raidon air 2008/epicon 2008-vůle

10 nepřečtených
  • antoda

    Ahoj, mám jeden dotaz na všechny, co vlastní některou ze zmiňovaných vidlic. Pozorujete u svých vidlic vůli mezi vnitřními a vnějšími nohami? Pokud ano, po jak dlouhé době?

    Na epicona od milana tu slyším jen chválu, rád bych si jej pořídil, ale jak je na tom v tomto ohledu? Já jsem si před dvěma měsíci pořídil kelly's mobster, který je v základu osazen vidlicí sr suntour raidon lo air. Po ujetí asi 100km se vytvořila velmi citelná vůle mezi vnitřními a vnějšími nohami, která se projevovala především při brzdění poměrně silnými a hlavně velmi nepříjemnými vibracemi..

    Po měsíci se vidle vrátila z reklamace, dostal jsem na ni vnější nohy z epicona a vše se na začátku jevilo skvěle. Vůle žádná, vše naprosto pevné a vidle chodila velmi dobře. Po dnešní projížďce, kdy jsem na takřka nové vidli bez vůle najel asi 30km, se tato vada začala projevovat znovu. Abych pravdu řekl, už nevím, co s tím dělat.

    Nejradši bych si koupil nějakou „pořádnou vidli“ a taky rozmím tomu, že od raidona za trojku nemůžu čekat zázraky, ale na starém kole jsem s vidlicí ještě o dost horší podobný problém neměl. Po několika letech a asi 57000 km na ni žádná vůle není i přes to, že se jedná o vidli z produkce suntouru… Sice jsem měl véčka, ale zase 7000 a 30 km je rozdíl.

    0 0
    • antoda  

      Podotýkám, že na původní vidli jsem celkem najel asi 600 km (což mi i tak přijde málo), než jsem přistoupil k reklamaci a vůle se zvětšovala po každé vyjížďce.

      A co se týká starého kola, tak tam mělo být po několika letech a asi 7000 km, ne 57000 :-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Většinou je problém v tom, že v originále jsou někdy u těchto vidlic vůle a to hned od začátku, jen jak je vidlice mazaná vazelínou, tak není ta vůle hned někdy patrná.

      Při úpravě Milan současně při předělání mazání na olejové vůle vymezuje, což jde pouze u nové vidlice, kdy ještě nejsou nerovnoměrně zvětšené jízdou a pak problém už není.

      0 0
      • d  

        Asi mám podobný problém (po cca 700.km víceméně kondičního ježdění). Když přizvednu přední kolo za řídítka a lehce s ním poklepávám o tvrdou podložku, vidím a cítím drncání na přední pneumatice. Při současně zatažené přední brzdě je drncání menší. Při jízdě ale (zatím) žádné vibrace necítím. Myslíte, že se jedná o vlastnost vidlice, resp. lze toto drncání odstranit i jinak než změnou typu maziva, např. dotažením konkrétního šroubu? Kontroloval jsem dotažení všech šroubů nahoře i dole dostupných zvně vidlice, ale byly nafest. Pokud je to otázka konkrétní součástky, pomohla by mi její identifikace nejlépe dle schematu vidlice dostupného na „http://www.srsun­tour-cycling.com/cus­tomGates/scrip­ts/binary.php?Bi­naryCodeID=1072&fi­lename=SF8EPI­CON-LOD_Exploded-View.pdf“.

        Myslíte, že pokud bych vidlici nechal tak, jak je, hrozí její poškození nebo zvětšování vůle? Není potom nejlepším řešením vidlici reklamovat?

        Jsem trochu zmatený – na jedné straně tolik vychvalovaná vidlice (poměr cena – výkon), na druhé straně jakási ne výjimečná vůle, která spíše ukazuje na zmetek řadu jako celek.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud není problém v povoleném hlavovém a vidlice má vakl a už je to nějaký čas ježděné, tak už vymezit vůle nejdou žádným způsobem, aniž by se muselo něco vyměnit.

          Pokud je to v záruce, tak to reklamuj.

          A Epicon v originále tu nijak moc vychvalovaný není. Sice chod není špatný ani v originále, ale mazání vazelínou + poměrně často se vyskytující vůle (které jsou vždy u nové vidlice tou vazelínou maskované) není to co by se mi zrovna líbilo. Osobně bych si Epicon v neupravené verzi nekoupil, protože bych si nekoupil žádnou vidlici, která je mazaná vazelínou.

          0 0
          • antoda  

            Takže to mám chápat tak, že toto chování takřka nové vidlice je naprosto normální? Mě jen trochu zaráží i samotný fakt, že technik, který tu reklamaci vyřizoval mi pak řekl, že mám počítat s tím, že ta vůle tam dříve nebo později bude znovu, proože to je suntour…

            0 0
            • MlokCZ  

              Nevím o kolik musí být vůle větší u vidlic mazaných vazelínou obecně, aby mazání vazelínou fungovalo, tedy kolik je to obecný problém všech vazelínou mazaných vidlic a kolik je to problém v tom, že tam tu vůli nechávají zbytečně velkou a nevymezí ji už u nové vidlice.

              Problém už je hlavně v tom, že Epicon je v originále vůbec mazaný vazelínou. Jenže také právě díky tomu má cenu jakou má a lze to nechat pořád za rozumné poníze vyřešit koupením upravené. Pořád lepší než kdyby byl mazaný rovnou olejem, častější vůle nemíval a přitom ale stál třeba rovnou 7tis.

              A s větším množstvím vazelínových vidlic jiných značek nedokážu srovnat, protože já i moje širší okolí, tak nikdo vazelínou mazané vidlice nejezdí.

              0 0
    • Polo21  

      mam Epicona 08 od Milana a po cca 700km ziadnu volu nepozorujem, pri brzdeni sa vidla ani nehne (pri 180mm kotuci), som nadmieru spokojny, dokonca sa mi este neodiera ani farba na vnutornych nohach

      0 0
      • felix.org  

        já mám epicona 07, nikoliv od Milana, 2500km, vůle taky žádná a barva taky drží :-)

        0 0
    • ememem  

      pockame co nam k tomu povie medviedok-stihac, jeho oblubena tema – vidla, epicon, milan, mlok.....

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.