubáku:-(( Bohužel to bylo na nový ráfek.
Ale za to, že se nám tohle podaří myslim nemůžou ráfky, že?!
No to určitě né, to byla naše blbost :-))
A jak já si nadával. Jen tak v šortkách po pojížďkách po městě. A tlačil jsem až domu. To je tak, když člověk neodolá jezdit po městě po všem možnym.
obloukem se jim vyhni;) mel sem je..
A o tom mluvim, kolik lidí, tolik názorů. S velkým počtem lidí roste objektivita, takže vydrž. Stejně tam padaj dneska snad celý sněhuláci, jen tak nevyjedeš.
??? No ja je mel uz je nemam.
a stejne sem nemocny takze nikam nepojedu;)
Ježíš promiň. Ta reakce byla samo pro Zapla. Proč už je nemáš? Co se jim přihodilo? Já měl Alexrims XT 16, což byly krasavci s váhou 390g a krásně drážkovaný. Ale utavil jsem je v jednom dlouhym kopci až se roztáhly a nabil jsem si ošklivě hubu. Od té doby mám trochu obavy z ultralehkých jako třeba Mavic 717. I přez jejich super pověst.
protoze sem zmenil kolo. viz profil
A jenom proto se jim má vyhnout?.o)
:D to urcite ne ale jsou meke
VELMI ZAJÍMAVÉ.Od té doby, co jsem se s těmito ráfky potkal, jsem zapletl 17 párů těchto kol, Z toho 8 párů sloužilo a dosud slouží jako treningová kola pro XC. Jeden tento pár se mi dostal do rukou na podzim s celým bicyklem po absolvování cca 18,000 km ve středně těžkém terénu . Na ráfcích absolutně žádné praskliny, žádný prasklý drát během treninků (D.T. SWISS Competition 2,0/ 1,8/ 2.0mm), jen stranově mírně rozhozené výplety- cca 2mm. NEVÍTE, ČÍM TO ASI JE?
zeby ty kola co jsem mel byly spatne vypletene?
Přesně tuhle sestavu jsem měl také a s koly nebyl žádný problém. Na tu cenu paráda.
To by mě právě taky zajímalo. Vozim různé Rigidy, jak jsem psal. a dávám jim, co si troufnu. Za poslední dva roky jsem dotáhl dva dráty a jinak nic. Taky proto jsem se ptal, co je na nich špatného. Totožný výrobky jsem viděl i s polepy Weinmann a nově Noxxon ( sorry za chyby ) a myslim, že tuhle pověst nemaj. Že by to byla psychologie? aspoň trochu?
třeba já s tebou souhlasím.nutnost stále centrovat/asi 2× měsíčně:-/.kdysi tu byl o nich thread a nevyšly zrovna nejlíp.měj jsem je orig. zapletené na kole.kola leží ve sklepě, klidně daruji:) proti současným crossmax enduro nesrovnatelné
Nekvalitně zapletené, případně nevhodný výpletový materiál.
Pane Patík, rád bych znál Váš názor na ručně zapletené zadní MTB kolo (na v-brzdy) pro závodní použití. Ráfek mavic XM 317 černý (32 děr), náboj novatec (přesné označení bohužel neznám), dráty DT Swiss Revolution stříbrný 2–1,5–2 mm. Kolo je ručně zapleteno od prof. mechanika :-)
Hodnotit toto kolo nemusí jenom pan Patík, ostatní ať se také přidají :-))
Pokud tento mechanik využije u 32 výpletu paralelely paprsků u ventilu,
vyjde mu paralela naproti, tam je kde místo spoje ráfku. U svařovaných
ráfků spoj bývá celkem bezproblémový , jen je třeba užít jiného
postupu při stahování výpletu, než u ostatních kol s jiným počtem
děr. V případě kolíkovaného spoje a v některých případech
i přeplátovaného s nýty je ventilová paralela nevýhodná a
zakládající paprsek levé strany musí být umístěn o 2 díry ve směru
otáčení dopředu. V takovém případě je spoj ráfku mnohem méně
namáhán, protože 4 paprsky tento spoj stahují k sobě. Stejné křížení
ale nastane i v místě ventilu. Je tam ale dostatek prostoru pro nasazení
hustilky.
Ideálním řešením je posunutí ventilového otvoru o 2 paprsky Někteří
výrobci ráfků již k tomu přistoupili. Pan Remeš mi někdy vyjde vstříc
tím , že pro mne ventil-otvor nevrtá.Ne však v plné sezoně.
Pokud tento výplet nemá člověk v rukou, není možnost posouzení. V každém případě použitý materiál je ve vhodné kombinaci, způsob zpracování může být hodně rozdílný. Nezanedbatelným faktoem je ale tvoje neuvedená hmotnost.
Děkuji za odpověď. Má hmotnost je 75kg, Jak jsou dráty zapleteny u ventiku Vám bohužel teď neřeknu. Nebudou praskat při mé hmotnosti dráty, zeslabení z 2 mm na 1,5 mm se mi zdálo hodně, ale byl jsem ujištěn, že to vydrží :-)
Tak jsem teď na to koukal a řekl bych, že všechny draty jsou v celém kole napleteny stejně, není vidět rozdíl mezi jiným místem a otvorem pro ventilek (myslím rozdíl v křížení drátů).
Paralela u ventilu a ve spoji .. ANOxNE ?
Řekl bych že NE a proto bych se Vás jako odborníka chtěl zeptat, jaký to bude mít vliv na jízdní vlastnosti a životnost kola a dále jestli při mé hmotnosti 75 kg jsou dráty zeslabované z 2–1,5–2 dostačující?
To srovnání s Mavic Enduro myslíš vážně? To není zrovna nejobjektivnější:-)
Díky za názory,v zadu jsem měl ráfek colorado delfi.Za dva měsice jsem ho zničil,místo toho mám zac 2000.
Mám i ZAC2000 (vzadu) i ZAC19 (vpředu) a nic moc zásadního jim za ty peníze vytknout neumím. Asi nejsou z nejlehčích, ale nikdy jsem necítil potřebu je vážit. Na předním kole drží naprosto, na zadním musím čas od času (2× za 5000km) docentrovat (okolo 1mm stranově).