• zapl

    jaký máte názor na ráfky ZAC 2000 dvoustěnné?

    0 0
    • Patar  

      Pokud to jsou ty od RIGIDY , tak ty jsou velmi dobré a cenově výhodné.

      0 0
    • Pavlos  

      obloukem se jim vyhni;) mel sem je..

      0 0
      • Blabas  

        A o tom mluvim, kolik lidí, tolik názorů. S velkým počtem lidí roste objektivita, takže vydrž. Stejně tam padaj dneska snad celý sněhuláci, jen tak nevyjedeš.

        0 0
        • Pavlos  

          ??? No ja je mel uz je nemam.

          a stejne sem nemocny takze nikam nepojedu;)

          0 0
          • Blabas  

            Ježíš promiň. Ta reakce byla samo pro Zapla. Proč už je nemáš? Co se jim přihodilo? Já měl Alexrims XT 16, což byly krasavci s váhou 390g a krásně drážkovaný. Ale utavil jsem je v jednom dlouhym kopci až se roztáhly a nabil jsem si ošklivě hubu. Od té doby mám trochu obavy z ultralehkých jako třeba Mavic 717. I přez jejich super pověst.

            0 0
            • Pavlos  

              protoze sem zmenil kolo. viz profil

              0 0
              • Blabas  

                A jenom proto se jim má vyhnout?.o)

                0 0
                • Pavlos  

                  :D to urcite ne ale jsou meke

                  0 0
                  • Patar  

                    VELMI ZAJÍMAVÉ.Od té doby, co jsem se s těmito ráfky potkal, jsem zapletl 17 párů těchto kol, Z toho 8 párů sloužilo a dosud slouží jako treningová kola pro XC. Jeden tento pár se mi dostal do rukou na podzim s celým bicyklem po absolvování cca 18,000 km ve středně těžkém terénu . Na ráfcích absolutně žádné praskliny, žádný prasklý drát během treninků (D.T. SWISS Competition 2,0/ 1,8/ 2.0mm), jen stranově mírně rozhozené výplety- cca 2mm. NEVÍTE, ČÍM TO ASI JE?

                    0 0
                    • Pavlos  

                      zeby ty kola co jsem mel byly spatne vypletene?

                      0 0
                    • dieegoo  

                      Přesně tuhle sestavu jsem měl také a s koly nebyl žádný problém. Na tu cenu paráda.

                      0 0
                    • Blabas  

                      To by mě právě taky zajímalo. Vozim různé Rigidy, jak jsem psal. a dávám jim, co si troufnu. Za poslední dva roky jsem dotáhl dva dráty a jinak nic. Taky proto jsem se ptal, co je na nich špatného. Totožný výrobky jsem viděl i s polepy Weinmann a nově Noxxon ( sorry za chyby ) a myslim, že tuhle pověst nemaj. Že by to byla psychologie? aspoň trochu?

                      0 0
                  • ota  

                    třeba já s tebou souhlasím.nutnost stále centrovat/asi 2× měsíčně:-/.kdysi tu byl o nich thread a nevyšly zrovna nejlíp.měj jsem je orig. zapletené na kole.kola leží ve sklepě, klidně daruji:) proti současným crossmax enduro nesrovnatelné

                    0 0
                    • Patar  

                      Nekvalitně zapletené, případně nevhodný výpletový materiál.

                      0 0
                      • Čapíno  

                        Pane Patík, rád bych znál Váš názor na ručně zapletené zadní MTB kolo (na v-brzdy) pro závodní použití. Ráfek mavic XM 317 černý (32 děr), náboj novatec (přesné označení bohužel neznám), dráty DT Swiss Revolution stříbrný 2–1,5–2 mm. Kolo je ručně zapleteno od prof. mechanika :-)

                        0 0
                        • Čapíno  

                          Hodnotit toto kolo nemusí jenom pan Patík, ostatní ať se také přidají :-))

                          0 0
                        • Patar  

                          Pokud tento mechanik využije u 32 výpletu paralelely paprsků u ventilu, vyjde mu paralela naproti, tam je kde místo spoje ráfku. U svařovaných ráfků spoj bývá celkem bezproblémový , jen je třeba užít jiného postupu při stahování výpletu, než u ostatních kol s jiným počtem děr. V případě kolíkovaného spoje a v některých případech i přeplátovaného s nýty je ventilová paralela nevýhodná a zakládající paprsek levé strany musí být umístěn o 2 díry ve směru otáčení dopředu. V takovém případě je spoj ráfku mnohem méně namáhán, protože 4 paprsky tento spoj stahují k sobě. Stejné křížení ale nastane i v místě ventilu. Je tam ale dostatek prostoru pro nasazení hustilky.
                          Ideálním řešením je posunutí ventilového otvoru o 2 paprsky Někteří výrobci ráfků již k tomu přistoupili. Pan Remeš mi někdy vyjde vstříc tím , že pro mne ventil-otvor nevrtá.Ne však v plné sezoně.

                          0 0
                        • Patar  

                          Pokud tento výplet nemá člověk v rukou, není možnost posouzení. V každém případě použitý materiál je ve vhodné kombinaci, způsob zpracování může být hodně rozdílný. Nezanedbatelným faktoem je ale tvoje neuvedená hmotnost.

                          0 0
                          • Čapíno  

                            Děkuji za odpověď. Má hmotnost je 75kg, Jak jsou dráty zapleteny u ventiku Vám bohužel teď neřeknu. Nebudou praskat při mé hmotnosti dráty, zeslabení z 2 mm na 1,5 mm se mi zdálo hodně, ale byl jsem ujištěn, že to vydrží :-)

                            0 0
                          • Čapíno  

                            Tak jsem teď na to koukal a řekl bych, že všechny draty jsou v celém kole napleteny stejně, není vidět rozdíl mezi jiným místem a otvorem pro ventilek (myslím rozdíl v křížení drátů).

                            0 0
                            • Patar  

                              Paralela u ventilu a ve spoji .. ANOxNE ?

                              0 0
                              • Čapíno  

                                Řekl bych že NE a proto bych se Vás jako odborníka chtěl zeptat, jaký to bude mít vliv na jízdní vlastnosti a životnost kola a dále jestli při mé hmotnosti 75 kg jsou dráty zeslabované z 2–1,5–2 dostačující?

                                0 0
                    • Blabas  

                      To srovnání s Mavic Enduro myslíš vážně? To není zrovna nejobjektivnější:-)

                      0 0
    • zapl  

      Díky za názory,v zadu jsem měl ráfek colorado delfi.Za dva měsice jsem ho zničil,místo toho mám zac 2000.

      0 0
    • rock  

      Mám i ZAC2000 (vzadu) i ZAC19 (vpředu) a nic moc zásadního jim za ty peníze vytknout neumím. Asi nejsou z nejlehčích, ale nikdy jsem necítil potřebu je vážit. Na předním kole drží naprosto, na zadním musím čas od času (2× za 5000km) docentrovat (okolo 1mm stranově).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.